Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Numere de parc STB/ITB/RATB
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Noi 2005 12:48:06    Titlul subiectului: 56028

Reforma radicala ? Pai, sa vedem:
1-2999: Toate autobuzele actuale se incadreaza deja aici.
3xxx : Bucur si Tatre sunt, remorci de Rathgeber sunt, deci cam asta e.
Nimic nu e in intervalul 3100-3299 si 3600-3999, mai putin 3713.
4xxx : 48 V2A'uri. Aici e o mica problema. Daca s'ar pune 4 in fata la V3A'uri, ar fi o mica problema, dar s'ar rezolva daca V2A'urile transformate in V2A-93 ar aparea cu alte numere care sa nu se suprapuna cu V3A. Sunt destule in intervalul (4)001-(4)099 de la V3A'uri. Plus numarul "magic" 4000 !
5xxx : troleibuzele noi. Cele vechi ar fi o problema, intr'adevar, dar e vorba de 13 troleibuze mai noi (312-812E) + ce ar mai ramane din cele vechi.
In privinta numerelor cu 5 cifre, am vazut la Ploiesti. Nici Moscova nu are numere cu 5 cifre !!
Am vazut mai demult si la bulgari autobuze cu 5 cifre. Problema este daca este cu adevarat necesar la Bucuresti. Pentru ce sa codificam separat autobuzele articulate si alte lucruri din acestea ?
Un sistem de numerotare cu 5 cifre ar fi prea mult si daca ar include maxitaxi si autobuzele private. Poate doar daca include si metroul, ar mai merge.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Ian/2021
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mie 23 Noi 2005 15:34:49    Titlul subiectului: 56036

Citat:
(...)Oficial, RATB afirma ca are in conservare un DAC 117 UDA... Cum adica UDA, nu m-am prins(...)
Un DAC 117 UDA este un DAC scund, tot ce e cu denumirea A (DAC 112 UDMA, DAC 117EA, etc.) e scund. Dar de la ce vine exact "A"-ul nu stiu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mie 23 Noi 2005 16:07:37    Titlul subiectului: 56039

Nici eu nu sunt de acord cu numere de parc mai mari de 4 cifre.
Singura rațiune a unui asemenea demers ar fi "atomizarea" RATB în mai multe entități, fiecare cu vehiculele și autobazele proprii.
Este inacceptabil faptul că există tramvaie și autobuze avînd numerele de parc identice, de parcă ar aparține unor companii distincte.
Apelez la forumiștii cu memorie bună pentru refacerea listei complete de vagoane V3A, inclusiv a celor 41 care lipsesc. La cîteva dintre acestea, de care îmi mai amintesc, am adăugat completări de genul: "văzut ultima dată în 1997, era la Dudești pe 19, 23".
Ar fi extraordinar dacă am afla și unde au ajuns respectivele vagoane (Remat sau alte regii de transport urban din țară - cu toate că am dubii că #004, care era V3A-A3, sau #074, ce părea destul de nou, ar fi putut ajunge la Remat).
Cele 41 lipsă sunt:
#001, #002, #003, #004, #009, #011, #018, #019, #020, #022, #031, #032, #033, #035, #038, #040, #041, #042, #043, #046, #048, #058, #059, #060, #061, #065, #070, #071, #072, #074, #077, #078, #079, #081, #082, #084, #085, #086, #087, #088, #089.
Orice informație despre acestea este binevenită și va fi răsplătită prin menționarea sursei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
NOA
Vizitator






MesajTrimis: Mie 23 Noi 2005 20:11:54    Titlul subiectului: 56042

Ideea ar fi urmatoarea
o serie pentru autobuzele standard (1-1000) Chiar daca exista autobuze cu numere mai mari de 3000, e greu de crezut ca exista mai mult de 1000 autobuze standard (fara remorca) Aici ar urma sa intre toate Simonurile care, in prezent, au luat numerele DACurilor 117 UD
o serie pentru autobuze articulate, si, eventual, dublu articulate (1001-2000). Intr-adevar, o serie distincta pentru autobuzele si troleibuzele dublu articulate ar fi de prisos. Un vanhool 300 AGG sau un Volvo bi-articulat costa ceva bani si nu stiu in ce masura RATB-ul ar fi dispus sa investeasca in vehicule lungi de 24 m.
o serie distincta pentru tramvaie solo sau cu remorca distincta (2001-3000). Ideea este ca numerele tramvaielor sa nu se suprapuna cu cele ale autobuzelor si troleibuzelor
o serie pentru tramvaiele articulate si bi-articulate (3001-4000). Nu stiu ce viata vor mai avea V2A-urile si, nu cred ca ar fi o tragedie daca V2A. V3A (cu toate variantele lor) si Bucur ar avea numere din seria 3001-4000
o serie pentru troleibuzele nearticulate (4001-5000)
o serie pentru troleibuzele articulate si, eventual, biarticulate daca va mai exista asa ceva (5001-6000)
In felul acesta se umplu anumite goluri. De exemplu IK 4 cu seriile 34xx ar primi, automat, numere sub 1000. De asemenea, ciudateniile din ferentari gen #1824 si #1892 ar primi numere tot sub 1000. #3713 va primi un numar cuprins intre 1000 si 2000, cum au fost foarte multe Dacuri 117 UD. Autobuzele articulate ar prinde bine in primul rand pe rutele preorasenesti.

O alta modalitate de numerotare ar fi cea pe care a practicat-o Constanta. Astfel
Numarul autobuzelor sa indice anul achizitionarii si numarul autobuzului din anul respectiv. Ex 8612 din Constanta insemna al 12 autobuz achizitionat in 1986. Pentru cele achizitionate in anul 2000 ar putea sa se foloseasca indicativul 100 (00 e cam jenant), pentru cele cumparate in anul 2001 indicativul 101 etc. Problema este ca numarul ar trebui sa aiba mai multe cifrein principiu 5 sau 6 (indicativ+al catelea autobuz din anul respectiv)
Numarul troleibuzelor sa mearga "snur". De exemplu, In Constanta anului 2001, numerele troleibuzelor erau cuprinse aproximativ intre 494 (mai jos de 494 nu am vazut) si peste 620. Se observa ca numererotarea nu tine cont de vehiculele casate, de aceea spun ca merge "snur". cam acelasi principiu ar putea fi aplicat si la tramvaie. Pe de alta parte, numerotarea tinand cont de anul achizitionarii ar putea fi aplicata si la troleibuze si tramvaie. De exemplu, #3713 ar avea numar de tipul 81xxx, fiind fabricat in 1981, conform listei citate anterior.

In prezent, exista vreo relatie intre numerele autobuzelor si depourile unde stau?
Sus
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 23 Noi 2005 20:56:56    Titlul subiectului: 56045

Dar de ce sa cautam tot felul de complicatii si sisteme complexe ?
Sa ne gandim totusi ca numerele astea sunt doar un mod de identificare, in mare parte intern al companiei de transport. Doar vehicolele cu numar de parc se identifica asa si "oficial", adica fata de legislatia rutiera. In rest, conteaza prea putin ca trebuie sa stie toata lumea ca autobuzul acela este al x'lea din anul nu stiu care, sau sa aiba numar de autobuz articulat, cand acest lucru e vizibil. Nici inainte nu exista o astfel de impartire, doar ca s'a intamplat ca in intervalul 1000-1599 existau foarte putine IK4, restul fiind DAC117UD. Parerea mea este ca doar prima cifra sa fie semnificativa pentru grupul de vehicole, dar asta ca sa existe o ordine a tipurilor (autobuz, troleibuz si tramvai). Sa spunem de exemplu ca 15xx-1999 si 25xx-2999 sa fie articulate, dar deja cu cele dublu articulate sa le imparta e deja prea mult. Ar mai urma (pe autobuze) sa le imparta si in: autobuze cu 2 usi, cu 3 usi, cu 4 usi, cu geamuri care se deschid, cu 2 randuri de scaune &c...
Asta chiar ca tine doar intern de RATB. Daca ei vor sa se complice, treaba lor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vizitator?
Vizitator






MesajTrimis: Joi 24 Noi 2005 14:37:40    Titlul subiectului: 2000 3703

NOA a scris:
Ce fel de autobuze sunt cele de tipul 3xxx? Nu de alta intreb, dar exista si ceva tramvaie cu numere peste 3000?
35** aveau si unele ikarus IK4 in anii 70 - 80
Sus
NOA
Vizitator






MesajTrimis: Joi 24 Noi 2005 19:11:11    Titlul subiectului: 56076

Din cate s-a spus pe forum, parcul auto RATB a scazut. Seria 7xxx nu stiu cat o mai duce. In afara de #7454 si #7460, restul nu arata prea bine. Este ca si cum nu s-ar pune prea mare pret pe intretinerea lor. Daca am dreptate, nu m-as mira ca peste 8 ani sa aud ca se caseaza Ikarusuri 415T, 412 E si 512E, ceea ce ar fi si trist, si jenant. La televizor am vazut #5202 care arata super.
Sus
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Dec/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 25 Noi 2005 09:25:45    Titlul subiectului: Numere de parc001 56117

RATB cred ca are, in total, in previziunile cele mai optimiste, cam 2500 de vehicule (autobuze+troleibuze+tramvaie)...
Si o numerotare cu 4 cifre permite codificarea a 9.999 de vehicule (ca 0000 e cam bizar), deci e arhisuficienta, asta daca este gestionata cu intelepciune... Pentru ordonarea corecta si continua a vehiculelor ar fi utile, poate, serii de cate 100 de vehicule de genul, 00-01:00-99, 01-00:01-99. Desigur, pe vehicule numerele ar fi scrise ca si acum, adica 02-99 ar fi 0299 pe vehicul. Astfel V3A-urile ramase ar putea fi cuprinse intre 00-01:00-99, 01-00:01-99, 02-00:02-99 si 03-00:03-99, V2A-urile intre 04-00:04-99, Tatrele intre 05-00:05-99 si 06-00:06-99.
Actualele 3001-3002 pot fi integrate fie la Tatre fie la V2A-uri
Rathgeber-urile ar ptea fi 07:00-07-99.
Utilitarele ar putea fi 08-00:08-99
Si gata cu tramvaiele.
In 1.000 de numere le-ai bagat pe toate. Cu toate astea lasi libera serile ramase pana la 19-99 inclusiv ca sa fii acoperit daca vin alte tramvaie, Doamne ajuta...
Autobuzele le pornesti de la 20-00
de SIMON-uri: 20-00:20-99, 21-00:21-99, 22-00:22-99 si 23-00:23:38
DAF-uri de la 24:00-24-99, 25-00:25-99, 26-00:26-40
Apoi DAC-uri la gramada de la 27:00 cat o fi nevoie...
Oricum lasi libere seriile de la 20-00 la 49-99 pentru autobuze, poate totusi aduc ceva autobuze, iarasi Doamne ajuta...
Troleibuzele vor incepe de la 50-00, in care vot intra de la 50-00 la 50-99 cele cateva Saurer-uri, apoi de la 51-00 la 51-99 actuala serie 5100-5199, apoi de la 52-00:52-99 actuala serie 5201-5300, fie prin decalarea fiecaruia cu un numar in urma, fie prin trecerea lui 5300 la 52-00.
De la 53-00:53-99 si 54-00 la 54-99 ar incape toate DAC-urile actuale..
Si gata treaba, ba mai raman si libere o multime de numere.
Dar numerotarea asta, facuta pentru a pune ordine la un moment dat, va suferi mult de pe urma casarii vehiculelor, DAC-urile, Saurer-urile si Rathgeber-urile abia asteapta sa-si dea duhul... si iarasi vor apare "gauri"...

Au fost IK-4 cu numere de forma 24xx ?!? Shocked
Cum s-a ajuns la asa ceva? Exista si DAC-ul cu acelasi numar, 2451 ?!?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 25 Noi 2005 12:07:03    Titlul subiectului: 56123

Catalin Ghita a scris:
Au fost IK-4 cu numere de forma 24xx ?!?
In anii '83-'85 vedeam multe autobuze DAC117 si mi se pare ca erau cu numere cu 25xx. Totusi, cred ca ma inselam si erau 35xx. In acea perioada singurele numere cu 2xxx pe care le-am vazut sigur erau: 2487, 2489 (36-B-395,397)=DAC117UD, 2451 (31-B-7081)=IK4, 2696 (34-B-1894), 2539 (24-B-3364) si 2899 (31-B-7011?), ultimele Roman 112. Doar din 1989 au inceput sa apara seriile 2201-2350 si 2000-2199.
Pe forumul vechi se vorbea de un 2488 scurtat, sau dublu articulat, nu mai stiu sigur.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
NOA
Vizitator






MesajTrimis: Vin 25 Noi 2005 13:09:34    Titlul subiectului: 56126

whitewolfcata a scris:
RATB cred ca are, in total, in previziunile cele mai optimiste, cam 2500 de vehicule (autobuze+troleibuze+tramvaie)...
Numai atat? Recunosc ca ideea mea cu numere de 5 cifre pentru anumite vehicule nu a fost inspirata, dar o aranjare a lor pe categorii nu ar fi rea. daca le-am ordona fara "gauri" nu stiu cat ar tine. Daca e adevarat ce se afirma, DAC-urile vor disparea si atunci, oricum ar aparea gauri. Numere de genul celor propuse de Whitewoolfcata nu sunt rele, dar ar fi prea complicate. As ptopune o varianta mai simpla, daca, intr-adevar exista doar 2500 vehicule RATB, ceea ce e greu de crezut.
1-1000 toate autobuzele (9xx-1000 cele utilitare)
1001-2000 toate troleibuzele (19xx-2000 cele utilitare)
2001-3000 toate tramvaiele (29xx-3000 cele utilitare, cum ar fi cele care in prezent au seria 6xxx)

Am constatat ca in anii 80 era plin de 117 UD, Roman 112 si IK 4 iar in anii 90 plin de 112 UDM.
Sus
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Dec/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 25 Noi 2005 13:31:01    Titlul subiectului: 56128

NOA a scris:
As ptopune o varianta mai simpla, daca, intr-adevar exista doar 2500 vehicule RATB, ceea ce e greu de crezut. Ce s-a intamplat cu restul de peste 4500?
Aia cu 2.500 de vehicule in total am spus-o asa, orientativ. Acum, ca tu te indoiai, am mers pe site-ul oficial al RATB ( www.ratb.ro, unde poti intra si tu, sa te convingi, la Structura parcului inventar de vehicule). Si am constatat ca numarul estimat de mine, era... mai mare decat in realitate Shocked
Pentru ca, oficial, mai exista 542 de tramvaie (Tw), 286 de troleibuze (Tb) si 1120 de autobuze (Ab).
Totalul este: 542Tw+286Tb+1120Ab=... doar 1948 de vehicule Exclamation Exclamation
Si va inchipuiti ca in astea probabil ca sunt incluse multe care desi figureaza "oficial", sunt "la gard" sau fac diverse calatorii pe mare...
Asa ca, punand si eventualele vehicule de interventii, de toate tipurile, cred ca abia ajungem pe la vreo 2.000 de vehicule...
So, Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vizitator?
Vizitator






MesajTrimis: Vin 25 Noi 2005 19:04:34    Titlul subiectului: 56149

Acum 20 de ani, cand am stat mai mult la Bucuresti, am vazut din fiecare serie afara de seria 4xxx din care, intr-adevar, nu am vazut nici unul. Si atunci, in 1985, erau destul de multe troleibuze cu seria 7xxx. De asemenea, seria 1xxx avea multi reprezentanti. De exemplu, in Militari vazusem #1206 ceea ce inseamna ca seria respectiva trebuia sa aiba cel putin 206 autobuzePoate ca am exagerat cand am zis cifra 4500, dar, in orice caz, parcul RATB pare mult mai redus decat atunci. Tin minte un troleibuz Roman 112 cu seria 53xx ceea ce inseamna ca, cel putin teoretic, trebuiau sa existe cel putin 300 de troleibuze Roman 112 E. Tin minte un tramvai destul de urat, din doua vagoane, cu doua numere (vagonul motor avea alt numar decat remorca) cu numere peste 6300. Tin minte destul de multe IK 4. Nu contest faptul ca si atunci erau vehicule care stateau la gard, dar, in mod cert, numarul de vehicule a scazut. Am consultat site-ul RATB si vad ca numarul autobuzelor 112 UDM e in scadere. De asemenea, figureaza destul de putine troleibuze DAC 117 EA iar tendinta este aceea de a se renunta la ele, tendinta, oarecum justificata, tinand cont ca respectivele troleibuze pot curenta (o colega de facultate a avut chiar si o rana datorata flamei ce s-a produs cand s-a urcat in troleu). Conform spuse de Dr2005, seriile 71xx si 72xx sunt aproape inexistente. de asemenea, am citit ca si troleibuzele scurtate gen #7340 nu sunt totdeauna pline ceea ce indica o orientare a publicului calator spre metrou sau microbuze.
Sus
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 25 Noi 2005 20:18:30    Titlul subiectului: 56152

a scris:
Acum 20 de ani, cand am stat mai mult la Bucuresti, am vazut din fiecare serie afara de seria 4xxx din care, intr-adevar, nu am vazut nici unul. Si atunci, in 1985, erau destul de multe troleibuze cu seria 7xxx.
Seria de troleibuze 4xxx era disparuta in '85. In afara de ceva troleibuze de scoala, in rest toate fusesera casate.
40xx erau (si inca mai sunt) V2A, din 1982.
a scris:
...Tin minte un troleibuz Roman 112 cu seria 53xx ceea ce inseamna ca, cel putin teoretic, trebuiau sa existe cel putin 300 de troleibuze Roman 112 E.
5001-5320=Roman 112E
a scris:
...Tin minte un tramvai destul de urat, din doua vagoane, cu doua numere (vagonul motor avea alt numar decat remorca) cu numere peste 6300.
EP-V3A cu remorcile lui de 2 tipuri. Motor: 6001-6172 / Remorci:6201-6372
a scris:
...Conform spuse de Dr2005, seriile 71xx si 72xx sunt aproape inexistente...
Nu sunt aproape inexistente, sunt disparute. 7148 e exceptia care confirma regula.
NOA a scris:
In atentia lui ManAndCat: Numere de felul 13xx-17xx (mai mici de 1780) sunt alocate sau sunt vacante. Ma refer la autobuze.

1000-1286=DeSimon (noi)
1287-172x=Nealocate
172x(5 probabil)-1755=DAC117UDA (din care mai exista 1)
1756-1807=DAC112UDM
1808-1816=DAC117UDA (din care poate este cel mentionat mai sus)
1817-197x=DAC112UDM cu gauri 1934 si 1936
Cam asta este cu 13xx-17xx. Daca vin autobuze noi, in mod sigur vor continua fie cu 1287 fie cu 1300.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 26 Noi 2005 20:29:12    Titlul subiectului: 56167

Cand ai vazut ultima data circuland autobuze din seriile 1725-1755 si 1808-1816? Scoteau acel fum negru-albastrui (foarte frecvent la tipul respectiv) sau erau deja reglate cat de cat sa nu polueze? Te puteai intelege in interiorul lor fara sa strigi sau era nevoie sa urli in urechea celui de langa tine pentru a te face inteles? Din cate stiu, DAC-urile, atat 112 UDM cat si 117 puteau deveni foarte zgomotoase.
Cam in ce an ai vazut la strada ultimele exemplare? in 1995, nu departe de capatul Caii Calarasilor erau vreo 4-5 de 117 UD foarte bine intretinute. Inainte de a le scoate, deserveau tot partea rasariteana a capitalei?
In 1996 a fost o achizitie masiva de autobuze noi care sa justifice casarea unora considerate vechi?
Seria 1-1000 e "plina" sau au inceput sa apara "gauri"?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 26 Noi 2005 20:31:38    Titlul subiectului: 56168

N'am mers niciodata cu ele. Doar le-am vazut. De fapt l-am vazut pe 1725, 1739 si 1755. Din celelalte 1808, 1812 si 1814. Cred ca am vazut si unul cu 174x. Dar de mers n'am avut unde si cum.
Cam prin '96 le-am vazut ultima data. Erau multe la capatul lui 46 in Pantelimon.
La capatul tramvaiului 46 era si capatul unor linii de autobuze pe care circulau acele DAC'uri.
De atunci n'am mai vazut vreunul. Mai ajungeau unele si la Obor, cred ca atunci l-am vazut pe 1814. Mai multe nu stiu despre aceste autobuze.
OAB a scris:
Seria 1-1000 e "plina" sau au inceput sa apara "gauri"?
Seria 1-1000 e cea mai "gaurita":
1-25, 42-67, 152-176, 207-232, 385-409, 612-661=IK260
28-41(?), 452-596(?)=DAC112UDM
97=Renault
98=Rocar Autodromo
99=? (a existat mai nou ?)
206=?
100-151=Rocar DeSimon
205, 665-901=DAF
902-903=Berkhoff
904=Hess
664=Roman112
263, 611=IK4
262, 264-332=Saviem
Altfel spus, gauri: 26,27(se pare ca e Ik4 de interventii),68-96,177-204, 233-261, 333-384, 410-451, 597?-610, 662, 663, 905-999
Transportul electric are o numerotare diferita de autobuze.
100 e V3A la tramvaie si DeSimon la Autobuze. La fel si 150 si 151.
229 e V3A la tramvaie si Ik260 la autobuze.
1211 e(ra) remorca Duwag la tramvaie si DeSimon la autobuze.
2495 e Rathgeber la tramvaie si DAC112UDM la autobuze.
3456 e remorca Rathgeber la tramvaie si DAC117UD la autobuze, dar ultimul nu mai e demult.
3431 e T4R la tramvaie si IK4 la autobuze (anii '80, autobuzul).
Mai frumos e ca 119 era si V3A si V56, ambele tramvaie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Dum 27 Noi 2005 05:48:59    Titlul subiectului: 56183

ManAndCat a scris:
Mai frumos e ca 119 era si V3A si V56, ambele tramvaie.
... dar din doua generatii diferite Wink
(119 V56 era "reincarnarea" Twisted Evil lui 119 V09)

_________________
ENG(tram)=ROM(vai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 27 Noi 2005 12:23:15    Titlul subiectului: 56184

Daca V09 119 a disparut si V56 119 i-a luat locul, e ceva, dar daca exist si un V3A si un V56 cu acelasi numar, deja inseamna ca ITB nu mai stia ce numere are! Cel putin in Israel era o vreme cand numerele masinilor contineau si anul inregistrarii, nu-i asa ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Dum 27 Noi 2005 12:30:59    Titlul subiectului: 56185

V09 119 a disparut si V56 119 i-a luat locul Exclamation (dar nu ma intreba cand Rolling Eyes )
ManAndCat a scris:
Cel putin in Israel era o vreme cand numerele masinilor contineau si anul inregistrarii, nu-i asa ?
Numai intre 1980 si 1989 Shocked
-------------------------------------------------------------------------------------
Apropo de Twisted Evil cei care iau deciziile:
Se pare ca peste tot, fiecare sef nou crede ca metoda lui e cea perfecta
(si pe acolo, si pe aici, si cred ca si prin alte parti):
Cateodata loturile noi primesc numerele celor vechi (iesite din uz), iar altadata - numere complet noi.
In cazul V09 vs. V56, vagoanele V56 le-au inlocuit pe cele V09, pastrand
aceeasi grupa de numere
-------------------------------------------------------------------------------------
Daca au functionat V56 si V3A IN PARALEL cu acelasi numar,
inseamna ca cineva a ... deraiat Exclamation

_________________
ENG(tram)=ROM(vai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 27 Noi 2005 13:40:46    Titlul subiectului: 56187

Cred ca in cazul V56 vs. V3A a fost vorba de faptul ca 3501 era prototipul LHB, iar daca ar fi continuat cu 3502... ar fi fost prea evident ca l-au clonat. Asa ca le-au spus 001..362.
La inceput, 7447 si 7448 au avut numerele 001 si 002 si au circulat cu aceste numere o perioada.
Cred ca TV2E'ul articulat 5001 disparuse deja cand au aparut Roman112. Apoi, Roman112 disparusera cand Saurer au fost transformate in troleibuze.
Asa ca putem spune ca Roman112 e 5001II, iar Saurer e 5001III.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Dum 27 Noi 2005 17:59:34    Titlul subiectului: 002 56213

Reteaua de numere de tramvaie e complet independenta de cea de troleibuze.
In al doilea rand, primul troleibuz 5001 a fost primul TV2E articulat (de pe linia 84), a carui poza a fost pe saitul RATB-ului.
Faptul ca numerele de troleibuz nu se suprapuneau nu inseamna ca nu sunt(erau) independente !
Pe ici, pe colo, se mai lua in consideratiune unu' pe altu' !
0xxx-> V09,V56,V3A
1xxx-> V10
20xx-> V08mod
2xxx-> V12
3xxx-> V51,EP
4xxx-> TVxE
5xxx-> TVxE art.
ETC

_________________
ENG(tram)=ROM(vai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Ian/2021
Mesaje: 980
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 26 Dec 2005 01:24:50    Titlul subiectului: Autobuzele din Bucuresti 57110

O lista cu autobuzele care s-au perindat din anii '50 până în prezent în BUCUREȘTI. O să încerc să fac o listă și cu autobuzele care s-au perindat și în anii '30-'40 (e greu de aflat ce tipuri de autobuze au avut transportatorii privați până prin 1935). În cazul aniilor '50 nu știu sigur dacă acelea sunt toate autobuzele care s-au perindat. Semnul "?" aflat după tipul autobuzului indică că nu știu dacă acel autobuz a circulat sau nu în perioada menționată!
Anii '50:
- "M.T.D." (Mao Tze-dun)-fabricate la uzinele "Mao Tze-dun (Vulcan)" din București - primul autobuz românesc postbelic-anul 1955 (inspirat din sovieticul "Z.I.S."-120, ptototipul autobului realizat la Ateliere Centrale azi U.R.A.C. (Uzinele de Reparatii "Atelierele Centrale"), era carosat pe sasiu de "S.R. (Steagul Rosu)"-101 - motorul cred ca era tot de "S.R."-101 - toate autobuzele au fost casate!
http://www.ratb.ro/img/auto_10_full.jpg
In 1958 (1-25 oct.) un colectiv de la Garajul "Vasile Lascar" a transormat un autobuz "M.T.D" e calatori intr-unul de depanare:
http://www.ratb.ro/img/util_18_full.jpg
- "Renault" (mai circula in 1955) - unul dintre exemplare a fost transformat in troleribuz in 1955!
http://www.ratb.ro/img/auto_05_full.jpg
- "Skoda" Cazan motor diesel
http://www.ratb.ro/img/auto_11_full.jpg
http://forum.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=40488
http://forum.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=40495
http://forum.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=40495
- "T.V." 1 cred că aveau motor de "S.R. (Steagul Roșu)" - de la "T.V." 2 până la "Rocar de Simon" (exclusiv) toate autobuzele fabricate la Uz. "Tudor Vladimirescu (Autobuzul) (Rocar)" aveau motorul fabricat la Brașov; autobzul cred ca era inspirat de "M.T.D."
http://www.ratb.ro/img/auto_12_full.jpg
- "T.V." 2U
- "Z.I.S. (Z.I.L.)"-154 - acestea erau electrobuze! functionau asemena locomotivelor diesel-electrice; aveau geamurile cam mici (cum sunt la autobzuele scolare americane) si usile cam mici (de aceea au circulat putin, pana prin 1957 dau 1958) -autobuzele erau fabricate sub licenta G.M. (General Motors)-S.U.A. :
http://www.autogallery.org.ru/zis154.htm
http://www.classicbusdepot.com/bus-photos/59_0_1_0_C/
http://museum.ruz.net/30bus/1946-zis154/
http://bus.ruz.net/events/20040808/
http://bus.ruz.net/events/20040808/zis-154_2.jpg
http://bus.ruz.net/events/20040808/zis-154_3.jpg
Anii '60:
- "Leyland"-"Merkaverk" (motor, cutie de viteze si sasiu Made in U.K., carosate in Israel, la "Merkaverk"), cutie semiatomată (nu mai aveai pedala de amberiaj), schimbător la volan, motor diesel
http://www.ratb.ro/img/auto_15_full.jpg
- "Li.A.Z." 158V (erau exact ca "Z.I.L."-158):
http://museum.ruz.net/30bus/liaz158v/mliaz158v.jpg
http://www.autogallery.org.ru/l158v.jpg
http://tallinn.mashke.org/bussid/mainimages3/Zis158.jpg
http://bus.ruz.net/events/20040808/zil-158_1.jpg
http://www.treklens.com/gallery/Asia/Russia/photo5718.htm
http://bus.ruz.net/events/20040808/zil-158_3.jpg
http://bus.ruz.net/events/20040808/zil-158_2.jpg
- "M.T.D."?
- "Skoda" Cazan
- "Skoda" Carosa RTO 706 (primul autobuz hidramat care a circulat în București) motor diesel cică un autobuz din ăsta e în curtea unui tip pe nume Pantazi, din Valea Călugărească, PH
http://www.ratb.ro/img/auto_14_full.jpg
http://www.ratb.ro/img/auto_13_full.jpg
http://forum.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=40489
http://forum.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=40493
http://forum.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=40497
http://forum.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=40490
http://www.traditionsbus.de/Veranstaltungen/cottbus2003/CB2003_Skoda706_vr_b.jpg
http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/stare/rto706.JPG
http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/stare/opis_706rto.htm
http://infobus.com.pl/artykuly/277/s_11.jpg
- "Skoda" articulat (începând cu 1965) - cele cateva exemplare au fost articulate de I.T.B., fara acordul celor de la "Skoda", de atunci "Skoda" ne-a dat autobuze nearticulate care nu se mai puteau articula (SM 11)
http://forum.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=40814
- "T.V." 1?
- "T.V." 2U
- "T.V." 20U (au existat și variante cu motor diesel!, cele benzinare aveau motor de Carpați/Bucegi).
Anii '70
- "Dac" 112 U.D.M. și 117 U.D.A. motor diesel, mai circulă asemnea autobuze (dar sunt fabricate la sfarsitul aniilor '80, începutul aniilor '90, mai există doar un singur 117 U.D.A., restul sunt 112 U.D.M.) ; 117 era varianta articulată (cu burduf) avea cca 17 metri lungime (de la lungime provine 17 de la 117), 112 e varianta nearticluată, de 12 m lungime; autobuzele sunt de concepție românească (tot ce era fabricat sub licență "M.A.N." purta denumirea de "Roman") - au existat autobuze din astea care aveau cuite automata, dar carora apoi li s-a instalat cuite manuala!
- "Ikarus" 180:
http://www.ratb.ro/img/auto_16_full.jpg
http://www.topcardkiado.hu/images/578.jpg
http://www.skgt-bg.com/History/images/bus3_b.jpg
http://hampage.hu/kozlekedes/kepek/180belso.jpg
http://tallinn.mashke.org/bussid/mainimages3/Ik180.jpg
http://www.10ap.ruz.net/history/ik180.jpg
- "Ikarus" 280 motor diesel, autobuze fabricate mai recent mai circula prin alte orase
http://www.ikarus311.de/ik280-1.jpg
http://www.topcardkiado.hu/images/592.jpg
http://www.vonatka.hu/images/buszok/ik280/dpmk4209_00.jpg
http://www.ikarus.xis.katowice.pl/zdjecia/ikarus_280_58/1605.jpg
- "Ikarus (Ikarusb)" IK 4 (fabricate de catre uzina "Ikarus" iugoslava -uzina se aflaorașul Zemun, de lângă Belgrad, fosta Iugoslavie; fabrica avea porfil aeronautic - încă mai fabrică autobuze!!!) motor diesel:
http://www.ratb.ro/img/auto_23_full.jpg
- "Leyland"-"Merkaverk" (ultimele au fost casate în 1979)
- "Roman" 112 UDM (fabricat la "Autobuzul") - primul autobuz românesc diesel ! Denumirea de 112 e ca la "Dac" autobuzele au fost fabricate sub licență "M.A.N." (R.F.G./Germania) - "Roman"=Ro+M.A.N., deși autobuzele erau fabricate la Uz. "Autobuzul" din București, pe față apărea "Roman-Diesel" deoarece motoarele erau fabricate la Brașov ; cică erau mai bune decât "Dac" (începând cu 1980 industria rromânească a luat-o în direcția Iadului; plus de asta se știe prin ce situație a trecut I.T.B.-ul în anii '80-chiar dacă un autobuz e bun, dacă e prost întreținut)
http://www.ratb.ro/img/auto_19_full.jpg
- "Skoda" Carosa RTO 706 ?
- "Skoda" Carosa SM 11, hidramate, motor diesel sub podea (nu în față, deci nu exista scaunul din dreapta șoferului, precum la Cazan și Carosa RTO 706)- un autobuz din ăsta (nearticulat probabil)fabricat în 1975 se află la Clubul Sportiv R.A.T.C. din Constanța (încă mai e folosit!):
http://www.ratb.ro/img/auto_18_full.jpg
http://www.dpo.cz/IMAGE/FOTO/v_5842.jpg
http://www.ratb.ro/img/auto_17_full.jpg
- "T.V." 2U?
- "T.V." 20U?
Anii '80:
- "DAC" 112 U.D.M. și 117 U.D.A.
- "Ikarus" 280
- "Ikarus" Zemun IK 4
- "Roman" 112
- "Skoda" Carosa SM 11?
Anii '90:
- "Dac" 112 U.D.M. și 117 U.D.A.
- "DAF" SB 220 (cele mai tari autobuze din București la ora actuală), un ". "DAF"-urile care circula in Bucuresti sunt carosate de "EABO", "Castrosua" si "Hispano-Carrocera"
"Hispano-Caroccera"
http://ratb.stfp.net/Data/A/f/665-335:1.jpg
http://ratb.stfp.net/Data/A/f/673-330:1.jpg
"EABO":
http://ratb.stfp.net/Data/A/f/761-282:2.jpg
http://ratb.stfp.net/Data/A/f/762-282:2.jpg
"Castrosua":
http://ratb.stfp.net/Data/A/f/791-104:1.jpg
http://ratb.stfp.net/Data/A/f/800-335:2.jpg
http://ratb.stfp.net/Data/A/f/805-631:1.jpg
Niste modele interesante sunt: model intresant este autobuzul #205 B05ETA care circulă pe liniile deservite de Autobza Pipera - în special pe linia 135, primele "DAF" au fost imporate în 1994) - modelul respectiv e carosat de "EABO":
http://ratb.stfp.net/Data/A/f/205-R:1.jpg
vehiculele 902 si 903, care functioneaza pe G.P.L. (au numarul de inmatriculare BxyGPL)-acestea circula din cand in cand pe linia expres 783 (singura linie expres ramasa in Bucuresti) si autobzul 904-B28NRD, carosat la U.R.A.C. cu croserie "Hess"-solutia podelei finn interesanta-ea fiind plana, nu in panta-intre usile 1 si 2 exista podea joasa, iar intre usile 2 si 3 podea inalta, trecera fiind facuta printr-o diferenta de nivel; de aceea cand pune frana autobuzul riscul de a fi trantit e mai mic.
Un model interesant e autobuzl #205-B06ETA care circula de obicei pe linia 135 (uneori si pe alte linii deservite de autovaza Pipera)
http://ratb.stfp.net/Data/A/f/205-R:1.jpg
- "Ikarus" 260 (importate între 1991 și 1993)
- "Ikarus" (Zemun) IK 4 (ultimul a circulat pe linii precum 261, 304, 449 până în 1997!-am discutat cu porărița de la Autobaza Nordului și mi-a zis că autobuzul a scăpat de modificare deoarece era bine îngrijit @BSC: autobuzul se află acum la Complexul R.A.T.B. Titan, unde vor să facă Muzeul R.A.T.B., nu mai e la Nordului; restul de autobuze ori au fost casate, ori au fost transformate în vehicule transport marfă sau materiale):
http://ratb.stfp.net/Data/X/a/2451:1.jpg
- "Rocar de Simon" U 412, cutie automată "Voith" (ca la "DAF"-uri), niște autobuze cu design destul de frumos, din nefericire ultimele autobuze fabricate la "Rocar" (cele care sunt vopiste si cu portocaliu au cabina soferului din nascare-cabina e din sticla, din nefericire soferii si-au pus perdele, ca sa nu mai poat privi calatorii prin parbriz)
http://ratb.stfp.net/Data/A/r/106-385:1.jpg
http://ratb.stfp.net/Data/A/r/109-137:2.jpg
http://ratb.stfp.net/Data/A/r/114-601:3.jpg
- "Rocar Autodromo" U812 (s-a fbricat doar un singur exemplar):
http://ratb.stfp.net/Data/A/u/98-105:1.jpg
- "Rocar de Simon" UL 70cutie automată "Voith" (ca la "DAF"-uri), niște autobuze cu desing destul de frumos (diferenta dintre U412 si UL70 este ca UL70 are o mica ferestrucia in partea dreapta jos, sub parbriz) (cele care sunt vopiste si cu portocaliu au cabina soferului din nascare-cabina e din sticla, din nefericire soferii si-au pus perdele, ca sa nu mai poat privi calatorii prin parbriz):
http://ratb.stfp.net/Data/A/r/102-385-T:1.jpg
http://ratb.stfp.net/Data/A/r/103-105:1.jpg
http://ratb.stfp.net/Data/A/r/105-105:2.jpg
- "Saurer" (făcute cadou de elvețieni, au circulat inițial pe linia expres 783, fiind foarte uzate au fost transformate în troelibuze, troleibuze care vor mai circula-au primit număr de înmatriculare):
http://ratb.stfp.net/?ttx=Lz
- "Saviem" SC10U (luate SH din Franța sau Elveția) - niște autobuze mișto, atât pentru călători, cât și pentru șoferi - scaune din piele, geamuri care se lăsau în jos (ca la tren)-dar care nu mergeau întodeauna, schimbător la volan:
http://www.amtuir.org/musee/collection/photo_parc_320x240/nice_autobus_saviem_sc10u_204_ta_1_3.jpg
http://ratb.stfp.net/Data/A/s/276-Dp:1.jpg
http://www.transbus.org/construc/renault_sc10uma.jpg
http://camionclubdefrance.a.free.fr/sc10.php
Anii '000 (2000-2005):
- "Dac"' 112 U.DM. (din nefericire își așteaptă sfârșitul - tocami când începusem și eu le îndrăgesc (din nou))
http://ratb.stfp.net/Data/A/d/554-126:3.jpg
http://ratb.stfp.net/Data/X/a/B24LUD:1.jpg
- "DAF" SB 220
- "Ikarus" 260
- "Renault" PR 100.2 (făcut cadou de francezi) - există doar un autobuz
http://ratb.stfp.net/Data/A/u/97-601:3.jpg
- "Rocar Autodromo" U812 (acelasi unic exemplar)
- "Rocar de Simon" U 412
- "Rocar de Simon" UL 70
- "Saviem" SC10U (ultimele au circulat în 2002 - cică erau prea uzate, pe liniile expres 781 și 784; mai există 4 autobuze, 3 la Autobaza Metalurgiei - urmeaza a fi casate!!! și unul la Politehnica din Grozăvești-în curtea "Latin E.F.E. Dacia" - folosit ca material didactic) - un tip de la R.A.T.B. se întreba de ce au casat autobuze din astea - și eu aș fi vrut unul - erau autobuze de lux!
Cică o să aveam autobuze "Mercedes" - care o să fie mai bune decât "DAC", dar oribile ca design față de autobuzele care s-au perindat în București din anii '30 până acum!
Ceva despre "Ikras"-urile ungurești:
http://www.topcardkiado.hu/lista.php?katalogusid=kat0059&cim=Buszok%20k%C3%A9peslapjainak%20katal%C3%B3gusa&nyelv=hun


Ultima modificare efectuată mrM la Mar 07 Feb 2006 19:09:22, modificat de 10 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 10:59:23    Titlul subiectului: 0000 13930

Seria 1767-1804 de DAC a intrat in serviciu undeva la inceputul anului '89, erau initial vopsite pe schema bej deschis - mustar (partea inferioara) si au fost initial comandate pentru IRTA. Au avut motoare RABA (nu ROMAN) si grup RABA (nu AB). Insa *nu* aveau ambreiaj hidraulic (!!). Au fost - cred - cele mai proaste DAC-uri pe care le-a primit ITB (pe atunci).
Seria din care face parte 1888 a intrat in serviciu ulterior, daca tin minte bine la sfirsitul lui '89 sau inceputul lui '90 si au avut schema rosu-bej-rosu. In aceeasi perioada a fost adusa si ultima serie de DAC 117 (?) articulate, care au fost distribuite - in principal - la autobaza Titan si si-au trait viata pe 102. Nu mai tin minte daca au existat si articulate pe schema cu mustar, dar parca tin minte ca da...
Seria 1767 - 1804 a fost repartizata la Ferentari
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 11:56:58    Titlul subiectului: 13934

1767-1804 = 1756-1807 ?!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 12:53:39    Titlul subiectului: 13941

ManAndCat a scris:
1767-1804 = 1756-1807 ?!
Posibil sa fie toate o serie, insa nu stiu unde au fost repartizat restul de numere de parc.
Parca-parca imi aduc aminte vag ceva de citeva DAC 117 (articulate) vopsite cu aceeasi schema pe bej-mustar care aveau numere in continuarea seriei de la Ferentari (1805-1807) si care au circulat pe 102 (deservita de Titan la vremea aceea), dar e foarte posibil sa ma insele memoria...
La categoria best of IK 4, mi-am adus aminte si de
Serban Voda:
1599
1600
Nordului:
25
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 13:11:31    Titlul subiectului: 13943

1689 a scris:
Posibil sa fie toate o serie, insa nu stiu unde au fost repartizat restul de numere de parc.
Ai dreptate: 1756-1766(?) s'ar putea sa fi fost la Alexandria sau la autobaza care deservea liniile 122 si 126.
Autobuzele 1805-1807 (112UDM) si 117UD(A): 172x-1755 si 1808-1816 erau probabil la Titan.
IK 4 1599...1600 (36-B-3726...3727)
25 (ceva cu 36-B)
1599 si 1600 le-am vazut de multe ori pe linia 131 sau 331.
Pe 25 nu mai stiu unde l-am vazut, oricum prin centru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 2 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community