Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 30 Dec 2005 00:21:12 Titlul subiectului: Mercedes din strainatate |
9772 |
|
Mercedes AKA 6226 "Rossianin"MODEL: AKA 6226 "Rossianin"
TIP AUTOBUZ urban articulat, cu 4 uși
LUNGIME 17545 mm
LĂȚIME: 2500 mm
ÎNĂLȚIME 3000 mm
MOTOR: Daimler-Chrysler OM 447 hLA, situat în spatele axei C. Nu se specifică dispunerea, dar, după cum arată autobuzul, motorul pare longitudinal și orizontal
PUTEREA MOTORULUI: 220 Kw (299 CP)
CUTIE DE VITEZE: VOITH DIWA 854.2 automată
AXA A: directoare
AXA B: ?
AXA C: motoare
CAPACITATE: 260 pasageri (40 pe scaune și 220 în picioare)
Autobuzul respectiv se găsește la același site cu SVARZ 6240
Autobuzul respectiv derivă din Mercedes, cu toate că numele de Rossianin se traduce prin... cetățean rus. Asemenea autobuzului SVARZ, capacitatea lui este deosebit de mare, dacă ținem cont de dimensiunile lui. Se mai pune, însă, o problemă: densitatea călătorilor la care se referă fișa tehnică. Dacă bine știu, în UE, aceasta ar fi de 5,5 călători pe metru pătrat, pe când la noi este de 8,5 călători pe metru pătrat. Altfel nu îmi explic de ce într-un autobuz de 17990 mm (cât are SVARZ) încap mai mulți călători decât într-un vanhool 300 AGG,care are 24785 mm.
2. Rossianin privit din față
3, În continuare voi posta poze cu varianta standard a "Cetățeanului Rus". E vorba de AKA 5225
4. AKA 5225 văzut din lateral
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.9 kb |
Vizualizat: |
de 39505 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.6 kb |
Vizualizat: |
de 36802 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.28 kb |
Vizualizat: |
de 36802 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.25 kb |
Vizualizat: |
de 36802 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Vin 30 Dec 2005 16:23:52 Titlul subiectului: |
9944 |
|
OAB a scris: | Mercedes AKA 6226 "Rossianin"MODEL: AKA 6226 "Rossianin" | Caroseria este de Mercedes O405, care a fost produs vreo 7 ani de zile, mai intai in versiune cu podea ridicata, si apoi cu podea joasa. Exista in standard (12m) si articulat (18m). A fost inlocuit de Mercedes Citaro.
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Lun 02 Ian 2006 09:40:27 Titlul subiectului: mmmmm |
10506 |
|
Mercedes Citaro:
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 05 Ian 2006 03:08:57 Titlul subiectului: 0000000 |
11010 |
|
Cum e așezat motorul la Mercedes O 530, cunoscut cu numele de Citaro? Motor longitudinal, orizontal, plasat pe partea stângă (cel puțin, așa zice forumul "Transbus). Tot pe site-ul pe care l-ai amintit mai sus se spune că autobuzul are
32 locuri pe scaune
34 locuri în picioare
deci, în total, 66 locuri
Podeaua e joasă pe toată lungimea autobuzului, dar interiorul e foarte strâmt . În legătură cu amplasarea motorului. Într-adevăr, motorul longitudinal e mai eficient din punctul de vedere al centrului de greutate, dar e interesant că nu au abandonat ideea de motor orizontal. S-a spus pe forum că motorele orizontale au tendința de a polua mai tare la pornire decât cele verticale.
Nu mă miră așezarea lui în spate, nici dispunerea lui longitudinală (cu toate că sunt firme care preferă dispunerea transversală), ci FAPTUL CĂ E ORIZONTAL. Mie mi se pare că motorul orizontal e și o chestie de prost gust INDIFERENT DACĂ E MONTAT ÎN SPATE SAU CENTRAL. Și totuși, Mercedes Citaro are MOTOR ORIZONTAL, LONGITUDINAL, PLASAT ÎN SPATE-STANGA. Pe site-ul indicat de Einstein1984 se spune, negru pe alb, că motorul e orizontal și longitudinal iar pe site-ul Transbus se spune că e montat în spate stânga.
În legătură cu motare de camion modificate. Am impresia, dar nu sunt sigur, că soluția respectivă a fost adoptată și de Ikarus la modelul 211 (midibuz, de 8500 mm lungime), care are motor de IFA. Vezi site-ul www.buszok.freeweb.hu
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
sdanescu
Data înscrierii: 26/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Ian/2023 Mesaje: 39 Locație: Timisoara
|
Trimis: Joi 12 Ian 2006 16:24:20 Titlul subiectului: |
57632 |
|
http://www.james-irvine.com/industrial/images/navigazione/industrial/ustra/photo/big/ext2.jpg
Respectivul autobuz este un MB Citaro restilizat de designerul James Irvine special pentru orasul Hannovra. Acest autobuz este o continuare a unui proiect similar realizat de acelasi designer englez, pentru acelasi oras, in acel caz fiind vorba despre tramvaie (seriile 2000-2500 metrou usor), inlocuitoarele actualelor tramvaie SH (TW 6000) ajunse in Budapesta. Tramvaiele din seriile 2000-2500 au fost inaugurate cu ocazia Expo 200 Hannovra.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 08 Feb 2006 02:50:45 Titlul subiectului: *Mercedes din strainatate |
58305 |
|
1. Fata.
2. Motorul Citaro-ului de 15 m.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.85 kb |
Vizualizat: |
de 37237 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
16.63 kb |
Vizualizat: |
de 36982 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 08 Feb 2006 18:33:19 Titlul subiectului: |
58311 |
|
Sitemul de răcire al Mercedesului O 530 (standard, lung și articulat) diferă radical de cel al Rocarului de Simon. Ventilatorul este montat PARALEL cu direcția de mers (și nu perpendicular, ca la autobuzele la care ventilatorul e pe fulie). Pote că e mai eficient. Din desen nu se observă clar dacă e acționat de motor hidraulic sau de motor electric.
În legătură cu montarea motorului. Ideea a fost de a mări capacitatea lunetei și, implicit, de a face autobuzul mai luminos. Practic, s-a recurs la o soluție de compromis:
-podea joasă 100 %
-motor orizontal, plasat pe stânga, îngreunând mult accesul pasagerilor care vor să stea pe scaunele din spate; ei trebuie să se "cocoațe".
Este o soluție mai rar întâlnită și, aș putea spune, originală, dar nu tot ce e original e și bun. Din acest punct de vedere, consider că Irisbusul a găsit o soluție (mai) bună. A așezat motorul vertical, transversal, într-un compartiment situat în spatele ușii a III-a, micșorând luneta, dar asigurând un oarecare spațiu. Capacitatea Irisbusului de 12 m e de 107 pasageri în timp ce capacitatea Mercedesului Citaro tot de 12 m e de 66 pasageri. Și mai este ceva. Dacă se depășește capacitatea specificată în fișa tehnică, s-ar putea ca garanția să nu mai fie valabilă.
|
|
Sus |
|
|
weeping_eye Vizitator
|
Trimis: Joi 09 Feb 2006 09:11:49 Titlul subiectului: |
58320 |
|
OAB a scris: | Ventilatorul este montat PARALEL cu direcția de mers (și nu perpendicular, ca la autobuzele la care ventilatorul e pe fulie). Pote că e mai eficient. Din desen nu se observă clar dacă e acționat de motor hidraulic sau de motor electric. | Intotdeauna se vor face compromisuri. Exemplul tau cu motorul transversal favorizeaza amenajarea salonului dar duce la o scadere a randamentului transmisiei (obliga folosirea a doua angrenaje conice)!
Paralel? Fulie? hai sa stabilim un limbaj: vorbim de axa lui, de directia curentului de aer! In cazul asta, un ventilator cu axa paralela cu axa vehiculului poate fi antrenat prin curea sau prin electromotor iar unul cu aza asezata transversal va avea in mod sigur un electromotor. Antrenarea cu motor hidraulic mi se pare tare dezavantajoasa, o data din punct de vedere al volumului ocupat de instalatie (pompa, conducte, motor hidraulic, rezervor ulei), a doua oara din cauza complicatiilor constructive. In plus, un electroventilator poate functiona numai cind e cazul, fiind comandat de un termocontact. Daca priza de aer e pe peretele lateral in ambele cazuri, cam acre ar fi diferenta de randament al unei aceeasi instalatii de racire, o data montata transversal si alta data paralel?
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 09 Feb 2006 18:24:39 Titlul subiectului: |
58322 |
|
Și totuși, deși e o soluție incomparabil mai comodă, ea nu s-a încetățenit. E o problemă de fiabilitate sau o teamă față de nou? În continuare, voi cita un articol privitor la motorul autobuzului Karosa Irisbus de 18 metri, autobuz care are multe puncte comune cu Astra Irisbus
ENGINE
• IVECO F2BE0682D (EURO 3) - Vertical, transversally mounted linear six-cylinder four-stroke Diesel engine with direct fuel injection - Provided with a turbocharger - With cooling of sucked air - Power output .................................213 kW / 2050 rev/min - Torque................................. 1100 Nm / 1080-1800 rev/min - Cylinder capacity ................................................. 7.8 litres - Water-cooled - The cooling circuit consists of brass piping and silicone fittings
- The cooler fan is driven hydrostatically
Poți să spui ce înseamnă acționare hidrostatică? E cumva vorba de acționare hidraulică?
Postez o poză cu motorul autobuzului Karosa Irisbus 18. Și mai este o problemă: Cea a centrului de greutate care, în cazul autobuzelor cu motor transversal este mult deplasat în spate. Problema se pune astfel. Ce e mai important în cazul autobuzelor cu podea joasă care, oricum, au probleme de spațiu
-să asiguri un comfort cât de cât pasagerilor, recurgând la soluții tehnice atipice și mai puțin performante, gen motor transversal transmisie în unghi de 90 de grade și , nu în ultimul rând, lunetă mult mai mică decât în mod normal?
-să asiguri o transmisie fiabilă, luminozitate sporită și un salon extrem de strâmt al pasagerilor, cu o capacitate de 66 locuri?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.12 kb |
Vizualizat: |
de 37377 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
weeping_eye Vizitator
|
Trimis: Lun 13 Feb 2006 14:20:45 Titlul subiectului: bbbbbbb |
58365 |
|
Citat: | - The cooler fan is driven hydrostatically
Poți să spui ce înseamnă acționare hidrostatică? E cumva vorba de acționare hidraulică? | Chiar ma mira treaba asta - actionare hidrostatica la un simplu ventilator! Varianta se foloseste in general la locomotive, unde e vorba de putere mare. Dar asta e, baietii au ales si au pus in practica.
Actionarea hidrostatica este o actionare hidraulica (miscarea se transmite prin intermediul unui lichid - de obicei ulei).
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 13 Feb 2006 17:27:50 Titlul subiectului: |
58377 |
|
Soluția motorului electric este mai simplă, dar se pune problema cât de fiabil e senzorul care declanșează motorul electric aferent ventilatorului. Într-adevăr, la autoturisme, electroventilatorul este folosit frecvent, dar autoturismul circulă, în medie, o oră pe zi, în timp ce un autobuz urban funcționează, în medie, undeva între 9 și 10 ore. Una e ca electroventilatorul să nu pornească la un autoturism și alta e să nu pornească la un autobuz. E drept că ventilatorul hidraulic sau cel acționat prin intermediul curelei consumă mult mai mult din puterea motorului (funcționând tot timpul), dar e mai sigur.
La acest topic se vorbea de niște Iveco-uri (nu s-a precizat exact modelul). Ca urmare, îndreptați-vă atenția (și) către Iveco City. Se pare că e înrudit cu Irisbusul, având în vedere că poziționarea motorului este tot transversală, câștigându-se spațiu pentru salonul pasagerilor (e drept că în detrimentul randamentului transmisiei).
Ideea aducerii Mercedesurilor Citaro e discutabilă indiferent de orașul în dotarea căruia ar urma să intre din cauza capacității extrem de reduse. Practic, 10 Irisbusuri echivalează cu 16 Citaro. Și dacă, prin absurd, RATB ar achiziționa autobuze Citaro articulate, problema nu ar fi rezolvată decât în mică măsură. Capacitatea de transport al unui Mercedes articulat vizavi de manevrabilitatea dificilă nu justifică achiziționarea modelului respectiv. Altfel spus, Mercedesul O 530 G este prea puțin încăpător față de cât de greu se conduce.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 15 Mai 2006 23:34:59 Titlul subiectului: 000000000 |
23016 |
|
Un Mercedes O 520, rudă apropiată cu Citaro
Prezentarea midibuzului:
Caratteristiche tecniche
Motore: DaimlerChrysler OM 904 LA
Posizione: Posteriore trasversale
Funzionamento: Sovralimentato, 4 tempi, 4 cilindri, Ciclo DIESEL
Cilindrata: cm3 4.249
kW: 130 a 2200 giri/min
Motore elettrico: SIEMENS tipo 1PV5138-4WS24-Z
Funzionamento: Motore asincrono a 4 poli con raffreddamento ad acqua
Kw: 118
Peso complessivo: kg. 12.050
Lunghezza: mm 8.908
Larghezza: mm 2.350
Altezza: mm 3.080
Posti di servizio: 1
Posti a sedere: 8 (+2 pieghevoli in assenza di carrozzella)
Posti in piedi: 44
Posti carrozzella: 1
Posti totali: 54
Aria condizionata: Si, integrale
Pianale ribassato: Si
Pedana TH: Si
Impianto MP3: Si
Matricole aziendali: 2610 - 2615
Numero esemplari in servizio: 6
Anno entrata in servizio: 2002
Vedere din spate
Interiorul Mercedesului O 520
varianta de 8 metri a autobuzului e mai sus
un text privitor la Mercedes O 520. Citez:
This bizarre bus is a Cito, a type which enjoyed some popularity in France. The most unusual thing about the Cito (aside from its looks) is its driveline. This consists of an electric motor supplied with current by a generator, driven by the 4-cylinder Mercedes engine mounted above the rear axle. The Cito is available in three lengths (8m, 9m and 10m), but the 10m version shown here is the most common. The engine compartment takes up quite a lot of space at the rear of the bus, and there can't be much room for passengers inside an 8m Cito!
Bordul midibuzului mercedes O 520:
Având în vedere că:
-roțile axei B nu sunt duble
-motorul se găsește chiar deasupra axei B, poziționat transversal
e posibil ca midibuzul respectiv să aibă suspensie independentă iar planetarele să iasă direct din cutia de viteze?
Fața și zona axei A:
Spatele; zona axei B:
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 16 Mai 2006 22:21:39 Titlul subiectului: |
23071 |
|
OAB a scris: | Având în vedere că:
-roțile axei B nu sunt duble
-motorul se găsește chiar deasupra axei B, poziționat transversal
e posibil ca midibuzul respectiv să aibă suspensie independentă iar planetarele să iasă direct din cutia de viteze? | Cu jantele alea de fata pe spate sa stii ca nu e exclus, dar nu are CV , ci doar un diferential . In loc de CV are un generator si un motor electric, cam ca o LDE. Daca are si suspensie independenta, chiar ca e ciudat.
Ma gandesc numai unde au indesat cele 2 agregate electrice............
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 18 Mai 2006 13:27:29 Titlul subiectului: mmmmm |
23146 |
|
Două autobuze cu același șasiu și același motor:
Mercedes O 305:
și Heuliez GX 44:
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 27 Mai 2006 11:36:14 Titlul subiectului: |
23743 |
|
Un autobuz standard cu:
-rază de viraj mai mică decât în mod obișnuit (10,85 m în loc de 12)
-suspensie independentă pe axa A; pe axa B nu se precizează tipul suspensiei, cum ar fi normal
-angrenaje hipoide
Schema autobuzului:
Și fișa tehnică: Citat: | Las Prestaciones Motor Mercedes Benz OM 447 hLA
250 cv. Norma Euro-II
Cilindrada 11.967 cm3
Tipo 6 cilindros en lĂnea
Piso bajo semi-urbano
Caja de Cambios S6-85
Plazas 47 plazas de asiento + 35 viajeros de pié.
La TĂ©cnica MecĂĄnica de suspensiĂłn Eje delantero:
SuspensiĂłn de ruedas independiente y estabilizador
Eje motriz:
Setra con engranaje hipoide en el diferencial
Frenos Sistema antibloqueo ABS, Control de tracciĂłn ASR.
Freno motor con mando pedal-interruptor.
Eje delantero:
Freno neumĂĄtico de disco
Eje trasero:
Freno neumĂĄtico de tambor
DepĂłsito de combustible 500 litros
Dimensiones Longitud 12,00 mts.
Ancho 2,50 mts.
Altura 3,20 mts.
Altura interior del techo 2,19 mts.
Distancia entre ejes 6,08 mts.
Radio de giro 21,70 mts. |
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 27 Mai 2006 11:41:14 Titlul subiectului: |
23744 |
|
Un autobuz înrudit cu cel de mai sus:
Fișa tehnică: Citat: | Las Prestaciones Motor Mercedes Benz OM 447 hLa
250 cv. Norma Euro-II
Cilindrada 11.967 cm3
Tipo 6 cilindros en lĂnea
Piso bajo semi-urbano
Caja de Cambios S6-1600
Plazas 65 plazas de asiento + 30 viajeros de pié.
La TĂ©cnica MecĂĄnica de suspensiĂłn Eje delantero:
SuspensiĂłn de ruedas independiente y estabilizador
Eje motriz:
Setra con engranaje hipoide en el diferencial
Eje de arrastre:
ZF autodireccional
Frenos Sistema antibloqueo ABS, Control de tracciĂłn ASR. Freno motor con mando pedal-interruptor.
Eje delantero:
Freno neumĂĄtico de disco
Eje trasero:
Freno neumĂĄtico de tambor
Eje de arrastre:
Freno neumĂĄtico de disco
DepĂłsito de combustible 400 litros
Dimensiones Longitud 14,95 mts.
Ancho 2,50 mts.
Altura 3,20 mts.
Altura interior del techo 2,19 mts.
Distancia entre ejes 1º a 2º: 6,08 mts.
2º a 3º: 1,60 mts.
Radio de giro 23,80 mts. |
|
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Dum 28 Mai 2006 10:04:17 Titlul subiectului: mmm |
23804 |
|
OAB a scris: | Două autobuze cu același șasiu și același motor:
Mercedes O 305 . . . și Heuliez GX 44: | A mai existat si Heuliez O305 (varianta standard si articulat), exploatat de orasele Nantes, Montpellier si Strasbourg :
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 07 Iun 2006 15:04:12 Titlul subiectului: *Mercedes Citaro/Conecto din strainatate |
60914 |
|
Citaro din Grecia (cel putin cele din orasul Larissa) sunt varianta in doua usi, partea din spate fiind mai ridicata. In partea din spate scaunele sunt montate cu spatele spre peretii laterali ai autobuzului, astfel ca oamenii stau fata in fata.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.24 kb |
Vizualizat: |
de 37201 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
39.81 kb |
Vizualizat: |
de 37201 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 11 Iun 2006 22:45:13 Titlul subiectului: 203 |
61067 |
|
Uitati-va mai jos. Poza înfățișează interiorul unui Citaro, dar, precum se vede, spatele diferă rafical de varianta bucureșteană. Asta înseamnă că difer ăcel puțin sistemul de răcire, dacă nu cumva și dispunerea motorului:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.2 kb |
Vizualizat: |
de 37028 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Dum 11 Iun 2006 22:51:08 Titlul subiectului: |
61068 |
|
@OAB Citaro din poza ta nu are usa 3, asa ca are motorul dispus alfel.
_________________
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 11 Iun 2006 23:12:24 Titlul subiectului: |
61069 |
|
Poate că ai dreptate, dar nu sunt sigur.
În poza 1. veti vedea un Citaro cu 3 uși diferit de cele ale RATB. Grila corespunzătoare radiatorului e pe dreapta:
2. Comparati modelul de mai sus cu următorul, care are, într-adevăr 2 uși; radiatorul e așezat exact la fel:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.43 kb |
Vizualizat: |
de 37027 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.98 kb |
Vizualizat: |
de 37027 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Magnum
Data înscrierii: 13/Mar/2007 Ultima vizita: 07/Feb/2021 Mesaje: 149 Locație: Suceava
|
Trimis: Mie 21 Iun 2006 12:49:41 Titlul subiectului: |
25982 |
|
Nu am gasit nici un topic cu Mercedes Citaro, asa ca am pus pozele ce le-am gasit pe google cu un Mercedes Citaro, aici.
Autobuz
Autobuzul de mai sus se numeste Mercedes Irvine Citaro si se poate gasi in Hanovra
http://www.uestra.de/eng/160.php
Ultima modificare efectuată de către Magnum la Mie 21 Iun 2006 16:26:45, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 05 Sep 2006 11:46:40 Titlul subiectului: 88888 |
32708 |
|
OAB a scris: | MODEL: AKA 6226 "Rossianin" | Fac unele rectificări și completări:
1. capacitatea totală e de 220 pasageri:
-40 pe scaune
-180 în picioare
2. Formula roților este de tip 6x2, din câte am observat, treaba asta rezultădin codul autobuzului:6226, adică
-6 înseamnă că are 3 axe; inițial credeam că 6 înseamnă articulat, dar autobuzul "Voljanin" are 3 axe și nu e articulat: pentru exemplificare, îl postez:
-2 înseamnă 2 roți motoare; evident, roțile motoare în cazul lui AKA Rossianin sunt cele ale axei C
-26 constituie alte litere ale codului; încă nu mi-am dat seama dacă au vreo semnificație sau constituie o simplă ordonare; înclin să cred prima variantă
Altfel spus, în cazul lui Rossianin
-Axa e portantă și directoare
-Axa B e doar portantă
-Axa C e motoare
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
|
Sus |
|
|
|