Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Istoria transportului public bucurestean. Amintiri, legende.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 32, 33, 34  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Dum 21 Mai 2006 01:53:18    Titlul subiectului: 60579

Stații de tramvai în zona Piața Unirii (anii '80) așa cum mi le amintesc:
1) Piața de Flori(Cl. Călărașilor, înainte de începerea coborîrii). Linii 13, 14, 15, 23, 39, 42, 47. 18 pentru o perioadă scurtă, în 1986.
2) Sf. Vineri (după biserică) Linii 13, 14, 15, 23, 39, 42, 47. 18 pentru o perioadă scurtă, în 1986.
3) Piața Unirii, pe Bd. Coșbuc, în fața Spitalului Brîncovenesc, sens spre piață. Linii 12, 15, 18, 23, 32, 39. Ulterior s-au adăugat 2, 8 și 37.
4) Piața Unirii, pe Bd. Coșbuc, în fața Spitalului Brîncovenesc, sens spre Piața Coșbuc. Linii 12, 15, 18, 23, 32, 39, 42. Ulterior s-au adăugat 2, 8 și 37.
5) Piața Unirii, pe Splaiul Unirii, înainte de bifurcația spre Hala Unirii/Bd. Coșbuc, sens spre Cl Călărașilor/Bd Coșbuc. Linii 2, 8, 12, 13, 14, 20, 30, 32, 37, 47.
6) Piața Unirii, pe Cl Călărașilor, la intersecția cu Bd Bălcescu. Linii 13, 14, 15, 23, 30, 39, 42, 47.

Nu știu nimic de amplasamentul stațiilor (pe ambele sensuri) liniilor 17 și 30, care veneau de pe Văcărești. Cum am spus pe vechiul forum, de partea centrală a Căii Văcăreștilor nu îmi amintesc decît stadiul de ruină. Celelalte linii(19 și 22, 7 într-o perioadă, ulterior și 17) întorceau într-o buclă situată vis-a-vis de biserică.

Foarte aproape de Piața Unirii ajungeau și liniile 5, 7, 16, 17, 19, 21, 22, 40.

Concluzia este că Piața Unirii era nodul central pentru tranzitul tramvaielor, chiar în condițiile existenței metroului. Situația s-a schimbat dramatic după inaugurarea Magistralei a II-a în 1986, fiind însă afectate mai ales legăturile Est-Vest, care dublau Magistrala I.

Nu sunt 100% sigur de traseul inițial al lui 39. A fost vreodată orientat pe Uranus - Izvor - Unirii - Piața Muncii ? Ceva îmi spune că da. Știu că în 1986 mergea pe Coșbuc - Călărașilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Ian/2021
Mesaje: 980
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 21 Mai 2006 15:50:55    Titlul subiectului: 60581

39 mergea in 1982 si 1984 pe traseul lui 23 pana la P-ta Muncii (Bariera Vergului), adica Zetarilor - Ferentari - Rahova - Cosbuc - Unirii - Calarasi (~lor) - P-ta Muncii.

Pe ce linie care trecea pe Mihai Bravu si Stefan cel Mare cirulau "Tatra" T4R? Cumva pe 24?

Eu ma refer la perioada 1986-97 sau ceva de genul asta. Circulau pe linia 49? Cand au desfintat acea linie ca prin 1989 pe la mine nu mai treceau spre Victoriei decat 34 si 51 (eu locuiesc la Oborul Vechi - Lic. "Hasdeu').
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Dec/2020
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Joi 25 Mai 2006 10:54:22    Titlul subiectului: 60649

Pe linia 49 si dupa aceea 13. Dar mai bine intreaba-l pe Bogdan71, ca el a trait in zona pe vremea respectiva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Ian/2021
Mesaje: 553

MesajTrimis: Joi 25 Mai 2006 13:29:52    Titlul subiectului: 60662

1. Mai tine minte cineva ce vagon circula pe 29? Tin minte ca era intotdeauna acelasi V3A (cu 5 usi ?)
2. Prin anii 90 pe Nerva Traian intre Timpuri Noi si bd. O. Goga nu era doar o statie (acum sunt 2: Sc. gen 81 si Papazoglu)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Mai 2006 14:52:07    Titlul subiectului: 60672

1. Era un tramvai galben jegos dar nu-i mai stiu numarul de parc
2. Era o singura statie Sc Gen 81. Papazoglu este facuta acum cativa ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Vin 26 Mai 2006 08:42:57    Titlul subiectului: 60688

Apropo de Papazoglu, la inceput, cind era singura, statia Scoala 81 era mai aproape de unde e azi Papazoglu, ca sa fie cit de cit la jumatatea distantei intre Timpuri Noi si Goga. Dupa ce s-a facut peron si statie si la Papazoglu rezultasera 2 statii foarte apropiate, asa ca s-a mai construit un refugiu (unde e azi statia Sc 81), la un (scurt) moment dat existind 3 refugii la intervale mici, iar apoi s-a demolat vechiul refugiu.
Tot acum citiva, ani, daca nu ma insel, statia de la Timpuri Noi pentru directia Tineretului era pe malul sting. Ieseai de la metrou si aveai de traversat ditamai intersectia, pina pe malul celalalt; mereu dura mult pina treceai si nu o data se pierdea la mustata tramvaiul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 26 Mai 2006 08:50:30    Titlul subiectului: 60689

Statia era inainte in dreptul portii scolii 81...ca punct de reper
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Ian/2021
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 26 Mai 2006 12:01:06    Titlul subiectului: 60693

E si o trecere de pietoni intre Papazoglu si Sc. gen 81.. acolo ar fi fost amplasamentul vechii statii.. se si vede textura diferita a asfaltului unde a fost statia...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2021
Mesaje: 1758
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 06 Iun 2006 15:49:24    Titlul subiectului: *Stie cineva unde intorcea tramvaiul 5 in 1948? 60880

Mi-a scris un domn de origine romana, actualmente domiciliat in Israel. Dansul a copilarit in Bucuresti si ar vrea sa isi mai vada odata locurile copilariei (in caz ca n-or fi sub blocuri sau demolate). Mi-a scris:
Citat:
Eu am locuit in Bucuresti in anii 1944 pana 1948, pe adresa Parcul SNC alea nr" 5 - Floresca, care se afla vis a vi dela ultima statie a a
tramwaiului line 5 .
Anul trecut am fost 1 zi intrecere in Bucuresti si am cautat acest loc ,
vrand sa mai vad loul copilariei, dar spre marea mea desamagire
am vazut ca nu mai exista aceasta linie si nimeni nu a putut sa ma indrumeze unde era aceasta statie.
Stie cineva unde intorcea acel tramvai?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Dec/2020
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Mar 06 Iun 2006 21:19:16    Titlul subiectului: 60885

Linia lui 5 in 1954:
5 P-ȚA 1848 (Sf. Gheorghe) – Bis. Sf. Gheorghe Nou (buclă de întoarcere prin Str. Lipscai, Str. Cavafii Vechi, Str. Sf. Gheorghe), Bd. 1848, P-ța Nic. Bălcescu – Univeristate – Spit. Colțea, Bd. Nic. Bălcescu, Cinema „Republica”, Bd. G-ral Gh. Magheru, Str. Valeri Kuibîșev, P-ța Valeri Kuibîșev (Alex. Lahovary), Cal. Dorobanți (~lor), P-ța Dorobanți (~lor), Str. Av. Radu Beller, Str. Vlădescu, CAL. FLOREASCA, cu întoarcere prin Str. Vlădescu, Str. Constantin Nacu, Str. Av. Radu Beller
STAȚII: La ducere: 1. Pța 1848; 2. Spit. Colțea; 3. C.A. Rosetti; 4. P-ța Alex. Lahovary; 5. Căminaul Dorobanți; 6. Șos. Ștefan cel Mare; 7. Naum Romniceanu; 8. Școala Floreasca; 9. P-ța Dorobanți; 10. Vlădescu; 11. Calea Floreasca
La întoarcere: 1. Cal. Floreasca; 2. Av. Radu Beller; 3. P-ța Dorobanți; 4. Școala Floreasca; 5. Naum Romniceanu; 6. Șos. Ștefan cel Mare, 7. Căminul Dorobanți; 8. Mihail Eminescu; 9. Bul. G-ral Magheru; 10. Sala Patria; 11. Batiște; 12. Spit. Colțea; 13. Cal. Moșilor; 14. Piața 1848
Str Constantin Nacu nu mai corespunde cu cea din 1948. Acuma se afla intre P-ta Rosseti si biserica Armeneasca.
Str Vladescu se numeste acum G. Calinescu si e in apropiere de P-ta Dorobanti.
Cat despre Av. Radu Beller cred ca il stie toata lumea ca bulevardul pe care circula 182 si 282.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2006 14:07:47    Titlul subiectului: 60908

Foarte complet a scris icsilviu. As avea de adaugat, pentru clarificare, harta actuala comentata de mine cu situatia din 1943:
Cu rosu am figurat linia lui 5 la 1943, peste configuratia de astazi a strazilor (nu cu mult schimbata fata de atunci: in ce priveste cartierul situat la vest de Calea Floreasca sunt schimbate numai denumirile strazilor, pe cita vreme in partea estica abia se conturau cartierele de astazi, prin diferite percaleri: Cornescu, Hipodromul Floreasca, SNIC II). SNC nu apare, dar este probabil undeva la nord-vest de Cornescu, din moment ce domnul in cauza spune ca statea vizavi de statia de capat a tramvaiului 5. Astazi in acea zona se afla Spring Time - restaurant si niste bloculete, foarte posibil acestea au fost construite exact peste casa domnului in cauza. Statia de capat a lui 5 in acea vreme este exact unde azi e Spring Time-ul, iar vizavi este un bloc cu magazine la parter. Din pacate nu am nici o harta unde sa apara parcelarea SNC si aleea nr 5.

Linia lui 5 mergea in 1923 numai pina la Biserica Floreasca (piata Dorobantilor). In 1940 deja mergea pina in Calea Floreasca, ca in harta de mai sus, iar undeva intre 55 si 60 a fost extinsa pina la Soseaua Pipera. Apoi a fost mutat pe Galati - Stefan cel Mare - Floreasca si scos deci de pe Dorobanti (prin 1967 cred), in 1981 a fost desfiintat a linia pe galati si mutat pe Viitorului - St cel Mare - Floreasca, in 1987 il muta pe Tunari si in 88 pe Vacarescu (aici s-ar putea sa nu fie corect).



capat519435hf.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.62 kb
 Vizualizat:  de 9237 ori

capat519435hf.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2006 14:45:00    Titlul subiectului: 60911

Exact, vechea statie Scoala 81 era unde ziceti voi, chiar tin minte ca ma gindeam ca acum nu mai e chiar in dreptul scolii, fiindca a trebuit marita distanta intre statii.

Mai stie cineva daca statia Timpuri Noi, sensul spre Tineretului, era pe malul celalalt?

In anii '80 mai stie cineva unde erau statiile de troleibuz pe Tineretului (Pionierilor) si Cantemir? A fost cindva statia de troleibuz Sincai, sensul spre centru, inainte de intersectie? A mai fost o statie intre Sincai si Marasesti? Dupa Marasesti ce statii mai erau pina la Romana?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2006 14:53:55    Titlul subiectului: 60913

Statia Timpuri Noi, sensul spre Tineretului a fost mutata la locul actual de vreo cativa ani. Tin minte ca pana in 98-99 sigur era pe malul celalat
_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Dec/2020
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2006 21:43:22    Titlul subiectului: 60926

Pasagerul a scris:
Linia lui 5 mergea in 1923 numai pina la Biserica Floreasca (piata Dorobantilor). In 1940 deja mergea pina in Calea Floreasca, ca in harta de mai sus, iar undeva intre 55 si 60 a fost extinsa pina la Soseaua Pipera. Apoi a fost mutat pe galati - St cel Mare - Floreasca si scos deci de pe Dorobanti (prin 1967 cred), in 1981 a fost desfiintat a linia pe Galati si mutat pe Viitorului - Stefan cel Mare - Floreasca, in 1987 il muta pe Tunari si in 88 pe Vacarescu (aici s-ar putea sa nu fie corect).
Aproape corect.
Linia 5 a ciculat pe calea Dorobanti si in anii '70. Iar pe Galati pe portiunea dintre Gemeni si Stefan cel Mare a circulat pana 1987 sau chiar 1988. Mutarea de pe Floreasca pe Barbu Vacarescu se facuse deja in 1987 cand 5-ul circula alaturi de 50 pana la Aeroportul Baneasa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Ian/2021
Mesaje: 980
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2006 15:16:01    Titlul subiectului: 60939

Linia 5 a fost extisnă până la Șos. Pipera în 1957, iar de pe Dorobanților s-a desfințat în 1973.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Lun 12 Iun 2006 12:45:12    Titlul subiectului: 61077

nokia2010 a scris:
Pe ce linie care trecea pe Mihai Bravu si Stefan cel Mare cirulau "Tatra" T4R? Cumva pe 24?
T4R mergeau pe Ștefan cel Mare la finele anilor 70 și începutul anilor 80 pe linia 26. De prin 1983-1984 au dispărut, lăsînd loc EP-urilor și vagoanelor V3A. Pe linia 24 chiar nu mi le aduc deloc aminte. Este posibil, întrucît o vreme au mers pe linia 6, probabil găzduite de Depoul Bucureștii Noi, înaintea populării masive a acestuia cu EP-uri.

La desființarea autobuzului 119 Granitul - Gara de Nord în iunie 1986 (era în timpul Campionatului Mondial din Mexic!), s-a introdus linia de tramvai 49 cu vagoane T4R cam pe același traseu, întorcea la Titulescu (adică din intersecția Dr. Sergiu - Buzești mergea pe Bd. Cuza pînă la Șos. Titulescu, retur pe Titulescu - Dr. Felix - Dr. Sergiu). 49 a fost desființat în octombrie 1986, cînd pe acest traseu a fost mutat 13, după extragerea liniilor care tranzitau Piața Unirii. 13 a circulat pe Ștefan cel Mare după știința mea pînă la finele lui 1988. Există însă informații potrivit cărora 13 și-ar fi dus traiul - mult diminuat ca număr de vehicule - pînă în octombrie sau noiembrie 1990, pe traseul Granitul - Ștefan cel Mare - Sevastopol - Buzești - Vasile Pîrvan. Nu bag mîna în foc pentru asta.

O altă linie cu T4R pe Iancului (pe lîngă 13, 33 și fantomaticul 47) a fost experimentul ratat numit 18 în mai-iunie 1986, despre care am mai scris.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Lun 12 Iun 2006 14:51:41    Titlul subiectului: 61081

bercenicity a scris:
1. Mai tine minte cineva ce vagon circula pe 29? tin minte ca era intotdeauna acelasi V3A (cu 5 usi ?)
2. Prin anii 90 pe nerva traian intre timpuri noi si bd. O. Goga nu era doar o statie (acum sunt 2: Sc. gen 81 si Papazoglu)?
În 1999 cînd nu am avut de lucru și m-am dus să vizitez CFR Progresul, pe 29 mergea vagonul #099. Arăta jalnic.
Pasagerul a scris:
In anii '80 mai stie cineva unde erau statiile de troleibuz pe Tineretului (Pionierilor) si Cantemir? A fost cindva statia de troleibuz Sincai, sensul spre centru, inainte de intersectie? A mai fost o statie intre Sincai si Marasesti? Dupa Marasesti ce statii mai erau pina la Romana?
Am locuit pe Mărășești 42 vis-a-vis de fostul restaurant Budapesta pînă în 1981. Ce îmi amintesc:
- Pe Tineretului, stația de troleibuz (83, 94, 95) era imediat după trecerea de intersecție, la prima alee laterală de acces în parc (înainte de fîntîni). Acolo ființa și un WC public. În 1976, Tovarășul a plantat un copac(arțar sau castan, nu mai țin minte) cu nu știu ce ocazie, nu departe de aleea cu pricina. Copacul a păstrat tăblița montată atunci pînă în 1989.
- Pe Cantemir era stație imediat înainte de intersecția cu Strada Lînăriei. În dreptul stației era un chioșc de presă simpatic, rămas de prin anii 50, de unde bunică-miu își lua "Informația Bucureștiului" care costa 30 de bani. Prin 1980 sau 1981 s-a scumpit la 50 de bani.
- Nu cred să fi existat stația Șincai. Pe Pionierilor era destul de îngust, iar pe Cl Șerban Vodă era pantă. 82 și 87 aveau stație undeva pe cocoașa dealului - spre Adesgo - iar la plecarea din parc, dacă vedeam vreunul dintre ele coborînd dealul, aveam uneori șansa de a-l prinde în stația amintită mai sus.
- Stația Mărășești era la blocul turn de lîngă Budapesta (sens spre centru). Cea dinspre centru era la statuia lui Dimitrie Cantemir. Țin minte că la întoarcerea din oraș trebuia să traversez intersecția pînă acasă.
- Între Șincai și Mărășești nu țin minte să fi fost stații. Nu am prins însă vremea cînd 300 întorcea la Șincai pe Șerban Vodă, revenind pe traseul de ducere după intersecția cu Mărășești.

Stații între Mărășești și Romană:
- Mărășești - Piața Unirii (corectură: înainte de cheiul Dîmboviței - nu sunt 100% sigur că nu a fost mutată după chei cît s-a lucrat la Magistrala 2) - Magazin 1001 Articole - Piața Sf. Gheorghe(alături de cea de tramvai) - Teatrul Național - Cinema Patria - Piața Romană(unde este acum capătul liniilor 131 și 331).
Pe retur: Romană (Librăria Papirus) - Hotel Lido (spre blocul Eva) - Universitate (Biserica Enei, demolată în 1977 deși REZISTASE cutremurului) - Lipscani (Magazinul București) - Hala Unirii - Pod Șerban Vodă - Mărășești.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Ian/2021
Mesaje: 980
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Iun 2006 20:00:02    Titlul subiectului: 61095

Mai țin minte că înainte de a termina cu vechii stâlpi de fontă care suțineau rețeaua pe Bd. Ilie Pintilie (azi Iancu de Hundoara), pe acolo nu mai circulau decât liniiile 34 și 51.
Off-topic: cea care a reconstruti Biserica Enei (Ienii) - înainte de cea din cărmidă fusese o biserică de lemn, a lăsat un blestem care spunea că cine se va atinge de biserică va muri în prima zi de Crăciun, iar Ceaușescu și-a luat pedeapsa pt. distrugerea Bucureștiului chiar în prima zi de Crăciun Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 13 Iun 2006 16:03:40    Titlul subiectului: 61122

1. După desființarea rețelei de troleibuz de pe Bulevardul 1848 (Brătianu), linia 94 a mai existat pe alt traseu sau a fost desființată? În 1988 încă se mai vedeau pe o clădire locul unde se afla suportul de prindere al rețelei. Ce se aude cu înființarea liniei de troleibuz pe relația N-S? Altfel spus, când rețeaua liniei 76 nu va mai fi izolată de restul rețelei? sau, ca să fiu mai rău, când se va reveni la normalitate?
2. În partea răsăriteană a capitalei am văzut un EP de culoare ocru (maro-gălbui) într-o stare destul e bună. Soneria suna exact ca și cea de pe VxA-uri. Țin minte că strada era pavată iar EP-ul respectiv l-am văzut lângă un rond. Ce depou putea să gareze EP-ul respectiv? Asta era în vara lui 1995
3. Ce anume a determinat desființarea liniei 33 tramvaie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alch3mist



Data înscrierii: 22/Mai/2006
Ultima vizita: 09/Mar/2007
Mesaje: 101
Locație: Bucuresti 4 (Piata Progresul)

MesajTrimis: Mar 13 Iun 2006 19:56:44    Titlul subiectului: 61125

Isi mai aduce cineva aminte de linia 9 de tramvaie ?
Pentru cine nu a "prins-o", ea functiona pana acum vreo 9-10 ani pe traseul: IMGB, sos. Berceni, str. sergent Ion Iriceanu, sos. Oltenitei, punct unde se intersecta cu linia 11 si urma traseul actual al acesteia pana la Gara Basarab.
Sa fi fost oare desfiintata pentru a obliga calatorii de pe tronsonul Aparatorii Patriei-IMGB sa circule doar cu metroul ? (De precizat ca respectivul tronson mai este deservit si de autobuzele 125, 418 si 419, dar acestea au intervale de succedare de cel putin 1/2 ora).

O alta linie desfiintata este linia 29. Nu mai tin minte cand a circulat ultima data, cred ca prin 1997...Tramvaiele circulau intre CFR Progresul (capat linii 7 si 12) si CFR Centura Jilava. Distanta era parcursa in maxim 10-15 minute, deci mai mult de 2 tramvaie nu erau necesare pentru o deservire corespunzatoare. Calea de rulare este in prezent in paragina. Dupa parerea mea, RATB trebuia cel putin sa mentina in circulatie respectiva linie, daca nu chiar sa prelungeasca traseele liniilor 7 si 12 pana in Jilava, in acest fel realizand o legatura directa intre Jilava si centru si, in acelasi timp incurajand o extindere si catre sud a orasului. Asta ca sa nu mai precizam aspectele economic si ecologic, transportul electric fiind mai ieftin si total nepoluant fata de transportul auto.

Mai aduc in atentie si ex-linia 28, care functiona intre Granitul si ICME (undeva Drumul Intre Tarlale, pe linia actualului 246). Iarasi, cred ca linia trebuia mentinuta in circulatie pentru locuitorii cartierului Catelu, sau chiar sa se fi prelungit pana la ICME una din liniile care intorc la Granitul (eventual 14), pentru o legatura directa intre periferia extrema a Capitalei si centru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 13 Iun 2006 21:31:51    Titlul subiectului: 61128

Linia 9 (IMGB-Basarab) si 51 ex 46 (IMGB-Gara de Nord) au disparut dupa ce s'a considerat ca e suficient metroul pentru zona spre depoul IMGB.
Pe linia 29 stiu ca erau multe acte de vandalism, inclusiv asupra vatmanilor.
Linia 28 am vazut-o, dar nu imi amintesc sa fi vazut tramvaie pe acolo (1995-1997).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alch3mist



Data înscrierii: 22/Mai/2006
Ultima vizita: 09/Mar/2007
Mesaje: 101
Locație: Bucuresti 4 (Piata Progresul)

MesajTrimis: Mar 13 Iun 2006 23:05:25    Titlul subiectului: 61130

Intrebarea este : de ce sa renunti la o infrastructura de tramvai deja existenta cata vreme poti transporta mai ieftin si chiar mai rapid calatorii catre zone mai slab deservite ? Aici ma refer la liniile 28 si mai ales 29.
Cu 29 ar fi rezolvat intr-o mare masura transportul Bucuresti-Jilava. Iar daca e sa vorbim la modul general, un cartier/comuna/zona nu se dezvolta in conditiile in care nu ai un sistem de transport care sa faca fatza cererii.
Ca o comparatzie, e ca si cum s-ar desfiinta linile de tramvai de la 1 Decembrie 1918 catre Complexul RATB Titan/Catelu si ar fi inlocuite de autobuze la care sa se astepte 1/2 ora sau chiar mai mult (Magistrala de metrou nu se poate lua inca in considerare ca alternativa de transport)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Ian/2021
Mesaje: 980
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Iun 2006 23:38:49    Titlul subiectului: 61131

Linia 28 a dispărut prin 1997-98, oricum venea din an în Paște!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Dec/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 14 Iun 2006 08:05:30    Titlul subiectului: 61132

Linia 9 am mai prins-o si eu, in conditiile in care am venit in Bucuresti prin '95-'96. Era deservita de tramvaie V2A in perioada aia.
Acum vreo 3 ani, cred, am ajuns cu treaba in zona IMGB si am vazut bucla de intoarcere a tramvaiului. Bineinteles ca am vrut sa-i fac ceva poze insa a intervenit un dobitoc dintre cei multi angajati la firmele de badigarji si s-a opus cu strasnicie intentiilor mele pe motiv ca linia e mult prea aproape de hala IMGB iar acea hala e mult prea secreta... Doamne, sunt multi d-astia cu creier de gaina care fac cate un excrement si apoi il pazesc... Evil or Very Mad
Chiar si linia lui 28 am mai prins-o in stare inca buna, dar acolo mi-a fost pur si simplu frica sa cobor din 246 ca sa fac ceva poze. Poate veti zice ca exagerez, insa treaba asta se petrecea acum mai multi ani si zona colcaia de o natie de oameni carora nu poti sa le zici pe adevaratul lor nume din cauza ca, cica, ii "discriminezi"...


Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mie 14 Iun 2006 14:13:13, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mie 14 Iun 2006 08:54:27    Titlul subiectului: 61133

1) Liniile Nord-Sud au fost desființate succesiv în mai-iunie 1986 și NU au mai fost reînființate niciodată după aceea. Singurele care au supraviețuit sunt relicvele din Sud: 73, 74 și 76, plus 87 în partea de NV.
O vreme (pînă pe la finele lui 1987) a existat o linie 99 între Metalurgiei și Piața Pieptănari via Olteniței.
Despre reînființarea liniilor de troleibuz pe axa N-S nu se aude nimic. Cred că prelungirea pînă la Piața Unirii, cu retur pe la Podul Mărășești și Calea Văcărești este realizabilă, ținînd numai de o bunăvoință a municipalității, care se lasă cam de mult așteptată.

2) EP-urile din zona răsăriteană veneau de la Depoul Victoria. La vremea respectivă, mergeau pe liniile 5, 16, 33.
nokia2010 a scris:
Linia 28 a dispărut prin 1997-98.
Linia 28 a dispărut în anul 1996. Mai precis, pe la sfîrșitul verii. Ultimele vagoane care au circulat erau V3B(#036, #028). Prost este că la desființarea ei nu s-a reluat nici una din fostele linii de autobuz 322 sau 379, care ar fi asigurat o legătură a zonei Industriilor cu centrul.

Pe harta din 1999, linia 9 încă ființează pe traseul Romprim - Gara Basarab (95% comun cu linia 11). Pe harta din 2001, nu mai apare. Nici în condițiile realizării Bd Uranus nu cred că va reveni în schemă. Foarte probabil că pe acolo vor merge 2 (44) 16 Februarie - Uranus - Rahova, 35(25) Militari - Uranus - CFR Progresul și 20 Laromet - Uranus - Șura Mare(eventual Romprim).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 32, 33, 34  Următoare
Pagina 10 din 34

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community