Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Propuneri de infiintari / desfiintari / modificari trasee
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 35, 36, 37  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Joi 20 Apr 2006 10:09:48    Titlul subiectului: 60015

Eu cred că un sistem bun de transport trebuie să fie bazat pe magistrale și nu pe stilul conectat cartierele toate între ele. Înainte de 89 mergea, că se știa clar unde se locuiește și unde se lucrează. Acum fluxurile de trafic sunt mult mai complexe.

Tramvaiele ar trebui să fie de bază, pe cale separată oriunde se poate, cu intervale mici de succedare. Bineînțeles, corelate cu autobuze, troleibuze și metrou.

Stațiile de capăt interioare ar fi în zone centrale, lîngă stații de metrou, Gara de Nord și în preajma liniei circulare.

Ar trebui să avem o linie pe inelul de circulație Ștefan cel Mare - Mihai Bravu - Olteniței - Panduri - Grozăvești, alte 2-3 linii periferice, între cartiere, pe un cerc mai larg (cum e 41), o linie centru - gară (de pilda Unirii - 11 Iunie - Viilor - Panduri sau Progresului - Gara de Nord) și în rest magistrale din cartier în centru. Liniile din sud și est ar trebui să întoarcă la Unirii, liniile din vest la gară, liniile din nord la gară, Pîrvan sau Unirii (5). Cam asta ar fi pe scurt. O investiție necesară ar fi aducerea capătului de la Sf Vineri și Sf Gheorghe în Piața Unirii, in scuarul situat la est de capătul 32. Astfel am avea magistrale Titan - Unirii, Pantelimon - Unirii, Berceni - Unirii, Giurgiului - Unirii, Ferentari - Unirii, Rahova - Unirii, Ghencea - Unirii, Băneasa - Unirii, Colentina - Unirii, Militari - gară, Chitilei, Pajura, Buc Noi - gară. Asta în mare, în detaliu nu am timp să iau la puricat.

Un astfel de sistem, cu tramvaie la 3 minute la orele de vîrf și 5-10 în afara orelor de vîrf ar asigura un trafic decent, inclusiv dacă schimbi de 2 ori.

Troleibuzele ar folosi rețeaua de acum, cu aproximativ aceleași trasee.

Autobuzele vor lega cartierele mai mici sau fără tramvai de capetele de tramvai, cartierele exterioare de marginea orașului, cartierele între ele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 20 Apr 2006 13:47:03    Titlul subiectului: 60021

Intr-adevar, solutia pare a fi cu linii magistrale, de preferinta de metrou, dar avind in vedere solul dificil din Bucuresti si costul foarte mare, precum si reteaua dezvoltata de tramvaie, cred ca ar fi bine sa se opteze pentru tramvaie in site propriu, si sa nu se mai puna urechea atita la ce zic unii, ca nu au pe unde circula cu autoturismul, multe orase din vest privilegiaza transportul in comun in detrimentul automobilului propriu, si rezultatele sint mai mult decit satisfacatoare, si in privinta rapiditatii si a poluarii,deci am avea ce invata din experienta altora, in plus asigurarea unui interval de succedare optim si a unui sistem de taxare adecvat si convenabil va convinge pe multi sa se deplaseze cu transportul in comun, cit despre trasee directe sau cu schimbare, se pare ca tendinta in Europa de Vest este de a se renunta la traseele directe in favoarea celor cu schimbare care reduc timpul de deplasare, si un bun exemplu in acest caz este Bruxelles, unde in urma studiilor s-a constat ca multe trasee directe aveau o durata mai mare de parcurs decit cele cu schimbare intre diverse puncte ale orasului, solutii sint, din pacate primaria e total dezinteresata si nu se hotaraste odata sa opteze pentrusustinerea transportului in comun, sau , doamne fereste, cum s-a intimplat in europa de Vest in anii 50-60, a automobilului, si lasa lucrurile sa se desfoare de la sine, in detrimentul tuturor locuitorilor, avind in vedere experienta europeana din trecut, e evident ca solutia este favorizarea transportului in comun, inclusiv prin creearea de zone dedicate doar traficului pietonal si transportului in comun, poate urmatorul primar va avea totusi o viziune clar, ca cel de acum stie doar sa dea din gura dar fapte deloc
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Dum 23 Apr 2006 15:47:44    Titlul subiectului: 60037

Tramvaiul este prin definitie mijlocul de transport de suprafata cu capacitatea cea mai mare (pot fi tramvaie articulate de cite 35 de metri, sau se pot atasha doua tramvaie mai scurte). Utilizarea tramvaiului este viabila din punct de vedere economic pentru fluxurile mari de calatori (superioare nevoii de troleibuz si inferioare nevoii de metrou). Apoi, tramvaiul circula in general in sit propriu, ceea ce ii confera o viteza comerciala foarte competitiva.

Data fiind lungimea vehiculeleor si numarul de calatori transportati in orele de virf, ideea unui capat de linie la Unirii nu este utila: sa imaginam cite 3, 4 tramvaie articulate si/sau atashate invirtindu-se pe-acolo, din care coboara puhoaie de calatori, dintre care o parte se incruciseaza cu alte puhoaie, care iau alt tramvai (de exemplu, cei din Colentina care merg in Alexandriei).

Ideea ta trebuie impinsa pina la extrem: nici un terminus la Unirii, ci traversare. Liniile ar fi : Alexandriei - Unirii - Colentina, Ferentari - Unirii - Pantelimon etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Mie 26 Apr 2006 12:21:39    Titlul subiectului: 60075

Liniile de tipul centru - cartier au avantajul ca isi pot adapta frecventa de circulatie in functie de necesitati. Daca le prelungesti, oricum la Unirii o sa coboare multi (minus cei care chiar au de mers din cartier 1 in cartier 2), dar pierzi la frecventa prin lungirea traseelor si prin lipsa posibilitatii de adaptare la nevoile fiecarui cartier. De exemplu, in Ferentari ar fi suficient un tramvai la 8 minute, dar in Pantelimon ar fi necesar unul la 4 minute. Daca am uni traseele trebuie sa facem un compromis. Cred ca 2 terminale la Unirii, fiecare pentru 5-6 linii, cu peroane pentru 3 tramvaie ar fi arhisuficient. In medie am avea un tramvai la 40-50 secunde, ceea ce este destul ca sa coboare si sa urce pasagerii.

Am studiat problema in Viena. Acolo nici macar nu pleaca, de la un capat, tramvaie directe catre celalalt capat. Liniile radiale intorc la contactul cu linia circulara, nu intr-un punct central, cum sugerez eu. Deci dintr-un cartier in altul trebuie sa iei linia de cartier - centru, apoi linia circulara, apoi linia de centru - cartier. Si totusi se foloseste tramvaiul pe scara larga.

Apropo de ce zice fantt, si eu zic ca e normal ca in multe cazuri liniile directe sa fie mai incete decit liniile dedicate, cu schimbare, fara sa fie nevoie de vreun studiu. De exemplu tramvaiul 5 din Bucuresti. Daca ai de mers din Baneasa in Pantelimon, in conditiile unui sistem modern, cum sugerez eu, e mai logic sa cobori la inelul central, iei 5 statii circulara, si la Iancului te sui in tramvaiul de Pantelimon, decit sa te plimbi cu 5-ul pina in Unirii si de acolo spre Pantelimon. Plus ca liniile dedicate cartierelor isi pot adapta frecventa dupa necesitati. Plus ca ar duce la o scadere a numarului traseelor, deci la o indesire a vehiculelor pe traseu. Ce rost are linia 42? Sau 1? Sau 17? Nimeni nu asteapta la aceste tramvaie in mod voluntar, doar daca e masochist, pentru ca vin la 40-60 minute! Sunt folosite de cei care le prind intimplator. Un interval mai mare de 7 minute (ba chiar 5) la orele cind ai de mers la/de la servici nu poate atrage prea multi pasageri voluntari (care sa renunte la auto propriu pentru ca se pot deplasa bine cu transportul public).

Ma refer la acele linii in conditiile timpilor de succedare de acum.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 26 Apr 2006 13:40:03    Titlul subiectului: 60078

De acord în cazul liniilor 1 și 17. Dar 42 ar duce la scăderea aglomerației de pe 105 și 205 (care ar trebui re-orientat la Gara de Nord prin Str. Dr. Felix). La asta se adaugă studenții de la Universitatea Româno-Americană. Bineînțeles că pentru acest lucru ar trebui un interval mai decent... eu zic că 10 minute ar fi perfect.

Apropo de transportul in comun, in Occident cei care circulă pe banda 1 acolo unde sunt autobuze/troleibuze SUNT AMENDAȚI PE LOC DE POLIȚIE. Am văzut asta cu ochii mei la Salonic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mirciulina



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Apr/2009
Mesaje: 30
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Apr 2006 14:01:30    Titlul subiectului: 60079

Ar trebui sa te contrazic aici... tramvaiul 17 mi se pare necesar in conditiile in care e legatura dintre cartierul Brancoveanu - si Stefan Cel Mare ... sau Tei... tramvaiul 17 are interval de circulatie de 10 minute - 20 minute - variabil dupa caz. Intr-adevar duminica circula la un interval de 45 minute - 1 ora, dar asta este programul adoptat de RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 26 Apr 2006 14:10:40    Titlul subiectului: 60080

mirciulina a scris:
Ar trebui sa te contrazic aici... tramvaiul 17 mi se pare necesar in conditiile in care e legatura dintre cartierul Brancoveanu - si Stefan Cel Mare ... sau Tei... tramvaiul 17 are interval de circulatie de 10 minute - 20 minute - variabil dupa caz. Intr-adevar duminica circula la un interval de 45 minute - 1 ora, dar asta este programul adoptat de RATB.
17 vine rar și în cursul săptămânii... în 45 de minute de stat la poze la Șura Mare a trecut doar un 17...
Poate că un 17 cu mai multe tramvaie pe traseu ar avea mai mult succes (+prelungirea la CFR Progresu cum era pe vremuri).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2022
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 09:34:45    Titlul subiectului: 60092

Pasagerul a scris:
Am studiat problema in Viena. Acolo nici macar nu pleaca, de la un capat, tramvaie directe catre celalalt capat. Liniile radiale intorc la contactul cu linia circulara, nu intr-un punct central, cum sugerez eu. Deci dintr-un cartier in altul trebuie sa iei linia de cartier - centru, apoi linia circulara, apoi linia de centru - cartier. Si totusi se foloseste tramvaiul pe scara larga.
Chestia asta cu exemplul cu Viena e ca si cum mi-ai zice mie care locuiesc in Rahova sa merg saptamana urmatoare la CERF la P-ta Presei Libere pe urmatorul traseu: cu 32 pana la Unirii, apoi 2 statii cu metroul pana la Romana si dupa aceea cu linia speciala 631 pana la P-ta Presei.
Ceea ce nu stiu daca iti dai seama, dar este nasol pentru ca fac mai mult de o ora. Eu tocmai chestia cu fragmentarea liniilor o reprosez RATB-ului si faptul ca nu ofera solutii viabile pentru deplasarea intre diversele zone ale orasului.
Cu privire la necesitatea de frecvente diferite pentru diverse cartiere, sunt de acord, dar totusi din atatea cartiere, nu ai cum sa nu gasesti 2 pentru care sa fie necesara aceeasi frecventa, si daca nu merge tramvai din Pantelimon in Ferentari o sa mearga in schimb tramvai din Muncii in Ferentari si asa mai departe. Si doar liniile care nu-si gasesc corespondent in alte cartiere vor ramane sa intoarca in centru.
Un alt aspect care mai este de discutat este faptul ca niciodata toate liniile de la periferie nu vor ajunge in centru, pentru ca centrul nu ar putea face fata. Cum ar fi de exemplu ca liniile care deservesc microcartierele Colentinei, 143, 682 si inca o linie care sa deserveasca Institutul Oncologic sa ajunga si ele in centru alaturi de 21 si 66. Pai cred ca s-ar forma ambuteiaje numai de mijloace RATB, iar sa le pui sa vina o data la jumatate de ora nu prea merge. Asa ca intotdeauna vor exista linii de cartier. Insa sa ajungi sa schimbi 4 mijloace de transport: microcartier- cartier, cartier-centru, centru-cartier, cartier-microcartier mi se pare iarasi prea mult. Tocmai de aceea este necesar existenta de linii directe intre marile cartiere, unele radiale care sa taie orasul de la un capat la altul, si altele semicirculare care sa lege cartierele invecinate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 11:45:30    Titlul subiectului: 60096

Nu, tu, ca sa te duci la CERF, ai lua autobuzul care leaga Rahova de Ghencea si de acolo 41. Elegant! In 45 de minute (10 minute maxim asteptarile, 10 minute cu autobuzul, 25 cu tramvaiul). Oricumn, eu as intoarce 41 la capatul lui 32, adus pe Antiaeriana sau Margeanului, pentru realizarea acelui inel exterior de care ziceam.

Oricum, 2 schimbari, adica 3 mijloace de la un punct la altul, este in limitele standardului. Cam asta asigura orice regie de transport pe glob, accesul de oriunde oriunde in maxim 2 schimbari. Cred ca esti de acord ca trasee care leaga toate capetele cu toate capetele (combinari de toate capetele luate cite 2) sunt paguboase.

Trebuie diferentiat pe functiuni: tramvaiul si troleibuzul (Berceni, DT depind de troleibuze pentru ca nu au tramvaie) pentru mari magistrale de transport, autobuzul pentru legaturi si suburbane, eventual alternative la tramvaie, pe alta ruta (tocmai ca sa nu aglomereze). Tot in tarile cu mai multa experienta nu se intimpla ca pe aceeasi strada sa circule mai mult de 2-3 trasee, si asta in centru, unde se string toate. In rest, fiecare strada sau cartier cu traseul sau. Si asa a fost si la noi, pina prin 70.

Repet, in ipotetica situatie propusa de mine, nu stationeaza nici un vehicul la capatul din centru, se evita pe cit posibil suprapunerea mai multor trasee pe aceeasi strada si se circula la intervale mici.

O problema e capatul de la Pirvan. Nu asigura legatura cu nimic, cum era si cel de la Berthelot, si cum mai sunt si altele (troleibuzul la Sf Voievozi).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 16/Aug/2023
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 13:24:58    Titlul subiectului: 60102

Pana la urma ce se mai aude cu tramvaiul 45?
Se mai face linie de tramvai pe Chitila, pe mijloc sau cum era, sau raman rablele de 645 care circula ca niste TELECABINE GALBENE, se intalnesc la mijlocul traseului amandoua si vin la 20 de minute? E teroare sa iesi de pe Chitila in oras.
Era buna linia 377 Straulesti - Laromet - Cal.Grivitei - Pta Romana, din Bucurestii Noi nu ai ceva direct pana la Romana, era vorba ca il aduce pe 331 pana la infratirea (Bucurestii Noi) sau pe 300 pana la str.Mezes.
Nu s-a intamplat nimic. Mai mult, se desfiinteaza linii decat se infiinteaza. Nu s-a mai facut nimic bun pentru transportul in comun. Macazele de la Chirigiu au ramas moarte, se auzea si ca baga troleibuze pe Chitila se stia si numarul deja (88 parca). De ani de zile nimic nou in trasee, pacat ca nu sunt bani sa mai importam si noi niste Tatre.

_________________
R.I.P. 20
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 16/Aug/2023
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 13:49:13    Titlul subiectului: 60108

Multe trasee au murit din cauza metroului.
Nu vedeti ce prostie mare, sa izolezi centrul si sa il lasi fara mijloace de transport in comun.
Credeam ca prostu' ca dupa ce moare Ceausescu, or sa bage din nou 87, 94, 95 prin centru, o sa lege Schitu Magureanu de Panduri-Viilor, sa ajunga 20 la Bellu, o sa-l duca pe 331 sau 300 macar pana la Sincai, daca nu pana la BIG, vise tata, tot aia sunt.
In 1985 luam 331 de la Universitate pana la Dridu, special ca sa ma plimb pe stradutele de la Gradina Icoanei...

_________________
R.I.P. 20
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2022
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 20:32:27    Titlul subiectului: 60117

Pt Pasagerul: Sunt de acord cu tine in ceea ce ai spus, mai putin ideea liniilor de tramvai care sa intoarca in centru. Mi s-ar parea normal ca linia de rulare sa fie pe cat posibil separata de restul traficului, astfel incat sa se produca cat mai putine intarzieri pe traseu. In plus Bucurestiul are mare nevoie de noi trasee care sa lege zonele de nord si de sud, in conditiile in care centrul de greutate al orasului se muta spre nord. Sa nu uitam ca majoritatea locurilor de munca se creeaza in nordul orasului, in conditiile in care majoritatea firmelor mari au predilectia sa-si amplaseze sediile in Pipera sau Baneasa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Apr 2006 22:29:42    Titlul subiectului: 60158

Apai, sa-l bage odata, ca m-am saturat de munca-n doru'lelii de-acolo... Vezi dupa aia ce o sa urlam dupa tramvaie, ca vin rar... cu ceva trebuie repopulata linia lu'45, nu?
Si asa... stau in Rahova, da' de obicei trebuie sa ajung mereu in Obor... si cum prelungirea liniei lui 21 pana la 32 e vis frumos deocamdata, propunerea mea este sa se prelungeasca linia lui 117 pana la Foisorul de Foc macar (mare scofala, o ia pe Calea Calarasi de la intersectia cu Bd Mircea Voda, si apoi pe Traian, 2 statii in plus, dar te scuteste de mers pe jos si timpi de asteptare Cool ... si oricum 117 nu e chiar o linie cine-stie-ce de lunga...nu mai zic s-o duca la Baicului/Gara Obor ca dupa aia e deja SF...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ghencea
Vizitator






MesajTrimis: Dum 07 Mai 2006 02:11:27    Titlul subiectului: 60316

Multe idei... slabe sperante. As spune ca sunt de acord cu aproape toate propunerile, desi in final realizez ca fiecare isi da parerea in functie de ce ii convine si nu ce ar fi bine pentru toti. Avand in vedere experientele copilariei, raman insa la parerea (deja prezentata) a liniilor de transport in comun (mai ales de tramvai) care sa lege cartierele, asa cum erau pana prin '85. V56? V09? Si ce daca, veneau destul de regulat si stiai un rost. Nu stiu cati isi amintesc ca aceste vagoane erau foarte frecvent reconditionate/renovate la fostul depou Ilie Pintilie. Tramvaiele traversau Bucurestiul (in afara liniei circulare 26) pe la Grozavesti, Podul Izvor, Piata Unirii, Abator. Nu imi aduc aminte sa fi avut o problema cu ajunsul in vreun cartier, in fine cu exceptii. La fel erau si exceptiile in care anumite linii de tramvai se suprapuneau pe portiuni reduse dar erau bune pentru transfer sau in orice caz una din linii avea capatul intr-un alt cartier al orasului. Vorbesc de tramvaie pentru ca pana la urma este cel mai economic si incapator mijloc de transport. Paradoxal, in afara de faptul ca lumea este mai putin civilizata, ce s-a intamplat insa din '85 pana in zilele noastre? In afara unei experiente proaste deja avute cu scurtarea traseelor ca "dansii" sa nu fie deranjati, s-a continuat prin desfiintarea unor linii si multi-duplicarea altora. Vrem tramvaie ultramoderne (ce avem acum nici macar nu aduc cu cele din afara), dar gandim prost (RATB). Pana si in Croatia am vazut ultima tehnica de vehicule ca in mai marile orase ale Europei. Cu regret si deoarece atata timp cat cine nu trebuie a ajuns sa aibe o pozitie cu putere de decizie in planificare si deoarece nu cred ca vom reusi sa schimbam mentalitatea, eu zic sa nu ne mai agitam atat si sa-i lasam pe cei din pozitiile bine definite sa continue haosul din Bucuresti.
Sus
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Dum 07 Mai 2006 18:12:46    Titlul subiectului: 60325

Marea problema a Bucurestiului o reprezinta traficul. Sunt perioade in care traficul este redus si se circula bine si atunci si RATB circula bine. Nu putem avea un RATB bun, in conditiile unui trafic infernal. Poti face liniile cum vrei, daca banda pentru RATB nu e separata cu bordura de restul drumului, nicioadata nu va putea fi respectat vreun grafic de circulatie.
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 07 Mai 2006 20:01:35    Titlul subiectului: 60326

Fcuseră pe liniile 330 și 335 stație la Stadionul Dinamo; de ce au desfințat-o? În week-end, dacă nu vine 34 sau 46, aș putea să-l iau pe 330 sau 335 când merg la buncă-mea!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Dum 07 Mai 2006 21:13:36    Titlul subiectului: 60328

nokia2010 a scris:
Fcuseră pe liniile 330 și 335 stație la Stadionul Dinamo; de ce au desfințat-o? În week-end, dacă nu vine 34 sau 46, aș putea să-l iau pe 330 sau 335 când merg la buncă-mea!
La ce aglomerație e dimineața în intersecția Barbu Văcărescu - Ștefan cel Mare, o stație a lui 335 e tot ce lipsește. În plus, lipsa acestei stații e singurul mod prin care 330 și 335 își justifică statutul ANACRONIC de "linii rapide" Smile
Am zis mai de mult că toate liniile de autobuz ar trebui să fie re-numerotate cu 1XX și 2XX, pentru că la traficul infernal din prezent nici o linie nu mai poate fi rapidă. Poate doar dacă aproba Nea Pingele să se facă teleferic (A EXISTAT un astfel de proiect la începutul anilor '80) de unde e Crematoriul "Cenușa" pînă sus pe Intercontinental ar mai fi existat o linie rapidă supra-terană în centrul Capitalei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
aps



Data înscrierii: 21/Mai/2006
Ultima vizita: 23/Iul/2006
Mesaje: 11
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Mai 2006 01:31:04    Titlul subiectului: 6666666 60682

Ce ati zice daca traseul 143 s-ar duce la Floreasca, ca-i mai aproape de acces (Baicului), iar 311 sa se duca la Titan ca-i mai aproape de acces(Faur poarta 4)? Si astfel s-ar rezolva situatia ca si Titan sa primeasca Mercedesuri! Daca ar fi sa analizam cateva lucruri obiective legate de acces, am remarca faptul ca si 330, 335 (Barajul Dunarii); 101, 311 (Faur poarta 4); Ar putea ajunge la Titan?! Dat fiind faptul ca accesul s-ar face mai rapid la aceste traseede la Titan!
Inca un lucru important, este faptul ca autobazele care deservesc linii preorasenesti cu Ikarus-uri, Rocar-uri si Daf-uri, sa mai imprumute de la Titan, Ferentari sau Alexandria cateva Dac-uri in schimbul acelora, pentru ca acestea sa-si gaseasca utilizarea in Bucuresti unde merita calatorii, tocmai datorita faptului ca acestia sunt si cei mai multi contribuabili. Sa nu spuneti ca nu am dreptate si ca nu m-am gandit bine! Merit un ... Laughing

_________________
Dacă vor tăcea aceștia, pietrele vor striga.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alch3mist



Data înscrierii: 22/Mai/2006
Ultima vizita: 09/Mar/2007
Mesaje: 101
Locație: Bucuresti 4 (Piata Progresul)

MesajTrimis: Vin 09 Iun 2006 00:34:08    Titlul subiectului: 000000 60978

221 e o linie aproape inutila, dupa parerea mea. Desfiintarea ei, coroborata cu introducerea a 6-7 vagoane Tatra pe linia 47 ar rezolva problema transportului intre Ghencea si CET Vest. Curentul costa oricum mai putin decat motorina, iar in felul asta ar pune in valoare mai mult investitia facuta in linia lui 47 dintre Ghencea si sos. Progresului, care in prezent nu e exploatata suficient.

Si, daca tot vorbim de Viitorul autobuzelor bucurestene, propun modificarea traseului liniei 136 astfel: in sensul spre Izvor, de la intersectia bd. Natiunile Unite cu bd. Libertatii, pe bd. Natiunile Unite, splaiul Independentei pana la Piata Unirii, cu intoarcere prin ocolirea pietei. Acelasi traseu la retur.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 16/Aug/2023
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Iun 2006 14:45:33    Titlul subiectului: 827287 25007

Zona Bucurestii Noi a fost blestemata intotdeauna, l-au scos pe 6, le-au scos pe 177, 377, 20 circula la 20 de minute, 97 la fel, nu ai nici un maxi sa te scoata mai repede din zona, pe 97 au fost intotdeauna cele mai jegoase troleibuze...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 16 Iun 2006 09:18:43    Titlul subiectului: 61213

"Primele troleibuze vrem sa le avem la sfarsitul acestui an si sa le putem introduce pe noua linie care se va realiza intre Piata Sudului si Piata Unirii. Urmeaza sa scoatem la licitatie aceasta lucrare si sa o finalizam pana la sfarsitul anului", a declarat Gh. Aron, directorul general al RATB.
Apropo de planurile de dezvoltare, priviti cat de ferm si hotarat este directorul RATB asupra acestui proiect!
Daca licitatia este castigata de o firma "capabila" lucrarea nu va dura mai mult de 3 luni
Documentatie+licitatie - iunie/iulie
Contestatii+anuntare castigator - august/septembrie
Lucrari - septembrie/octombrie/noiembrie
Cel mai simplu ar fi sa intoarca la Pta Rosetti! Sau in noul terminal de pe platoul Sf Vineri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2006 12:00:07    Titlul subiectului: 61257

Daca nu se face banda separata pentru mijloace de transport pe Bd. Cantemir si daca nu se gaseste o solutie pentru intoarcere la Piata Unirii, o semicursa pentru troleibuze va dura mai mult decit una de 312.
In plus, pe perioada constructiei, se vor produce niste ambuteiaje si mai infernale pe Tineretului si la Piata Sudului - cel putin...
Nici nu vreau sa ma gindesc cum va fi la Sincai, acolo unde, pentru incadrare pe Tineretului spre Vacaresti, se practica metoda doua benzi dus si trei pentru bagat in fata... Poate ar fi o solutie mai buna ca returul de la Piata Unirii sa se faca pe Splai - Calea Vacaresti (pe vechiul traseu al lui 331). Sau chiar pe Splai pina la pod Mihai Bravu (varianta 131). Daca se alege varianta cu intoarcere prin Splai si apoi pe Bd. Marasesti, asta va insemna o congestionare suplimentara la stopul de la Budapeste. A le duce pina in Piata Unirii - cu intoarcere la Banca Religiilor - ar insemna inca cel putin 15 min intirziere. Poate doar sa se faca intoarcere la fintina din piata, cu revenire prin fata Irish Pub, dar asta va congestiona traficul venind dinspre Casa Poporului, plus ca permisiunea de a face stinga la fintina pentru mijloacele de transport va deschide apetitul si altor 'amatori'...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2006 12:14:05    Titlul subiectului: 61258

Cea mai buna solutie de intoarcere la Unirii este vechiul traseul al lui 313 si 312 (direct la Sitraco). In felul asta ar putea sa desfinteze pe 312, iar 313 ar putea fi eventual prelungit. Solutia ca 313 sau 381 sa se uneasca cu 131 nu o vad prea bine. Ganditi-va ca mai ales seara pe la 18.00, de la Victoriei si pana la Pasajul Unirii este stop continuu si poti face lejer 45 min - 1 ora.
Parerea mea este ca lucrarea se poate face in 2-3 luni. E mai greu un pic pe Vacaresti unde trebuie sa monteze si stalpi, dar in rest: "floare la ureche" (asta daca s-ar munci cu "talent"!)

_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2006 16:52:36    Titlul subiectului: 61267

Cred ca de la Pta Sudului la Sitraco sint cam 6 km. Insa e doar o estimare.
Apropo de probleme posibile, nu uitati ca pe Tineretului banda stinga (spre Unirii) e blocata de obicei de masini parcate. O varianta ar fi ca troleibuzele sa se intoarca pe Splai pina la Timpuri Noi, de unde sa faca dreapta pe Bd. Gh Sincai iar la Sincai sa faca stinga pe Tineretului. Stopul de acolo este deja defazat, deci n-ar fi nevoie sa se schimbe fluxul de circulatie.
Daca se prelungeste o linie (76 de exp), ar trebui prelungite si celelalte (73 si 74), sau se pastreaza 313 si 312 pe traseele existente. Pe de alta parte, inlocuirea autobuzelor de pe 312 si 313 cu troleibuze ar putea reduce (putin, macar) poluarea pe Bd. Cantemir si Tineretului. Nu cred ca media de viteza a autobuzelor ar fi mai buna decit a troleibuzelor.
Ca o idee mai generala, date fiind vitezele medii din Bucuresti, nu cred ca autobuzele ofera un transport semnificativ mai rapid decit troleibuzele. In conditiile acestea, luind modelul Lausanne, unde - data fiind administratia locala influentata de ecologisti - transportul electric face regula, cred ca ar trebui sustinute mult mai mult troleibuzele. Categoric tramvaiele necesita investitii in infrastructura mult mai mari, dar troleibuzele ar putea fi o alternativa competitiva (economic, cel putin - dat fiind pretul petrolului in continua crestere) autobuzelor. Nu mai vorbesc de aspectele ecologice - de care Bucurestiul ar trebui sa fie din ce in ce mai preocupat...
O alta varianta de intoarcere la Piata Unirii ar putea fi prelungirea pina la Dimbovita, dreapta pe bulevardul Unirii (?) pina la Biblioteca Nationala cu intoarcere pe Bd. Mircea Voda (cind se vor termina lucrarile la pasajul Marasesti). Problema aici insa va fi la podul Timpuri Noi, unde si asa circulatia este congestionata. O varianta posibila ar fi sa se faca dreapta la pasaj cu trecere peste podul Marasesti si apoi stinga pe Splai spre Timpuri Noi. Nici eu nu stiu care ar fi varianta optima... Ar trebuit ca RATB sa faca un studiu in principalele intersectii in perioadele de maxim trafic (inaintea Craciunului, sfirsitul vacantelor, venirea ploilor de toamna in Bucuresti etc.) pentru a identifica punctele 'fierbinti'.
Nu cred ca intoarcerea la Sf. Vineri ar fi o varianta potrivita. Daca troleibuze se duc pina la Sf. Vineri, cel putin la orele de virf ar pierde foarte mult la intersectia de iesire de linga Udriste (venind dinspre Sf Vineri) pentru a trece Bd. Unirii (?)


Ultima modificare efectuată de către 1689 la Sâm 17 Iun 2006 17:44:31, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2006 17:15:11    Titlul subiectului: 61270

RobertC a scris:
Parerea mea este ca lucrarea se poate face in 2-3 luni. E mai greu un pic pe Vacaresti unde trebuie sa monteze si stalpi, dar in rest: "floare la ureche" (asta daca s-ar munci cu "talent"!)
Dar cand au facut reteaua pe Iuliu Maniu sau pe Bd. Kogalniceanu au folosit stalpii vechi? nici vorba, altii noi!... pe Bd. Tineretului sunt prea rari (mai ales in curbe)... si ar mai trebui si pe Cantemir cam de la Budapesta, ca sa nu mai zic de toata Piata Unirii...
Poate sunt baieti destepti si monteaza reteaua mai spre axul drumului
De la- p-ta Sudului la Splaiul Unirii (pe traseul lui 313) sunt 4,35 km masurati cu Google Earth (tot atata da si daca masori pe o alta harta)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trasee, rute si harti din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 35, 36, 37  Următoare
Pagina 7 din 37

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community