Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Posibila retea de tren urban?
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 23:59:13    Titlul subiectului: 19497

Pe Mihalache linia avansa (după ce pătrundea cum bine bănuiești, pe Popișteanu) de-a lungul trotuarului de NE, pînă la Piața Domenii, după care pătrundea în actuala curte a Institutului Cartografic Militar, pe atunci Inst. Militar Geografic, unde era un depozit Militar Sanitar. Clădirile există și astăzi, le-am văzut din incinta spitalului Elias, se vede clar că erau construite pentru CF, după cum arată rampele de încărcare.

O ramificație pornea de la intersecția Popișteanu - Mihalache drept înainte, traversa Mihalache și înainta printre străzile Lainici și Feroviarilor de astăzi, oprindu-se în Calea Griviței, visavis de Atelierul CFR Grivița Vagoane de atunci. Astăzi în acel loc se află o "curte" cu bloculețe de 2 etaje, am impresia că inițial construite chiar pentru feroviari.

Și eu sunt de părere, după cum am mai zis de multe ori, că o legătură demnă de imaginat între Nord și Obor ar fi pe CF existentă, ca linie de "metrou" de suprafață, cu stații măcar la Podul Constanța, Pajura, și Aviației. Investiția bănuiesc că ar fi mai mică decît un tunel. Dar, bineînțeles, mult mai ieftină ar fi o ramificație de metrou de la Obor pe M1 pînă la Gara Obor, cu 2 stații. Numai că mă tem că momentan nu are rost, RATB-ul e de ajuns.

CF prin Tei categoric nu are rost. Cînd s-a construit cartierul Tei era viran, iar acea linie avea rolul de a lega Oltenița de Gara de Nord (cred că toate trenurile plecau atunci de la nord, de aceea s-a făcut și linia prin Orhideelor - Cotroceni - Ferentari, ca să se plece către Giurgiu tot de la Nord). Pe atunci CF de Constanța era circulată, de aceea tramvaiul din Bucureștii Noi nu a fost legat de restul rețelei, linia din oraș întorcea înaintea barierei, călătorii treceau CF pe jos și luau de dincolo tramvaiul de Bucureștii Noi. Acolo s-a construit primul pasaj din București, care există și astăzi.

Linia de Oltenița nu avea mare trafic, de aceea nu a pus probleme bariera de la Obor cînd s-a instalat tramvai pe Colentina. Am o poză cu acea barieră într-o carte, dar nu mai știu exact pe unde.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 06/Iun/2018
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Joi 30 Mar 2006 09:44:09    Titlul subiectului: 19506

Pasagerul a scris:
Pe Mihalache linia avansa (după ce pătrundea cum bine bănuiești, pe Popișteanu) de-a lungul trotuarului de NE, pînă la Piața Domenii, după care pătrundea în actuala curte a Institutului Cartografic Militar, pe atunci Inst. Militar Geografic, unde era un depozit Militar Sanitar. Clădirile există și astăzi, le-am văzut din incinta spitalului Elias, se vede clar că erau construite pentru CF, după cum arată rampele de încărcare.
Depozitul Sanitar stiu ca a fost construit de armata germana in al II-lea razboi mondial. Am citit undeva un articol dar n-am retinut sa fi avut legatura feroviara. Ai date certe privind existenta acestei linii?
Citat:
O ramificație pornea de la intersecția Popișteanu - Mihalache drept înainte, traversa Mihalache și înainta printre străzile Lainici și Feroviarilor de astăzi, oprindu-se în Calea Griviței, visavis de Atelierul CFR Grivița Vagoane de atunci. Astăzi în acel loc se află o "curte" cu bloculețe de 2 etaje, am impresia că inițial construite chiar pentru feroviari.
Eu locuiesc chiar in acea "curte". Si am vazut la o expozitie despre Bucuresti o fotografie aeriana din 1933 a intregii capitale unde pe acest loc se afla un depozit de produse petroliere al societatii "Steaua Romana". Se vad clar in poza rezervoarele de carburant si vagoanele cisterna cu care se facea aprovizionarea. Linia CF insa nu traversa Ion Mihalache ci Cal. Grivitei intrand prin curtea Atelierelor CFR Grivita.
Depozitul si linia ferata au fost dezafectate inca din anii 30 si imediat dupa aceea s-au construit primele bloculete pe o parte din teren; sunt 4 cladiri in linie pe latura spre Feroviarilor, alte 4 pe latura spre Lainici si una perpendiculara pe celelalte(intre ele) putin retrasa fata de Bd. Ion Mihalache. Acestea au fost construite de CFR pentru functionarii superiori si sunt inca cunoscute drept "Vilele Steaua". Pe terenul liber s-au facut constructii succesive in 59-60 si 68-71 (eu stau in unul din ultimele blocuri).
Citat:
Și eu sunt de părere, după cum am mai zis de multe ori, că o legătură demnă de imaginat între Nord și Obor ar fi pe CF existentă, ca linie de "metrou" de suprafață, cu stații măcar la Podul Constanța, Pajura, și Aviației. Investiția bănuiesc că ar fi mai mică decît un tunel. Dar, bineînțeles, mult mai ieftină ar fi o ramificație de metrou de la Obor pe M1 pînă la Gara Obor, cu 2 stații. Numai că mă tem că momentan nu are rost, RATB-ul e de ajuns.

CF prin Tei categoric nu are rost. Cînd s-a construit cartierul Tei era viran, iar acea linie avea rolul de a lega Oltenița de Gara de Nord (cred că toate trenurile plecau atunci de la nord, de aceea s-a făcut și linia prin Orhideelor - Cotroceni - Ferentari, ca să se plece către Giurgiu tot de la Nord). Pe atunci CF de Constanța era circulată, de aceea tramvaiul din Bucureștii Noi nu a fost legat de restul rețelei, linia din oraș întorcea înaintea barierei, călătorii treceau CF pe jos și luau de dincolo tramvaiul de Bucureștii Noi. Acolo s-a construit primul pasaj din București, care există și astăzi.

Linia de Oltenița nu avea mare trafic, de aceea nu a pus probleme bariera de la Obor cînd s-a instalat tramvai pe Colentina. Am o poză cu acea barieră într-o carte, dar nu mai știu exact pe unde.
Aceste linii cred ca au fost construite inainte de 1900 cu scopul principal de a intregi reteaua CFR. Linia actuala de centura s-a construit ulterior iar tronsoanele ramase in oras au fost utilizate ca linii industriale. Inchiderea sectiunilor care traversau bulevarde ca sos. Pantelimon sau Colentina s-a facut in anii 60-70. Tin minte ca traversarea sos Colentina exista inca la inceputul anilor 70. Linia care aproviziona Halele Obor din gara Obor a rezistat pana dupa 1989 iar cea care ajungea pana langa cimitirul Reinvierea la moara/fabrica de paine Graul a fost dezafectata in mai 1987; trenul pentru aceasta linie se forma in gara Herastrau (azi disparuta; se afla pe locul Bd. Barbu Vacarescu intre intersectia cu sos. Fabricii de Glucoza si sos Pipera). Linia continua pe strada av. Serbanescu alaturandu-se liniei de Constanta si mergand paralel cu ea pana in gara Baneasa. Pe sos Nordului exista trecere la nivel cu bariera, dezafectata in 1987 dupa construirea pasajului Baneasa.
Ca un fapt divers, portiunea intre gara Baneasa si linia de centura de pe linia de Constanta era cale simpla neelectrificata pana spre sfarsitul anilor 70 cand s-a realizat dublarea si electrificarea liniei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Joi 30 Mar 2006 12:07:13    Titlul subiectului: 19516

Eu am o hartă din 1938 în care situația este cum o descriu mai sus, și o alta din 42 sau 43 în care situația apare la fel. Pe asta din 42 apare și denumirea Fabrica de Petrol Steaua Română.

Din păcate nu se găsesc poze cu zona Gara Herăstrău și cu momentul dintre dezafectarea liniei și mutarea tramvaiului 5 pe acolo, cînd o vreme tramvaiul a circulat pe vechea CF. Aș vrea să-mi reamintesc și eu zona, întrucît nu am decît vagi amintiri (nu aveam mai mult de 8 ani, și nici nu trecem prea des pe acolo).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 30 Mar 2006 16:06:41    Titlul subiectului: 59441

1. Rețeaua de căi ferate cunoscută cu denumirea de Inelul Interior părea bine gândită (e doar o aparență?). Și totuși, dezvoltarea orașului nu s-a făcut pornind de la rețeaua feroviară (ca în Germania), ci a condus la dezafectarea aproape totală a ei. Care a fost cauza?
2. Ideea folosirii actualei rețele CF (pe ruta pajurei-Aviației) pentru interconectarea gărilor presupune posibilitate rulării măcar cu 80 km/h. Altfel, mai bine iei troleibuzul 85... Decât un tren indecent, mai bine un IK 415 T (cu condiția să nu fie arhiplin).
3. Pe harta interactivă a site-ului www.salutbucuresti.ro se observa o cale ferata care avansează dinspre est, pe malul drept al Dâmboviței, până în zona strătii releului, unde se oprește. Ce deservește linia respectivă. Acea cale ferată era proiectată pentru a avansa spre centru? Dacă da, până unde? Tot în zona respectivă mai sunt niște "hățișuri" de căi ferată care se "înfundă".

Pe nici una din cele două hărți interactive nu am găsit Piața Domenii iar când am dat să caute Institutul Cartografic Militar, nu a găsit nici un document. Am găsit, însă, Spitalul Elias. Ca urmare:
-Cam ce distanță este între Spitalul Elias și Institutul Cartografic Militar?
-Unde se află piața Domenii? Ce străzi pornesc de acolo?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Joi 30 Mar 2006 16:42:26    Titlul subiectului: 59444

1. Nu cred că a fost gîndit ca inel interior, ci ca CF de Oltenița, respectiv Giurgiu. Cînd nu s-a mai putut circula prin oraș s-a scurtat magistrala de Oltenița la Titan și cea de Giurgiu la Progresul.
2. Eu zic că cel mai bine iei metroul pînă la Iancului și aștepți la Ferdinand un mijloc de transport pentru încă 3 stații pînă la Est. Dar nu cred că sunt mulți în această situație.
3. Toate liniile din zonă sunt industriale și așa au și fost proiectate. Poate cineva s-a gîndit și la o eventuală pătrundere în oraș, dar nu cred că oficial. Liniile de pe splaiul stîng, de nord adică, deservesc CET Sud, și poate și altceva. Linia de pe malul drept e nefolosită și acoperită de bălării. Nu știu ce a deservit, acolo sunt doar niște sere. Poate ceva depozite de materiale de construcții sau betoane.
Uite mai jos bucata din harta de care zici comentată de mine. Cu roșu e CF cum exista în 1938. Cu negru CF de astăzi. Cu verde explicații. Pata mare albastră e Piața Domenii. Practic Spitalul Elias este in curtea fostului depozit, care pe atunci era în aceeași curte și cu Institutul Cartografic. Azi e o alee prin mijlocul vechii curți.



cfmihalacheedited11rk.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.05 kb
 Vizualizat:  de 13781 ori

cfmihalacheedited11rk.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Joi 30 Mar 2006 17:13:30    Titlul subiectului: 59445

Deși în altă parte se vorbea de CF Romexpo, pentru că aici e mai la subiect iată cîteva imagini.
1. Chiar de pe strada Carpați spre magistrala CF Constanța. Se vede CF Romexpo. Vechea CF de pe Popișteanu este dincolo de gardul care se vede în stînga imaginii:
2. Iată locul în care CF Romexpo se desprinde de CF Popișteanu. CF Popișteanu este ramura din stînga pozei. Macazul este la 20 de metri de str Carpați (se vede locul și în poza de mai sus):
3. Iată trecerea la nivel de pe str Carpați. În prim plan CF Romexpo. CF Popișteanu ar fi paralelă cu ea, cam în dreptul porții de tablă:
4. Iată că supraviețuiește și un indicator de circulație, trecere la nivel cu CF dublă, fără bariere:
5. Iată stadiul de acoperire cu asfalt a vechilor linii. CF Romexpo se mai vede piatra cubică, CF Popișteanu e aproape acoperită de asfalt (prim plan):
6. Acum iată și sfîrșitul CF Romexpo: imediat ce traversează str Carpați și trece pe sub o poartă metalică șina a fost scoasă:
7. Iar CF Popișteanu este complet dispărută: se mai ghicește terasamentul și se mai observă alinierea plopilor din zare. În poză este zona imediat de după traversarea de către CF a străzii Carpați. De fapt nu mai ajunge nimic dincolo de stradă, este doar acest teren viran îngrădit:
Cînd le voi găsi voi posta și poze din altă zonă a CF Romexpo, ca și CF de pe Jiului.



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.87 kb
 Vizualizat:  de 13778 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.53 kb
 Vizualizat:  de 13778 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.01 kb
 Vizualizat:  de 13778 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.43 kb
 Vizualizat:  de 13778 ori

4.jpg



5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.03 kb
 Vizualizat:  de 13778 ori

5.jpg



6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.33 kb
 Vizualizat:  de 13778 ori

6.jpg



7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.92 kb
 Vizualizat:  de 13778 ori

7.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 30 Mar 2006 17:24:20    Titlul subiectului: 59446

Harta de pe acel site arată, printre altele, și căile făcute. Totuși, trebuie să fac câteva precizări:
1. Linia care traseversează Str. Industriilor nu mai există(a rămas doar cea paralelă cu Str. Industriilor)
2. Linia paralelă cu Strada Industriilor se termină în Gara Titan, după intersecția cu Șos. Dudești Pantelimon deoarece acum câteva lunia a început demolarea fabricilor ce au folosit acea CF până anul trecut.
3. Din linia care traverseavă Drumul între Tarlale mă tem că mai e folosită doar ramificația ce duce spre Sicomed (și care traversează Bd. Th. Pallady)
4. Linia care traversează Șos. Gării Cățelu imediat după intersecția cu Șos. Industriilor este dezafectată.
5. Linia care se desprinde din linia ce duce la Bucur Obor îainte de Podul Fundeni nu știu dacă mai funcționează.
6. De la Gara Obor linia continuă spre V până înainte de Str. Ziduri Moși (probabil deservește fabrica de mase plastice din zonă). Dar bifurcațiile din zonă nu știu dacă mai există, deoarece unele duceau la Fabrica de Săpun Stela...devenită acum Kaufland.
7. Liniile care pleacă din Gara Obor și traversează Șos. Electronicii între intersecțiile cu Str. Ziduri între Vii și Str. Heliade între Vii nu mai există. La fel și cea care traversează str. Heliade între Vii. Și în privința celorlalte am îndoieli...
8. Liniile care se bifurcă în zona Șos. Andronache nu cred că mai sunt...când am venit de la mare în vară nu îmi aduc aminte să fi văzut bifurcații pe acolo. La fel și bifurcațiile din zona Pipera, între Șos. Buc-Nord și Șos. Pipera Tunari.
9. Din bifurcația care se formează înainte de Bd. Poligrafiei, mai există doar cea care traversa Bd. Poligrafiei și ieșea în Str. Jiului. A fost folosită până acum 2 ani... Anul trecut s-a demolat fabrica, iar calea ferată a fost dezafectată (adică...la trecerea peste bulevardul Poligrafiei s-a turnat asfalt, iar restul este în curs de dezmembrare și transportare cu ajutorul căruțelor unor oameni mai colorați).
10. Următoarea bifurcașie, care duce înspre Romexpo mai era folosită în 1998... acum am auzit că s-a scos (o să aflu la următorul TIB).
11. Se formează apoi o rețea complexă de linii, care mai sunt folosite și astăzi așa cum apar acolo, cu precizarea că o mică parte a dispărut (se pot vedea din tren...între Triaj și Chitila se observă de-alungul CF principale câmpul plin cu pietriș și utilajele care îl curătă.)
12. Bifurcația care se face în Str. Racordării a fost dezafectată anul trecut...pe alocuri, CF a dispărut (în același mod ca cea de pe Jiului). Păcat...putea fi folosită pentru unificarea tramvaielor 45 și 20.
13. CF din Giulești sunt în aceeași formulă ca pe hartă.
14. Mergând apoi de-alungul Șos. de Centură până după Autostrada București Pitești putem observa bifurcația care duce undeva prin întreprinderile dintre Bd. Preciziei și Bd.. Iuliu Maniu. Nu știu dacă mai e folosită.
15. Din următoarea intersecție pleacăo CF care se va bifurca mai apoi în 2 părți, din care una se înfundă într-o întreprndere (nu știu dacă mai e folosită), iar cealaltă duce în CF care merge de-alungul Str. Șinei și traversează (până în Valea Cascadelor pornesc din ea 2 linii ce intră la Comat Auto)Valea Cascadelor, Str. Moinești (nu cunosc situația bifurcațiilor dintre Moinești și Lujerului)Str. Lujerului, (Gara Cotrocen...despre care voi vori mai târziu)Bd. V. Milea, Str. Răzoare și apoi merge paralel cu Șos. Progresului (stradă poreclită ,,Trafic Greu"). Această CF se înfundă apoi cu o crâșmă la intersecția cu Cal. 13 Septembrie, apoi cu parcarea unui centru comercial. Practic, pe porțiunea dintre intersecțiile cu Cal. 13 Septembrie și Cal. Rahovei, această CF este dezafecată(la fel și bifurcațiile din ea). După intersecția cu Rahovei, avem parte de o rulotă cu fundație de beton și un WC ecologic amplasat pe șine... Înainte de intersecția cu Spătarul Preda (mergând, deci, spre Sud) este o bifurcație ce traversează Șos. Porgresului și linia de tramvai și intră în curtea unei fabrici (nu apare pe hartă...deși e folosită încă!). Până acum câțiva ani mai exista o bifurcație după intersecția cu Str. Năsăud și una mai la Nord, ce intra la ,,Inox". CF își continuă drumul de la Spătarul Preda spre Sud, drept, trecând pe un teren viran apoi traversează Bd. Pieptenari (unde este o bifurcație ce cred că duce la Rocar...dar cum Rocar nu mai există, acea CF e dezafecată), apoi merge de-alungul Str. Cladova, traversează Str. Toporași, trece prin Cimitirul Israelit (nu știu dacă acele bifurcații mai există...înclin să cred că nu), apoi merge de-alungul Str. Șinei, apoi pe un teren viran, traversează Șos. Giurgiului și ajunge în Gara Progresu.
16. Acum înapoi la Șos. de Centură în zona Militari, de unde a pornit linia analizată mai sus... următoarea bifurcație duce tot în linia prezentată mai sus.
17. Următoarele 2 bifurcații șltiu sigur că mai există...una din ele duce la o betonieră...celelalte nu știu. Deasemenea, nu știu dacă mai sunt în stare de folosință.
18. CF de Centruă își continuă Drumul spre Sud, bifurcându-se și apoi re-unificându-se în zona Str. Ghidigeni (prin acea zonă se află Somic Bragadiru).
19. După intersecția cu Șos. Alexandriei, primește o CF care vine dinspre Bragadiru...nu știu la ce folosește, deoarece nu există gară în Bragadiru.
20. Linia își continuă liniștită drumul, subtraversează Șos. Măgurele, are o bifurcație care nu știu dacă mai există, supratraversează Șos. Giurgiului (erau ăn zonă niște CF scoase în 2002 care veneua de undeva din satul Aluniș) și în final ajunge să se întâlnească cu liniile care duc spre Gara Progresu și spre Giurgiu și Oltenița.
21. La acel nod feroviar se face o linie spre E, care apoi cotește la spre Nord și care duce ori la CET Progresu, ori undeva în spatele Dep. Giurgiului. Nu știu exact dacă mai e folosită.
22. Apoi există o porțiune fără CF... urmând apoi niște linii care pornesc de la S de Bd. Metalurgiei:
a. cea de pe Str. D-tru. Brumărescu deservește IMGB Vulcan...nu știu dacă mai e folosită, nu am mai fost pe acolo din 2002.
b. celelalte linii probabil că deservesc IMGB și celelalte fabrici din zonă
c. la unificarea lor pare a fi o mică gară, dar nu știu ce ar putea fi.
d. toate duc în linia de centură (linie ce cred că în partea care nu se vede din hartă se unește cu cele de Giurgiu și/sau Oltenița și, implicit, cu restul liniei de centură.
e. linia aflată la E Șos. Berceni pleacă din Dep. de metrouri IMGB. Pe ea au fost aduse Bombardierurile, iar până la linia CF de Centură este electrificată (!) cu șina a 3-a ca la metrou!
23. Linia de Centură continuă spre E, de-alungul Șos. de Centură. La intersecția Șos. Olteniței (în Com. Popești Leordeni) pleacă o linie spre Nord, care se va bifurca la intersecția cu Drumul Taberei (nu cel din București... Drumul Taberei din Popești Leordeni). Linia care va traversa Șos. Olteniței alimentează n întreprinderi din zonă... în 2003 era circulată.
24. Despre următoarea bifurcație și ramurile ei nu știu nimic Sad Nu am fost nicodată e acolo din cauza inexistenței mijloacelor RATB pe acea porțiune( osingură dată a circulat devait 154 pe acolo...dar nu m-am dus).
25. Linia continuă paralelă cu Centura, intersectând Str. Leordeni, trece apoi pe lângă Groapa de Gumoi Glina, de unde nu mai este figurată pe hartă, însă în ea duce CF paralelă cu Dâmbovița și cea care traversează Str. N. Teclu. Apoi, din Centură, în zona Gării de Sud (nu este figurată pe hartă) se desprind CF care traversează Drumul între Tarlale, și cea paralelă cu Str. Industriilor.
26.Linia continuă de-alungul Șos. de Centură și intersectează linia de Constanța. Apoi își continuă drumul de-alungul Șos. de Centruă și al Șos. Odăi, oprindu-se înainte de Șos. București-Târgoviște(care duce la Buftea) (este folosită pe această porțiune! De altfel, este și electrificată). De la intersecția cu Șos. Buc-Târgoviște, linia mergea probabil spre Chitila, însă a fost demontată anul trecut.
27. Am uitat să precizez că din linia ce vine dinspre Obor spre Constanța se desprinde o bifurcație spre N care duce tot în linia de COnstanța, însă trece prin spatele Comp. Europa. Linia este îngropată în gunoi...nu cred că mai e folosită, dar ea există.
28. Gara Cotroceni: din ea, pe lângă linia ce pleacă din Militari și duce spre Progresu se mai desprinde o linie, ce coboară în pasajul Lujerului și iese în spatele blocurilor de pe Șos. Virtuții. Acolo se bifurcă:
a. spre dreapta (Est) se formează o linie care duce la o fabrică de pâine...dar nu știu ce f-ca de pâine era pe acolo...linia nu mai e folosită încă de laînceputul anilor '90 și a fost demontată prin '96.
b. spre N-E se desprinde o linie ce duce la fabrica Semănătoarea și strece pe niște estacade chiar prin spatele Serviciului de Transmisiuni Speciale...interesant că, deși am trecut în mare gălăgie pe acolo, soldatul de sub CF care păzea o poartă spre STS nici măcar nu s-a uitat în sus...pe lângă faptul că la întoarcere ne-au fugărit câinii de la Semănătoarea! În curte la Semănătoarea era o LDH... oricum, linai aceasta nu are viitor, deoarece Semănătoarea va deveni cartier de bloculețe... poate, cine știe, vor face o gară pt. acel cartier Smile , deși șansele sunt de 1/1.000.000
c. o a 3a linie care continuă să fie paralelă cu spatele blocurilor de pe Virtuții. (Din ea se formează și o linie de garare care se înfundă.). Aceasta trece pe sub o instalație de descărcare a vagoanelor (cu macara...tot tacâmul, păcat că sunt abandonate) iar în fața STS coboară într-un tunel ce pare sigilat. Se pare că acesta duce la metrou. Prin el au venit primele metrouri în București.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Joi 30 Mar 2006 17:45:57    Titlul subiectului: yjytj 19552

9. Din bifurcația Poligrafiei dimpotrivă, după ce s-a scos linia spre Jiului linia cealaltă încă mai exista (în primăvara trecută). Mai mult, pe ea e și un mic depozit cu rampă de acces la vagoane, depozit păzit, și indicatoare de atenție la tren noi, nu ruginite. Mai înspre nord, înspre Butan Gaz, se vede și o locomotivă, dar nu m-am putut apropia prea mult.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 31 Mar 2006 00:59:22    Titlul subiectului: 59473

1. Pe de o parte, liniile ferate cad una câte una pe motiv că...trenul încurcă circulația (lucru cu care sunt perfect adevăratcând e vorba de trecerile la nivel), fapt care a dus la desființarea inelului interior.
2. Pe de altă parte, eu știu de existența unor monștrii formați din
-V3A+V3A
-EP vagon motor + EP vagon remorcă + EP vagon remorcă
Practic, s-a stricat rețeaua de interconectare a gărilor bucureștene (bună, rea, dar a fost), dar... au fost folosite trenuri de tramvaie care sunt aproape sigur că au tocat nervii multor șoferi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 31 Mar 2006 10:00:52    Titlul subiectului: 59478

Au mai fost si alti monstri, formati din:
- EP vagon motor + EP vagon motor + EP vagon remorca
- V2A+V2A
Trenurile V3A+V3A au existat cel putin pana in 1991. Doar ultima usa a vagonului 2 nu ajungea la refugiu.
Dintre trenurile care au circulat pe linia 21 intre 1989 si 1991:
117+145?, 121+120, 141+156, 146+148, 151+143, 152+147, 358+359
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 06/Iun/2018
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Vin 31 Mar 2006 11:33:37    Titlul subiectului: 59479

Pasagerul a scris:
Eu am o hartă din 1938 în care situația este cum o descriu mai sus, și o alta din 42 sau 43 în care situația apare la fel. Pe asta din 42 apare și denumirea Fabrica de Petrol Steaua Română.

Atunci ai dreptate. Pentru anul 1938 posibil situatia sa fie reala dar in 42-43 ma indoiesc sa mai fi existat depozitul si CF. Dupa informatiile mele blocurile s-au construit prin 1941.
Citat:
Din păcate nu se găsesc poze cu zona Gara Herăstrău și cu momentul dintre dezafectarea liniei și mutarea tramvaiului 5 pe acolo, cînd o vreme tramvaiul a circulat pe vechea CF. Aș vrea să-mi reamintesc și eu zona, întrucît nu am decît vagi amintiri (nu aveam mai mult de 8 ani, și nici nu trecem prea des pe acolo).
In toamna lui 1986 trenul mai circula inca; se transporta grau la moara Graul din zona cimitirului Reinvierea si probabil ciment si agregate la statiile de betoane de pe locul actualei Billa din Barbu Vacarescu. Si lemne si materiale de constructii la depozitele din zona strazii Pargarilor.
In primavara lui 1987 deja str. Barbu Vacarescu era largita la dimensiunile actuale si linia de tramvai era montata pana la intersectia cu str. Glucozei (actualmente Titeica).
De asemenea str. aviator Serbanescu era gata. Singura portiune lipsa era intre sos Pipera si str Glucozei.
Si atunci s-a introdus tramvaiul, pe cale simpla, exact pe fosta CF care traversa coada lacului Tei pe un pod metalic, lipit in partea din aval de actualul pod din beton(in constructie). S-au montat stalpi provizorii pentru reteaua de contact. Tramvaiul strabatea CF prin gara Herastrau. Cladirea garii, partial demolata, era pe partea stanga in sensul spre Baneasa, in spatele FEA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Vin 31 Mar 2006 16:20:29    Titlul subiectului: Gari din Bucuresti-05 59482

Jad, mersi frumos, parcă deja văd zona, la cum ai descris-o! Încerc să îmi închipui cum trecea trenul prin Tei. Cred că amintirile mele cele mai clare din zonă sunt de după ce se circula, prin șantier, și între Pipera și Fabrica de Glucoză, pentru că îmi amintesc că eram în mașină, dar vedeam clădirea, sau resturi din clădirea Gării Herăstrău.
Pozele de pe pagina anterioară, de pe str. Carpați, au fost făcute în locul delimitat pe harta de mai jos (atenție, are vreo 680kB, se va încărca mai greu) printr-un cerc roșu. Pe hartă apare că CF se ramifică după strada Carpați. În realitate acolo își despart direcțiile de mers, pînă atunci oarecum paralele, dar macazul este unde l-am fotografiat eu, înainte (la nord) cu 15-20m de str Carpați.
1. Între cercul roșu de pe hartă (str Carpați), unde se vede că în aprilie 2005 era scoasă șina și cercul albastru de pe hartă (unde sunt următoarele 3 fotografii), șina încă mai exista în ianuarie 2005. Dar era deja scoasă de la cercul albastru (strada care iese din Expoziției în Parcului) înspre Romexpo, după cum se vede în următoarea fotografie:
2. Iată situația mai de aproape:
3. Iată o poză din același loc înspre str Carpați. Se vede că atunci (ianuarie) șina încă exista. În aprilie am arătat pe pagina anterioară că fusese scoasă și de aici pînă la Carpați.



0.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.51 kb
 Vizualizat:  de 13646 ori

0.jpg



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.88 kb
 Vizualizat:  de 13646 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.56 kb
 Vizualizat:  de 13646 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.14 kb
 Vizualizat:  de 13646 ori

3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Lun 03 Apr 2006 14:26:13    Titlul subiectului: bbbbbbb 59529

Prezint în continuare pozele pe care le-am făcut în iulie trecut la CF ButanGaz. Pentru orientare folosiți scanul hărții din mesajul de mai sus. Vă rog să aduceți corectări sau completări de natură tehnică (unde nu mă pricep), dacă o dau în bălării. Butan Gaz se află pe strada Coralilor, unde pe hartă apar mai multe linii paralele, un fel de gară internă de marfă. E posibil să fie unele inadvertențe minore între hartă, situația din teren și pozele mele (poate nu mai știu la metru unde sunt făcute).
CF se desprinde (adică nu mai e paralelă cu ele, macazul propriu-zis nu știu unde e) de pachetul de linii industriale paralele cu magistrala de Constanța și care cred că aparțin de Gara Băneasa, în zona str Băiculești, deasupra pasajului Jiului, în dreptul construcției din poza de mai jos. Pe hartă ne aflăm în cerculețul verde deschis, direcția pozei este spre sud-est.
2. Iată traversarea străzii Băiculești:
3. Iată și o perspectivă înspre Pasajul Jiului și cartierul Pajura. Orientarea pozei este spre vest:
4. De aici CF merge paralel cu breteaua rutieră de legătură între Poligrafiei și Băiculești. Pe hartă suntem în cercul verde deschis, spre NNV:
5. Inaintam înspre nord. Aici cred că era macazul de unde se desprindea CF de pe Jiului, pentru că văd două traverse noi. Macazul nu l-am găsit nicăieri, deși exista, deci CF ButanGaz se pare că e întreținută, dacă cînd s-a desființat CF Jiului s-a înlocuit macazul, deci s-a investit în ea! Suntem în cercul vede închis, poza înspre NNV:
6. Am înaintat înspre nord încă cîțiva metri, în dreptul intrării în curtea căminelor-locuință. Poza înspre sud:
7. Iată și curba de după zona căminelor. La marginea cercului verde deshis, poza înspre sudest:
8. Aici se vede unde se despărțea direcția CF de Jiului, care o lua spre vest să traverseze Poligrafiei. Poza înspre SE. În prim plan se vede o traversă de la acea CF:
9. Poza următoare este spre nord, se vede o magazie cu rampă de încărcare din vagon, care este situată exact înainte de traversarea de către CF a intrării Străulesti (din cercul galben). Aici suntem între cercul verde închis și cercul galben.
10. Iată magazia mai de aproape. Se vede că nu are acces CF pe toată lungimea. Poate a mai fost o bretea, paralelă cu acea rampă pe toată lungimea ei. Suntem la marginea cercului galben, poza spre NNV. Aici se află liceul de Poligrafie, dar nu cred că acea magazie servește la aprovizionarea liceului. Oricum, este păzită de un gardian, deci pare utilizată.
11. Iată magazia dinspre nord spre sud, poza făcută chiar de pe intrarea Străulești, în cercul galben:
12. Aici suntem tot pe trecerea de nivel cu Intrarea Străulești, poza este făcută în cealaltă direcție, înspre nord:
13. Iată aici prima ramificație, la nord de trecerea la nivel. Poza este făcută de pe ramura de est înspre sud (în cercul galben, aproape de marginea acestuia):
14. Mai la nord se ramifică din nou. Deja nu prea mai este concordanță cu harta în ce privește ramificațiile. Poză imediat la nord de cercul galben, înspre nord:
15. Iată ce se afla pe 6 iulie 2005 dincolo de poarta situată mai la nord de locul unde făceam eu poze (pesemne de acolo CF intră în incinta Butan Gaz, sau a altei întreprinderi). O drezină sau locomotivă, nu știu, care pare în stare de funcționare (pare să evacueze gaze):
16. Pe 16 iulie 2005, prin aceeași poartă, nu se mai vedea nimic, deci drezina de mai sus sigur s-a mișcat de acolo:
17. Iată și semnul de atenționare de la trecerea la nivel cu Intr Străulești, trecere circulată de elevii Liceului de Poligrafie și alți lucrători din zonă. Cu mașina nu poți ajunge în Șoseaua Străulești, Intrarea fiind blocată la un moment dat, tocmai în acest scop (nu știu de ce). Se vede că semnul este nou, pus sub unul ruginit mai vechi, deci CF se refolosește sau s-a folosit fără întrerupere. De ambele părți semnele sunt la fel de noi, nu le voi posta pe amîndouă. Acesta se află pe partea dinspre Jiului, cu magazia, și se vede și paznicul magaziei care m-a surprins făcînd poze (în această fază eu încă nu-l văzusem). Cînd am pozat mai apoi magazia de aproape a și ieșit și s-a uitat la mine, m-am uitat și eu la el, am făcut poza și am plecat.
18. Iată un detaliu cu șina în zona căminelor:
Sper că măcar cuiva îi folosesc pozele; sper că se înțelege pe unde sunt făcute și care e deci situația actuală în zonă.



01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.49 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

01.jpg



02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.26 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

02.jpg



03.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.16 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

03.jpg



04.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.29 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

04.jpg



05.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.47 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

05.jpg



06.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.21 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

06.jpg



07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.29 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

07.jpg



08.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.82 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

08.jpg



09.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.42 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

09.jpg



10.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.97 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

10.jpg



11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.75 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

11.jpg



12.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.79 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

12.jpg



13.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.78 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

13.jpg



14.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.9 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

14.jpg



15.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.64 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

15.jpg



16.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.41 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

16.jpg



17.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.45 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

17.jpg



18.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.29 kb
 Vizualizat:  de 13644 ori

18.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 06/Iun/2018
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Lun 03 Apr 2006 14:44:01    Titlul subiectului: 59530

Ramificatia spre Butan Gaz probabil ca este inca operationala. Stiu ca sunt perioade (iarna mai ales) cand aprovizionarea cu GPL pe conducta de la Ploiesti nu acopera cererea de butelii si se recurge la vagoane de GPL care vin pe aceasta linie.
Pe harta se vad si alte ramificatii; cea spre str. Izbiceni ducea la un depozit de lemn de foc si alta la fostul depozit Peco din sos. Straulesti, acum dezafectat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 03 Apr 2006 15:00:57    Titlul subiectului: 59532

1. Între platforma magaziei și linia ferată e o distanță destul de mare. Cum se pot descărca vagoanele? Acolo nu trebuia să existe o rampă care să ajungă chiar la vagoane?
2. Când ai văzut ultima dată trenuri de marfă în zona respectivă?
3. După poartă, unde continuă linia? Mă refer la poarta în spatele căreia ai văzut locomotiva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Lun 03 Apr 2006 17:00:46    Titlul subiectului: uuuuuuuuu 59534

Iată răspunsurile mele:
1. Într-o parte da, dar de la jumătate încolo sunt paralele, apropiate. Am zis și eu de această problemă în postul cu pozele.
2. Eu nu am văzut niciodată trenuri acolo. O dată, prin 99 cred, am cedat trecera unei locomotive care traversa Băiculeștiul înspre ButanGaz sau înspre Jiului, că atunci exista și CF Jiului.
3. Spre Butan Gaz. Este ramificația centrală. Celelalte două sunt după cum le-a descris jad: cea vestică ducea la depozitul de lemne de pe Izbiceni (acolo erau și niște locuințe ale CFR) și cea estică la un depozit Petrom (sau Foradex).

Acum iata si ceva poze

1. CF care mergea paralel cu Jiului. Cred că se desprindea din CF ButanGaz în locul care apare și în pozele de mai sus (repet poza), pentru că se văd 2 traverse noi, ca și cum s-ar fi lucrat acolo. Pe hartă suntem la marginea de NV a cercului verde deschis:
2. Pînă aici mergeau alăturate, pe lîngă breteaua rutieră. Se vede în prim plan o traversă rămasă. Pînă în acest punct nu mai sunt traverse rămase. Poză spre sud.
3. Iată o poză înspre vest, în cercul verde închis. CF Butan Gaz se vede prin dreapta, ca și magazia despre care am vorbit, iar traseul CF Jiului era de-a lungul potecii ce se vede în stînga centrului fotografiei:
4. Iată o poză înspre est. Se văd traversele acoperite de pămînt (nisip) și iarbă în dreapta potecii, de-a lungul acesteia:
5. Iată traversele mai clar, înainte de traversarea Bd Poligrafiei:
6. Iată traversarea Bd Poligrafiei, înspre Pajura. Pe aici am văzut o locomotivă pe la începutul anilor 2000. Se vede că a rămas numai șina din asfalt:
7. Iată intersecția cu str Dridu, în cercul roz de pe hartă, pozat înspre nord (se vede str Jiului):
8. În același loc, înspre est:
9. Și mai apropiat, să se vadă traversele:
10. Înspre vest șina trece de o poartă și e blocată de un panou de beton:
11. De aici, după acel beton care actualmene este chiar pe șină, aceasta se bifurca spre vest, după cum se vede și pe hartă.
12. Iată și levierul macazului sau schimbătorului de cale (sau cum s-o numi):



01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.47 kb
 Vizualizat:  de 13696 ori

01.jpg



02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.82 kb
 Vizualizat:  de 13696 ori

02.jpg



03.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.15 kb
 Vizualizat:  de 13696 ori

03.jpg



04.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  51.81 kb
 Vizualizat:  de 13696 ori

04.jpg



05.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.81 kb
 Vizualizat:  de 13696 ori

05.jpg



06.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.46 kb
 Vizualizat:  de 13696 ori

06.jpg



07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.23 kb
 Vizualizat:  de 13696 ori

07.jpg



08.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.61 kb
 Vizualizat:  de 13696 ori

08.jpg



09.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.04 kb
 Vizualizat:  de 13696 ori

09.jpg



10.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.75 kb
 Vizualizat:  de 13696 ori

10.jpg



11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.05 kb
 Vizualizat:  de 13696 ori

11.jpg



12.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.67 kb
 Vizualizat:  de 13696 ori

12.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Lun 03 Apr 2006 17:21:10    Titlul subiectului: 01 59535

Ca să epuizez pozele pe care le am în acea zonă iată și CF care aproviziona Casa Scînteii cu hîrtie și alte materiale.
Pozele 1 si 2 sunt făcute, înspre nord, în cercul portocaliu de la marginea de est a hărții scanate mai sus. În mod normal pe aici trebuia să se vadă șina. Ori s-a scos din zonă, ori e mult mai aproape de magistrala de Constanța.
3. Această șină ajunge la magaziile de pe Tipografilor, strada care leagă Fîntîna Miorița de Poligrafiei. Oricine a trecut pe acolo știe acele magazii și rampe și bălțile care se fac cînd plouă (acum vreo 10 ani am mers chiar pe jos cînd erau bălți, a trebuit să merg chiar pe peronul acelor magazii, cu grijă la cîinii comunitari). Iată magaziile, pozate spre vest (sunt la nord de str Tipografilor):
4. Iată o rampă auto de încărcare - descărcare, cu acces direct la peronul (rampa) CF, situat de cealaltă parte:
5. Iată unde se termină magaziile înspre est, înspre Șos București - Ploiești. Șina continuă prin hățișul din imagine, pe sub acei corcoduși, oțetari și boscheți:
6. Mergînd înspre Gara Băneasa șina se mai vede pe alocuri, printr-un debleu între stradă și niște locuințe de ceferiști situate pe marginea magistralei de Constanța (locuințele sunt între această CF abandonată și magistrala de Constanța).
7. Iată din nou hățiș. Șina cam pe aici se oprește, cred că în gardul de beton ce se vede mai departe. De acolo încep clădirile Gării Băneasa. Cred că n-a mers niciodată mai departe.
8. Iată o clădire a Gării Băneasa. Aici deja șina nu mai există (ar fi fost vizibilă în piatra cubică):



01.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.42 kb
 Vizualizat:  de 13662 ori

01.jpg



02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.85 kb
 Vizualizat:  de 13662 ori

02.jpg



03.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.45 kb
 Vizualizat:  de 13662 ori

03.jpg



04.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.87 kb
 Vizualizat:  de 13662 ori

04.jpg



05.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.63 kb
 Vizualizat:  de 13662 ori

05.jpg



06.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.27 kb
 Vizualizat:  de 13662 ori

06.jpg



07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.41 kb
 Vizualizat:  de 13662 ori

07.jpg



08.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.58 kb
 Vizualizat:  de 13662 ori

08.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 03 Apr 2006 22:41:49    Titlul subiectului: 59559

Mi se pare ciudat ca o linie ferată să se termine la câțiva zeci de metri de gară. Nu contest faptul că șina nu se vede în apropierea Gării Băneasa, dar linia nu cumva a fost scoasă atunci când s-a amenajat acel platou din fața gării?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 10:17:26    Titlul subiectului: 59571

Acea șină era folosită numai pentru acele magazii ale Casei Scînteii și e la distanță de magistrala de Constanța, adică de liniile din Gara Băneasa. Ea nu avea nici un rost mai departe de magazii, nu avea de ce să ajungă în gară, se desprinde numai ca să aprovizioneze acele magazii. Trece mai departe de ele probabil din rațiuni tehnice, manevre, să aibă loc garnituri mai lungi etc...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 11:48:40    Titlul subiectului: 59578

1. GARA PROGRESUL
-Este sau nu electrificată?
-Ce aprovizionează? Ce magazii sunt în zonă? Din câte știu, din linia respectivă se desprindea o derivație către ROCAR. Ce s-a întâmplat cu șinele respective?
2. GARA TITAN
-În afara trenurilor spre Oltenița (trenuri cu un procent semnificativ de blatiști), ce alte trenuri sosesc în gara respectivă? Din câte se spune pe forum, Titanul e pe ducă
3. GARA OBOR
-Din ce direcție sosesc trenurile care garează acolo
-Din Gara Obor se desprind niște linii paralele care avansează spre nord până aproape de Ghica. Ce e acolo? Liniile respective mergeau cumva, mai departe? Zona respectivă arată ca și cum ar fi o mică gară. Șoseaua Electronicii traversează mai multe căi ferate: primele două înaintea străzii Vladislav Voievod, următoarea la o anumită distanță de Ipsilanti Voievod, următoarea paralelă cu Heliade Între Vii iar următoarele două între Heliade Între Vii și Ziduri Între Vii. Judecând după hartă, sunt căi ferate industriale. Ce depozite importante sunt acolo? E un adevărat hățiș de căi ferate care se înfundă.
-la Vest de Gara Obor, pe traseul fostei căi ferate care lega Gara Herăstrău de Gara Obor e ceva depou de tramvaie? E cumva cel care deservește linia 5? Ce tip de tramvaie sunt garate la depoul respectiv?
-Pe ce porțiune traseul liniei 5 coincide cu cel al fostei căi ferate herăstrău-Obor?
4. GARA BĂNEASA
-În afara trenurilor București-Constanța (Mangalia) și Timișoara-Constanța (Mangalia) ce alte trenuri importante mai trec?
-Care va fi viitorul ei? O vor moderniza sau o vor lăsa de izbeliște?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 06/Iun/2018
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 12:29:18    Titlul subiectului: 59581

OAB a scris:
1. GARA PROGRESUL
-Este sau nu electrificată?
-Ce aprovizionează? Ce magazii sunt în zonă? Din câte știu, din linia respectivă se desprindea o derivație către ROCAR. Ce s-a întâmplat cu șinele respective?
-Nu este electrificata; si nici nu va fi probabil curand.
-Este(mai precis era) folosita pentru transport de calatori spre Giurgiu; numai trenuri cursa/personale. De la inundatiile din 2005 podul peste Arges dintre Vidra si Gradistea(datand din 1869; linia este cea mai veche din Vechiul Regat) s-a prabusit si CFR nu se grabeste sa investeasca in terminarea podului nou inceput in anii 80 si neterminat din cauza caderii regimului comunist(podul este aproape gata si trebuia inaugurat in 1990)
Traficul de marfa este mic. Exista inca linii industriale prin zona. Linia spre Rocar este inca operationala pana pe sos Progresului dincolo de str. Spataru Preda. Merge la fabrica de ulei "Muntenia". Se aduc vagoane cu floarea soarelui (vagoanele verzi de cereale pe care spunea cineva ca le-a vazut traversand sos Progresului).
Citat:
2. GARA TITAN
-În afara trenurilor spre Oltenița (trenuri cu un procent semnificativ de blatiști), ce alte trenuri sosesc în gara respectivă? Din câte se spune pe forum, Titanul e pe ducă.
Cred ca s-a desfiintat deja. In anii 80 era folosita pentru gararea vagoanelor defecte/casate etc. Singurul client era moara Dambovita/fabrica Titan unde se transportau cereale. Fabrica construita la inceputul anilor 60 a fost dezafectata de curand si in loc vor apare blocuri.
Trenurile spre Oltenita pleaca din Halta Titan Sud care are 2 linii; pe una se gareaza trenul si pe cealalta se intoarce locomotiva. Tot asta era si linia de acces in gara Titan.
Citat:
3. GARA OBOR
-Din ce direcție sosesc trenurile care garează acolo?
-Din Gara Obor se desprind niște linii paralele care avansează spre nord până aproape de Ghica. Ce e acolo? Liniile respective mergeau cumva, mai departe? Zona respectivă arată ca și cum ar fi o mică gară. Șoseaua Electronicii traversează mai multe căi ferate: primele două înaintea străzii Vladislav Voievod, următoarea la o anumită distanță de Ipsilanti Voievod, următoarea paralelă cu Heliade Între Vii iar următoarele două între Heliade Între Vii și Ziduri Între Vii. Judecând după hartă, sunt căi ferate industriale. Ce depozite importante sunt acolo? E un adevărat hățiș de căi ferate care se înfundă.
-la Vest de Gara Obor, pe traseul fostei căi ferate care lega Gara Herăstrău de Gara Obor e ceva depou de tramvaie? E cumva cel care deservește linia 5? Ce tip de tramvaie sunt garate la depoul respectiv?
-Pe ce porțiune traseul liniei 5 coincide cu cel al fostei căi ferate herăstrău-Obor?
-Dinspre Constanta si Oltenita; cele de Oltenita fac 11 km de la Titan Sud si la dus si la intors pentru ca numai aici se face pregatirea de plecare a trenurilor.
-Sunt/erau linii industriale. Sunt/erau fabrici in zona aia (Solaris-ulei comestibil, Sintofarm-chimicale si medicamente, Heliade-mobila, Repacom Obor-caroserii si reparatii auto,etc.) si foste depozite de lemne, legume etc.
-Nu este/nu a fost depou de tramvaie. Depoul Colentina se afla pe sos. Colentina intre sos Fundeni si pasajul CF Constanta; pe partea dreapta, vizavi de str. Cornisor. Este dotat cu V3A modernizate.
-Pe Barbu Vacarescu-av. Serbanescu intre intersectia cu str Titeica(fosta Glucozei) si pasajul CF Baneasa.
Citat:
4. GARA BĂNEASA
-În afara trenurilor București-Constanța (Mangalia) și Timișoara-Constanța (Mangalia) ce alte trenuri importante mai trec?
-Care va fi viitorul ei? O vor moderniza sau o vor lăsa de izbeliște?
-Toate trenurile de calatori A/R/IC intre Bucuresti si Constanta trec pe aici fara oprire. De oprit, opresc doar trenurile sezoniere care leaga provincia cu litoralul si tranziteaza Bucurestiul. Traficul de marfa este foarte mic.
-Gara normala e/va fi lasata de izbeliste. Langa gara Baneasa este Gara Regala unde se afla si remiza cu trenul regal/prezidential folosit la ocazii speciale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 12:52:32    Titlul subiectului: 59586

Cred că depoul de tramvaie de pe traseul din Tei la care se referă OAB este URAC-ul, atelierele centrale RATB. Deci da, este ceva similar unui depou acolo, pe Intr Vagonului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 17:07:13    Titlul subiectului: 59596

1. Cam la ce distanță e Titan Sud de Titan? Pe hartă nu apare. În zona cărei străzi se află?
2. Unele linii din fotografiile de mai sus sunt destul de lucioase, deci sunt folosite.
3. În zona central-răsăriteană se găsesc două linii care așa arată ca și cum, în perioada interbelică, ar fi avansat destul de mult spre centru. Este vorba de:
A. linia care, după ce traversează strada Nicolae Teclu, avansează spre apus, se bifurcă (una din ramuri e paralelă cu Lunca Cetății, una se găsește puțin mai la nord), după care, ambele ramuri se întrerup. La o anumită distanță, se găsește o linie ferată, mult mai aproape de Lunca Cetății decât ramura de sud a liniei de la Teclu), linie care merge spre apus până traversează o prelungire a Bulevardului Ieremia Grigorescu (pe hartă nu apare numele), după care s ramifică și se termină. În continuarea a două ramificații, la o anumită distanță, se află Bulevardul Energeticienilor. Ajungea linia pe Energeticienilor? Dacă da, până unde?
B. Pe malul Dâmboviței (pe Splaiul Unirii?) se află o linie ferată care se apropie și mai mult de centru decât linia descrisă mai sus. Linia ajunge până aproape vizavi de strada Releului. E posibil să fi fost gândită ca linie care să fi deservit Gara Centrală atunci când s-a pus problema unei astfel de gări? Ce scop are, în prezent, linia respectivă?
4. Ce distanță e între Piața Sf. Gheorghe și Gara de Nord?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 17:17:51    Titlul subiectului: 59598

Pe Str. Fizicienilor nu ajunge nicio linie... e posibil să ajungă undeva în spate la CET Sud... o să încerc să adun câțiva bucureșteni să verificăm linia de pe Splai... mi se pare foarte ciudată!
Titan și Titan Sud cred că sunt tot una... cert este că există Gara București Sud, la intersecția Liniei de Centură cu linia ce vine paralele cu Str. Industriilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 17:45:44    Titlul subiectului: gari07 59599

Harta site-ului www.salutbucuresti.ro indică o linie pe malul drept al Dâmboviței, care se apropie de Intrarea Serelor. La acea linie m-am referit dacă nu era gândită pentru a deservi Gara Centrală.
Mi-am da seama că, în prezent, nu ajunge nici o linie pe Fizicienilor. Eu întrebam dacă în 1938 nu era vreo linie ferată acolo. O serie de linii ferate erau atunci, linii dispărute în prezent.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 4 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community