Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
neder
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 21/Apr/2006 Mesaje: 10
|
Trimis: Joi 19 Ian 2006 19:14:58 Titlul subiectului: Gari din Bucuresti |
57881 |
|
In loc sa se faca tampenia aia de metrou de la Policolor, unde oricum s-a modernizat tramvaiul si unde nu e un flux imens de calatori, unde de alftel soseaua care continua autostrada are 3 benzi pe sens si pe unde pot circula excelent si autobuzele, puteau sa construiasca o legatura mai rapida Gara de Nord - Unirii, ca e penibil sa stai sa schimbi la Victoriei sau sa ocolesti tot orasul cu M3. E proiect cu M4 pentru Gara de Nord - Izvor, alt lucru inutil (dupa parerea mea).
|
|
Sus |
|
|
DanCld
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Mai/2007 Mesaje: 86 Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)
|
Trimis: Joi 19 Ian 2006 19:42:06 Titlul subiectului: |
57882 |
|
neder a scris: | In loc sa se faca tampenia aia de metrou de la Policolor, unde oricum s-a modernizat tramvaiul si unde nu e un flux imens de calatori, | Pe vremea "celalaltă" mai erau niște fabrici pe acolo, oricum tunelele datează din '89 și au stat în conservare multă vreme. Finalizarea e oricum o idee bună, în sensul conectării la o eventuală gară de pe linia de centură - cu trenuri spre destinații utile gen aeroport...
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 20 Ian 2006 09:24:37 Titlul subiectului: |
57886 |
|
Este in proiect, cica, si un cartier d-asta tip ANL, asa ca situatie mai buna ca aia nu poate fi, construiesti metroul acum cand nu e inca construit nimic in zona, fara sa te incurci de tot felul de cladiri, si apoi construiesti ce vrei, ca sa nu mai punem la socoteala ca pretul terenurilor va creste, in folosul unora sau al altora. . .
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Aug/2024 Mesaje: 553
|
Trimis: Vin 14 Apr 2006 07:49:44 Titlul subiectului: mmm |
20666 |
|
Romania Libera, 2006-04-14
Edilii si arhitectii pregatesc planurile
Piata Universitatii isi va schimba infatisarea
Vineri 14 Aprilie 2006
Piata Universitatii va arata cu totul altfel peste cativa ani, dupa ce va fi finalizat proiectul de regenerare urbana initiat de edilii de la Primaria Capitalei. Deocamdata, nu se cunosc prea multe amanunte despre ce anume va fi schimbat, proiectul fiind inca la inceput. Primarul Videanu a anuntat ca va organiza un concurs de solutii dintre care va fi aleasa cea mai potrivita pentru regenerarea urbana a zonei. O data cu refacerea pietei, se va clarifica si situatia pasajului de la Universitate pe care primaria doreste sa-l preia si sa-l reabiliteze.
Piata Universitatii este considerata in prezent reperul nr. 1 al Capitalei. Aceasta va fi amenajata in asa fel incat sa poata fi organizate acolo in conditii civilizate evenimente sociale sau culturale, adunari publice si diverse manifestari. Multe dintre acestea se desfasoara in prezent pe spatiul verde din fata Teatrului National, ceea ce este inacceptabil pentru edili si arhitecti.
In proiectul de regenerare urbana vor fi incluse infrastructura si circulatia subterana. La rearanjarea acestora se va tine cont si de noua linie de metrou care va lega estul de vestul Capitalei. Iesirile de la metrou la suprafata vor fi amenajate intr-un mod civilizat si se vor construi noi guri de acces pe tronsonul cuprins intre Universitate si Sala Dalles. Arhitectii se gandesc sa imbunatateasca si aspectul Teatrului National care e posibil sa aiba o alta intrare, iar cladirea sa fie anvelopata. La Muzeul de Istorie al Bucurestiului si la Teatrul National se va putea intra si din subteran, din galeria de la metrou.
In afara de regenerarea urbana de la Piata Universitatii, municipalitatea mai are un proiect referitor la transformarea Hanului Gabroveni in centru cultural european.
Arhitectii vor viza proiectele primariei
Edilii din Primaria Capitalei au decis sa colaboreze cu arhitectii la definitivarea marilor proiecte care se vor realiza in Capitala in urmatorii ani. Ieri, reprezentantii de la Ordinul Arhitectilor din Romania (OAR)-filiala Bucuresti si Primaria Capitalei au semnat un parteneriat in acest sens. Scopul parteneriatului este de a realiza o strategie de dezvoltare arhitectural-urbanistica a Capitalei pe termen mediu si lung. Edilii si arhitectii vor identifica punctele vulnerabile ale orasului si vor stabili prioritatile de dezvoltare.
Marile proiecte ale primariei vor fi prezentate publicului in cadrul unui centru expozitional de informare si dialog, dupa care vor fi supuse dezbaterii publice. Atat simplii cetateni, cat si oamenii de specialitate vor putea veni cu idei pentru imbunatatirea proiectelor. Pana acum nu s-a procedat asa, iar orasul a avut de suferit. "Aparent, Bucurestiul nu s-a dezvoltat in baza unui sistem coerent, a fost doar intr-un fel sau altul administrat. O parte din vina o purtam si noi, profesionistii, pentru ca nu am gasit mijloacele de a deveni mai percutanti", a declarat Viorel Hurduc, presedintele filialei teritoriale Bucuresti a OAR. De acum incolo, arhitectii vor monitoriza toate proiectele Primariei si vor urmari ca fiecare dintre ele sa deserveasca in principal comunitatea. Primarul Videanu a precizat ca asteapta chiar dezbateri polemice pe marginea proiectelor Primariei.
|
|
Sus |
|
|
DanCld
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Mai/2007 Mesaje: 86 Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 15:15:33 Titlul subiectului: m |
63872 |
|
Vaporware curat: Libertatea a scris: | Metrou din Drumul Taberei in Pantelimon?
Un alt proiect de transport public a fost scos din sertarele Municipalitatii de primarul Adriean Videanu. Dupa o intalnire cu ministrul transporturilor, Radu Berceanu, primarul Capitalei a anuntat ca se va construi o noua magistrala de metrou, din fondurile Bancii Mondiale. Conform proiectului, aceasta va lega prin subteran cartierele Drumul Taberei si Pantelimon. | Ref: aici
_________________ ... ard zilnic în relanti 1 litru de motorină doar pentru aer condiționat și pentru muzică |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 16 Ian 2007 10:18:46 Titlul subiectului: *Rute noi de metrou in Bucuresti. Propuneri |
43894 |
|
2008 vine cu metroul
PROMISIUNI - Reprezentantii Metrorex promit ca, pana pe 31 decembrie 2007, Bucurestiul va avea o linie de metrou noua, functionala. "Tronsonul Nicolae Grigorescu - Linia de Centura este un proiect in valoare de 35 de milioane de euro", a declarat, ieri, directorul general al Metrorex, Liviu Soava. Guvernul a ratificat saptamana trecuta un acord de imprumut cu Banca Europeana de Investitii (BEI), in valoare de 63 de milioane de euro.
Suma va fi completata cu 70 de milioane de euro din surse bugetare si vizeaza reteaua de metrou, pe ruta care asigura legatura intre zonele de Est si de Vest ale Capitalei, achizitionarea a sase trenuri si modernizarea instalatiei electrice. "Inceperea lucrarilor a fost intarziata, dar noi incercam sa recuperam aceasta intarziere", a promis Soava. Directorul a precizat ca licitatiile pentru finalizarea tuturor lucrarilor au inceput deja si "teoretic, de la 1 ianuarie 2008, tronsonul Nicolae Grigorescu - Linia de Centura va fi dat in folosinta calatorilor".Proiectul de construire a tronsonului Nicolae Grigorescu - Linia de Centura are o lungime de 4,75 kilometri, cu patru statii: Nicolae Grigorescu 2-1 Decembrie-Policolor-Linia de Centura.
Lucrarile nu au fost finalizate intrucat fondurile alocate au fost insuficiente. Structura tunelurilor s-a deformat in timp, astfel ca in 1996 a fost avizat un studiu privind consolidarea tunelurilor.
Compact/16 Ianuarie 2007
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Aug/2024 Mesaje: 553
|
Trimis: Joi 15 Feb 2007 10:19:05 Titlul subiectului: 5y45y4y54 |
75972 |
|
Romania Libera 2007-02-10:
“Proiectul de constructie a magistralei de metrou Piata Victoriei (?!?!?!?!)(Bucuresti)-Otopeni a fost modificat, fiind eliminata varianta de iesire la suprafata a liniilor, in zona localitatii Otopeni, din cauza unor probleme legate de teren”, a declarat ieri Radu Berceanu, ministrul Transporturilor. Pentru aceasta investitie, autoritatile sunt in negocieri avansate cu Guvernul Japoniei, respectiv cu JBIC (Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala). Autoritatile nipone ar putea acorda Primariei Capitalei un credit pe termen lung cu dobanda redusa, iar o decizie va fi adoptata pana la sfarsitul lunii martie. Valoarea imprumutului va fi stabilita prin negocieri. Magistrala de metrou Gara de Nord-1 Mai-Otopeni va avea 13,9 kilometri si 14 statii. Potrivit proiectului, lucrarile ar putea incepe in cursul acestui an si vor dura aproape sapte ani.
|
|
Sus |
|
|
Arhimede
Data înscrierii: 28/Aug/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2007 Mesaje: 57
|
Trimis: Vin 23 Feb 2007 21:35:11 Titlul subiectului: |
76563 |
|
Investitie de 900 de milioane de euro
Credit de la japonezi pentru linia de metrou spre Otopeni
Vineri, 23 Februarie 2007 - Un articol de Cristina B. - Romania Libera
Primaria Capitalei se va ocupa de derularea proiectului privind construirea unei linii de metrou care va lega Gara de Nord de Aeroportul "Henri Coanda". Finantarea este posibil sa fie obtinuta dupa 1 aprilie de la Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala (JBIC). Premierul Calin Popescu Tariceanu s-a intalnit ieri cu reprezentantii JBIC pentru a discuta despre obtinerea creditului.
"Nu va ascund ca a existat o anumita ezitare si a domnit o oarecare confuzie cu privire la autoritatea care va fi responsabila de proiect. Era un fel de concurs intre Ministerul Transporturilor si Primaria Capitalei. Pana la urma, am hotarat ca responsabila de derularea proiectului va fi Primaria", a declarat Tariceanu.
Magistrala de metrou Gara de Nord-1 Mai-Otopeni va avea 21 de statii, cu o distanta de 800 metri intre acestea. Lucrarile ar putea fi initiate in 2007 si vor dura aproape sapte ani.
Constructia magistralei de metrou va incepe, potrivit studiului de fezabilitate, de la actuala statie de metrou 1 Mai, va traversa cartierul Pajura, zona Expozitiei (Piata Presei), Gara Baneasa, Aeroportul Baneasa si localitatea Otopeni. Capatul de linie va fi Aeroportul "Henri Coanda", unde statia va fi prevazuta cu terminale multiple.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a precizat recent ca intregul proiect va costa 940 milioane de euro.
_________________ sin(x) < x < tg(x), 0 < x < pi/2 |
|
Sus |
|
|
aly_106
Data înscrierii: 25/Sep/2006 Ultima vizita: 08/Oct/2012 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 08 Oct 2007 22:43:31 Titlul subiectului: |
83518 |
|
Ma poate lamuri si pe mine cineva?
Cand va fi gata tronsonul ''Nicolae Grigorescu'' - ''Linia de Centura'' (Doamne ce nume cretin) , Magistrala 3 (Militari) va circula : Industriilor -> Pacii -> Armata Poporului -> Politehnica -> Eroilor -> Izvor -> Piata Unirii 1 -> Timpuri Noi -> Mihai Bravu -> Dristor 1 -> Nicolaeg Grigorescu -> 1 Decembrie 1918 -> Policolor -> Linia de Centura ?
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 1181 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mar 09 Oct 2007 12:40:50 Titlul subiectului: |
83522 |
|
Nu stiu daca se poate asa ceva, deoarece din statia NG1 spre NG2 pleaca o singura linie, pe sensul spre Titan. In ideea ca se va circula din oras spre Catelu, statia Grigorescu ar trebui sa arate precum Eroilor, cu trei linii - linia de acolo e doar un racord pentru accesul trenurilor la/de la vreun depou. Idei de legatura sunt multe, insa fonduri sa fie.
In almanahul Scanteia 1986 (bineinteles aparut in 1985) este un articol dedicat noilor statii de metrou care se construiau atunci, insotite de im plam relativ si de o scurta descriere. Iata ce ziceau de statia Crangasi, ca sa va dati seama de ce astazi arata asa: "...Este o statie de lagatura intre magistrala I si III. de altfel, din aceasta insemnata decurg si cele trei etape de functionare ale statiei Crangasi, si anume: acum ea indeplineste rolul de statie terminus pe o ramificatie a magistralei I. A doua etapa va incepe la sfarsitul anului 1986 cand va tranzita calatoriile cu metroul spre Gara de Nord. aA treia etapa[b] va incepe cand se va circula pe magistrala III. Din aceste motive ea a fost dotata inca de la inceput cu trei linii..." Si de atunci peronul mic are doar rol tehnic, nici un tren de calatori n-a oprit acolo.
Si despre Gara de Nord: "...peroanele care vor desrvi tronsoanul de legatura cu cu M1 se afla la nivelul inferior. Peroanele de la nivelul superior fac parte din M3 care porneste de aici spre Piata Victoriei - Stefan cel Mare - Obor - Granitul (!) cu ramura spre statia Republica pe M1..." Varianta cu peroane suprapuse a cazut (putea fi folosita insa pentru M4 dar n-a fost sa fie)
In almanahul Flacara pe 1987 este o harta cu linia care o ia de la Iancului pe Pantelimon cu statii la Stadion (Electroaparataj), Morarilor si Granitul si apoi legatura prin tunelul actual catre Republica. Asa mai aparuse o schema intr-un ziar central in februarie 1986, unde linia mergea tot asa pe Pantelimon. Nu stiu care a fost motivul de au renuntat la metrou prin Pantelimon si au continuat linia de la Iancului spre Dristor.
Exista proiectul metroul pe Pantelimon spre Republica, insa varianta adoptata a fost cea spre Dristor.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 09 Oct 2007 14:31:04 Titlul subiectului: |
83526 |
|
Si credeti ca au avansat suficient cu lucrarile cat sa`i dea drumul pana in vara 2008, asa cum anuntau prin primavara? Mare lucru nu aveau de munca, avand in vedere ca tunelele erau deja sapate...
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Aug/2024 Mesaje: 553
|
Trimis: Mar 09 Oct 2007 15:18:36 Titlul subiectului: |
83528 |
|
rosetti61 a scris: | Nu stiu daca se poate asa ceva, deoarece din statia NG1 spre NG2 pleaca o singura linie, pe sensul spre Titan. In ideea ca se va circula din oras spre catelu statia Grigorescu ar trebui sa arate precum Eroilor, cu trei linii - linia de acolo e doar un racord pentru accesul trenurilor la/de la vreun depou. Idei de legatura sunt multe, insa fonduri sa fie. | Au construit un peron la sud de Nicolae Grigorescu (aproximativ sub linia de tramvai de pe bulevardul Camil Ressu), oarecum la nivelul vestibulului actualei statii; exista si o gura de metrou de partea cealalta a bulevardului... linia merge in continuare spre Dristor, traverseaza liniile existente printr-un tunel superior (care este relativ aproape de nivelul solului, construit prin metoda sapa si acopera), si ajunge la nivelul tunelului spre Dristor, venind din dreapta liniei principale (spre centru), macazul fiind deja instalat. Aceasta jonctiune se face unde era groapa din fata Pietei Ambrozie (intersectia Camil Ressu/Fizicienilor). Linia care se bifurca imediat la iesirea X a statiei Nicolae Grigorescu ar trece pe sub acest tunel superior.
|
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Dum 30 Dec 2007 22:57:15 Titlul subiectului: ggggg |
86310 |
|
Magistrala Aero. Otopeni-Pta. Victoriei 3 (daca nu ma inseli) - care va fi gata in 8 ani (conform unui ziar) - va fi numerotata M6 sau o magistrala speciala? Iar daca M5-ul (probabil Pantelimon-Ghencea) poate sa fie un vis, cum va fi soarta liniei Otopeni-Victoriei?
_________________
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Lun 31 Dec 2007 15:21:24 Titlul subiectului: |
86336 |
|
Parca M5 era tronsonul Piata Universitatii-Drumul Taberei si nu Pantelimon-Ghencea, daca pe timpul lui "ceasca" se lucra foarte repede la metrou, iar din 1977 si pana in ianuarie 1990 s-au realizat si partial terminat 4 magistrale, guvernele care au fost la putere dupa 1990 de abia au terminat de finalizat, care fie vorba intre noi in mare parte era terminata, M4 paractic 3 statii in zece ani si se mai chinuie inca vreo zece ani sa mai termine inca 3 statii pe aceasta magistrala, Pajura-Bazilescu-Laromet, deci toate proiectele in care se vorbeste despre noi magistrale vor ramane mult timp un vis!!
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 31 Dec 2007 15:48:10 Titlul subiectului: |
86338 |
|
M5 e divizat in doua etape: Drumul Taberii (sau Ghencea) - Universitate si Universitate - Pantelimon.
Iar asta e visul viselor!
|
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Mar 01 Ian 2008 01:36:54 Titlul subiectului: Cand va fi gata si ce vagoane va fi folosit pe M3? |
86364 |
|
Multumesc pentru harta... Pentru ca M5-ul pare sa fie un vis, am acum o intrebare cu viitorul M3 Industriilor-Linia de Centura care e under construction. Va fi chiar terminat in iunie 2008 (mai exact, 15.06) sau nu? Propun o idee. Se spune prin forum ca a mai existat cateva rame IVA. Propun ca aceste rame sa fie folosite pe aceasta magistrala decat sa fie casate... Daca totusi ele sunt functionale.
De ce M5-ul e divizat in 2 etape? Bucuresti are nevoie de legatura subterana est-vest (fiindca traficul bucurestean pe suprafata e EXTREM DE INFERNAL). Daca acest M5 va fi divizat in doua, statiile va fi ca la Piata Victoriei (conectate intre ele) sau ca la Gara de Nord (separat)
_________________
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 01 Ian 2008 18:21:09 Titlul subiectului: |
86379 |
|
E divizat in doua etape de punere in functiune, dar va fi un tronson liniar, fara statii de legatura. Va fi construita Universitate 2. De Eroilor am auzit 2 variante: sau o sa fie inca una sau o sa se foloseasca remizele statiei actuale pe post de linii. Am gasit toate datele pe internet, pe site-uri ale ziarelor... dintre care multe erau contradictorii
|
|
Sus |
|
|
doctorusat
Data înscrierii: 01/Ian/2008 Ultima vizita: 24/Aug/2024 Mesaje: 28 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 14 Ian 2008 12:32:08 Titlul subiectului: *Rute de metrou noi in Bucuresti. Propuneri |
87023 |
|
Credeti ca ar fii posibil sa avem metrou in viitorul apropiat pana in: OTOPENI CENTURA, ZAREA - GARA PROGRESU, GHENCEA - GARA DE EST (GARA OBOR) SI ANTILOPA, asta conform unui studiu, al carui autor este Metrorex si necesitatii de metrou a cartierelor in cauza.
Intrebarea este alta, vom mai apuca noi sa mergem cu metroul pana la Otopeni? Sau pana in Ghencea?... ca astia abia se chinuie... sa faca magistrala Nicolae Grigorescu2 - Linia De Centura, ca sa nu mai zic de 1Mai - Zarea, pentru care, mai nou, am inteles ca au incheiat sau ca vor sa incheie un contract cu o firma japoneza specializata in constructii de tunele, .. si cu aparatura "sofisticata"... poate ... poate
Descriere: |
Asta este o harta dupa conceptul metrorex. |
|
Mărime fișier: |
519.54 kb |
Vizualizat: |
de 62911 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 1181 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 14 Ian 2008 21:48:31 Titlul subiectului: |
87036 |
|
O harta cu proiecte de magistrale in 1990
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
233.52 kb |
Vizualizat: |
de 62873 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Mie 16 Ian 2008 19:15:31 Titlul subiectului: |
87088 |
|
Dupa cum vedeti harta lui rosetti61 comparata cu harta lui doctorusat, nu cred ca s-a schimbat ceva! Cu toate ca pe "vremurile bune" s-au finalizat 100% 2 magistrale si partial magistrala 3 (Industriilor-Eroilor) si au inceput constructia M4-ului (Gara de Nord 2-1 Mai) in numai 10 ani (1979-1989)!
Dupa ce a murit Tovarasul a "murit" si constructia retelei de metrou, in 18 ani, s-a finalizat (atentie! ) numai o parte din magistrala 3 (Nicolae Grigorescu-Linia de Centura) , cu toate ca aparatele de '89 incoace sunt mult mai moderne decat pe vremea de dinaintea Revolutiei. Deci nu cred ca vom avea, in viitor apropiat, legaturi subterane est-vest si nord-sud. Poate ca, odata ce imbatranim, vom avea si noi acele magistrale care au fost deja planuite incepand din anii '90.
_________________
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 16 Ian 2008 21:08:47 Titlul subiectului: |
87091 |
|
bogdanpopescu a scris: | adica in 18 ani, s-a finalizat (atentie! ) numai o parte din magistrala 3 (Nicolae Grigorescu-Linia de Centura) | Aceasta linie doar aproape finalizata - daca intelegem prin 'finalizat' = 'dat in functiune cu calatori'. Oricum afirmatia nu este corecta: In 2000 s-a dat in functiune bucata de 3 statii (din care una comuna cu o alta linie deja existenta) Gara de Nord - Basarab - Grivita - 1 Mai.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Sep/2024 Mesaje: 10070 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 17 Ian 2008 20:03:26 Titlul subiectului: 00000000 |
87141 |
|
O magistrala foarte utila (s-a si vehiculat prin presa despre ea la un moment dat) ar fi din Rahova pana in Colentina (prin Piata Unirii), cu o eventuala prelungire a ei pana in comuna Afumati (trecand si prin Voluntari). Ar fi o buna legatura est-vest. Pe termen mediu insa mult mai utila ar fi unirea liniilor 21 si 32 de tramvai.
O alta idee ar fi prelungirea magistralei 3 de metrou de la Industriilor pana in comunele Bolintin Deal si Bolintin Vale cu trecere prin Ciorogarla, deoarece exsita un flux suficient de calatori, si ar mai debloca bulevardul Iuliu Maniu la orele de varf. Iar microbuzele ar disparea de la sine in ambele cazuri enumerate.
Nu mai are rost sa pomenesc despre metroul catre Drumul Taberei, s-a pomenit de "n" ori despre el. Deocamdata totul e pe hartie. Un singur lucru concret avem, si anume "nebunia" cotidiana de la intersectia Razoare.
Din pacate Bucurestiul s-a dezvoltat intr-un ritm destul de alert si haotic inaintea infrastructurii, iar acum incepem sa culegem roadele.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Joi 17 Ian 2008 21:40:36 Titlul subiectului: |
87146 |
|
Din pacate prelungirea magistralelor de metrou spre localitatile invecinate Bucurestiului mi se pare total nepotrivita. Conceptul in sine nu este rau dar problema tine de capacitatea de transport. Pentru a lega centrul de localitatile din judetul Ilfov cel mai ieftin ar fi sa se investeasca in linii de tramvai separate de trafic. Multe dintre localitati de-abia ar putea acoperi o cerere de 100-200 de calatori pe ora pe sens, deci putin probabil sa renteze un tramvai sau un metrou. Exista si situatii in care cererea e suficienta, spre exemplu in Otopeni (foarte mare, ar merge metrou din prima), Voluntari (mare) si Popesti (medie si constanta). Dar nu imi spuneti de Chiajna, Bolintin si Ciorogarla. Acolo chiar ca nu merita. Un autobuz cu orar regulat ar fi suficient. RATB la rutele preorasenesti sta intr-adevar groaznic asta si pentru ca multe curse se fac doar "pe hartie".
Din pacate asta e realitatea. Nu avem nici o garantie ca lucrurile ar fi fost facute intocmai cu acel plan din mesajul de mai sus (magistrala 1 si 2 au avut alte planuri la inceput), dar nu e imposibil.
Partea proasta este ca nu se investeste si stim noi care partid mai liberal decat toti a votat impotriva suplimentarii fondurilor pentru metrou. Curios este ca pe unul din sediile lor era un afis de propaganda al aceluias partid cu urmatorul mesaj "Vrei sa ai metrou in Drumul Taberei?". Bataie de joc.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Sep/2024 Mesaje: 10070 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Ian 2008 12:39:58 Titlul subiectului: |
87180 |
|
fider a scris: | Dar nu imi spuneti de Chiajna, Bolintin si Ciorogarla. Acolo chiar ca nu merita. Un autobuz cu orar regulat ar fi suficient. | De Chiaja nu ma pronunt, dar in Ciorogarla merg cu treburi cam de doua ori pe luna (mai putin iarna) si am constatat ca exista un flux destul de mare de calatori, mai ales ca sunt multi care vin de la oras in Ciorogarla si isi fac case, plus ca intre Bucuresti si Ciorogarla au aparut foarte multe reprezentante, etc. Poate ca un metrou este cam scump, dar un "metrou usor" ar fi foarte bun pentru aceste zone care se vor dezvolta destul de mult in urmatorii ani.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 19 Ian 2008 12:01:39 Titlul subiectului: |
87251 |
|
guest a scris: | in Ciorogarla merg cu treburi cam de doua ori pe luna (mai putin iarna) si am constatat ca exista un flux destul de mare de calatori | Or fi, dar in conditiile in care sunt cartiere intregi in Bucuresti care nu sunt servite de metrou, ar fi grotesc de hilar sa racordeze cateva comune
|
|
Sus |
|
|
|