Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele DAC 112 bucurestene
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 09 Mar 2006 20:51:43    Titlul subiectului: 59039

Seriile 22xx, 21xx, 20xx, 23xx sunt fabricate înainte de 1989. În 1989 au venit de la 1757 la 18xx, în 1990 4xx și 5xx, în 1991 24xx,25xx, în 1992 26xx, în 1993 29-38 (39?).

#2227 a avut ultimul RK în 2004 și, în ciuda faptului că era trimis și pe liniile preorășenești din E, arată ca nou și acum. Au muncit bine la el Very Happy
#2102 nu știu când a avut ultimul RK, dar starea lui e foarte proastă... totuși, la ultimul RC a fost revopsit pe dinafară, dar la interior este jalnic.

Un alt autobuz galben este #2308, în stare foarte bună, reparat capital în 2005.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 18:12:12    Titlul subiectului: 59602

#478 a primit acum câteva zile o cutie de viteze nouă, care funcționează foarte bine (iar diferențialul e schimbat acum 2 săptămâni). Veche cutie era o pacoste... nu intra decât în treptele 2, 3 și 6.
Din păcate, el nu a fost recondiționat, ci doar revopsit Sad
Înainte de reparație:

După reparație:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 20:06:24    Titlul subiectului: 03 59606

O temă de gândire pentru bucureșteni (și nu numai). Eu unul nu reușesc să-mi dau seama de ce #474 e scund și restul seriei 4xx de Dac-uri (venită în 1990) are înălțimea normală... Probabil că #474 este renumerotat din 1757-2399 sau poate chiar mai vechi!
Iata-l pe #474, in poza 1 . . .
. . . si iată-le acum pe #460 și #463, cu înălțime normală
Se vede clar că #474 e DIFERIT de restul seriei! Trebuie făcute săpături urgent!.
#474 a participat la niște filmări... se face un film în care acțiunea se petrece în anii '80. De aia nu mai are siglă (cred că a avut autocolant cu vechea siglă ITB....jupuit cu tot cu vopsea și, implicit, cu sigla RATB-ului).
#1757, în 2002 arăta foarte bine (îi făcuseră RK). Semăna la schemă cu #1787, dar nu cred că în 4 anii ajungea așa rablagit ca #1787 (deci nu cred că #1757 a fost redenumit #1787).



04742530013ji.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.19 kb
 Vizualizat:  de 18950 ori

04742530013ji.jpg



1-04603530012uu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.24 kb
 Vizualizat:  de 18950 ori

1-04603530012uu.jpg



2-04631020042kw.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.92 kb
 Vizualizat:  de 18950 ori

2-04631020042kw.jpg



3-04762460011pv.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.69 kb
 Vizualizat:  de 18950 ori

3-04762460011pv.jpg



4-04781020430jp.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.6 kb
 Vizualizat:  de 18950 ori

4-04781020430jp.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 20:21:28    Titlul subiectului: 59607

Dr2005 a scris:
O temă de gândire pentru bucureșteni (și nu numai). Eu unul nu reușesc să-mi dau seama de ce #474 e scund și restul seriei 4xx de Dac-uri (venită în 1990) are înălțimea normală... Probabil că #474 este renumerotat din 1757-2399 sau poate chiar mai vechi!
Desi 474 este unul din numerele pe care le-am vazut foarte des la strada, totusi s'ar putea ca la un moment dat sa se fi intamplat ceva cu el. De aceea, altul mai vechi care si-a facut norma, dar era in stare buna, i-a luat locul cu acelasi numar. Daca nu exista forumul, cine ar fi observat Exclamation Question
P.S. 1756...2350 !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 10 Apr 2006 19:52:47    Titlul subiectului: 59789

Iată vitezometrul de Dac indicand aproape 100 km/h. Din păcate, filmul e în format *.mov (Quick Time) și nu se poate face niciun fel de PrintScreen (apare negru). Am fotografiat ecranul.

Am auzit un șofer care se lăuda că are poze din 1990 cu Dac-ul lui sub Turnul Eiffel și că e singurul UDM care a ieșit din țară pt. că până acum câțiva ani avea 2 uși și era folosit numai pe curse speciale...dar nu am mai dat de el de atunci și nu bag mâna în foc că e adevărat.



P4100009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.95 kb
 Vizualizat:  de 18945 ori

P4100009.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 10/Iun/2020
Mesaje: 310
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Apr 2006 21:35:12    Titlul subiectului: 59794

Turometrul cat arata? Ai idee? Ca poate facem un calcul scurt. Aveti idee ce model de cutie are Dacul? Cu 6 trepte ar putea fi un AK6 de la Roman, puntea la fel, trebuie sa aflam ceva!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Apr 2006 23:40:25    Titlul subiectului: 59802

Despre cutie in 6 trepte pe DAC, pot sa certific si eu asa ceva. In Buzau, la STAC (fostul operator auto interurban), in momentul in care se casa un 111 RD, era bataie pe cutia de viteze si pe scaune... Imediat erau puse pe un DAC. Au existat asadar destul de multe astfel de masini DAC transformate (pentru exemplificare, mai circula inca cateva - BZ 92 STP, BZ 71 STP) si la nevoie pot sa fuga un pic (un 70 la ora nu e chiar o problema de netrecut pentru ele).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 05 Mai 2006 20:24:07    Titlul subiectului: dac 60288

A început tăierea lui 2275 acum o săptămână, în Autobaza Titan. Deja i-au luat geamurile, ușile, motorul și cutia de viteze.
Interesant că cutia lui de viteze era bună... au pus-o pe altul deja, dar nu știu ce număr.
Oricum, umblă zvonul că la Titan vor ajunge De Simoanele de la Obregia și, posibil, ceva de pe la Floreasca și Nordului. Deja s-au apucat să zugrăvească tot prin garaj și să inscripționeze pe asfalt numărul de parc al autobuzelor ce parchează acolo.
#2227 are ultimul RK în... 2002(!), dar se ține foarte bine Very Happy
Dac 112 UDM (192 CP, motor Raba cu RK la URAC): 32l/100 km
Rocar De Simon U 412-260(turbodiesel, powered by Man, 260 CP): 38l/100 km !
einstein1984 a scris:
Turometrul cat arata? Ai idee? Ca poate facem un calcul scurt. tudor, ai idee ce model de cutie are Dacul? Cu 6 trepte ar putea fi un AK6 de la Roman, puntea la fel, trebuie sa aflam ceva!
Are cutie de viteze în 6 trepte, probabil luată de pe vre-un Ikarus 280 casat(Buc a avut așa ceva) sau Ik4 (mă rog, recondiționată) sau, de ce nu, poate chiar e nouă cutia. Puntea spate este AB.


_C2275-103_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.69 kb
 Vizualizat:  de 18961 ori

_C2275-103_2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 05 Mai 2006 23:32:12    Titlul subiectului: 60299

Dr2006 a scris:
A început tăierea lui 2275 acum o săptămână, în Autobaza Titan.
Era din lotul 1987, "generația de aur" a UDM-urilor. Era de altfel previzibil că acestea vor fi printre primele sacrificate. Probabil că se pregătesc #2273, #2277...#2227 cred că va mai rezista ceva, fiind recondiționat recent.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 30 Mai 2006 23:39:01    Titlul subiectului: 00000 60762

A reapărut la stradă Dac-ul #2652. Sâmbătă era pe 242. Poza e făcută pe geamul Dac-ului #581 de pe linia 232, care mergea spre P-ța. Unirii.
Totodată, există niște autobuze pe care eu nu le-am mai văzut de câteva luni... știe cineva dacă ele mai trăiesc?
Unul dintre ele este #2104 . . .
Am dat de un autobuz pe care-l credeam dispărut ... nu îl mai văzusem din...noiembrie 2005! Apoi si un bord de ,,UDeu":



2652-242-006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.49 kb
 Vizualizat:  de 18962 ori

2652-242-006.jpg



2104-139-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  178.66 kb
 Vizualizat:  de 18962 ori

2104-139-001.jpg



1892_408_003_250.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.01 kb
 Vizualizat:  de 17582 ori

1892_408_003_250.jpg



0478_253_019_186.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.17 kb
 Vizualizat:  de 17582 ori

0478_253_019_186.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bubu68



Data înscrierii: 12/Mai/2006
Ultima vizita: 23/Feb/2007
Mesaje: 12

MesajTrimis: Mie 31 Mai 2006 10:38:46    Titlul subiectului: 60770

2104 e retras din circulatie. Ultima data a circulat pe 28.11.2005
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 10 Iun 2006 21:59:37    Titlul subiectului: 61038

Vin autobuze noi, pleacă autobuze vechi.
Să-i urăm drum bun în lumea de dincolo lui #2083 Sad
Data decesului: Mai 2006, garajul Titan.
#2519 mai are doar o săptămână de trăit, apoi va fi tăiat Sad(



2083-102_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.94 kb
 Vizualizat:  de 18925 ori

2083-102_1.jpg



2519_409_005_186.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.42 kb
 Vizualizat:  de 17579 ori

2519_409_005_186.jpg



2519_409_006_890.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.62 kb
 Vizualizat:  de 17579 ori

2519_409_006_890.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 16 Iun 2006 21:16:54    Titlul subiectului: 61231

Autobuze vin, autobuze se duc... Sad
#474 - casat în mai 2006 (nu mai avem cum să-i dezlegăm misterul... un autobuz scund într-o serie de ,,înalte")
#1769 - N: 1989, M: Mai 2006
#2523 - N: 1991, M: 14.06.2006
Observația 1: #474 a participat la niște filmări în februarie. Acțiunea filmului se petrecea în anii '80 în București... de aia nu mai are sigla RATB pe el (a avut autocolante cu ITB). O să-l vedem în film (nu știu cum se cheamă filmul). La (probabil) aceleași filmări a participat și #2609 imediat după ce a ieșit din RK.
Observația 2: #1769 avea faruri noi... cine le-o fi primit?
Observația 3: #2523 avea jențile schimbate, fiind dotata cu anvelope tubeless... cine o fi norocosul care le va primi?



0474-253-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.79 kb
 Vizualizat:  de 18687 ori

0474-253-001.jpg



1769-102-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  166.04 kb
 Vizualizat:  de 18687 ori

1769-102-002.jpg



2523-102-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  168.62 kb
 Vizualizat:  de 18687 ori

2523-102-001.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 16 Iun 2006 21:21:55    Titlul subiectului: 61232

Azi am dibuit niște Dac 112UDM cu anvelope tubeless (o raritate pe acest model):
#1789 (Autobaza Titan) - 1 din cele 40 de autobuze care vor apuca integrarea (1.01.2007):
#1879 (Autobaza Ferentari) - nu prea cred că apucă Anul Nou:
#2545 (Autobaza Titan) - 1 din cele 40 de supraviețuitoare:



1789-102-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.33 kb
 Vizualizat:  de 18642 ori

1789-102-002.jpg



1789-102-003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.84 kb
 Vizualizat:  de 18642 ori

1789-102-003.jpg



1879-232-003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.32 kb
 Vizualizat:  de 18642 ori

1879-232-003.jpg



2545-102-004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.59 kb
 Vizualizat:  de 18642 ori

2545-102-004.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2006 13:14:22    Titlul subiectului: 61259

1879 din poza de mai sus este sigur cu numar schimbat (de altfel se vede ca 9-le e imprimat diferit).
Originalul 1879 avea 2 usi, modificat - daca tin minte bine - in '90. Deci probabil ca de fapt se va casa alta masina.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2006 13:21:08    Titlul subiectului: 22222222 61260

2535 - Un autobuz ce va mai trai cel putin un an:
Iata-le pe : 2273,1777,2564,2343,2518,2523,1843
pregatite de casare.
http://www.metrouusor.uv.ro/evenimente/casate.html



DSC04265.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  238.16 kb
 Vizualizat:  de 18644 ori

DSC04265.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 18 Iun 2006 20:28:41    Titlul subiectului: Disparitia DAC-urilor din Bucuresti 61297

Au inceput sa cam dispara, deocamdata sunt casate cam 10-15 dar peste cateva luni o sa fie peste 150. Parerea mea este ca si-au facut treaba destul de bine si unele inca sunt aproape perfecte pentru varsta lor.
1. Iata o poza cu un Dac perfect:
LISTA AUTOBUZELOR DAC CASATE
474, 1769, 1777, 1843, 2083, 2104, 2273, 2275, 2343, 2518, 2519, 2523, 2564.
2. - 5. Dar iata si cateva care au fost retrase din circulatie si se caseaza saptamana asta.
6. Iata demontarea si scoaterea pieselor care mai pot fi refolosite:



1DSC04265.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  238.16 kb
 Vizualizat:  de 18644 ori

1DSC04265.jpg



2DSC04207.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.4 kb
 Vizualizat:  de 18644 ori

2DSC04207.jpg



3DSC04208.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.18 kb
 Vizualizat:  de 18644 ori

3DSC04208.jpg



4DSC04209.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.68 kb
 Vizualizat:  de 18644 ori

4DSC04209.jpg



5DSC04213.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.98 kb
 Vizualizat:  de 18644 ori

5DSC04213.jpg



6DSC04296.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  224.4 kb
 Vizualizat:  de 18642 ori

6DSC04296.jpg




Ultima modificare efectuată de către metrou.usor la Dum 18 Iun 2006 22:49:24, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Feb/2013
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Dum 18 Iun 2006 21:12:50    Titlul subiectului: 61303

Nu le regret absolut de loc. Consider ca doar tranzitia pacatoasa care s-a abatut asupra Romaniei le-a permis sa reziste pana acum. Daca am fi fost o tara civilizata ar fi disparut inca la inceputul anilor 90 fiind inlocuite de autobuze mai bune. Asa ca din punctul meu de vedere Dac-urile reprezinta simbolul saraciei la fel ca si Dacia 1300.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 18 Iun 2006 21:24:44    Titlul subiectului: 00 61304

Să vedem câteva dintre autobuzele care acum nu mai sunt printre noi în zilele lor bune:
#474, #1769, #1777 - Foto: Stefan Puscasu (Stfp), #1788 - Foto: Cătălin Ghiță (Whitewolfcata), #1843, #1864 - Foto: Cătălin Ghiță (Whitewolfcata), #2083, #2104, #2273, #2275 - Foto: Stefan Puscasu, #2343, #2514 - Foto: Andrei Caudray, #2518, #2519, #2523, #2564 - Foto: Stefan Puscasu (Stfp) - www.ratb.stfp.net



0474-253-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.79 kb
 Vizualizat:  de 18636 ori

0474-253-001.jpg



1769-102-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  166.04 kb
 Vizualizat:  de 18636 ori

1769-102-002.jpg



1777-143_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.38 kb
 Vizualizat:  de 18636 ori

1777-143_2.jpg



1788-232-DW_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.98 kb
 Vizualizat:  de 18636 ori

1788-232-DW_1.jpg



1843-102-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.96 kb
 Vizualizat:  de 18636 ori

1843-102-002.jpg



1864-246-DWn_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.8 kb
 Vizualizat:  de 18636 ori

1864-246-DWn_1.jpg



2083-253-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.93 kb
 Vizualizat:  de 18636 ori

2083-253-002.jpg



2104-139-DD_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.18 kb
 Vizualizat:  de 18636 ori

2104-139-DD_1.jpg



2273-253-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.39 kb
 Vizualizat:  de 18636 ori

2273-253-002.jpg



2275-103_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.69 kb
 Vizualizat:  de 18636 ori

2275-103_2.jpg



2343-253-005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.5 kb
 Vizualizat:  de 18636 ori

2343-253-005.jpg



2514-117-Dn_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.36 kb
 Vizualizat:  de 18636 ori

2514-117-Dn_1.jpg



2518-102-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.82 kb
 Vizualizat:  de 18636 ori

2518-102-001.jpg



2519-102-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.19 kb
 Vizualizat:  de 18636 ori

2519-102-002.jpg



2523-102-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  168.62 kb
 Vizualizat:  de 18636 ori

2523-102-001.jpg



2564-253_4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.96 kb
 Vizualizat:  de 18636 ori

2564-253_4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Lun 19 Iun 2006 21:33:50    Titlul subiectului: 00000 61354

Pot sa spun ca nu prea se practica nicaieri in Europa casare la 8 ani... In schimb este uzuala intinerirea continua a parcului. Din ceea ce observ, RATB prefera sa aduca serii masive la intervale lungi de timp.
DAC a fost un autobuz al anilor '80. Ne place sau nu, este depasit. Confortul calatorilor tinde spre zero, conditiile de lucru pe care le ofera soferilor - cu toate 'imbunatatirile' (cu si fara ghilimele) pe care unii - mai inimosi - au incercat sa le aduca sint departe de cele normale. Ginditi-va, totusi, ca nu cred ca mai exista vreun un DAC netrecut prin cel putin 2 RK si nici unul nu mai are vreo piesa originala. AB nu (cred ca) mai produce nici punti nici motoare de RABA, Rocar e de mult istorie, deci totul inseamna regie proprie URAC si re-re-reconditionari (le luam de pe unul de proaste, le cirpim si le punem pe altul de noi). Marturisesc sincer ca atunci cind au aparut primele DAF-uri in Bucuresti am ris in barba si am zis 'heh, or sa vada ei'. Iata ca au aproape 10 ani si - asa, fragile cum pareau - trebuie sa recunoasteti ca vor rezista DeSimon-urilor.
N-as vrea sa deschid o polemica interminabila, insa DAC si-a trait viata. Are mai bine de 25 de ani de cind a fost conceput, majoritatea au fost produse sub niste standarde de calitate indoielnice, au fost exploatate in niste conditii mizerabile, intretinerea a fost de proasta calitate (motorina si uleiuri de proasta calitate, multi soferi neinteresati etc). Am citit opinii - chiar ale celor care par sustinatori ai DAC - in care se recunostea ca marea majoritate a DAC-urilor nu 'mai au fata de centrul orasului'. Indiferent cite miracole ar face URAC (si trebuie sa recunosc ca am fost uimit de calitatea unora din RK-urile de Ikarus), nu ai cum sa reconstruiesti la infinit un DAC. Si chiar daca s-ar putea, intrebarea se pune daca merita...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 19 Iun 2006 23:42:54    Titlul subiectului: trhtrtrrth 61365

Până atunci, să vedem ce mai există (încă): http://transportbucuresti.trei.ro/autobuze/Parc_autobuze.htm
Am mai aflat ceva azi, despre niște Dac-uri pe care eu le consideram dispărute... din păcate, inofrmațiile sunt dintre cele mai tragice Sad
#1877 - Foto: Stefan Puscasu, www.ratb.stfp.net - Casat în primăvara lui 2006.
#2122 - Foto: Cătălin Ghiță (Whitewolfcata) - poză preluată de pe www.bucuresti2.3x.ro - casat în 2005
#2466 - Foto: Stefan Puscasu (Stfp) - www.ratb.stfp.net - casat în mai 2006. Poza a fost făcută pe 10 mai 2006, cu doar câteva zile înainte de casare (poate chiar ultima lui zi de lucru). Nu l-am mai văzut însă demult pe #2465... sper că nu îi ține acum companie lui #2466, deși nu era strălucit.
#2531 - din păcate e singura poză pe care o am cu el și, totodată, singura poză existentă cu el Sad, poză ce poate fi regăsită și pe site-ul www.ratb.stfp.net
#2578 - oprit din circulație începând cu 18.06.2006. Autobuzul nu era strălucit, dar fusese re-vopsit în luna martie:
#2626 - ultima săptămână în serviciu... a fost expertizat tehnic săptămâna trecută și, în ciuda aspectului foarte bun atât exterior cât și interior (menționăm aici desființarea canalului de cablu de la iluminatul salonului și montarea firelor pe sub melamina plafonului + înlocuirea melaminei de curând. A trecut printr-o reparație serioasă în ocotmbrie 2005), a fost considerat bun de casare Sad( Nu mai înțeleg deloc raționamentul prin care sunt alese autobuzele ce vor fi tăiate.



1877-143_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.8 kb
 Vizualizat:  de 18633 ori

1877-143_1.jpg



2122-155.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.42 kb
 Vizualizat:  de 18633 ori

2122-155.jpg



2466-232_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.91 kb
 Vizualizat:  de 18633 ori

2466-232_1.jpg



2531-615-DD_1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.06 kb
 Vizualizat:  de 18633 ori

2531-615-DD_1.jpg



2578-426-004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.66 kb
 Vizualizat:  de 18633 ori

2578-426-004.jpg



2626-253-003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82 kb
 Vizualizat:  de 18633 ori

2626-253-003.jpg




Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Lun 19 Iun 2006 23:47:10, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
alch3mist



Data înscrierii: 22/Mai/2006
Ultima vizita: 09/Mar/2007
Mesaje: 101
Locație: Bucuresti 4 (Piata Progresul)

MesajTrimis: Lun 19 Iun 2006 23:52:04    Titlul subiectului: 61367

Un DAC care arata foarte bine este #2156, l-am vazut recent pe linia 232.
In alta ordine de idei, ce se mai stie despre autobuzele cu indicativele de la #29 la #37? Mie personal mi s-au parut reusite pentru vremea lor (am mers o gramada pe 139 cu ele in anii `90), dar recent nu l-am mai vazut decat pe #37, in zona Eroii Revolutiei (deservea 141 sau 232, nu mai stiu exact...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ATM



Data înscrierii: 23/Mar/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2017
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Iun 2006 01:22:33    Titlul subiectului: 61378

Si sa nu-l uitam pe 2107 ca DAC ar putea sa mai supravietuiasca destul de mult timp...
Ce-i drept, numai a autobuz RATB nu arata cand te uiti prima data la el, dar omul isi iubeste masina si trebue respectat pentru asta.
De vineri, de cand am intrat in schimbul 3, il vad mereu de la balcon pe linia lui 101. Ce naiba, autobuzul asta merge non-stop? Cum e orarul la soferi, nu au si ei o zi libera? Fiindca nu cred ca masina asta e impartita de 2 soferi... sau ma insel?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 6217
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 20 Iun 2006 09:47:51    Titlul subiectului: 61386

alch3mist a scris:
In alta ordine de idei, ce se mai stie despre autobuzele cu indicativele de la #29 la #37? Mie

Cele din intervalul #29 - #37 circula inca. #34 circula pe 125 iar #36 pe 173. Celelalte circula pe 139.
Vali Sava sustine insa ca seria asta se intindea pana la #40, insa eu de #38, #39 si #40 nu-mi aduc aminte deloc. Vali insa are informatii precise si ceva desene cu ele, asa ca il cred.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mar 20 Iun 2006 11:27:42    Titlul subiectului: 61389

Categoric ceea ce s-a livrat in lotul 29-37 s-a oprit la 37. Au fost distribuite la Ferentari si au circulat - intial - toate pe 313. Au fost primele DAC-uri cu 4 trepte si cu cabina soferului inchisa din fabrica. Accesul in salon din cabina se facea printr-o usa culisanta. Schema de vopsire initiala a fost alb cu albastru - similara cu cea actuala (culoarea cea mai apropiata de cea originala mi se pare - din pozele de pe site-ul lui Stefan - cea pe care o au 28 si 37). Din ceea ce imi amintesc, lotul acesta a fost primul la care s-a revenit la folosirea ramelor de la geamuri si treptelor din aluminiu. Cred ca acestea au fost ultimele DAC-uri achizitionate de RATB - va rog sa ma corectati daca gresesc.
Revenind la casarea DAC-urilor... Luati acum cel mai vechi DAF (205? 665?) si comparati-l cu 2535. Diferenta intre ele este de 2-3 ani de exploatare... Cite RK au avut DAC-urile si cite DAF in aceeasi perioada de timp ? Ramin la parerea mea ca DAC - eventual - ar mai trebui pastrat pentru liniile pre-orasenesti (pe multe din ele, sint convins, un DeSimon sau DAF ar sucomba in scurt timp, si nu numai din cauza vandalizarii, dar si a starii drumurilor).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 3 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community