Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2024 Mesaje: 313 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 19 Iun 2006 13:21:52 Titlul subiectului: |
25801 |
|
Motor long si cutie trans insemna o folosire nejudicioasa a spatiului (manca din lungime si latimea era nefolosita). Randamentul cu 2 angrenaje in unghi nu cred ca e pre bun , vreo 0,7-0,75 pentru toata transmisia.
Cutia se termina in dreptul pneurilor, deci mutarea diferentialului in stanga ar fi complicat situatia.
Chestia care antreneaza ventilatorul e un arbore, nu un ax. Si nu are articulatii cardanice pentru ca piesele conectate de el nu au miscare relativa.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 29 Sep 2006 01:10:52 Titlul subiectului: |
64829 |
|
O punte AB:
|
|
Sus |
|
|
TsE
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 02/Oct/2019 Mesaje: 44 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Sâm 09 Dec 2006 10:24:15 Titlul subiectului: 5500 |
67783 |
|
Tot ce este serie mica este mai scump. Cu cit seria creste scad costurile.
Suplimentar, consumul si consumabilele la un troleibuz sunt sensibil mai ieftine... In timp un troleibuz este mai eficient decat un autobuz. Avantajul autobuzului este versatilitatea (importanta cand sunt devieri-lucrari-blocaje).
_________________ TsE |
|
Sus |
|
|
tomberonul
Data înscrierii: 29/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Iul/2014 Mesaje: 82 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 15 Oct 2007 08:52:02 Titlul subiectului: iiiiiii |
83749 |
|
Chopperul, alias variator de tensiune continua, scoate la iesire curent continuu, nu alternativ. Deci nu va putea comanda niciodata motoare de curent alternativ; chopperul este doar un variator electronic de tensiune continua in locul celui mecanic, cu rezistente.
Dispozitivul care comanda motoare de curent alternativ se cheama invertor si functioneaza prin varierea frecventei tensiunii alternative aplicate motorului. E cu totul altceva. Troleibuzul ROCAR 7459 are invertor, la fel si 7460.
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Aug/2024 Mesaje: 553
|
|
Sus |
|
|
Sheena
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 09/Oct/2019 Mesaje: 281 Locație: Braila
|
Trimis: Mar 25 Mar 2008 23:49:55 Titlul subiectului: Consumul la tramvaie si troleibuze |
90786 |
|
Sunt curioasa in ce se masoara consumul tramvaielor si troleibuzelor? Oare KW/h sau pe distanta in KW/100 Km parcursi sau cum? si cam cat consuma in medie un tramvai si cat consuma in medie un troleibuz. Stiu ca au un consum diferit in functie de marca, dar daca se vrea am putea face si un Top.
|
|
Sus |
|
|
dannyblondu1
Data înscrierii: 24/Mai/2008 Ultima vizita: 13/Mai/2012 Mesaje: 134 Locație: Pitesti
|
Trimis: Sâm 14 Iun 2008 12:41:29 Titlul subiectului: O poza |
94560 |
|
O poza cu ramasitele unu autobuz Ikarus 280 din Pitesti si o osie de pe axa B.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
351.48 kb |
Vizualizat: |
de 25563 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
367.08 kb |
Vizualizat: |
de 25563 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sheena
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 09/Oct/2019 Mesaje: 281 Locație: Braila
|
Trimis: Dum 31 Aug 2008 17:33:11 Titlul subiectului: Despre macazuri |
97597 |
|
Am si eu o curiozitate legata de macazuri. Cum isi da un vatman seama ca trebuie sa schimbe macazul? Se opinteste tramvaiul sau stie dupa program ca inaintea lui a trecut un tramvai care a schimbat macazul iar el trebuie sa il schimbe la loc?
Am intrebat o vatmanita astazi si ea mi-a spus ca vatmanul isi da seama daca se uita la macaz. Insa eu una daca ma uit la macaz nu imi dau seama de diferenta. E vreun vatman pe aici sau cineva care se pricepe la tramvaie, sa imi explice?
Sunteti draguti sa imi puneti si 2 poze cu macaze de troleibuz ca sa vad cu o iau captatorii?
|
|
Sus |
|
|
miki07
Data înscrierii: 06/Feb/2008 Ultima vizita: 20/Sep/2023 Mesaje: 29 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 31 Aug 2008 18:27:28 Titlul subiectului: |
97602 |
|
Macazul are o limba care este pozitionata in functie de cum a luat- o ultimul tramvai care a trecut prin macaz. (Fig. 1). Daca ea este dezlipita (fig. 1) atunci tramvaiul o ia inainte.
Daca este lipita (Fig. 2), tramvaiul o ia la stanga sau la dreapta, dupa caz.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
18.64 kb |
Vizualizat: |
de 25993 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
20.53 kb |
Vizualizat: |
de 25993 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 03 Sep 2008 21:42:07 Titlul subiectului: |
97787 |
|
Iata:
1. tramvaiul va merge inainte.
2. tramvaiul vireaza la stanga.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.37 kb |
Vizualizat: |
de 25888 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.51 kb |
Vizualizat: |
de 25888 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tomi_ms
Data înscrierii: 28/Ian/2007 Ultima vizita: 04/Dec/2021 Mesaje: 404 Locație: Targu Mures
|
Trimis: Sâm 06 Sep 2008 21:30:50 Titlul subiectului: |
97976 |
|
Profit si eu de acest topic
Am inteles ca exista macazuri care sunt schimbate in functie de modul in care tramvaiul parcurge o anumita portiune inainte de macaz: cu motoarele in functiune sau din inertie. (si parca la fel functioneaza si "macazurile" troleibuzelor).
Pana aici e clar. Dar ce se intampla, daca tramvaiul sau troleul vrea sa mearga pe directia pentru care ar trebui sa mearga din inertie, dar din cauza traficului trebuie sa opreasca si este nevoit sa plece exact in zona "sensibila"?
|
|
Sus |
|
|
cos
Data înscrierii: 20/Iul/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2012 Mesaje: 83 Locație: Bucuresti; Sibiu
|
Trimis: Joi 11 Sep 2008 20:36:05 Titlul subiectului: |
98197 |
|
La troleibuze, in situatia descrisa de tine, captatorii o iau pe directia gresita si trebuie pusi manual pe directia buna. Situatii de acest gen se evita prin plasarea patinei de comanda si a macazului in zone unde troleibuzul poate merge atat din inertie, cat si accelerat. De exemplu, patina de comanda dupa statie nu prea poti pune, pentru ca plecand de pe loc, masina va accelera oricum.
La tramvaie, macazele automate au semafor si vatmanul vede din timp pe ce directie s'a schimbat macazul. Daca directia e gresita, probabil pune macazul pe directia buna cu ranga.
Macazele electrice au doua directii (inainte si dreapta / stanga). Acestea au o patina de comanta (un segment de 30-40cm de fir izolat de retea ce este legat de electromagnetul macazului) peste care troleibuzul accelereaza sau nu, rezultand un circuit electric (prin captatorul de pe patina si patina in sine, in legatura cu motorul troleibuzului si cu celalalt captator, aflat pe firul fara patina) care comanda macazul pe una din directii. Explicatia e simpla, in functie de acceleratie sau frana / mers din inertie, poate rezulta un circuit electric, caz in care electromagnet schimba macazul pe o directie (mangnetul "atrage" limba macazului, o pune pe directia dorita, troleibuzul trece, apoi revine la pozitia initiala) sau, respectiv, electromagnetul ramane izolat electric si macazul ramane pe directia lui standard, de obicei "inainte". Asta e principiul, nu stiu cat de bine m'am exprimat, poate ne ajuta cineva mai in domeniu, macar cu o exprimare mai clara. Avand in vedere ca domeniul meu de activitate n'are nici o legatura nici cu transportul, nici cu electricitatea, nici cu fizica si nici cu ingineria in general, sper ca m'am exprimat cat de cat clar
|
|
Sus |
|
|
Sheena
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 09/Oct/2019 Mesaje: 281 Locație: Braila
|
Trimis: Joi 11 Sep 2008 21:45:31 Titlul subiectului: |
98201 |
|
La trenuri sistemul de macaz e asemanator cu al tramvaielor? E manual sau e automat? Daca e manual, cine baga ranga? nu am vazut vreun mecanic sa coboare. Cand mecanicul se apropie de macaz, directia e deja setata. Oare cu asta se ocupa agentii de cale ferata sau cum se mai numesc CFR-istii astia? Sau aca e automat, de unde se schimba macazul? un buton de la bordul locomotivei sau de la un centru de comanda de prin apropiere?
A, si am mai vazut ceva. Sa zice ca este o portiune de 2 linii. Acestea se intalnesc intr-un macaz apoi se despart in 5 linii sa zicem, dar toate liniile chiar dupa despartire tot inainte o iau, iar mai tarziu liniile din margine o iau una stanga, alta dreapta, iar cele 3 ramase o iau inainte.
|
|
Sus |
|
|
andrei_jimmy
Data înscrierii: 08/Iul/2008 Ultima vizita: 11/Feb/2013 Mesaje: 2 Locație: Drobeta Turnu Severin
|
Trimis: Vin 12 Sep 2008 01:12:50 Titlul subiectului: |
98211 |
|
In cazul trenurilor macazul se schimba automat de la centru de comanda de care apartine segmentul respectiv de cale ferata, este cineva responsabil care se ocupa de asta
_________________ Jimmy`s !!! |
|
Sus |
|
|
tomi_ms
Data înscrierii: 28/Ian/2007 Ultima vizita: 04/Dec/2021 Mesaje: 404 Locație: Targu Mures
|
Trimis: Vin 12 Sep 2008 12:39:01 Titlul subiectului: |
98217 |
|
Macazurile manuale de la calea ferata au un maner cu o contragreutate, nu e nevoie de ranga
|
|
Sus |
|
|
iana2008
Data înscrierii: 17/Oct/2008 Ultima vizita: 22/Oct/2008 Mesaje: 2 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mie 22 Oct 2008 21:44:46 Titlul subiectului: |
99908 |
|
La Timisoara macazele de tramvai sunt actionate cu un sistem bazat pe unde radio, un transponder emite un cod (de 19 biti), o antena il capteaza si comanda instalatia electro-hidraulica a macazului. Super, nu?
_________________ iubesc Romania |
|
Sus |
|
|
Citaro_2
Data înscrierii: 02/Sep/2008 Ultima vizita: 07/Mai/2013 Mesaje: 46 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 23 Oct 2008 17:31:50 Titlul subiectului: |
99939 |
|
Dar macazul de troleibuz cum functioneaza?Nu prea am inteles din mesajul de mai sus in care se specifica de el.
_________________ Un transport iesit din comun! |
|
Sus |
|
|
MagnuM4WD
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 24/Mar/2012 Mesaje: 31 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 09 Noi 2008 23:35:29 Titlul subiectului: |
100836 |
|
Citaro_2 a scris: | Dar macazul de troleibuz cum functioneaza?Nu prea am inteles din mesajul de mai sus in care se specifica de el. |
Macazul pentru troleibuz are 2 pozitii:
- "decuplat" - pe directia inainte, pozitie care nu necesita comanda macazului si la care, macazul revine automat, dupa fiecare trecere, comandata sau nu. Aceasta pozitie are tensiune pe fir, permanent.
- "cuplat" - pe directia pe care schimba, pozitie comandata de patina de comanda, de unde, dupa trecerea troleibuzului, macazul revine intotdeauna la prima pozitie. Aceasta pozitie este izolata de suprafata macazului.
Patina de comanda se monteaza cu 1 - 2 stalpi inaintea macazului, si comanda macazul doar pentru schimbarea directiei. Comanda se face cu ajutorul acceleratiei - se accelereaza pe patina si se schimba macazul; trecerea pe liber, nu actioneaza macazul.
Soferul nu stie ce a trecut inaintea lui, el stie doar ca, liniile "A", "B", "C", nu comanda macazul, in timp ce liniiile "X", "Y", "Z", comanda macazul. Stie aceste aspecte, pentru ca, la scoala i se predau toate liniile din oras cu toate piesele de pe traseu: macaze de separare - se comanda, macaze de intalnire - nu se comanda, incrucisari - neizolate pentru "A","B", "C" si izolate pentru "X", "Y", "Z", separatori de sectiune, inele de intoarcere, s.a.m.d. pentru a stii pe unde sa treaca cu acceleratie si pe unde sa treaca prin inertie.
In cazul in care esti pe una din liniile care nu comanda macazul, nu te intereseaza ce a trecut inaintea ta, la ce distanta esti de cel din fata sau daca ce din fata comanda sau nu, macazul. Asta pentru ca, indiferent ce face cel din fata, macazul revine pe directia "inainte", directie pe care mergi si tu. Te apropii de patina de comanda, lasi troleibuzul sa treaca din inertie peste patina si poti sa intrii spre macaz, impreuna cu cel din fata ta. Daca cel din fata nu comanda, macazul va ramane pe "inainte" pentru amandoi; daca cel din fata comanda, macazul va revenii automat pe directia pe care ai nevoie.
Cand esti pe una din liniile care comanda macazul, nu te intereseaza ce a trecut inaintea ta, dar, NU vei intra pe patina de comanda, inainte ca cel care este inaintea ta, sa treaca de macaz!!! Daca nu astepti ca cel din fata sa treaca de macaz si comanzi macazul in acest timp, macazul va schimba directia, pentru troleibuzul din fata - daca nu a comandat el macazul, inainte - si va revenii pe "inainte" pentru tine! Situatie in care, la ambele troleibuze, se vor schimba firele manual - daca cel din fata nu a comandat macazul, sau doar tu vei schimba firele manual, daca cel din fata a comandat macazul!
Dupa ce troleibuzul din fata, a trecut de macaz, te apropii de patina de comanda, accelerezi usor pe patina, pentru a schimba macazul si treci macazul prin inertie, pentru ca, firul tau e izolat la incrucisarea cu celelalte. Dupa ce ai trecut, macazul va revenii automat la pozitia "inainte", iar cel care este dupa tine, in functie de directia pe care merge, va intra dupa patina odata cu tine sau va astepta sa treci de macaz, inainte de patina, pentru a comanda macazul.
tomi_ms a scris: | ... Dar ce se intampla, daca tramvaiul sau troleul vrea sa mearga pe directia pentru care ar trebui sa mearga din inertie, dar din cauza traficului trebuie sa opreasca si este nevoit sa plece exact in zona "sensibila"? |
Asta e unul din motivele pentru care, la scoala, i se predau toate traseele, complete; cu piesele de pe traseu.
In zonele unde stie ca are segment izolat - fara curent, care trebuie trecut din inertie, va face in asa fel, incat sa nu opreasca pe acele segmente, indiferent de conditiile de trafic.
Asta e unul din motivele pentru care, trebuie sa urmaresti si firul/firele; la troleibuz, atat in fata, cat si-n spate, in oglinzi!
_________________
|
|
Sus |
|
|
dexter23
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 144 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 18 Dec 2008 11:14:44 Titlul subiectului: |
102667 |
|
iana2008 a scris: | La Timisoara macazele de tramvai sunt actionate cu un sistem bazat pe unde radio, un transponder emite un cod (de 19 biti), o antena il capteaza si comanda instalatia electro-hidraulica a macazului. Super, nu? |
Foarte interesant, mai ales ca cei din RATT nu prea vor sa puna in functiune asa cum ar trebui toate macazele sau sa doteze tramvaiele cu dispozivele necesare. Macazele de la Piata Traian, de unde tramvaiul poate pleca in 3 directii au fost schimbate cu ranga de fiecare data cand am fost pe acolo. Cele mai bune sunt tot cele care au SI sistemul de actionare prin patina de comanda pe fir (a se vedea statia de la Bd. Regele Carol I).
_________________ We are just a small, lonely piece in the world of computers. |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 16 Apr 2009 20:47:55 Titlul subiectului: |
109672 |
|
stfp a scris: | - Desi nominal conform cartilor tehnice vehiculele pot functiona la tensiuni de alimentare intre 400 si 900V o incecare de a le lega la reteaua de troleu a RATB a esuat - troleibuzele se decuplau singure imediat ce captatorii atingeau reteaua. |
Logic... în general, în rețeaua RATB sunt peste 1000 V (mai ales noaptea când sunt puțini consumatori).
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 10/Noi/2024 Mesaje: 10156 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 16 Apr 2009 21:12:33 Titlul subiectului: |
109675 |
|
Tensiunea nu este constanta pe toata lungimea retelei ?
Adica la 10 seara de exemplu, troleibuzele merg cu 1000 de volti ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 16 Apr 2009 22:39:43 Titlul subiectului: |
109688 |
|
Tensiunea nu prea poate fi constantă aici... de fapt, vorbim de pierderi de putere (P=U*I). Între 2 puncte de alimentare apar oricum pierderi tip Joule (chiar dacă nu sunt consumatori conectați) - cablurile se încălzesc. Și chiar dacă reușești să asiguri o tensiune și o intensitate cât de cât constantă... dacă pui mai multe trolee pe o porțiune (deci, practic, legi în paralel n consumatori) e clar că tensiunea și intensitatea din rețea vor varia, ținând cont de tipul troleibuzelor (dacă sunt acționate reostatic, prin alimentarea motoarelor la U=ct și varierea I, ori cu chopper prin varierea U la I=ct) și acțiunile lor.
Tensiunea la ieșirea din stația de redresare e ~1000 V. La orele de vârf coboară și pe la 600 - 650V, în afara lor poate ajunge și la 1100. Ca fapt divers, în stația de redresare curentul vine ca și c.a. din rețeaua națională (cred că la 15.000 V dar nu bag mâna în foc), după care trece printr-un transformator care-l coboară la ~1000 V, apoi printr-un redresor care-l transformă în c.c.. La majoritatea transformatoarelor se poate varia cu +/- 5-10% tensiunea ,,scoasă" tocmai pentru ca la ore de vârf să poată funcționa în condiții bune mai mulți consumatori. Desigur, asta înseamnă că cineva trebuie să tragă de pârghia respectivă sau să apese pe buton (la modelele mai noi) când e necesar.
|
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 25/Aug/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Vin 17 Apr 2009 17:05:16 Titlul subiectului: |
109717 |
|
Dar troleibuzele nu functioneaza la 750V?
_________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Oct/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 10 Iul 2009 11:42:46 Titlul subiectului: |
113744 |
|
Ce anume reprezinta aceasta "ciuperca" prezenta in salonul troleibuzelor tip Rocar?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.07 kb |
Vizualizat: |
de 24860 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.55 kb |
Vizualizat: |
de 24860 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 10 Iul 2009 11:56:39 Titlul subiectului: |
113747 |
|
Daca nu ma insel, este un element de la instalatia de racire a motorului. Am vazut elementul postat mai sus si la unele autobuze DAC.
In timpul unei calatorii cu unul dintre autobuzele vechi am vazut - cu putin timp inainte ca acesta sa se defecteze - cum prin acea instalatie iesea apa fierbinte, prin urmare, banuiesc ca ar fi supapa de prea-plin...
|
|
Sus |
|
|
|