Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului public bucurestean. Amintiri, legende.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 32, 33, 34  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 14:45:40    Titlul subiectului: 59594

Traseul liniei 6 este cel precizat de Tom.
Bucla din Expozitiei a fost si capătul lui 41 câteva luni (deoarece lucrprile la capetele de linii ale lui 41 au început cu câteva luni înainte de lucrările la restul liniei). Totodată, bucla a servit și liniei 42 pe traseul Expoziției-Ion Mihalache - Dr. Felix - Gara de Nord, dar și liniei 45 (pe perioada când s-a lucrat în intersecția Turda/Ion Mihalache tot datorită lui 41) Expoziției- Pasajul Constanța - Mezeș.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 16:04:23    Titlul subiectului: Da 59595

Într-adevăr, bucla de pe Expoziției este în conservare. Era în proiect (nu știu cât praf s-a ales de proiect) modernizarea liniei de tramvai și pe Expoziției. Nu știu dacă mai circulă acum ceva pe linia aia, în afară de vârtejurile de praf care murdăresc zilnic frumoasele geamuri ale WTC. Am totuși impresia că linia este folosită de tramvaiul ușor al liniei 41 pentru acces/retragere la depoul Bucureștii Noi. Bucla aceea era și înainte de Revoluție, cu mențiunea că pe atunci se continua cu linii de cale ferată care intrau în complexul Romexpo - pe acolo erau aduse vagoanele de tramvai expuse, precum și alte chestii care puteau fi aduse pe șine.
Despre linia 52, eu cred că a fost o lucrare provizorie, nu știu în ce scop, însă sigur este faptul că linia este dezafectată. Uitându-mă la răspunsurile postate, pot să zic și eu că ar mai putea fi folosită drept capăt de linie în cazul în care ar începe modernizarea liniilor de pe Mihai Bravu după modelul liniei 32, lucru puțin probabil în viitorul apropiat. Să menții însă o linie în acest scop și să îngreunezi traficul, mi se pare o prostie.
În altă ordine de idei, cred că linia 6 era cea mai ușoară linie de tramvai din București, având doar vreo 4 curbe (cu excepția celor de la capete). Ceea ce dădea o oarecare greutate liniei erau cele câteva puncte de conflict de pe porțiunea veche a Căii Griviței - asta depinde acum și de perioada la care se face referire.
Eu totuși țin minte că linia de tramvai trecea pe lângă o benzinărie, nu găzărie, fiindcă zilnic era coadă de mașini acolo. Pe partea stângă a liniei era benzinăria, iar pe dreapta rezervoarele și WC-ul public subteran. De-aia am zis că o tăia în două.
Oricum, dacă vreți să mai aveți o amintire a clădirilor vechi de pe Griviței și Buzești, inclusiv a carcasei în care au fost restaurantul și cinema Feroviarul, dați fuga anul ăsta și faceți poze. Demolarea străzii Buzești și a Căii Griviței va începe curând, la o dată deocamdată incertă - Videanu zice 2007, proiectele zic 2006.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 27/Noi/2020
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Mie 05 Apr 2006 10:29:11    Titlul subiectului: Istoria transportului public in Bucuresti005 59648

Pasagerul a scris:
Parcă țin minte că acolo era buclă și înainte de 89. S-a refăcut după 90, sau aia dinainte de 89 era în ată parte? Oricum, astăzi nu-i văd utilitatea.
Bucla veche era pe locul parcarii dintre World Trade Center si Camera de Comert Bucuresti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Dec/2020
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Vin 07 Apr 2006 12:52:11    Titlul subiectului: 59709

Eu am o nedumerire. Daca in 1987 s-a desfiintat linia de pe Dr. Sergiu, cum reuseau dupa aceea tramvaiele de pe liniile 13 si 34 sa ajunga la Gara de Nord. Stiu ca ele faceau o bucla uriasa mergand de pe Sevastopol pe Al I. Cuza, I.G. Duca, Cal Grivitei, N. Titulescu, Dr. Sergiu si inapoi pe Sevastopol. Daca nu mai puteau sa intoarca prin Dr. Sergiu, pe unde o luau?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Ian/2021
Mesaje: 980
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 07 Apr 2006 15:42:06    Titlul subiectului: 59711

Intrau pe Buzești, mergeau în continuare pe Berzei, la P-ța Virgiliu, după care o coteau pe Bd. Dinicu Golescu și intorceau la Gara Basarab.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Vin 07 Apr 2006 16:07:36    Titlul subiectului: Ce case bune fuseseră acolo... 59712

Da, așa este. Îmi aduc aminte că priveam din tramvai demolările făcute pe str. Dr. Sergiu conform planului sistematizării, în timp ce tramvaiul făcea la stânga de pe Sevastopol pe Buzești. Dintre obiectivele importante aflate pe acea rută (Sevastopol - Buzești - Dinicu Golescu), în afară de cele două gări, menționez trei: Piața Matache, Direcția Generală a RATB (ITB, pe atunci) și Ministerul Transporturilor.
Pe fostul colț al străzii Dr. Sergiu cu Bd. Al. I. Cuza, exista o biserică (există și acum) al cărei acoperiș a ars la un moment dat. Trotuarul făcea o curbă largă de jur împrejurul bisericii, pe acolo fiind și o linie de tramvai care pornea de pe str. Dr. Sergiu și intra pe Bd. Al. I. Cuza. Nu circula tramvai pe acolo, probabil că era folosită în cazuri speciale. Odată cu strada Dr. Sergiu, a dispărut și linia aia.
Mai mult decât atât: cu mul înainte de demolarea străzii Dr. Sergiu, a fost o perioadă când tramvaiele circulau pe str. Dr. Felix, după care făceau la dreapta pe Bd. Al. I. Cuza. Știe cineva cam prin ce perioadă se întâmpla asta?

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 15 Apr 2006 23:03:54    Titlul subiectului: linii 59909

Când exista linia ferată din Tei, care urma traseul
-Gara Herăstrău
-parcul Circului
-Cimitirul Reînvierea
-Gara Obor
exista linia de tramvaie 5 sau ceva linie care să aibă traseu asemănător cu actualul 5? Nu cumva linia de tramvaie 5 a dus la desființarea căii ferate amintite mai sus, mai ales că traseul liniei 5 coincide, într-o anumită măsură, cu traseul fostei căi ferate
3. Care a fost raționamentul liniei 5? Traseul e lung și, judecând după străzile pe care merge, e și dificil. În plus, majoritatea tramvaielor de pe linia respectivă (dacă nu toate) sunt V3A-uri, ceea ce înseamnă că, pe străduțele înguste, pot apărea probleme de trafic?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Ian/2021
Mesaje: 980
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 15 Apr 2006 23:41:54    Titlul subiectului: 59911

Rationamentul liniei 5 a fost sa transporte cat MAI multi calatori DIN Baneasa (Nord) in Centru; de aia au si scos troleibuzele din Floreasca si Tei, adica: 65, 88, 90, 98!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 16 Apr 2006 00:10:49    Titlul subiectului: 59918

Linia 5 a apărut după desființarea Gării Herăstrău și a CF aferente.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 16 Apr 2006 00:21:28    Titlul subiectului: 59920

nokia2010 a scris:
Rationamentul liniei 5 a fost sa transporte cat MAI multi calatori DIN Baneasa (Nord) in Centru; de aia au si scos troleibuzele Mad Evil or Very Mad
Tramvaiul 5 și troleibuzele puteau să coexiste. Având în vedere dezvoltarea spre nord a capitalei, aceasta va trebui să fie legată eficient de restul zonelor. Cât de eficient e metroul în acest sens? Dar tramvaiul 5 (mai bine zis 5+33, având în vedere că 5-ul a înglobat 33-ul)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 27/Noi/2020
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Mar 18 Apr 2006 10:42:57    Titlul subiectului: 59988

Un scurt istoric al liniei si al zonei strabatrute de linia 5: până în 1987 artera Barbu Văcărescu-Șerbănescu-Aerogării NU EXISTA. Barbu Văcărescu era o stradă îngustă, cu 2 benzi care se înfunda în dreptul str. Verdi. Aici întorceau troleibuzul 90 și autobuzul 35(135). Porțiunea dintre str. Verdi și intersecția Aerogării-Ficusului nu exista. Pe aici trecea doar linia de tren. Pe stânga străzii B. Văcărescu se află cartierul Floreasca compus din case P+1"locuințe ieftine" până la str. Rossini iar între Rossini și Verdi din blocuri mici cu 2-4 etaje construite în anii 50. Linia 90 servea latura asta în timp ce 5 mergea pe cealaltă latură a cartierului pe cal. Floreasca. 135 străbătea cartierul pe str. Ceaikovski. După cum vezi populația e rară și liniile RATB erau suficiente.
Raționamentul pentru această arteră a fost crearea unei noi axe rutiere ca variantă la axa N-S. Cum continuarea spre centru presupunea exproprieri masive în zona centrală s-a renunțat la realizarea imediată a întregului proiect făcându-se numai exproprieri "punctuale" pentru realizarea optimizării liniei de tramvai 5. Apoi a venit Revoluția.
Tramvaiul 5 și troleibuzele puteau să coexiste, dar nu s-a dorit asta.
Tramvaiul 5 (mai bine zis 5+33, având în vedere că 5-ul a înglobat 33-ul) este eficient doar pentru zona urbană veche (construită înainte de 1989).
OAB a scris:
Linia 5 tramvaie a folosit, la început, vechea linie de tren pe tronsonul Barbu Văcărescu?
Da, în 1987, pentru o scurtă perioadă până la finalizarea lucrărilor la podul rutier peste Lacul Tei și a porțiunii de bulevard dintre str. Verdi și Șos. Pipera.
Citat:
Aflasem, mai demult, că ar fi existat o linie, tot inelară, dar de tramvai? Avea, cumva, numărul 26? Dacă da, ce traseu avea și de ce tramvaie era definită?
Ai dreptate; a existat și se numea 26. Traseul în anii 70 era următorul:Palatul Cotroceni(Bd. Geniului)-Șos. Grozăvești-Șos. Orhideelor-Bd. Dinicu Golescu-Str. Berzei-Str. Buzești-Str. Sevastopol-Str. Grigore Alexandrescu-Str. Clopotarii Vechi-Bd. Iancu de Hunedoara-Șos. Ștefan cel Mare-Șos. Mihai Bravu-Splaiul Unirii-Podul Timpuri Noi-Bd. Gheorghe Șincai(80% din acesta este vechiul traseu al str. Lânăriei(astăzi scurtată)-Cal. Șerban Vodă-Șos. Viilor-Str. Odoarei-Bd. Tudor Vladimirescu-Șos. Panduri-Palatul Cotroceni. Era servită de V58+V1x.
Citat:
Linia 5 a dus totdeauna în zona centrală? Nu de alta întreb, dar actuala linie 5 provine din vechea linie 5 + fosta linie 33.
DA. Până în anii 60 circula pe Bd. Bălcescu-Magheru apoi pe Cal. Dorobanți-Radu Beller-George Călinescu-Cal. Floreasca întorcând la intersecția cu Șos. Pipera în dreptul actualei stații de metrou Aurel Vlaicu.
Traseul în anii 70-78 era următorul: P-ța Sf. Gheorghe-Cal. Moșilor-Bd. Hristo Botev-P-ța Rosetti-Str. Speranței-Str. Constantin Nacu-Str. Vasile Lascăr-Șos. Ștefan cel Mare-Cal. Dorobanților-Str. Radu Beller-Str. George Călinescu-Cal. Floreasca. La întoarcere traseul era identic cu următoarele excepții:Str. Banul Antonache+Str. N. Constantinescu în loc de Str. George Călinescu;Str. Vasile Lascăr în loc de Str. Speranței+Constantin Nacu. În acea perioadă linia era dotată cu vagoane EP+V12. După 1977 s-a prelungit linia pe Cal. Floreasca între Ștefan cel Mare și George Călinescu și s-a scos de pe Dorobanți, Beller și George Călinescu. În 1987 s-a scos și linia de pe Cal. Floreasca.
După alte câteva luni s-a introdus linia pe Tunari-Alecu Russo-Bd. Dacia(tronsonul din Dacia între str. Icoanei și Vasile Lascăr nu exista:acolo era str. Orientului cu doar 2 benzi înguste) și s-a scos linia pe Vasile Lascăr între Ștefan cel Mare și Dacia. Tot atunci s-a realizat străpungerea de la Armenească și s-au scos tramvaiele din P-ța Rosetti. Câțiva ani după aceea 5 și 16 au întors prin Str. Paleologu-Mântuleasa-Corneliu Coposu-Sf. Vineri-Cal. Moșilor în bucla Sf. Gheorghe întorcând 14,21,33 și 40. Cum locuitorii din Str. Paleologu s-au plâns după 1990 că tramvaiul le dărâmă casele s-au scos 5 și 16 de pe aici(linia încă există) și s-au trimis din nou la Sf. Gheorghe. Cum bucla asta era supraaglomerată RATB a decis fuziunea lui 5 cu 33 și a lui 16 cu 40 așa că la Sf.Gheorghe întorc acum doar 14, 21 și 40.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Ian/2021
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mar 18 Apr 2006 12:45:10    Titlul subiectului: 59990

falizwim a scris:
5) 1885,1920: Pta.Sf.Gheorghe - Intersectia Dorobanti-Stefan cel Mare
1939,1960: Pta.Sf.Gheorghe - Floreasca
Linia 5 a fost deviata din centru si inlocuita de 35
1964,1966: Alexandria - Pipera
1969,1973,1974,1982: Pta.Sf.Gheorghe - Pipera
Deci 5 dintotdeauna a mers din centru spre nord. In anii 90 s-a unit cu 33...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Ian/2021
Mesaje: 980
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Apr 2006 17:09:08    Titlul subiectului: 59991

Unirea s-a făcut în 1997 (atunci s-a unit și 16 cu 40).
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Joi 20 Apr 2006 09:01:58    Titlul subiectului: 60013

Capătul de la Sf Gheorghe era aglomerat pentru că șefii de regie n-au învățat nimic din vizitele de lucru pe afară. Nu se staționează nicăieri la capătul central, unde mereu întorc mai multe linii, ci la capătul exterior unde de obicei întoarce o singură linie, cea în cauză. În Viena este un loc unde întorc 8 linii de tramvai. Nici unul nu stă peste un minut în stație. Oprește, se coboară, se urcă, pleacă. Stație normală.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 04/Feb/2020
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Apr 2006 14:09:21    Titlul subiectului: 00000 21426

Ar trebui luptat pentru reinfiintarea inelului de tramvaie cu dublu sens, Linia 26, care avea capatul la Leu! Refacuta legatura de la Schitu Magureanu pana la Panduri - Viilor.
Stie cineva unde mai poate fi vazut un tramvai din anii 60-70 in carne si oase? Mi-e tare dor de ele , aveam agenda cu numerele lor (de la 1 la 499), cu remorcile si cu datele de R4 , RK sau vopsire.
Il mai stie cineva pe 206, 360 sau 376?
Pe linia lui 26 care era scris cu rosu. Erau vagoane cu numar mic adica intre 1 si 99, care aveau boghiurile altfel decat cele cu numere peste 100. Parca au fost si T4R o perioada.
Primele V3A parca au fost pe liniile 1, 4 si 27.
Ar trebui reinfiintate liniile 3 si 4.
Are sau poate sa ma ajute cineva sa incercam sa facem o evidenta a tipurilor de tramvaie care au fost pe fiecare linie in bucuresti din 1980 incoace?
Va aduceti aminte cand tramvaiele 20 de la dep Victoria faceau ocolul pe la Gara ca sa poata ajunga la depou, pentru ca pe nimeni nu a dus capul sa faca un macaz stanga la venirea dinspre pta 1 MAI, sa poata intra tramvaiele in pasaj.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 26 Apr 2006 14:17:48    Titlul subiectului: 21435

3 există... cu mici modificări și se numește 42 (mă refer la 3-ul scurtat la Cișmigiu). Oricum, sunt speranțe pentru re-construirea unei linii de tramvai cu traseul din anii '60 al lui 3.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 22:35:07    Titlul subiectului: 60215

Ultimul capăt al lui 3 a fost la Str. Vasile Pîrvan. Ca dată a desființării liniei unele surse dau 1995, dar eu parcă țin minte de 1996.
În 1994 - dacă nu mă înșel - lucrările la Podul Grant au făcut ca o bună bucată de vreme 41 să aibă traseul Piața Presei - Bd. 1 Mai - Str. Buzești - Piața Virgiliu - Gara Basarab - Pod Grozăvești - Bd. Timișoara - Dep. ITB Militari.
Macazul de stînga de pe Str. Dr. Felix spre Pasajul Victoria, deși necesar, s-ar putea să nu se realizeze niciodată. Fluxul mare de circulație care va veni dinspre Pasajul Basarab spre Piața Victoriei(și invers) are un "gît de sticlă" vizibil pe Șoseaua Titulescu, care este extrem de îngustă. În afara mașinilor parcate, există și trei semafoare: Banu Manta, Maltopol și Dr. Felix. Așa că tramvaie dinspre 1 Mai virînd la stînga spre Pasajul Victoria nu prea văd...mai mult, cred că se va scoate definitiv linia de pe Dr. Felix.


Ultima modificare efectuată de către bogdan71 la Mar 02 Mai 2006 22:43:25, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 22:42:19    Titlul subiectului: 60216

HORIA a scris:
macazul e ala pe care desteptii de la linii nu au mai putut sa-l reconstituie si l-au facut cu bucla ca la capatul lui 21 la Sf.Gheorghe
Nu stiu daca "desteptii de la linii" nu l-au mai putut reconstitui sau era prea strans pentru tramvaiele actuale. Cred ca e facut asa pentru V3A si V2A. S'ar putea ca nici EP'urile sa nu fi intrat prea bine pe el asa cum era atunci.
HORIA a scris:
Va aduceti aminte cand tramvaiele 20 de la dep Victoria faceau ocolul pe la Gara ca sa poata ajunga la depou, pentru ca pe nimeni nu a dus capul sa faca un macaz stanga la venirea dinspre pta 1 MAI, sa poata intra tramvaiele in pasaj.
Linia din pasaj e din 1991, iar pe vremea aceea singurele tramvaie care ocoleau pe la gara erau 41, nu 20. 20, 24,44 si 45 tineau de Bucurestii Noi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 23:21:12    Titlul subiectului: Inceputul Tatrelor002 60220

bogdan71 a scris:
În 1994 - dacă nu mă înșel - lucrările la Podul Grant au făcut ca o bună bucată de vreme 41 să aibă traseul Piața Presei - Bd. 1 Mai - Str. Buzești - Piața Virgiliu - Gara Basarab - Pod Grozăvești - Bd. Timișoara - Dep. ITB Militari.
De fapt, la Bd. Timișoara făcea stânga spre Str. Brașov (pe atunci avea macaz) și mergea pe traseul de bază la Ghencea.
Asta a dus și la înființarea liniilor provizorii cu bidirecționale 53 și 54.
54. P-ța. Presei Libere - Str. Turda - Pod Grant. (deservită de 1 (unul) V2B).
53. Ghencea - Pasaj Lujerului Crângași - Pod Grant (capătul celălalt al podului; linia era deservită de restul V3B-urilor și V2B-urilor din București).
Ambele linii au fost trecute într-un mod destul de deosebit pe stații...s-au pus abțibilde albe, dreptunghiulare, e care era scris, cu negru, după caz, 53 sau 54.
Tot în acea perioadă a circulat și linia de autobuze 641, care avea același traseu cu traseul de bază al lui 41, dar era destul de prost deservită de autobuze (probabil că de aia au băgat 53 și 54), care erau Dac și Ikarus, probabil de la Militari (îmi aduc aminte de un Dac 112UDM cu plasă de bagaje în salon deasupra scaunelor). Oricum, 641 erau tot timpul pline până la refuz...am mers și eu cu ele atunci, dar la 5 ani mi-era cam greu să mă țin bine agățat pe scară în exterior (așa se călătorea atunci cu 641).
Pe toată perioada acestor lucrări, linia 42 a fost suspendată.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Dec/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 04 Mai 2006 10:35:55    Titlul subiectului: 22215

Iata cateva imagini din zona Catedralei Sf. Iosif, cu ceea ce a ramas din fosta linie...
Oricum, linia aia era intr-o stare jalnica, autobuzele de pe 178 care treceau pe acolo se zdruncinau din toate incheieturile pana la asfaltare...



LINII-0067.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.3 kb
 Vizualizat:  de 9459 ori

LINII-0067.jpg



LINII-0066.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.3 kb
 Vizualizat:  de 9459 ori

LINII-0066.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Lun 08 Mai 2006 22:35:47    Titlul subiectului: 60378

Am fotografiat după-amiază o parte din linia nefolosită de tramvai din spatele Pieței Delfinului. După unele informații, aceasta urmează să fie complet scoasă la începerea lucrărilor pentru pasajul Doamna Ghica - Delfinului(pasaj despre care NU am auzit să fi fost destinat tramvaielor).

Nu știu dacă această linie a fost destinată transportului de persoane sau numai transportului de marfă. Cea care ocolește Circul Foamei este clar pentru transport de marfă - eventual cu ajutorul unor vagoane bidirecționale. Linia care merge spre stînga, oarecum în direcția Gara Obor, este posibil să fi fost gîndită și pentru tramvaiul urban(cel mai probabil, 36 care ar fi ajuns direct în Colentina - sau și mai bine în Andronache - Pipera - Barbu Văcărescu - Aeroport Băneasa, o ramură de E-NE a unui inel exterior de tramvaie).

O parte dintre forumiști au primit deja pozele. Ceilalți interesați să-mi scrie la "bogdan at transeast punct ro".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Lun 08 Mai 2006 22:55:40    Titlul subiectului: 60382

bogdan71 a scris:
Nu știu dacă această linie a fost destinată transportului de persoane sau numai transportului de marfă. Cea care ocolește Circul Foamei este clar pentru transport de marfă - eventual cu ajutorul unor vagoane bidirecționale.
Linia nu cred ca a fost gandita initial pentru calatori, dar este posibil sa se fi luat in calcul o extindere a ei spre Colentina. Din cate stiu, cam asa ar trebui sa arate, cu mentiunea ca pe portiunea cu dale de beton nu mai exista sina, iar in rest e aventura sa mergi prin locurile unde au mai ramas sine.
Am prins si retea in perioada 1994-1995, dar numai pana la curba spre stanga.



RF_delfinul-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.3 kb
 Vizualizat:  de 10459 ori

RF_delfinul-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mar 09 Mai 2006 13:51:15    Titlul subiectului: 60398

Si eu am prins reteaua pe linia de la Delfinului pana ce facea la stanga.
Acolo s-ar putea sa fi circulat linia 43 care era folosita pentru marfa la piata.
Sus
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 25/Ian/2021
Mesaje: 360
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Mie 10 Mai 2006 10:29:35    Titlul subiectului: 60419

...era o saracie asa de mare incat dupa '85 ajunsesera sa tina pe traseu DAC-uri 117 carora le scoteau remorca si le sudau o tabla in spate. erau sinistre...
117 fara remorca a circulat sigur-sigur. Trebuie sa mai fie cineva pe aici care l'a prins pe linia 268 in Drumul Taberei.
Si tot la capitolul saracie mi'am adus aminte de doua evenimente cu 117.
Primul a fost pe linia 368 "cu rachete", intre statiile Tricodava si Raul Doamnei, s'a rupt butucul rotii dreapta spate de la remorca, in mers. Nu au fost victime (cateva vanatai) dar sperietura a fost groaznica. Era prin '87
Al doilea a fost pe linia 303, Bucuresti - Magurele, acolo am facut liceul. Venind catre casa, stateam cu mai multi colegi in remorca. La o groapa am auzit un scartait groaznic care s'a finalizat cu prabusirea panoului din spate. Complet. Daca m'as fi tinut de bara din spate n'as mai fi fost astazi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Dec/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 11 Mai 2006 07:15:58    Titlul subiectului: 60429

Acier a scris:
...era o saracie asa de mare incat dupa '85 ajunsesera sa tina pe traseu DAC-uri 117 carora le scoteau remorca si le sudau o tabla in spate. erau sinistre...
Asta pot s-o certific si eu, mi-a povestit Vali ca erau cateva astfel de "modernizate" prin Bucuresti... si tot la capitolul "saracie", pentru cei care acum stramba din nas la vederea DAC-urilor, fie ele autobuze, fie troleibuze, as vrea sa-i pot intoarce numai putin in timp, cam prin '95-'96, cand articulatele (si tramvaiele, de asemenea) aveau burduful facut zdrente, cand melamina din interior era plina de gauri, cand tabla de pe ele statea sa cada, cand iluminatul interior era asigurat doar de cateva becuri chioare...
Mi-a aduc aminte de troleibuzele DAC 117 de pe 87/97 cum le atarnau burdufurile pe jos...
Nu cred ca va inchipuiti ce sport extrem era iarna, pe ger, sa mergi cu un astfel de articulat cu burduful zdrentuit, de intra si zapada, nu numai vantul...
De asemenea EP/V3A-urile, erau dezastruase la incalzire, iarna nu era recomandabil sa te asezi direct pe scaune, trebuia s-o iei din aproape in aproape, ca erau sloi... si tot la Ep/V3A ma seca faptul ca daca stateai in picioare trebuia sa te apleci ca sa vezi ca lumea pe geam, cu toate ca eu nu sunt un tip inalt. Nu stiu care-i faza, cred ca aveau geamurile prea jos sau erau prea mici de inaltime (geamurile), pentru ca la Tatre, de exemplu, sunt alte conditii, cu toate ca se aseamana un pic la forma constructiva...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 32, 33, 34  Următoare
Pagina 9 din 34

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community