|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Vin 25 Noi 2005 17:50:35 Titlul subiectului: Troleibuzele Irisbus Cristalis |
4051 |
|
Din pacate, uneori realitatea depasheste fictiunea : iata troleibuzele ultramoderne, Irisbus Cristalis ETB 12 si 18. Asemenea dihanii circula la Lyon si la St-Etienne (ale caror troleibuze ER si PER100 circula acuma prin Timisoara, Ploiesti, Medias si Piatra Neamt).
Aspectul lor are un rezultat radical asupra pasionatilor de transport in comun : ori cad in extaz, ori le urasc (eu fac parte din ultima categorie).
Pretul lor este enorm, aproape dublu fata de un troleibuz cu caroserie de autobuz.
Dat fiind pretul astronomic al Cristalisurilor, troleibuzele cu caroserie de Citelis, montate la Astra Bus au mai multe sanse sa se impuna in tara...
|
|
Sus |
|
|
NOA Vizitator
|
Trimis: Vin 25 Noi 2005 20:03:32 Titlul subiectului: |
4064 |
|
Irisbus cristalis articulat e interesant. Cel standard e butucanos. Ar fi bine ca regiile de transport local care au tendinta de a renunta la articulate (RATUC Cluj, RATB) sa se gandeasca putin si sa achizitioneze macar cateva astfel de vehicule. Intr-adevar, sunt scumpe, dar daca vrem sa intram in UE, nu ne putem face de rusine cu DAC 117 E.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 27 Noi 2005 16:28:46 Titlul subiectului: 25525252525 |
4259 |
|
Articulatul e super! Cel scurt pare o...capsulă cu un medicament. Dar arată bine și el. Ore cum o fi interiorul?
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Joi 08 Dec 2005 16:50:46 Titlul subiectului: |
5765 |
|
Imi plac aceste Cristalis, dar cred ca sunt un pic exagerate. Sunt evident moderne, avansate, dar prea de tot ca design. Parca arata mai prietenoase BERLIET ER100. Ma indoiesc ca voi vedea asa ceva in Bucuresti (sau in alt oras din tara) prea curand. Dar azi, la vanzarea marfii, conteaza tare designul. Si evident, fiecare isi testeaza maiestria la design. Si evident, ca un oras moern trebuie sa aiba vehicule moderne.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 08 Dec 2005 17:18:40 Titlul subiectului: |
5766 |
|
De obicei se spune despre englezi ca sunt conservatori si isi tin lucrurile lor asa cum le-au apucat din batrani. Francezii insa cad in extrema cealalta, fac corice sa faca ei lucrurile altfel, sa fie ei mai altfel decat altii. Si uneori cred ca le ies numai tampenii. Evident fac lucruri mai bune ca noi, dar fata de ceea ce face un neamt, francezii sunt chiar tampiti. Si stiu ce spun, ca am apucat sa lucrez vreo 2 ani la o revizie de vagoane unde majoritatea vagoanelor erau fie nemtesti, fie construite pe sistemul nemtesc. Acelasi mod de gandire, acelasi sistem de codificare simplu al pieselor si reperelor, ce mai, simplu, functional, elegant. Ei, nene, cand au inceput sa vina vagoanele Corail m-am luat cu mainile de par, francezii pur si simplu au facut multe lucruri d-andoaselea cred ca numai de dragul de a fi ei altfel, incepand de la pozitionarea diverselor repere in vagon si terminand cu codificarea pieselor de pe partea electrica, care ma interesa pe mine. La nemti piesele de pe partea electrica se codificau de forma 0a00, adica 5d1, 1k2, 3b1, la francezi insa auzeai de CCPMR, CCHHTP, ma rog, niste prostii de genul ala, abrevieri ale unor cuvinte frantuzesti, ca sa te sileasca sa intelegi cat de cat jegul ala de limba...
La nemti era simplu, prima cifra spunea in ce sistem intra acel reper, 1 pentru sistem incarcare baterii, 2 pentru iluminat, 3 pentru incalzire etc. Litera indica tipul functional al piesei, adica "d" era releu, "k" era condensator, "b" era tasta/buton, "a" era intrerupator s.a.md.
Iar celelalte 2 cifre indicau a cata piesa este. Simplu si clar, nu insiruiri bizare de litere, fara nici o legatura pentru cineva care nu stia franceaza...
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 08 Dec 2005 20:45:29 Titlul subiectului: |
5785 |
|
Parerea mea este ca designul modelului de 12 m e cam ciudat. cel de 18 m inca mai arata cumva. Intrebarea este care e mai vulnerabil? Din pacate, politica RATUC-ului, ca sa nu mai vorbim de cea a RATB-ului sau a RATC-ului este de eliminare a articulatelor, de unde rezulta aglomeratii. daca se va achizitiona vreun model "extraterestru", va fi probabil, cel de 12 m Poate RATT-ul, care se pare ca are o alta orientare decat regiile amintite anterior, va achizitiona modelul L, de 18 m
Intrebarea este urmatoarea: Cand se strica o piesa, cate alte piese trebuiesc demontate ca sa ajungi la piesa care trebuie schimbata
În legătură cu troleibuzele Cristalis. Propulsia lor se realizează cu ajutorul așa-ziselor "roți motoare". Roțile motoare sunt cele din spate, fiecare fiind acționată separat de către un motor. Ca urmare:
-nu e nevoie de cardan
-nu e nevoie de diferențial
-podeaua joasă e "plată" în zona axei motoare (nu are acea cocoașă) și, lucru deosebit de important: spațiul dintre măștile roților e mai larg; ca urmare, nu apare acea "gâtuire" a spațiului destinat pasagerilor în picioare din zona axei motoare
Ideea acționării independente a roților nu e nouă. Troleibuzele bucureștene provenite din vechile autobuze Renault aveau tot acționare independentă a roților, dar acționarea se făcea prin cardan; troleibuzele respective aveau, așadar
-2 motoare (ca și Cristalisul)
-2 cardane
Ceea ce nu știu dacă Cristalisul articulat are
-2 roți motoare sau
-4 roți motoare
Chiar dacă ar avea 4 roți motoare, nu ar fi prea complicat; nu ai avea acea transmisie care să treacă prin articulație
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Joi 08 Dec 2005 20:59:09 Titlul subiectului: |
5787 |
|
Sa nu vorbim in necunostinta de cauza. Am inteles ca ar fi rezistente. Complex nu inseamna nefiabil. Probabil ca are o constructie de tipul "pe module". Si acolo,riscul de defectare e mai redus, pentru ca acolo sunt aspru verificate la depou. Daca ar ajunge la noi ar arata rau, dupa doar 1 luna. Imi si imaginez liniile 65 si 97 cu aceste NAVETE SPATIALE. Iar la vehicule de transport in comun...nu te apuci asa...sa le faci de nebun.Si circula de 3 ani. Daca erau defectuoase, iti spun eu ca renuntau la ele dupa primele luni de functionare. Dar raman la varianta mea:d esignul e exagerat. Evident, or fi vrut sa isi arate maiestria, dar ar fi fost mai bun ca prototip. Unora dintre construcori le place sa exagereze. Eu studiez constructiile de utilaje (excavatoare, buldozere, camioane, macarale etc) si vad ca si in acest domeniu, designul conteaza mult!
|
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Dum 18 Dec 2005 05:19:50 Titlul subiectului: |
7833 |
|
Am citit pe un sit italian ca aceste troleibuze sint fff scadente in sensul ca tabla este f subtire, riscul de a se rupe repede in urma accidentelor este f. mare si betele de contact nu au nici un sistem de legatura. In Italia, la Milano sint 14 unitati inmatriculate 1913-1926 cu marca delfinului in fata a Irisbus, pentru a se deosebi de rombul Renault. Soferii italieni le-au considerat un bon-bon francez neadaptat pentru a fi utilizat in Italia, unde din pacate sint si persoane necivilizate care le-ar distruge destul de repede.
Trebuie sa spun ca soferii de aici sint mult mai atenti decit in Romania, aici nu vezi nici soferi care injura si nici la bustul gol sau care sa se ia la intreceri cu alte masini. Stau toti in cravata cu haina iarna si camasa vara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.28 kb |
Vizualizat: |
de 17418 ori |
|
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
RobertC
Data înscrierii: 29/Mai/2006 Ultima vizita: 26/Iul/2009 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti 4 (Obregia)
|
Trimis: Dum 28 Ian 2007 14:17:38 Titlul subiectului: |
44884 |
|
Iata si un articulat adus pe platforma pentru Milano
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.45 kb |
Vizualizat: |
de 16829 ori |
|
_________________ Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade |
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Joi 09 Dec 2010 14:30:08 Titlul subiectului: Troleibuse Iribus-Cristalis |
137305 |
|
Cateva date tehnice, de pe wikipedia:
-"IRIBUS-CRISTALIS-ETB-18"
LUNGIME: 18 m, latime 2,55 m, inaltime 3,40 m, masa la gol 19,1 tone, motor termic auxiliar care dezvolta 65 Kw, 4 electromotoare de tractiune de cate 80 Kw fiecare (total: 320 Kw), climatizare, 4 usi.
-'IRIBUS-CRISTALIS-ETB-12"
Lungime: 12 m, latime 2,55 m, inaltime 3,40 m, masa la gol 13,4 tone, motor termic auxiliar, doua electromotoare de tractiune, de cate 80 Kw fiecare (total: 160 Kw), trei usi.
|
|
Sus |
|
|
pTn
Data înscrierii: 29/Iul/2014 Ultima vizita: 21/Apr/2024 Mesaje: 218
|
Trimis: Dum 17 Mar 2024 10:03:24 Titlul subiectului: Some new pics from Lyon |
218798 |
|
see: https://public-transport.net/OBus/Lyon/2023/#img=9130_128.jpg
The trolleybus network in Lyon is being modernised, with new articulated trolleybuses from Hess joining the fleet. The older buses are extremely well maintained and still look very good in their third decade of service.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
213.1 kb |
Vizualizat: |
de 886 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
226.21 kb |
Vizualizat: |
de 886 ori |
|
Descriere: |
One of the new trolleybuses from Hess |
|
Mărime fișier: |
148.66 kb |
Vizualizat: |
de 886 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|