Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Maxi taxi-urile din Bucuresti
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 09 Ian 2006 15:52:57    Titlul subiectului: 57515

Dar niciodata nu m-a claxonat si nu m-a injurat un sofer de RATB pentru ca mergeam pe trotuar.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Ian 2006 19:58:37    Titlul subiectului: 11616

Ca sa ajung la intersectia intre soseaua Pipera si Soseaua de Centura (Intrarea in Tunari), nu am alta alternativa decat maxi-taxi 545 parca de la Metrou Aurel Vlaicu. Si daca ia banii soferul ce are, nu el munceste?
Serios acum, trebuie sa faca si el planul ca un taxi normal. Pe ruta aceea am primit bilet, iar cand nu am primit nu am cerut (stiu ca trebuia dar hartia vine din copaci si oricum eu consum cam multi copaci). Daca ceream cred ca primeam si bilet fara comentarii.
Odata era atat de aglomerata masina ca soferul s-a dat mai in stanga pe scaun si a zis sa ma asez (duba era prea scunda si stateam cocosat rau de tot).
Linia respectiva are o gramada de masini noi (Daily, Sprinter, Transit). Exista si o linie 445?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 13 Ian 2006 18:20:32    Titlul subiectului: 57669

Dar maxi-taxi ar putea sa circule pe strazile pe unde nu are loc RATB.... de exemplu, ca sa ocoleasca aglomeratia de pe Drumul Taberei, intre P-ta. Sergiu Celibidache si Orizont ar putea sa o ia pe Str. Pravat.

Din păcate, nu vom scăpa prea curând de maxi-taxi în București. Primăria le-a prelungit autorizația până la sfârșitul lui aprilie 2006 iar primarul VIDeanu a declarat că ,,În 7 ani vom scăpa de max-taxi".
Deci comisoanele au triumfat din nou Evil or Very Mad Exclamation
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mihai565



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 13 Ian 2006 22:01:34    Titlul subiectului: 57680

Pentru fluența traficului rutier, microbuzele vor opri doar în stații prestabilite și vor circula pe banda proprie transportului în comun * Mai nou, transportul public de maxi-taxi va folosi sistemul municipal de ticketing și va putea primi subvenție, dar la valoarea abonamentului, pe călător

Transportul rutier al Capitalei se va fluidiza, inclusiv transportul în comun. După privatizarea lipsită de eficiență a serviciilor de alimentare cu apă și canalizare ale orașului, Comisia de transporturi a Consiliului municipal București pregătește eficientizarea regiei bucureștene de transport, prin organizarea unei licitații pentru noi trasee de tip maxi-taxi. Vechile trasee maxi-taxi nu vor mai funcționa începând cu luna septembrie. Actuala majoritate a Consiliului încearcă să blocheze obținerea monopolului asupra transportului public orășenesc de către câțiva afaceriști deja angajați în acest domeniu.

tefan Pirpiliu, președintele Comisiei municipale de transporturi, spune că mai întâi trebuie modificată Legea taximetriei și a transportului public local: “Într-o primă etapă, vom propune modificarea Legii 38, adică să nu mai limităm numărul de autorizații. În felul acesta, vom reduce presupusa corupție din sistem și birocrația de obținere de autorizații, din punctul meu de vedere fiind o activitate ce poate fi efectuată și de o persoană care vrea să aibă o a doua sursă de venit. Un al doilea factor important pe care vrem să-l impunem și la taxi, și maxi-taxi, este dubla subordonare: în momentul de față, o firmă trebuie să-și obțină autorizație - licență de transport - de la administrația locală și ARR. Cele preorășenești vor rămâne în subordonarea autorităților din Ministerul Transporturilor”.

În plus, firmele private de transport în comun vor putea beneficia de subvenție, doar dacă vor accepta introducerea sistemului orășenesc de ticketing. “Dacă vom avea sistemul de ticketing, ne vom da seama de necesarul, cât și de volumul de călători și vom putea subvenționa biletul, pe călător. Pentru că, pe transportul preorășenesc, existau niște valori ale RATB care astăzi se dovedesc a fi mult mai mari decât cele declarate de RATB, probabil pentru că erau foarte mulți călători frauduloși”, a explicat președintele Comisiei de transporturi. “Vom stabili și alte reguli. Astfel, dacă nu este necesar să intri în oraș, nu vei intra prin București. Va fi stabilit un traseu care ocolește centrul. Dacă vrei să mergi de la nord la sud, nu este necesar să treci prin centrul orașului. Mijloacele de transport în comun vor trece în continuare prin centru, dar vom încerca să evităm sufocarea Capitalei”, a mai spus consilierul Pirpiliu.

Traseele care urmează să fie scoase la licitație vor avea aceleași capete de linie cu RATB, se vor intersecta chiar și între ele sau cu trasee ale metroului și ale RATB, dar pe distanțe de maximum 30 la sută din traseu. În prezent, în București există 24 de trasee, cu 237 autovehicule, plus o rezervă de 40. Pentru a fluidiza traficul, traseele vor avea stații fixe, mașinile nu vor mai opri oriunde. Astfel, susține Ștefan Pirpiliu, se vor evita și afacerile din domeniu, dirijate politic, pe bani grei: “Actualele trasee pe care noi încercăm să le impunem în interiorul municipiului București nu au legătură cu ce a fost până acum - un privat și-a ales traseul și eu, pentru că dețin o funcție, îi aprob, având un interes comun cu el. Dacă x identifica un traseu, venea cu el, îl supunea comisiei, comisia îl introducea în Consiliul general și se aproba. Acolo puteți spune că a existat un interes al cuiva. În momentul de față, vorbim de o licitație, de condiții minimale, de un program, în tot municipiul București, care e în continuă dezvoltare. Gândim pe termen mediu.”

www.gandul.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2006 01:34:44    Titlul subiectului: 57683

Romania libera:

Maxi-taxi nu va mai circula prin centrul Capitalei Sambata 14 Ianuarie 2006

In zona centrala a orasului, delimitata de inelul principal de circulatie, bucurestenii nu vor mai putea calatori cu maxi-taxi. Aceasta decizie a fost luata ieri de municipalitate si comunicata firmelor de transport. Aceasta masura se va aplica dupa ce vor fi scoase la licitatie noile trasee pe care vor avea voie sa circule mijloacele maxi-taxi. Aceasta inseamna ca nu va mai fi nici un maxi-taxi in zona delimitata de Soseaua Mihai Bravu, Stefan cel Mare, Piata Victoriei, Panduri, G. Cosbuc, Bd. Marasesti, Traian, Bd. Dacia. Traseele pe care vor avea voie sa mearga mijloacele de transport in comun private vor fi stabilite de primarie, de comun acord cu reprezentantii firmelor. Masura nu a fost prea bine primita de transportatori, care vor pierde multi bani daca vor avea trasee numai in cartiere. Ei au primit totusi dreptul de a mai circula pe actualele trasee pana la sfarsitul lunii aprilie. Licentele lor, care au expirat inca de la 31 decembrie 2005, au fost prelungite, iar in perioada care a ramas pana la termenul limita se vor purta negocieri cu primaria. Serviciul de maxi-taxi este vazut drept unul temporar de catre primarul Videanu, care isi doreste sa consolideze transportul public in comun asigurat de RATB.
Acest lucru se poate face prin achizitionarea unor noi mijloace de transport pentru RATB, care se va realiza incepand din acest an. Metroul si RATB vor face parte din Autoritatea Metropolitana de Transport si vor fi principalii furnizori de servicii de transport. Autoritatea va fi creata in a doua jumatate a acestui an. Consolidarea transportului in comun asigurat de RATB si Metrorex va face ca maxi-taxi sa nu-si mai aiba locul in Bucuresti in urmatorii ani, dupa cum a afirmat primarul Videanu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
7158



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2006
Mesaje: 16

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2006 08:54:10    Titlul subiectului: 57690

Deci s-a mai luat o data spaga. Intai ii ameninta ca ii scot d p traseu, apoi, dupa ce cotizeaza, li se mai prelungeste o perioada asa zisa licenta. Ce imi e Vanghelie, ce imi e Videanu. Ei isi vad de ale lor, se mai fac ca se si cearta, noi comentam degeaba, ei o duc bine...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2006 19:38:40    Titlul subiectului: 12339

Am fost la cora pantelimon cu 500....
1. Dus: Sardina totala... m-am urcat de la bulevardul Chisinau si abia am avut loc langa usa... desi sunt de inaltime medie am dat un cap in plafon de si acum ma doare ... sofer distrus, vroia sa faca cat mai multi bani oprea peste tot... evident soferul statea cu biletele puse cu zgarci din ala mic pe volan, in caz ca e control sau ceva sa le aiba la indemana, cred ca e foarte profitabil sa mergi fara sa rupi bilete.
Ocoleste mult ... in loc sa o ia pe soseaua Dudesti Pantelimon, merge tot inainte de la Basarabia; e drept ca sa aibe si oamenii de pe strada Industriilor si soseaua Garii Catelu un transport catre centru
2.Intors: a fost gol, era seara si cam frig in acelasi timp, soferul a rupt bilete pentru toata lumea de care s-a urcat la cap... mai incolo nu stiu daca a mai rupt, ca m-am asezat in spate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2022
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2006 11:58:57    Titlul subiectului: 12420

Am mers si eu pentru prima data in 10 ani cu o duba pe 526 pentru ca eram in intarziere. Ce m-a distrat a fost ca soferul dupa ce lua banii (binenteles, fara sa dea bilete) le zicea la toti sa ia un loc in spate, chit ca nu mai era nici un loc si oamenii erau nevoiti sa stea in picioare. O cucoana s-a enervat si l-a intrebat pe sofer cum anume sa ia loc, ca microbuzul e plin, la care soferul mucalit i-a zis "sa ia loc in picioare". Cam asa stau lucrurile cu dubele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 05/Apr/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2006 16:09:32    Titlul subiectului: 57756

Eu la ultimele 3 "plimbari" cu maxi-taxi-ul am ceut belet. La penultima am primit 2 bilete in loc de unul, iar la ultima (azi) cam 5-7 bilete in loc de unul!
Pe bilet nu scria data, linia...

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
7158



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2006
Mesaje: 16

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2006 19:36:34    Titlul subiectului: 57758

Faptul ca da mai multe bilete cand ii ceri unul singur inseamna ca:
1) sunt trase la xerox si nu conteaza cate da
sau
2) din cauza faptului ca restul calatorilor (prostii) nu cer bilet, soferul isi permite sa dea mai multe bilete (acum presupunand ca nu sunt trase la xerox). Ei oricum trebuie sa declare ca au transportat cativa, asa ca da 5 bilete si transporta 30. Mi se pare convenabil. D-asta zic ca important e ca fiecare sa ceara bilet. In felul asta nu si-ar mai permite sa faca faze d-astea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 22 Ian 2006 22:32:23    Titlul subiectului: 13504

Uitați-vă ce tupeu au ăștia!
Oare pe cine dublează? 381, 300, 645 sau...toate 3?



duba.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.23 kb
 Vizualizat:  de 20815 ori

duba.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Lun 23 Ian 2006 14:36:43    Titlul subiectului: 13553

Deocamdata nu au nici o problema sa dubleze... ba mai mult unele rute chiar se lauda
De exemplu pe maxi taxi 526 scrie mare de tot cu rosu, "Circula pe traseele liniilor 226 si 133, Rahova-13 septembrie-Eroilor-Romana-Foisorul de foc-Traian-BIG Berceni".
Ideea e ca dubleaza complet astea doua linii, dar spre bucuria copiilor costa 1,5 lei
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 23 Ian 2006 15:58:58    Titlul subiectului: 13569

Nu mai scrie ,,Circulă pe linia 226 și 133"? Sublinierea îmi aparține.
Manimal a scris:
... ideea e ca dubleaza complet astea doua linii, dar spre bucuria copiilor costa 1,5 lei
Iar RATB e 1 leu...iar un abonament pe RATB pt. copii e 20 de lei...călătorii nelimitate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 22:08:22    Titlul subiectului: 13776

De la Titan la Grozavesti trebuie sa platesc 2 bilete. Daca ar fi o duba si o greva la metrou, as lua duba. Spre Tunari nici macar nu am de ales, duba sau bicicleta. Si la -17 grade...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihai565



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Ian 2006 11:09:48    Titlul subiectului: 58010

Am mers cu maxi-taxi spre Chitila si nici caldura nu aveai si biletul este 15.000, pai nu era mai bine cu RATB-ul...si nu stateai nici inghesuit...este o batateie de joc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Lun 30 Ian 2006 01:13:32    Titlul subiectului: 14357

Baietii care vor ca maxi taxiurile sa nu mai circule nu gandesc dintr-o perspectiva....

Sa va dau exemplul meu
Stau in Margeanului, pe aici trec liniile RATB 139 si 226. Dimineata la ora 6 55 cand ies sa plec la liceu ma duc in statie frumos si dau nas in nas cu vreo 20-30 de oamenii care si ei au treburi la fel de importante. Totul e bun si frumos pana cand vine un 139, constati cu stupoare ca nu ai loc nici sa pui piciorul pe scara darmite sa te urci in autobuz... 139 vine mai repede de odata la 5 min, dar tot nu imi dau seama cum e plin ochi... 226 vine mai rar si e deja plin de la capat la Piata Rahova, ca e cam singurul mod in care se poate ajunge la Romana fara sa pierzi prea mult timp.
Cand vezi autobuzele asa de pline... aia 30 de oamenii care se urca in 539 sau in 526 sau 504... mai ofera putin spatiu in celelalte autobuze, aici nu pot sa le neglijez prezenta, care dupa cum observati e foarte folositoare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 05/Apr/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Ian 2006 16:39:44    Titlul subiectului: 14408

Și pe Axa Nord-Sud între P-ța Unirii și P-ța Romană ar mai trebui să circule ceva autobuze (de exemplu, să circule și 382 comun cub 381 până la Str. Serg. Nițu Vasile cu Bd. Alexandru Obregia și Str. Emil Racoviță, apoi comun cu linia lui 73).
Și am mai zis-o și o repet: între Sf. Gheorghe și P-ța Romană 381 ar trebui să aibă mai multe stații, că, de ex., unuia care nu are abonament R.A.T.B. nu-i convine să schimbe 3 autobuze ca să ajungă la Tr. Măgurele (capul lui 73, 74, 312, 313) sau altundeva în Berceni, când cu 502 sau 515 ajunge direct!
Așa că faceți R.A.T.B.-ul mai atractiv înainte să scoateți dubele!

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2006 01:55:29    Titlul subiectului: 58326

Romania Libera
Pe site-ul primariei
Traseele de maxi-taxi, supuse dezbaterii publice Marti 07 Februarie 2006
Traseele de maxi-taxi si conditiile in care se va desfasura transportul cu aceste autovehicule in Capitala vor fi afisate maine pe site-ul Primariei Capitalei si vor fi supuse dezbaterii publice timp de 30 de zile.
Responsabilii din cadrul municipalitatii asteapta sa vada opiniile calatorilor si vor invita la dezbateri si operatorii de transport inainte ca proiectul de hotarare privind circulatia autovehiculelor de tip maxi-taxi sa fie supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
"Probabil vor ramane 15-20 de trasee, unele dintre ele propuse de operatori. Noi am facut si vom face verificari pe teren pentru ca am observat ca unele trasee sunt in realitate mai lungi decat ce ne-au prezentat transportatorii iar la altele masinile nu pot intoarce la capetele de linie fara sa incalce regulile de circulatie", a declarat Stefan Pirpiliu, consilier general.
Conform proiectului referitor la maxi-taxi, aceste autovehicule nu vor mai avea voie sa circule prin zona A a Capitalei, adica zona centrala. Edilii au in proiect chiar scoaterea autobuzelor RATB din zona centrala si introducerea de trasee de troleibuze. Aceasta masura este necesara pentru a se reduce poluarea aerului.
Licitatia pentru incredintarea traseelor de maxi-taxi va avea loc la inceputul lunii aprilie, dupa ce se va incheia dezbaterea publica, iar proiectul de hotarare va fi aprobat de CGMB.

--------------------
Nu am gasit nimic pe site-ul primariei...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 12:53:35    Titlul subiectului: 58464

Romania Libera,
Incepe dezbaterea publica
Edilii au stabilit 17 trasee pentru operatorii de maxi-taxi
Vineri 17 Februarie 2006
Dintre cele 26 de trasee de maxi-taxi existente in prezent, vor ramane doar 17, asa au decis responsabilii cu transporturile din Primaria Capitalei si membrii comisiei de specialitate a Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Cele 17 trasee vor fi scoase la licitatie in luna aprilie dupa ce consilierii generali vor aproba noile conditii in care va functiona transportul public asigurat de operatorii privati. Pana atunci, proiectul de hotarare va fi supus dezbaterii publice timp de 30 de zile. Autoritatile asteapta sugestii de la cetateni si firmele de transporturi pe care le vor introduce, daca va fi cazul, in proiect.
In prezent, pe cele 26 de trasee de maxi-taxi functioneaza 44 de operatori cu 305 microbuze. Edilii vor sa imbunatateasca conditiile de transport si sa scoata traseele din zona centrala a Capitalei pentru a descongestiona traficul. Dupa castigarea licitatiei, firmele vor trebui sa respecte traseele stabilite de municipalitate care ocolesc zona A si inelul principal de circulatie. La stabilirea celor 17 trasee care vor fi operationale dupa licitatie, s-a tinut cont de solicitarile cetatenilor catre RATB de introducere a unor noi linii pentru care regia nu a luat nici o decizie, de actualele trasee ale operatorilor privati, cererile lor si actuala retea a RATB si Metrorex.

Propunerea initiala, respinsa

Varianta propusa de operatori, cu 36 de trasee, care nu legau doua puncte importante din oras si treceau prin zona centrala, a fost respinsa de primarie, care a optat pentru infiintarea a 17 trasee. Necesarul de microbuze este de 188, care vor asigura transportul persoanelor numai pe scaune, la care se adauga 108 autobuze in care se va putea calatori si in picioare. Lungimea totala a celor 17 trasee este de 225 km. Vor exista 1.500 de statii, iar soferii nu vor mai avea voie sa opreasca oriunde, la cererea calatorilor, asa cum se intampla in prezent. Statiile vor fi amplasate la distanta de 200-250 de metri unele de altele si vor fi amenajate dupa ce primesc avizul comisiei tehnice de circulatie. In fiecare statie va fi afisat numarul liniilor, programul de functionare si traseele. Pentru amenajarea statiilor se va organiza o alta licitatie si se va lua in calcul si varianta ca de ele sa se ocupe primariile de sector.
Intervalul de succedare intre doua autovehicule va fi de 5 minute, iar programul de functionare - zilnic, intre orele 5,30 si 22,30. Capacitatea de transport pentru fiecare autovehicul pe zi va fi de 8.480 de calatori.
Noile conditii de desfasurare a activitatii pentru firmele de maxi-taxi si traseele stabilite vor fi in vigoare timp de trei ani. Participantii la licitatia pentru atribuirea traseelor nu vor mai avea voie sa se prezinte cu masini imprumutate de pe alte rute si apoi sa le inlocuiasca cu altele mai vechi si mai proaste. Aceasta practica a fost des folosita pana acum, cand transportatorii nu erau trasi la raspundere. De acum incolo autovehiculele nu vor mai putea fi schimbate decat daca vor avea acelasi an de fabricatie si aceeasi capacitate.

Cresc tarifele la licente

In ceea ce priveste tarifele achitate de calatori, acestea vor fi stabilite in urma licitatiei. Pretul unei calatorii si oferirea de abonamente vor fi doua dintre criteriile de departajare intre firmele concurente. Autoritatile vor cauta o metoda mai buna de verificare a incasarilor pentru a se reduce evaziunea fiscala. O varianta ar fi ca biletele sa nu mai fie eliberate de soferi, asa cum se intampla in prezent. Tarifele pe care firmele le vor plati pentru obtinerea licentelor vor fi decise in functie de numarul mediu de calatori, lungimea traseului si veniturile incasate. Pentru una dintre linii, venitul mediu lunar estimat pentru o singura masina a fost de 190 de milioane de lei vechi. Licentele vor costa intre 8 si 12 milioane de lei vechi lunar pentru fiecare autovehicul, fata de numai 900.000-1,2 milioane de lei vechi/an cat se incaseaza in prezent.
Pana pe 30 aprilie, operatorii de maxi-taxi vor putea circula in baza vechilor licente.

Cele 17 rute propuse de municipalitate

- 701 - Hypermarket Cora (parcare)-Autogara Obor - 14,6 km, 88 de minute
- 702 - Gura Ialomitei-Burnitei - 10,7 km, 64 de minute
- 703 - intersectia dintre strazile Marin Grigore si Runcu-intersectia dintre strazile N.D. Cocea si Radu Dudescu -
10,3 km, 62 de minute
- 704 - intersectia dintre strazile Dumitru Brumarescu si Zanoaga-Odei - 11,2 km, 67 de minute
- 705 - Pogoanelor-Bd. Camil Ressu - 10 km, 60 de minute
- 706 - intersectia dintre strazile Sinei si Intrarea Lacul Pasarea-intersectia dintre strazile Margelelor si Drenajului - 17,3 km, 104 minute
- 707 - Soseaua Alexandriei (Rostar)-Piscu Crasani - 15 km,
90 de minute
- 708 - intersectia dintre Pucheni si Crasna-Boja - 11,6 km,
70 de minute
- 709 - intersectia dintre Luncii si Rasadnitei-Cimitirul Ghencea 2 - 16,2 km, 92 de minute
- 710 - intersectia dintre Ghidiceni si Prelungirea Ghencea-intersectia dintre Chitila Triaj si Intrarea Campul cu Maci - 13,2 km, 79 de minute
- 711 - intersectia dintre strazile Bd. Laminorului si Stanilesti-intersectia dintre strazile Redea si Lonea - 12,8 km, 77 de minute
- 712 - Podul Chitila-Gara Baneasa - 10,4 km, 62 de minute
- 713 - intersectia dintre strazile Bd. Regiei si Cristian Pascal-Bioterra Baneasa - 9,5 km, 57 de minute
- 714 - XXL Mega Discount-Complexul Selgros Baneasa -
14,2 km, 85 de minute
- 715 - Padurea Andronache-Dragomiresti - 20,7 km, 124 de minute
- 716 - Podul Grozavesti-Piata Progresul - 13,8 km, 83 de minute
- 717 - intersectia dintre strazile Nitu Vasile si Emil Racovita-Hypermarket Cora - 13,6 km, 82 de minute
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 12:55:06    Titlul subiectului: 58465

Evenimentul zilei

17 Februarie 2006
Microbuzele, alungate de Mercedesurile RATB
Dollores Benezic

Primaria a stabilit mai putine rute pentru firmele de maxi-taxi

Numai 17 trasee de maxi-taxi vor fi autorizate in Capitala, fata de cele 26 cate sunt acum, a anuntat ieri consilierul general Stefan Pirpiliu, seful Comisiei de Transporturi din Consiliul General al Municipiului Bucuresti.

Noua metodologie de avizare a circulatiei microbuzelor ii vitregeste pe cei 44 de operatori privati de maxi-taxi in favoarea traseelor RATB, pe care se asteapta ca, din aceasta vara, sa circule celebrele autobuze Mercedes, cumparate de municipalitate.

Noile trasee pentru microbuze trebuie sa fie mai lungi, sa aiba statii proprii, unde sa se vanda si bilete. Niciunul dintre ele nu va avea voie sa ajunga in centrul orasului. „Vrem sa reducem poluarea si sa fluidizam circulatia in centru. De aceea, in cativa ani, nici autobuzele RATB nu vor mai avea acces in inelul principal al orasului, ci numai troleibuzele”, a motivat consilierul Pirpiliu pedeapsa cazuta pe capul microbuzelor.

Soferii nu vor mai avea voie sa vanda bilete

Metodologia expusa ieri de Pirpiliu va fi dezbatuta public timp de o luna, dupa care traseele vor fi scoase la licitatie. Autorizatiile de functionare vor fi emise numai pe o perioada de trei ani, timp in care, spune consilierul, va fi infiintata Autoritatea Metropolitana de Transport si, desigur, vor trebui schimbate iar regulile de circulatie prin oras.

Daca pana acum microbuzele circulau prin Capitala dupa cum voiau muschii patronilor, care isi alegeau traseele in functie de zonele cele mai solicitate de calatori, din martie, sustine Pirpiliu, situatia va fi drastic reglementata. El crede ca, prin infiintarea statiilor proprii de maxi-taxi, mai dese decat cele ale RATB, se va elimina evaziunea fiscala facuta acum de soferii care incaseaza bani, dar nu dau si bilete in schimb.

El a calculat si a descoperit ca un microbuz produce cam 190 de milioane de lei pe luna. Prin urmare, taxa pentru functionare, pe care fiecare operator o va plati la primarie, a fost stabilita intre 8 si 12 milioane de lei vechi lunar pe microbuz. In prezent, putinii operatori care circula cu autorizatie prin Bucuresti platesc la primarie 1,2 milioane de lei anual.

Microbuzele nu vor mai opri unde vor calatorii

Boieria de pe masinile maxi-taxi, care opresc acum unde solicita calatorul, va disparea odata cu intrarea in vigoare a noilor reguli. Pirpiliu considera ca opririle neregulamentare dauneaza fluentei circulatiei.

Desi bucurestenii aleg acum maxi-taxi din motive evidente (vin mai des decat autobuzele RATB, se strecoara mai rapid in trafic), noile reglementari pe care primaria vrea sa le impuna sunt de natura sa taie din atuurile microbuzelor, astfel incat, daca vor circula la fel de prost ca si RATB, bucurestenii sa aleaga regia locala fiindca va avea bilete mai ieftine. In prezent, un bilet RATB costa 11.000 de lei, iar unul de maxi-taxi 15.000 de lei.

• 701 va face legatura intre Hypermarketul Cora si Autogara Obor
• 702 va lega Gura Ialomitei din sectorul 3 de Strada Biruintei din acelasi sector, dupa un ocol larg prin tot orasul
• 703 pleaca din strada Marin Grigore (Berceni) si ajunge pe Zetarilor si strada Radu Dudescu
• 704 are un capat de linie pe strada Brumarescu (Metalurgiei), iar celalalt capat pe strada Zanoaga si Odei (in Giurgiului)
• 705 pleaca de pe Strada Pogoanelor (Berceni) si ajunge pe Bulevardul Camil Ressu
• 706 leaga Strada Sinei (Ferentari) de Strada Margaretelor si Drenajului (Apusului)
• 707 pleaca de pe Soseaua Metalurgiei si ajunge la Piscul Crasani
• 708 leaga strada Pucheni (Soseaua Alexandriei) de strada Boja (Bd. Iuliu Maniu)
• 709 pleaca de pe Strada Luncii (din Giulesti) si ajunge la Cimitirul Ghencea 2
• 710 leaga strada Ghidigeni din prelungirea Ghencea, cu strada Campul cu Maci, din Chitila
• 711 pleaca de pe Bulevardul Laminorului si ajunge in Bucurestii Noi, pe strada Lonea
• 712 pleaca de la Podul Chitila si ajunge la Gara Baneasca
• 713 face legatura intre Bulevardul Regiei si cartierul Baneasa
• 714 merge de la XXL (din Fundeni) pana la Selgros Baneasa
• 715 leaga Padurea Andronache de strada Dragomiresti din Ferentari
• 716 pleaca de la Podul Grozavesti si ajunge la Piata Progresul
• 717 pleaca din Nitu Vasile si ajunge la Hypermarketul Cora
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 13:09:07    Titlul subiectului: 58467

Ziua, 17 februarie 2006
Maxi-taxi la minim
Municipalitatea Capitalei "taie" din traseele microbuzelor de dragul RATB * Invocand concurenta "neloiala", Videanu reduce numarul liniilor maxi-taxi de la 26 la 17 * Toate traseele care trec prin centrul orasului vor disparea
Municipalitatea vrea sa reduca semnificativ numarul traseelor de maxi-taxi din Bucuresti, pe motiv ca se suprapun aproape in totalitate liniilor RATB si Metrorex, ca asigura calatorilor conditii precare de confort si siguranta si, nu in ultimul rand, ca fac evaziune fiscala. Dupa un studiu de evaluare a actualelor trasee, Comisia de transport a Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a diminuat, de la 26 la 17, numarul liniilor de maxi-taxi. Stefan Pirpiliu, seful Comisiei, a anuntat ieri, intr-o conferinta de presa, ca noile reglementari de transport local secundar vor fi supuse dezbaterii publice, urmand ca reprezentantii primariei sa se intalneasca si cu toti operatorii de transport pentru a discuta pe marginea imbunatatirii proiectului. "Dezbaterea va dura 30 de zile, iar in luna martie ar putea fi organizata licitatia pentru desemnarea operatorilor de maxi-taxi, imediat dupa aprobarea proiectului in CGMB, intrucat vom avea intocmite pana atunci caietele de sarcini", a anuntat Pirpiliu.

Parerea calatorilor, ignorata

In stabilirea noilor masuri, parerea calatorilor a contat mai putin pentru edili. Faptul ca bucurestenii opteaza pentru maxi-taxi in detrimentul mijloacelor RATB vesnic aglomerate, l-a determinat pe primarul general Adriean Videanu sa declare, in repetate randuri, ca transportul public cu maxi-taxi face o concurenta neloiala regiei bucurestene de transport public. Diminuarea numarului de trasee si eliminarea microbuzelor din inelul central de circulatie al orasului nu fac decat sa reduca si mai mult posibilitatea calatorilor de a alege un mijloc de transport pe placul lor.

E drept ca soferii de maxi-taxi sunt recunoscuti pentru "bunavointa" lor cam ilegala de a opri oriunde pentru a face pe plac clientului ce vrea sa urce sau sa coboare. Bucurestenii ii prefera, insa, colegilor acestora de la RATB, care dovedesc, nu de putine ori, dispret fata de calatori, lasandu-i sa alerge pana la usa vehiculului si sa le-o inchida apoi in nas, pornind masina. Fara a fi de partea nimanui, corect este sa lasam calatorul sa decida, iar autoritatile sa controleze mai sarguincios ambele tipuri de transport, dovedind grija fata de cetateanul contribuabil.

Fluidizarea traficului, scuza autoritatilor

La fiecare masura luata in privinta traficului, autoritatile invoca fluidizarea traficului rutier si grija fata de cetatean. Asa s-a intamplat si acum, reprezentantul municipalitatii aratand ca traseele de maxi-taxi "vor avea statii fixe, pentru a fluidiza traficul". Pe cele 17 trasee vor circula 188 de microbuze in care va fi permis transportul persoanelor numai pe scaune, precum si 108 autobuze urbane cu care se va circula si in picioare.

Lungimea totala a traseelor de maxi-taxi va fi de 225 km, iar statiile propuse sunt in numar de 1500, dintre care 450 comune cu cele ale RATB. "Am redus intervalul de asteptare de la 12 la 5 minute, programul de lucru pe fiecare traseu fiind intre orele 5.30 si 22.30. Operatorii vor trebui sa angajeze doi soferi, pentru a se respecta programul normal de munca", a spus Pirpiliu.

Licenta va fi acordata pe trei ani, iar pretul calatoriei va fi stabilit de operator, in functie de lungimea liniei de transport.

Operatorii de maxi-taxi, pe tusa

Fata de aceste masuri, Victor Stan, liderul Federatiei Soferilor din Romania, dar si consilier municipal, membru in Comisia de transporturi a CGMB, s-a declarat revoltat. "In primul rand, eu sunt membru in Comisia de transporturi, iar aceste masuri au fost luate fara sa ma anunte macar ca se lucreaza la ele, dar sa ma consulte. In al doilea rand, ca lider al sindicatului soferilor, sunt indignat ca reprezentantii sindicatelor, dar si ai patronatelor nu au fost chemati la negocieri. In al treilea rand, calatoria cu maxi-taxi este o varianta optionala pentru cetateni, in caz ca RATB-ul nu vine sau este prea aglomerat. In fine, trebuie sa spun ca operatorii vor da in judecata autoritatile, pentru ca au cumparat in leasing cel putin cate 6-7 microbuze care costa fiecare minim 60.000 de euro, iar acum risca sa ramana si fara licenta, si cu datorii la banca. De asemenea, municipalitatea trebuie sa se gandeasca la locurile de munca pe care acestia le-au creat, iar acum vor fi nevoiti sa le desfiinteze. In privinta reducerii numarului de trasee, consider ca este o tampenie, calatorii fiind primii care vor avea de pierdut", ne-a declarat Stan.

Primaria Capitalei a prelungit pana la 30 aprilie ac licentele de transport ale operatorilor actuali. In acest moment, la nivelul Capitalei exista 70 de operatori care asigura transportul de maxi-taxi, fiind inregistrate circa 300 de autovehicule.

Magda SEVERIN
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 13:09:42    Titlul subiectului: 58468

bercenicity a scris:
- 710 - intersectia dintre Ghidiceni si Prelungirea Ghencea-intersectia dintre Chitila Triaj si Intrarea Campul cu Maci - 13,2 km, 79 de minute
Care va dubla 105 sau 41 și 645 (depinde cum va fi traseul). Plus că în zonă nu este loc pentru întoarcerea unor dube sau pentru staționarea la capăt de linie (mă refer la Ghidigeni).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 05/Apr/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 14:28:25    Titlul subiectului: 58476

Sa faca mai multe statii de autibuz intre P-ta Unrii si P-ta Romana, si dupa aia sa nu mai circule microbuzele prin centru. Ce daca dubleaza metroul?
Atunci sa opreasca metroul si la Sf. Gheorghe si la Scala!

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihai565



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 15:51:21    Titlul subiectului: 58483

Dr2005 a scris:
Care va dubla 105 sau 41 și 645 (depinde cum va fi traseul). Plus că în zonă nu este loc pentru întoarcerea unor dube sau pentru staționarea la capăt de linie (mă refer la Ghidigeni).
Inca nu sunt stabilite...si ai inceput sa spui ca dubleaza linia 105 Exclamation

Traseele de maxi-taxi din Capitala - reduse de la 26, la 17

Primaria Capitalei intentioneaza sa propuna operatorilor particulari din transportul public de persoane, respectiv firmelor de maxi-taxi, reducerea la 17 a traseelor pe care activeaza acestia, propunerea fiind in stadiu de proiect si urmand sa fie supusa unei dezbateri publice si ulterior aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB), a anuntat ieri presedintele Comisiei de Transporturi si Infrastructura Urbana din cadrul CGMB, Stefan Pirpiliu.
Noile trasee au fost stabilite in urma solicitarilor de linii primite de la cetateni de regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB), parametrii traseelor actuale ale acesteia, ale Metrorex si cele ale altor operatori privati.
Pentru cele 17 trasee propuse, companiile de maxi-taxi vor avea nevoie de 188 de masini, cu 16 locuri si care sa permita si transportul in picioare, si de 108 auto distribuite in functie de rutele pe care vor rula aceste masini.
Desi va reduce numarul traseelor, Primaria intentioneaza sa creasca la 1.500 numarul statiilor de maxi-taxi, sa le plaseze la distante mai mici decat in prezent si decat cele ale RATB, respectiv la numai 200-250 metri. Dintre cele 1.500 de statii, doar 450 vor fi comune cu cele ale RATB. Totodata, PMB cauta solutii si pentru eliberarea biletului, astfel incat sa fie eliminata evaziunea fiscala existenta in prezent, iar pretul biletului ar putea fi unul dintre criteriile pe baza carora se vor acorda urmatoarele licente de transport, care vor avea o valabilitate de trei ani. In prezent, in Bucuresti opereaza 44 de operatori, pe 26 de trasee si cu 305 microbuze, ale caror licente de transport au expirat la sfarsitul anului trecut, dar municipalitatea le-a prelungit valabilitatea pana la 30 aprilie. Dupa finalizarea dezbaterii publice, in luna martie, noile trasee, precum si conditiile pentru firmele care vor face obiectul unei hotarari vor fi discutate de CGMB, iar daca proiectul va fi aprobat, traseele vor fi scoase la licitatie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 01:54:31    Titlul subiectului: 58517

Noile linii de maxi-taxi vor circula pana in 2009 cand va disparea Serviciul de Maxi-Taxi din Capitala
Sus
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Următoare
Pagina 2 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community