Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Numere de parc STB/ITB/RATB
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 19:25:25    Titlul subiectului: 13975

25 in perioada de glorie era pe 331. Dupa aceea l-am mai vazut sporadic pe 149.
1599 a fost - in principal - pe 131 (a facut parte, alaturi de 1134, 1141, 877, 879, 1598, si 1615 - astea sint cele de care imi amintesc aproape cu certitudine - din lotul de IK 4 care au fost revopsite si personalizate pentru 131 odata cu introducerea noii sigle ITB).
1600 a fost mai ales pe 127 si nu a fost revopsit.
N-am putut niciodata sa inteleg pe ce criterii au fost alese masinile care au fost personalizate. 1600 s-ar fi calificat fara indoiala daca partea estetica ar fi contat. Masina era impecabila.
Acum referitor la seria 40-67 de Ikarus 260... Chiar a venit in '93 ? Nu stiu de ce aveam senzatia ca a venit ceva mai tirziu... Oricum, astea au fost masini care au avut soferi 'pe sprinceana'...
Pe 42 era fosta echipa de soferi de pe 1767 (DAC 112 mustar, serie '89 - fabricate initial pentru IRTA), si - inainte - unul din soferi pe IK 4 1134
Pe 51 era fosta echipa de soferi de pe 1898, mai inainte pe 1802, fosta si mai inainte pe IK 105 1604.
Pe 61 era fosta echipa de soferi de pe 1888 (?), unul din soferi fiind inainte pe IK 4 (3423 daca nu ma insel)...

Am rezerve asupra intregii serii 18*, dar garantez ca seria 1767-1804 a fost fabricata cel tirziu in '89 (daca nu cumva chiar in '88 si livrata catre ITB in '89).
Din seria 18*, cel putin 1898, 1879 (daca mai exista) si 1888 sint intrate in serviciu in a doua jumatate a lui 1989.
Asupra restului seriei nu pot sa garantez.
Referitor la kilometri, as vrea sa fac o precizare. Ceea ce se declara ca rulaj al unei masini nu sint km reali, ci km echivalenti. Functie de conditiile de trafic, un km echivalent este calculat ca n*km reali. Din cite mai tin minte, prin '88 cind am auzit si eu asta, pt ITB 1 km real era undeva in jurul 1.5 km echivalenti. Fiecare linie avea calculata lungimea echivalenta si asta era cea care se tinea in evidente. Este foarte posibil ca fiecare linie sa aiba o alta echivalare (functie de conditiile de incarcare, numar de statii, trafic etc)
Casarea masinilor se face la norma de km echivalenti (din ce stiu e conform legii, exista norme de siguranta care nu permit transport persoane peste un anumit nr de km). Cind o masina isi facea norma, indiferent de starea in care era, se... casa. Situatiile ilare apareau cind trebuia casata o masina buna, in schimb trebuia sa se traga in continuare de una pe care de-abia mai stateau tablele. Dar inventivitatea nationala a intervenit si in cazul acesta, astfel ca au inceput sa apara schimbarile de numere de parc...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 27 Ian 2006 11:55:44    Titlul subiectului: 14041

Toate DAC'urile cu numere intre 2000 si 2350 sunt fabricate inainte de 1989. Nu garantez pentru cele cu numerele 452-596.
1725-19xx sunt fabricate intre 1988 si 1989. Imi amintesc ca in vara sau toamna lui 1989 l-am vazut pe 1870 fara numere de inregistrare. 1817-184x(??) mergeau in '89 pe linia 135, restul cred ca au mers pe la Militari (linia 105, cred), iar 19xx cred ca la Alexandria, pentru ca mergeau pe linia 226. Cred ca 192x (cele cu 33-B-6xx,7xx) sunt primele fabricate imediat dupa '89.
De remarcat ca la vremea respectiva mai existau inca IK4: 1934, 1936, 1955, 1960, 1967(?), 1974 si 1991. Asta se explica de ce s'a sarit peste primele 2 numere, in timp ce la ultimul nu s'a mai ajuns. 1974 DAC112 a existat, dar l-am vazut o singura data.
1935 (33-B-700) a fost deturnat de niste locuitori din Ferentari pentru a merge la gara sa se razbune pe mineri. Politia i-a oprit, probabil pentru a proteja gara, pentru ca minerii maturau cu ei pe jos.
Nu sunt foarte sigur, dar cred ca 1955 (IK4) avea nr. 36-B-3716.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 08 Feb 2006 10:56:03    Titlul subiectului: 1712-9b 15250

Cam astea ar fi informatiile, sub rezerva faptului ca eu le-am preluat asa cum mi-au fost prezentate si ca nu le-am putut verifica in nici un fel.
Cica
#26 e Ikarus 256-50 - Floreasca,
#39 si 40 sunt Ikarus 256-51- Ferentari,
#41 e Ikarus 260 - Pipera ( Exclamation ),
#70 e Ikarus 250-67 Ferentari,
#71 sunt Ikarus 250-67 Militari,
#206 e Ikarus 256-51 - Nordului,
#410 e Ikarus 256-51 - Alexandria,
#662 si #663 sunt Ikarus 260 - Titan,
#1286 nu apare( Exclamation ),
#2566 cica e Roman 112 si sta in Militari. . .
Asa cum am spus, nu am putut verifica nici una dintre informatii. Ce pot afirma clar insa este ca atunci cand am fost in Autobaza Militari am vazut un singur DAC modificat, ramas in 2 usi, asadar nici vorba de Ikarus (#71) sau Roman 112 (#2566) cum se afirma.
Pot insa sa afirm ca am vazut in doua randuri autobuze Ikarus interurbane, varianta in doua usi, fata si spate, usi dintr-o singura bucata, care pareau sa fie d-alea care se deschid manual, cu maner. Unul dintre ele poate fi vazut de obicei in Autobaza Floreasca. Pe celalalt am avut ocazia sa-l vad mai de aproape pe bulevardul Iuliu Maniu. Are numarul de inmatriculare B14RTB si era tractat de remorcherul (camionul de interventii) Kraz B13-RTB. Deci era al RATB, insa n-am remarcat vreun numar de parc.
De asemenea mi se pare suspect ca nu apare mentionat De Simon-ul #1286, pe care nici eu nu-mi aduc aminte sa-l fi vazut. In acelasi timp am vazut in 2 randuri un autobuz De Simon vopsit in schema RATB, fara numar de parc, am remarcat ca scaunele din interior erau tapitate si aveau husele de pe tetiere galbene.
Fata de cele de mai sus astept eventuale opinii, poate o scoatem cumva la capat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 08 Feb 2006 11:49:17    Titlul subiectului: 15262

Imi amintesc ca in primii ani ai autobuzelor Ikarus, un sofer mi-a spus care erau autobuzele Ikarus care au venit:
1-25 = Floreasca
42-67 = ??? (nu stiu unde a spus ca erau sau daca venisera atunci)
152-176 = Ferentari
208-232 = Nordului (207 mai tarziu ??)
385-409 = Alexandria
612-636 = Militari
637-661 = Titan
L-am intrebat de ce au inceput pe urma cu 28 la DAC 112 si mi-a spus ca mai erau autobuze care nu si-au facut norma de casare, deci 26 si 27 de exemplu existau sau nu existau (asta nu mi-a mai spus).
Faptul ca 26,39,40,410,70,71 sunt Ikarus 250 sau 256, deci din acelea cu usa dintr'o bucata, ma face sa cred ca RATB a mai luat si autobuze poate pentru uz propriu sau pentru curse interurbane sau speciale.
27 deja stim ce este, cu sau fara 0 in fata.
41, 662 si 663 nu stiu ce e cu ele. Sa fie un fel de bonus la celelalte ?
2566 cred ca era un DAC112UDM de la Militari.
2566 Roman ar fi mai degraba 2539.
664 este Roman.
Din lista lui Cata lipsesc insa 68 si 69, dar apar 70 si 71.
Este interesant ca nu am vazut niciodata autobuze cu numere intre 411 si 451, dar RATB nu le-a folosit la Ikarus 260 sau la altceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping_eye
Vizitator






MesajTrimis: Mie 08 Feb 2006 12:34:42    Titlul subiectului: 15264

Hai ca vin si eu cu sacul meu sa vedem ce putem lamuri:
Ikarus 256 nu este autocar? Am auzit vorbindu-se se faptul ca ITB a avut ceva autocare cu care ieseau si afara.
Citat:
De asemenea mi se pare suspect ca nu apare mentionat De Simon-ul #1286, pe care nici eu nu-mi aduc aminte sa-l fi vazut. In acelasi timp am vazut in 2 randuri un autobuz De Simon vopsit in schema RATB, fara numar de parc, am remarcat ca scaunele din interior erau tapitate si aveau husele de pe tetiere galbene.
Rocar de Simon a fost vindut si la privati! In Bucuresti am vazut 2 bucati, in vopsirea RATB! Unul a fost revopsit in alb cu toata partea trapelor gri inchis.
Citat:
27 deja stim ce este, cu sau fara 0 in fata.
Sigur 27 e 027? Stiu ca la autobuze nu s-a folosit 0 ca prefix!
Citat:
Faptul ca 26,39,40,410,70,71 sunt Ikarus 250 sau 256
Imi amintesc ca l-am vazut pe 40 - 112udm! Voi verifica acasa pentru ca am senzatia ca l-am desenat la vremea respectiva!
Citat:
208-232 = Nordului (207 mai tarziu ??)
Cred ca am gasit raspunsul la o intrebare de-a mea de pe forumul vechi! Deci: 217 este Ikarus 260 obisnuit, in timp ce 207 (vazut de mine in '94) era galben dar cu barile de protectie si usile albe! Avea pe partea dreapta, prins de rama de aluminiu a geamului 2 un cadru galben unde se putea pune indicator de traseu! Pe coltarul din dreapta fata era un capacel, nu imi amintesc daca pe panoul de fata mai avea vreunul!
206 e ceva?
Citat:
42-67 = ??? (nu stiu unde a spus ca erau sau daca venisera atunci)
Este ultima sarja de Ikarusuri 260, cu logo-ul nou, usi vopsite pe interior brobonat si bari de actionare negre. Seria nu cuprinde un interval mai mare (spre 75-80)?
Sus
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 09 Feb 2006 08:45:09    Titlul subiectului: 1712-98b 15315

Ideea cu Ikarus-urile 256 ale RATB pare sa se confirme, in afara celor 2 pe care le-am vazut eu (unul in Autobaza Floreasca si unul tractat pe Iuliu Maniu), am descoperit o poza de-a lui Dr2005 in care apare un astfel de Ikarus in Autobaza Titan. Iata o bucatica din poza lui Dr2005:


Autobaza Titan Nr.001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  5.05 kb
 Vizualizat:  de 17265 ori

Autobaza Titan Nr.001.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Joi 09 Feb 2006 10:18:18    Titlul subiectului: 15318

Si eu confirm existenta (cel putin undeva in perioada '95-'98 ?) a unui autocar Ikarus 256 la autobaza Ferentari.
Soferul fusese pe vremuri pe 879 (IK 4), apoi pe 1879 (DAC 112) (Ovidiu (?))


Ultima modificare efectuată de către 1689 la Joi 09 Feb 2006 11:20:50, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye
Vizitator






MesajTrimis: Joi 09 Feb 2006 10:39:50    Titlul subiectului: 15319

Prin '95 am vazut in mai multe rinduri in capat la Ghencea un 112udm scund, crem cu rosu inchis in zona trapelor, cu nr. de inventar 861 (scris cu un rosu mai deschis). Nu avea logo-ul RATB. Nu mai imi amintesc daca avea sau nu geam pt indicatorul de linie pe panoul spate dar inclin sa cred ca nu avea, deci apartinea seriei 1755-1804. Ce a fost la numarul asta? Un IK4 care nu-si indeplinise norma?
Sus
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 09 Feb 2006 13:57:36    Titlul subiectului: 15322

weeping eye a scris:
Prin '95 am vazut in mai multe rinduri in capat la Ghencea un 112udm scund, crem cu rosu inchis in zona trapelor, cu nr. de inventar 861 (scris cu un rosu mai deschis).
86x erau Ik4 cu numere 33-B-73xx si 74xx.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2006 20:59:05    Titlul subiectului: 1712-8b 15401

Se pare că #2566 a fost adus la autobaza Militari relativ recent - după 2002 adică. Asta înseamnă că se poate să fi existat un DAC cu numărul #2566, care să fi fost casat. În nici un caz, nu se putea substitui un DAC cu un Roman, așa cum se întîmplă cu DAC-urile ajunse la norma de casare, dar care ar mai putea fi folosite.
#71 este foarte probabil un autocar de protocol, destinat închirierii către terți(în special, firme). E foarte bine întreținut, dar nu are scris numărul de parc pe el. Se pare că mai există și altele. Bunăoară, la Nordului ar exista un autocar DAF în aceeași situație(adică fără număr de parc marcat).
#662 și #663 au circulat pe 102 și 311 în 1997-1998. Nu știu de ce au fost "trecute în rezervă".
În altă ordine de idei, B18-AJT(vezi ratb.stfp.net) se pare că NU aparține RATB. Este pur și simplu un autobuz Simon la fel cu cele din parcul RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 13 Feb 2006 11:42:23    Titlul subiectului: 15624

bogdan71 a scris:
Se pare că #2566 a fost adus la autobaza Militari relativ recent - după 2002 adică.
Pai eu am vazut si fotografiat in interiorul autobazei Militari un DAC 112 modificat, ramas in doar 2 usi, care arata extrem de bine. Nu mai are numar de parc, insa persoana care m-a insotit mi-a spus ca e #2566. si asta inainte sa apara informatiile acelea cu autobuzele "speciale".
Iata-l pe cel ce mi-a fost indicat ca #2566:



2566-000-003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.53 kb
 Vizualizat:  de 17218 ori

2566-000-003.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Lun 13 Feb 2006 12:10:34    Titlul subiectului: 15629

Atentie, mai existau cel putin 2 autobuze DAC 112 carora li s-a suprimat usa 2. 1879 si 1801 (stationate la Ferentari).
Ultima data (Dec 05) am vazut un 1801 cu 3 usi, ceea ce ma conduce la gindul ca s-a procedat la o 'rotire' de numar...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 13 Feb 2006 14:39:30    Titlul subiectului: 15640

1689 a scris:
Atentie, mai existau cel putin 2 autobuze DAC 112 carora li s-a suprimat usa 2. 1879 si 1801 (stationate la Ferentari).
Ultima data (Dec 05) am vazut un 1801 cu 3 usi, ceea ce ma conduce la gindul ca s-a procedat la o 'rotire' de numar...
1. E clar ca sunt mai multe autobuze ale RATB ramase in 2 usi, n-aveam indoieli in privinta asta si un bun exemplu este fantomaticul #2000.
2. Pe #1801 l-ai vazut si in varianta in 2 usi?!? Eu il stiu cu 3 usi, asa cum apare in poza.



1801-236-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.45 kb
 Vizualizat:  de 17197 ori

1801-236-002.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 13 Feb 2006 14:44:37    Titlul subiectului: 15642

Se spune că #1881 ar fi avut 2 uși...chiar îmi amintesc de un autobuz 18xx ce mergea pe 428 și avea 2 uși (deci...era la Ferentari)...posibil să i se fi facut încă o ușă la mijloc.
Și #2000 nu mai are ușă la mijloc.... deci RATB are 3 autobuze în 2 uși (până acum): #2000, #2550 și cel din poză.
#1801 e totuși interesant... are număr de Ferentari, dar locuiește la Autobaza Alexandria.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Lun 13 Feb 2006 17:42:19    Titlul subiectului: 15704

Informatie 99.99% sigura, 1801 - originalul (?) - adus la Ferentari in perioada '88-'89, a fost transformat si a ramas in 2 usi.
Soferul de pe 1801 la vremea respectiva era cel care a fost pe 1689, ulterior transferindu-se la Titan pe 637.
Cum s-a ajuns ca 1801 sa aiba din nou 3 usi, asta nu imi explic. Nu cred insa ca cineva s-a apucat sa modifice din nou masina. Adaptarea fusese facuta 'ca la carte', inclusiv eliminate treptele de la scara etc
La fel si pentru 1879.
2000 a fost livrat de la bun inceput cu 2 usi, deci nu este adaptat, ci asa a fost produs la Autobuzul (cel mai probabil era destinat I(R)TA). Schema de vopsire pentru 2000 era complet diferita de cea folosita atit de ITB, cit si de I(R)TA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 16:38:48    Titlul subiectului: 58535

Intre 233 si 384 nu mai prea e nimic, in afara de vreo 2-3 Saviemuri ratacite si daca o mai fi un IK4. Sau intre 177 si 204 sau 410...451, daca nu sunt prea mici seriile.
Lista de la Numere de Parc a fost in mare masura contributia lui Abagc si Falizwim. Deci anii de fabricatie sunt trecuti conform informatiilor acestora.
Imi amintesc ca prin 1983 am mers cu autobuzul 3223 si cu alte cateva din seria 32xx. Pe Magheru treceau o multime de autobuze cu numere 34xx si 35xx care pareau destul de noi. Este destul de probabil ca autobuzele 36xx-3801 sa fie fabricate cel mai tarziu in 1985. Cu 3751 am mers in 1985 sau 1986, dar nu parea extrem de nou. Detalii cu pozitia lampii de la numar nu imi amintesc, dar stiu ca placuta cu numarul de inmatriculare era sub numarul de parc si nu in partea de jos, pentru ca acoperea sistemul de agatare la remorcare, care probabil era foarte folosit. Autobuzele 112UDM aveau initial numarul montat pe bara in acel loc, dar din aceleasi motive a inceput ulterior sa fie pus tot deasupra lampilor. Totusi, numarul de parc a inceput sa fie scris in fata mai tarziu la ele. Cel putin seria 2201-2350 nu le avea scrise de la inceput, dar cred ca nici 2000-2199.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 16:59:52    Titlul subiectului: 58536

Un alt element sunt scările. La DAC-urile vechi, pe treptele scărilor se observau modele formate din grupuri de câte două liniuțe paralele așezate în diverse poziții. Ulterior, modelele erau formate din din 3 liniuțe paralele, grupurile fiind așezate tot în diverse poziții. La DAC 217 E, numărul liniuțelor paralele este 5, liniuțe observabile pe platforma circulară din dreptul articulației
Un element caracteristic pentru unele DAC-uri fabricate în 1986 o constituie mușamaua care acoperea scările, fiind (cred) singura generație care a avut așa ceva.
Desigur, modelele de pe scări sunt greu observabile, mai ales că, înainte de 1989, presupun că DAC-urile erau supraaglomerate. Din acest motiv, revin la ideea mea cu ferestrele; oricum se observă mult mai ușor decât modelele de pe trepte sau lampa numărului de înmatriculare.
Cum avea ferestrele #3751? Când a fost văzut ultima dată și în ce punct cardinal al capitalei? Din cele spuse pe forumul vechi rezultă că deservea linii care treceau prin zona centrală. A sfârșit și el în partea de răsărit, ca și alte 117 UD?
Pe forumul vechi se vorbea de o cursă "neterminată" a lui #3751 când motorul i s-a stricat, ieșind aburi.
2000-2350 erau DAC 117 sau 112? În 1988, în Piața Cosmonauților circulau autobuze 112 UDM, scunde, cu numere de tipul 2xxx sau 22xx, la care ferestrele de pe partea ușilor nu se puteau deschide. Îmi amintesc că nu puteau porni cu ușile deschise.Încă nu erau "modificate" ca să poată porni și cu ușile deschise. Autobuzele la care mă refer erau noi la vremea respectivă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 17:22:55    Titlul subiectului: 58537

Eu vorbeam de cursa neterminata.
Cu 3751 am mers din Piata Cosmonautilor pana aproape de Razoare, unde s'a defectat dupa o cursa cu mare viteza (probabil vreo 60-65 km/h). Era prin 1984 sau 1985.
L-am mai vazut de cateva ori pana prin 1988. Nu mai retin cum erau ferestrele. Nu sunt sigur nici daca avea rachete. Daca mergea pe linia 368, era de la Floreasca.
3223 mergea pe linia 172, printre altele.
Autobuzele DAC112UD 3140-3179, 3262-334x si 933 (sau 950??)-969 cred ca erau la Ferentari.
Imi amintesc ca la autobuzele 2000-2350 ferestrele de pe partea usilor nu se deschideau. Desenele nu arata insa acest lucru.
Am mai observat ca la autobuzele/troleibuzele "inalte" geamul de la usi era si el pozitionat mai sus, altfel spus distanta de la marginea de sus a usii la cea a geamului era aceeasi la toate, ca si inaltimea geamului. De aceea in partea de jos, geamul de la vehiculele "inalte" era mai sus. Teoretic cred insa ca si usile de la vehiculele "inalte" trebuiau sa fie mai inalte, dar am vazut si "mixaje" de usi. Se observa si la 3713.
Toate autobuzele noi cu numere 2xxx au fost 112UDM.
2201-2220 au fost primele si mergeau pe linia 131 (Floreasca in vremea aceea ??)
2221-2245 au fost urmatoarele si au mers initial pe 331 (Nordului).
2246-2270 (posibil Ferentari).
2271-2320 (Militari)
2321-2345 (Ferentari sau Alexandria).
2346-2350 (Floreasca)
2000-2031?? (Floreasca)
2032??-2057 (126, Alexandria ??)
2058-209x (Floreasca)
209x-212x (331, Nordului)
212x-217x (Ferentari)
217x-2199 (135, Titan ??)
Pana la aparitia autobuzelor 20xx si 21xx, pe liniile 126, 226, 135, 172, 368 si ce mai ajungea in zona Piata Cosmonautilor erau DAC117UD, Ik4 si Roman112 (uneori pe 126). Cred ca si linia 168 aparuse atunci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 21:28:40    Titlul subiectului: 58543

În ce an au venit aceste autobuze Dac 112UDM din seria 20xx , 22xx, 23xx? Că o parte din ele încă mai există.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 23:26:42    Titlul subiectului: 58550

Cred că primele autobuze ale seriei 2xxx datează fie din 1988, fie, în cel mai rău caz, din 1987. practic, tot ce scund a fost fabricat între (1987) 1988 și 1989 (1990). Este normal ca la autobuzele seriei 2xxx să nu se poată deschide ferestrele de pe partea ușilor. Abia în 1992 unele ferestre de pe partea ușilor se puteau deschide.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2006 12:48:21    Titlul subiectului: 58555

2201-2220: 1988 (ianuarie, probe: Noiembrie 1987)
2221-2245: 1988 (posibil februarie)
2246-2350: 1988 (februarie?? - vara)
2000-2058: 1988
2059-2200??: 1989
2200 nu stiu daca a existat.
Prin noiembrie 1987 am vazut in zona Hotel Dorobanti un autobuz 112UDM cu numarul 4206, fara calatori. Ulterior am descoperit ca initial autobuzele 2201-2220 au avut numere cu 42xx. In primele zile din Ianuarie 1988 au intrat in circulatie pe linia 131.
Undeva prin vara lui 1988 am vazut prima data un autobuz in probe care s'a dovedit a fi 2007 (31-B-1324). Pentru ca n'am vazut atunci numarul de parc, inseamna ca nu aveau numarul scris in fata. Primele cu numarul scris in fata au fost 203x-205x (Alexandria ??, linia 126).
In decembrie 1988, sau poate februarie 1989 (vacanta de primavara ??) l-am vazut in probe pe 2087 (31-B-5742).
217x-219x au aparut ultimele prin mai 1989, pe linia lui 135. Tot cam atunci aparusera autobuzele articulate 172x-1755 si 112UDM 1756-1807.
Prin toamna lui 1989 am vazut si 1808-1816 (117UD(A??)). Apoi a aparut 1870 in probe, fara numar de inmatriculare, urmat la scurt timp de 1817-18xx (pe linia 135).
In iunie 1990 existau deja cam toate cu numerele 18xx si 19xx.

Autobuzele DAC112UDM din seria 17xx si 18xx-19xx.
Ferestrele din partea usilor nu mai stiu exact cum aratau. Este posibil sa nu se deschida. Desenul este generic.



RF_1870.jpg
 Descriere:
DAC112UDM 1870 (1989)
 Mărime fișier:  3.03 kb
 Vizualizat:  de 17090 ori

RF_1870.jpg



RF_1763.jpg
 Descriere:
DAC112UDM 1763 (1989)
 Mărime fișier:  3.25 kb
 Vizualizat:  de 17090 ori

RF_1763.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 05/Apr/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2006 14:18:16    Titlul subiectului: 58556

Ultima data cand am mers cu un 117 U.D.A. in Bucuresti a fost in iarna lui 1995 sau 1996 (eh, frumosii ani '90) pe linia lui 311. Plecasem de la meditatii de la mate din zona P-ta Ianclului, si ca sa ajung la bunici in Balata Alba trebuia sa-l iau pe 335 (330 nu exitsa pe atunci); bine, mai aveam si alte vartiante. Cand ma duc la P-ta Iancului, hopa un autobuz cu burduf! Desi o lua inpre P-ta Rosetti, m-am hotarat sa-l astept pan' se intoarce, ca de mult nu mai mersesem cu un autobuz cu bruduf. Desi era ca intr-un frigidarium in autobuz, m-am bucurat de mica excursie. Tin minte ca autobuzul respectiv era vopsit in alb si avea o dunga orizontala rosie sau verde, iar sus, deasupra soferului nu era afista decat numarul liniei (311).
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
weeping_eye
Vizitator






MesajTrimis: Dum 19 Feb 2006 19:01:04    Titlul subiectului: 58559

Citat:
Am mai observat ca la autobuzele/troleibuzele "inalte" geamul de la usi era si el pozitionat mai sus, altfel spus distanta de la marginea de sus a usii la cea a geamului era aceeasi la toate, ca si inaltimea geamului. De aceea in partea de jos, geamul de la vehiculele "inalte" era mai sus. Teoretic cred insa ca si usile de la vehiculele "inalte" trebuiau sa fie mai inalte, dar am vazut si "mixaje" de usi. Se observa si la 3713.

Vezi ca s-au folosit 3 modele de usi! Si toate au avut aceeasi inaltime.
Care au fost exact numerele de parc cu 17** care au fost articulate?
Sus
7158



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2006
Mesaje: 16

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2006 22:01:12    Titlul subiectului: 58560

Usile erau/sunt la fel de inalte. Difera partea de deasupra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2006 22:55:36    Titlul subiectului: 58561

weeping eye a scris:
Care au fost exact numerele de parc cu 17** care au fost articulate?
Autobuzele articulate au fost 1725-1755 si 1808-1816. Cel putin 1725 este cel mai mic numar pe care l-am vazut. Nu stiu daca au fost si altele sub acest numar. 1756 se pare ca a fost 112UDM, dupa cum s'a spus pe forum. Primul 112UDM pe care l-am vazut a fost 1757 (cel mai mic numar). Cronologic, a fost 1763.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 3 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community