Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele si microbuzele RATP
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2005 08:24:30    Titlul subiectului: 5606

Azi dimineata au iesit la strada pe traseul 41. Deocamdata merg si troleibuze.
Au motoare Mercedes, Euro 3.
Ca observatie, fac zgomot mare si au vibratii in interior. Izolarea termica la usi lasa si ea de dorit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2005 09:29:57    Titlul subiectului: 5609

Acum am observat locul unde sunt parcate MAZ'urile. Acolo nu erau pe vremuri parcate rablele RATP'ului ?
Imi amintesc ca acolo am vazut pe vremuri SM-11 327 (Scoala) si fostul troleibuz Roman (tot Scoala) 607, precum si alte autobuze ne(mai)folosite, ca acel Saviem cu nr.88. Pentru ca erau prea lungi, 117UD erau in partea opusa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
drooopy



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Iul/2018
Mesaje: 35
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2005 19:27:08    Titlul subiectului: 5657

Noile autobuze dau bine pe strazi deoarece sunt noi si curate, dar am observat si eu ca usile se inchid la fel de "bine" ca si cele de pe troleibuze, adica sunt mari spatii care raman in partea de sus a usii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2005 21:33:32    Titlul subiectului: 5686

MAZ 103 #05, 7 decembrie 2005, Rond Copou (Agronomie).


Scuze pentru calitatea imaginilor, insa cam atat poate pe timp de noapte camera cu care am fotografiat.
Se pare ca seara sunt scose troleibuzele de pe 41 si raman doar autobuze.
Hazliu: pentru statia de la Piata Independentei este anuntata, printre altele, si legatura cu traseul 21, cand, de fapt, este vorba despre traseul 20; am mai descoperit o eroare: pentru statia Tg. Cucu este anuntata, printre altele, o legatura cu traseul 44, ceea ce este total gresit, fiind vorba despre traseul 46.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mihail75



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mai/2017
Mesaje: 43
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2005 15:59:10    Titlul subiectului: 0000000000 5760

Ieri am mers de doua ori cu de acum celebrele MAZ-uri. arata destul de bine.
Puncte slabe observate>
1. scaunele de plastic, cind cineva se tinea de ele, se miscau periculos de mult (sper ca au rezerve, pt. ca daca vine unul mai corpolent eu cred ca se rup);
2. in partea din spate, fiind cite 4 scaune in linie, nu prea e mult loc pt. cei care stau in picioare;
3. in spate am vazut ca e o cabina, banuiesc pt. motor, ce, la fel, nu prea lasa loc pt. pasageri in picioare;
4. faza cu anuntatul statiilor e f. buna, insa, sincer, pe mine m-a surzit..., asa de tare era dat.
Ce cred ca trebuie facut de acum, in primul rind, trebuie lucrat la capitolul INTRETINERE. Daca romanu' nostru va incepe sa zgarie, rupa, tot ce e avariat trebuie IMEDIAT remediat, si remediat bine, nu cirpeli, ca la troleibuze sau tramvaie. Soferii, intr-adevar, nu trebuie lasati sa isi faca de cap, gen ascultat manele, tapetat cabina cum vor ei, ca nu e masina lor de acasa. Serviciul de spalatorie nu stiu cum functioneaza la regie insa trebuie lucrat si aici, ca pina acum, la celelalte mijloace de transp., nu prea se vedea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2005 20:23:56    Titlul subiectului: 5781

Partea mai neplacuta e cea legata de capacitatea MAZ-ului 103. Conform celor afirmate in Monitorul de Iasi (nu stiu ce numar), MAZ 103 are 98 de locuri in conditiile in care numarul minim de pasageri trebuie sa fie 100. Capacitatea e calculata la 8,5 calatori pe metru patrat. Daca, intr-adevar, ziaristii au dreptate, inseamna ca achizitia MAZ-urilor e ilegala si s-ar putea ca regia sa aiba serios de suferit. Si asa a avut destule scandaluri.
In cazul MAZ-ului 103 trebuiesc avute in vedere urmatoarele aspecte:
1 Lungimea, care este de 11985 mm, cu aproape un metru mai lung decat Ikarus 260 (care, din cate am inteles, au cam fost taiate)
2 Latimea, care este de 2500 mm, limita maxim admisa. Pentru mine, cel putin, a fost o surpriza cand am citit datele tehnice ale acestuia pe internet, deoarece, cand am vazut asemenea autobuze in Constanta, mi se pareau MAI SCURTE SI MAI LATE. Efectiv, ma intrebam daca au macar 10 m Question
Ca urmare MAZ 103 intra in categoria autobuzelor standard, ori, un autobuz urban standard ar trebui sa aiba peste 100 de locuri. Gandeste-te la Ikarusurile 260, care, desi masoara exact 11 m, sunt mult mai incapatoare ca MAZ-urile, dar, se pare ca nu au fost pe placul regiei de transport. In caz ca se va dovedi ilegala achizitionarea MAZ-ului, ce se va putea face? Veti apela la microbuze? Totusi, Iasul e un oras prestigios si ar fi pacat sa fie deservit de "insecte" sau "incubatoare", cum li se mai spune.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2005 21:14:04    Titlul subiectului: 5789

In caietul de sarcini era precizat: „capacitatea de transport pasageri: minim 100 persoane din care pe scaune 30(,) +/- 5 locuri“. De aici se pot intelege 2 lucruri: fie ca autobuzele pot sa aiba intre 95 si 105 locuri, dintre care 30 pe scaune, caz in care nu se mai justifica prezenta cuvantului "minim", fie ca trebuie sa aiba minim 100 de locuri dintre care intre 25 si 35 pe scaun. Scandalul pe aceasta tema a fost deja declansat acum o luna si controalele continua, vizata fiind, printre altele, si prezenta sau absenta virgulei care poate da loc de interpretari.
Articole pe aceasta tema pot fi gasite pe net in unele ziarele locale care pastreaza si arhiva on-line: Evenimentul (http://www.evenimentul.ro), Ziua de Iasi (http://www.ziuaiasi.ro), Ziarul de Iasi (http://www.ziaruldeiasi.ro), Jurnalul de Est (http://www.jurnaluldeest.ro).
Doar cateva Ikarus 260 au fost taiate. Masacrul a fost in cazul Ikarus 280 si Saviem.
Mi-e groaza sa ma gandesc la posibilitatea enuntata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2005 22:17:53    Titlul subiectului: 5797

Ce anume a determinat RATP-ul sa efectueze genocidul si scurtarile? Eu imi aduc aminte de troleibuzele #434 si #447. Mai stii ceva de ele? In legatura cu Saviemurile, era, pe undeva, logic sa aiba soarta respectiva. Cand am mers pe jos din centru catre Tudor, am vazut un saviem care se chinuia sa urce o panta destul de pronuntata. In Iasi sunt pante destul de abrupte. Daca vreun Saviem a "cutezat" sa urce pe strada Arcului, acela putea avea serios de suferit. Nici Lapusneanu nu e o panta usoara. V2A-ul urca destul de greu. Presupun ca nici Iveco-urile nu urca prea usor, tinand cont ca motorul Iveco nu e dintre cele mai bune Exclamation
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 09 Dec 2005 23:54:16    Titlul subiectului: 5932

Saviem au urcat si pe Arcu (traseul 6) si pe Copou (traseele 6 si 2Cool.
Scurtarile s-au facut pentru a diminua cheltuielile de intretinere (anvelope, burdufuri, etc.). In felul acesta a fost pastrat si material pentru reconditionarea vehiculelor de la strada. Evident, s-a avut in vedere si manevrabilitatea.
#447 inca mai exista, insa scurtat. Celalalt nu.
Tramvaiele V2A au fost introduse pentru a inlocui Tatrele de pe Copou.
Microbuzele Iveco vad ca se descurca rezonabil pe panta din Copou. Insa nu e rezonabil faptul ca sunt folosite pentru transport public urban.
----------------------------------------------------------------------------
Sa prezentam primele 10 MAZ 103 din Iasi. Din pacate, in noaptea de 7/8 decembrie a plouat, astfel ca, pe 8 decembrie, cand le-am fotografiat, erau cam murdare dupa cursele din timpul zilei. Fotografiile au fost realizate in Agronomie (Rond Copou), la capatul liniei 41, pe care au fost introduse.
#01 - numar provizoriu B-24619.

#02 - numar provizoriu B-24623.

#03 - numar provizoriu B-24640.

#04 - numar provizoriu B-24612.

#05 - numar provizoriu B-24602.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 10 Dec 2005 00:03:05    Titlul subiectului: 11111111 5939

#06 - numar provizoriu B-24595.

#07 - numar provizoriu B-24603.

#08 - numar provizoriu B-24581.
În geamurile lui #08 se reflectă un GT4, este ST7 #113 (ex-Darmstadt #33), proaspat revopsit. Este in stationare, in zona de debarcare de la capatul din Agronomie. In acel rond intorc tramvaiele liniilor 1, 8, 13, troleibuzele - inca - liniilor 41 si 42, autobuzele liniei 41, microbuzele SC Autobuzul SA de pe liniile 14 si 28 si vreo cateva linii de maxi-taxi ale operatorilor privati.
In rond este linie dubla de intoarcere. Exista si posibilitatea de efectuare a unor lucrari de intretinere (pe o prelungire a liniei, pe care s-a realizat inclusiv un canal), insa din 2003 activitatea de acolo a fost oprita si reteaua de pe acea portiune a fost scoasa recent.

#09 - numar provizoriu B-24574.

#10 - numar provizoriu B-24570.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
drooopy



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Iul/2018
Mesaje: 35
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 10 Dec 2005 22:35:13    Titlul subiectului: 0000000 6135

Revin cu noi pareri despre noile autobuze. Hmmm desi am mers numai o statie, am si inceput sa le urasc, prea zgomotoase in interior, vibreaza si scartie de peste tot (mai ales nr. #03 la usa din spate), prea inghesuite la interior (mai ales pe culoarul dintre scaune), usile nu se inchid calumea, o parte se inchide inainte iar a doua parte dupa 2-3 secunde se inchide si ea. La zgomotele exterioare se adauga scartaiturile discurilor de frana (sa zicem ca sunt inca in rodaj si de asta fac asa). In plus soferi le cam bruscheaza mai ales la plecarea de pe loc, este o mare diferenta intre trolee si autobuze deoarece troleele pornesc mai lin.
Acestea fiind spuse mi-au lasat o impresie foarte proasta si astea numai timp de o statie, stau si ma gandesc cum o sa faca peste un an.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 558
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 19:01:22    Titlul subiectului: 6316

#04 in curba de la BCR - Podu Ros


MAZ (Custom) (Custom).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.44 kb
 Vizualizat:  de 14166 ori

MAZ (Custom) (Custom).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 23:59:20    Titlul subiectului: 6434

Rocar 112 UDM #304 (ex-#220) poarta pe el bucati de tabla de pe sarmanul Ikarus 280 #101 (imi lipseste zgomotul motorului sau - il recunosteai de la departare auzindu-l; a fost primul dintre Ikarus-urile 280 aduse in 1991 din Germania caruia i s-a montat celebrul perete despartitor curbat dintre cabina si salon, provenind de la un Ikarus 280 casat dupa 1985).
Iata-l pe #304 pe 12 iulie 2005, inca inconjurat de Saviem-uri (la momentul actual mai exista #19 si #48, iar #41 e aproape dezmembrat), in garajul SC Autobuzul SA din Tudor Vladimirescu:

Detaliu cu bucatile de tabla de pe #101:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 01:51:52    Titlul subiectului: 6458

O alta faza simpatica din MAZ-uri: se pare ca inregistrarile pentru sistemul audio de informare au fost facute in alta parte deoarece se cunoaste ca persoana din inregistrare nu are nici o tangenta cu Iasiul: "Urmeaza statia CE-U-GE 1". La drept vorbind, ea pronunta corect, insa nimeni din orasul asta nu pronunta altfel decat CUG Smile.
Povestea se repeta atunci cand autobuzul este oprit in statia CUG 1 (este anuntata denumirea statiei). Nu am mers mai departe spre CUG 2, insa banuiesc ca la fel spune Smile.
CUG=Combinatul de Utilaj Greu
I.M.A.M.U.S.=Intreprinderea de Masini Agregat si Masini Unelte Speciale (ulterior SC AGMUS SA).
Pentru Podu Ros este anuntata legatura cu tramvaiul 11, in conditiile in care acest traseu nu trece prin Podu Ros. De asemenea, este amintita legatura cu traseul 19 de autobuz, suspendat de prin 2003. Aici problema nu e prea grava, pentru ca linia 19 este prevazuta prin Planul de Transport (numai ca cei care vor legatura cu 19 mai au de asteptat in statie ceva timp Smile).
Incepand de astazi autobuzele MAZ au lipite autocolante cu numerele de parc si sigla (actuala, dupa modelul vechii sigle IJTLI) RATP.
De asemenea, pe spatele autobuzului s-a lipit un autocolant mare in care se specifica faptul ca este vorba despre "Programul de reabilitare a transportului in comun in Municipiul Iasi. Etapa I: Achizitie - 50 autobuze."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mihail75



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mai/2017
Mesaje: 43
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 11:08:33    Titlul subiectului: 6478

Am mers si dimineata cu MAZ pe 41, si a fost arhiplin. Din pacate, impresia mea e ca nu este atit de incapator pe cit pare la exterior, fiind in spate, am putut numara cam citi erau in picioare si mai mult de 50-55 nu erau, adaugind la cei cca 30 pe scaune nu ies mai mult de 80-85 si in multe statii au ramas calatori pe dinafara, pt. ca nu au putut urca.
La orele de virf, va trebui sa se suplimenteze nr. de autobuze, eu am lasat in Podu Ros unul plin pt. a ma urca in urmatorul, venit la 5 min., ce a plecat la fel de plin.
Cred ca 3 min. va trebui sa fie intervalul de trecere dinspre periferie spre centru la ore gen 7.00-8, 9-10, 11.30-12.30, 13.30-14.30, 15.30-17, care sunt cele mai aglomerate.
O alta chestiune tine de pensionari. Nu am nimic cu gratuitatile, insa dimineata 60% din calatori erau batrini si nu am vazut pe nimeni compostind, cred ca la mai mult de 4-5 mil. lei pensie pot fi introduse restrictii la gratuitati (ceva gen, sub 3,5 mil. pensie gratuit, intre 3,5 si 6 mil. platit juma de bilet, peste 6 mil. platit intreg). Vrem transp. civilizat, trebuie sa platim cu totii, nu numai unii (in Iasi sunt peste 10000 pensionari, majoritatea cu venituri destul de mici; trebuie facuta o ierarhie).
Am aflat de la stiri si motivul inghesuielii de dimineata. A fost decuplata alimentarea cu curent la tramvaie si trolee din lipsa de plata factura, asa ca m-am intors cu un maxi-taxi (de nevoie l-am luat ca in autobuze nu am avut loc) si nu va spun cum am coborit, ma bucur ca am haina intreaga (cred ca erau 35 de pers. inauntru). Asa "da" transp. civilizat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 23:14:50    Titlul subiectului: 6673

Normativele prevad ca autobuzele sa aiba o capacitate de minim 100 calatori. Daca numarul acestora este, intr-adevar, de 85, atunci RATP-ul poate avea scandaluri imense. Daca va fi nevoit sa returneze MAZ-urile pe motiv ca nu respecta capacitatea minima ceruta? Veti apela si mai mult la microbuze? O solutie ar fi achizitionarea de MAZ 105 (L= 17870mm) cu toate deficientele pe care le are autobuzul respectiv. Daca aderam la UE in 2007, nu stiu cat de tolerante vor fi comisiile care vor monitoriza transportul in comun daca vor vedea ca nu se respecta capacitatea minima a autobuzelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 15:22:54    Titlul subiectului: 6768

In cazul in care - din varii motive - vor fi returnate cele 50 de autobuze MAZ-103 situatia ar deveni disperata. Evident, s-ar relua si licitatia, cu tot ce inseamna acest aspect. Insa, conform legii, poate sa apara un blocaj.
Nu putem spera decat ca vom avea aceste autobuze in continuare si vor rezista, din moment ce au fost aduse - cu toate aspectele negative semnalate la ele - si lucrurile au inceput sa se miste cat de cat. Rau cu rau, dar mai rau fara rau...
A sosit al doilea lot de 10 autobuze MAZ-103.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 00:25:59    Titlul subiectului: 6886

Chiar din prima zi in care au iesit la traseu MAZ-urile, in autobuze au fost impartite chestionare ca cel din imagine.

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mariooo



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Sep/2019
Mesaje: 1331
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 16:02:07    Titlul subiectului: 88888888 6951

1. Fostul IK4.....332 prin fata magazinului Materna prin anii '80.
2. Fostul IK4....133? prin fata Facultatii de Medicina.
Poza originala din monografie e mai clara, cind am scanat-o s-a marit imaginea mult si atunci am vazut numarul (dar nu sunt sigur pe el de aceea am dat 2 variante) Eu am verificat cu nr.de parc postate de Tudor, am vazut ca nu se incadreaza, dar ma gandesc ca poate a mai fost si alta numerotare....



332.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.21 kb
 Vizualizat:  de 14073 ori

332.JPG



33_133__234.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.28 kb
 Vizualizat:  de 13576 ori

33_133__234.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 558
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 20:40:46    Titlul subiectului: 7024

Astazi am vut ocazia sa merg ptr prima oara cu un MAZ. Suna destul de bine dar finisajele lasa de dorit. Nu stiu cat o sa mearga in starea in care au fost aduse. Sunt nenorocite pe 41. Credeam ca vor suplimenta troleibuzele, nu ca le vor inlocui. Dimineata abia fac fata! Chestionare de genul celui prezentat mai sus nu se impart din prima zi a introducerii autobuzelor, dar na, traim in Romania si trebuie sa ne dam mari, ca oficialitati, ca ne pasa de publicul calator. Daca respectati calatorii purtati-va ca atare!(mesaj catre autoritatile responsabile de transportul in comun).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 21:22:51    Titlul subiectului: 7033

TATRA a scris:
Astazi am vut ocazia sa merg ptr prima oara cu un MAZ. Suna destul de bine dar finisajele lasa de dorit. Nu stiu cat o sa mearga in starea in care au fost aduse. Sunt nenorocite pe 41. Credeam ca vor suplimenta troleibuzele, nu ca le vor inlocui. Dimineata abia fac fata! Chestionare de genul celui prezentat mai sus nu se impart din prima zi a introducerii autobuzelor, dar na, traim in Romania si trebuie sa ne dam mari, ca oficialitati, ca ne pasa de publicul calator. Daca respectati calatorii purtati-va ca atare!(mesaj catre autoritatile responsabile de transportul in comun).
Ceea ce se spune (aglomeratia excesiva) este rezultatul casarii articulatelor. Oricum vrei sa o iei, un autobuz de 11985 mm nu poate suplini calumea un autobuz sau troleibuz de 16565 mm. Si totusi, poate vor disparea microbuzele. daca intr-adevar, toate microbuzele arata ca si acel Iveco postat pe forum, atunci ar fi mai bine sa se renunte la el. nu de alta, dar, pe langa faptul ca e inestetic, mai e si agloerat si, presupun ca si scutura. Din cate stiu, modelul respectiv, caracterizat ca si CAMIONUL DE ORAS, are arcuri laminare pe axa B.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 18 Dec 2005 00:56:12    Titlul subiectului: 11111111 7801

Cateva cuvinte despre MAZ-uri.
Mai intai, detalii tehnice din pliantul "Programu de dezvoltare a transportului public in Iasi - Etapa I: Achizitia a 50 de autobuze noi"
Date tehnice MAZ 103
Capacitate nominala transport pasageri: 98
Numar de locuri pe scaune: 26
Numarul usilor pentru pasageri: 5
Lungimea autobuzului: 11,98m
Latimea: 2,5m
Inaltimea: 2,83m
Inaltimea primei trepte de la sol: 36cm
Autobuzul este dotat cu:
- motor Mercedes tip OM 906 LA
- putere nominala dezvoltata 174kW
- consum specific 25l motorina la 100km
- sistem de sonorizare Voces pentru anuntarea statiilor
- sistem de incalzire
- trapa pt accesul carucioarelor persoanelor cu handicap
- sistem pneumatic care permite inclinarea caroseriei pe partea usilor pana la nivelul bordurii
Sistem de afisare a traseului:
Autobuzul are patru afisaje:
- Afisaj frontal: numar traseu, ruta
- Afisaj lateral: numar traseu, ruta
- Afisaj posterior: numar traseu
- Afisaj interior: numar traseu, ruta si informatii destinate calatorilor
Sistemul are o iluminare gradata in functie de luminozitatea atmosferica care asigura o vizibilitate optima.
Echipament pentru transfer de date multi-directional de la distanta (Bluetooth)
Sistem de taxare pentru transportul public
Echipament compact in carcasa securizata
Permite validarea atat a biletelor de hartie cat si a cardurilor contactless
Imprima personalizat pe bilet: nr parc, data si ora, prin simpla introducere a acestuia in fanta special prevazuta in acest scop.
Efectuarea validarii este semnalizata atat acustic cat si optic.
In cazul cardurilor, calatorul are posibilitatea selectarii tarifului (cu sau fara reducere), validarea calatoriei realizandu-se prin simpla apropiere a acestuia de partea inferioara a aparatului.
Afisajul ofera calatorilor informatii despre tranzactia efectuata, restul creditului de pe card, valabilitatea cardului.
Asta scrie in pliant.
L-am prins pe cel expus in fata la Palat si am mers o singura data cu unul, intre Universitate si Sala Polivalenta. Constatari:
> Scaunele. Mi-e frica sa nu se rupa... se pare ca prin antivandalism s-a inteles sa nu se distruga tapiteria... dar la distrugerea scaunului s-a gandit cineva? In Europa se pare ca nu...
> Usi. Subscriu celor mentionate.
> Zgomot. Probabil se incadreaza in normele Euro 3... in cazul asta si Ikarusurile se incadreaza...
> Afisaj lateral. Geamul e mai mic decat afisajul.
> Afisaj interior. Era greu ca proiectantul sa mearga cu un Ikarus 415 in Bucuresti? Se afiseaza numele statiei precedente... e chiar de folos, nu? "Wow, uite, am trecut de Tg Cucu"...
> Sistem audio de anuntare a statiilor. Este anuntata statia exact cu trei secunde (ma rog) inainte de oprire... de ce nu se anunta din timp ca urmeaza statia icsulescu??? In Iasi mai vin si turisti din cand in cand... (pe bune, i-am vazut)
> Bluetooth? stie cineva sa-l foloseasca? Afisajul stie si altceva ina afara de 41 Copou - Cug??? Cand a fost pana de curent, am vazut un MAZ plecand din Tudor cu trasul afisat pe foi A4!
> Sistem pneumatic care permite inclinarea caroseriei pe partea usilor pana la nivelul bordurii. Va fi folosit vreodata??? Cat a adaugat la pret aceasta optiune???
> CUTIE DE VITEZE MANUALA!!! In Bucuresti Rocarurile si DAF-urile au cutie automata. In Constanta MAZ-urile au cutie automata. Restul le stiti voi mai bine. De ce noi avem cutie manuala pt un autobuz urban? E mai ieftin asa? E mai fiabil? E mai usor pt sofer (care mai da si bilete)?
> Sistemul de taxare. Cand mi l-a prezentat tipul din autobuz (la Palat), a dat eroare. Ce or sa faca pensionarii cand le da eroare??? Debug? Sistemul e greoi in folosire (selectarea tarifului??? - de ce nu se fac doua tipuri de cartele si gata). Fanta pentru bilete e prost pozitionata - e prea jos si nu ofera vizibilitate.
Din cate am inteles sunt cele mai scumpe autobuze MAZ din tara, un factor important fiind inaltimea pana la prima treapta (36cm), mai mica cu 5cm decat la celelalte MAZ-uri din tara...
Deci, desi nu sunt bani de autobuze, se alege cel mai scump autobuz, prost dotat din punctul de vedere al pasagerului, dar plin de tehnologie inutila care suna bine in gura oficialitatilor.
Cumva pana de curent de pe 12 a fost regizata pt a se demonstra performantele noilor autobuze care nu depind de electricitate? Sincer nu m-ar mira...
Ce mai pot spune... in general sunt un tip optimist si constructiv... dar situatia din transportul in comun din Iasi imi lasa de fiecare data un gust amar.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 18 Dec 2005 14:25:19    Titlul subiectului: 7864

Mariooo, legat de numerele Ik4 din pozele acelea, 332 a fost intr'adevar IK4, dar 33 sau 133 nu. 33 nici n'am vazut vreodata dupa 1983, in afara de Saviem, iar 133, in afara de IK280 aduse dupa 90 a fost doar SM-11 si cred ca a disparut demult.
233 a fost cred SM-11 sau Roman112, asa ca ar mai ramane ceva intre 331 si 339, mai putin 337, care era Roman.
-------------------------------------------------------------------
Autobuzele MAZ sunt cele mai criticate pe forum, uneori pe buna dreptate, alteori datorita dedesubturilor afacerii cu dunarealizingii (scuze pentru scriere, dar nu merita scris corect si nici cu litera mare).
Autobuzele din Iasi au ajuns la un pret cel putin egal cu al Mercedesurilor din Bucuresti, care vor veni. Legat de dotari, nu stiu ce au in plus, in afara de afisajul electronic, pentru ca reprezentantul dunarealizingilor n'a putut sa dea explicatii reporterilor, ci a schitat doar niste gesturi de scoala ajutatoare.
Din spusele iesenilor, unii dintre ei membri ai forumului, tabla este ondulata, iar finisajele din topor, usile nu se inchid sau deschid, sunt spatii mari la usi, iar caldura nu ar merge in toate autobuzele. Mai mult, se pare ca au aparut actele de vandalism, datorate pe de-o parte calatorilor necivilizati, iar pe de alta parte, conform unor informatii neconfirmate, razbunarii fanilor maxitaxi, care se vad scosi din competitie cu rablele lor pe langa care mazul este lux.
Pana cand calatorii se vor obisnui cu un transport mai civilizat si se vor dezvata sa traga de usi, de aparate de validat bilete si sa apese aiurea pe butoane, cred ca MAZ vor fi foarte bune pentru Iasi. Ca orice produs sovietic, MAZ'urile sunt rezistente si cred ca vor face o buna tranzitie spre autobuze mai bune care vor veni, sper, peste 4-5 ani.
Ideea este ca deocamdata calatorii sunt obisnuiti cu lucruri vechi, depasite si proaste, asa ca Mazul este o solutie de tranzitie. Nu imi plac Mazurile, dar mi-ar parea rau sa vad Mercedesuri facute praf de calatori necivilizati sau mai rau, de maxitaxisti ramasi fara obiectul muncii.
Legat de MAZ'uri, e trist, dar sa-i lasam pe calatori sa descopere cum se zgarie scaunele si daca se mai pot zgaria, sa-si scrie numele pe scaune si pereti, sa vada la ce foloseste butonul de langa usa, ce se intampla daca trage mai tare de usa, cum se trage de aparatul de validat bilete pe care nu trebuie sa mai apesi, cum poti sparge geamul sa furi casetofoane cu un ciocanel dintr'un autobuz si cum poti razbuna firma de maxitaxi care a dat faliment din cauza acestor produse sovietice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Lun 19 Dec 2005 14:51:05    Titlul subiectului: 8016

Pe mine ma incearca regretele cind vad MAZ-uri in loc sa fabrice romanii autobuze. Stau prost (MAZ-urile) la finisaje. Si ma enervez cind vad ca astea inlocuiesc troleibuzele.
Apropo de Iasi - va aduceti aminte? - toata presa moldava a relatat ca doi studenti (Radu & Cristina) au fost primiti de primarul Nichita, datorita ideilor bune ce le au cei doi referitor la transportul public iesean. Povesti, imagine, hau-hau. Este nevoie de cei doi, dar sa fie folositi in alte domenii, ideile lor bune fiind uitate. Gargara asta agasanta a fost totusi scurta.
Apare la rampa - va ajunde el si in panta - si vicele Nicolau, ce ne da cu spray lacrimogen pe nume Blue Cepol: MAZ-urile luate de RATP sint albastro-albe datorita iubirii imense pt. echipa de fotbal Poli Iasi. Marmota, ce invelea ciocolata in MAZ-urile achizitionate de Tirgu Mures, a remarcat pina si ea schema de culoare identica cu cea a belaruselor iesene.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 24 Dec 2005 01:05:27    Titlul subiectului: 8877

Mos Craciun venit din Minsk:

...cu ajutoare...

Captura: Stirile Tele 'M Iasi, 23 decembrie 2005.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Următoare
Pagina 2 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community