Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului public bucurestean. Amintiri, legende.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 33, 34, 35  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Dum 27 Noi 2005 13:20:18    Titlul subiectului: 56186

NOA a scris:
Care numere de linii circulau pe Calea vacaresti in acea perioada (1988)? Imi aduc aminte ca erau troleibuze cu serii de tipul #71xx
Cea mai veche amintire cu troleele din berceni o am cu troleibuzele intorcand la intersectia bd. tineretului/cal vacaresti (mergeam cu taica-miu iarna in parcul tineretului), liniile 73, 76, poate si 74...
Mai tin minte ca inca mai erau consolele (fara fire) pe sos. Oltenitei pe la p-ta Sudului
Sa fi fost prin '88-'90... (?)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 28 Noi 2005 15:41:05    Titlul subiectului: 56239

Eu imi aduc aminte, foarte vag si incetosat, de o mica ramificatie pentru intoarcerea troleibuzelor, undeva in dreptul Pietei Veteranilor sau la Gorjului... Acolo, troleibuzele care mergeau spre Liceul Auto, sa zicem, puteau sa se intorca fara sa mai parcurga intregul traseu pentru a intoarce la Master sau la Liceul Auto... Am visat sau a fost ceva? Ca Vali ma asigura ca nu a fost asa ceva...
Nu era un macaz propriu-zis, era doar o mica bucla, daca vroiau sa intoarca, mutau captatorii manual...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Lun 28 Noi 2005 16:45:27    Titlul subiectului: mmmm 56241

Este foarte posibil să fi existat așa ceva în anul 2000, cînd s-a înlocuit conducta principală de termoficare de pe Bd. Iuliu Maniu. Eu însă nu-mi amintesc 100% de existența buclei, așa cum este cazul cu cea de la Drumul Taberei 34.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 28 Noi 2005 21:53:18    Titlul subiectului: 56248

Prin 2000 (parcă) s-a lucrat la înlocuirea magistralei de căldură ce se află sub Bd. Iuliu Maniu. Întregul trafic a fost gâtuit (o bandă pt. fiecare sens), troleibuzele 61 și 62 fiind deviate în Drumul Taberei (la Valea Ialomiței). După ce a fost terminată o parte din lucrări, ceea ce a permis troleibuzelor să meargă până la Gorjului s-a construit bucla cu pricina. După terminarea lucrărilor, bucla a fost decuplată, putând fi folosită doar în cazul în care șoferii puneau manual captatoarele. Acum, cred că bucla a dispărut (nu șitiu exeact locația ei... Treceam pe Moinești cu unchi-miu și vedeam trolee staționate pe sensul spre Militari, dar spre autogară nu aveau pe unde să ajungă (deoarece nu erau fire decât pt. un sens)).
La Drumul Taberei 34 bucla a dispărut prin 2002.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mar 29 Noi 2005 10:09:02    Titlul subiectului: 56265

Bucla cu pricina era inainte de locatia statiei de metrou Gorjului, cand se construia peronul si vestibulul statiei pt directia spre centru...
Locatia era cam cum e in poza atasata (nu bag mana in foc)



RF_62-cut-back.PNG
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.42 kb
 Vizualizat:  de 27027 ori

RF_62-cut-back.PNG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Joi 01 Dec 2005 21:35:22    Titlul subiectului: 0000 4991

Linia de la Catedrala exista, dar s-a turnat asfalt pe ea. Pe alocuri, unde e asfaltul sarit, se mai vad bucati si urme de linie. Linia aia avea valoare pt mine, am mers atata timp cu ea la scoala, de acolo luam tramvaiul 45 sau 24 acasa, desi nu o data mi s-a intamplat ca din graba sa il iau pe 52. A trecut si pe acolo o perioada. Am ramas un pic trist in 1997 cand am vazut ca acel capat s-a dezafectat.
Sus
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2005 22:39:25    Titlul subiectului: 5012

Pe acolo întorceau 45, 24, 52 și, parcă, și 46.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2005 01:21:45    Titlul subiectului: 56420

In seara zilei de 4 ianuarie 2000 eram în vizită la niște prieteni în zona de sud. Făcîndu-se tîrziu, singura șansă de reîntoarcere în Titan era 102, pe care l-am luat de la capăt în jurul orei 22.55. După cîteva minute, ne-am intersectat cu un autobuz IK 4 pe linia 125, venind spre capătul Obregia - cu 3-4 călători în el. Am rămas foarte surprins de "întîlnirea de gradul III", pentru că nici eu nu mai văzusem IK 4 cu călători de ceva ani. Ceea ce am reușit să văd sigur este că numărul de parc conținea cifra 3.
Să fi fost doar amuzamentul cîtorva șoferi din autobază - sau respectivul circula în mod curent pe 125? Asta nu știu, pentru că nu am mai trecut pe acolo cîteva luni. Iar la final de mai(2000), cînd am mai ajuns o dată, nu l-am mai revăzut. Numai cei care călătoreau frecvent cu 125 în perioada aceea ne-ar putea lămuri.

Despre #611: e ceva mai ruginit decît l-am văzut la Nordului în 2002, dar încă se ține. Probabil că RATB-ul îl păstrează pentru muzeu. Unde nu cred că va ajunge fără un RK.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2005 22:41:41    Titlul subiectului: Așa, ca fapt divers 56457

Până să aibă loc modernizarea depoului Alexandria, în autobaza Alexandria exista o intrare dosnică, la care se ajungea mergând pe o alee lungă și îngustă pe lângă gardul depoului. Intrarea era căptușită cu plăci vechi de tablă. Una din aceste plăci provenea de la un vechi autobuz, era roșie (acel roșu caracteristic) și mai avea încă vechea siglă ITB (cea sub formă de scut, sau cam așa ceva) și numărul de inventar al acelui autobuz. Priveam bucata de tablă cu nostalgie și mă întrebam dacă nu cumva mă plimbasem și eu cu acel autobuz, pe când aveam vreo 4-5 ani. Cred că provenea de la un IK 4. Numărul de inventar era format din 4 cifre și începea cu 22... din păcate nu-l mai știu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2005 00:04:02    Titlul subiectului: 56469

Imi aduc aminte de niste macazuri pe Viilor intersectie cu strapungerea Serban Voda (unde avea capat 173)... macazurile parca erau pentru intrarea tramvaielor de pe strapungere pe Viilor... ce era acolo? era un fel de bucla cum e la Sura Mare?
Pe bd. Pionierilor (actual bd. Tineretului) a fost troleibuz?... se vede pe trotuar ca stalpii erau de doua ori mai desi ceea ce ma duce cu gandul ca a fost retea de contact sustinuta de ei la un moment dat...
La pod Timpuri Noi, prin fata intrarii in intreprinderea Timpuri Noi linia de tramvai avea alt aliniament; aparent fara motiv venind dinspre bd. O. Goga spre Dimbovita calea facea un S... stie cineva motivul? cum arata zona inainte?...
Cautand zilele trecute o oportunitate de a face poze in URAC fara sa intru in incinta (a se citi, cautam o gaura in gard), am dat pe strada laturalnica din spate, paralela cu intr. Vagonului de niste urme de sina de cale ferata oblic pe strada orientate spre URAC (era cale dubla de tren)... facea parte din linia de legatura Herastrau-Obor?
Uitandu-ma acum cateva zile la filmul Crucea de Piatra, ma intreb acum daca trecea vre-un tramvai prin zona respectiva Embarassed Very Happy
Iata si o bucata de harta cu zona cu pricina - presupun - ("Crucea de Piatra").. harta e din 1983 (aceea cu trei fasii verticale, pa care o avea toata lumea Smile )



RF_centru-demolat.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.58 kb
 Vizualizat:  de 29787 ori

RF_centru-demolat.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2005 09:39:55    Titlul subiectului: 56477

La ce folosea linia de tramvai din preajma Complexului Comercial Delfinului.
Are cineva vreo idee?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2022
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2005 10:17:21    Titlul subiectului: 56479

In anii '80, linia de tramvai de pe Serban Voda o lua pe acea strapungere si iesea direct in Sos Viilor. Pe atunci nu exista linie pe langa cimitirul Militar care sa iasa direct in Piata Eroii Revolutiei. Asa ca tramvaiele indiferent din ce directie veneau Sura Mare sau dinspre Chirigiu o luau pe acea strapungere.
Despre Timpuri Noi tot ce pot spune e ca prin 2000 calea de rulare era in refacere asa ca tramvaiele circulau doar pe un fir si trebuiau sa se astepte intre ele.
Daca vrei sa te lamuresti pe unde circulau tramvaie prin '82-'83 uita-te pe forumul vechi la "Amintiri privind traseele" la pagina a doua la ce a postat Pasagerul privind traseele tramvaielor din 1982.
Linia din preajma pietei Delfinului nu a folosit niciodata la nimic. Ea urma sa faca legatura intre Pantelimon si Zona Fundeni- Colentina. Constructia ei a inceput prin prima jumatate a anilor 90, dar a fost repede abandonata. Cu toate acestea am impresia ca aceast proiect continua sa existe prin planurile de extindere ale RATB fara sa existe vointa reala de a se realiza. E genul de proiect care se flutura pe la nas cand intreaba vreun oficial mai mare de vreun plan de viitor al RATB (cu alte cuvinte praf in ochi ca si planul JICA. Cei de la RATB zic da-da, dar fac tot ce stiu ei, adica nu fac nimic).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2005 19:29:55    Titlul subiectului: 56494

O alta linie disparuta despre care am mai vorbit este cea din Regie, cu intoarcere in 3'unghi. Linia, desi desfiintata demult, a fost scoasa doar acum 2 ani.

Tot cam in aceeasi perioada a disparut, dupa ce a "atarnat" multa vreme acolo, o portiune de vreo 50m de linie dubla de troleibuz pe strada Icoanei, ramasa acolo de pe vremea cand un troleibuz (cred ca 90) circula pe acolo.

Alta linie disparuta, care nu stiu daca mai exista, este spre depoul IMGB, paralel cu metroul. Acolo intorcea tramvaiul 9 si 46, mai tarziu 51.

Alte linii de tramvai disparute: 28 (spre Catelu) si 29 (spre Jilava).

Linia de pe Tudor Vladimirescu, desi demontata, se pare ca se va intoarce, dupa unele planuri. Linia de la Delfinul ar fi putut fi prelungita mai departe, dar singurul scop in care a fost vreodata utilizata a fost aprovizionarea cu marfa a magazinului. In spatele magazinului exista o linie care coboara inauntru. Probabil, tramvaiul cobora cu spatele, apoi urca, mergea cu spatele, intorcea in 3'unghi si mergea spre linia prinicipala.

Linii de troleibuz disparute sunt prea multe. Numai in centru ar fi destule.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 00:59:26    Titlul subiectului: 555555 56625

Cu multi ani in urma, in zona Barajul Dunarii circulau vagoane V3A cuplate cate doua (gen Tatra), iar la al doilea vagon rar se inchideau toate usile. La curba de dinainte de Barajul Dunarii, unde trenul mai incetinea, muncitorii de la acea statie de betoane sareau din mersul tramvaiului pentru a mai scuti cateva zeci de metri de mers pe jos, expunandu-se la grave accidente.
Imi amintesc ca si vagonul LHB avea probleme cu inchiderea usilor. Varianta constructiva aleasa nu a fost cea mai potrivita, insa ITB l-a clonat cu bune si cu rele, fara sa-l analizeze prea amanuntit.
Sus
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 02:32:37    Titlul subiectului: 0000 56627

Tot ce e modern în materie de tramvaie e făcut de nemți: Duewag, Rathgeber, Hansa Wogonnebau, LHB, MF Elington, Siemens. Singurii care au reușit să producă vagoane suficient de bune pentru a fi folosite și de nemți au fost ceho-slovacii (cu ale lor Tatre care merg și azi). Pe vremea când ITB făcea V56, nemții deja aveau Duewag L (care au mers și în București...și erau moderne și pt. anii '90 în România).
În 1960, când noi ne chinuiam cu Ep, nemții aveau Rathgeber M4.64+m4.64 și Duewag M...
Când ITB a clonat LHB-ul, nemții deja aveau Rathgeber P3.17+p3.16 și câteza zeci de tipuri de GT4, GT5, GT6, GT8, ST7, ST8 etc. Să nu uităm că, tot în 1956 erau produse vagoanele GT4 (articulate, fără boghiu sub burduf, ceea ce românii nici acum nu sunt în stare să producă) de către MF Elington (nu știu dacă am scris corect denumirea fabricii), iar noi ne chinuiam cu V51, V56 și V58.
Vagoanele Rathgeber și Duewag, când au sosit la București, erau niște bijuterii pe roți! Frumos vopsite pe afară, frumos lăcuite pe dinăuntru (nu ca Ep, care, deși îmi plăceau mie, arătau aiurea pe interior...iar lemnul era putred și caroseria era mâncată de rugină, găurile fiind acoperite cu chit ca să nu se vadă).
Rathgeber aveau neone și încălzire, lucru la care V3A au început să viseze abia prin 1994(V3A-93) și 1995(V3A-A3).
Până și Saurerurile, oricăt de varză par acum ca troleibuze, arătau bine când au ajuns. Mă gândesc cu groază că și autobuzul Renault PR 100.2 de pe linia 601 va ajunge, în câțiva ani precum Saviemurile (adică...tăiat) deoarece RATB nu știe să prețuiască vehiculele bune. Știe doar să cârpească și să ia comisioane.
Celălalt producător de tramvaie din România (Electrometal mi se pare) a produs Timișurile...care mai merg și acum și, din ce am văzut în poze, vagoanele (încă) se țin bine la Arad și Cluj. Dar fie ele Timiș, Ep, VxA, Vxx, niciunul nu s-a ridicat la nivelul tramvaielor făcute de nemți cu 50 de ani înainte (de exemplu, după anii 60 nemții nu pea au mai făcut tramvaie cu vagoane...și-au dat seama că un tramvai articulat le e mai de ajutor).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 13:03:22    Titlul subiectului: u565u 56637

(1) De ce in anii '60 si '70, cand frecventa pe majoritatea liniilor era sub orice nivel (din lipsa de vehicule, fonduri, etc.), pe liniile 31,34 erau 54! de ture (fata de 24-32) pe alte linii Question
Cine locuia pe traseul liniei 34 (care venea gol si articulat la fiecare 1-2 minute) Question

34
P-ta Muncii
Calea Grivitei
(Clabucet)
(2) Cine a fost responsabil pentru desfiintarea sistematica si consistenta a liniilor de tramvai din centrul orasului Question
(2 Barat) Cine a fost responsabil pentru desfiintarea sistematica si integrala a altor linii din centrul orasului Question
(3) Care e logica unor linii de transport in comun de numai cateva statii Question

_________________
ENG(tram)=ROM(vai)


Ultima modificare efectuată de către falizwim la Lun 12 Dec 2005 13:23:50, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Lun 12 Dec 2005 23:48:09    Titlul subiectului: 01 56688

bogdan71 a scris:
Întrebare de 10 puncte: cînd s-a astupat (cît mai exact) ieșirea străzii Mașina de Pîine în Ștefan cel Mare ? (în 1973, 43 mergea deja pe Colentina). Astăzi mai e doar un gang prin care poate intra sau ieși(dar nu ambele simultan) un autoturism. Oricum, cretină idee să blochezi ieșirea unei străzi atît de lungi.
Nu știu să-ți spun exact anul în care s-a astupat acea stradă, știu însă că în 1970 s-au construit primele blocuri pe șos. Ștefan cel Mare. Blocurile se terminau unde se termina și str. Mașina de Pâine, stradă care intrase în atenția restauratorilor, dar care a fost demolată. 43 (sau 143) a fost mutat pe Colentina atunci când s-a construit pasajul Obor (undeva între anii 1982-1985, nu știu sigur).
În anii 1976-1980 s-a construit și blocul cu ACR-ul (colț Ștefan cel Mare+Colentina) și atunci a luat ființă gangul ăla unde de câteva ori era să fiu luat pe sus de autoturismele care veneau de pe str. Mașina de Pâine. Tot atunci (1976-1980) a fost demolat Târgul Moșilor și jumătate din Piața Obor, în acel loc construindu-se magazinul Obor și blocul ALMO de deasupra lui.
Demolarea Căii Moșilor, de la Obor la bd. Carol I, a început în anul 1980 sau 1981. Forma actuală a Căii Moșilor, cu tot cu trecerea liniei tramvaiului 21 pe dale din beton, a fost finalizată în 1983. Tot atunci s-a înregistrat un fenomen îngrijorător: în primele luni de circulație ale lui 21 pe noile dale din beton, din cauza vibrațiilor, majoritatea fațadelor noilor (pe atunci) blocuri au căzut. Nu s-a spus însă nimic: blocurile făceau parte din planul cincinal și din realizările epocii de aur. Twisted Evil
Catalin Ghita a scris:
Eu imi aduc aminte, foarte vag si incetosat, de o mica ramificatie pentru intoarcerea troleibuzelor, undeva in dreptul Pietei Veteranilor sau la Gorjului...
Așa este. Acolo unde începe str. Dreptății, troleibuzele de pe Iuliu Maniu (61, 62) o luau prin... parcarea de lângă bulevard, după care făceau la stânga, traversau bulevardul și întorceau. A fost însă cam 1 an de zile situația asta, atunci când s-a înlocuit conducta de distribuție a apei pentru cartierul Militari (lucrare efectuată de RADET și Apa Nova). Troleibuzele circulau normal prin acea buclă, nu era nevoie de nici o mutare a captatorilor.
_________________
Munca în exces duce la deces!


Ultima modificare efectuată de către PSC la Lun 12 Dec 2005 23:55:32, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 22:58:00    Titlul subiectului: yyyyy 56885

Actualmente, cea mai veche linie de troleibuz, care si-a pastrat sensibil acelasi traseu timp de 45 de ani, este 85.
Are acest traseu din 1960. Iar la vatra luminoasa se retrage inca din anii aceia.
Linia 81: PACAT. Si totusi sa multumim rusilor;de la ei am avut primele troleibuze.
Prima linie de tramvai electric a fost 14, intre OBOR si Cotroceni. Dar linia 14 de azi nu mai are nimic in comun cu cea initiala. Cea mai veche linie de tramvai, care iar, are sensibil acelasi traseu este 8. Bunicii mei care au stat in Ferentari in anii 50, imi zziceau ca si atunci, tot 8 trecea pe acolo avand tot traseul de pe Bd Timisoara si capat la Militari Depou (unde il are si azi).
Sus
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Lun 19 Dec 2005 00:50:40    Titlul subiectului: Istoria transportului public in Bucuresti001 56905

Și eu mă gîndeam să mă documentez din "Informația", dar nu am timp să stau prin bibliotecile care dețin toată arhiva... În orice caz, asta e cea mai bună soluție (deși cere o muncă titanică) de a reface cu exactitate evoluția traseelor ITB, evoluție care nu cred să fi fost monitorizată nici măcar de instituția în cauză.
Nefiind atît de inspirat să-mi țin un jurnal (deși în perioada 1985-1990 aș fi avut ce nota în el), îmi amintesc doar aproximativ datele unor schimbări majore (eliminarea liniilor de tramvai din Militari sau de pe Splaiul Independenței, a celor de troleibuz din centru etc.). Nu îmi mai amintesc însă date exacte sau modificări de mai mică anvergură, pe care astăzi le consider interesante.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mar 20 Dec 2005 01:06:11    Titlul subiectului: ggg 56941

Proaspăt licean, în toamna lui 1985 veneam de la liceu cu un autobuz numit 119, astăzi înlocuit cu un inutil tramvai numit 46 (inutil pentru că are 11 stații comune cu 330 și 335 între Chișinău și Cl. Dorobanți, iar viteza între Iancului și Gara de Nord este mult inferioară metroului; eu unul aș distribui vagoanele lui 46 pe 34 și 5; sau, ca să fac o faptă nobilă, aș revitaliza linia 1, care chiar merită). Să revin la 119...seara cînd veneam de la liceu era extrem de aglomerat, întotdeauna se mergea pe scară. În seara meciului Steaua - Honved Budapesta(4 - 1) mi s-a întîmplat să nu pot coborî nici la Iancului(preventiv), nici la Victor Manu(unde vroiam de fapt să cobor), nici la Sarafinești - ci abia la Electroaparataj, cu chiu cu vai. Într-un autobuz DAC 117 nu mai știu care era capacitatea maximă nominală - dar pe linia 119 era depășită spectaculos. Dacă îi lăsa Nea Pingele pe băieții ăia de la Guinness Book să filmeze, intra ITB-ul în istorie Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Vin 30 Dec 2005 15:49:33    Titlul subiectului: Dublari de linii 57244

In iunie 2002 am luat un 313, deservit de Ikarus 260, de la Obregia Turnul Magurele pana la Sfanta Vineri. Toate 312 si 313 pe care le-am vazut atunci erau Ikarus 260. Autobaza Obregia era in lucrari capitale si autobuzele stateau cine stie pe unde (la depoul de troleibuze de pe Racovita?) Printre fotografiile facute atunci si trimise acum nu multa vreme celor care mi le-au cerut, figureaza si terminusul de la Turnul Magurele ; se vad Saurer si Ikarus cîte vrei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2006 01:22:15    Titlul subiectului: 57379

Să fi mers cu EP-urile de pe linia 42 (ante-1987) pe Calea Călărași prin 1982 ca să vedeti ce înseamnă zgomot. Nici V3A nu erau mai silențioase. Prin 1984 sau 1985 au înlocuit linia de pe Călărași și atunci s-a simțit diferența...pentru puțin timp.
În EP-uri era însă o iarnă antarctică. Nu numai că încălzirea era sublimă - dar lipsea cu desăvîrșire - ci întreg microclimatul vagonului inducea senzația de congelator. Barele de susținere erau în marea majoritate neprotejate (fuseseră cîndva, cu un strat subțire de polietilenă, ajuns la colecționari), atingerea lor cu mîna fiind un act de curaj paroxistic. Dacă prin 1985 (mișto iarnă) ai fi urcat dintr-un EP în cel mai friguros V2A actual, garantez că instantaneu ți-ar fi venit cheful de stat la pulover.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Vin 06 Ian 2006 12:48:31    Titlul subiectului: 089 57390

Stiu ca in EP te congelai, am mers atata timp cu ele. Din 1992 de cand am inceput sa merg singur cu RATB pana in 1997 cand s-a scos linia de la BERTHLOT, dupa care chiar am suferit. Luam 45 sau 24 pana la bunici. Nici azi in V3A nu e excesiv de cald. Iar 42 stu ca a avut Tatre cat timp a fost prin Crangasi. Pe 41 erau Ep in formatul Vagon Motor + 2 remorci. Dar si V*A. In toate mureai de frig, mai putin in Tatre, unde baga ceva caldura. EP mi s-a parut cel mai original tramvai romanesc. Si acum tin minte ca era ca o sanie cu zurgalai, faptul ca iarna mai bine mergeai pe jos decat cu EP, era mai cald afara, iar a trecerea peste incrucisari de linii era cutremur. Din pacate si V3A si V2A au aceste hibe. De mentionat ca eu nu am apucat EP clasice, ci EP V*A. In 1985 aveam 3 ani.
De asemenea la EP vedeam cum la intersectii de fire, dar si la liniile de troleibuz, tragea pantograful jos. Nu o data s-a intamplat sa se rupa pantograful la EP. Dar EP e tramvaiul cu care am calatorit atata timp, ca si Tatra. Cu V*A mai rar. La acele vremuri.
Cu 41 am circulat pentru prima data in 1990. 42 stiu ca avea capat la depoul Militari unde are si 35. Stiu ca 42 mergea pe Bd. Timisoara. Parca imi amintesc si acum vagoane V3A pe 41 in anii 80, insa stiu ca mult timp 41 a avut EP. Dar mai mergeau si V3A si EP pe 41. Stiu ca EP pe 41 au mers pana in 1997.I ar tramvaiele ROZ cu MOV au venit in 1997.
Pe 42 insa nu mi-o amintesc decat cu Tatre, dar copilaria nu mi-am petrecut-o integral in Crangasi, unde am inceput sa stau mai mult dupa 1989.
Poate de aia tin minte mai bine Tatrele. 42 nu mai merge prin Crangasi din 2002. Deja din 2000 incepea sa vina rar, iar in 2001 era ca si inexistenta (parca azi nu e la fel). Multe din tramvaiele de pe 41 (cele roz dar si 192, 360, 361, 205) au ajuns pe 44, 11, 2.
Sus
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2006 13:43:48    Titlul subiectului: 57395

tudor a scris:
Iar 42 stiu ca a avut Tatre cat timp a fost prin Crangasi. Pe 41 erau Ep in formatul Vagon Motor + 2 remorci.Dar si V*A.
Din 1981 și pînă în februarie 1987, 42 a mers pe traseul Granitul - Șos. Iancului - Bd. Republicii - Str. Traian - Cl. Călărașilor - Bd. Coșbuc - Piața Rond(actuală Regina Maria), unde întorcea într-o buclă. Fără probleme, pentru că nu venea prea grozav și era singura linie care întorcea acolo.
Vagoanele lui 42 erau EP-uri V3A(61XX-63XX) de Ilie Pintilie(Victoria). Prin 1985 au apărut și cîteva V3A mai noi, cu uși de V2A: #342, #343, #348 le țin minte sigur.

Din aprilie-mai 1988, 42 a revenit ca dublură a lui 41, pe traseul pe care cu aproximație l-a avut pînă în 2001, la începerea lucrărilor la metroul ușor. Primele vagoane pe 42 au fost V3A, în timp ce pe 41 mergeau V2A și cîteva V3A(țin minte #154, #162, care erau - pe lîngă #119 - "breșe" în parcul de la Colentina, #108-#180). La scurt timp(înainte de 1 ianuarie 1989), pe 41 au venit EP-uri, iar pe 42 Tatre. Pe perioade scurte, pe 42 au mai mers și vagoane V2A.
Primele V3A-A3 roz(Alexandria) au ajuns pe 41 în 1994. Prin 1997 sau 1998 au apărut și V3A-93 de la Victoria(#159, #286, #287, #292 etc.) și tot atunci V3A-93M(#014, #137, #246, #267 au fost primele). V3A-H #192, #205 și #361 au apărut prin 1999.

Am prins EP-urile clasice 3XXX în anii copilăriei pe liniile din Rahova 2, 15 și 18. Cred că ultimele au circulat prin 1981 sau 1982.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 06 Ian 2006 16:09:59    Titlul subiectului: 57399

Din cate am inteles, linia 41 a fost deschisa in etape, dinspre 1 Mai (ion mihalache) spre Lujerului.. intorcea in rebrusemnt ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 33, 34, 35  Următoare
Pagina 2 din 35

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community