Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele si microbuzele RATP
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 21:33:55    Titlul subiectului: 19486

In ultima sedinta a CL a fost supusa votului fuziunea dintre RATP si Autobuzul, insa consilierii portocalii s-au cam scarpinat in cap (cum ca nu li s-a pus la dispozitie in timp util documentatia, etc., etc.) si au votat impotriva. Fuziunea va fi supusa din nou votului CL in urmatoarea sedinta. Problema e ca nu este suficienta majoritatea simpla.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 21:51:05    Titlul subiectului: 19488

Cand au votat divizarea RATC, au avut la dispozitie in timp util documentatia &c. &c. ? Sau n'au dat verde maxitaxistii ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 23:15:19    Titlul subiectului: 19500

La vremea respectiva CL era o masina de vot la dispozitia primarului. Stim noi care...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 11 Apr 2006 10:13:15    Titlul subiectului: luiluiul 20514

In sedinta de ieri, Consiliul Local Iasi a aprobat hotararea finala de fuziune dintre RATP Iasi si SC Autobuzul SA Iasi, prin absorbtia celei din urma. Urmeaza, pe 4 mai, decizia judecatorului sindic si speram sa fie favorabila, pentru a intra, in sfarsit, din nou, in normalitate.
Primul avantaj pentru calatori va fi posibilitatea utilizarii biletelor si abonamentelor RATP pe toate mijloacele de transport (tramvaie, autobuze, microbuze proprii).
In curand vor incepe lucrarile de reabilitare a caii de rulare a tramvaielor, astfel incat autobuzele si microbuzele exploatate pana acum de catre SC Autobuzul SA vor fi introduse pe trasee temporare, pentru a fi suplinita lipsa tramvaielor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 24 Apr 2006 00:42:06    Titlul subiectului: 000000000 21224

radub a scris:
Prin 1992 pe traseul 30 mergea foarte des un IK4 (albastru cu alb din cate imi amintesc) mai special: avea peretii capitonati, plase pentru bagaje si perdelute. Cunoaste cineva povestea acestui autobuz? Va mai amintiti ce numar (numere) de parc a avut?
În 1996, în scurta perioadă cât am stat în Iași, am văzut în zona gării un IK 4 gri cu albastru. Parcă avea numărul 315, dar nu sunt sigur. Ceea ce țin minte sigur este că podeaua era acoperită cu mușama închisă la culoare, iar diferențialul suna urât. Ceea ce nu știu este dacă linie 30 trecea atunci pe la gară sau nu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 25 Apr 2006 08:32:33    Titlul subiectului: 21318

In Iasi au circulat autobuze Ikarus articulate, care s-au descurcat foarte bine. Au deservit si trasee aflate pe strazi cu mai multe benzi de circulatie (9, 30) dar si traseul 28, care intre pasajul Nicolina si Piata Alexandru cel Bun circulau pe starda cu 2 benzi. La orele de varf urcau pana si dealul Copoului pe traseul 36 (P-ta Eminescu - Breazu), fiind supraaglomerate.
Iata in continuare 2 autobuze Ikarus 280, desenate de mine, cand circulau pe traseele mai sus mentionate. #137 are varianta originala de culoare, pe cand #129 a fost revopsit, si i s-a facut cadou o usa (usa 2).
La noi in zona centrala abia se descurca masinile care circula pe linia de tramvai, benzile de langa trotuar fiind ocupate de masini parcate perpendicular pe bordura.



137.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.54 kb
 Vizualizat:  de 19115 ori

137.JPG



129_516.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.21 kb
 Vizualizat:  de 17297 ori

129_516.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 25 Apr 2006 18:28:46    Titlul subiectului: 21346

Traseul 28 nu a mers de la inceput pe strada Bradului intre Pasajul Nicolina si Gara Internationala. In 1991, cand a fost infiintat, intre Pasajul Nicolina si Spitalul de Recuperare a mers un timp pe strada Salciilor-strada Bradului-strada Pantelimon Halipa, apoi traseul a fost putin modificat: strada Salciilor-strada Orientului-strada Pantelimon Halipa. Circulau IK4, cele doua SM11 cu doua usi (#326 si #329). Foarte putin timp a circulat pe 28 si Ikarusul 266 #213. Din cand in cand mai ajungeau pe stradutele alea inguste si autobuze Ikarus 280 (e memorabila cursa cu #112, cand s-a ratacit si a ratat intrarea de pe Orientului pe Salciilor, ajungand pana la malul Nicolinei).
Apropos de cele 2 SM11, #326 a rezistat pana spre momentul introducerii autobuzelor Saviem pe 28. Dupa casare, scaunele lui au ajuns la Ikarusul 280 #110, in urma unui RK. Tot atunci, #110 a primit si usa de la mijlocul tractorului. Si tot atunci l-am scos definitiv de la suflet pe #110 (imi placea mult pe vremea cand era in doua usi, era crem si avea reclama in care scria "Qualitaet fuer Kenner"). Parti din abtibildul cu reclama de pe #110 au fost lipite in #112, pe peretii exteriori ai cabinei (montata la RATC, provenind de la autobuzele Ikarus 280 casate probabil prin anii '80). Asa a inceput #110 sa decada in ochii mei. Amintiri, amintiri...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 25 Apr 2006 20:19:24    Titlul subiectului: 21353

Mai erau la începutul aniilor '90 "Skoda" SM11 la Iași? Shocked
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 25 Apr 2006 23:29:18    Titlul subiectului: 21396

326, 327 si 329 cu 2 usi, 327 de scoala.
328 (probabil) cu 3 usi, (probabil) primul disparut dintre ele.
Nu mai punem la socoteala resturile de SM-11 care au aparut pe langa gardul garajului si pe care nu le vazusem mai inainte ca autobuze: 204, 214, 323 &c.
Nu mai retin exact daca si 326 si 329 aveau 2 usi. Credeam ca macar unul din ele avea 3 usi, din cate imi amintesc. Mai era si 327 cu 2 usi, folosit pentru scoala. De 328 nu imi amintesc nimic. Cu mai multi ani in urma mai era 323 si 324, dar in schema rosie. Albastru mai era si 317.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 30 Apr 2006 20:38:31    Titlul subiectului: 0000000 21833

Iata ceva frumos, ceva frantuzesc, care a deservit tranportul iesean timp de cativa ani. Am fost extrem de surprins de aparitia lui in oras, dar si de oamenii de pe strada, care au ramas si ei la fel de surprinsi. Era o cursa speciala pentru copii, poate ii ducea la teatru. Oricum, nu credeam ca le voi mai vedea circuland. Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy


DSC05891.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.19 kb
 Vizualizat:  de 17787 ori

DSC05891.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 30 Apr 2006 20:54:09    Titlul subiectului: 21835

Si e doar o aparitie... Copiii dintr-o anumita comuna din judetul Iasi (departe de oras) se bucura acum de el, gratie primariei de acolo. Este folosit pentru transportul scolarilor. Se pare ca azi au avut parte de o excursie la Iasi.
Are in continuare numarul 19 trecut pe el, dar fara nici o importanta, intrucat nu mai are legatura cu Iasiul.
In Iasi mai exista doar unul, #48, pastrat in garajul Autobuzul. Restul au fost taiate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 23 Mai 2006 14:29:00    Titlul subiectului: 111111 23427

Intrucat am fost bulversati de evenimentele din ultimele zile, am trecut cu vederea o initiativa recenta a RATP Iasi: publicitatea in interiorul mijloacelor de transport ale regiei, cu ajutorul aparaturii multimedia. Iata transcrierea unui material pe aceasta tema, difuzat pe 16 mai 2006 de catre postul local de televiziune Tele M (http://www.telem.ro):
"Televizoare in MAZ-uri
Si nu orice fel ci dotate cu ecrane LCD. Conducerea Regiei de Transport Public nu s-a gindit la confortul iesenilor, ci face bani frumosi din promovarea reclamelor unor firme. Calatorii isi doresc sa urmareasca la televizor, in timp ce se deplaseaza cu MAZ-urile, filme, meciuri de fotbal sau muzica.
Televizoarele au fost instalate de o firma de publicitate din Iasi. Aceasta a montat deja 20 de televizoare pentru care plateste, lunar, Regiei de Transport, 2.000 de EURO. Firma cistiga, insa, bani, la rindul ei, de la firmele care vor sa-si faca publicitate in MAZ-uri.
"Din momentul montarii acestor dispozitive in mijloacele de transport, chiria lunara este de aproximativ 100 de euro fara tva. ..pentru un singur mijloc de transport."a declarat Maricel Gherca director RATP.
Soferii si calatorii sint rezervati in privinta publicitatii in autobuze.
"La inceput acum nu stiu cum au sa reactioneze calatorii dupa aia o sa stim mai bine daca ii bine cu televizor din asta sau nu ." a afirmat Vasile Leonte, sofer Maz.
Sefii Regiei Autonome de Transport au gasit si alte solutii sa faca bani. Vor scoate la licitatie fiecare centimetru patrat de tramvai, troleu si autobuz. Sint dispusi sa accepte panouri publicitare si pe stilpi, doar sa vina bani la regie."
In imaginile de mai jos puteti vedea un astfel de sistem montat intr-un autobuz MAZ:


Pe langa clipurile publicitare, sunt difuzate si anunturi proprii ale RATP.
O firma a propus implementarea acestui sistem, iar RATP a acceptat, intrucat, mai ales in situatia actuala, este nevoie de fonduri suplimentare. Simplu...
In privinta functionarii, sistemul audio propriu al autobuzului nu este afectat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2006 22:19:13    Titlul subiectului: 24589

Amintire...Ikarus 260 #225


IM007334.JPG
 Descriere:
Amintire...Ikarus 260 #225
 Mărime fișier:  43.38 kb
 Vizualizat:  de 18611 ori

IM007334.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 16 Iun 2006 07:24:51    Titlul subiectului: 25412

Toate cele 9 autobuze erau FBW, fabricate inainte de fuziunea din 1982 dintre FBW si Saurer.
Cele 8 simple erau de tip FBW/Hess 91U si proveneau din Lausanne (seria de autobuze #401-#412, construite intre 1977 si 1979). Erau exact ca cele din imaginile urmatoare:



(surse: http://leandrotavolare.fotopic.net si http://www.retrobus.ch)
Articulatul era de tip FBW/Ramseier+Jenzer (? sau Hess?) 91GS, fabricat in 1981-1982, inainte de fuziunea dintre FBW si Saurer. Nu-mi mai amintesc din ce oras provenea (posibil Geneva). Arata cam ca cel din imaginea de mai jos (am cateva dubii in privinta usii 1 - nu mai stiu daca era ingusta sau tot lata - si a afisajului frontal - nu mai retin daca era ca in imagine sau dintr-o bucata si ceva mai inalt):
(sursa: http://www.legenevois.ch)
Din pacate, in privinta articulatului sursele de documentare on-line sunt extrem de putine, deci nu am certitudinea ca informatia de mai sus este 100% corecta. Aceste 9 autobuze au fost ca niste naluci pentru Iasi, sederea lor aici fiind mult prea scurta pentru a ne familiariza cu ele. Cel articulat a circulat foarte putin, doar pe traseul 9b, avand si o perioada mai mare in care a fost tras pe dreapta. Concluzia generala: jafuri cu aspect interior relativ placut.
Nu au fost casate in Iasi, ci au fost trimise inapoi la Lupeni (jud. Harghita), de unde au fost achizitionate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Aug 2006 13:02:51    Titlul subiectului: 30944

Cum era previzibil, ne despartim de autobuzele Rocar 112 UDM. #304 e deja istorie. #306 se duce si el zilele astea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 26 Aug 2006 14:52:04    Titlul subiectului: 31892

A. Judecând după pozele lui RaduB, există două tipuri de MAZ albastru, cu motorizare Mercedes (OM 906LA):
1. cu cutie mecanică - prezent la RATP Iași
2. cu cutie automată,prezent la RATC Constanța

B. Dotarea unui autobuz cu asemenea scaune denotă o lipsă totală de respect față de publicul călător; cel puțin, asta e părerea mea. Dacă nu ar avea culoarea galbenă, ar fi chiar oribile. La Constanța, așa cum bine a remarcat RaduB, cele de generație mai veche au scaune de Ikarus, net superioare "scoicilor" din imagine.

----------------------------------------------------------------
Există cel puțin 3 tipuri (modele) de MAZ 103:
1. MAZ 103 cu motor Renault și cutie manuală (vezi autobuzele MAZ galbene, verzi și roz din Constanța). Acest model are doar o priză de aer pentru ventilație, care substituie ultima fereastră de pe laterala stângă iar luneta e completă. Desigur, din interior nu se vede acest amănunt, luneta, ajungând și în spatele dulapului, nu e vizibilă în totalitate din interior
2. MAZ 103 cu motorizare OM 906LA și cutie automată. Acest MAZ are două asemenea prize de aer pentru ventilație:
-cea de pe lateral spate stânga, prezentă la toate modelele MAZ 103
-cea din spate, care substituie o parte a lunetei.
Practic, porțiunea lunetei aflată în imediata vecinătate a dulapului este înlocuită cu o grilă (vopsită în negru). Dacă instalația de sonorizare a autobuzului merge, în difuzoare se aude un țiuit indiferent dacă autobuzul stă sau merge; înălțimea țiuitului variază direct proporțional cu turația motorului; un asemenea țiuit putea fi auzit la autobuzul #669 din Cluj, care e un Rocar 412-260. Deci,e posibil ca userul care afirmă că a auzit țiuitul de la șofer să fi auzit sunetul din difuzoare (așezate în salon, chiar și în apropierea șoferului) și nu retarderul.
3. MAZ 103 cu motorizare OM 906LA și cutie manuală. De existența acestui tip am aflat de pe forum că ar fi MAZ-ul galben brașovean. Nu am văzut (încă) pe viu asemenea exemplare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 26 Aug 2006 15:58:20    Titlul subiectului: 31897

Toate autobuzele din Constanta au avut initial banci de plastic, de tipul celor de la Iasi (ma rog - amanunt ce tine de simpla observatie la fata locului, fara prea mare importanta -, bancile de plastic din MAZ-urile roz sunt/erau roz, insa cu o nuanta palida, posibil datorata trecerii timpului). Bancile de Ikarus au fost montate ulterior de catre RATC Constanta. De asemenea, MAZ-urile galbene din Brasov au acelasi tip de banci (doar cele verzi sunt cu banci tapitate). Situatia este identica la Sibiu, insa acolo exista si cel putin unul (#349, daca nu ma insel) cu banci tapitate. Toate MAZ-urile din Constanta au banci dispuse diferit fata de cele din Iasi - pe partea dreapta au banci simple, iar spatiul interior este altfel utilizat (valabil si pentru MAZ-urile galbene din Brasov). De asemenea, trapa pentru invalizi in cazul MAZ-urilor constantene nu este prinsa de podea, ci poate fi atasata daca este nevoie, cu prindere in suporti.

Nu cunosc cum se prezinta MAZ-urile 103 din orasele pe care le-am omis.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Joi 14 Sep 2006 16:58:24    Titlul subiectului: 1111111 33322

Ziarul de Iasi, 13.09.2006
http://www.ziaruldeiasi.ro/cms/site/article.html?article=135237
--------------------------------------------------------------------------------
Ieseni, pregatiti banii: RATP nu poate plati rata pentru MAZ-uri
Autor: Adrian OPRIS
Data publicarii: 13/09/2006, 03:00
Departe de a pune pe picioare regia de transport asa cum a fost gindit de primar, planul cu cele 50 de autobuze de 200.000 euro bucata arunca in fiecare zi cite un pumn de pamint peste RATP. Zilnic, fiecare autobuz aduce RATP si iesenilor o pierdere de cite 1,4 milioane lei. RATP se recunoaste invinsa: nu stringe suficienti bani ca sa plateasca autobuzele. Ca urmare, toate ratele lunare au fost platite pina acum de Consiliul Local, ca garant al afacerii. Si asta nu e tot: in ratele de pina acum nu a fost inclus ultimul lot de 10 autobuze.
Planul de modernizare a transportului public goleste vistieria municipalitatii de zeci de miliarde de lei. Contractul de 11,5 milioane euro pentru achizitia a 50 de autobuze MAZ, semnat de RATP si garantat de Consiliul Local, lasa lunar o gaura de cinci miliarde in buzunarul iesenilor. Primaria se vede obligata sa achite ratele pentru autobuze, pentru ca regia de transport nu-si permite sa plateasca. Primarul recunoaste ca trebuie sa ia inapoi banii de la regie, insa nu are deocamdata nici o solutie. "Vom gasi o modalitate prin care acesti bani sa se recupereze", spune, nu prea convins, Gheorghe Nichita. Pina acum, RATP nu a dat nici un leu pentru autobuze. Regia trebuia sa achite pentru MAZ-uri aproximativ 10 miliarde lei, suma care reprezinta contravaloarea ratelor de leasing din luna mai pina in august. Si platile nu au ajuns inca la valoarea lunara maxima. Incepind cu aceasta luna, se va adauga la plata si ultimul lot de autobuze sosit la Iasi, ridicind valoarea ratei de leasing la cinci miliarde de lei lunar.
"Toate ratele de pina acum le-a platit Primaria"
Conform contractului de achizitie a autobuzelor, plata primelor rate trebuia efectuata in termen de sase luni de la receptia primului lot. De asemenea, Consiliul Local a garantat pentru regia de transport contractul de 11,5 milioane euro pentru achizitia in leasing a 50 de autobuze MAZ. "In conditiile in care RATP nu poate suporta aceste rate, platim noi, iar ei ar trebui sa vireze suma in fondul de risc deschis la Trezorerie pentru derularea acestui contract", a explicat Victorel Lupu, director economic al Primariei. Plata de catre Primarie a ratelor la cele 50 de autobuze MAZ a fost planificata initial ca o masura de urgenta, pentru situatia in care RATP s-ar fi aflat temporar in criza de lichiditati. Plata s-a transformat insa in rutina, in fiecare luna primarul semnind achitarea unei noi rate din bugetul public.
Primele zece MAZ-uri au ajuns la Iasi in octombrie 2005, termenul de plata a primei rate fiind luna mai a acestui an. Valoarea ratei de leasing pentru un lot de zece autobuze a fost calculata la 28.000 de euro. Adica aproximativ un miliard de lei. Aceasta valoare a crescut insa, odata cu intrarea in traseu a celorlalte autobuze. Astfel, incepind cu luna iunie si pina acum, valoarea ratei a crescut lunar cu cite 28.000 euro. Suma reprezinta contravaloarea ratelor pentru autobuzele care au sosit la Iasi incepind cu luna decembrie 2005 si pina martie 2006, cind a fost pus in circulatie ultimul lot de zece MAZ-uri din cele 50 achizitionate. Contravaloarea acestor rate trebuia achitata de regia de transport, iar in cazul in care aceasta nu putea suporta intreaga valoare, Consiliul Local achita diferenta. "Toate ratele de pina acum le-a platit Primaria, pentru ca regia nu are bani. RATP nu a virat nici un leu in fondul de risc", a precizat Lupu.
De doua ori patrimoniul regiei doar pentru rate
Pina in aceasta luna, regia de transport trebuia sa plateasca pentru autobuze aproximativ 10 miliarde lei. Incepind cu aceasta luna s-a adaugat la plata si termenul scadent pentru rata ultimelor autobuze aduse la Iasi in luna martie. Astfel, pe linga cele 10 miliarde, pe care deja le are de platit, RATP ar trebui sa vireze lunar cite cinci miliarde in fondul de risc deschis de Primarie pentru garantarea imprumutului. Primaria vireaza lunar aceasta suma, bani care ar trebui recuperati de la regia de transport. "Conform legii, fondul acesta trebuie alimentat lunar cu valoarea ratei. Or, daca RATP nu vireaza nici un leu acolo, trebuie sa il acoperim noi in intregime", a adaugat Lupu. Practic, incepind cu aceasta luna, regia ar trebui sa puna deoparte cite cinci miliarde lei lunar, pentru a achita rata autobuzelor. Asta insemna ca, pina la sfirsitul anului, pe linga cele zece miliarde pe care deja le are de platit, RATP sa mai achite inca 20 miliarde, reprezentind ratele la toate cele 50 de autobuze, pentru ultimele luni ale anului in curs, inclusiv septembrie. Contractul de leasing este incheiat pe sase ani, ceea ce inseamna ca, pina in aprilie 2012, regia de transport ar trebui sa obtina anual venituri suplimentare de inca 60 miliarde, doar pentru achitarea MAZ-urilor. Asta inseamna o suma de doua ori mai mare decit patrimoniul intregii regii, evaluat in octombrie 2005 de Directia Generala a Finantelor Publice Iasi la doar 33,5 miliarde lei. "E adevarat ca si noi avem sa le dam bani pe subventii, iar RATP deja a deschis proces pentru recuperarea lor. Aceste sume insa nu se pot compensa legal. O sa ii actionam in instanta pentru a ne recupera banii pe care i-am platit ca rate la autobuze", a precizat directorul economic al Primariei. Acesta sustine ca instanta va decide modul in care RATP se va achita de datoria catre Primarie, de la plata ratelor.
Pierderi de 1,4 milioane lei zilnic pentru fiecare autobuz
Primarul Gheorghe Nichita s-a aratat insa mai indulgent cu subordonatii sai de la RATP si sustine ca nu se va ajunge la proces. "Noi la rindul nostru avem sa le achitam 80 de miliarde, bani ce reprezinta datorii istorice pentru subventii. Peste tot in lume transportul public este subventionat, iar in unele orase chiar mai mult decit la noi. Vom gasi o solutie pentru recuperarea acestor bani si pentru acoperirea datoriei care o avem catre RATP", a explicat Nichita. Reprezentantii RATP nu au dorit sa faca nici un fel de declaratii in ce priveste situatia platilor pentru ratele autobuzelor. "Nu pot da nici declaratie in aceasta problema. Nu cunosc sa fi sosit vreo hirtie oficiala din partea Primariei referitoare la aceasta problema. Vom vedea ce va intreprinde Primaria atit in cazul platii ratelor cit si a procesului, apoi vom vedea ce vom face mai departe", a precizat Adrian Mihai, purtator de cuvint al regiei.
RATP pierde cu MAZ-urile peste 20 miliarde lei anual
Afacerea "MAZ" s-a dovedit a fi paguboasa pentru regie chiar de la bun inceput. La trei luni dupa ce au intrat pe traseu, sefii regiei au recunoscut ca noile autobuze nu isi scot banii care se cheltuie zilnic pentru ele. Concret, in februarie 2006, cheltuielile totale pentru un MAZ aflat in traseu se ridicau zilnic la 10,6 milioane lei. Aceasta in conditiile in care pentru un autobuz incasarile medii erau de doar 8,2 milioane lei zilnic. Regia a plecat la drum cu MAZ-urile avind o pierdere de 2,4 milioane zilnic pentru fiecare autobuz in parte. Asta a insemnat o gaura lunara in bugetul RATP de aproximativ 1,4 miliarde lei, la cele 20 de autobuze aflate la momentul respectiv in trafic. Departe de a-si reveni din aceasta situatie, RATP a continuat sa piarda bani odata cu intrarea in trafic si a celorlalte 30 de MAZ-uri. Pierderile aduse regiei de cele 50 de autobuze MAZ chiar s-au accentuat. Concret, in luna februarie cheltuielile se ridicau la 10,6 milioane lunar. In aceasta suma erau cuprinse taxa de administrare pentru contractul de achizitie (4 milioane lei), motorina consumata (3 milioane lei), salariile a doi soferi (680.000 lei), salariile a doi taxatori (290.000 lei) si alte cheltuieli.
Pentru a reduce cheltuielile de exploatare a MAZ-urilor, regia a desfiintat posturile de taxatori. Taxa de administrare a fost la rindul ei achitata. Din totalul de 10,6 milioane lei cit reprezentau cheltuielile zilnice cu un MAZ au ramas banii dati zilnic pe motorina, salariile soferilor si celelalte cheltuieli. In total 6,3 milioane lei zilnic. La aceasta suma se adauga insa rata de leasing pe care regia trebuie sa o plateasca, si care este de 3,3 milioane zilnic pentru fiecare dintre cele 50 de MAZ-uri. Dintr-un calcul simplu rezulta ca RATP cheltuie 9,6 milioane zilnic cu un MAZ scos in trafic. In conditiile in care incasarile au ramas in medie de 8,2 milioane lei zilnic pentru un MAZ, rezulta ca fiecare autobuz merge zilnic in pierdere cu 1,4 milioane lei. Asta insemna zilnic o gaura de 70 de milioane la toate cele 50 de MAZ-uri pe care regia le scoate in traseu. Ca o comparatie cu luna februarie, cind regia inregistra pierderi de 1,4 miliarde lunar de pe urma a 20 de MAZ-uri, la toate cele 50 de autobuze se inregistreaza 2,1 miliarde pierderi lunar. Adica aproape jumatate din cit trebuie sa plateasca regia rata de leasing pentru acestea.
"Afacerea MAZ", controversata din start din cauza pretului autobuzelor
Controversata "Afacere MAZ", in valoare de peste zece milioane de euro, a fost parafata in toamna trecuta de sefii RATP. Atunci, sefii regiei de transport au achizitionat 50 de autobuze Maz 103 la pretul de 200.000 euro bucata. Achizitia s-a facut in urma unei licitatii organizate de Bursa Romana de Marfuri (BRM) la Bucuresti si adjudecata de SC Ager Leasing si SC Dunarea. Afacerea a declansat un adevarat razboi intre Primarie si Prefectura, aceasta din urma acuzind mai multe nereguli la desfasurarea licitatiei. Preturi umflate, modificarea caietului de sarcini cu citeva zile inaintea licitatiei sau redactarea conditiilor tehnice astfel incit la ele sa nu poata raspunde complet decit o singura firma au fost doar citeva dintre acuzatiile lansate de Prefectura. Primaria, RATP si BRM au respins vehement aceste acuzatii. Cazul "MAZ" a ajuns si pe masa procurorilor din cadrul Parchetului, ai Departamentului National Anticoruptie si in atentia Autoritatii Nationale de Control,. Fara insa ca pina acum sa se fi dat vreo solutie in acest caz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Sep 2006 18:47:51    Titlul subiectului: 33331

Da. Nasoala treaba! Se stia din start ca afacerea MAZ este paguboasa pentru RATP si nu numai. Porcaria scrisa pe biletele de calatorie si pe autocolantele de pe autobuze a fost doar pentru "spalarea" ochilor calatorilor care doresc sa circule in conditii civilizate. Nu zic ca MAZ-urile sunt autobuze proaste, dar au fost achizitionate la suprapret, pentru ca unii sa-si faca jocurile. Si si-au facut treaba! Acum greul cade pe umerii RATP pentru a plati ratele acestor vehicule.
Domnul primar Nichita sa nu se mai bata cu pumnul in piept ca fiind el marele salvator al transportului public iesean si sa gaseasca solutii concrete pentru o adevarata REABILITARE a transportului iesean. Primul pas care ar trebui facut, si urasc sa repet acest lucru, repetat de mii de ori si de altii, este eliminarea cu ajutorul Politiei a operatorilor de transport care nu-si respecta obligatiile prevazute in contractele incheiate cu Primaria (conditii de transport, tipuri de vehicule utilizate, traseele pe care-si efectueaza activitatea). Eliminarea acestora ar duce implicit la cresterea incasarilor RATP.
O alta problema ar fi infrastructura retelei de tramvaie si innoirea parcului acestora.
Etapa 2 pe cand? Si ce va insemna? Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes



DSC09131.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.41 kb
 Vizualizat:  de 18910 ori

DSC09131.JPG



DSC06247.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.47 kb
 Vizualizat:  de 18909 ori

DSC06247.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 14 Sep 2006 20:41:41    Titlul subiectului: 33341

Lasand la o parte pretul si calitatea autobuzelor achizitionate, sa privim si realitatea cruda:
1. La sfarsitul articolului mentionat gasiti exprimate cateva opinii naucitoare ale unor cetateni din Iasi. La sfarsitul unui alt articol, publicat astazi in acelasi ziar, gasiti alte asemenea mostre. Da, pentru unii maxi-taxi inseamna transport civilizat, rapid, confortabil.
2. Mergeti in orice statie de pe traseele 28, 30, 30b, 41 si 43. Pe de o parte veti vedea nelipsitii antemergatori care, fie pirateaza traseul 28, fie au grija sa fie mereu cu un "pas" inaintea autobuzelor 30 si 30b. Pe de alta parte, veti vedea ca multor oameni le este indiferent in ce se urca, singurul criteriu dupa care se orienteaza fiind "care ajunge in statie primul". In cazul autobuzelor de pe traseele 41 si 43 situatia e ceva mai aparte, intrucat, desi sunt si ele "sufocate" de microbuze, circula totusi aglomerate, deservind cartiere foarte mari, dar cu acoperire firava din partea RATP.
Ca sunt autobuze MAZ de 200 de mii de euro sau autobuze MAN second-hand de la inceputul anilor '90 (dar care ofera conditii de calatorie net superioare MAZ-urilor, iar de calitate nu are sens sa discut, marca spunand totul), lucrurile stau exact la fel in privinta celor carora li se adreseaza.
In aceste conditii, este incorect sa pretinzi unei regii in pragul colapsului sa gaseasca resursele necesare pentru a plati rate de leasing pentru vehicule noi. Ca au costat 200 de mii de euro sau ar fi costat 70-80 de mii de euro, situatia ar fi fost exact aceeasi in ograda RATP. Din cate cunosc, administratiile locale din celelalte orase care au demarat programe pentru reabilitarea transportului public de calatori au sprijinit financiar unitatile de transport in demersurile lor de innoire a parcului de vehicule.
Cat priveste ideile de reabilitare a transportului public din Iasi, va asigur ca au existat cel putin doua proiecte, bine structurate si documentate, unul dintre ele fiind realizat de catre subsemnatul. Al meu a fost studiat, apreciat, subsemnatul a fost pe de o parte laudat, pe de alta parte acuzat (atentie, nu este vorba despre RATP!) ca si-ar fi insusit posibile idei ale unor angajati RATP, pe motiv ca ar fi imposibil ca cineva din exteriorul sistemului sa cunoasca in detaliu aspecte legate de transportul public iesean. Urmari? Mergem mai departe cu Planul de Transport din 2004 (evident, la nivelul declaratiilor, intrucat putine aspecte prevazute acolo se regasesc in practica).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 02 Noi 2006 01:06:26    Titlul subiectului: autobuzele maz 36705

Am circulat cu MAZ-urile de fiecare data cand am ajuns in Iasi anul asta, mai ales pe traseele 28 si 41. Sincer sa fiu nu m-au impresionat, mi s-au parut destul de daramate, iar scaunele de plastic cam varza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Oct/2020
Mesaje: 796

MesajTrimis: Vin 03 Noi 2006 00:37:48    Titlul subiectului: 36831

Toate MAZ-urile din Tg. Mures sunt echipater astfel, si daca nu ma insel, aceste tipuri sunt si in Iasi. La Tg. Mures acem 2 tipuri de MAZ 103: prima si ultima serie: MAZ galben, cutie manuala, motor MB, scaune tapitate, finisaj mai bun (mi ales la prima serie), si MAZ albastru+alb, tot motor MB, cutie manuala, dar cu scaune de plastic, finisaj mai putin pretentios, vibratii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 8043
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 03 Feb 2007 11:05:42    Titlul subiectului: 75226

Pe data de 1 februarie 2007 s-a incheiat fuziunea prin absorbtie dintre RATP si SC Autobuzul SA, societatea, desprinsa in 2002 din fosta RATC pentru a gestiona transportul auto, incetandu-si existenta. Urmare a fuziunii a fost infiintata in cadrul RATP Sectia 5 (microbuze), avand in dotare cele 50 de microbuze Iveco Daily 50 C13. Sectia 5 isi desfasoara activitatea alaturi de Sectia 1 (autobuze si troleibuze) in cadrul garajului RATP din Tudor Vladimirescu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 21 Mar 2007 00:13:45    Titlul subiectului: 77664

Un indicator care l-am intalnit pe MAZ-uri dar si unele tramvaie cand am fost in Iasi.


Captured 2006-9-13 00047.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.98 kb
 Vizualizat:  de 17953 ori

Captured 2006-9-13 00047.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 1189
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 21 Mar 2007 09:24:46    Titlul subiectului: 77676

Si pe tramvaiele germane din Bucuresti exista, cel putin pe Düwag L. Dar nu a fost tradus. Interesant e ca prin Iasi mai sunt afise cu cat platesti la nemti daca "Schwarzfahren" Smile adica, daca faci blatul, cred. Dar era in DM, nu in €.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Următoare
Pagina 5 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community