Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 31 Ian 2006 01:02:38 Titlul subiectului: |
14459 |
|
einstein1984 a scris: | Ventilatorul este in stanga , in spatele radiatorului (cum e si normal).
Motorul cred ca e longitudinal, deci cutia de viteze va fi in continuarea lui (cel mai probabil) sau langa (mai putin probabil). | ENGINE
• IVECO F2BE0682D (EURO 3)
- Vertical, transversally mounted linear six-cylinder four-stroke Diesel engine with direct fuel injection
- Provided with a turbocharger
- With cooling of sucked air
- Power output .................................213 kW / 2050 rev/min
- Torque................................. 1100 Nm / 1080-1800 rev/min
- Cylinder capacity ................................................. 7.8 litres
- Water-cooled
- The cooling circuit consists of brass piping and silicone fittings
- The cooler fan (ventilatorul?) is driven hydrostatically
IVECO F2BE 0682C (EURO
3)OPTIONAL MODIFICATIONS
• Fuel pre-heating option
GEARBOX
• VOITH type D 854.3
- Fully automatic with an integrated hydraulic retarder
- Four gears forward and one reverse gear
- Controlled from a three-key keyboard
Conform celor afirmate pe site-ul www.karosa.cz/_data/doc/english/a_city18.doc motorul e așezat transversal. Cuplul este destul de mic în condițiile în care autobuzul echipat cu motorul respectiv are 18 m. Poate cineva să spună ce înseamnă acționare hidrostatică a ventilatorului?
Cehii au recurs și la alte ciudățenii în acest sens și anume:
-La autobuzul Karosa C734 și la cele înrudite cu acesta, nu se observă nici o gură de aerisire în spate (deși motorul se găsește acolo), în schimb, în față se vede radiatorul. Ca urmare, înclin să cred că la autobuzul C734 și la cele înrudite cu acesta s-a adoptat soluția de la autoturismul Skoda S 120 (fabricat după 1980): ventilatorul în față, motorul în spate. la Skoda S 120, ventilatorul e acționat electric, cum e și normal. la Karosa C734 nu știu dacă nu cumva s-a adoptat soluția "hidrostatică".
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 31 Ian 2006 13:06:05 Titlul subiectului: |
14490 |
|
OK, nu am vazut destul de bine in poza ca motorul era transversal. Dar chestia aia din stanga e sigur radiatorul.
Mai cauta poze cu autobuzul respectiv, si cred ca o sa aiba pe stanga in spate o mare grila de ventilatie. Rocar 412 au pe dreapta.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 01 Feb 2006 00:13:56 Titlul subiectului: |
14529 |
|
Radiatorul este, într-adevăr pe stânga, ca la Astra Irisbus
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
7.13 kb |
Vizualizat: |
de 26376 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Feb 2006 15:23:51 Titlul subiectului: |
14547 |
|
Treaba cu actionarea hidrostatica e interesanta. Probabil ca se face cu un motor hidraulic care primeste ulei sub presiune de la cutia de viteze. Tudor poate stie mai multe despre asta.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 01 Feb 2006 21:47:34 Titlul subiectului: |
14599 |
|
Pe un alt site, la Renault Irisbus (deci, la un autobuz înrudit cu Karosa Irisbus) se spunea doar "ventilateur debrayable", deși, proabil, că și respectivul are tot acționare hidrostatică. Dacă te uiți cu atenția la poza care arată motorul, se vede că acel ceva care duce la ventilator e mai degrabă un furtun decât un cablu electric izolat. Se pare că termocuplele nu sunt suficient de sigure pentru a fi folosite la ventilatoarele autobuzelor urbane, deși soluția motorului electric ar fi incomparabil mai simplă decât cea hidrostatică.
În legătură cu cutia de viteze. În cazul unui motor transversal cum e mai eficientă așezarea ei:
-în continuarea motorului, unghiul de 90 de grade având loc între cutia de viteze și diferențial?
-perpendicular pe motor, unghiul de 90 de grade situându-se între motor și cutia de viteze? Altfel spus, ar fimai eficientă o soluție gen motor+cardan I+cutie de viteze+cardan II+diferențial?
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 02 Feb 2006 12:23:19 Titlul subiectului: |
14635 |
|
Ventilatorul decuplabil are un ambreiaj cu vasco-cuplaj si e actionat de o curea. Sistemul e prezent si la Rocky De Simon, am vorbit despre el undeva pe forum. Termocupla oricum exista pentru a controla curgerea lichidului de racire in circuitul mic sau cel mare .
La motor transversal avem probabil convertizorul hidraulic langa volant, angrenaj in unghi, cardan scurt pana la CV , cardan lung pana la diferentialul din punte. Probabil ca primele 2 componente sunt tot in carcasa CV. Nu am vazut autobuzul de dedesubt ca pot spune cu mana pe inima ca asa e. Desi cutiile Diwa de la Voith sunt longitudinale, au intrarea si iesirea coaxiale. Insa un motor de 6 in linie si o cutie in prelungirea sa nu au loc daca sunt montate transversal in 2.5 m.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 03 Feb 2006 02:01:55 Titlul subiectului: |
14718 |
|
Cărui tip de autobuz aparține motorul respectiv? Cum e răcit?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
26.12 kb |
Vizualizat: |
de 26189 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Vizitator
|
Trimis: Vin 03 Feb 2006 12:57:18 Titlul subiectului: |
14735 |
|
Acrionare hidrostatica la vehicule rutiere, de strada? Nu am auzit. In primul rand, randamentul redus, in al doilea rand, pretul mare, costurile mari. Poate HIDROMECANICA. Asta la transmisie.
Ventilator HIDROSTATIC? Se merita aparatura asa scumpa pentru un amarat de ventilator? Hm...Si acel ventilator ce turatie o avea? Ce tip de motor rotativ? Cu pistoane radiale, axiale, cu palete? Merge in continuu?
Nu uitati: sistemele hidraulice sufera tare la variatii mari de temperatura. Din cauza lichidelor, care isi modifica vascozitatea functie de temperatura. La lichidele de calitate acest fenomen e mai putin sesizabil, dar sunt scumpe.
Probabil cuplajul intre elice si arborele pompei de apa este HIDRODINAMIC, adica un fel de ambreiaj hidrodinamic (turboambreiaj). A nu se uita: Ventilatorul mananca o parte buna din puterea motorului.De aceea multi producatori au inceput sa adopte un cuplaj flexibil intre ventilator si arborele sau antrenat de motor (hidraulic sau magnetic-vezi VOLVO 740 si 760). Frecarea paletelor cu aerul e mare. Un exemplu de motor de camion DIESEL racit cu aer: V8 de la camioanele TATRA. Cand accelereaza se aude un suierat puternic. Ei,acel suierat e de la ventilator. Si oricum acel ventilator consuma o parte din putere, datorita rezistentei la aer.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Feb 2006 13:07:13 Titlul subiectului: |
14741 |
|
Tudor, si eu m-am mirat de solutia pentru ventilatorul ala, dar daca asa au ales oamenii........
Unele tatre mai folosesc si motoare Deutz, tot racite cu aer. E drept ca ventilatorul ala consuma din putere, dar si o pompa de apa consuma. In plus, ansamblul motor+ angrenaje auxiliare e mai usor la un motor racit cu aer decat la unul racit cu apa (numai vreo 30-40 de litri de apa pe care nu trebuie sa-i mai cari+un radiator de Cu). Inca nu am auzit de autobuze moderne cu motoare racite cu aer (doar microbuzul VW, facut pe sasiu de Kapfer)
OAB, daca vrei sa vezi cat de stabil e autobuzul, du-te pe Heathrow si fa o tura cu el. Ai grija la avioane ca au prioritate.
Motorul ala e racit cu apa. Al cui e nu am de unde sa aflu.
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Vin 03 Feb 2006 13:16:16 Titlul subiectului: |
14745 |
|
Poate motoarele de azi de pe Tatra. Insa la modelul de la RATB si cel de la cele cu bot lung, motorul e original de TATRA. La fel si KRAZ: ala e copiat dupa un camion american (STUDEBECKER). Insa motorul era conceput de rusi. Si face un zgomot mare, cam duduie. Nu ca DAC si ROMAN. Acel motor e inca fabricat de KAMAZ si YAMZ. Se pune si pe MAZ 103.
Motorul ala de pe MAZ sa stii ca e folosit si pe TAB si pe tanc. Probabil ca la export le da cu alte motoare deoarece alea nu respecta normele euro(desi ma indoiesc, rusii au de mult timp euro III). Si se descurca bine iarna.
Autobuz cu motor racit cu aer am vazut la rusi. Insa acel autobuz mergea pein Siberia . Deci nu se incingea. Avea 50 locuri (stand&sit). Deci mai mult midibuz. Racirea uleiului se facea printr-un radiator, ca la Oltcit. L-am vazut pe net. Nu tin minte unde. Doar ca avea un design... anii 60 ,si suspensii cu arcuri foi.Motorul era in spate.
Am vazut insa: Troleibuz dublu articulat cu toate axele motrice in afara celei din fata.Avea 3 motoare a cate 150KW (ca ROCAR si IK415), cate unul pe osie, sincronizate. Se poate incerca si actionare hidrostatica a sistemului de deplasare la autobuze dublu articulate. Cu motor la fiecare osie. Merita insa? Prea scump, si am precizat mai sus ce hiba au sistemele hidrostatice, hidromecanice si hidrodinamice.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Feb 2006 17:00:35 Titlul subiectului: |
14768 |
|
Tudor, TAB-urile si tancurile romanesti modernizate au motoare MTU de 800 CP, facute sub licenta la FAUR. Tatal meu a lucrat la ele.
MTU fac niste motoare excelente pentru aplicatii militare si navale, dar nu se folosesc pe sosele (poluarea cred ca e de vina). Pentru vehicule rutiere sunt motoarele Detroit Diesel, care ca si MTU fac parte din grupul Daimler - Chrysler.
Motorul ala de pe kraz e o namila V8 de 14 litr parcai si 250-300 cp. Low-tech dar fiabil si ieftin.
|
|
Sus |
|
|
Vizitator
|
Trimis: Vin 03 Feb 2006 17:23:59 Titlul subiectului: |
14773 |
|
Motorul de KRAZ are 2 variante:
12 litri 210 CP, varianta mica, pe care se monteaza betoniera, macara, basculanta. Motorul e identic cu cel de KAMAZ si URAL (Diesel). Tractiune numai pe rotile (tandem) spate.
13.6 litrii 285 CP, varianta militara (cea de la RATB). In Rusia tractau trailere pe care erau tancuri, rachete, elicoptere. La aeroport se foloseau si pentru a muta avionul pe pista. E un motor cu o caracteristica excelenta. E arhaic ca si conceptie. Transmisia iar e bestiala. Insa comportamentul in teren accidentat e super. Datorita conceptiei vechi,consuma mult si e zgomotos. Astazi, e fac vehicule mai mici (care de fapt au intrat in productie mai demult) si anume Mercedes Unimog. Dar tot KRAZ imi place mai tare. Are tractiune integrala. De,era (si este) un remorcher tare.
Unele Camioane TATRA au sasiu tubular in care e inglobata transmisia. Datorita acestei solutii au o mobilitate in teren de invidiat si ofera confort. Spre deosebire de KRAZ care nu ofera confort ci doar robustete si putere.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 08 Feb 2006 01:51:18 Titlul subiectului: 1111111 |
15232 |
|
Cum se realizeaza racirea? Mai bine zis, cum e actionat ventilatorul?
O imagine a motorului autobuzului Mercedes O 530 L (varianta de 15 m). In imediata vecinatate a ventilatorului se vede un furtun. Apartine "motorului hidraulic" sau tine de circuitul de racire, actionarea ventilatorului facandu-se cu motor electric?
Si sunt constructori care prefera pozitionarea transversala atat a motorului, cat si a cutiei de viteze.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.36 kb |
Vizualizat: |
de 26981 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
16.63 kb |
Vizualizat: |
de 25622 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
17.29 kb |
Vizualizat: |
de 25620 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Joi 16 Feb 2006 15:41:06 Titlul subiectului: |
16039 |
|
Intrebare: cum functioneaza o cutie de viteze automata?
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 16 Feb 2006 19:58:59 Titlul subiectului: |
16055 |
|
Raspuns : http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission.htm
Lectura placuta!
Am aflat si eu ca o solutie pentru a scadea inaltimea puntii autobuzelor e transmisia principala cu angrenaj tip melc-roata melcata, cu melcul sub roata. Sistemul asigura si un raport de demltiplicare ceva mai mare si o reducere a numarului de dinti ai pinionului (pana la 6-7).
Gandeste-te ca roata aia melcata e coroana diferentialului si melcul e conectat la transmisia longitudinala (cardanica).
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 23 Mar 2006 20:50:18 Titlul subiectului: |
18971 |
|
Știi vreun autobuz care să utilizeze așa ceva?
|
|
Sus |
|
|
weeping eye
Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 25 Mar 2006 21:25:15 Titlul subiectului: |
19113 |
|
Draga Einstein, chiar nu are rost sa cauti! Problema angrenajului melc-roata melcata e ca frecarea intre dinti e foarte mare si duce la autofrinare. Nu se poate transmite cuplu decit dinspre melc catre roata, nu si invers. Deci rotile in rulare libera nu pot invirti axul cardanic! Singura solutie pe care o vad de a nu se bloca brusc rotile puntii motoare la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie este de a folosi un cuplaj uni-sens care sa transmita cuplu numai dinspre pinioanele planetare catre arborii planetari (sau intre arborii planetari si butucul rotii) si nu si invers, dar in felul asta renunti la frina de motor, ceea ce nimeni nu cred ca ar face (la transmisiile automate se monteaza chiar si un retarder).
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Mar 2006 22:17:31 Titlul subiectului: |
19323 |
|
E posibil. Oricum puntile de low floor sunt diferite de cele normale, si nu cred ca sunt punti portal inversate. Autobuzele low floor si in spate au butucul rotii gros, ca la Dacuri?
Butucul gros contine un reductor planetar suplimentar, ceea ce permite un raport mai mic in angrenajul conic si implicit un diametru mai mic al coroanei diferentialului (adica transmisie principala dubla). Asta se traduce prin garda la sol marita si inaltime a puntii mai scazuta.
Daca va uitati atent la puntea aia de merc, se vede ca axa arborilor planetari e sub axa rotilor (punte portal , ca la Tatra, dar montata invers). Merci de info.
Astazi am vazut ceva extrem de interesant. Planetara spate a unui autobuz Saviem, cu articulatie tripoda (exact ca la Dacia , numai ca de 5 ori mai mare). Asta inseamna un singur lucru: suspensie spate independenta.
Pentru weeping eye, un extras din "Calculul si constructia automobilelor" de Gh Fratila.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 27 Mar 2006 23:55:56 Titlul subiectului: |
19331 |
|
einstein1984 a scris: | Butucul gros contine un reductor planetar suplimentar, ceea ce permite un raport mai mic in angrenajul conic si implicit un diametru mai mic al coroanei diferentialului (adica transmisie principala dubla). Asta se traduce prin garda la sol marita si inaltime a puntii mai scazuta.
Daca va uitati atent la puntea aia de merc, se vede ca axa arborilor planetari e sub axa rotilor (punte portal , ca la Tatra, dar montata invers). Merci de info.
Astazi am vazut ceva extrem de interesant. Planetara spate a unui autobuz Saviem, cu articulatie tripoda (exact ca la Dacia , numai ca de 5 ori mai mare). Asta inseamna un singur lucru: suspensie spate independenta.
Pentru weeping eye, un extras din "Calculul si constructia automobilelor" de Gh Fratila. | Câți Nm e cuplul motor la Saviemul respectiv, din moment se folosesc tripode? Când te-am întrebat dacă nu se poate aplica soluția planetarelor care ies din cutia de viteze, ziceai că e imposibilă suspensia de tip independent pe puntea spate, că tripoda nu rezistă la cupluri mari.
Ca fapt divers. La autobuzul Ikarus 412, (înrudit cu 415) cuplul motor e de doar 845 Nm. O tripodă poate rezista dacă motorul dezvoltă un cuplu asemănător?
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 28 Mar 2006 13:28:36 Titlul subiectului: |
19361 |
|
Se pare ca m-am inselat. Asta e, mai greseste omul. Oricum, te asigur ca solutia nu e foarte raspandita. Intotdeauna francezii au vrut sa faca lucururile altfel (vezi citroen), uneori le-a mers, uneori nu.
Nu stiu ce motor are autobuzul respectiv sau cum sunt configurate puntile.
Data viitoare, citeaza numai pasajul intresant, nu si pozele, mai ales cand sunt atat de mari.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 28 Mar 2006 16:26:29 Titlul subiectului: 75 |
19368 |
|
E posibil ca Mercedes O 530 (Citaro) și Irisbus Agora să aibă angrenaj melc-roată melcată? Din cele afirmate în articolul citat de Einstein 1984, rezultă că tipul acesta de angrenaj se folosește la autobuzele cu podea joasă.
Diferențial aproape invizibil și într-o parte. Dacă în ceea ce privește puntea din spate, este, într-adevăr un lucru interesant, nu același lucru se poate spune despre salonul pasagerilor. Care a fost rațiunea compartimentării salonului pasagerilor? Cum poate fi mărită capacitatea de la 66 pasageri, cât specifică fișa tehnică, la peste 100 cât ar fi nevoie pentru un autobuz standard care circulă în municipii? Oricum vrei să o iei, 66 pasageri pentru un autobuz urban de 12 m mi se pare anormal de puțin.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 28 Mar 2006 21:03:25 Titlul subiectului: |
19398 |
|
Difera densitatea de pasageri considerata. In plus , romanii adauga si scarile la spatiu de pasageri (4 in fiecare usa). Daca oferi 10 ron ultimului pasager care se urca in autobuz, bagi lejer 110 pasageri. Treaba tine de cum vrei sa iasa numaratoarea (ca cilindreea la motorul Wankel al lui RX8, poate fi 1,3 litri daca asa vrea Marketingul sau 3,9 l conform inginerilor).
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 23 Mai 2006 17:57:59 Titlul subiectului: |
23440 |
|
Există posibilitate ca la minus 20-30 de grade Celsius contatcorii de la troleibuz să se blocheze pe poziția accelerat?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 24 Mai 2006 15:14:03 Titlul subiectului: |
23502 |
|
Dr2006 ai aici o parte din datele tehnice, inaltimea podelei nu figureaza in materialul meu.
Daca le folosesti pe site, vreau si eu sa fiu mentionat ca sursa, numele meu e Fotache Andrei.
Ultima modificare efectuată de către Kaleun la Mie 24 Mai 2006 20:39:43, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 18 Iun 2006 15:02:39 Titlul subiectului: |
25671 |
|
1. Cam ce randament are o asemenea transmisie?
2. Nu era mai simplu dacă unghiul de 90 de grade ar fi între motor și cutia de viteze?: Altfel spus, nu era mai simplu ca:
-motorul să fie transversal?
-cutia de viteze longitudinală?
3. Dacă tot s-a optat pentru dispunerea transversală atât a motorului cât și a cutiei de viteze, nu ar fi fost mai logic ca diferențialul să fie pe jumătatea stângă a punții spate, pentru a avea un unghi apropiat de cel drept?
4. Ventilatorul este acționat, la rândul lui, printr-un ax (nu știu dacă e corect să-l numesc ax cardanic), acesta (ventilatorul) aflându-se în spatele motorului, nu în fața lui; axul e antrenat de cureaua de transmisie
5. Renault Gordini / Dauphin (motorul e în spate) are cam aceeași dispunere a ventilatorului față de motor și față de cutia de viteze, dar, la Gordini, arborele cu came are două fulii
-una în partea din "față" a motorului, alături de alternator și fulia arborelui cotit
-una în partea din "spate" a motorului, înspre cutia de viteze, aceasta antrenând, printr-o a doua curea, pompa de apă + ventilatorul și o fulie care are doar rolul de a întinde cureaua.
|
|
Sus |
|
|
|