Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului public bucurestean. Amintiri, legende.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 33, 34, 35  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 00:18:39    Titlul subiectului: Re: La ce folosea? 57804

nokia2010 a scris:
Până prin 1995-96, cum mergeai pe Cal. Dudești dinspre Mihai Barvu spre Policlinica și Poșta, după ce treceai de Dep. Dudești și intersecția Cal. Dudești cu Str. Unității, pe partea stângă era o linie de tramvai care se sfârșea lângă casele din spatele blocurior, linie care avea macaze pe Cal. Duești pe ambele sesnuri de circulație (fiecare linie avea 2 macaze, unul pt. intrare pe linia de care întreb, altul pt. ieșirea de pe linia aia). Mai țin minte că linia respectivă avea și alimentare, și parcă chiar separatoate.
La ce folosea linia aia. Vroiau s-o extindă după ce mai demolau pe acolo, era folosită pentru întoarcerea tramvaielor, fusese vreun depou pe acolo?
Are cineva vreun răspuns la această dilemă?
Depou sigur NU a fost în zonă, afară de Depoul Dudești. Din cîte știu, acesta are o latură destul de lungă pe strada Brăilița, continuarea Unității după intersecția cu Dudești. Deci:
a) Linia de pe Brăilița era folosită la intrarea și ieșirea tramvaielor în/din Depoul Dudești, pentru a nu perturba traficul de pe Cl. Dudești(cel mai probabil, așa era).
b) Șina ar fi urmat să fie extinsă pînă la Șos. Mihai Bravu. Idee cam fistichie, pentru că nu s-ar fi putut continua direct spre Vitanul Vechi. De aceea nu îi dau mai mult de 5% probabilitate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 14:38:24    Titlul subiectului: 12744

Bucuresti: 9 noiembrie 1894. Linia 14: Obor-Elisabeta-Cotroceni. Linia 14 exista si azi, dar are cu totul si cu totul alt traseu.
Sus
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 17:45:24    Titlul subiectului: 12773

Parca inainte Oborul de atunci era in zona Pietei Iancului, deci singura portiune din traseu care ar mai fi in functiune pe bd. Pache Protopopescu intre str. Traian si p-ta Iancului...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 05/Apr/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Ian 2006 23:10:27    Titlul subiectului: 57859

Uite aici liniile de tramvaie. N-am pus toate modificarile la strazi.


RF_Tramvaie 1936 F.s..ace
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  RF_Tramvaie 1936 F.s..ace
 Mărime fișier:  20.09 kb
 Descărcat:  de 683 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2022
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Vin 20 Ian 2006 11:13:27    Titlul subiectului: 57890

In anul 1937 tramvaiul 7 si-a modificat traseul circuland de la Unirii pe Cal Calarasilor, str Traian, Bd. Ferdinand, Mihai Bravu, Sos Colentina, Cfr. Colentina.
Tot atunci linia 18 circula pe traseul Dristor-Dudesti Cioplea in continuarea liniei 8.
N-am inteles treaba cu 81 Stefan. Vroiai sa zici 8 barat sau 18?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 05/Apr/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 20 Ian 2006 12:58:11    Titlul subiectului: 57893

Nu, asa apare in gidul meu: linia 81. Poate o fi vreo eroare de tipar Question
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 12:00:16    Titlul subiectului: Re: cai de rulare si retele de contact de mult disparute... 57959

bercenicity a scris:
Imi aduc aminte de niste macazuri pe Viilor intersectie cu strapungerea Serban Voda (unde avea capat 173)... macazurile parca erau pentru intrarea tramvaielor de pe strapungere pe Viilor... ce era acolo? era un fel de bucla cum e la Sura Mare?
Daca tin minte bine, bucla de la Viilor a fost creata ca un cap de linie pentru de mult disparuta linie 26, undeva prin anii '80. Totusi a rezistat si bucla de intoarcere pe linga liceul Autobuzul (?), care trecea la citiva metri de pompele de la gazaria de pe colt (acum transformata in benzinarie).
bercenicity a scris:
Pe bd. Pionierilor (actual bd. Tineretului) a fost troleibuz?... se vede pe trotuar ca stalpii erau de doua ori mai desi ceea ce ma duce cu gandul ca a fost retea de contact sustinuta de ei la un moment dat...
Da. Pe Pionierilor veneau troleibuzele 83, 95, 73 si 74, care se duceau spre Bercenisity. 94 mergea pe Calea Serban Voda. 76 - in versiunea initiala (si va rog sa ma corectati daca gresesc) venea pe Bd. Constantin Brincoveanu pina la actuala statie de metrou, dupa care mergea spre Pieptanari - Sincai.
bercenicity a scris:
La pod Timpuri Noi, prin fata intrarii in intreprinderea Timpuri Noi linia de tramvai avea alt aliniament; aparent fara motiv venind dinspre bd. O. Goga spre Dimbovita calea facea un S... stie cineva motivul? cum arata zona inainte?...
Sapind prin ceata memoriei, ceea ce-mi revine in fata ochilor este urmatoarea imagine:
- pe linga Timpuri Noi, dinspre podul Mihai Bravu (unde a fost - cam pe actualul amplasament al dealerului Mecedes - depoul de tramvaie Splai), venea linia de tramvai 22.
- de la Sincai, exact pe linga fosta scoala postliceala Ranghet (actualmente centru de instruire Renel (?)) venea sina de tramvai, care facea un S strins ca sa intre pe aliniamentul actualei strazi care strapunge spre Bd. Cantemir (cu prima ocazie cind mai ajung pe acasa am sa fac poze sa documentez explicatiile).
- cam pe actualul aliniament al Bd. Mircea Voda urca partea finala a Caii Vacaresti (care ajungea pina la Sf. Vineri) - tot cu linie de tramvai.
Sper ca descrierea sa iti dea o imagine cit de cit aproximativa a zonei
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 13:08:51    Titlul subiectului: 57961

Mi-aduc aminte cand troleele circulau pe la Adesgo... O asteptam pe mama seara impreuna cu tata, sus pe deal.
87 sigur trecea pe la Adesgo...
Cati ani sunt de cand a disparut troleul pe Magheru?
Linia paralela cu IMGB era pe Str. Serg. Ion Iriceanu si a fost scoasa acum vreo 2 ani, o data cu reabilitarea completa a strazii. Acum pe acolo circula numai 102.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 13:35:06    Titlul subiectului: Re: cai de rulare si retele de contact de mult disparute... 57962

1689 a scris:
- pe linga Timpuri Noi, dinspre podul Mihai Bravu (unde a fost - cam pe actualul amplasament al dealerului Mecedes - depoul de tramvaie Splai), venea linia de tramvai 22.
- cam pe actualul aliniament al Bd. Mircea Voda urca partea finala a Caii Vacaresti (care ajungea pina la Sf. Vineri) - tot cu linie de tramvai.
22 venea de la Sf. Vineri - Văcărești(Mircea Vodă de azi) - Timpuri Noi - Tineretului - Piața Pieptănari - Șos. Olteniței - I.M.G.B. Nu prea avea cum să vină dinspre podul Mihai Bravu; singurele tramvaie care mergeau pe acolo erau 7 și 26. Doar în ultimele luni de existență(de la finele lui 1986, cînd s-a inaugurat linia Dep. Splaiul Unirii - Piața Sudului pe Văcărești - și pînă prin 1987 cînd a dispărut definitiv), 22 avea șansa teoretică să meargă de la Timpuri Noi pe chei spre Mihai Bravu, apoi dreapta spre Piața Sudului. Nu cred însă că a fost așa.
Ar fi interesant dacă îți amintești cînd s-a tăiat linia de pe Splai dintre Timpuri Noi și Podul Mihai Bravu.
Pe Calea Văcărești mai mergeau - în afară de 22 - tramvaiele liniilor 17, 19 și 30. 19 și 30 virau la intersecția cu Str. Avram Goldfaden spre Calea Dudești, cam pe unde este astăzi capătul Bd. Octavian Goga dinspre Pasajul Mărășești. Am mai zis și pe vechiul forum - din păcate, singura imagine care mi-a rămas despre acea zonă este cea a unei pustietăți demolate parcă de un bombardament atomic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 05/Apr/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 14:17:24    Titlul subiectului: 57964

Pe Bd. Tineretului au circulat troleibuze. Iar linia care era înspre Delfinului (acu' mai există doar șinele) era folosită la aprovizionarea pieței și a magazinelor. Nu folosea la altceva.
Eu am mai apucat firele de troleibuz de pe Bd. Lacul Tei, chiar când troleibuzele fuseseră desfințate pe acolo.
Și până acum vreo 1-2 ani mai exista o porțiune de rețea de troleibuz pe Str. Icoanei. Binenînțeles că au ras și stâlpii ăia vechi de fontă pe una din părți.
La un momentdat, liniile 6, 10, 24 o luau pe traseul Cal. Griviței, Șos. N. Titulescu, Bd. Alexandru Ioan Cuza, P-ța Buzești; de aici 24 o lua înspre Republica, iar 6 și 10 pe Str. Buzești, după care făceau la stânga pe Cal. Griviței spre Nuferilor?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 14:38:02    Titlul subiectului: 57967

Ionescu a scris:
Mi-aduc aminte cand troleele circulau pe la Adesgo.... O asteptam pe mama seara impreuna cu tata, sus pe deal.
Cati ani sunt de cand a disparut troleul pe Magheru?
Vreo 20. În mai 1986, o dată cu avansarea lucrărilor la magistrala M2, s-a închis circulația pe tronsonul Piața Romană - Piața Unirii. Atunci au fost suspendate și troleele. Linia între Universitate și Piața Unirii a mai rămas ceva vreme, fiind folosită de troleibuze ale liniilor 85 și 88 care se retrăgeau la Nițu Vasile. După o vreme(cîteva luni), acestea au fost transferate masiv la Bujoreni, iar linia de troleibuz a dispărut definitiv.
În altă ordine de idei, pe Calea Șerban Vodă mai mergeau și 82 și 87, în afară de 94. 87 a mers o vreme(anii '70) la Str. Erie Eroul (Cartier Ferentari), dar în 1986 întorcea la Șura Mare, semn că prelungirea spre Ferentari fusese abandonată. M-ar interesa:
1) în ce perioadă a circulat 87 spre Ferentari?
2) pe unde s-a făcut prelungirea ? Eu bănuiesc varianta Piața Pieptănari - Bd. Pieptănari - Prelungirea Ferentari - Erie Eroul. În mod normal, ceva stîlpi de troleibuz trebuie să mai fi rămas de pe urma încercării. Totul e să își mai aducă cineva aminte de ei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 14:50:01    Titlul subiectului: 57969

nokia2010 a scris:
La un momentdat, liniile 6, 10, 24 o luau pe traseul Cal. Griviței, Șos. N. Titulescu, Bd. Alexandru Ioan Cuza, P-ța Buzești; de aici 24 o lua înspre Republica, iar 6 și 10 pe Str. Buzești, după care făceau la stânga pe Cal. Griviței spre Nuferilor?
Eu cred mai curînd în varianta mai directă Cal. Griviței - Gara de Nord - Str. Buzești (cea inițială din anii '70). După ce s-au început lucrările pentru metrou la Gara de Nord, este posibil să se fi încercat varianta de care zici.
Iar 27 și 34 să fi mers de la Sevastopol pe Dr. Sergiu - Titulescu - Bd. Cuza, pînă la intersecția cu Dr. Sergiu și Sevastopol.
Din 1985, am prins tramvaiele pe Cl. Griviței - Șos. Titulescu - Str. Dr. Felix - Str. Dr. Sergiu - Str. Buzești (6, 10), respectiv Str. Sevastopol(24). Iar pe Cuza mergeau 27 și 34, sens unic spre Șos. Titulescu. Adică invers față de mai sus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 14:51:08    Titlul subiectului: 57970

Pe forumul vechi am gasit:
Citat:
131. Aerop. Baneasa - P-ta Romana - P-ta Unirii - Pod Mihai Bravu - P-ta Sudului - IMGB. Prelungirea spre IMGB s-a experimentat din toamna lui 1985, linia circuland initial numai pana la Piata Sudului.
Tine minte cineva cu precizie sa fi vazut vreodata 131 mergind pina la IMGB? Stiu ca aparuse - pasager - o varianta 231, undeva cam prin acea perioada, dar capatul de linie de la bucla din capatul Vacarestiului (la baza actualului tirg de vechituri, similara cu cele doua intrinduri ramase pe Vacaresti: Arhivele Statului/treptele ce duceau la intrarea in inchisoarea Vacaresti) nu a ramas nefolosit niciodata.
Si pentru ca am deschis vorba despre 131, mai tine minte cineva exact cind a fost complet reconditionat parcul de pe 131 cu acele IK 4 'personalizate', care aveau la usi placutele care avertizau sa nu se consume inghetata, accesul interzis ciinilor samd si care aveau numarul de parc scris mai mic si incadrat intr-un dreptunghi alb.
Daca tin minte asta a coincis si cu schimbarea siglei ITB de la cea mostenita de la STB la forma actuala...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 05/Apr/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 15:01:40    Titlul subiectului: 57971

În ghidurile din 1982 și 1984 131 întorcea la P-ța Sudului.
Faza cu ocolitul pe Bd. Alex. Ioan Cuza apare în ghidul din 1984.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 15:10:24    Titlul subiectului: 57974

1689 a scris:
Tine minte cineva cu precizie sa fi vazut vreodata 131 mergind pina la IMGB? Stiu ca aparuse - pasager - o varianta 231, undeva cam prin acea perioada, dar capatul de linie de la bucla din capatul Vacarestiului (la baza actualului tirg de vechituri, similara cu cele doua intrinduri ramase pe Vacaresti: Arhivele Statului/treptele ce duceau la intrarea in inchisoarea Vacaresti) nu a ramas nefolosit niciodata.
Da. În primii doi ani de liceu(1985-1986) ne duceau cu autobuze special tocmite (dar tot de la ITB) la muncă patriotică pe cîmp, la Popești-Leordeni. Punctul de plecare era la Liceul Bălcescu(actual Sf. Sava). Durata stagiului era de două săptămîni, fiind obligatoriu pentru toți liceenii, inclusiv pentru boboci.
Ieșirea autobuzelor spre Popești-Leordeni se făcea pe la IMGB, unde îmi aduc aminte că întorceau tramvaiele 11, 20 și 22(de 9 nu mai știu exact - dar foarte probabil că și el întorcea tot acolo). O dată(în 1986) știu că am coborît chiar la IMGB și mi-am continuat călătoria cu 131 de acolo spre centru. Nu mai țin însă exact minte dacă și la primul stagiu, în iulie 1985, 131 mergea la IMGB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 16:06:43    Titlul subiectului: 57977

Sint sigur ca pana in august 1985, 131 si 331 aveau capat la Sudului si respectiv Turnul Magurele (Dumitru Petrescu pe atunci). Am impresia ca prelungirea cu pricina a aparut la inaugurarea metroului Unirii 2 - IMGB.
1689 de la Serban Voda: ce de amintiri! Era splendid vehicolul asta. Cine stie ce a ajuns...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 16:46:46    Titlul subiectului: 57978

Multumesc pentru confirmare. Se vede ca am un black-out total referitor la acest episod. Oricum, categoric, dupa desfiintarea lui 131 in timpul 'baii de singe' din '86, capatul de la Vacaresti a fost folosit o perioada scurta pentru intoarcerea troleibuzelor 73, 74 si 76 imediat ce a fost scurtat traseul lor si mai mult (initial intorceau la Abator).

O alta amintire vaga am despre linia 133 pe vremea cind era linie circulara (pe modelul 26). Tin minte ca unul din punctele in care se facea o pauza de odihna era la Budapesta (exact linga fosta cofetarie - actualmente circumscriptie financiara sau ceva de genul asta). Poate cineva confirma ?
Stiu ca a fost - alaturi de 144 - una din ultimele linii deservite cu ROMAN 112
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 17:23:29    Titlul subiectului: Hai să fac lumină în această dispută 57983

Troleibuzele de pe Bd. Magheru, Bălcescu, Ipătescu și 1848 au apărut înainte de cele de pe Bd. Republicii și au dispărut, de asemenea, înaintea lor. Pe Bd. Magheru circulau liniile: 82 (între aeroportul Băneasa și Șura Mare, actualul City Mall), 83 (între parcul Herăstrău - actualul Cartier Francez) și de asemenea Șura Mare (actualul City Mall), 87 (între cartierul Pajura, mai precis Dridu - unde m-am născut eu - și Str. Turnu Măgurele, pe Bd. Metalurgiei, actual Alexandru Obregia) și 94 (între Gara de Nord și același capăt al lui 87, dar pe Str. Emil Racoviță, pe lângă spitalul băieților veseli). Desființarea tuturor acestor linii a fost făcută în primăvara anului 1986, odată cu inaugurarea celui de-al doilea tronson al metroului, grandioasă operă a Epocii de Aur, cu poporul, pentru popor. Mă rog.
Deci asta este situația troleibuzelor pe Bd. Magheru.
În mod sigur, pe 23 August 1986 nu mai erau troleibuze pe Bd. Magheru. Rețeaua a fost scoasă imediat după retragerea la depou a ultimului tur (mă rog, la scurt interval), fiind pe cale să se întâmple prostia gen "blonda din Caracal" care s-a întâmplat cu tramvaiele din Militari: au scos liniile și au blocat astfel vagoanele în depou, după care a trebuit repusă linia ca să scoată vagoanele, după care au scos-o din nou pentru că trebuia scoasă. Suntem de râsul lumii.
Atât tramvaiele în Militari, cât și troleibuzele pe axa 1848-Magheru-Ipătescu (actual Lascăr Catargiu) au fost scoase aruncându-se în față motivul cu metroul: dacă e metrou, nu mai trebuie transport de suprafață, tovarăși. Ce, atunci când mergem la muncă ne arde de privit pe geam? Nu, tovarăși, să mergem tot înainte pe sub pământ, ca cârtițele, ca niște adevărați oameni ai muncii ce suntem!
Unii spun că era mai bine înainte...
După evenimentele din decembrie 1989, câteva voci s-au ridicat, timide, spunând "Permiteți?" în apărarea și "revitalizarea" defunctei rețele de troleibuz de pe Magheru. Imediat, specialiștii au contraatacat, mai ceva ca-n Războiul Stelelor (de pe umeri) și au spus că... solul nu poate susține și metroul, și traficul rutier, și troleibuzele. La vremea aia am râs copios de treaba asta - auzi, solul susține metroul!
Atât tramvaielor din Militari, cât și troleibuzelor de pe Magheru, li se resimte acut lipsa mai ales acum, când populația s-a înmulțit semnificativ. Autobuzele 336 și troleibuzele 61 și 62 sunt pline-ochi, călătorii stau ca sardelele (noroc că nu desface nimeni conserva), iar pe Magheru, dacă vrei să intri la cinema Patria, de exemplu, trebuie s-o iei pe jos: mașina n-ai unde s-o parchezi decât dacă se numește X5, iar metroul, al dracu', nu vrea să oprească până la Universitate.
Dacă ceva a mers bine pe vremea Împușcatului, atunci acel ceva a fost ITB-ul. Avea cele mai bine gândite trasee din toată Europa. Dacă s-ar fi adus mai multe vehicule și munți de anvelope și de piese de schimb, ar fi fost excelent.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 17:34:07    Titlul subiectului: 57985

1689 a scris:
O alta amintire vaga am despre linia 133 pe vremea cind era linie circulara (pe modelul 26). Tin minte ca unul din punctele in care se facea o pauza de odihna era la Budapesta (exact linga fosta cofetarie - actualmente circumscriptie financiara sau ceva de genul asta). Poate cineva confirma ?
Stiu ca a fost - alaturi de 144 - una din ultimele linii deservite cu ROMAN 112
Am stat vis-a-vis de Cofetăria Sud pînă pe 15 iunie 1981. Nu țin minte de vreo haltă a lui (1)33, afară de stația - multă vreme comună cu 32 și 32 barat în anii '70. 133 întorcea la Piața Puișor, în zona hotelului Marriott(chiar și în Ghidul din 1984/1985 tot așa cred că este scris).
Este posibil să fi întors o vreme (sfîrșitul lui 1985 spre 1986) la Parcul Carol, iar în acel moment linia să nu mai fi fost circulară:
Basarab - Piața Victoriei - Romană - Foișorul de Foc - Piața Traian - Nerva Traian - Timpuri Noi - Pod Mărășești - Parcul Carol.
În acel moment, 133 devenise foarte scump la vedere, fiind deservit doar de două autobuze Roman 112.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 17:41:07    Titlul subiectului: 57986

Preluata tot de pe vechiul forum:
bogdan71 a scris:
De fapt, mă gîndisem să revitalizez thread-ul cu o provocare: linii RATB pe străzi înguste (ar fi bine dacă ar apărea și ceva poze postate). Tendința de a muta cam tot transportul în comun pe bulevarde largi e evidentă. Totuși, în prezent au mai rămas(nu pun la socoteală și depourile):
1) Linia de troleibuz 70, 79, 92 pe Popa Nan - Delea Veche - Delea Nouă pînă la Bd. Decebal - de unde intră pe Dristorului, care este sensibil mai largă.
2) Linia de troleibuz 86, 90 pe Matei Voievod pînă la Vatra Luminoasă.
3) Liniile de troleibuz pe Str. Mircea Vulcănescu și Baldovin Pîrcălabul - în zona Gării de Nord - pînă la Bd. Gării de Nord.
4) Liniile de troleibuz pe Str. Gh. Manu - Occidentului - Polizu.
5) Liniile de tramvai 20, 35, 42 pe Str. Berzei - Sf. Constantin - Ionel Perlea și retur pe Cobălcescu, ceva mai largă(fostă cale cu sens dublu).
6) Liniile de tramvai de pe Cl. Dudești între Dristor și Poșta Vitan.
7) Liniile de tramvai pe Str. Sf. Vineri și Calea Călărașilor(pînă la lărgirea acesteia).
8) Linia de tramvai de pe Calea Moșilor(după îngustarea acesteia) și Cavafii Vechi, pînă la Piața Sf. Gheorghe.
9) Liniile de tramvai pe Tunari (5) și Maica Domnului - Lizeanu - Viitorului (16).
10) Linia de tramvai de pe Str. Reînvierii și Str. Ziduri Moși(Piața Obor).
11) Linia de tramvai de pe Str. Dr. Felix, tronsonul dintre Bd. Mihalache și Șos. Titulescu; în prezent, folosită doar pentru retragerea unor tramvaie.
Desființate:
1) Linia de tramvai pe Str. Theodor Aman - G-ral Berthelot - G-ral Budișteanu.
2) Linia de tramvai de pe Str. Grigore Alexandrescu - Sevastopol - Dr. Sergiu, care ocolea Piața Victoriei.
3) Linia de tramvai de pe Str. Dr. Felix, tronsonul cuprins între Șos. Titulescu și Bd. Al. Ioan Cuza(vestigii ale existenței sale erau încă vizibile în anii '80).
4) Linia simplă de tramvai de pe Str. Afluentului(fostă Luther Belizarie) și Str. Fluviului, Cl. Plevnei pînă la Șos. Orhideelor(și asta se mai vedea prin anii '80).
5) Linia de pe străzile Izvor și Uranus.
6) Linia de tramvai de pe Cl. Șerban Vodă, tronsonul cuprins între Piața Unirii și Liceul Șincai (folosită în anii '60 de linia 21). Linia de tramvai de pe Str. Cuțitul de Argint, între Dr. Istrate și Cl. Șerban Vodă.
7) Linia de tramvai de pe Cl. Văcărești(partea centrală, care astăzi nu mai există) - Str. Avram Goldfaden - Cl. Dudești.
8) Linia de troleibuz 81 pe Str. Dreaptă(Maltopol) și Str. Monetăriei, pînă la Șos. Kiseleff. Linia 81 pe Bd. Expoziției și Str. Soveja, care a funcționat pînă prin 1991.
9) Linia de autobuz 32 din anii '60 - '70 pe Cl. Victoriei - Str. Lipscani - Eugen Carada - Academiei, cu retur pe Doamnei - Smîrdan.
10) Liniile de autobuz pe Str. 13 Decembrie, de la Bd. Magheru la Sala Palatului.
11) Liniile de autobuz (109, 209) de pe Str. Batiștei - Maria Rosetti - Popa Petre, pînă la Cl. Moșilor.
12) Liniile de troleibuz (61, 62, 65, 88, 90, 98) pe Str. Tunari - Toamnei - Al. Sahia.
13) Liniile de autobuz de pe străzile Căuzași, Labirint, Papazoglu, Th. Speranția(e vorba de (1)34, (1)35, (1)40 și (1)42).
14) Linia de autobuz pe Caderea Bastiliei (331, 131 - in sensul spre Pta Dorobanti de la Pta Romana)
bogdan71 a scris:
Capete desființate
1) Capătul troleibuzelor 86, 89 și al tramvaiului 13 la intersecția Șos. Iancului - Bd. Marelui Stadion - Șos. Pantelimon. Zona arăta cu totul altfel decît astăzi și orice poză din anii '70 ar fi extrem de prețioasă.
2) Capătul tramvaielor 15, 39 și 43 la Piața Muncii.
3) Capătul vechi al tramvaiului 12 la Bd. Regiei(Str. Cristian Pascal), unde în anii '80 întorcea 32.
4) Capătul autobuzelor 44 și 120 la intersecția Șerban Vodă - Bibescu Vodă.
5) Capătul autobuzului (1)33 la Piața Puișor.
6) Capătul autobuzului (1)34 la Piața Muncii.
7) Capătul autobuzului 300 la Liceul Șincai.
8) Capătul troleibuzului 73 la Str. Paris.
9) Capătul troleibuzului 83 la Bariera Nordului.
10) Capătul troleibuzului 97 la Str. Luminei(aproape de Piața Galați).
11) Capătul troleibuzelor 65, 88, 98 la Str. Teiul Doamnei.
12) Capătul troleibuzelor 61, 62, 90 la Str. Verdi.
13) Capătul tramvaiului 42 la Piața Regina Maria.
14) Capătul tramvaielor 17, 18, 19, 22, 30 și 40 la Sf. Vineri(în fața fostei biserici).
S-ar putea să mai fie și altele, de care nu îmi amintesc acum. Orice contribuții - mai ales vizuale - sunt binevenite.
15) capatul troleibuzului 95 de la intersectia str. Nitu Vasile cu Bd. Ctin Brincoveanu (rondul inca mai exista, in spatele centrului de abonamente RATB; linia a fost prelungita pina la Pta Resita undeva pe la inceputul anilor '80 si desfiintata in '86)
16) capatul troleibuzului 87 de la Sura Mare (in fata actualului Mall)
17) capatul autobuzului 131 de la Pta Sudului (Vacaresti) - rondul de intoarcere a disparut odata cu largirea Caii Vacaresti la 3 benzi in '88-'89
18) capatul tramvaiului 11 de la Piata Sudului (cam pe actualul loc in care se gaseste iesirea de la Metrou). Daca am inteles eu bine din povestirile bunicilor, asta era faimosul Mandravela
19) capatul autobuzelor 125 si 225 de la rondul din capatul Bd Metalurgiei (actualmente Obregia ?)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 17:43:43    Titlul subiectului: 57987

Eu am ceva mai mulți ani și văd și acum, cu ochii minții, noile (pe atunci) troleibuze DAC 117 E, bej cu roșu și bej cu albastru, purtând plăcile de traseu (firmele, cum se mai numesc) în față, deasupra parbrizelor: 82, 83, 87, 94. Stai puțin - pe 87 erau Roman-uri. O stație era chiar în fața magazinului Unirea (care pe atunci avea dimensiuni mai decente și marfă mai deloc), cam pe unde se coboară acum la metrou (mai precis, în zona magazinelor foto Kodak și Fuji). Unde e McDonald's acum era spațiu liber (parcare, parcă - e cam ceață în zona asta), apoi următoarea stație era în fața magazinului Cocor (venind spre Inter). Urma apoi stația de la Piața Sf. Gheorghe, exact în fața stației de urcare a lui 21, neschimbată de vreo 30 ani, apoi încă o stație la Spitalul Colțea, pe urmă traversau Bd. Republicii și opreau în fața hotelului Intercontinental.
Să-mi spună acum cineva cum te mai poți deplasa între oricare din aceste foste stații altfel decât pe jos, deși metroul are și el rostul lui.
Troleibuzele nu trebuia scoase! Macaroana trebuia tăiată traficului rutier!
Mai sunt, însă, și aberantele demolări făcute în Piața Unirii, precum și pasajul subteran, lucrări care și ele au contribuit la dispariția troleibuzelor. Mi se pare că exista un troleibuz, 95 parcă, nu mai știu exact, care întorcea exact în Piața Unirii, pe lângă Str. Bibescu Vodă, luând-o apoi pe Splaiul Unirii spre Timpuri Noi, apoi pe Văcărești spre Piața Sudului și întorcea undeva în Berceni, nu mai știu la care din cele 3 actuale capete de linii. Poate bercenicity mă ajută...
Îmi amintesc și acum lucrările de la metrou, cu conductele de apă gâlgâind pe deasupra capetelor sau pe trotuar, pe marginea Bd. 1848 (Brătianu, acum), cu bălțile care se formau când una începea să se fisureze pe la suduri, cu noroaiele care se formau pe timp de ploaie și troleibuzele stropind trecătorii aflați mai aproape de șosea. Această situație a durat câteva luni, după care troleibuzele au fost desființate înainte ca metroul să fie inaugurat. Văd și acum imensele grote de lângă magazinul Unirea, a cărui extindere începuse, grote care aveau să se numească Piața Unirii 2, cu peronul pe partea stângă.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 17:58:54    Titlul subiectului: Re: Hai să fac lumină în această dispută 57988

PSC a scris:
... Desființarea tuturor acestor linii a fost făcută în primăvara anului 1986, odată cu inaugurarea celui de-al doilea tronson al metroului, grandioasă operă a Epocii de Aur, cu poporul, pentru popor. Mă rog.
Deci asta este situația troleibuzelor pe Bd. Magheru.
În mod sigur, pe 23 August 1986 nu mai erau troleibuze pe Bd. Magheru.
Inaugurarea cred ca s'a facut mult mai tarziu. Pe 23 august era de mult strada blocata cu celebrele panouri cu "M" pe ele (sau "W", in functie de cat de beti erau cei care le montau).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 18:00:58    Titlul subiectului: 57989

Prin '84 n-aveam ce face si ma dadeam cu troleul prin oras, iar linia N-S era preferata mea (erau si Roman 112E de la nitu vasile). Iata traseele:

73:
Dumitru Petrescu -> Nitu Vasile -> Big -> Sincai -> Budapesta -> Unirii ->
-> 1848 -> Inter -> Romana -> Victoriei -> Paris

74:
Dumitru Petrescu -> Nitu Vasile -> Big -> Sincai -> Budapesta -> Unirii ->
-> 1848 -> Inter -> Romana -> Matache -> Gara de Nord

76:
Resita -> Brancoveanu -> Big -> Sincai -> Budapesta -> Pod Serban Voda
(intoarcere prin Vacaresti, pe splai) -> Timpuri Noi -> Big -> Resita

81:
Gara de Nord -> Dr. Felix -> Arc. de Triumf -> Scanteii -> Aero Baneasa

82:
Sura Mare -> Sincai -> Budapesta -> Unirii -> 1848 -> Inter -> Romana
-> Louis Blank -> Aviatorilor -> Arc. de Triumf -> Scanteii -> Baneasa

83:
Metalurgiei -> Racovita -> Big -> Sincai -> Budapesta -> Unirii -> 1848 ->
-> Inter -> Romana -> Louis Blank -> Aviatorilor -> Herastrau

94:
la fel ca 74, doar ca unul mergea pe la nebuni, iar celalalt pe Metalurgiei

95:
la fel ca 74 si 94 doar ca venea de la Resita.

Liniile astea vor fi reintroduse, dar fiind vorba de Bucuresti, nimeni nu poate sti exact cand. nu mai e nea nicu sa se supere si intr-o saptamana sa fie gata, asa cum s-a facut linia de tramvai de la Barajul Dunarii la Faur...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 19:27:12    Titlul subiectului: 57990

Post-ul lui PSC mi-a adus aminte si cum a disparut depoul Panduri... Marele Arhitect a venit in vizita sa-si vada capodopera si a dat cu mina sa se mai faca spatiu. Problema a fost ca cel responsabil cu urmarirea directivelor n-a fost pe faza si - decit sa demoleze mai putin - a preferat sa-si acopere spatele. Si si l-a acoperit ;>

Ca urmare spatiul pe care a fost depoul a stat o groaza de timp gol pina cind s-a construit ceva pe el...

Daca vorbim de metrou pe Bd Magheru, mai tineti minte ca, dupa ce s-a facut o parte insemnata din tunel cu metoda forarii in subteran, planseul s-a pabusit si au trebuit sa o ia de la capat cu solutia folosita pentru constructia primei parti din M1 (Timpuri Noi - Semanatoarea) si anume sapat sant, pus sine si acoperit ?

Din ceea ce citeam prin diverse surse de pe net, se pare ca intre tunelul metroului si suprafata - intre Universitate si Pta Romana - exista un spatiu care s-ar putea transforma intr-o perfecta parcare subterana sau - de ce nu - intr-o banda de circulatie care ar putea decongestiona dezastrul de pe bulevard la orele diminetii si seara...

Stie cineva mai multe si mai documentat despre asta sau e doar o legenda urbana ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Mar 24 Ian 2006 20:31:27    Titlul subiectului: 57993

Momentul desființării troleibuzelor este însă cel specificat de mine - repet: înainte de inaugurarea metroului.
digital_me a scris:
Liniile astea vor fi reintroduse, dar fiind vorba de Bucuresti, nimeni nu poate sti exact cand. nu mai e nea nicu sa se supere si intr-o saptamana sa fie gata, asa cum s-a facut linia de tramvai de la Barajul Dunarii la Faur...
Eu nu ți-aș da prea mare dreptate și prea multe speranțe în reînființarea acestor linii, cel puțin nu până în 2008, când se va ști exact ce se va întâmpla cu fostul, în acel moment, RATB. Există tendința ca fiecare din cele 4 mari componente ale regiei să fie separate și să-și vadă fiecare de drumurile și vehiculele proprii. Vor fi, astfel, o societate de autobuze, una de troleibuze, una de tramvaie, una de întreținere (în locul actualei uzine de reparații) și un operator privat, care va face transport cu ce va vrea el. În astfel de condiții, devine dificilă nu numai introducerea uneia din acele linii, care erau destul de lungi, ci chiar menținerea celor actuale, având în vedere că nu va mai exista buget alocat, ci numai profit și fonduri din diverse surse (sponsorizări, închirieri etc.)
Traseul de tramvai de care spui s-a făcut la normă, așa cum s-a făcut și cartierul. Tovarășu' s-ar fi supărat dacă nu se făcea. Iar pe atunci, traseele de troleibuz despre care noi tot batem apa în piuă pe aici încă funcționau.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 33, 34, 35  Următoare
Pagina 4 din 35

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community