Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul public din Municipiul Iasi - Generalitati
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 29 Noi 2005 23:10:54    Titlul subiectului: Transportul public din Municipiul Iasi - Generalitati 4692

In Iasi, transportul in comun actual se desfasoara pe ambele planuri - electric si auto - cu precizarea ca momentan transportul auto este realizat aproape in exclusivitate cu microbuze - atat particulare, cat si achizitionate de catre una dintre societatile din subordinea CL Iasi. Pana in anul 2002 exista o singura regie cu acest domeniu de activitate - RATC Iasi (Regia Autonoma de Transport in Comun). La initiativa domnului primar Simirad (din motive inca obscure) regia a fost "taiata" in doua, in urma separarii rezultand RATEC (Regia Autonoma de Transport Electric in Comun), cu obiect de activitate exploatarea tramvaielor si troleibuzelor si SC "Autobuzul" SA, cu obiect de activitate transportul auto. Parcul de autobuze al fostei RATC (Ikarus 280 provenite in majoritate din Germania, dar si din parcul conservat dupa 1985, cand a fost desfiintat transportul public auto urban, Ikarus 260, 263 si 255 provenite din Germania, Rocar 112 UDM si Saviem SC10U-MCR provenite de la RATP Paris, fiecare cu gradul sau de uzura, functie de modul in care a fost intretinut si exploatat) a fost transferat catre SC "Autobuzul" SA. Existenta a doua unitati de profil, ambele apartinand de CL, este doar una dintre curiozitatile transportului in comun din Iasi. Oficial, masura separarii ar fi avut ca scop eficientizarea activitatii de transport, avand in vedere ca autobuzele, desi erau solicitate de catre calatori, aduceau pierderi insemnate RATC din cauza gradului, in mare majoritate, ridicat de uzura. Faptul ca nou-infiintata societate de transport a oprit eliberarea de abonamente, dar si imposibilitatea folosirii biletelor si abonamentelor pe traseele comune intre cele doua regii au dus la abandonarea de catre calatori a autobuzelor vechi, uzate, fara ventilatie vara si fara incalzire iarna, si reorientarea, functie de trasee, spre RATEC sau microbuzele firmelor private, aflate in plina ascensiune la momentul respectiv. Acest aspect a dus la cresterea pierderilor inregistrate de catre societate. Astfel, la inceputul anului 2003 SC "Autobuzul" SA a inceput sa renunte treptat la autobuze si a trecut la inchirierea a 50 de microbuze Iveco Daily 50 C13, cu usa laterala actionata automat. Pana la sfarsitul anului 2003 s-a renuntat in totalitate la serviciile autobuzelor. La momentul scindarii RATC, autobuzele deserveau 13 trasee. Cele 50 de microbuze au fost introduse pe 5 trasee, restul traseelor fiind acaparate, mai mult sau mai putin legal, de catre operatorii privati de maxi-taxi. Dupa alegerea, in 2004, a noului primar si CL s-a trecut la analiza situatiei din transportul in comun din municipiul Iasi, totul culminand cu adoptarea unui nou plan de transport, nepus in practica nici la ora actuala. S-a constatat ca haosul cel mai mare este provocat de transportul auto, datorita suprapunerii, in proportii cuprinse intre 50%-100% a traseelor pe care circula microbuzele privatilor cu traseele deservite de regiile din subordinea CL, situatie care duce la adevarate curse pe strazile orasului intre operatori, in fuga dupa clienti. Din cauza datoriilor uriase acumulate de catre SC "Autobuzul" SA, provocate de exploatarea in regim de inchiriere a celor 50 de microbuze, s-a luat hotararea reunificarii transportului auto cu cel electric sub umbrela unei singure regii (actuala Regie Autonoma de Transport Public - RATP). S-a hotarat, de asemenea, eliminarea contractului de inchiriere a celor 50 de microbuze si achizitionarea acestora in leasing, direct de la firma importatoare. Nu s-a renuntat la microbuze deoarece parcul actual de autobuze functionale mai numara doar 23 de bucati tip Ikarus 260 si 263, total insuficiente. Cateva dintre autobuze deservesc in momentul de fata, prin rotatie, un traseu preorasenesc. In prezent, cele 50 de microbuze apartin RATP, insa sunt inchiriate catre SC "Autobuzul" SA, pana la punerea in aplicare a noului plan de transport. SC "Autobuzul" SA va intra, cel mai probabil, in procedura de faliment. Noul plan de transport prevede achizitionarea in leasing, prin licitatie, a unui numar de 50 de autobuze noi dintr-un necesar de 90 pentru 12 trasee reactivate. Restul de cca. 40 de autobuze urmeaza sa fie achizitionate de catre operatorii privati - putin probabil, dupa parerea mea, deoarece acestia alearga dupa venituri mari cu batai de cap cat mai mici, ceea ce nu e cazul cu exploatarea autobuzelor - ori, cel mai probabil, tot de catre RATP. Se pare ca transportul cu autobuze in acest oras e urmarit de ghinion, avand in vedere ca, in mai putin de 20 de ani s-a renuntat de 2 ori la serviciile lor (intre 1985 si 1990 si, din nou, incepand cu anul 2003).

Tramvaiele exista in Iasi incepand din 1900. De apreciat este efortul zilnic depus de acestea pentru a urca numeroasele pante, prin forte proprii, desi, in unele cazuri - de exemplu, zona Padurii - ar fi necesara existenta unor cremaliere. La momentul actual parcul este format din vagoane Tatra T4R (achizitionate noi in 1978 si 1981), Tatra T4D (second-hand, aduse din Halle - Germania), GT4 (second-hand, aduse din Stuttgart, Halle si Augsburg - Germania), ST7 si ST8 (second-hand, provenite din Darmstadt - Germania), GT5 (second-hand, din Augsburg - Germania) si Be 4/4 (vagoane motor + remorci aduse din Berna - Elvetia). Toate vagoanele aduse din Germania si Elvetia au o varsta apreciabila, fiind produse in anii '50-'60-'70, dar starea lor este, in continuare, destul de buna. Pe viitor va continua achizitia de vagoane second-hand, lucru deloc usor, avand in vedere ca in Iasi calea de rulare este cu ecartament ingust. Pe termen mediu si lung se are in vedere si achizitia de vagoane noi, insa abia dupa inlocuirea caii de rulare, aflata acum intr-o stare deplorabila. Dupa 1980 a fost adoptata o solutie extrem de proasta pentru constructia caii de rulare, astfel incat lucrarile sa fie efectuate cat mai repede, inainte de termen: sina aplicata direct pe sol, intre dale prefabricate, fara nici un soi de prindere. Efectele au fost, bineinteles devastatoare: sina ondulata, ruperi, in final accidente grave (oficial, un accident produs in 1997 pe un astfel de tronson a dus la inchiderea acestuia pe termen nedeterminat, pana la refacere). In momentul de fata mai sunt active 9 trasee de tramvai, in conditiile in care in anul 1996 existau 15 trasee. Noul plan de transport prevede existenta a 10 trasee de tramvai, cu posibilitatea reactivarii liniei 9, pe tronsonul inchis in 1997.

Istoria troleibuzelor in Iasi este destul de recenta, fiind introduse in 1985, in acelasi timp cu desfiintarea transportului bazat pe autobuze. De-a lungul timpului au functionat 7 trasee de troleibuz (maxim 6 simultan), multe din ele fiind ulterior desfiintate din cauza rentabilitatii scazute. O mare parte din reteaua si consolele de pe fostul traseu 47 a fost dezafectata si folosita la constructia liniei 41 - in anul 2002 - pe tronsonul Hotel Europa - CUG 2. Reteaua si consolele de pe celelalte 2 trasee desfiintate se afla pe pozitie, in conservare. In prezent mai sunt active traseele 41, 42 si 43, urmand ca dupa aplicarea noului plan de transport sa ramana doar 2 (traseul 41 ramane neschimbat, traseul 43 se desfiinteaza, iar traseul 42 va avea alte coordonate). Parcul actual de troleibuze mai numara doar 39 de bucati, tip DAC 117E(A), ROCAR 217E, 212E, 312E si Skoda 14Tr01, 14Tr07, 14Tr08/6 aduse din Brno si PlzeĂČ - Cehia. Troleibuzele DAC 117E(A) produse in anii '80 care nu au fost casate (initial 8, in prezent 7) au fost "scurtate" prin eliminarea remorcii, taierea din aceasta a partii din spate, cuprinzand usa 4, si atasarea la primul segment al vehiculului original. Aceasta procedura s-a aplicat si la 7 troleibuze ROCAR 217E produse in anii '90. In anii '80 am avut si noi parte de fenomenul aducerii de troleibuze si autobuze de la ITB, insa in numar foarte mic (2 troleibuze si un - ? - autobuz). Troleibuze articulate mai exista doar 2, insa vor disparea in curand.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 12 Feb 2006 20:29:21    Titlul subiectului: 8888888 15560

In Iasi au existat si troleibuze ROMAN, dar pentru putin timp. Au fost transformate din autobuze.
Primele 4 au fost de marfa si aveau schema de culoare rosie ca si cele de la ITB. Aveau numerele 601..604. Pe 604 nu l-am vazut decat in garaj. Nu aveau caroseria modificata, aveau 3 usi si gratii la ferestre (cred ca pe interior).
605..610 erau de calatori. Erau vopsite in bleu cu o dunga rosie (schema de culoare de la Constanta la troleibuzele 4xx si la Iasi la primele 12 DAC117E).
Pe urma, 610 a fost vopsit doar in cream cu albastru inchis in partea de jos, iar 607 in albastru deschis in partea de jos. Ulterior, toate au fost vopsite ca 607, mai putin 610. 607 a fost folosit pentru scoala si a supravietuit cel mai mult.
Primele 4 troleibuze au aparut in primavara lui '86, iar celelalte prin vara. Primul pe care l-am vazut a fost 608, iar primul si ultimul cu care am mers a fost 606.
Au disparut prin '88, 607 ramanand in garaj, iar 610 era fara roti langa hala de la pasajul CUG. 607 a disparut de tot prin '90.
Avand in vedere ca varianta de troleibuz tot DAC s'a numit, iata ce a mai avut orasul Iasi in materie de troleibuze. In lipsa unui topic propriu, le pun aici.



609.jpg
 Descriere:
Schema de culoare din 1987.
 Mărime fișier:  3.25 kb
 Vizualizat:  de 46311 ori

609.jpg



608.jpg
 Descriere:
Schema de culoare initiala.
 Mărime fișier:  3.5 kb
 Vizualizat:  de 46311 ori

608.jpg



604.jpg
 Descriere:
Schema de culoare pentru troleibuzele de marfa.
 Mărime fișier:  3.55 kb
 Vizualizat:  de 46311 ori

604.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 07 Mar 2006 19:03:28    Titlul subiectului: 111111 17813

Daca Iasul ar avea si el URAC-ul sau ar fi ceva. SC Nicolina SA avea perspective mari de a deveni URAC-ul nostru, dupa modernizarea V2A-urilor. Ar fi fost un lucru extraordinar, dar cum, in multe cazuri mediatizate (TEPRO-Iasi), ca sa nu mai zic si de FORTUS (fostul Combinat de Utilaj Greu) unde se faceau cadre boghiu si cuple ptr vagoanele de tren rusesti, prostul management si interesele murdare si-au aratat roadele. Deci, capitala are un mare noroc de URAC, nu stiu ptr cat timp, sa speram cat mai mult. Am observat ca s-au refacut in intregime carcasele de Tatra, inclusiv botul si spatele sunt din tabla. Dar in Bucuresti mai intervine un factor: fondurile alocate de autoritati sunt cu mult mai mairi ca cele din Iasi. Daca ar fi resurse financiare mai amri si in Iasi nu s-ar intampla asa ceva...(vezi poza).
Sa nu credeti ca celor de la revizie le-a facut placere sa "modernizeze" in acest fel. Lipsa de fonduri si de interes duce la asa ceva.



603.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.12 kb
 Vizualizat:  de 44954 ori

603.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Lun 18 Sep 2006 18:09:56    Titlul subiectului: 5y4554y 33648

Iasi – oras vechi cu o viziune moderna
Fosta capitala a Moldovei, Iasi, a intrat într-o perioada de reabilitare si modernizare, în dorinta de a deveni cu adevarat un oras european. Printre principalele obiective ale edililor municipiului se numara modernizarea transportului local, în special a tramvaiului, important mijloc de transport cu o istorie plina de evenimente.
Istoria tramvaiului iesean a început în anul 1900, pe data de 1 martie, când a fost dat circulatiei, sub obladuirea Directiei tramvaielor din Iasi, primul tramvai electric din oras, si printre primele din tara. Prima linie electrificata a orasului era între Gara si Hala, pe o lungime de 17,307 km, fiind cea mai lunga retea de tramvaie din tara.
Intrarea României în razboi a favorizat preluarea averii societatii A.E.G. Berlin de catre Comuna Iasi, constituindu-se astfel, în anul 1924, Societatea comunala de electricitate Iasi, al carei prim obiectiv era dezvoltarea transportului în oras.
Perioada celui de-al doilea razboi mondial a însemnat un regres pentru transportul Iasiului, numarul de tramvaie scazând în numai doi ani de la 45 de tramvaie, cât numara inventarul parcului de vagoane în anul 1943, la doar 19 tramvaie.
Urmeaza o perioada de schimbari, astfel ca în 1961 Societatea Comunala se divizeaza în doua întreprinderi, una dintre ele fiind si Întreprinderea de Transport Iasi. Înfiintarea întreprinderii a fost un lucru benefic pentru transportul local iesean, urmând o perioada marcata de importante lucrari de modernizare.
În anul 1970 parcul întreprinderii avea în componenta sa 128 de tramvaie, care, în perioada 1971-1985 au fost modernizate, aducându-se pe rând tramvaie tip Tatra din Cehoslovacia, în anul 1977 si tramvaie tip Timis 3, în anul 1981.
Între timp intervine o schimbare în statutul societatiii, aceasta devenind, în 1979, Întreprinderea Judeteana de Transport Iasi.
Dupa revolutie, în 1991, întreprinderea se transforma în Regia Autonoma de Transport în Comun Iasi, urmând o perioada de transformari în încercarea de modernizare a transportului. Astfel, în 1992-1997 parcul de tramvaie s-a marit prin introducerea în exploatare a tramvaielor V2A modernizate, în anul 1997 regia detinând un numar de 159 de tramvaie.
A doua perioada de modernizari a presupus achizitionarea, între anii 1998-2004, a 62 de tramvaie de la Stuttgard si 14 tramvaie de la Halle, în regim „second-hand”.
În plina dezvoltare
Municipiul Iasi este pe drumul cel bun în drumul sau pentru a deveni un oras europen. Acest lucru presupune numeroase investitii în reconstructia si modernizarea sa. Printre domeniile ce sunt vizate în vederea modernizarii se afla transportul local în comun.
La ora actuala parcul de tramvaie numara 150 de tramvaie, ce deservesc un numar de 8 trasee. Reteaua de transport feroviar local are o lungime de 74 km de cale dubla.
Municipiul Iasi beneficiaza de trei forme de transport în comun (tramvai, autobuz, maxi-taxi), iar tramvaiul detine o mare pondere în preferintele cetatenilor. Astfel, dupa cum ne-a declarat Directorul General Maricel Gherca, conform estimarilor Regiei Autonome de Transport Public Iasi, aceasta pondere a fost anul trecut de 40%.
Se impune astfel realizarea de lucrari care sa aduca transportul local la un nivel superior. Prin urmare, în prezent, sunt în derulare lucrari de refacere a infrastructurii liniei de tramvai, pe o lungime de 4,3 km cale simpla, ca urmare a programului „Reabilitarea liniilor de tramvai din municipiul Iasi”. Aceste lucrari includ si o noutate, mai exact izolarea fonica si electrica a sinei de tramvai. De asemenea, se fac demersuri pentru emiterea autorizatiei de constructie si demararea lucrarilor pentru înca 0,94 km c.s.
Una din lucrarile aflate în faza de finalizare este modernizarea refugiilor pietonale ale statiilor de tramvai.
Transportul european – „Mai aproape de tine”
Regia Autonoma de Transport Public Iasi doreste ca sloganul sau, „Mai aproape de tine”, sa devina un obiectiv îndeplinit în viitorul apropiat. Pentru a atinge aceasta performanta, RATP Iasi va continua proiectele aflate în derulare în prezent, dar si implementarea de noi programe.
Astfel, se va urmari reabilitarea integrala a sistemului de cale de rulare, continuându-se cu reabilitarea caii de rulare si a retelei de fir de contact pe o lungime de 30 de km c.s.
Se va continua derularea proiectului început în 2003, „Donatie tramvaie pentru orasul Iasi”, proiect realizat în parteneriat cu Secretariatul de Stat al Afacerilor Economice din Elvetia(SECO). Proiectul este prevazut a se finaliza în anul 2007 si presupune furnizarea de piese de schimb, unelte si echipamente, cât si asistenta tehnica si formare a personalului RATP, dupa ce in prealabil au fost aduse 13 tramvaie second-hand, donate de Bernmobil. Obiectivul SECO, dupa cum ne-a declarat Phillip Keller, managerul programului din cadrul Diviziei de Finantare în Infrastructura, este sa se asigure posibilitatea folosirii tramvaielor înca 10 ani si îmbunatatirea calitatii serviciilor. Pâna în acest moment proiectul a costat SECO aproximativ 2,4 milioane RON, dintr-un total de aproximativ 3,9 milioane RON.
Pe lânga proiectele care vor fi continuate, RATP Iasi pregateste si câteva proiecte de anvergura în domeniul sistemelor informatice. Astfel, pentru sistemul de gestionare si monitorizare al traficului de transport public se va trece la dispecerizarea traficului prin sistemul de urmarire GPS si modernizarea statiilor de redresare. De asemenea se va introduce si sistemul modern de taxare.
Istoria tramvaiului din Iasi, pe scurt:
1900 – Directia tramvaielor din Iasi, scoate pe traseu primul tramvai electric pe data de 1 martie
1901 – Locul întâi pe tara la lungimea retelei, de 17,307 km, si printre primele orase din tara care au introdus tramvaiul electric.
1924 – Intrarea României în razboi si se constituirea Societatii comunale de electricitate Iasi (SCEI)
1929 - Tramvaiul are un nou concurent: autobuzul.
1961 – Societatea de Electricitate si Tramvaie Iasi se dizolva pentru a crea doua întreprinderi separate: Întreprinderea Regionala de Electricitate si Întreprinderea de Transport Iasi.
1979 – Anul înfiintari Întreprinderii Judetene de Transport (IJTL)
1991 – Înfiintarea Regii Autonome de Transport Local (RATP) Iasi
2006 – Continuarea modernizarii infrastructurii feroviare locale.
http://www.club-feroviar.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 18 Sep 2006 19:04:55    Titlul subiectului: 33657

Cele 13 tramvaie aduse in cadrul programului SECO sunt de fapt 9 (Be4/4+B4). Restul de 4 (Be8/8) ar fi trebuit sa ajunga de cativa ani in Iasi, insa acum sunt in serviciu in Basel, fiind "imprumutate" de catre Bernmobil pentru inlocuirea vagoanelor Combino din Basel, returnate catre fabrica cu defecte. De fapt a fost vorba de 5 vagoane, insa unul s-a prapadit in Basel, mistuit de flacari, in depou. Anul trecut s-a pus problema extinderii programului, cu aducerea in total a 15 vagoane Be8/8, insa subiectul nu a mai fost abordat in media locale.
Greseli mai sunt in materialul prezentat, dar nu insist.
Cat priveste proiectele de viitor, sa nu ne imbatam cu apa rece. Intentiile sunt frumoase (chiar suna nemaipomenit pentru cine nu cunoaste situatia din transportul iesean din '97 incoace), dar realitatea cruda ne omoara. Sa ne rugam sa vedem calea de rulare refacuta pe cei aproximativ 30 de km. (asta ca prim pas, intrucat raman foarte multe zone neacoperite) si dupa aceea putem incepe a ne gandi si la alte nazdravanii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 18 Sep 2006 19:37:30    Titlul subiectului: 33661

Sincer, daca Be4/4 le-am acceptat, Be8/8 nu-mi plac de loc. Din partea mea sa arda toate sau sa inlocuiasca toate combino din toata Elvetia. Prefer STx din Darmstadt si GT4 (MFE) de unde or fi ele.

Am mai auzit si citit povestea cu Timis-3. Cred doar ca e vorba de a 2'a generatie de Timis-2, cea cu caseta de afisare a liniei, nu cu cea mica pusa pe acoperis. Altfel, e probabil o greseala perpetuata.
Daca pe forum se va scrie de mai multe ori ca UDAN este DAC 612, unii vor crede ca asa este.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 24 Feb 2007 08:30:36    Titlul subiectului: 45454 76571

Avand in vedere ca anul acesta vor demara lucrarile pentru reabilitarea unor tronsoane de cale de rulare a tramvaielor (stabilite a se desfasura pe parcursul a 3 ani), RATP Iasi urmeaza sa achizitioneze o serie de autobuze second-hand pentru inlocuirea tramvaielor pe portiunile in care circulatia acestora va fi oprita temporar. In acest scop, Primaria Iasi a alocat regiei suma de 1,5 milioane lei. Incepand din luna iunie vor ajunge in Iasi, in 3 transe (iunie, septembrie, octombrie), 30 de autobuze Renault R312 provenind de la RAT Paris. In urma negocierilor a fost stabilit un pret de 22000 euro/vehicul, suma totala urmand a fi platita in rate catre unitatea de transport din Paris.
Anul acesta vor sosi in Iasi cele 10 tramvaie de tip ST10 si ST11 achizitionate de la HEAG Darmstadt. Urmeaza ca alte 20 de tramvaie sa fie achizitionate in 2007, preferate fiind vagoanele GT4 de la SSB Stuttgart (avandu-se in vedere omogenizarea, pe cat posibil, a parcului, dat fiind ca regia are in prezent in circulatie 61 de unitati de acest tip). Pretul pentru vagoanele din Darmstadt a fost stabilit la 10000 euro/unitate, suma totala urmand a fi platita catre HEAG in 10 rate. Dupa sosirea tramvaielor in Iasi, vagoanele Tatra vor fi retrase din circulatie. Pentru aceste achizitii au fost alocate sume de la bugetul local.
Primaria Iasi are in vedere si organizarea unei licitatii pentru cumpararea a inca 50 de autobuze noi. Se doreste ca acestea sa ajunga in Iasi pana in luna septembrie a acestui an.
Programul de achizitii va continua si in 2008.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Iul 2008 19:20:21    Titlul subiectului: 95886

Inainte de recenta largire a bulevardului Socola, la capatul acestuia dinspre Podu Ros, statiile de autobuz beneficiau de alveole. Cel putin pe sensul spre Podu Ros soferii autoturismelor aveau o oarecare reticenta in a parca in alveola.
Dupa largirea bulevardului alveolele nu au mai fost refacute, efectul fiind usor de intuit. Dupa ce cu mare surprindere am vazut aseara ca erau trasate marcajele speciale pentru statiile de autobuz, dimineata am avut socul sa constat ca aceste marcaje au fost facute in bataie de joc, lungimea statiei marcate fiind suficienta abia pentru un singur autobuz, in conditiile in care in cele doua statii opresc autobuzele de pe 3, respectiv 2 trasee.
Evident, lucrurile nu se opresc aici si statia este folosita si de autoturisme, dupa cum se poate vedea in imagini.

In a doua imagine se vede un autobuz al liniei 19 oprit in statie asa cum a putut dupa ocuparea acesteia de catre primata detinatoare de Logan.



IMG_7703.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  145.09 kb
 Vizualizat:  de 43229 ori

IMG_7703.JPG



IMG_7705.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  134.02 kb
 Vizualizat:  de 43229 ori

IMG_7705.JPG



untitled2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.6 kb
 Vizualizat:  de 43229 ori

untitled2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rhadoo



Data înscrierii: 16/Ian/2008
Ultima vizita: 29/Noi/2023
Mesaje: 124
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Mai 2009 11:33:21    Titlul subiectului: 111307

Admin edit:

Catre Trix (continuare de la Vehicule de intervenții):

Ar trebui sa pui niste poze cu macazurile acelea de la iesirea din depoul de la gara ca sa poata intelege cum sta treaba si cei care nu le-au vazut pe viu, fiindca ce-i drept, sunt un pic mai ciudate. Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Vin 22 Mai 2009 12:12:26    Titlul subiectului: 111310

Din pacate nu am poze cu iesirea din depou. Am facut niste capturi la film, dar din pacate imaginile nu sunt foarte clare. Pentru partea opusa exista acelasi tip de linii in mod simetric cu acesta.


bscap082.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.46 kb
 Vizualizat:  de 42018 ori

bscap082.jpg



bscap083.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.97 kb
 Vizualizat:  de 42018 ori

bscap083.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2023
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Mai 2009 17:34:31    Titlul subiectului: 111326

Fotografii luate de pe Norc.ro :
1. Primul macaz cum vii dinspre Pod de Piatra
2. Al 2-lea macaz cum vii tot dintre Pod de Piatra:



primul macaz.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  173.95 kb
 Vizualizat:  de 41988 ori

primul  macaz.jpg



al doilea macaz.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.5 kb
 Vizualizat:  de 41988 ori

al doilea macaz.jpg



_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Mai 2009 20:22:33    Titlul subiectului: 111332

Aceasta este iesirea din depou Gara.


IESIRE DEPOU GARA (Medium).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.31 kb
 Vizualizat:  de 41967 ori

IESIRE DEPOU GARA (Medium).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Mai 2009 20:41:41    Titlul subiectului: 111336

Ideea este de a asigura intrarile si iesirile dinspre/catre toate directiile intr-un mod cat mai simplu cu putinta. Configuratia se va pastra si la reabilitarea tronsonului Gara - Pd. de Piatra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Lancaster



Data înscrierii: 06/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2009
Mesaje: 39
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 23 Mai 2009 13:53:18    Titlul subiectului: 111366

TATRA a scris:
Aceasta este iesirea din depou Gara.

Acolo, problema principală nu e configurația macazelor, ci existența în sine a depoului, care nu ar mai avea ce căuta în centrul orașului. De altfel, acum 100 de ani sau când o fi fost el construit, a fost construit la o periferie, adică exact genul de loc unde ar trebui mutat și acum. Cred că undeva prin zona podului Sf.Ioan i-ar sta foarte bine respectivului depou, cu ieșiri atât spre capătul liniei din zona industrială (Coca-Cola) cât și spre Dancu (prin zona hotelului Basarabia sau unde ajunge exact strada de la podul Sf.Ioan). Și n-au decât să facă și acolo macazele de ieșire din depou la fel ca acum, dacă le plac așa Laughing Laughing

Dar eu cred că genul acesta de artificii nu au ce căuta pe drumurile publice. Există o mulțime de intersecții de linii de tramvai în "T", cea mai apropiată fiind chiar la gară, unde n-ar crea nimeni astfel de configurații originale, pentru că nu e normal să te trezești "nas în nas" cu tramvaiul de pe contrasens, când circuli ca șofer pe un drum public. Combinațiile exotice de linii și macaze ar trebui să se rezume la interiorul depoului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 23 Mai 2009 14:59:31    Titlul subiectului: 111371

Configuratia liniilor este incomoda pentru trafic, asa este, dar nu este deloc exotica, este insa specifica manevrelor cu vagoane bidirectionale, ceea ce nu mai e cazul la Iasi.

Ideea ca depoul nu mai are ce cauta acolo este iarasi o idee vehiculata de unii care ar amplasa acolo mai bine o autogara sau vreo shoppingarie. De ce autogara are ce cauta in centru si depoul nu? Pentru ca se castiga mai bine din vanzarea terenului (sau din spaga pe care o da vreun iulius-bulius ca sa ia terenul mai ieftin).

Mai intai, din punct de vedere economic, un depou trebuie pozitionat astfel incat sa aiba un acces cat mai mic posibil catre toate liniile pe care le deserveste. Un alt dezavantaj, vazut deja in cazul modernizarii din Dacia, este ca accesul dintr'un capat indepartat si eventual intr'o singura directie paralizeaza sau cel putin afecteaza puternic depoul in caz de lucrari sau de blocari (accidente &c), cu consecinte grave asupra transportului de calatori.

Exista intr'adevar o tendinta de mutare a depourilor catre marginea oraselor, motivul fiind in general necesitatea unei dezvoltari care nu este posibila pe locatia actuala si chiar daca ar fi, pretul terenului este prea mare pentru a se putea extinde. O locatie ideala pentru un depou ar fi intr'adevar garajul Tudor Vladimirescu, pentru ca acolo exista acces in doua directii (Elena Doamna-Centru -- a fost si spre Palat -- si Masse Plastice - Zona Industriala). Legat de varianta cu depoul prin Zona Industriala, accesul ar fi foarte mare catre orice zona in afara de Dancu, plus necesitatea unei linii de Dienstfahrt, adica una doar pentru depou, fara trafic de calatori.

Si eu as propune o autobaza undeva pe langa Metro, dar ar mai fi nevoie de una prin zona Cetatuia/CUG. Depoul dela Gara ar trebui modernizat, deci inca un depou ar mai trebui construit. Ar mai trebui si un muzeu de tramvaie/transport public, daca tot ne vrem ca in vest. Depoul din Dacia trebuie si el modernizat, nu sa dispara doar pentru ca niste rechini imobiliari s'au apucat de turnat blocuri in care te uiti cu ochiul liber la vecinul din blocul celalalt cum sta in chiloti si se uita la TV.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Lancaster



Data înscrierii: 06/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2009
Mesaje: 39
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 23 Mai 2009 15:32:59    Titlul subiectului: 111376

Trix a scris:
Ideea ca depoul nu mai are ce cauta acolo este iarasi o idee vehiculata de unii care ar amplasa acolo mai bine o autogara sau vreo shoppingarie. De ce autogara are ce cauta in centru si depoul nu?

Si eu as propune o autobaza undeva pe langa Metro, dar ar mai fi nevoie de una prin zona Cetatuia/CUG.

Pentru că autogara e destinată pasagerilor, în timp ce depoul nu. Autogara nu e autobază și nici garaj, indiferent ce confuzii încerci tu să creezi. În timp ce depoul exact asta este. Pasagerii nu pleacă din depou, așa cum nu pleacă nici din autobază, ci din autogară.

Din perspectiva publicului, un loc potrivit pentru autogară e în apropierea Gării. E destul să te uiți la succesul autogării de la Vama Veche, comparativ cu cea de la Autocenter (Iași-Vest) ca să admiți că publicul vrea autogara cât mai în centru, exact cum vrea și Gara.

Trix a scris:
O locatie ideala pentru un depou ar fi intr'adevar garajul Tudor Vladimirescu, pentru ca acolo exista acces in doua directii (Elena Doamna-Centru -- a fost si spre Palat -- si Masse Plastice - Zona Industriala). Legat de varianta cu depoul prin Zona Industriala, accesul ar fi foarte mare catre orice zona in afara de Dancu, plus necesitatea unei linii de Dienstfahrt, adica una doar pentru depou, fara trafic de calatori.

Garajul din Tudor Vladimirescu ar trebui și el desființat, e și el prea în centru pentru acest gen de activități. Ar fi lipsit de sens să se construiască un depou în locul lui. Până la urmă, au și banii rolul lor în societate. Municipalitatea ar putea obține bani adevărați pe astfel de terenuri, bani care ar putea fi folosiți la dezvoltarea orașului, fără a mai apela la credite ca în prezent.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2023
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 23 Mai 2009 20:57:35    Titlul subiectului: 111394

Deci, autofgara e pentru pasegeri, depoul nu. Autogara trebuie sa deie comfort persoanelor (de exemplu sa fie fata-n fata sau aproape de gara incat omul sa aiba acces direct catre destinatia aleasa) si tramvaiele din depou trebuie sa aiba accces la toate traseele din oras (macar unul din depourile actuale). Eu cred ca un depou ar trebuie construit la Baza 3 (acces spre CUG, direct spre Dacia si Palatul Culturii plus celelalte locatii). Depoul Dacia ar putea avea o sansa pentru viitor daca se va construi linia ce va lega Dacia de Pacurari la strada Octav Bancila (Bariera Tigarete)
_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 23 Mai 2009 21:03:39    Titlul subiectului: 111395

Ca in bancul cu Itzik, Strul si rabinul, cu totii aveti dreptate. Problema este, ca si in alte cazuri in Romania, ca multe lucruri se impotmolesc in maruntisuri. De exemplu un mare bulevard bucurestean pavat in stil balcano-turcesc (pietroaie la intamplare si denivelari) nu poate fi asfaltat pentru ca ar fi monument istoric. Depoul din Iasi, poate avea acest statut pentru ca are cladiri (dar si unele instalatii si masini unelte) dela inceputul secolului.
Poate ca partea liniilor de garare vizibila la strada, ca si partea din spate ar putea fi in extremis transformate in autogara, doar dupa mutarea depoului intr'o noua locatie moderna, dar halele vechi ar trebui restaurate si sa ramana ca muzeu al tramvaielor. Pe unde s'ar face accesul ar fi alta problema, eventual ar trebui reactivata vechea iesire, dar asta ar incurca traficul intr'o oarecare masura. Asa are si Viena, spre a carei civilizatie am dori sa ne indreptam, iar unii chiar o plang, pentru ca strabunicii lor au trait-o.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 23 Mai 2009 21:39:31    Titlul subiectului: 111398

Traficul pe Silvestru e asa cum e din doua motive, ce nu au nimic de-a face cu tramvaiele: lipsa centurii si lipsa pasajului O. Bancila. Nu trebuie date cateva vagoane istorice din calea masinilor, ci invers.

In cazul mutarii depoului (hm, usor de zis in teorie, practic e mult mai mult decat depoul in sine), nu o autogara si-ar avea locul in acel spatiu (de ce, oare, nu se pot gasi alte amplasamente in afara vecinatatii unor blocuri de locuinte?!), ci chiar acest Muzeu al Tramvaiului, din toate motivele enuntate in mesajul anterior. Acces la retea, cladiri istorice, spatiu verde in jurul acestora.

Raman alte intrebari: statia de redresare S1 (nu e joaca), dispeceratul central, sediul administrativ, cu toate astea ce ar trebui facut? De asemenea, ceea ce simplist este numit "depoul de la Gara" adaposteste si Sectia 4, Cale-Retea.

Daca tot e de mutat depoul ala care incurca atat de mult, nu ar trebui mutat si ce e alaturi? Tot relicve sunt si acolo, tocmai au facut si ele 110 ani, cine are nevoie de ele?!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Lancaster



Data înscrierii: 06/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2009
Mesaje: 39
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 23 Mai 2009 21:51:52    Titlul subiectului: 111399

Trix a scris:
ar fi monument istoric. Depoul din Iasi, poate avea acest statut pentru ca are cladiri (dar si unele instalatii si masini unelte) dela inceputul secolului.
Poate ca partea liniilor de garare vizibila la strada, ca si partea din spate ar putea fi in extremis transformate in autogara, doar dupa mutarea depoului intr'o noua locatie moderna, dar halele vechi ar trebui restaurate si sa ramana ca muzeu al tramvaielor. Pe unde s'ar face accesul ar fi alta problema, eventual ar trebui reactivata vechea iesire, dar asta ar incurca traficul intr'o oarecare masura.


Asta ar putea să fie o idee foarte bună. La urma urmei, a aduce autogara în locul depoului nu trebuie să fie un scop în sine, iar un muzeu al tramvaielor ar așeza Iașul pe harta Europei în conștiința publicului larg. De un depou modern e oricum nevoie, acesta va trebui în mod sigur construit în altă parte, iar locația pe care o propusesem, la podul Sf.Ioan, ar putea deveni și mai bună dacă s-ar realiza și linia pe Șoseaua Trei Fântâni (Drumul Hoților) și Bd.Poitiers, până la Rondul Vechi CUG.

Și dacă actualul depou de la gară ar păstra doar câteva tramvaie de epocă, accesul poate rămâne pe oriunde, nu ar mai perturba traficul. Asemănarea cu Viena s-ar putea să fie chiar mai mare decât pare: pe toată perioada Războiulul Rece, Viena a fost ultimul loc civilizat, la marginea Occidentului. Iar acum, acest rol ar putea reveni Iașului, pentru următorii 30 sau 50 de ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2023
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 23 Mai 2009 22:07:11    Titlul subiectului: 111401

Sunt de parere cu Radub, Iasul trebuie sa aduca turisti prin intermediul muzeelor si spatiilor verzi pastrandusi calitatea de CAPITALA CULTURALA si acum ne gandim la autogara cand acum cativa ani era unde este acum supermarket-ul Billa. Daca nu se vorbeste de posibila construirii unui depou macar sa se gandeasca la autogara, un loc bun ar fi in locu liniilor moarte de langa pasarela Minerva - Gara.
_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 25 Mai 2009 13:16:59    Titlul subiectului: 111444

Daca s'ar construi un depou modern in alta parte, zona actuala a depoului si imprejurimile ar putea fi transformate in ceva mai mult decat niste proiecte disparate cum sunt (de unele singure) autogara, muzeul tramvaielor sau niste ineptii de shoppingarii si biznitz-centre.

S'ar putea insa ca odata cu dezafectarea depoului (mai putin anumite elemente pentru muzeu), sa se dezafecteze si vecinii lor, a caror incompetenta depaseste mult RATP in vremurile sale cele mai rele: compania care astazi se numeste E-off.

Pe spatiul rezultat s'ar putea construi un terminal multifunctional, care sa cuprinda: capat de tramvaie cu acces pietonal subteran catre gara (liniile 3 si 9 ar putea intoarce aici), capat de autobuze, autogara (terminal de autobuze, nu spatiu de garare si/sau stationare prelungita (atunci de ce am desfiinta depoul?), plus muzeul tramvaielor, dar si o cladire (sper ca nu stil Godzilla de sticla) care s'ar putea numi Palatul Transportului, care sa adaposteasca sedii de firme de transport si sediul central RATP. Eventual si o crasma "La tramvai" cu vreun tramvai vechi in fata, cum sunt prin Praga sau prin Germania.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2023
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 25 Mai 2009 17:04:18    Titlul subiectului: 111459

Care ar fi traseul liniei 9? Daca era un document oficial cel a constructie unei crasme, poate Mc Donald's oferea vagonul Duewag crasmei sau in proprietatea primariei Iasi. Tousi Duewag nu reprezinta istoria Iasiului si am putea pune Tatra #262 sau un Timis.
_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 25 Mai 2009 22:36:35    Titlul subiectului: 111476

Linia 9 cand era = Billa - Gara - Tg Cucului - Podul Ros - CUG 2
Linia 9 propusa = Terminalul de mai sus - Gara - Billa - Tg Cucului - Podul Ros - CUG 2 (n'ar mai merge pe str Garii, ci in ambele sensuri pe la Billa)

Legat de vagoane, ar putea restaura/renova un vagon Tatra nefunctional care sa stea in fata crasmei. De ce sa-l puna acolo pe 262 sa se sprijine betivii de el, cand este functional? 262, 342, 100, 1, 2, 3 si ce o mai fi sa fie pentru muzeu.

Anticipez intrebarea: ce tramvai este nr 3? Deocamdata ne punem intrebarea daca va exista vreodata, desi vagonul de Sararie era mai diferit si ar merita sa existe. Oops, am spus ce e Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 03 Iun 2009 13:05:47    Titlul subiectului: 111907

Admin edit:

Catre jax (continuare de la Reabilitare cale rulare str. Cuza Voda):


Ce anume te face sa afirmi ca regia nu sustine transportul electric? Faptul ca exista preocupare si pentru asigurarea necesarului de autobuze sau ca se fac si alte investitii in acest sector nu inseamna deloc ca transportul electric este neglijat. Iti reamintesc ca s-au achizitionat in 2007-2008 45 de tramvaie. In prezent se fac demersurile pentru achizitionarea in acest an a 14 tramvaie, iar anul viitor vor sosi la Iasi cel putin inca 10 tramvaie. Exista, de asemenea, intentia de achizitionare a unor tramvaie noi. In privinta infrastructurii cred ca se vede cu ochiul liber ca suntem pe drumul cel bun. Eu as spune ca, dimpotriva, la Iasi transportul electric este la el acasa si ar trebui sa ne urmeze si altii exemplul. Daca troleibuzul a luat o pauza pentru un timp, nu inseamna ca nu are sanse sa revina candva. Deocamdata, insa, prioritatile sunt legate de reabilitarea caii de rulare a tramvaiului si refacerea parcului de vagoane. Revenirea troleibuzelor inseamna retea noua, realizata cu elemente moderne, vehicule noi si - esential - trafic pus la punct in oras. Altfel, notiunea de troleibuz este compromisa din start.

Ti-am pus intrebarea de mai sus chiar dorind sa-mi raspunzi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 1 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community