Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului public bucurestean. Amintiri, legende.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 33, 34, 35  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2006 00:55:01    Titlul subiectului: 58233

Dr2005 a scris:
31 a apărut în 1996 pe traseul Laromet-Gara de Nord și a dispărut prin 1998 (odată cu 3 și 6).
31 pe traseul Laromet - Gara de Nord(similar celui de la începutul anilor '80) a apărut în decembrie 1997 și a dispărut în noiembrie 1999.
Tot atunci s-a finalizat casarea unui lot masiv de EP-uri, rămînînd cîteva numai la Titan și Bucureștii Noi(o mică parte - eu estimez cam o treime - din cele 172). Acest traseu al lui 31 este foarte asemănător cu cel de la începutul anilor '80, pe care nu îl știu exact. În iulie 1985 sigur nu mai exista nici un 31.

Începutul anilor '80 a adus o explozie a numărului de linii de tramvai, anterior limitat la 30. Aceasta s-a produs tot pe fondul coexistenței parcului vechi (V56, EP-uri 3XXX) cu noile vagoane Tatra, V3A și EP 6XXX.
Cînd parcul vechi a dispărut în totalitate, o parte din aceste linii și-au diminuat frecvența sau au fost suprimate (cazul liniei 31).

Majoritatea noilor linii erau scurte, "linii barate" cum s-ar zice:
31 = 20 barat
32 = 12 barat, întorcea la vechiul capăt al lui 12(Regie)
33 = 13/14 barat, "ajutînd" ambele linii
34 = 26 barat, a ajuns în scurt timp mai popular decît 26 și i-a supraviețuit
35 = linie în L între Militari și Basarab, care a căpătat sens după eliminarea lui 13 și 25
36 = 14/21 barat; din 1984, a fost trimis pe Socului - Republica, căpătînd "personalitate"
37 = linie în U între Rahova și Militari, fantomatică și arareori plină, mai ecologică însă - și ceva mai lungă - decît autobuzul 173
38 = 19/27 barat
39 = 23 barat pe jumătatea vestică(Piața Muncii - Zețarilor)
40 = 30 barat. Inițial este posibil să fi fost sărit din schemă; adică, 42, 43 etc. să fi existat înaintea lui.
41 PRIMA LINIE CU ADEVĂRAT NOUĂ. Din păcate, singura magistrală de tramvaie gîndită și realizată în ultimii 30 de ani.
42 = 13 barat
43 = 23 barat pe jumătatea estică(Piața Muncii - Republica)
44 = 2 barat, ulterior legătura vitală Giulești - Gara de Nord.
45 = 10 barat, mergea pe 1 Mai
46 = în mare parte 26 barat; a fost înființat cînd a apărut linia pe Văcărești, între Abator și Piața Sudului(dată la care și 26 a fost orientat de la Pieptănari spre Piața Sudului, linia de pe Splai fiind scoasă)
47 = 13 barat(al cîtelea ???); mergea Granitul - Iancului - Unirii - CET Vest Militari
48 = 25 barat
49 = înlocuitorul liniei de autobuze 119, desființată din cauza lucrărilor la metrou în Piața Victoriei
50 = inițial, 30 barat; apoi, a căpătat trasee mai lungi, ajungînd într-o vreme la Aeroportul Băneasa
51
52 = înlocuitorul unui 24 scurtat aiurea la Berthelot
55 = inițial, 3 barat; apoi, înlocuitorul lui 3. În cele din urmă, înlocuit de 3. Ambele au dispărut.

Concluzia este că în ultimii 30 de ani, transportul cu tramvaie a regresat serios. Parțial din cauza metroului, dar prima cauză mi se pare lipsa de idei de trasare a unei noi rețele, mai puțin suprapusă peste cea de metrou. Și nu în ultimul rînd, lipsa fondurilor din ultimii 16 ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2006 09:09:14    Titlul subiectului: 58237

Tramvaiul 3 a circulat ultima dată în 1993 (în ghidul din 1994 nu mai apare linia 3).
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2022
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2006 10:45:55    Titlul subiectului: 58242

Te inseli. linia 3 a circulat inclusiv in anul 1995. Apare atat pe hartile RATB din 1994 cat si in ghidul din 1995.
Despre 31 si 43 eram curios daca au facut parte din esalonul de linii inventate de Ratb incepand din 1990. La mine in Rahova am avut parte in 1990 de 32 si 37, in 1991 de 30 si in 1992 de 18.
Dintre acestea, linia 32 a fost un lucru nemaipomenit de bun, pentru ca s-a redat circulatiei tronsonul P-ta Unirii-Calea Rahovei. Linia 18 ar fi fost si ea utila daca ar fi venit mai des in momentul in care s-a diferentiat de 12 circuland la Zetari.
Liniile 30 si 37 in schimb, mai rau faceau pentru ca dublau pe 2 si 15. De multe ori se intampla sa vina un 2 dupa 37 si dupa aceea sa nu mai vina jumatate de ora nimic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Sâm 04 Feb 2006 15:04:04    Titlul subiectului: 58251

bogdan71 a scris:
Începutul anilor '80 a adus o explozie a numărului de linii de tramvai, anterior limitat la 30...
34 = 26 barat, a ajuns în scurt timp mai popular decît 26 și i-a supraviețuit
Acuma, daca or sa reintregeasca inelul de tramvai (apropos, si acum se poate face un traseu inelar, dar doar in sensul invers acelor de ceasornic si cu o ocolire a garii de nord), ma gandeasc daca or sa le mentina pe 11 si 12 la actuala frecventa nu prea ar merge sa il scoata pe 34, pt ca un 26 cu frecventa lui 34 ar fi prea des pe trafic greu impreuna cu 11 si 12... pe de alta parte, daca s-ar mentine si 34, mi-e ca un 26 nu ar veni atat de des precum ar merita o linie circulara... in fine, om trai si om vedea Smile
bogdan71 a scris:
47 = 13 barat(al cîtelea?); mergea Granitul - Iancului - Unirii - CET Vest Militari
Pe o harta din '87 nu apare linia spre CET Vest... cand a fost data in folosinta?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Dum 05 Feb 2006 23:14:33    Titlul subiectului: 58276

37 mergea inițial în Militari. Nu mai țin minte ce s-a întîmplat cu el după episodul scoaterii șinelor de pe Bd. Armata Poporului/Păcii. O idee poate mai fericită decît Schitu Măgureanu ar fi fost reorientarea spre Ghencea.
Revenirea în Militari, via Trafic Greu, l-ar fi făcut pe 37 o dublură a lui 8.
18 este una dintre cel mai des schimbate linii de tramvai din toată istoria transportului bucureștean. Încă n-am priceput de ce prin 2001 a fost redenumită 4. La jumătatea lui 1986, ITB-ul a avut o inițiativă genială, prelungind pe 18 de la Sf. Vineri spre Șos. Iancului - Granitul. Minunea nu a durat mult: devenit prea lung, 18 avea nevoie de mai multe tramvaie pentru a nu fi prea rarefiat. Care tramvaie au fost în continuare menținute aiurea pe 42, iar 18 a fost în scurtă vreme desființat, reapărînd apoi după 1990.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Lun 06 Feb 2006 01:05:27    Titlul subiectului: 58277

bogdan71 a scris:
18 este una dintre cel mai des schimbate linii de tramvai din toată istoria transportului bucureștean. Încă n-am priceput de ce prin 2001 a fost redenumită 4.
Imi aduc aminte ca in primele zile de existenta ale "noului" 4, avea traseul CFR Progresu - Zetarilor sau ceva asemanator... in orice caz mergea dinspre CFR progresul pe giurgiului si facea stanga la str. Alex. Anghel...
Nu mai stiu exact cand l-au bagat pe "noul" 4, dar a fost o ocazie speciala... cred ca a fost instalarea racordului dinspre giurgiului (CFR Progresu) spre Alex. Anghel - linia de pe Alex. Anghel si Zetarilor parca au modernizat-o mai demult... (racordul a fost facut odata cu refacerea caii pe Alex. Anghel & Zetarilor ?)
Daca memoria nu ma inseala, in ultimele lui zile 18 a mers la CFR Progresu (Alex. Angehl & Zetarilor era in reconstructie SAU refaceau terminalul Zetarilor, nu mai sunt sigur care)... poate a revenit la vechiul traseu dupa, nu sunt sigur... e cam ceata...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Joi 16 Feb 2006 00:17:07    Titlul subiectului: kkuuku 58437

Sper sa nu va plictisesc prea tare cu amintirile mele, dar trebuie sa ma lamuresc cumva asupra unor lucruri:
- pe la mijlocul anilor '80 a circulat in Berceni un autobuz unicat, IK 105 parca, pe linia lui 144 sau 244 (nu mai stiu ce circula pe vremea aia, la Sura Mare l'am vazut). Era albastru cu alb, parbrizul coborat mult, gemulete la 45 de grade in loc de stalpi (ca la Rocar de Simon) si faruri rotunde duble. Masca era si mai geometrizata decat la IK 4. Isi mai aduce aminte cineva sau am visat eu?
- in 1990 la Gara de Nord am vazut un tramvai pe linia 34 care de departe parea a fi un V3A. Parea. Cand m'am apropiat era altceva. Avea faruri rotunde (parca erau duble da' nu garantez, am eu o nebunie cu farurile duble), colturile caroseriei rotunjite, scara mobila (se lasa in jos cand deschidea usile) boghiuri diferite si in general un nivel de finisaj care fara indoiala nu putea fi obtinut in Romania. Imaginea m'a urmarit si cand am avut ocazia am mai sacait pe unul sau altul cu oarece cunostinte in RATB. Tot ce am aflat a fost ca acel tramvai a fost expus prin '73 - '76 la TIB, era din Germania si ai nostri l'au cumparat cu intentia de a asimila licenta. Intre timp l'au apucat pe nea Nicu pandaliile cu valuta si importurile si ai nostri in lipsa de know-how au incropit V3A-ul. E legenda urbana, e realitate... tramvaiul l'am vazut totusi de'adevaratelea.
- intr'o duminica de iarna prin 79 sau 80 s'au desfiintat posturile de taxator din vehicule. Mergeam la bunici si oamenii care se suiau in autobuz priveau mirati o clipa locul gol de langa usa din spate, se intrebau apoi intre ei si cand se dumireau ce si cum (de la cei ce mai citeau ziarele) incepeau sa rada, se asezau pe locul taxatorului si se faceau ca vand bilete. La coborare strigau: Au murit taxatooooriiiiiiii!
- In ce an va aduceti aminte sa fi mers cu ultimul tramvai Thomson? Eu cred ca prin 78-79. In vacante stateam la bunici in giulesti, mai departe de capatul tramvaielor 2, 11 si 44, acolo unde merge acum autobuzul 163 (actualmente cea mai scurta ruta RATB, are vreo 5 sau 6 statii, majoritatea facultative!)
Stiu cand 163 se fataia intre Giulesti Sarbi si halta 16 Februarie. n'am mai mers de 10 ani cu autobuzul ala.
Ce am retinut foarte bine erau numerele de inventar ale tramvaielor, pentru ca erau pictate cu auriu si contur negru. Linia era foarte proasta si tramvaiul avea un ruliu si tangaj atat de puternic incat te arunca de pe scaune si becurile se stingeau (cred ca nu aveau baterii ca acum). Vatmanul nu avea o cabina propriu zisa, se chinuia pe un scaun inalt ca de bar.
- desi am postat si in alta parte, ma repet un pic, poate stie cineva ceva:
prin 1978 - 1980 ITB-ul a facut probe cu remorci atasate la autobuze. Desi masinile ieseau pe traseu in regim normal, remorca nu era accesibila calatorilor, probabil s'a urmarit mai intai manevrabilitatea. Schema de vopsire era standard (crem+rosu) dar cateva remorci aveau in loc de rosu galben de crom. Rotile erau de SR 101 (jante cu 8 prezoane si 8 fante). Nu aveau gratar intre remorca si autobuz (ca la tramvaie). "Viziunile" astea le'am avut stand la capatul autobuzului 368, 115 si 118 de pe strada Valea Argesului (Drumul Taberei). Pe vremea aia dimineata dupa ora 9 autobuzele trageau pe dreapta si soferii jucau table pana spre pranz, puteai sa joci fotbal pe strada. In fine. Remorcile erau ceva ciudat ca forma, ceva intre ZIS (la fel ca troleibuzele rusesti MTB) si LIAZ, spatele sigur era rotund asa, ca o gargarita. A, si usa aveau doar la mijloc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 00:48:03    Titlul subiectului: 58458

1) De vagonul LHB (#3501) la începutul anilor '90 nu îmi aduc aminte.
Poate și pentru că mergea mai mult pe linia 19, iar pe 34 intra doar ocazional. Îmi aduc însă aminte de vagoane V3A astăzi dispărute, #041, #074, #087-#088(ultimele două formau un tren care mergea pe 21).
2) Eram în clasa I cînd au dispărut taxatorii, deci cred că mai degrabă în 1978 decît în 1979-80. În iunie 1978 am mers cu clasa de la Unirii la o serbare în parcul Verdi, cu un autobuz IK 280(linia 35) care încă mai păstra locul taxatorului.
3) Thomson erau V09 sau V56 ? V09 cred că prin 1977, posibil 1978 să mai fi mers. V56 au mers și puțin după 1980. În 1984 am văzut ultimul V56 decapotabil(adică fără geamuri) pe linia 28 Granitul - Antilopa - ICME. Cineva care ajungea la CFR Progresul în anii '80 ne-ar putea lămuri dacă pe cealaltă linie spre exterior - 29 adică - au mai circulat V56 și după 1984.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 11:47:28    Titlul subiectului: 58461

Legat de autobuze fantoma, imi amintesc ca undeva la sfarsitul lui 1989 au aparut pe liniile ITB doua autobuze, unul 117UD(M, A sau cum vreti sa-i spuneti) si un 112UDM. Imi amintesc ca 117UD avea caseta pentru afisarea liniei si in spate, lucru neobisnuit. Ele erau vopsite in schema de culoare de mai jos (in limita memoriei), cel articulat avea numarul B-0558, iar celalalt B-0557. Nu aveau numere de parc scrise pe ele. Au circulat o perioada pe 368 si celelalte trasee care mergeau in zona Drumul Taberei. Au disparut repede. 112UDM ar fi putut fi revopsit si intrat in parcul ITB, desi nu prea cred. Isi mai aminteste cineva de ele ?
Prin 1986 sau 1987 imi amintesc ca am vazut in zona centrala doua autobuze sau troleibuze remorcate. Ele erau vopsite in schema de culoare a troleibuzelor 117E din Constanta si Iasi. Aveau scrise pe ele numerele 488 si 494 si niste numere de inmatriculare, dar distanta era prea mare sa le vad. Nici "coarne" nu imi amintesc sa fi vazut, dar cred ca ar putea sa fi fost troleibuze pentru Constanta, dupa numerele de parc.



RF_B-0557.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  3.29 kb
 Vizualizat:  de 13399 ori

RF_B-0557.jpg



RF_B-0558.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  4.43 kb
 Vizualizat:  de 13399 ori

RF_B-0558.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 14:09:41    Titlul subiectului: 58474

Nu stiu cind s-a dat in folosinta exact Depoul Giurgiului (undeva in jur de 84-85 cred); dar de atunci pe linia 29 au circulat V3A de la respectivul Depou, le vedeam citeodata cind se retrageau la depou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 17:03:26    Titlul subiectului: 58485

Tom a scris:
Imi amintesc ca 117UD avea caseta pentru afisarea liniei si in spate, lucru neobisnuit.
Din câte știu eu, autobuzele DAC 117 cu casetă pentru afișarea numărului de linie în spate și lângă ușa 3 au fost fabricate fie în 1992, fie în 1996. Câte trepte aveau scările? 3 (2 + podeaua) sau 4 (3+podeaua)? Dacă aveau 3 trepte, înseamnă că e generația 1992, dacă aveau 4 trepte e generația 1996. Ar mai fi o variantă posibilă: DAC-urile să fi fos mai vechi și la una din reparațiile capitale să li se fi făcut fereastra.
O primă problemă o constituie culoarea. DAC-urile fabricate în 1992 erau gri iar cele fabricate în 1996 gri cu roșu. Cele din desene sunt albastre, asemănătoare, pe undeva, cu 8913 din Constanța, ceea ce indică o fabricare a lor în 1989. Respectivul (8913) era scund. Un alt aspect îl constituie ferestrele. Combinația de ferestre e caracteristică pentru DAC-urile cu cutie automată (1979-1982).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 18:51:37    Titlul subiectului: 58489

OAB a scris:
Un alt aspect îl constituie ferestrele. Combinația de ferestre e caracteristică pentru DAC-urile cu cutie automată (1979-1982).
Daca te referi la combinatia ferestrelor, adica daca se deschid sau nu, desenul este generic, tot ce variaza sunt schemele de culoare. Deci s'ar putea ca troleibuze "inalte" sa fie "scunde" in desen. Nu-mi mai amintesc cate trepte avea, dar as crede ca 3 (2+podeaua). Caseta de afisare a liniei era si in spate, nu doar dupa usa a 3'a. Sper ca imi amintesc bine.
Daca schema e specifica pentru Constanta, s'ar putea sa fie elucidat si misterul disparitiei lor. Poate au fost in probe la ITB si apoi au fost trimise la Constanta. Sau in alta parte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2022
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 19:33:03    Titlul subiectului: 58493

Sunt curios de unde au luat cei de la Ratb V3A-uri sa populeze depoul Giurgiu cand s-a infiintat. E posibil oare de la depoul Colentina?
Stiu ca la inceputul anilor 90 pe liniile pe care inainte erau V3A-uri ale depoului Colentina au ajuns Ep-uri. Stiu sigur de 5 si 16 si parca tin minte sa fi vazut si pe alte linii precum 31, 33 si 40.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 22:11:44    Titlul subiectului: 58499

Ikarusul albastru despre care vorbesti este de fapt un Ikarus Zemun ik-105. A fost fabricat si in Polonia, in versiune articulata, sub numele ik-160P, si cu 4 faruri rotunde (modelul fabricat in Iugoslavia avand doar doua faruri dreptunghiulare, ca la Dacia 1300).


bbb847d.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.1 kb
 Vizualizat:  de 12142 ori

bbb847d.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 23:47:12    Titlul subiectului: 58503

icsilviu a scris:
Sunt curios de unde au luat cei de la Ratb V3A-uri sa populeze depoul Giurgiu cand s-a infiintat. E posibil oare de la depoul Colentina?
Stiu ca la inceputul anilor 90 pe liniile pe care inainte erau V3A-uri ale depoului Colentina au ajuns Ep-uri. Stiu sigur de 5 si 16 si parca tin minte sa fi vazut si pe alte linii precum 31, 33 si 40.
În nici un caz de la Colentina. În anii '80, Colentina deținea plaja relativ compactă #108 - #180. Lipseau #119, #154 și #162. La sfîrșitul lui 1987, au apărut la Colentina cîteva vagoane V3A ciudate: #087, #088, #210, #220 și #273. În 1990-1991, parcul de la Colentina nu suferise încă schimbări majore. Acestea s-au produs după 1992: multe din vechile vagoane - dacă mai sunt aceleași - au ajuns în cu totul alte părți.
Eu nu pot să înțeleg de ce s-au casat sau exportat fără milă 41 de V3A în anii 1992-1999, în vreme ce s-au păstrat aproape in corpore rablele alea de EP-uri, care ajunseseră în ultimul hal.
EP-urile de pe 5 erau de la Victoria, multe din ele foste la Splaiul Unirii.
16 nu a fost niciodată la Colentina; doar pe termen scurt au circulat cîteva vagoane de acolo. EP-urile de pe 33 și 40 este posibil să se fi retras la Colentina.
Cîteva V3A la Giurgiului - cele cu 3XX - au fost aduse de la Victoria atunci cînd acolo s-au mai adus EP-uri de la Splaiul Unirii. Restul pot proveni de la Alexandria - sau chiar Giulești, dacă acesta era folosit în regim normal în anii '80.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 23:58:14    Titlul subiectului: 58504

Cel putin dupa 1987 EP'urile erau la Victoria si Bucurestii Noi.
La Victoria erau (dupa '90 sigur erau asa): 6001-6106 / 6201-6306, iar la Bucurestii Noi erau: 6107-6172 / 6307-6372.
Legat de pastrarea in corpore:
Dupa 1992 lipseau: 6126+6326, 6127, 6128+6328, 6129+6329, 6137+6337, 6138+6338, 6141+6341, 6145+6345, 6149+6349, 6163, 6165+6365, 6166+6366, 6167, 6169+6369
Dinainte de 1989 imi amintesc de 6127+6327, 6155+6369+6355.
6327 a mai ramas dupa 1990, chiar pana prin 1991, in formula 6130+6327+6330, dar nu era modifcat ca remorcile care trageau inca o remorca. Prizele erau montate in spate, dar spatele era nemodificat, adica drept. 6363 si 6367 au mai aparut in combinatii de EP+2 remorci pe linia lui 41, dar probabil ca tineau de depoul Victoria.
Pe 6338 ex 6339 l-am vazut cu EP 6154. Pe urma l-au redenumit 6354.
Nu stiu la depoul Victoria cate EP'uri lipseau.
La Bucurestii Noi erau remorci modificate (pentru EP+2 remorci):
6313, 6320 (EP), 6327*, 6346, 6355, 6360 (EP), 6363 (EP), 6367 (EP), 6369. Cele cu EP in paranteza sunt remorci EP/V3A, restul sunt V12/V3A, ca majoritatea celor de la Buc. Noi. Alte remorci EP/V3A acolo mai erau: 6325 si 6361(??).
Ultimul tramvai EP rosu la Bucurestii Noi a fost 6150+6350. Primul si ultimul in schema actuala a fost 6112+6312.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 00:18:12    Titlul subiectului: 58506

Ep-urile de pe 41 erau de la Victoria... însă în acea perioadă mai erau Ep-uri și la Dep. Bucureștii-Noi și Titan (de la ultimele 2 depouri au dispărut în 2000). Cele de la Titan erau folosite numai pe linia 27 și, probabil, pe linia ce mergea la Cățelu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 00:27:42    Titlul subiectului: 58508

Nu stiu daca Titan a avut tramvaie EP sau ele au fost mutate de la Victoria. Imi amintesc de 6011, care a mers mult pe linia 52. Linia spre Catelu disparuse prin 1997.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 00:52:09    Titlul subiectului: 06 58511

Dacă "linia spre Cățelu" este 28, sigur a dispărut în 1996. Interesant că prima identitate a lui 28 a fost undeva în zona Cotroceni - Leul(vezi documentul cu tramvaiele din 1936 postat de Ștefan aka nokia2010), la finele anilor '50 ajungînd chiar la Stăvilarul Ciurel. Traseul Granitul - Cățelu a fost stabilit prin 1959 sau 1960, nu mai țin exact minte.
EP-urile de la Titan au apărut destul de tîrziu(1997-1998) și nu numai pe 27, ci și pe 19 și 38(atît timp cît acesta a circulat). Deci pe 28 este cam exclus să fi mers. Țin minte cuplul #6001-#6201, care chiar fusese trecut prin RK.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 01:08:31    Titlul subiectului: 58513

Pe 19 nu veneau... că unchi'miu a stat pe Ocatvian Goga între 1995 și 2002...și eu mă uitam la tramvaie de la balcon. Și nu am văzut pe acolo decât Ep utilitar de la Dep. Dudești... în rest, numai V3A , V2A, Rathgeber și Duewag.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 01:17:11    Titlul subiectului: 58514

Dr2005 a scris:
Pe 19 nu veneau... că unchi'miu a stat pe Ocatvian Goga între 1995 și 2002...și eu mă uitam la tramvaie de la balcon. Și nu am văzut pe acolo decât Ep utilitar de la Dep. Dudești... în rest, numai V3A, V2A, Rathgeber și Duewag.
Îți spun eu mai mult ca sigur că au fost și pe 19(nu multe - și nu tot timpul). #6001 e garantat 110%. Locuiesc în Titan din 1997 și de atunci folosesc intensiv liniile din zonă, inclusiv pe 19.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 09:19:41    Titlul subiectului: 58522

Mergeau pe 19, 27 si 38
O astfel de garnitura chiar trecuse prin RK si era in actuala schema de culori a RATB-ului...nu stiu ce s-a intamplat cu acea garnitura...posibil sa zaca prin depou pe la Titan
Acier a scris:
...acolo unde merge acum autobuzul 163 (actualmente cea mai scurta ruta RATB, are vreo 5 sau 6 statii, majoritatea facultative!)
Acuma.. ochiometric cel mai scurt traseu mi se pare a fi troleibuzul 73: 5 statii in cca 2.1 km; ca o comparatie intre statiile de metrou Crangasi si Basarab sunt aprox 2 km...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2006 10:35:43    Titlul subiectului: 58572

Eu am copilaratit pe langa Autobaza Floreasca si nu tin minte sa fi vazut "rachete balistice" in garajul de pe Str. Barbu Vacarescu, nici in cel prinicipal. Cand au disparut rachetatele? Eu in dec. 1985 am facut 3 ani si poate am fost prea mic ca sa le mai apuc.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2006 11:33:08    Titlul subiectului: 58573

mrM a scris:
Eu am copilaratit pe langa Autobaza Floreasca si nu tin minte sa fi vazut "rachete balistice" in garajul de pe Str. Barbu Vacarescu, nici in cel prinicipal. Cand au disparut rachetatele? Eu in dec. 1985 am facut 3 ani si poate am fost prea mic ca sa le mai apuc.
Deci aveai 7 in 1989. Atunci au disparut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 24 Feb 2006 11:49:40    Titlul subiectului: linii vechi 58654

În 1985, întorceau la Sf. Gheorghe liniile 5, 16 și 21. Doar 16 avea EP-uri. În anii '90, au întors la Sf. Gheorghe EP-uri pe liniile 5, 16, 33 și 40.
Mai ține minte cineva exact (anul și luna) cînd a început să întoarcă 14 la Sf. Gheorghe? Parcă o vreme a avut capăt comun cu 19 și 40 la Sfînta Vineri, pe locul rămas în fața fostei biserici demolate în 1987.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 33, 34, 35  Următoare
Pagina 6 din 35

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community