|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
DanCld
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Mai/2007 Mesaje: 86 Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)
|
Trimis: Lun 20 Mar 2006 10:31:35 Titlul subiectului: |
18805 |
|
OAB a scris: | 1. Mutarea Gării de Nord către exterior și transformarea clădirii în muzeu feroviar. | Mare prostie. Gara de Nord e deja "Gară Centrală". OAB a scris: | 2. "Restaurarea" traseului București-Vest-Cotroceni-Răzoare-Progresul (în prezent cale ferată industrială "secționată" în zona Rahovei); | Interesant, dar fără perspective de a atrage prea mult trafic, altul decât urban. A, extinderea spre vest, în viitoarea zonă metropolitană, conectarea la alte căi ferate, fie existente parțial fie nou construite - așa s-ar crea și nevoia, și satisfacerea ei (de trafic zic ) OAB a scris: | 3. Realizarea unei legături între Gara de Nord și Gara de Est (Obor), astfel încât ambele să fie gări de trecere. | Printr-o linie de metrou, că numai împușcatu' dădea cu mâna și dispăreau cartiere. OAB a scris: | 4. Cât de intens e traficul în zona Gării de Nord ? Ce ar fii optim: mutarea gării sau un parking subteran. | Este intens, dar oricum, pe Grant și prin Centru e și mai și. Optim e un parking subteran by all means. OAB a scris: | 5. Care ar fi traseul legăturii dintre Nord și Obor? | Nord-linia Constanței-Bucureștii Noi-Băneasa-Herăstrău-Pipera-și înapoi spre Obor - da, există deja, dar faci mai mult cu trenul decât cu troleul 85. OAB a scris: | 6. Ar putea exita o gară în zona Răzoare, dar supraterană? | Sigur, în spate la Golden Blitz e spațiu suficient. Cu traficul auto va fi însă o problemă...
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 23 Mar 2006 21:06:16 Titlul subiectului: |
18973 |
|
Pe harta interactivă a Bucureștiului se observă o linie ferată, pe malul drept al Dâmboviței, care avansează spre centru până în dreptul străzii Releului. Cum ar fi dacă această linie s-ar continua (pe estacade), de-a lungul Dâmboviței până în zona unde va fi viitorul pasaj Basarab? În Wuppertal există o asemenea linie. Unde ar putea fi amplasată o gară pe linia de deasupra Dâmboviței?
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Vin 24 Mar 2006 03:06:57 Titlul subiectului: |
18981 |
|
Persoanl, cred ca cale ferata sau orice pe estacade pe Dambovita nu e o idee buna... pur si simplu ar arata urat.. plus ca intre pod Mihai Bravu si Ciurel e linie de metrou pe sub malul drept...
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 24 Mar 2006 18:50:42 Titlul subiectului: |
19030 |
|
Trebuiesc avute în vedere următoarele aspecte:
1. Tramvaiul nu este o soluție de viitor: zgomot + încurcarea circulației
2. Majoritatea gărilor sunt de tip terminal; interconectarea lor se face mai ales cu ajutorul mijloacelor RATB + metrorex și mai puțin cu mijloace de transport CFR, deși există un plan în acest sens: rame Desiro pe centură, cu viteza de 80 km / h. Nu ar fi rău dacă s-ar găsi o soluție de interconectare "directă" a lor.
3. Va fi nevoie de gară centrală care să coexiste cu Gara de Nord
|
|
Sus |
|
|
mirciulina
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 21/Apr/2009 Mesaje: 30 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 25 Mar 2006 16:01:30 Titlul subiectului: |
19080 |
|
Nu cred ca este nici o idee sa se faca legatura zonei centrale cu Gara Progresu - nu exista nici o modalitate de a face acest lucru pentru cei care nu stiu - pe relatia Giurgiu - Bucuresti nu mai exista legatura directa prin tren - asta pentru ca din cauza ploilor de anul trecut una din pilele podului peste Arges s-a rasturnat iar tablierul ce sustinea calea a cazut de pe ea...Intrucat din 12 perechi de trenuri pe vremea tovarasului au mai ramas doar 3 (traiasca dubele care cara oamenii cu 100000 de mii la Giurgiu fara nici o garantie de securitate) CFR nu a alocat nici un fel de fond pentru reparatia acestui pod...pe de alta parte linia CF de linga soseaua Progresului nu are caracteristici tehnice care sa ii permita circulatia in conditii optime a vreunui fel de tren de persoane.
Nu mai vorbim ca, in curand se va infiinta o comisie in primarie - cu RATB, administratia strazilor, CFR, si primarie care sa identifice toate liniile care traverseaza strazile din Bucuresti, si apoi sa procedeze la desfiintarea celor care nu mai isi gasesc utilitatea.
|
|
Sus |
|
|
DanCld
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Mai/2007 Mesaje: 86 Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)
|
Trimis: Sâm 25 Mar 2006 16:08:09 Titlul subiectului: |
19081 |
|
OAB a scris: | Trebuiesc avute în vedere următoarele aspecte:1. Tramvaiul nu este o soluție de viitor: zgomot + încurcarea circulației | Cu toate astea tramvaiul este folosit pe scara larga in foarte multe capitale din Europa - ei au gasit atat metode de a reduce zgomotul, precum si de a evita blocajele. Aceleasi metode incep sa fie aplicate si in Bucuresti: sine cu prinderi elastice, "izolarea" liniilor de tramvai cu garduri metalice si nu in ultimul rand modernizarea si innoirea parcului rulant.
In ce priveste masinile - nu tramvaiele sunt problema. E vorba de definirea clara a fluxurilor de circulatie si conceperea unor marcaje inteligente, sincronizarea semafoarelor, in cazuri extreme largirea strazilor si constructia de pasaje. De asemenea, pentru eliberarea benzii 1 a majoritatii strazilor din capitala trebuie construite parcari, si nu 2-3-10, ci sute, in tot orasul! In cartiere si in zonele rezidentiale e mai putin critic, in acest moment, dar in zonele de tranzit suntem deja in ceasul al 15-lea, pe strazi cu sens unic precum Stirbei Voda sau Maria Rosetti din 3 benzi teoretice 2 sunt ocupate integral sau partial cu masini, pe ambele parti. OAB a scris: | 2. Majoritatea gărilor sunt de tip terminal; interconectarea lor se face mai ales cu ajutorul mijloacelor RATB + metrorex și mai puțin cu mijloace de transport CFR, deși există un plan în acest sens: rame Desiro pe centură, cu viteza de 80 km / h. Nu ar fi rău dacă s-ar găsi o soluție de interconectare "directă" a lor. | Sigur, in masura in care se vor moderniza liniile care strabat orasul, altfel, cum ziceam, faci mai mult cu trenul de la Gara de Nord la Progresul decat cu tramvaiul 12 sau pana la Obor decat cu tramvaiul 85. OAB a scris: | 3. Va fi nevoie de gară centrală care să coexiste cu Gara de Nord | In conditiile actuale de dezvoltare a orasului, Gara de Nord poate fi redenumita usor "Gara Centrala". De ce e nevoie e acum e modernizarea ei - sunt ani de zile de cand se munceste la peroane pe principiul ziua si caramida, totusi nu e posibil ca strainul care se urca in mod civilizat in tren la Viena sa faca alpinism cand ajunge in Romania in principala gara a tarii. Plus ca vorba aia, invalizii daca nu se vad, nu inseamna ca nu exista, ci doar ca nu au posibilitatea sa iasa din casa.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 25 Mar 2006 17:20:06 Titlul subiectului: |
19084 |
|
1. Trenurile care merg la Constanța și Mangalia nu ar putea pleca din Gara Titan sau Gara Obor? Pot fi aduse gările respective la standarde care să permită plecarea trenurilor respective?
2. Uitându-mă pe mai multe hărți ale Bucureștiului și, implicit, pe site-ul RATB, am văzut că linia 85 trece prin zona centrală, ajungând dincolo de Obor. Cum se explică faptul că ajungi mai repede cu troleibuzul decât cu trenul în condițiile în care linia respectivă trece prin zone cu trafic intens? 3. Treaba cu refacerea traseului Carrefour-Progresul am citit-o pe forumul Railway Fan Romania. Acolo se spune clar că rețeaua de tren metropolitan nu va fi o investiție așa de mare, având în vedere că se utilizează liniile existente, cu excepția celei amintite mai sus, care va trebui refăcută. E vorba de un proiect. Că va fi sau nu va fi realizat, asta e o altă problemă.
4. Când se prevede repararea podului de peste Argeș? E vorba de legătura cu unul dintre orașele importante ale țării.
|
|
Sus |
|
|
mirciulina
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 21/Apr/2009 Mesaje: 30 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 25 Mar 2006 18:19:35 Titlul subiectului: |
19089 |
|
1. Gara de Nord este principala gara din Bucuresti, ea are in apropiere facilitati pentru intretinerea sau gararea vagoanelor atat de lung cat si de scurt parcurs.
Gara Obor nu are aceste facilitati si nici nu le va avea vreodata, din aceleasi considerente economice - evidente .... nu te apuci sa construiesti ceva doar de dragul de a construi.... Gara Titan a fost la un pas de a nu isi mai avea ratiune - Basescu desfiintase trenurile spre Oltenita din cauza faptului ca pe cele 4 perechi - la vremea respectiva - nu erau calatori platitori, ci doar blatisti ... poate va aduceti aminte de reportajele de la tv cu trenuri oprite in linie si jandarmi fugarind blatisti...deci gara asta de abia isi duce zilele si nici nu exista vreun motiv pentru a o ridica cineva - circula trenuri doar spre Oltenita -
daca se va face vreo investitie de catre CFR - atunci aceasta va fi pentru modernizarea magistralei 8 - si nici intr-un caz pentru a face vreo linie catre Giurgiu sau ceva de genul asta.Faptul ca acea linie de pe soseaua progresului nu a fost desfiintata inca - mai ales ca dl Videanu planuieste sa transforme zona intr-una cu blocuri inalte si alte prostii de genul asta - este ca linia poate deservi in caz de necesitate unitatile militare din zona Razoare - Leu.
2. Cand o fi gata podul peste Arges - asta sint si eu extrem de curios - pentru ca eu merg la tara in Giurgiu... cu toate astea sint destul de sceptic ca va fi reparat in minim 2 ani....pila cazuta este din zidarie de piatra - nu mai avem insa muncitori care sa se priceapa la asa ceva in toata tara romaneasca ... probabil vor turna vreo mare si inutila infrastructura din beton. Situatia este complicata si de faptul ca in cadere tablierul s-a deformat din torsiune si acum nu mai poate fi remontat pe pozitie ... va trebui uzinat altul ... nu zic ca nu se poate face altul - inca mai exista pe undeva prin Ardeal o fabrica ce uzineaza asa ceva - dar transportul unui tablier pina in Bucuresti costa si asta destul...
Pe de alta parte, nici nu am auzit de vreo avizare la obiectivul asta - se face Studiu de fezabilitate, apoi proiect tehnic apoi licitatie de incrediintare si detalii de executie - asta ia timp ... insa ceea ce este important este ca CFR nu da bani de reconstructie, consiliul judetean Giurgiu nu are nici el vreun gand in acest sens..... Interesant este ca in aceeasi locatie, la 50 de metri este un pod nou neterminat - ramas de pe vremea lui Ceausescu, proiectat insa cu picioarele - din pacate suma pentru a se da in folos. podul asta nou cred ca o intrece cu mult mai mult pe cea necesara reconstructiei celui vechi
|
|
Sus |
|
|
DanCld
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Mai/2007 Mesaje: 86 Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)
|
Trimis: Sâm 25 Mar 2006 18:38:20 Titlul subiectului: |
19091 |
|
OAB a scris: | 2. Uitându-mă pe mai multe hărți ale Bucureștiului și, implicit, pe site-ul RATB, am văzut că linia 85 trece prin zona centrală, ajungând dincolo de Obor. Cum se explică faptul că ajungi mai repede cu troleibuzul decât cu trenul în condițiile în care linia respectivă trece prin zone cu trafic intens? | Traseul liniei 85 se suprapune in mare parte pe unul dintre putinele fluxuri de circulatie bine sincronizate in Bucuresti, fara risc de blocaje majore. Uitandu-ne pe harta, avem asa:
(a) Gara - Calea Plevnei - Kogalniceanu; unul dintre cele mai "lejere" segmente din Bucuresti, din cauza strazilor largi, si a unui trafic cat se poate de acceptabil;
(b) Kogalniceanu-Universitate; parcurge sensul unic pe Elisabeta pe banda speciala de troleibuze, singurele blocaje posibile sunt de la captatorii sariti;
(c) Universitate-Rosetti-Calea Mosilor-Izvorul Rece; zona de tranzit cu multiple intrari si iesiri, bine organizata, semaforizata si marcata - riscul de blocaj de asemenea foarte mic - la Calea Mosilor mai sunt ceva probleme ca apare si tramvaiul, dar nu e regula;
(d) Izvorul Rece - Ferdinand - Iulia Hasdeu - Gara de Est; pai asta artera cu "lipsa acuta de trafic" - cateva semafoare, probleme mici la Foisor si la Mihai Bravu, si cam atat...
Zi si tu acum ca nu e simplu de ajuns de la o gara la alta
Ultima modificare efectuată DanCld la Sâm 25 Mar 2006 18:46:01, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 25 Mar 2006 23:04:13 Titlul subiectului: |
19116 |
|
1. Dan afirmă că taficul pe linia 85 e lejer încât faci mai puțin cu troleul decât cu trenul.
Ce fel de troleibuze deservesc 85? Sunt garate la Vatră?
2. Ce înțelege comisia amintită mai sus prin căi ferate inutile? Se dorește desființarea tuturor căilor ferate din interiorul capitalei, afară de magistrala care intră în Gara de Nord și de linia pe care se află București-Băneasa? Sunt mai importante blocurile decât linia ferată de la Progresul? Dacă se continuă în ritmul ăsta,de unde știm că nu se va desființa și București Băneasa?
3. O eventuală restaurare a liniei Gara Herăstrău-Parcul Circului-Gara Obor-Gara Titan nu ar duce automat la o "revigorare" a Gării Titan? Desigur, restaurarea nu ar fi la nivelul solului, ci subteran / suprateran / și una și alta. E drept că estacadele sunt urâte, dar revigorarea traficului feroviar ar dezavantaja dubele.
4. Cam câtă lume merge cu 85 de la Nord la Obor și invers? Teoretic, respectivii călători sunt cei care ar folosi rețeaua de U-Bahn.
|
|
Sus |
|
|
weeping eye
Data înscrierii: 02/Mar/2006 Ultima vizita: 28/Noi/2012 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 26 Mar 2006 19:11:59 Titlul subiectului: |
19149 |
|
1. Liniile 69 si 85 au traseu comun intre Piata Kogalniceanu si Gara de Est. Amindoua sint deservite de troleibuze Ikarus-Astra. 85 se retrage la dep V Luminoasa si are troleibuze din prima transa iar 69 la dep Bujoreni, cu troleibuze din a doua transa. Aglomeratii si blocaje sint in anumite momente ale zilei.
2. Bucurestiul a avut o centura intarioara (Inelul mic) pe urmatorul traseu: din Gara de Nord o lua la dreapta ocolind revizia de vagoane (pe traseul liniei de Constanta) iar la intersectie cu b-dul B Vacarescu era o ramificatie la dreapta, de-a lungul actualului bulevard. Ajungea in Gara Herastrau, situata inainte de a trece riul Colentina. Dupa trecerea podului o lua la stinga (zona strazii Titeica), traversa curtea fostei autobaze a BTT-ului, facea o bucla larga la stinga, ajungea la URAC (Lizeanu, cimitirul Reinvierea), avea pasaj la nuvel cu sos Colentina, urma Hala Obor si Gara de Est. de-acolo se forma la stinga linia de Constanta iar drept inainte, traversind sos Pantelimon si facind o curba la stinga ajungea in Gara Titan. Urma apoi Titan Sud, Catelu si parasea orasul catre Oltenita. O ramificatie la dreapta ducea linia catre Gara Progresu. Din Progresu mergea apoi catre Gara Filaret (gara infundata) unde, la intrare era un triunghi. In continuare, pe traseul sos Grafic Greu se traversau Gara Dealul Spirii, Gara Cotroceni (la poarta palatului!), cobora catre Dimbovita si dupa aia intra in Gara de Nord. Ti-am prezentat in linii mari traseul. Ce portiuni din aceasta veche linie ti se par folositoare (cu avantaje mai mari decit dezavantaje)? Hai sa discutam mai concret, n-ar fi mai bine?
3. La ce iti foloseste Gara Titan acum? In afara de trenurile magistralei Bucuresti-Oltenita si o manevra de marfa de citeva ori pe saptamina, nu mai gasesti nimic! La ce s-o "reinvii"? N-ar fi mai bine sa se bage bani in ceva folositor, decit sa se arunce pe fereastra? Doar te intreb!
4. Lumea nu circula doar intre cele doua gari, foloseste si statiile intermediare aflate pe traseu!
|
|
Sus |
|
|
mirciulina
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 21/Apr/2009 Mesaje: 30 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 26 Mar 2006 21:10:02 Titlul subiectului: |
19156 |
|
Nu stiu ce o sa inventarieze comisia de care va spuneam - e treaba lor - dar sint in unele locuri - gen morarilor - sine care traverseaza strada dar nu mai au continuitate cu vreo linie - au ramas de pe vremea cand circula cf pe acolo.... inca un ex - la Orhideea - ma rog, de ceva vreme au scos-o pe asta -
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 27 Mar 2006 00:32:34 Titlul subiectului: * Posibila retea de tren urban? |
59323 |
|
Iata schita retelei de tren urban.
Linia care va contine estacada va fi București Vest-București Progresul. Evident, daca se concretizeaza proiectul:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
15.44 kb |
Vizualizat: |
de 18735 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
12.79 kb |
Vizualizat: |
de 18432 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
DanCld
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Mai/2007 Mesaje: 86 Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)
|
Trimis: Lun 27 Mar 2006 13:09:13 Titlul subiectului: |
59329 |
|
Linia București Vest - Răzoare - Progresul nu are nici o șansă de a atrage "trafic util" care să îi justifice existența așa cum e acum, fix pe acest traseu - mă refer la un număr suficient de mare de "navetiști" care să folosească trenul pentru a ajunge la servici și înapoi. Chiar nu e evident faptul că merge numai prin mahalale și pe lângă falimente industriale?!
De ce să nu proiectăm de la 0 (zero) o altă rețea coerentă de căi ferate pentru nevoile anilor 2006-2016? De exemplu construcția unei gări strict pentru traficul urban în zona Pipera-Aviatorilor, cu legătură directă la metrou - și o cale ferată de acolo până la Săftica, trecând obligatoriu pe la aeroport, de exemplu?
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 27 Mar 2006 14:45:31 Titlul subiectului: |
59333 |
|
Dacă tot ai pus problema refacerii de la zero aș dori să știu:
1. Ce fel de gară a trebui să fie Aviatorilor / Pipera: de tranzit sau "înfundat"?
2. Într-adevăr, legătura cu aeroportul ar fi mai mult decât necesară.
3. Gara Aviatorilor se află la o depărtare destul de mare de centru, dar destul de aproape de magistrala care merge la Constanța. Asta înseamnă că:
-Gara Aviatorilor ar fi potrivită mai degrabă pentru trenuri de tip S-Bahn decât U-Bahn
-Ar putea prelua trenurile sezoniere București-Mangalia (cel puțin teoretic), degrevând Gara de Nord de aglomerația exagerată care precede un astfel de tren.
Dezvoltarea unei rețele coerente de tren urban și suburban ar putea constitui o concurență serioasă pentru dube. Greșesc?
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 27 Mar 2006 14:50:17 Titlul subiectului: |
59334 |
|
Nu cred ca se va concretiza un proiect de tren urban pe amplasamentul actual al liniilor industriale CF. Asta una. Daca ar fi s-o faca, nu este absolut necesar sa fie facuta dublu-sens, daca circulatia se face corect dispecerizat, pot fi suficiente 2-3 zone/statii cu linie dubla pentru intersectare. Nu cred ca se pune problema unui trafic atat de intens incat sa justifice investitia in linie dubla. Apoi alimentarea, nu vad de ce n-ar fi facuta in 600/750 Vcc, ca sa poata circula pe acolo si un fel de tramvaie/metrouri modificate.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 27 Mar 2006 15:22:40 Titlul subiectului: 22222 |
19263 |
|
Catalin Ghita a scris: | Nu cred ca se va concretiza un proiect de tren urban pe amplasamentul actual al liniilor industriale CF. Asta una. Daca ar fi s-o faca, nu este absolut necesar sa fie facuta dublu-sens, daca circulatia se face corect dispecerizat, pot fi suficiente 2-3 zone/statii cu linie dubla pentru intersectare. Nu cred ca se pune problema unui trafic atat de intens incat sa justifice investitia in linie dubla. Apoi alimentarea, nu vad de ce n-ar fi facuta in 600/750 Vcc, ca sa poata circula pe acolo si un fel de tramvaie/metrouri modificate. | 1. Din desenul potat de mine, rezultă că rețeaua de tren U-Bahn/S-Bahn nu va fi complet separată de rețeaua de trenuri interurbane. Ca urmare, vor fi porțiuni comune cu trenurile interurbane iar o alimentare la 600-750 V nu văd cum ar putea fi efectuată din moment ce o locomotivă electrică folosește 27000V.
2. Sunt vizate unele căi ferate industriale. Mi se pare cel puțin ciudat că exact acea linie care trece prin mahalale se dorește a fi refăcută pe estacade. Oricine care se uită pe hartă își poate da seama că nu se obține prea mare lucru dacă "cocoți" trenul pe estacade, dar...
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 27 Mar 2006 15:22:40 Titlul subiectului: |
59337 |
|
1. Din desenul potat de mine, rezultă că rețeaua de tren U-Bahn/S-Bahn nu va fi complet separată de rețeaua de trenuri interurbane. Ca urmare, vor fi porțiuni comune cu trenurile interurbane iar o alimentare la 600-750 V nu văd cum ar putea fi efectuată din moment ce o locomotivă electrică folosește 27000V.
2. Sunt vizate unele căi ferate industriale. Mi se pare cel puțin ciudat că exact acea linie care trece prin mahalale se dorește a fi refăcută pe estacade. Oricine care se uită pe hartă (nu zic de mine, care sunt pasionat de geografie) își poate da seama că nu se obține prea mare lucru dacă "cocoți" trenul pe estacade, dar...
|
|
Sus |
|
|
mirciulina
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 21/Apr/2009 Mesaje: 30 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Mar 2006 17:14:18 Titlul subiectului: |
59351 |
|
Cred ca in realitate e vorba de pura fantezie - cine are fonduri sa faca metrou suprateran (nu subteran) pina la Otopeni - si asta este ceva ce trebuia facut pe vremea lui Ceausescu - deci asta este o investitite cu grad ridicat de amortizare (eficienta)... subiectul garilor infundate sau nu - in Bucuresti este o fantezie - traficul actual in garile bucurestene (cu exceptia Garii de Nord - dar si asta mult redusa fata de anii trecuti) nejustificand vreo investitie - nici in infrastructura - nici in material rulant.
off the topic - acum cativa ani fiind stagiar pe santierul modernizarii liniei 41 in zona Crangasi s-a pus problema de catre noi - sa aducem vagoanele cu traverse din beton si cu sina cat mai aproape... folosind CF de la Progresu catre Semanatoarea... din cauza serpuirilor liniei si starii avansate de degradare a traverselor am bagat cu greu un tren... dupa care am renuntat si am carat cu autosaua de la Progresu traversele si sina ...
|
|
Sus |
|
|
neder
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 21/Apr/2006 Mesaje: 10
|
Trimis: Lun 27 Mar 2006 18:06:01 Titlul subiectului: |
59354 |
|
Pentru Constanta trenurile ar trebui sa plece de la Baneasa. Asa e proiectul Ministerului din cate am inteles.
Gara voastra de la Aviatorilor ar putea fi un fel de Charles de Gaule - Etoile din Paris
Dupa parerea mea singura linie de CF din Bucuresti care ar fi rentabila este cea care apartine magistralei spre Constanta. Gari ar putea fi la Podul Constanta cu corespondenta la metroul M4, 1 Mai, pe Jiului, Baneasa, Herastrau, Barbu Vacarescu, Pipera, Petricani, Voluntari s.a.m.d
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 28 Mar 2006 11:53:46 Titlul subiectului: |
59375 |
|
Nu mai există CF la Romexpo? Ultima oară când am fost eu (1997) pe ea aduseseră majoritatea exponatelor mari...rpintre care un vagon de tren și un V3A-A3 roz(prezentat la standul fiermei FAUR). V3A-A3-ul știu sigur că a fost adus (cel puțin o porțiune) pe roșile lui pe acea cale ferată, deoarece existau poze în ziarul ce se distribuia gratuit în Romexpo pe periaoada TIB-ului (păcat că prin 2002, la o curățenie generală, mama a aruncat respectivul ziar ).
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 28 Mar 2006 17:00:11 Titlul subiectului: |
59377 |
|
1. Cui aparține proiectul respectiv? Ideea, în sine, nu e rea. Trenurile nu trebuie să rebruseze, se economisesc câțiva kilometri (a se citi cîțiva kilometri dificili) și se descongestionează Gara de Nord.
2. Distanța dintre zona centrală și Gara Băneasa e mare. Cât de bine e deservită Gara Băneasa de mijloacele RATB?
3. Ce distanță este, în linie dreaptă, între Gara de Nord și Gara Obor? Starea terenului permite săparea unui tunel subteran care să lege cele două gări fără a periclita linia de metrou care trece pe sub Piața Romană?
4. Pe hartă se vede o cale ferată care se desprinde din magistrala București-Constanța după Calea Griviței, traversează Strada Carpați, unde se bifurcă.
-O ramură se îndreaptă către strada Av. Popisteanu; practic, strada respectivă se află în continuarea liniei respective. Urmărind traseul străzii Popisteanu, am observat că, dacă aș prelungi-o imaginar după intersecția cu Petre Mircea, strada Aviator Popisteanu s-ar continua cu... Sandu Aldea. De asemenea, Sandu Aldea și Mărășescu sunt aproape una în continuarea celeilalte. Așezarea străzilor Av. Popisteanu-Aldea-Mărășescu e pur întâmplătoare sau a existat o linie ferată care ajungea până la Alexandru Constantinescu?
-Cealaltă ramură este paralelă cu strada Carpați, avansează spre Piața Presei Libere, dar nu se apropie prea mult de piață. Până unde mergea, inițial, linia ferată respectivă?
5. Din câte am observat pe hartă, din Magistrala București-Constanța se desprind destul de multe căi ferate care se înfundă:
-Carpați
-Jiului
-Pipera
-Intrarea Andronache
-Șoseaua Andronache
Ce rol au liniile ferate respective?
|
|
Sus |
|
|
jad
Data înscrierii: 24/Mar/2006 Ultima vizita: 27/Noi/2020 Mesaje: 55 Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)
|
Trimis: Mie 29 Mar 2006 12:41:48 Titlul subiectului: |
59393 |
|
OAB a scris: | 1. Cui aparține proiectul respectiv? Ideea, în sine, nu e rea. Trenurile nu trebuie să rebruseze, se economisesc câțiva kilometri (a se citi cîțiva kilometri dificili) și se descongestionează Gara de Nord. | Gara de Nord nu e congestionata deloc. Traficul a scazut enorm in ultimii 15 ani si deobicei sunt cam 2-3 trenuri garate simultan. Citat: | 2. Distanța dintre zona centrală și Gara Băneasa e mare. Cât de bine e deservită Gara Băneasa de mijloacele RATB? | Gara Baneasa este/a fost folosita de trenurile spre litoral care vin/se duc din/in provincie si de trenurile de Snagov. Nu are amenajarile necesare pentru trafic de calatori, la un nivel decent, sunt necesare investitii mari.
Si este foarte prost servita de RATB. Dar si traficul in acest punct este nul; zona este practic nelocuita. Citat: | 3. Ce distanță este, în linie dreaptă, între Gara de Nord și Gara Obor? Starea terenului permite săparea unui tunel subteran care să lege cele două gări fără a periclita linia de metrou care trece pe sub Piața Romană? | NU. Starea terenului, in tot Bucurestiul, este atat de proasta incat si metroul este o mare realizare. Si un tunel CFR aici este perfect inutil. Citat: | 4. Pe hartă se vede o cale ferată care se desprinde din magistrala București-Constanța după Calea Griviței, traversează Strada Carpați, unde se bifurcă.
-O ramură se îndreaptă către strada Av. Popisteanu; practic, strada respectivă se află în continuarea liniei respective. Urmărind traseul străzii Popisteanu, am observat că, dacă aș prelungi-o imaginar după intersecția cu Petre Mircea, strada Aviator Popisteanu s-ar continua cu... Sandu Aldea. De asemenea, Sandu Aldea și Mărășescu sunt aproape una în continuarea celeilalte. Așezarea străzilor Av. Popisteanu-Aldea-Mărășescu e pur întâmplătoare sau a existat o linie ferată care ajungea până la Alexandru Constantinescu? | In primul rand strazile astea nu sunt una in continuarea alteia; in al doilea rand nu a existat cale ferata pe aici. Linia se termina in capatul strazii Popisteanu intr-un fost depozit de lemne de foc. Citat: | Cealaltă ramură este paralelă cu strada Carpați, avansează spre Piața Presei Libere, dar nu se apropie prea mult de piață. Până unde mergea, inițial, linia ferată respectivă? | Linia respectiva a fost dezafectata; initial, dupa ce traversa str. Carpati, trecea prin spatele IRA Grivita(cea cu GRIVBUZ-ul si boghiurile de V3A), traversa soseaua de legatura dintre Bd. Expozitiei si strada paralela cu CF de Constanta apoi se ramifica; o ramura ducea la mica "gara" din Romexpo cealalta intra in pavilionul mare din Romexpo. Citat: | 5. Din câte am observat pe hartă, din Magistrala București-Constanța se desprind destul de multe căi ferate care se înfundă:
-Carpați
-Jiului
-Pipera
-Intrarea Andronache
-Șoseaua Andronache
Ce rol au liniile ferate respective? | Multe deja nu mai exista. Sunt/erau linii industriale pentru Romexpo, depozite de lemne sau materiale de constructii, fabrici etc. Dupa 1989 aproape toate au fost abandonate.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 29 Mar 2006 14:09:59 Titlul subiectului: |
19440 |
|
Exista o linie care mergea pe Bd. Ion Mihalacehe (fost Filantropiei, Șos. Col. Mihail Ghica, 1 Mai).
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 29 Mar 2006 21:49:20 Titlul subiectului: |
59409 |
|
1. Până unde avansa linia de pe Mihalache?
2. Cam la ce distanță de clădirea principală a Gării de Nord se află magazia de mărfuri aferentă gării respective? Există o magzie de mărfuri pentru fiecare gară sau, în cazul Gării de Nord, magazia de mărfuri e comună cu cea a gării București Basarab, având în vedere distanța mică dintre gări?
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|