Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele TIMIȘ
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 06 Noi 2005 18:34:23    Titlul subiectului: Tramvaiele TIMIȘ 1315

La Timis n-am reusit sa deschid/inchid manual usile decat la vagoane defecte si dupa ce am ignorat avertismentul ca "inauntru e plin de praf"!
Din cate stiu, usile de Timis erau electrice. Doar Timis-1 o fi avut asa ceva (din cate stiu din poze Timis-1 era un fel de V12 motor + remorca si avea un singur far si semana putin cu Ganz).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2019
Mesaje: 891
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 07 Noi 2005 07:18:38    Titlul subiectului: 1396

Acționarea cu aer comprimat a ușilor era dotarea standard a lor.

Ultima modificare efectuată zsizsi la Lun 28 Noi 2005 21:57:14, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 25 Noi 2005 14:30:04    Titlul subiectului: 4004

Unde le mai putem gasi:
Ca vagoane de călători în Arad (pe 1000mm) și în Cluj (pe 1435).
Timișoara: a renunțat acum 2 luni la ele
Brăila: a renunțat la ele acum aprox. 2 luni, când au venit vag. sh din Olanda
Iași: A renunțat în 2003 la ele
Reșița: A renunțat la ele acum câțiva ani, cînd a adus vagoane ST8 din Germania.
Galați: Le-a tăiat pe toate în 2002, cu excepția unuia care e utilitar.
Oradea: a renunțatr mai demult la ele, nu știu exact când.
Ploiești: A renunțat acum câțiva ani la ele, când a desființat liniile 103, 104, 106 și a casat V3A-urile (cu o excepție), rămânând în circulație numai vagoanele KT4D și KT4DM aduse din Postdam (37 de bucăți).
În Ploiești mai există, în conservare (în stare perfectă) câteva vagoane în depou.
Nu-mi explic de ce Ploieștiul, la 2 pași de București, pe lângă VxA a adus tramvaie tocmai de la... Timișoara.
Imi plac Timișurile, deși nu am mers niciodată cu unul (am văzut prima dată ,,pe viu" unul în depou la Ploiești). Dar ușile mi se par cam mici... unul ca mine nu cred că are loc.


Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Joi 12 Ian 2006 01:42:14, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 25 Noi 2005 15:55:59    Titlul subiectului: 4027

Nu cred ca Timisoara a renuntat complet la ele, vor mai ramane o perioada ca rezerve. Oricum, au pastrat mai multe exemplare pentru muzeu.
La Iasi mai exista un vagon motor+o remorca, care vor fi sau nu pastrate, nu se stie inca. Mai sunt 4 vagoane utilitare transformate din Timis.
La Ploiesti se pare ca mai exista 1 sau 2 motor + 5 sau 6 remorci, dar sunt retrase din circulatie.
Ideea e ca dispar de la strada ca vagoane de calatori.
Din cate stiu despre ele, nu au fost reusite. Intr'o Monografie scrie ca au fost realizate de Electrometal Timisoara in colaborare cu Grivita Bucuresti. De la un inginer de la Iasi care a conceput un proiect de modernizare a lor stiu ca boghiurile erau dupa un model de boghiu de metrou din NY, deci de cale ferata. Usile mi s'au parut cam inguste, iar pe deasupra se intampla sa nu se deschida toate. La Iasi, cele mai multe deraieri si accidente grave au fost din cauza lor. Au fost, tot la Iasi, vagoane care au circulat sub 10000 Km, iar unul se pare ca nu a circulat deloc. Ca design, mi-au placut intr'o oarecare masura, dar cam atat. Tot la Iasi, au fost casate 20% din Timisuri in anii '90, intr'o perioada in care V58'urile, mai vechi cu 20 ani, inca mai circulau, e adevarat ca doar 20% din ele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mai/2019
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Sâm 26 Noi 2005 03:00:45    Titlul subiectului: 4120

Ceea ce imi amintesc si nu voi uita niciodata de Timisuri era faptul ca de mici copii ne urcam mereu in partea anterioara a remorcii pe lada aia care ascundea cred parti electrice. Ne placea foarte mult sa stam acolo. Ne putem uita jos la tampoane cum se miscau la curbe.
_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 06/Oct/2019
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 26 Noi 2005 22:28:09    Titlul subiectului: 4209

Imi aduc aminte de o intamplare...acum mult timp in urma, cam 16 ani, mergeam mai multi pustani cocotati pe acera lada mai ales iarna cand era calduta. Si cum stateam cu picioarele ridicate, rezemati fiind de geamul-luneta...acesta s-a desprins din cheder si a cazut intre vagoane si tandari s-a facut...Ce a iesit....Nici nu vreau sa-mi aduc aminte...Scandal cu vatmanul, oamenii din tramvai ne-au sustinut (aveam si bilete!), cum ca fiind niste copii inghetati de frig ne-am suit acolo, dar nu era un impediment pentru ca stateau si oameni maturi acolo....
Calatorii l-au luat ei pe vatman: -Bai nene, tu mai verifici ,,SHANDRAMAUA" asta cand iesi cu ea din depou? Smile)
Amintiri...
Dar nu au fost reusite aceste tramvaie din nici un punct de vedere...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Oct/2019
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 29 Noi 2005 01:20:03    Titlul subiectului: 4572

Timis 2 #05 - Cluj-Napoca.
Video si montare: calbu si radub.

Timisul are, totusi, un design prietenos, desi are numeroase probleme
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 30 Noi 2005 20:35:44    Titlul subiectului: 00000000 4784

La Timisuri exista tendinta de uzare prematura a boghiului 3 (primul boghiu al remorcii). De multe ori, suna mizerabil. In plus, se spune ca are un consum sporit de electricitate
Timisurile se descurcau onorabil. Chiar si la Cluj, unde calea de rulare e cum e, tramvaiele respective se descurca binisor. Tatrele vibreaza mult mai tare, atat pe longrine cat si in unele curbe. Cele mai sinistre tramvaie, din punctul de vedere al zgomotului, erau V56 cu remorca V 12 din Oradea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2005 12:12:07    Titlul subiectului: 4905

Am citit ca Timis a fost fabricat in colaborare cu uzinele Grivita. Este posibil sa fi facut niste probe cu el in Bucuresti, poate sa-l omologheze, dar ITB avea propria uzina si nu era interesata sa aduca tramvaie din alta parte.
Este interesant de ce Electrometal nu s'a lansat pe piata interna cu Timis-1.
Acesta era asemanator lui V12 si vagonului V5x din Arad (cu 4 ferestre), dar avea un singur far si ferestrele din fata si spate impartite in 2. Panoul de afisare a liniei, adaptat si la EP'urile din Timisoara, Arad si Oradea semana cu cel al vehicolelor Ganz. Vagoanele aveau 2 osii si au fost fabricate incepand cu 1961.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dan Jiga



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Iul/2013
Mesaje: 32
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 03 Dec 2005 01:23:52    Titlul subiectului: 5119

O fi avut Timisurile defectele lor, unele de care imi aduc eu aminte, altele care nu le stiu, dar faptul ca nu aveau frana electromagnetica era o proasta intretinere.
Timisurile aveau hibele urmatoare:
- O caroserie facuta ca din bete de Marocco care se deforma in ritm cu clatinarile tramvaiului.
- Lipsa aerotermelor (in schimb erau practicate gaurile pe unde trebuiau sa ia aer de afara - si lasate deschise, evident Very Happy )
- Barele de aluminiu reci ca moartea Confused
- Aderenta jenanta (daca in Oradea s-ar fi folosit VM + VR +VR ori ar fi ramas blocate, ori s-ar fi trezit in mijlocul intersectiei cu VR-urile deraiate, mai ales la intoarcerea in Delta a liniei 1 de pe Bd. Decebal - unde tramvaiul iesea din Delta taind cu curaj - una din cele mai circulate artere oradene).
- Vibrau fiindca PCC-urile (de unde s-au julit boghiurile) nu erau concepute sa mearga bine pe asemenea linii proaste, iar boghiurile nu erau din cel mai bun material.
- Captatoarele erau cam urat pozitionate (prea in fata) avand tendinta sa scape firul (e drept ca si cu catenara oradeana nu imi e rusine la ce "burti" avea vara)...
Aveau in schimb si calitati...
Care erau alea? Very Happy
Erau f. bune in curbe (cu exceptia ampatamentului mare - ca EP-urile de altfel - care a condamnat linia lui 3 la inchidere), mult mai bune decat V2A-urile si V3A-urile care au rezistat un an...
Iar ca viteza maxima, bateau EP-urile Smile
Lumea zicea ca ii mai scutura in ele.... Rolling Eyes
Iar sistemul de conducere era de-a dreptul dinozauric (in 1971 cand a fost facut primul, deja existau PCC-urile - cu pedale de vreo 35 de ani)...
BTW. Timis 1 avea actionare electrica a usilor, gen Tatra. La Timis 2 era pneumatica, cu un singur piston, usile fiind legate prin parghii una de alta.
Timis 1 a adus cateva mici premiere la vremea lui in Ro:
- actionare electrica a usilor
- iluminat fluorescent.
- ventilatie fortata a salonului pasagerilor.
Aceste imbunatatiri (cu exceptia actionarii electrice a usilor care era deja) au fost aduse si Gb2/2-urilor cu ocazia primei RK la inceputul anilor 60. Sunt tare curios cum aratau Gb-urile in interior si cum sunau... Rolling Eyes
Tot ce am vazut sunt trei poze din exterior a lor.
Am vayut si un prototip articulat in 1988 la Timisoara, eram in excursie cu clasa. Dar nu am fost cu el. Am vazut o poza cu el din 1996, mancat de rugina, cu geamurile sparte, dupa pomii din spate cred ca era in Depoul Take Ionescu, dar pe partea dinspre Bega.
Timisurile au fost "cele mai originale" tramvaie romanesti, fiindca:
EP-ul era mama furaciunilor - Caroserie de PCC, boghiuri derivate din "maxi-traktion"-uri, din cele elvetiene (nu degeaba au venit cu transmisie Socheron la inceput, dar prost conceputa) si din boghiurile de "Stukas" unguresti... mai bine le luau pe cele de PCC; totul agrementat cu mici "picanterii" de la Fratele cel Mare si cam atehnic de la Rasarit.
V5x-urile s-au inspirat (zic eu) din ce am avut noi mai bun in perioada interbelica - Thomson-urile bucurestene, Siemens-urile oradene si lista e deschisa.
VxA-urile au fost facut dupa LHB (Linke-Hoffmann-Busch) cumparat pt. Buc. in 68 sau 69 (prost copiate)...
Timisurile au fost probabil mai ieftine decat VxA-urile si Tatrele...In afara de Bucuresti, in orasele cu traditie in domeniul tramvaielor (Oradea, Arad, Timisoara, Sibiu, Iasi, Galati, Braila) VxA-urile nu au fost folosite decat in numar f. mic si tarziu de tot (dupa 1987, dupa stiinta mea). Pe cand Timisuri erau garla.
Erau simple ca si conceptie, fara mari "fitze" tehnice, (comparati numai usile lor cu cele ale V3A-urilor - si alea furate de la autobuzele Skoda Karosa SM11 - cred - si furate fara fiabilitatea usilor cehesti - cel putin in Oradea erau vesnice hibe cu usile la VxA-uri).
In concluzie, avand date acele posibilitati din anii 70-80, Timisurile au asigurat un serviciu decent (dar nu de calitate).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 04 Dec 2005 19:07:32    Titlul subiectului: 5303

Timisurile nu puteau urca pante mai mari de 6%, iar la Iasi sunt pante de 85%.
Aveau niste suspensii din cauciuc prost si se stricau foarte des.
Aveau 2 motoare de 140KW, in timp ce Tatrele aveau 4 motoare de 40KW, dar performantele Tatrelor erau superioare.
Erau grele, ca si alte tramvaie romanaesti.
Defecte:
Dan Jiga a scris:
- Aderenta jenanta (daca in Oradea s-ar fi folosit VM + VR +VR ori ar fi ramas blocate, ori s-ar fi trezit in mijlocul intersectiei cu VR-urile deraiate, mai ales la intoarcerea in Delta a liniei 1 de pe Bd. Decebal - unde tramvaiul iesea din Delta taind cu curaj - gaina ca te tai - una din cele mai circulate artere oradene).
La Iasi si Galati au mers si cu 2 remorci.
Dan Jiga a scris:
- Vibrau ca dracii fiindca PCC-urile (de unde s-au julit boghiurile) nu erau concepute sa mearga bine pe asemenea linii proaste, iar boghiurile nu erau din cel mai bun material.
E un mod elegant de a spune ca si boghiurile erau foarte proaste.
Dan Jiga a scris:
...Iar sistemul de conducere era de-a dreptul dinozauric (in 1971 cand a fost facut primul, deja existau PCC-urile - cu pedale de vreo 35 de ani)...
V2A a aparut in '82, deci mult mai tarziu. Si Bucur, daca nu era bazat pe Tatra, tot controller manual ar fi avut.
Dan Jiga a scris:
BTW. Timis 1 avea actionare electrica a usilor, gen Tatra. La Timis 2 era pneumatica, cu un singur piston, usile fiind legate prin parghii una de alta.
La Iasi era invers, adica, scuze, in loc de Timis1 erau V58'uri (usile erau la fel ca forma, cel putin in pozele din TM pe care le-am vazut). Timis2 aveau usi actionate electric, dar se intampla sa nu se deschida toate. Sistemul de comanda a deschiderii lor era si el bizar, ca un fel de schimbator de viteze de la autobuzele Saviem, dar in miniatura.
M-am jucat odata cu el la Iasi si am inchis si usa din fata, singura deschisa. Am reusit apoi sa le deschid pe toate, am coborat pe la ultima usa, am mers pe langa vagon si m-am strecurat printre el si tramvaiul din fata, am iesit in partea cealalta si am fugit. Tramvaiele erau oprite in statie in coloana, iar vatmanul se dusese undeva in fata. Tramvaiul in care urcasem mergea la depou, asa ca nu erau calatori in el, decat vreo 2-3, care n'au avut timp sa reactioneze Smile Oricum aveau sacose multe Very Happy
Dan Jiga a scris:
Prototipul articulat l-am vazut in 1988 la Timisoara, eram in excursie cu clasa. Dar nu am fost cu el. Am vazut o poza cu el din 1996, mancat de rugina, cu geamurile sparte, dupa pomii din spate cred ca era in Depoul Take Ionescu, dar pe partea dinspre Bega.
Sunt doua prototipuri, unul din 82 si unul din 85. Se pare ca primul a rezistat mai mult. Celalalt a circulat doar pentru probe si apoi a disparut. A avut numarul 229 chiar daca nu a fost oficial al RATT.
La Iasi si la Craiova usile erau actionate electric. Este cumva o modificare incepand cu a 2'a varianta a acestor tramvaie (cea cu panou de afisare a liniei in fata, nu pe acoperis) ?
Timis au fost tramvaiele duse peste tot in anii '80, de abia prin '87-'88 a inceput RATB sa fabrice tramvaie VxA pentru alte orase. Asa au ajuns Constanta, Brasov si Botosani sa nu prinda Timis.
Au fost unele la Iasi care au circulat mai putin de 2 ani, astfel incat eu nu le-am vazut niciodata la strada. Erau chiar din primele 10 tramvaie venite la Iasi.
La Timisurile cu usi comandate pneumatic, puteai scapa de controlori, la cele cu usi comandate electric, nu puteai cobori in statie uneori.



DSC00110a.jpg
 Descriere:
Vagon Timis articulat (prototip 1985).
Fotografie dintr'un almanah din acel an.
Autor necunoscut.
 Mărime fișier:  24.31 kb
 Vizualizat:  de 24410 ori

DSC00110a.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dan Jiga



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Iul/2013
Mesaje: 32
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 10 Dec 2005 18:40:19    Titlul subiectului: 6071

La Oradea si cele cu panou de afisare a liniei sus aveau actionare pneumatica a usilor...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 06/Oct/2019
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 10 Dec 2005 21:28:00    Titlul subiectului: 6115

La Galati, atat cele cu afisaj sus, cat si cele fara, aveau usile PNEUMATICE.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 06/Oct/2019
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 23:45:41    Titlul subiectului: timis 6693

Boghiul tramvaiului TIMIS-2...
Vedere din lateral atat al celui pentru linie 1435 mm (stanga), cat si pentru ecartament ingust (1000 mm) dreapta



Boghiul tramvaiului TIMIS-2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  7.71 kb
 Vizualizat:  de 23933 ori

Boghiul tramvaiului TIMIS-2.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 23:59:19    Titlul subiectului: 6701

Boghiul de Timis din Iasi are ceva lipsa, patinele, folosite in cazul franei de avarie.
La Iasi poate le-au scos pentru ca tramvaiul avea in plus si frana pneumatica. In afara de Tatre, nici un alt tramvai din Iasi in anii '80 nu avea patina. La Timis sigur n'am vazut, dar nu pot spune ce a fost inainte de 1983.



boghiul_tramvaiului_timis-2_224mod.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  7.82 kb
 Vizualizat:  de 23928 ori

boghiul_tramvaiului_timis-2_224mod.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 00:46:43    Titlul subiectului: 6713

Adică...AR TREBUI folosite pt. frâna de avarie. Cum VxA au sistem separat de acționare a patinelor separat de controllerul care controlează viteza, în București majoritatea vatmanilor pun controllerul la zero și apoi lasă patinele (și fac asta mai ales la coborârea unor pante (de exemplu la intrarea într-un pasaj)). Asta face ca arcurile să se slăbească, făcând ca patina să atârne și să încetinească vizibil vagonul. Același lucru se poate întâmpla și de la linia proastă (adică denivelată).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dan Jiga



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Iul/2013
Mesaje: 32
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 02:41:21    Titlul subiectului: 6718

Patina de frana lipsa e datorata proastei mentenate, la Arad o au...
La Oradea. prin 91, 92, datorita lipsei banilor, tot asa mergeau, fara patina, dar apoi s-a remediat...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Oct/2019
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 14:04:53    Titlul subiectului: 6741

Boghiu de Timis 2 (Iasi). Am lasat imaginile la rezolutie mare pentru a se observa mai bine detaliile.


Tot boghiu de Timis 2 (trebuiesc ignorate unele aspecte).

Boghiurile prezentate apartin unor vagoane utilitare din Iasi, provenite din Timis 2 (unul realizat dintr-o remorca).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 15:31:20    Titlul subiectului: timis 6772

Rotile de Timis seamana destul de bine cu cele de V3A.
TIMIS ul a fost facut in colaborare cu uzinele GRIVITA Bucuresti. Si probabil ca de aceea are roti de V3A. Care s-au folosit si la EP modernizat, la Rathgeber, diverse vagoane de interventii si chiar unele ITBuri (astea modificate dupa 1980-doar unele- pentru transport marfa).
Sus
Dan Jiga



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Iul/2013
Mesaje: 32
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 15:47:34    Titlul subiectului: 6942

O remarca stimabililor: Timis2-ul e mai vechi ca V3A-ul (1969-1970 vs. 1971).
Iar boghiurile ca au fost luate de la LHB-uri sau de altundeva sunt de conceptie PCC si de aceea arata aproape la fel.
Rotile de V3A si cele de Timis seamana pentru ca au aceesi origine (PCC - ul)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 16:00:20    Titlul subiectului: 6949

Nu stiu daca Grivita are vreo legatura cu V3A.
Cred mai curand ca odata ce au copiat un boghiu, ce a urmat au fost variatiuni pe aceeasi tema. S'a vazut pana mai tarziu si la Dacia.
Dan Jiga a scris:
O remarca stimabililor: Timis2-ul e mai vechi ca V3A-ul (1969-1970 vs. 1971).
Timis-2 a aparut in 1970 si in serie din 1973.
V3A a aparut in 1970. Boghiul de V3A e probabil clona lui LHB, daca nu e posibil sa fie o clona comuna cu a Timisului, dupa un alt model. S'a vorbit la un moment dat ca boghiul de Timis e facut dupa unul de metrou din NY.
Persoana care mi-a spus despre NY lucreaza in domeniul transportului in comun, dar asta n'o face sa aiba dreptate intotdeauna. Oricum, am uitat sa specific ca era un vagon de metrou(?) din anii 30, dar poate erau aceste "trolleys". Nimeni nu le stie pe toate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dan Jiga



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Iul/2013
Mesaje: 32
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 16:35:48    Titlul subiectului: 6956

Am gasit un site cu vagoanele de metrou new-yorkeze din anii 30 si cam in toate pozele se vede ca au boghiuri de tip feroviar (seamana un pic cu cele de tip "Diamond" de la vagoanele de marfa)....
http://www.nycsubway.org/cars/postunification.html
Deci se poate afirma, pastrand o anumita rezerva, ca boghiurile de Timis2 provin din tramvaie PCC aproape sigur.
Daca asta e metrou(!?!), dupa asta ii sunt copiate boghiurile la Timis:
http://www.nycsubway.org/cars/bmt-pcc.html
Mie nu imi pare deloc metrou ci tramvai toata ziua... Laughing
Si la LHB sunt prin filiera licentei Duewag. Dar tot de la "monstruletii" astia simpatici de PCC-uri (de fapt un standard american pt.tramvaie de la sfarsitul anilor 30)...
Timisul zdranganea si el de rupea normele. Mai ales vagonul-remorca. Si avea o suspensie foarte rigida, de aia "rupea" liniile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Oct/2019
Mesaje: 891
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 22:29:17    Titlul subiectului: 7066

La Oradea doar aceste doua boghiuri mai vestesc ca la Oradea odata au circulat si astfel de tramvaie...


or Timis.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.08 kb
 Vizualizat:  de 24864 ori

or Timis.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 23:34:20    Titlul subiectului: 111111111 7083

1. - 2. La Ploiești deja au demontata roțile de pe boghiuri. Dar mai sunt, încă, câteva vagoane, care nu ies pe traseu, dar și multe ,,fundulețe" și alte rămășițe. Din păcate nu am avut zoom optic Sad
Timișul îmi place tocmai pentru că are design prietenos ...
3. - 4. Vagoane întregi. Cel ,,zoomuit" digital e vag. motor. Celelalte sunt remorci...trebuise să spun că gardul e de beton, iar găurile nu prea există....iar unde există sunt foarte mici. Dar am profitata la maxim de una, pt. poza cu remorcile.



Dep_tramvaie-004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.33 kb
 Vizualizat:  de 24861 ori

Dep_tramvaie-004.jpg



Dep_tramvaie-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.38 kb
 Vizualizat:  de 24861 ori

Dep_tramvaie-002.jpg



dep_tramvaie-009_147.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.13 kb
 Vizualizat:  de 22423 ori

dep_tramvaie-009_147.jpg



dep_tramvaie-008_560.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.3 kb
 Vizualizat:  de 22423 ori

dep_tramvaie-008_560.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 06/Oct/2019
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 16:33:37    Titlul subiectului: 7207

Legat de TIMIS-ul-ARTICULAT...a existat dorinta acerba de a i se modifica suspensia secundara? Suspensia secundara fiind cea pe care se sprijina podul oscilant (pe care se afla placa pe rulment, si caroseria/sasiul), pe cadrul boghiului.
Se stie ca la tramvaiele TIMIS-2/VxA,..suspensia secundara era realizata din elemente elastice de cauciuc( tip,,Clopot"). Am citit intr-un material....(de la Biblioteca V.A.Urechia-Galati) in care se spunea ca se doreste inlocuirea suspensiei de cauciuc de la tramvaie,...cu suspensie pe perna de aer.
Din cate stiu...numai la Metroul Bucurestean am vazut asa ceva...dar nu si la tramvaie...
Stie cineva ceva legat de acest sistem de suspensie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community