Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 18 Aug 2006 19:06:31 Titlul subiectului: |
31334 |
|
Tot din aceeasi sursa sigura de la depoul Iasi, vagonul Timis 316 de acolo a fost modernizat dupa un design inspirat de un model de tramvai din Melbourne. Aceeasi sursa afirma ca V54/56/58 ar fi inspirat dintr'un model austriac. Dar probabil ca sursa nu este aceeasi, asa ca sursa a 2'a a mai adaugat ceva, rezultand astfel o legenda. Ca vanatorii si pescarii, vatmanii au si ei povestile lor.
Revenind la V09, se pare ca majoritatea vagoanelor STB au fost recarosate de uzina dupa un model cat de cat asemanator, astfel ca unele vagoane difera complet de forma lor originala.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 07 Oct 2006 14:24:56 Titlul subiectului: 11111 |
35084 |
|
Interesanta treaba. Si la Amsterdam exista si acum acest sistem, ceea ce face indicatorul de afisare a liniei foarte mare, in speciala la vagoanele mai vechi.
Revenind la V09, tot ceea ce ati vazut mai sus in poze a inceput sa capete treptat forma a ceea ce numim generic Thomson, V09 sau V5x.
Se pare ca ITB a dorit standardizarea vehiculelor. Cel putin in privinta boghiurilor, a reusit aproape complet in prezent. Fac exceptie truckurile de V5x + utilitare mai vechi, Tatrele si viitorul Bucur LF.
La Bucuresti a existat o remorca articulata, formata din doua vagoane vechi, tip V08, probabil. Ea a avut numerele ambelor vagoane din care a fost facuta 1173/1161. Foarte probabil sa fi tinut de depoul Bucurestii Noi.
Am vazut fotografii la RATB, in care remorca de EP este numita V13. Cu toate ca in alte fotografii apare gresit si V12 scris ca V13, in majoritatea fotografiilor se reflecta corect denumirea. Deci, se pare ca au existat asemenea remorci si nu transformate din vagon motor. Probabil insa ca ele sunt de fapt ca design vagoane motor fara motor ! Totusi, faptul ca au o denumire proprie arata ca nu sunt modificari ulterioare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
485.7 kb |
Vizualizat: |
de 30936 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 18 Noi 2006 13:01:04 Titlul subiectului: k77k |
66436 |
|
Poze personale din 1980
...remorci disparute
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
157.12 kb |
Vizualizat: |
de 30592 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.27 kb |
Vizualizat: |
de 30157 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.37 kb |
Vizualizat: |
de 30055 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.51 kb |
Vizualizat: |
de 30060 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 25 Noi 2006 03:35:30 Titlul subiectului: |
39208 |
|
Un peisaj rar:
V09 - Dep. Bucurestii Noi
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.87 kb |
Vizualizat: |
de 32464 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 28 Noi 2006 17:33:24 Titlul subiectului: |
39595 |
|
In poza 2 îl puteți vedea si pe dexter23 - Celestin, în dreapta tramvaiului...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.77 kb |
Vizualizat: |
de 32361 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
137.97 kb |
Vizualizat: |
de 32361 ori |
|
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
icsilviu
Data înscrierii: 23/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Mai/2022 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti 5
|
Trimis: Mar 28 Noi 2006 18:35:17 Titlul subiectului: |
39613 |
|
Foarte reusita restaurarea vehiculului V09 de catre Urac. Au facut treaba de calitate. Vad ca si indicatorul liniei 15 si simbolul asociat liniei in perioada interbelica (linia rosie in diagonala) respecta adevarul istoric.
Acuma sper ca vehiculul n-o sa stea numai in depou si o sa mai iasa la plimbare de ocaziile festive. Din pacate insa, au ramas putine strazi care mai au cale de rulare din cele existente in perioada interbelica, si in afara de o Calea Mosilor, o Calea Calarasilor si o Regina Maria nu prea vad pe unde ar putea circula.
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 28 Noi 2006 18:49:37 Titlul subiectului: |
39616 |
|
Pentru aceste tramvaie eu personal as face un mic circuit intr-o zona a centrului vechi. As face ceva mic si de efect, nu cum se chinuie astia sa refaca ditamai centru vechi.
|
|
Sus |
|
|
falizwim
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2013 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel
|
Trimis: Lun 18 Dec 2006 10:53:58 Titlul subiectului: 0000 |
68228 |
|
Intre anii 1950-1970 au functional IN PARALEL 5 tipuri (principale) de vagoane remorca. As fi interesat sa stiu ce fel era fiecare, deoarece nu "cred" ca toate erau catalogate ca acelasi tip ...
(Apropo, aceeasi intrebare pentru vagoanele de clasa I-a din pozele "tip1" si "tip4")
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
30.75 kb |
Vizualizat: |
de 32031 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.64 kb |
Vizualizat: |
de 32029 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132 kb |
Vizualizat: |
de 32028 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.53 kb |
Vizualizat: |
de 32026 ori |
|
_________________ ENG(tram)=ROM(vai) |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 18 Dec 2006 22:35:16 Titlul subiectului: |
68273 |
|
Tip1/2: V56/V58 + V10
Tip3: EP + V12
Tip4: V56/58 + V12
Tip5: V09 + V08
Au mai fost: V13 (remorci EP)
V11 nu stiu daca a existat, dar e posibil sa fi fost o varianta de V10 sau ceva similar.
|
|
Sus |
|
|
falizwim
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2013 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel
|
Trimis: Mar 19 Dec 2006 08:21:01 Titlul subiectului: |
68281 |
|
Trix a scris: | Tip1/2: V56/V58 + V10 | Si al 2-lea si al 3-lea vagon sunt V10?
(atunci care e diferenta la clasificare ?) Trix a scris: | Tip3: EP + V12
Tip4: V56/58 + V12 | La fel: Ambele vagoane sunt V12?
(atunci care e diferenta la clasificare?) Trix a scris: | Tip1/2: V56/V58 + V10
Tip4: V56/58 + V12 | V56/58: Care e care ?
_________________ ENG(tram)=ROM(vai) |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 19 Dec 2006 18:59:57 Titlul subiectului: |
68322 |
|
Intre V56 si V58 nu exista diferente vizibile la caroserie.
Singura diferenta din poze la remorci este ca unele (atat V10 cat si V12) au sau nu canal de scurgere la acoperis.
Intr'adevar, dintr'un motiv sau altul, unele remorci V12 arata diferit. Asta e o problema de care nu stiu daca au rezolvat-o cu alta denumire sau altfel. Dar in lipsa de alte informatii, dupa dimensiuni si forma, este V12.
In poza cu V56/8 + 2 x V10, remorcile difera doar prin schema de culoare si canalul acela.
Pozele color sunt din colectia lui Hans Oerlemans, ajunse pe forum cu bunavointa lui Sergabi28, din pacate plecat de pe forum. La randul sau, Sergabi28 le are de la Transurb Galati, care le are de la fiul lui Hans Oerlemans. Se pare ca acesta a permis distribuirea lor catre pasionati. Sa le multumim pentru aceasta.
|
|
Sus |
|
|
puisor
Data înscrierii: 20/Dec/2006 Ultima vizita: 22/Ian/2007 Mesaje: 5
|
Trimis: Mie 20 Dec 2006 14:19:50 Titlul subiectului: Re: Lamuriri din curiozitate |
68338 |
|
falizwim a scris: | Intre anii 1950-1970 au functional IN PARALEL 5 tipuri (principale) de vagoane remorca. As fi interesat sa stiu ce fel era fiecare, deoarece nu "cred" ca toate erau catalogate ca acelasi tip ...
(Apropo, aceeasi intrebare pentru vagoanele de clasa I-a din pozele "tip1" si "tip4") | Desi unele V58 seamana la caroserie cu V56 au avut boghiuri diferite. Dar cele mai multe V58 au fost ca in prima poza. Remorcile V12 au fost la fel, cu mici variatii de caroserie. Toate V58 au apartinut fostului depou Panduri. Pentru o perioada inainte de demolarea depoului, vagoanele liniei 8 aveau cate doua remorci de forma V58+V12+V12. V56 au apartinut depourilor Bucurestii Noi, Colentina si Spaiul Unirii. Au circulat bine pana in anii '90. Odata cu modernizarea vagoanelor Electoputere, s-au folosit cate doua remorci V12 pantru a le transforma intr-o remorca mare pentru EP cu o carcasa asemanatoare cu vagonul motor. "falizwim", unde ai gasit pozele astea, mai ai cumva sau unde le pot vedea ? Imi trezesc amintiri frumoase din copilarie.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.7 kb |
Vizualizat: |
de 31719 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.83 kb |
Vizualizat: |
de 31719 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Sâm 13 Ian 2007 01:06:07 Titlul subiectului: ratb |
43560 |
|
extrase din Monografia RATB 1909-1998:
Structura parcului inventar de tramvaie (vagoane motor) in anul 1938 - [pg.73]
Simmering - 87 buc.
Thomson-Houston - 145 buc.
Dyle-Bacalan - 133
achizitia s'a facut astfel:
- primele 52 de vagoane motor si 10 remorci au fost comandate firmei Simmeringdin Viena (in 1911), iar echipamentul electric la AEG Berlin [pg. 28]
- pentru sporirea parcului de vagoane Consiliul de Administratie a luat inca de la 14 Martie 1913, masura comenzii a inca 25 vagoane noi (20 vagoane motor si 5 remorci), marindu'se astfel parcul total de vagoane la 87 bucati. [pg. 35]
- se realizeaza numeroase imbunatatiri la vagoane: montarea farurilor mai inauntru pentru a fi ferite de tamponari, desfiintarea furtunurilor de aer din fata vagoanelor pentru acelasi motiv, inlocuirea braurilor din lemn cu brauri din otel, montarea de cauciuc la usile interioare, pentru a reduce zgomotul la inchiderea lor si altele. se realizeaza un prototip de vagon motor prin transformarea unei remorci Simmering (in 1935). [pg. 306]
- se continua transformarea remorcilor Simmering in vagoane motoare (in 1936). [pg. 307]
- in 1919, societatea a comandat 50 vagoane motoare si 50 vagoane remorci la casa Thomson-Houston din Paris, care s'au pus in exploatare in anul 1921
- in 1925 (N.B. posibil 1923) s'au mai comandat 55 de vagoane motor (Thomson), care au fost puse in exploatare in anul 1927 [pg. 48].
- in anul 1926 s'a mai comandat un lot de 45 vagoane motor, iar in anul 1928 alte 78 de vagoane motor. Toate acestea au fost executate de catre "Societe Anonime des Atelieres Dyle" din Belgia in ce priveste partea mecanica si de catre "Alsthom" (N.B. - fosta Thomson-Houston) din Paris pentru partea electrica. Vagoanele acestor ultime comenzi au fost inzestrate cu frana cu aer comprimat si usi cu inchidere automata. [pg. 48]
- pentru importul de vagoane noi, comandate in Belgia, s'a construit la Ateliere (N.B. URAC-ul actual) un vagon motor, ca model de referinta (in 1927). [pg. 306]
- in anul 1927, s'au mai comandat 50 de remorci cu platforma joasa la "Astra" Arad, precum si cate 20 de bucati la "Santierele Romane de la Dunare" Galati si la "Fratii Schiel" Brasov, astfel ca la finele anului 1931 parcul inventar de vagoane se compunea din 308 vag. motor si 297 remorci. [pg. 48]
La tramvaie situatia era foarte buna (in 1938): cele trei tipuri de vagoane erau relativ omogene, aveau trucuri si caroserie asemanatoare, fapt ce a permis in anii '50 sa se realizeze modernizarea lor in doua tipuri (V56 - Thomson si V58 - Simmering), care practic nu se deosebeau. [pg. 77]
...incepand din anul 1959 a inceput constructia de remorci V12... [pg. 124]
S'au obtinut, in principal, urmatoarele realizari
...
construirea a 8 vagoane plug-perie (1963-1970);
confectia a 164 vagoane motor si 212 vagoane remorca pentru orasele din provincie (1959-1965) [pg. 161]
...
Se realizeaza primul tren de tramvai modernizat cu caroserie metalica si truc pe rulmenti (V054 + V08). Se creeaza posibilitatea utilizarii vagoanelor in trenuri (vagon motor + 2 remorci) (in 1955);
Incepe modernizarea vagoanelor Thomson-Houston cu simbolul V056 (in 1956);
Incepe modernizarea vagoanelor Simmering, care primesc denumirea de V058 (in 1958). [pg. 311]
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 13 Ian 2007 02:22:19 Titlul subiectului: |
43563 |
|
Tramvaiul restaurat care e caracterizat V09 ar fi, de fapt, V01, dacă e să dăm crezare monografiei RATB. Dacă vă uitați cu atenție:
-Tramvaiele V09 postate de Falizwim au o casetă rectangulară pentru afișarea numărului de linie
-Tramvaiul V09 (caracterizat ca atare) restaurat la URAC are o față care arată fix ca cea de la V01/Simmering. În partea de sus a vagonului, de o parte și de alta a marginilor acoperișului se găsesc
-"lanterna" aferentă numărului de linie (în cazul de față, 15)
-"lanterna" aferentă simbolului numărului de linie
Forma caroseriei este, însă, puțin diferită:
-la V01/Simmering primul geam lateral nu se află în același plan cu următoarele
-la V09, acesta se găsește în același plan
Nu îmi dauseama dacă, într-adevăr, V09 e mai lung ca V01/Simmering sau e doar iluzie optică din cauza unghiului în care e fotografiat V01/Simmering
NOTĂ: am folosit sintagma V01/Simmering în locul termenilor V01 sau Simmering deoarece nu îmi dau seama dacă acel V01 este, efectiv, un Simmering original clasificat ca V01 sau e un Simmering cu anumite modificări aduse de STB
1. La ce servește piesa aflată lângă lanterna corespunzătoare simbolului liniei 15? În fotografie, am încercuit-o cu galben
2. Ce piesă (agregat) se găsește în spate sus? În poză e încercuit cu roșu.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.73 kb |
Vizualizat: |
de 30270 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 13 Ian 2007 15:30:13 Titlul subiectului: |
43606 |
|
Are controler Thomson-Houston. Deci ar putea fi un Thomson.
Și unicul V56 renovat din București are controller Thomson-Houston. Cel utilitar (într-o stare f. proastă) are controller....V3A.
Mi se pare cam ciudat un Simmering cu controller Thomson... OAB a scris: | 1. La ce servește piesa aflată lângă lanterna corespunzătoare simbolului liniei 15? În fotografie, am încercuit-o cu galben
2. Ce piesă (agregat) se găsește în spate sus? În poză e încercuit cu roșu. | 1. Cred că e partea laterală a lanternei...
2. Sursa statică. Probabil la vagonul original avea alte dimensiuni și era pusă în alt loc.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 13 Ian 2007 16:59:59 Titlul subiectului: |
43616 |
|
Dragos, sa stii ca nu orice tramvai care are are controler Thomson-Houston trebuie sa fie...Thomson. Nu. La Galati ITB-urile V5x aveau controler Thomson-Houston. Chiar si plugurile care sunt la ora actuala in dotarea Depoului Transurb au controler Thomson-Houston. Dar, pe undeva ai dreptate. Chiar ITB-urile V5x, deriva din Thomson. Iar Thomson-Houston nu a creat controlere neaparat pentru vagoanele omonime.
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Dum 14 Ian 2007 00:24:51 Titlul subiectului: |
43670 |
|
Partea laterala a lanternei servea la iluminatul placii de traseu. De asemenea, placa se rotea la cap de linie pentru a indica directia de mers.
Simmering are trucul cu marginile tesite spre exterior, iar suspensia principala (sageata nr. 1) tot in exterior.
Thomson-ul are trucul cu marginile in interior, de asemeni si suspensia principala (cata se vede in medalion) si in mod evident partea laterala era fabricata prin presare, dintr'o singura bucata.
Truc realizat la URAC, cu marginile sudate, nu presat, iar decupajele laterale de vizitare a sabotilor de frana sunt rotunde.
V09 a primit acest indicativ in 1942, nu in 1927 cum scrie pe placuta aflata in tramvaiul restaurat de RATB.
Intr'adevar, din 1927 Atelierele SCM au inceput sa caroseze dupa un standard si sa produca subansamble, dar acest model s'a stabilizat la data precizata mai sus deoarece abia atunci putea fi realizat aproape integral cu piese produse in tara, inclusiv motorul. Practic, V09 insumeaza toate modificarile si modernizarile suferite de modelul de baza, Thomson.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 14 Sep 2007 08:38:21 Titlul subiectului: |
82731 |
|
. . .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.45 kb |
Vizualizat: |
de 30454 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
16.12 kb |
Vizualizat: |
de 30454 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.38 kb |
Vizualizat: |
de 30454 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
15.06 kb |
Vizualizat: |
de 30454 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Mircea
Data înscrierii: 24/Apr/2007 Ultima vizita: 01/Ian/2011 Mesaje: 6 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 15 Dec 2008 11:28:21 Titlul subiectului: |
102543 |
|
Tot rasfoind diverse almanahuri mai vechi, am dat si de cateva poze interesante, parte a unei ... reclame la Policolor...
Pentru cei care nu-si mai amintesc sau care nu au trait acele vremuri, in aproape toate revistele si almanahurile, paginile de la inceput erau folosite pentru propaganda facuta regimului comunist si realizarilor lui. Trecand peste multele prostii si exagerari, dam insa si de imagini-document, foarte interesante pentru pasionatii de transport in comun!
Repet rugamintea mea, cei care aveti pe acasa reviste vechi, almanahuri, ziare, cercectati-le si daca gasiti cerva interesant eu ma ofer sa vi le scanez si apoi vi le returnez.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.65 kb |
Vizualizat: |
de 29350 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.29 kb |
Vizualizat: |
de 29350 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.37 kb |
Vizualizat: |
de 29350 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
27.73 kb |
Vizualizat: |
de 29350 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 29 Ian 2009 11:50:03 Titlul subiectului: |
105125 |
|
Acel V56? cu 2 remorci circula pe linia 27?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
tfa2003
Data înscrierii: 20/Mar/2006 Ultima vizita: 30/Apr/2024 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 07 Mar 2009 23:13:07 Titlul subiectului: |
107468 |
|
Detine cineva planutile unui V56 si a remorcii sale, sau macar niste dimensiuni?
|
|
Sus |
|
|
tomberonul
Data înscrierii: 29/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Iul/2014 Mesaje: 82 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 08 Mar 2009 15:03:48 Titlul subiectului: |
107497 |
|
La vagonul V09 din poza de mai sus, in acea cutie se gasesc rezistentele de demaraj aferente controlerului, nici vorba de sursa statica (care e mult mai mare). De unde tiristoare/tranzistore + electronica aferenta la ITB in vremea lui V09?
Generarea tensiunii de 24V la tramvaie si troleibuze se realiza printr-un dinam conectat fie direct, fie printr-o curea care mai actiona si un compresor, la un motor de 750V. Astfel de convertizoare s-au folosit inclusiv pe V2A/V3A, acestea asigurand sedinte gratuite de vibromasaj calatorilor din tronsonul spate.
Introducerea surselor statice pe tramvaiele si troleibuzele RATB a inceput foarte tarziu (prin anii 93/94) si nu este nici in prezent finalizata. Tramvaiele Tatra au si acum grup convertizor motorizat. Doar cateva au fost dotate cu sursa statica, montata in interior in spate, cu vreo 3 scaune pe ea.
|
|
Sus |
|
|
|