Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele DAF bucurestene.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Sâm 02 Sep 2006 07:50:27    Titlul subiectului: 32487

Daca este pe D(DRIVE) porneste de pe loc daca ridici piciorul de pe frana, daca nu, nu.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 02 Sep 2006 12:05:13    Titlul subiectului: 32493

DAF a scris:
Daca este pe D(DRIVE) porneste de pe loc daca ridici piciorul de pe frana, daca nu, nu.
Sistemul respectiv nu e cam periculos? Dacă, din neatenție, șoferul ridică piciorul de pe frână când nu trebuie?

DAF-urile au motor Euro 1 in conditiile in care Rocar de Simon, cu toate deficientele lui, are motor Euro 2
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 02 Sep 2006 14:08:28    Titlul subiectului: 32505

OAB a scris:
Sistemul respectiv nu e cam periculos? Dacă, din neatenție, șoferul ridică piciorul de pe frână când nu trebuie?
Referitor la aceasta problema pot sa va spun ca autobuzele Maz 103 cu transmisie automata au pe bord un buton care actioneaza frana fara ca soferul sa mai fie nevoit sa stea cu piciorul pe pedala . Cand semaforul indica rosu se apasa butonul respectiv si masina ramane imobilizata chiar daca "butonul (D) al cutiei de viteze este actionat" iar cand apare culoarea verde se elibereaza butonul si autobuzul pleaca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 02 Sep 2006 19:09:07    Titlul subiectului: 32519

Un asemenea buton au și autobuzele Mercedes Citaro, însă pentru defrânare nu mai este nevoie să fie apăsta, frânele deblocându-se la apăsarea accelerației. De asemenea, frânele se blochează și fără apăsraea butonului dacă se deschid ușile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 03 Sep 2006 11:01:28    Titlul subiectului: 32556

Prima linie unde a aparut DAF si rocar este 135,DAR atentie doar prototipurile la rocar si acel elbo 205 circulind de proba in paralel cu Dac-uri si Ikarus
Despre problema frinelor, la DAF cind au fost noi sau intimplat multe accidente, soferii la capat de linie lasau motorul pornit cuplat in viteza fara a trage frina de mina,cit era usa deschisa masina era frinata cum cobora soferul si inchidea usa masina pleca la plimbare singura pina se oprea in ceva obstacol fix, usa nu se deschidea in mers
De asta la rocar au facut sistemul sa ramina masina infrinata dupa ce o opreai de tot,iar la mertan are un avertisment sonor daca vrei sa parasesti masina fara sa tragi frana de mina.
Zgomotul produs de DAF-uri la franare vine de la sabotii de frana, materialul de ferodouri are prea mult metal in compozitie si frecarea metal pe metal nu suna prea placut

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2024
Mesaje: 83
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Lun 04 Sep 2006 10:33:59    Titlul subiectului: 32612

de mentionat, privind discutia cu pedala de frana de la DAF, ca la orice cutie automata cand este pe "D" daca ridici piciorul de pe frana masina pleaca din loc! de aceea cand esti pe frana este "sub tensiune"...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Lun 04 Sep 2006 10:47:29    Titlul subiectului: 32614

La autobuzele automatice mai vechi (de exemplu SC10), trebuia sa apesi pe accelerator ca sa plece de pe loc. Dar cutia de viteze era diferita (semiautomatica cu levier, nu automatica cu buton).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 05 Sep 2006 21:39:29    Titlul subiectului: 32778

La Rocar care are cutie Voith, dupa ce ai oprit autobuzul in loc din frina poti elibera pedala ca pina nu apesi acceleratia nu pleaca si trebuie sa treaca turatia motorului de 900 R.P.M sa plece relantiul fiind cam pe la 600. Pe cind la Mertan doar atingi acceleratia si se deblocheaza
_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Sep 2006 21:53:41    Titlul subiectului: 32780

citaro a scris:
La Rocar care are cutie Voith, dupa ce ai oprit autobuzul in loc din frina poti elibera pedala ca pina nu apesi acceleratia nu pleaca si trebuie sa treaca turatia motorului de 900 R.P.M sa plece relantiul fiind cam pe la 600. Pe cind la Mertan doar atingi acceleratia si se deblocheaza
De aceea mă miram și eu cu plecarea de pe loc a autobuzelor cu cutie Voith prin simpla ridicare a piciorului de pe pedala de frână. Rocarul de Simon știam că pleacă numai dacă pedala de accelerație e apăsată puțin. La Grivbus, însă am observat că, la un moment dat ceva blochează cutia; la ralanti, motorul se subturează, după care revine aproape la turația de dinainte, dar se aude că e un pic solocitat; Că e un buton sau pedala de frână e apăsată, nu știu penru că nu m-am gândit că un asemenea sistem riscant se aplică la autobuze. Dacă un Hispano Carocerra o ia la plimbare și rănește un om? Mai ales că, din cele spuse de Șoferul de Autobuz, nu odată s-au întâmplat astfel de lucruri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 06 Sep 2006 01:09:52    Titlul subiectului: 32792

Din fericire au viteza foarte mica si nu sau intimpla accidente grave, doar sau sifonat masinile fara a rani pe nimeni
_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Mie 06 Sep 2006 08:36:30    Titlul subiectului: 32798

Au fost si accidente cu raniti. Cand s-au bagat DAF-uri pe 331.Soferul de 860 a fost prins intre 2 autobuze deoarece a uitat sa scoata masina din viteza si s-a dus in fata ei sa inchida usa (la Castrosua butoanele pt inchiderea/deschiderea usii 1 se afla sub masca radiatorului) si a fost accidentat destul de grav.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 07 Sep 2006 20:12:38    Titlul subiectului: 32899

Toate masinile (turisme, microbuze, camioane, autobuze) cu transmisie automata si convertizor hidraulic de cuplu pleaca de pe loc daca sunt lasate in viteza cu motorul pornit. E de ajuns sa fie scoase din viteza pentru a evita asta, sau sa fie asigurate cu frana de mana (cel mai sanatos), situatie in care rotile motoare vor fi blocate de un clichet aflat in cutia de viteze.
Saviemul avea ambreiaj centrifugal, care nu cupla decat la o anumita turatie a arborelui primar (ca la scuter sau kart).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin



Data înscrierii: 16/Iul/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2023
Mesaje: 79
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Oct 2006 13:07:42    Titlul subiectului: Autobuzele DAF bucureștene. 64992

După venirea primelor autobuze DAF în 1994, cei de la DAF au vrut să facă acest lucru la ROCAR, sa importăm motoare și le punem pe șasiuri + caroserii fabricate la "Rocar", însă din nefericire eram în epoca lui Ilici și a lui "nu ne vindem țara" și statul român a refuzat, pe motiv că nu e o idee bună să se aducă de afară și noi dpar să punem cutia... că ăla nu mai e autobuz românsesc. S-a văzut mai târziu cât de românești sunt de Simoanele Smile
Cât despre ordinea de sosire a DAF-urilor... după #205 (care a circulat și pe 300 o perioadă destul de mare) autobuzele au venit pe parcursul anilor în ordinea numerelor de pe "tricou" pe loturi... adică au venit mai întâi Hispano, apoi Castrosua, apoi iar Hispano, Elvo, etc... până la 900. Primul lot a intrat pe 104 și 300 și cred că a fost de 30 de bucăți.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 22 Oct 2006 11:53:01    Titlul subiectului: 65433

Când s-au adus primele "DAF" în România s-a organizat o lictitație pentru achiziționarea lor sau au fost achiziționate fără licitație?
Eu sânt curios cât ar costa o reparație capitală la un "DAF"? Mai mult de 50.000-65.000 euro?

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Lun 23 Oct 2006 10:07:32    Titlul subiectului: 36284

mrM a scris:
Când s-au adus primele "DAF" în România s-a organizat o lictitație pentru achiziționarea lor sau au fost achiziționate fără licitație?
Se pare ca a fost o licitatie castigata de firma "ROMAMERICA"care a dat un comision grasut.Si care dupa vreo 4 ani s-a desfiintat.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alch3mist



Data înscrierii: 22/Mai/2006
Ultima vizita: 09/Mar/2007
Mesaje: 101
Locație: Bucuresti 4 (Piata Progresul)

MesajTrimis: Joi 26 Oct 2006 00:42:45    Titlul subiectului: 65477

Am mers si eu cu un DAF Elvo pe linia 634 (mai exact #770) si intr-adevar sunt sub orice critica, arata mai rau decat Hispano trimise la Ferentari sau chiar decat unele DAC-uri care au trecut recent prin RK. Stiu ca cineva a precizat la un moment dat ca Elvo au suferit o reparatie capitala de cand sunt in circulatie in capitala. Ei bine, nu prea se vede. Plus de asta, Elvo nu au circulat pe linii marginase si cu toate astea sufera din greu de geamuri zgariate, garnituri de cauciuc taiate, scaune arse cu bricheta si alte simptome; vandalismle nu se petrec doar in zonele "periculoase"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 19:00:06    Titlul subiectului: 66188

Mor de curiozitate, a masurat cineva nivelul zgomotului cand franeaza un Daf cu franele uzate? Cum au picat cam des pe 133 de exemplu... Eu cel putin am surzit din cauza unuia, sau cel putin am luat-o razna fiindca pentru cea mai mica aplicare de frana, scoatea deja un scrasnit d-ala infernal... Aveam perioade cand erau pe 123, cand le puteam auzi din casa cand opreau in statie (tind sa precizez ca stau la 500m de statie si am vreo 2 blocuri in cale pana la strada...)

Am vazut mai mutle feluri de scartuituri, unele care abia se simt, si doar la frane puternice, altele la orce incetinire cu 0.5/ora, de zici ca nu se mai termina odata cursa sa-ti salvezi urechile... Si presupun ca diferentele astea apar din cauza uzurii sabotilor care s-asa sunt varza

_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 19:43:32    Titlul subiectului: 66210

alch3mist a scris:
Am mers si eu cu un DAF Elvo pe linia 634 (mai exact #770) si intr-adevar sunt sub orice critica, arata mai rau decat Hispano trimise la Ferentari sau chiar decat unele DAC-uri care au trecut recent prin RK. Stiu ca cineva a precizat la un moment dat ca Elvo au suferit o reparatie capitala de cand sunt in circulatie in capitala. Ei bine, nu prea se vede. Plus de asta, Elvo nu au circulat pe linii marginase si cu toate astea sufera din greu de geamuri zgariate, garnituri de cauciuc taiate, scaune arse cu bricheta si alte simptome; vandalismle nu se petrec doar in zonele "periculoase"
Da,majoritatea ELVO au trecut prin RK din cauza ruperii sasiului in dreptul usii 3,si a tablei de deasupra usilor 2 si 3.
bogdan_buc a scris:
Mor de curiozitate, a masurat cineva nivelul zgomotului cand franeaza un Daf cu franele uzate? Cum au picat cam des pe 133 de exemplu... Eu cel putin am surzit din cauza unuia, sau cel putin am luat-o razna fiindca pentru cea mai mica aplicare de frana, scoatea deja un scrasnit d-ala infernal... Aveam perioade cand erau pe 123, cand le puteam auzi din casa cand opreau in statie (tind sa precizez ca stau la 500m de statie si am vreo 2 blocuri in cale pana la strada...)
DAF-urile nu scartaie din cauza uzurii franelor, ci a compozitiei sabotilor de frana care contin prea mult fier.

Exista mai multe tipuri de uzuri ale sistemului de franare la un autobuz.Se pot uza sabotii,tamburii sau levierele.Si sunt destule autobuze care circula chiar si cu levierele blocate. Dar in majoritatea cazurilor acel zgomot se datoreaza sabotilor.

La Daf diagnoza se face clasic, iar la Berkoff se face pe laptop.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
florin



Data înscrierii: 16/Iul/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2023
Mesaje: 79
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 21:40:08    Titlul subiectului: 66217

DAF a scris:
DAF-urile nu scartaie din cauza uzurii franelor,ci a compozitiei sabotilor de frana care contin prea mult fier.
Trebuie să fie o legătura și cu uzura, în primii ani nu scârțâiau.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 22:17:27    Titlul subiectului: 66219

In primi ani au avut saboti originali, scartaitul a inceput cand au pus saboti facuti in Romania. S-au incercat mai multe compozitii pt ca multi soferi s-au plans de scartait. Dar cei care contineau mai putin fier erau prea moi si se uzau f repede. Asa ca RATB-ul a optat pentru cei mai duri ca sa faca economie.
Eu cunosc soferi de la Pipera care au bagat masina in garaj din traseu pe motiv ca scartaie prea tare. Si nu s-a intamplat nimic.
Stiu DAF-uri care scartaie si cu saboti noi.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
minimal



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 30/Ian/2010
Mesaje: 20
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Noi 2006 03:53:30    Titlul subiectului: 66223

Nu se compara scartaitul ocazional al franarii unui DAF cu zgomotul infernal dintr-un Rocar, cel putin in alea vechi (nr. parc. 100-150) bagam iPodul in urechi la maxim si tot nu intelegeam ce se aude...
Si am mai observat o ciudatenie la DAFul 888, care circula pe 205. Are un sunet ce pare a fi de evacuare, presiune, ce se repeta la un interval de 15-20 sec., undeva in partea din fata, pe exterior. Cred ca soferul respectiv a facut imunitate la acel zgomot, pe mine m-a deranjat in numai 3 statii, am si coborat din cauza asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Noi 2006 11:03:33    Titlul subiectului: 66228

Scartaitul de frane la DAF e faimos, il aud in fiecare dimineata, dar se manifesta doar la saboti uzati si frane bruste. Din pacate, standardul nu prevede masuratori pentru zgomotul la decelerare...
Mai pot fi de vina si tamburii ovalizati!
Rocarurile cu numere mici de parc (100-150) erau exact cele cu motor necapsulat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Noi 2006 20:11:55    Titlul subiectului: 66254

Exista un lucru care imi place la DAF-uri mai mult de cat la noile mertane si anume claxoanele. La DAF claxonul scoala si mortii din cimitir Laughing
In comparatie cu DAF-ul mi se pare mult mai slab claxonul la Citaro.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Mie 15 Noi 2006 20:58:54    Titlul subiectului: 66258

emil1980 a scris:
Exista un lucru care imi place la DAF-uri mai mult de cat la noile mertane si anume claxoanele. La DAF claxonul scoala si mortii din cimitir Laughing
In comparatie cu DAF-ul mi se pare mult mai slab claxonul la Citaro.
DAF-urile au goarne pe aer, iar mertanele au claxoane electrice(asa au fost comandate de RATB)
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
CLAXON



Data înscrierii: 09/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 160
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Feb 2007 14:48:16    Titlul subiectului: 75169

Mad Am observat o degradare brusca a aspectului si a modului de functionare la DAF-uri dupa sosirea autobuzelor Mercedes.
Care este cauza, lipsa de pricepere sau nepasarea mecanicilor din garaje?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 2 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community