Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 07 Ian 2006 13:05:40 Titlul subiectului: *Tramvaiele BUCUR și cele asimilate lor |
11405 |
|
Link spre un articol despre modernizarea echipamentului electric de pe Tatre. http://www.railvolution.net/transurban/upload/1129195957.pdf
2001 :: este promulgata Legea privind ratificarea Contractului de finantare între România, Banca Europeana de Investitii si Consiliul General al Municipiului Bucuresti pentru finantarea Proiectului privind infrastructura urbana în Bucuresti, semnat la Luxemburg la 18 decembrie 2000 si la Bucuresti la 19 decembrie 2000. Proiectul cuprinde si o componenta referitoare la modernizarea a 126 de tramvaie Tatra si transformarea lor în 63 de tramvaie simplu articulate, precum si instalarea a 3000 de unitati de taxare - validatoare de generatie noua în cadrul întregului parc de tramvaie.
De pe site-ul RATB.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 22 Ian 2006 01:04:42 Titlul subiectului: 000000 |
13387 |
|
Am citit statisticile RATB de mai multe ori și am văzut niște lucruri pe care nu le înțeleg:
-V.2AT figurează ca remorcă. Cum arată și cărui vagon motor i se atașează?
-V2ST figurează ca vagon motor, deși am înțeles că și acesta acesta ar fi Bucur; termenul de vagon motor e un nonsens cât timp tramvaiul respectiv nu e proiectat să tragă remorcă. Același lucru e valabil și pentru V2A, V3A și V3A-93.
Văzând cele scrise numai la tramvaie, mă întreb cât de credibile sunt statisticile respective.
|
|
Sus |
|
|
qwerty
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 23/Feb/2023 Mesaje: 55 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 22 Ian 2006 02:01:38 Titlul subiectului: |
13395 |
|
OAB a scris: | Am citit statisticile RATB de mai multe ori și am văzut niște lucruri pe care nu le înțeleg:
-V.2AT figurează ca remorcă. Cum arată și cărui vagon motor i se atașează?
-V2ST figurează ca vagon motor, deși am înțeles că și acesta acesta ar fi Bucur; termenul de vagon motor e un nonsens cât timp tramvaiul respectiv nu e proiectat să tragă remorcă. | Cand au fost trecute in tabelul ala tramvaiele V2A-T a fost adaugata o linie la sfarsitul tabelului, fara sa se prinda cel care a facut asta ca adauga la categoria "remorci". Asa au ajuns V2A-T-urile la "remorci" si nu la "vagoane motor". Singurele vagoane remorci sunt cele Rathgeber si asa rezulta si din subtotalul de la categoria "remorci". Alta greseala de aici este ca in 2004 sunt trecute 2 tramvaie V2A-T, iar in 2005 unul singur, situatia stand exact invers in realitate.
V3A-H si V3A-M (ca de altfel si V3A-A3) sunt puse la categoria mai mare a V3A-93-urilor. La cat dezinteres e la RATB, n-au stat ei sa le separe atat de amanuntit pe categorii, desi ar fi fost dragut.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 30 Ian 2006 20:58:18 Titlul subiectului: 000000 |
14432 |
|
Am vazut o fotografie a unei Tatre K2D. Ce sa zic? Modelele de vagoane V2A se pastreaza mai peste tot in lume (usa 1 => 3 geamuri => usa 2 => un geam mai mic => articulatia => geam mic => usa 3 => 3 geamuri => usa 4, dar Bucurelul este copia cea mai nasoala a Tatrei K2D. Mai ales faptul ca are componente de Tatra ma intristeaza mai tare. Auzi! Boghiul 1 si 3 de Tatra si boghiul 2 de VxA...ceva original nu puteau face! Ar trebui analizat cu atentie designul Tatrelor si evolutia acestuia incepanda cu Tatra T1. Sunt deosebite, evoluand pe o linie din ce in ce mai buna!
Iata si Bucurelul...fotografiat de la bordul lui #3303!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.76 kb |
Vizualizat: |
de 44179 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 01 Feb 2006 21:49:42 Titlul subiectului: 100 |
14600 |
|
Bucur-ul e totuși mai bun ca majoritatea tramvaielor din București. Datorită chopper-ului, consumă mai puțină electricitate (față de Tatre care, cu tot respectul, consumă cât un V3A modernizat). Dacă Bucur-urile ar fi fost produse de la zero ce bine ar fi fost... să nu mai taie atâtea Tatre . Designul Tatrelor îmi place, chiar dacă mă duce cu gândul la anii '70
De Bucur nu sunt sigur, deși vagonul se descurcă bine (atât la accelerație cât și la frână), dar, din câte știu, chopperul lui V3A-93M #246 are frânare recuperativă.
Bucur #3004 are coamnda printr-o manetă, la fel ca V3A-H și Rathgeber (de la care s-a preluat acest model de controler).
Bucur are scaune tapițate... nu sunt ele grozave, dar sunt bune. Cel mai tare mă enervează scaunele de lemn de pe V3A-93-urile modernizate mai demult... că vara transpir de zici că...
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 02 Feb 2006 12:45:02 Titlul subiectului: |
14637 |
|
Eu as prefera un tramvai cu fata verticala, ca la autobuze.
Scuzati nestiinta, dar daca vorbiti de chopper pe BUCUR, insemna ca e alimentat in curent continuu. Chiar nu puteau folosi motoare de AC si electronica de putere?
Nu de alta, dar dupa cateva cercetari in domeniul automobilelor electrice, sunt ferm convins ca viitorul tractiunii electrice este AC. Pana si locomotivele (atat Diesel electrice cat si electrice de mare viteza ) au motoare de tractiune AC, care permit franare recuperativa.
Chopperul lui Bucur are franare recuperativa?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 21 Feb 2006 23:39:21 Titlul subiectului: 00000 |
58599 |
|
Iată ce le pregătește Primăria Tatrelor:
http://www1.pmb.ro/pmb/primar/proiecte/tramvai.htm
Descriere:
Citat: | Modificarea a 126 de vagoane simple TATRA T4R de tramvaie simplu articulate si modernizarea acestora
Fonduri necesare:
36,3 MEURO, din care:
18,15 MEURO - credit BEI
18,15 MEURO - alocatie de la bugetul de stat
Existent Propus
Avantaje:
Sporeste confortul si siguranta calatorilor prin îmbunatatirea conditiilor de acces si modernizarea spatiului interior
Reduce poluarea fonica si vizuala
Micsoreaza timpul de asteptare si transport prin introducerea unor sisteme de monitorizare si sincronizare a timpului de rulare si stationare
Diminueaza costurile de întretinere si scade cu peste 15% consumul de energie electrica pentru tractiune fata de sistemul central
Creaza noi locuri de munca si relanseaza un nou proces tehnologic prin modernizarea uzinei URAC a RATB, cu beneficii pe termen scurt, mediu si lung |
Din
în
Mie îmi place mai mult originalul (T4R).
|
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mar 21 Feb 2006 23:57:37 Titlul subiectului: |
58601 |
|
Dr2005 a scris: | Micsoreaza timpul de asteptare si transport prin introducerea unor sisteme de monitorizare si sincronizare a timpului de rulare si stationare | Nu știu cum se va micșora timpul de așteptare dacă din 122 de vagoane - din care destule au început să circule independent - se vor face 61 de V2AT sau V2ST. Cît despre timpul de transport, nu sunt șine să arate Tatrele tot ce pot.
Mai bine ar completa numărul de vagoane de mare capacitate gen V3A pînă la minimum 400, pentru că vor fi necesare pe linii lungi gen 26 sau cele de pe viitorul Bd. Uranus.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 22 Feb 2006 10:59:43 Titlul subiectului: |
58606 |
|
Dr2005 a scris: | Micsoreaza timpul de asteptare si transport prin introducerea unor sisteme de monitorizare si sincronizare a timpului de rulare si stationare. | Si V56 poate fi dotat cu GPS. Dr2005 a scris: | Diminueaza costurile de întretinere si scade cu peste 15% consumul de energie electrica pentru tractiune fata de sistemul central. | Posibil, are chopper. Dr2005 a scris: | Creaza noi locuri de munca si relanseaza un nou proces tehnologic prin modernizarea uzinei URAC a RATB, cu beneficii pe termen scurt, mediu si lung. | Viitorul suna bine ca mobilul, dar par'ca URAC se desfiinta pentru a face loc la vile.
3001 a fost 3394 inainte. Am vazut personal poza la Dep.Dudesti. Cum intri pe dreapta este o cladire administrativa.
3394+3331 = 3001 ex 3394 (poza cu el cu acest numar existenta la directia Transport Electric, dep Dudesti)
3342+3414 = 3002
3346+3347 = 3003
? + ? = 3004
In S'B-Atlas mai lipseste 3339, posibil 3339+inca unul = 3004.
In 2002 l-am vazut la URAC pe 3365, prezentat ca "o Tatra care-si traieste ultimele zile". Nu garantez 100% pentru numar, dar in lista lui Cata de la tramvaie Tatra T4R nu pare a fi cuplat cu ceva, deci nu exista info despre el.
Este la fel de posibil ca adevaratul 3365 sa fi fost taiat si sa fi fost inlocuit. Dupa o reparatie capitala+vopsire nu se cunoaste nici o modificare.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 08 Iun 2006 19:57:13 Titlul subiectului: 1600 |
60958 |
|
Astăzi a fost o zi importantă pentru pasionații de tramvaie...
Tot felul de rarități la stradă...
Printre ele, #3001:
Și acum, cireașa de pe tort!
A apărut un nou Bucur, #3005!
Pe linia ,,1 SE RETRAGE LA GARAJ"... hmm... eu știam că un loc unde se retrag tramvaie se numește...depou.
Scaunele sunt de plastic gen V3A-93 și am observat că NU are trapă pentru scaune cu rotile la ușa 2 (cum are #3004...mă rog, e prea abruptă, deci imposibil de utilizat).
|
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Mar 13 Iun 2006 15:07:11 Titlul subiectului: 3004 |
61116 |
|
Astazi pe B-dul Timisoara l-am vazut pe #3005,avea firma de linia 1 si se ducea spre C E T Vest.
Nu a facut dreapta spre Valea Cascadelor, a mers inainte spre CET VEST
Probabil ca este inca in probe din URAC.
_________________
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 27 Iun 2006 13:14:01 Titlul subiectului: |
61601 |
|
Iata ceva care o sa va placa, bordul lui 3004, data arata 5.05.2064
Numarul vagonului 3005 este in partea cu usile, 3004 este pe partea opusa. Sigla RATB din fata este altfel pusa la cele 2.
3005 are scaune portocalii si 3004 are tapitate.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.09 kb |
Vizualizat: |
de 44103 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 03 Aug 2006 19:49:06 Titlul subiectului: |
63241 |
|
V-2S-T este 3001 si 3002. Aici nu are legatura cu V2A, ci este vorba de 2S, adica vagon cu doua sensuri. T vine de la Tatra, pentru ca provine din Tatra. Pana la 3003 inclusiv s'au utilizat cate doua Tatre, dupa aceea doar una per vagon.
3006 va iesi Bucur normal probabil pe la sfarsitul anului. Daca nu apar probleme, Bucur LF ar iesi la inceputul anului viitor. Este un model nou, iar proiectul nu este inca finalizat 100%. In orice caz, vor mai trece vreo 2-3 ani pana cand se va definitiva modelul Bucur.
V2A vor disparea incet, fiind probabil transformate in V3A cu chopper (sau poate V2A cu chopper). 4037..4044 vor disparea probabil ultimele, daca nu se mai are in calcul constructia de V3A-2S (V3B) in afara celor 6 existente.
V3A-ST = V3A-2S (?), altfel nu are sens.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 10 Aug 2006 01:54:23 Titlul subiectului: |
63437 |
|
După o lungă absență, #3004 este din nou la stradă:
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 11 Aug 2006 11:29:48 Titlul subiectului: |
63516 |
|
3005 A FOST pe traseu acum 2 zile cand a facut o mini cursa pe linia 35 pana la Basarab, unde a intors, deoarece vatmanul care este pe el a cerut mici reglaje. Se pare ca in cateva zile iese pe traseu.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 16:04:51 Titlul subiectului: Inceputul Tatrelor003bbbb |
63878 |
|
La inceput, V2ST au avut fiecare numarul uneia dintre cele doua Tatre din care s'au folosit componente. Dupa 3004, s'a folosit o singura Tatra pentru un Bucur.
3005 = 3318
3006 = 3408
3004 = (de confirmat)
Atentie: imaginea este un detaliu din Calendarul RATB 2006.
3339 la rusi pare a fi o legenda. Exista posibilitatea ca vagonul sa fi fost pierdut pe drum si recuperat ulterior, sau trimis la rusi si livrat altul la schimb. Episodul era prea demn de a fi notat de nemti daca era asa cum se spune.
Se pare ca a existat o Tatra casata inainte de producerea de Bucur, aceasta fiind explicatia celor 130 Tatre de pe situl RATB de la sfarsitul anilor '90. E adevarat ca asta ar pune sub semnul intrebarii si cine a fost 3004..3006.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.19 kb |
Vizualizat: |
de 45535 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 07 Sep 2006 16:34:39 Titlul subiectului: |
64276 |
|
Azi au reaparut la strada 3002 si 3003.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
215.74 kb |
Vizualizat: |
de 44056 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
196.86 kb |
Vizualizat: |
de 44056 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Sep 2006 16:08:33 Titlul subiectului: |
64279 |
|
De azi 3005 este din nou pe traseu si se pare ca vatmanii il forteaza la maxim.
Ultima modificare efectuată de către metrou.usor la Vin 08 Sep 2006 16:36:00, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 18 Sep 2006 00:18:28 Titlul subiectului: |
64500 |
|
Bucur 3005 e destul de des scos la stradă și foțat.
16.09.2006:
17.09.2006:
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 18 Sep 2006 12:41:35 Titlul subiectului: |
64521 |
|
Pe #3001 nu il vom mai vedea prea curand la strada, am inteles ca e posibil sa fie luat la RK si sa iasa ca modelul de serie (3004,5)
|
|
Sus |
|
|
florrin12
Data înscrierii: 26/Dec/2005 Ultima vizita: 12/Ian/2007 Mesaje: 14
|
Trimis: Joi 12 Oct 2006 16:17:36 Titlul subiectului: |
65202 |
|
3003, 3004 si 3005 au si ele limitare de viteza?
Unde ar fi posibil sa gasesc un desen cu dimensiunile lui 3003, 3004/3005, 306 sau V3A-93?
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 12 Oct 2006 16:20:32 Titlul subiectului: |
65203 |
|
florrin12 a scris: | 3003, 3004 si 3005 au si ele limitare de viteza? | 3003 ar avea la 60 limitarea. De la 3004 toate au limitarea la 52km/h, cand ajunge la viteza asta ii scoate tensiunea de pe motoare.
Iata calculatorul lui 3004, era dereglat cand am facut poza, mergea ceasul cu 20 minute pe secunda, s-a rezolvat dupa 2 zile...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
173.5 kb |
Vizualizat: |
de 45405 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Mihai Vizitator
|
Trimis: Vin 10 Noi 2006 14:14:10 Titlul subiectului: 01 |
65987 |
|
Daca dintr-un proiect de 46 de milioane de EUR - atat este bugetul modernizarii tramvaielor Tatra - ne-am ales dupa 4 ani cu 5 bucati de Bucur care mai mult au stat prin depouri si ne mai alegem cu cateva cu performante demne de tehnologia anilor '80, atunci undeva e o problema. Chiar mare.
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 09:47:36 Titlul subiectului: |
67131 |
|
Mihai a scris: | Daca dintr-un proiect de 46 de milioane de EUR - atat este bugetul modernizarii tramvaielor Tatra - ne-am ales dupa 4 ani cu 5 bucati de Bucur care mai mult au stat prin depouri si ne mai alegem cu cateva cu performante demne de tehnologia anilor '80, atunci undeva e o problema. Chiar mare. | Bucur efectiv sunt 3003, 3004, 3005. Primele 2 circula constant, rar mai stau cate o zi sau 2 din cauza, ca la noi inca nu este organizata o magazie cu piese pentru ele. Odata cu 3006 a inceput productia de serie a acestora, pana la vara se vrea sa fie inca 10. Iar dupa sa se treaca la Bucur 1 PPC. 3001 si 3002 sunt prototip asa ca nu se pun.
Bucur 3005 a fost pe traseu vineri, are boghiurile refacute complet si nu mai are nici un motiv sa se strice. Si azi e la traseu. Singurele care sunt moarte sunt 3001,3002. Restul seriei merge perfect dar mai apar mici probleme care se rezolva in cel mult 1 saptamana.
3005 nu este azi la traseu. Are o problema minora la boghiul 1, scoate un zgomot ciudat dar se rezolva zilele astea in depou.
|
|
Sus |
|
|
fantt
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 12/Ian/2024 Mesaje: 193 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 17:01:17 Titlul subiectului: |
67171 |
|
Cam multe probleme minore la tramvaiele astea totusi; daca la fiecare doua zile au cite o problema minora care le tine cite o saptamina in depou, inseamna ca stau mai mult pe bara decit circula, iar RATB-ul ar trebui sa aiba de trei patru ori mai multe treamvaie decit necesarul in stilul asta; eu unul ramin la parerea ca la citi bani si timp s-a investit in acest proiect, nu a iesit ceva reusit.
|
|
Sus |
|
|
|