Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Sâm 02 Sep 2006 07:50:27 Titlul subiectului: |
32487 |
|
Daca este pe D(DRIVE) porneste de pe loc daca ridici piciorul de pe frana, daca nu, nu. _________________
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 02 Sep 2006 12:05:13 Titlul subiectului: |
32493 |
|
DAF a scris: | Daca este pe D(DRIVE) porneste de pe loc daca ridici piciorul de pe frana, daca nu, nu. | Sistemul respectiv nu e cam periculos? Dacă, din neatenție, șoferul ridică piciorul de pe frână când nu trebuie?
DAF-urile au motor Euro 1 in conditiile in care Rocar de Simon, cu toate deficientele lui, are motor Euro 2 |
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Sâm 02 Sep 2006 14:08:28 Titlul subiectului: |
32505 |
|
OAB a scris: | Sistemul respectiv nu e cam periculos? Dacă, din neatenție, șoferul ridică piciorul de pe frână când nu trebuie? | Referitor la aceasta problema pot sa va spun ca autobuzele Maz 103 cu transmisie automata au pe bord un buton care actioneaza frana fara ca soferul sa mai fie nevoit sa stea cu piciorul pe pedala . Cand semaforul indica rosu se apasa butonul respectiv si masina ramane imobilizata chiar daca "butonul (D) al cutiei de viteze este actionat" iar cand apare culoarea verde se elibereaza butonul si autobuzul pleaca. |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 02 Sep 2006 19:09:07 Titlul subiectului: |
32519 |
|
Un asemenea buton au și autobuzele Mercedes Citaro, însă pentru defrânare nu mai este nevoie să fie apăsta, frânele deblocându-se la apăsarea accelerației. De asemenea, frânele se blochează și fără apăsraea butonului dacă se deschid ușile. |
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 03 Sep 2006 11:01:28 Titlul subiectului: |
32556 |
|
Prima linie unde a aparut DAF si rocar este 135,DAR atentie doar prototipurile la rocar si acel elbo 205 circulind de proba in paralel cu Dac-uri si Ikarus
Despre problema frinelor, la DAF cind au fost noi sau intimplat multe accidente, soferii la capat de linie lasau motorul pornit cuplat in viteza fara a trage frina de mina,cit era usa deschisa masina era frinata cum cobora soferul si inchidea usa masina pleca la plimbare singura pina se oprea in ceva obstacol fix, usa nu se deschidea in mers
De asta la rocar au facut sistemul sa ramina masina infrinata dupa ce o opreai de tot,iar la mertan are un avertisment sonor daca vrei sa parasesti masina fara sa tragi frana de mina.
Zgomotul produs de DAF-uri la franare vine de la sabotii de frana, materialul de ferodouri are prea mult metal in compozitie si frecarea metal pe metal nu suna prea placut _________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
Horia Radulescu
Data înscrierii: 28/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 83 Locație: Mulhouse (Franta)
|
Trimis: Lun 04 Sep 2006 10:33:59 Titlul subiectului: |
32612 |
|
de mentionat, privind discutia cu pedala de frana de la DAF, ca la orice cutie automata cand este pe "D" daca ridici piciorul de pe frana masina pleaca din loc! de aceea cand esti pe frana este "sub tensiune"... |
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Lun 04 Sep 2006 10:47:29 Titlul subiectului: |
32614 |
|
La autobuzele automatice mai vechi (de exemplu SC10), trebuia sa apesi pe accelerator ca sa plece de pe loc. Dar cutia de viteze era diferita (semiautomatica cu levier, nu automatica cu buton). |
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 05 Sep 2006 21:39:29 Titlul subiectului: |
32778 |
|
La Rocar care are cutie Voith, dupa ce ai oprit autobuzul in loc din frina poti elibera pedala ca pina nu apesi acceleratia nu pleaca si trebuie sa treaca turatia motorului de 900 R.P.M sa plece relantiul fiind cam pe la 600. Pe cind la Mertan doar atingi acceleratia si se deblocheaza _________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 05 Sep 2006 21:53:41 Titlul subiectului: |
32780 |
|
citaro a scris: | La Rocar care are cutie Voith, dupa ce ai oprit autobuzul in loc din frina poti elibera pedala ca pina nu apesi acceleratia nu pleaca si trebuie sa treaca turatia motorului de 900 R.P.M sa plece relantiul fiind cam pe la 600. Pe cind la Mertan doar atingi acceleratia si se deblocheaza | De aceea mă miram și eu cu plecarea de pe loc a autobuzelor cu cutie Voith prin simpla ridicare a piciorului de pe pedala de frână. Rocarul de Simon știam că pleacă numai dacă pedala de accelerație e apăsată puțin. La Grivbus, însă am observat că, la un moment dat ceva blochează cutia; la ralanti, motorul se subturează, după care revine aproape la turația de dinainte, dar se aude că e un pic solocitat; Că e un buton sau pedala de frână e apăsată, nu știu penru că nu m-am gândit că un asemenea sistem riscant se aplică la autobuze. Dacă un Hispano Carocerra o ia la plimbare și rănește un om? Mai ales că, din cele spuse de Șoferul de Autobuz, nu odată s-au întâmplat astfel de lucruri. |
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 06 Sep 2006 01:09:52 Titlul subiectului: |
32792 |
|
Din fericire au viteza foarte mica si nu sau intimpla accidente grave, doar sau sifonat masinile fara a rani pe nimeni _________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Mie 06 Sep 2006 08:36:30 Titlul subiectului: |
32798 |
|
Au fost si accidente cu raniti. Cand s-au bagat DAF-uri pe 331.Soferul de 860 a fost prins intre 2 autobuze deoarece a uitat sa scoata masina din viteza si s-a dus in fata ei sa inchida usa (la Castrosua butoanele pt inchiderea/deschiderea usii 1 se afla sub masca radiatorului) si a fost accidentat destul de grav. _________________
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 07 Sep 2006 20:12:38 Titlul subiectului: |
32899 |
|
Toate masinile (turisme, microbuze, camioane, autobuze) cu transmisie automata si convertizor hidraulic de cuplu pleaca de pe loc daca sunt lasate in viteza cu motorul pornit. E de ajuns sa fie scoase din viteza pentru a evita asta, sau sa fie asigurate cu frana de mana (cel mai sanatos), situatie in care rotile motoare vor fi blocate de un clichet aflat in cutia de viteze.
Saviemul avea ambreiaj centrifugal, care nu cupla decat la o anumita turatie a arborelui primar (ca la scuter sau kart). |
|
Sus |
|
|
florin
Data înscrierii: 16/Iul/2006 Ultima vizita: 30/Iun/2023 Mesaje: 79 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 06 Oct 2006 13:07:42 Titlul subiectului: Autobuzele DAF bucureștene. |
64992 |
|
După venirea primelor autobuze DAF în 1994, cei de la DAF au vrut să facă acest lucru la ROCAR, sa importăm motoare și le punem pe șasiuri + caroserii fabricate la "Rocar", însă din nefericire eram în epoca lui Ilici și a lui "nu ne vindem țara" și statul român a refuzat, pe motiv că nu e o idee bună să se aducă de afară și noi dpar să punem cutia... că ăla nu mai e autobuz românsesc. S-a văzut mai târziu cât de românești sunt de Simoanele
Cât despre ordinea de sosire a DAF-urilor... după #205 (care a circulat și pe 300 o perioadă destul de mare) autobuzele au venit pe parcursul anilor în ordinea numerelor de pe "tricou" pe loturi... adică au venit mai întâi Hispano, apoi Castrosua, apoi iar Hispano, Elvo, etc... până la 900. Primul lot a intrat pe 104 și 300 și cred că a fost de 30 de bucăți. |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 22 Oct 2006 11:53:01 Titlul subiectului: |
65433 |
|
Când s-au adus primele "DAF" în România s-a organizat o lictitație pentru achiziționarea lor sau au fost achiziționate fără licitație?
Eu sânt curios cât ar costa o reparație capitală la un "DAF"? Mai mult de 50.000-65.000 euro? _________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Lun 23 Oct 2006 10:07:32 Titlul subiectului: |
36284 |
|
mrM a scris: | Când s-au adus primele "DAF" în România s-a organizat o lictitație pentru achiziționarea lor sau au fost achiziționate fără licitație?
| Se pare ca a fost o licitatie castigata de firma "ROMAMERICA"care a dat un comision grasut.Si care dupa vreo 4 ani s-a desfiintat. _________________
|
|
Sus |
|
|
alch3mist
Data înscrierii: 22/Mai/2006 Ultima vizita: 09/Mar/2007 Mesaje: 101 Locație: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
|
Trimis: Joi 26 Oct 2006 00:42:45 Titlul subiectului: |
65477 |
|
Am mers si eu cu un DAF Elvo pe linia 634 (mai exact #770) si intr-adevar sunt sub orice critica, arata mai rau decat Hispano trimise la Ferentari sau chiar decat unele DAC-uri care au trecut recent prin RK. Stiu ca cineva a precizat la un moment dat ca Elvo au suferit o reparatie capitala de cand sunt in circulatie in capitala. Ei bine, nu prea se vede. Plus de asta, Elvo nu au circulat pe linii marginase si cu toate astea sufera din greu de geamuri zgariate, garnituri de cauciuc taiate, scaune arse cu bricheta si alte simptome; vandalismle nu se petrec doar in zonele "periculoase" |
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Mar 14 Noi 2006 19:00:06 Titlul subiectului: |
66188 |
|
Mor de curiozitate, a masurat cineva nivelul zgomotului cand franeaza un Daf cu franele uzate? Cum au picat cam des pe 133 de exemplu... Eu cel putin am surzit din cauza unuia, sau cel putin am luat-o razna fiindca pentru cea mai mica aplicare de frana, scoatea deja un scrasnit d-ala infernal... Aveam perioade cand erau pe 123, cand le puteam auzi din casa cand opreau in statie (tind sa precizez ca stau la 500m de statie si am vreo 2 blocuri in cale pana la strada...)
Am vazut mai mutle feluri de scartuituri, unele care abia se simt, si doar la frane puternice, altele la orce incetinire cu 0.5/ora, de zici ca nu se mai termina odata cursa sa-ti salvezi urechile... Si presupun ca diferentele astea apar din cauza uzurii sabotilor care s-asa sunt varza _________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Mar 14 Noi 2006 19:43:32 Titlul subiectului: |
66210 |
|
alch3mist a scris: | Am mers si eu cu un DAF Elvo pe linia 634 (mai exact #770) si intr-adevar sunt sub orice critica, arata mai rau decat Hispano trimise la Ferentari sau chiar decat unele DAC-uri care au trecut recent prin RK. Stiu ca cineva a precizat la un moment dat ca Elvo au suferit o reparatie capitala de cand sunt in circulatie in capitala. Ei bine, nu prea se vede. Plus de asta, Elvo nu au circulat pe linii marginase si cu toate astea sufera din greu de geamuri zgariate, garnituri de cauciuc taiate, scaune arse cu bricheta si alte simptome; vandalismle nu se petrec doar in zonele "periculoase" | Da,majoritatea ELVO au trecut prin RK din cauza ruperii sasiului in dreptul usii 3,si a tablei de deasupra usilor 2 si 3. bogdan_buc a scris: | Mor de curiozitate, a masurat cineva nivelul zgomotului cand franeaza un Daf cu franele uzate? Cum au picat cam des pe 133 de exemplu... Eu cel putin am surzit din cauza unuia, sau cel putin am luat-o razna fiindca pentru cea mai mica aplicare de frana, scoatea deja un scrasnit d-ala infernal... Aveam perioade cand erau pe 123, cand le puteam auzi din casa cand opreau in statie (tind sa precizez ca stau la 500m de statie si am vreo 2 blocuri in cale pana la strada...) | DAF-urile nu scartaie din cauza uzurii franelor, ci a compozitiei sabotilor de frana care contin prea mult fier.
Exista mai multe tipuri de uzuri ale sistemului de franare la un autobuz.Se pot uza sabotii,tamburii sau levierele.Si sunt destule autobuze care circula chiar si cu levierele blocate. Dar in majoritatea cazurilor acel zgomot se datoreaza sabotilor.
La Daf diagnoza se face clasic, iar la Berkoff se face pe laptop. _________________
|
|
Sus |
|
|
florin
Data înscrierii: 16/Iul/2006 Ultima vizita: 30/Iun/2023 Mesaje: 79 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Noi 2006 21:40:08 Titlul subiectului: |
66217 |
|
DAF a scris: | DAF-urile nu scartaie din cauza uzurii franelor,ci a compozitiei sabotilor de frana care contin prea mult fier. | Trebuie să fie o legătura și cu uzura, în primii ani nu scârțâiau. |
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Mar 14 Noi 2006 22:17:27 Titlul subiectului: |
66219 |
|
In primi ani au avut saboti originali, scartaitul a inceput cand au pus saboti facuti in Romania. S-au incercat mai multe compozitii pt ca multi soferi s-au plans de scartait. Dar cei care contineau mai putin fier erau prea moi si se uzau f repede. Asa ca RATB-ul a optat pentru cei mai duri ca sa faca economie.
Eu cunosc soferi de la Pipera care au bagat masina in garaj din traseu pe motiv ca scartaie prea tare. Si nu s-a intamplat nimic.
Stiu DAF-uri care scartaie si cu saboti noi. _________________
|
|
Sus |
|
|
minimal
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 30/Ian/2010 Mesaje: 20 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 15 Noi 2006 03:53:30 Titlul subiectului: |
66223 |
|
Nu se compara scartaitul ocazional al franarii unui DAF cu zgomotul infernal dintr-un Rocar, cel putin in alea vechi (nr. parc. 100-150) bagam iPodul in urechi la maxim si tot nu intelegeam ce se aude...
Si am mai observat o ciudatenie la DAFul 888, care circula pe 205. Are un sunet ce pare a fi de evacuare, presiune, ce se repeta la un interval de 15-20 sec., undeva in partea din fata, pe exterior. Cred ca soferul respectiv a facut imunitate la acel zgomot, pe mine m-a deranjat in numai 3 statii, am si coborat din cauza asta. |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 15 Noi 2006 11:03:33 Titlul subiectului: |
66228 |
|
Scartaitul de frane la DAF e faimos, il aud in fiecare dimineata, dar se manifesta doar la saboti uzati si frane bruste. Din pacate, standardul nu prevede masuratori pentru zgomotul la decelerare...
Mai pot fi de vina si tamburii ovalizati!
Rocarurile cu numere mici de parc (100-150) erau exact cele cu motor necapsulat. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 15 Noi 2006 20:11:55 Titlul subiectului: |
66254 |
|
Exista un lucru care imi place la DAF-uri mai mult de cat la noile mertane si anume claxoanele. La DAF claxonul scoala si mortii din cimitir
In comparatie cu DAF-ul mi se pare mult mai slab claxonul la Citaro. |
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Mie 15 Noi 2006 20:58:54 Titlul subiectului: |
66258 |
|
emil1980 a scris: | Exista un lucru care imi place la DAF-uri mai mult de cat la noile mertane si anume claxoanele. La DAF claxonul scoala si mortii din cimitir
In comparatie cu DAF-ul mi se pare mult mai slab claxonul la Citaro. | DAF-urile au goarne pe aer, iar mertanele au claxoane electrice(asa au fost comandate de RATB) _________________
|
|
Sus |
|
|
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 166 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 02 Feb 2007 14:48:16 Titlul subiectului: |
75169 |
|
Am observat o degradare brusca a aspectului si a modului de functionare la DAF-uri dupa sosirea autobuzelor Mercedes.
Care este cauza, lipsa de pricepere sau nepasarea mecanicilor din garaje? |
|
Sus |
|
|
|