|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
RobertC
Data înscrierii: 29/Mai/2006 Ultima vizita: 26/Iul/2009 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti 4 (Obregia)
|
Trimis: Mie 14 Iun 2006 10:49:08 Titlul subiectului: |
61135 |
|
Linia 9 in ultimii 2 ani de activitate, circula undeva la vreo 45 minute.
Iar intre Ap.Patriei si IMGB mergea gol iar linia era mai mult rupta.
Sa nu uitam ca 418 vine greu acum dupa reinfiintarea liniilor preorasenesti. Pana in toamna venea la 20 minute, ceea ce era OK
_________________ Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade |
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Mie 14 Iun 2006 10:49:53 Titlul subiectului: |
61136 |
|
L-am prins pe 9 cand avea trenuri de 2x V2A... s-au gandit ei ca nu prea mai sunt navetisti asa de multi la IMGB si au bagat V2A-uri simple... apoi au scos linia de pe sos. Berceni (si asa nu prea mergea nimeni cu tramvaiul si era f. proasta linia), si a mers pana la Romprim... de obicei 9 si 11 plecau impreuna de la capatul de la Romprim (V2A-uri)... apoi bucata dintre cal. Plevnei si gara Basarab a intrat in reconstructie si 9 a fost suspendat... nu a mai reaparut dupa...
|
|
Sus |
|
|
1689
Data înscrierii: 23/Ian/2006 Ultima vizita: 19/Mar/2009 Mesaje: 87 Locație: (Germania)
|
Trimis: Mie 14 Iun 2006 11:14:06 Titlul subiectului: |
61139 |
|
Am si eu o rugaminte: in site-ul postat de nokia, la un moment dat apar 2 poze din Piata Unirii:
ITB 830, Skoda 706RTO; P-ța Unirii
si cea dinainte:
ITB 2023, Ikarus 280; P-ța Unirii
Incerc sa reconstruiesc configuratia pietei - pre 1980.
Din ce tin minte, axa Bd Cantemir - Bd 1848 a ramas fundamental neschimbata. Asta era singura pe care circulau troleibuze, deci - teoretic - pozele respective nu pot fi facute decit in directia Budapesta, insa pe coltul in care se gaseste actualmente Sitraco Center era un bloc destul de inalt, demolat mult mai tirziu, dupa disparitia TV2E. IK4-le din fundal ar putea fi un 120.
Singura casa boiereasca pe care mi-o aduc aminte in Piata era undeva pe actualul amplasament al Irish Pub-ului, dar atunci ar fi trebuit sa apara in dreapta autobuzelor, nu in stinga...
In conditiile acestea, ce parte a Pietei Unirii apare in fotografii ? M-am gindit si la varianta coltul Splaiului - sensul venirii dinspre fosta Morga - dar pe acolo nu circulau troleibuze. Sau ma inseala memoria ?
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 14 Iun 2006 12:50:43 Titlul subiectului: |
61140 |
|
1. În aprilie 1988, pe strada unde se afla hotelul UCA (era mic, foarte bine întreținut; cred că era de partid) exista o rețea de troleibuz. Numai țin minte numele străzii ,dar pot să spun că se găsea în zona centrală. La vremea aceea , fiind pasionat până la nebunie de troleibuze, am întrebat ce linie trecea pe-acolo și mi s-a răspuns - nesigur - că 88. Știe careva de pe forum unde se afla hotelul UCA și ce linie trecea prin fața lui? Vă mai dau un indiciu. Pe o stradă învecinată (mai lată ca cea pe care se afla hotelul UCA) se găsea, de asemenea, o linie de trolebuz nefolosită. probabil exista și un macaz, dar, deja în 1988, racordul nu mai exista.
2. Tot în legătură cu troleibuzele. La Cluj și Constanța, când un troleibuz trece pe la macaze, capete de tronson și intersecții, cei care se găsesc în zona unde sunt prinse captatoarele aud niște zgomote asemănătoare unor tunete, zgomote care, la unele troleibuze era deosebit de puternic. La București, zgomotele respective erau aproape inexistente chiar și la capetele de tronson (care erau de tip vechi); în timp ce la Constanța trecerea pe la un capăt de tronson de tip vechi producea o detunătură scurtă, dar puternică, la București, prectic, nu se auzea nimic. Este ca și cum captatoarele ar fi avut un amortizor de zgomot. Precizez că era vorba de acele troleibuze DAC 117 E care, în aprilie 1988, erau vopsite în roșu. Cred că erau de tipul 70xx sau 71xx
3. Exista o intersecție a liniei de tramvai cu cea de troleibuz, unde, când treceau tramvaiele formate din două vagoane motor cu pantografe în formă de romb (T4R?; asta era în 1988), rețeaua vibra foarte tare iar când treceau troleibuzele... aproape deloc. De asemenea, se auzeau niște sunete nu prea frumoase, semn că pantografele tramvaielor erau solicitate. Pentru a localiza intersecția vă dau un indiciu: după ce tramvaiele treceau de intersecția cu linia de troleibuz, acestea părăseau carosabilul, mergând în spatele unor case. Poate să spună careva
-ce linie de tramvai din 1988 avea în dotare tramvaie motor cu pantograf rombic (simetric), care circulau în tandem?
-acele tramvaie de formă rotunjită cu pantograf rombic erau T4R sau un tip care semăna cu ele? Precizez faptul că, pe anumite tronsoane, vibrau foarte tare în timp ce pe altele... erau foarte silențioase, deși aveau ceva vechime.
4. Îmi mai aduc aminte de un tramvai care
-avea aspect de EP
-era biarticulat, nu din două vagoane ca EP-ul obișnuit
Ca să fiu mai clar, arăta ca și cum un EP s-ar fi hibridizat cu un V3A. Îmi joacă feste memoria sau au existat asemenea tramvaie? Dacă da, unde se garau caricaturile acelea?
|
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mie 14 Iun 2006 13:02:21 Titlul subiectului: |
61141 |
|
1689 a scris: | Incerc sa reconstruiesc configuratia pietei - pre 1980. | Ambele poze sunt făcute spre cheiul stîng al Dîmboviței, de unde veneau inclusiv troleibuze. Trecerea lor pe Cantemir ex Magistrala N-S s-a făcut treptat. În 1973 doar 82 și 87 veneau de pe Cantemir, restul (83, 94 și 95) de pe Splai.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 14 Iun 2006 14:03:27 Titlul subiectului: |
61144 |
|
29 a mers până în 1999... țin minte că am făcut un pariu cu un coleg dacă mai circulă sau nu tramvaie la Jilava...și era să pierd 100.000 ROL...bine că nu mi-a cerut banii. Cu 2 saptamani înainte văzusem linia și firele întregi (niciun tramvai, ce-i drept) și când m-am dus cu ăsta... nu prea mai era nimic, decât traversarea cu CF, care cred că mai e și azi.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 14 Iun 2006 14:07:03 Titlul subiectului: |
61145 |
|
Apropo de amintiri:
In zona Uzinei de Apa (?) de la Cotroceni mai a supravietuit pana astazi un stalp metalic bizar care ma intriga mereu ori de cate ori treceam pe langa el. Ieri am ajuns in zona (poze la 139) si i-am facut poze si stalpului in cauza. Eu il "suspectez" ca este o ultima ramasita de la prima linie de tramvai electric din Bucuresti, Obor - Cotroceni, fiind stalpul central al buclei de intoacere de acolo. Voi ce parere aveti?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.46 kb |
Vizualizat: |
de 11885 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
RobertC
Data înscrierii: 29/Mai/2006 Ultima vizita: 26/Iul/2009 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti 4 (Obregia)
|
Trimis: Mie 14 Iun 2006 14:38:10 Titlul subiectului: |
61147 |
|
O alta amintire: prin 1988 pe linia 34 exista un V3A cu usi de autobuz UDM. Avea nr. 027. Si tin minte ca deasupra fiecarei usi avea placuta cu traseul lui 34. Are cineva vreo poza de-a lui?
_________________ Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 14 Iun 2006 15:37:02 Titlul subiectului: |
61151 |
|
RobertC a scris: | O alta amintire: prin 1988 pe linia 34 exista un V3A cu usi de autobuz UDM. Avea nr. 027. Si tin minte ca deasupra fiecarei usi avea placuta cu traseul lui 34. Are cineva vreo poza de-a lui? | Mai era si 026. La Iasi, V2A'urile (inclusiv cel nou - 350), aveau usi ca de autobuz, care faceau un zgomot infernal la deschidere si inchidere.
026, din cate imi amintesc, era vopsit in alb, cu partea de jos albastra, iar 027 cu partea de jos verde. A trecut cam mult de atunci si nu imi amintesc detalii. Oricum, zgomotul usilor era mai mic decat al celor de la V2A'urile de la Iasi.
|
|
Sus |
|
|
RobertC
Data înscrierii: 29/Mai/2006 Ultima vizita: 26/Iul/2009 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti 4 (Obregia)
|
Trimis: Mie 14 Iun 2006 16:04:39 Titlul subiectului: |
61152 |
|
027 era sigur in culoarea ITB rosu cu crem.
Vatmanul lui statea ca si mine pe Sevastopol si tin minte ca mai faceam ture cu el. Dar, deh, pe vremea aia nu aveam nici macar un jaf de aparat foto.
_________________ Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade |
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Lun 26 Iun 2006 05:49:31 Titlul subiectului: |
61558 |
|
Imi pare foarte rau ca trebuie sa spun ca dupa ce am vazut posele de mai sus si dupa ce am citit toate comentariile legate de amintirile evolutiei (mai degraba involutiei) transportului in comun Bucurestean care nu au facut altceva dacat sa ma readuca la realitate, sunt foarte dezamagit de schimbarile facute. Si totul ar fi fost destul de acceptabil pana la marea transformare a anilor '80. Nici un oras european mic sau mare, fie el capitala sau nu, nu a desfiintat, ciopartit si duplicat atatea linii de transport in comun. Pana si astazi sunt orase cu tramvaie care au fost lasate sa circule prin centrul orasului si pana pe cea mai mica straduta daca se cere. Pot sa spun ca pana prin 1981-1982 fie cu EP, V09 sau V56, circulatia tramvaielor in Bucuresti era aproape ideala. Pacat ca generatiile care vor urma nu vor sti niciodata ce inseamna un transport in comun eficient ci vor cunoaste unul haotic si instabil.
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Mar 27 Iun 2006 08:31:47 Titlul subiectului: |
61583 |
|
Jurnalul National,
Trasee - Tramvaiul asasin
11 Iunie 2006
"Primele linii cu cai au fost infiintate in 1871 de o societate belgiana. Prima linie de tramvai electric a fost distanta Cotroceni – Bdul Pake Protopopescu, asezata pe noul bulevard.
O mica anecdota: pe primele vagoane de tramvai electric se pusese din eroare firma «Boul Pake», ceea ce a starnit o ilaritate generala, urmata de indignare, deoarece primarul Pake Protopopescu, care a deschis bulevardul cel nou si cu care se falfaiau bucurestenii, era foarte iubit. Bineinteles ca greseala a fost repede reparata, inlocuindu-se firmele.
Al doilea traseu electric a fost tramvaiul circular Obor-Obor, care a starnit mari proteste, deoarece trecea prin strazi stramte. I s-a zis: «Tramvaiul asasin»! Pe vremuri s-a scris si o revista, care s-a jucat pe scena Teatrului National. Pe scena era un vagon de tramvai electric. Cateva cifre: In 1913 tramvaiul a transportat 13.803.720 calatori. In 1930, 133.234.200. Deci numarul celor care calatoresc cu tramvaiul s-a inzecit. In 1913 vagoanele STB au parcurs 2.352.294 kilometri. In 1930, 33.877.354. Deci numarul de kilometri parcursi este de 15 ori mai mare, socotit pe aceasta perioada de timp. (...) Un mos de 100 de ani, care a vazut pe vremuri Bucurestii in complet intuneric (...). Unchiasul nostru se uita uimit la luminatia feerica a felinarelor si a reclamelor luminoase electrice, care invioreaza noptile bucurestene din anul 1933. El, care umbla odinioara prin noroiu, cu cisme lungi peste genunchi, acum se preumbla pe strazile asfaltate ale orasului nostru. Si poate ca unchiasul nostru va mai apuca zile ca sa strabata cu metroul, prin subsolul Capitalei (...)". (din "Realitatea Ilustrata", 1933)
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 28 Iun 2006 08:36:36 Titlul subiectului: |
61624 |
|
Scotocind printre pozele mele mai vechi am dat de o poza care surprinde lucrarile la accesul de metrou dinspre Gara Basarab. Daca e sa iau de bune "informatiile" de la Properties, poza e de prin '2001. In poza se vede si un Ep utilitar, pe care eu il consider a fi #6085. Odata cu aceste lucrari s-a distrus racordul de acces la Gara Basarab dinspre Dinicu Golescu, care era abia construit, oadata cu reabilitarea b-dului Dinicu Golescu (apropo, isi mai aduce cineva aminte de starea liniei inainte de reparatii? Doamne, era criminala, serpuia si in plan orizontal si in plan vertical, asfalt era doar pe ici pe colo, in rest numai nisip si ceva piatra cubica montata alandala si in multe locuri "sarita" de la locul ei...). Cand au terminat lucrarile la metrou n-au mai refacut acel racord. Nu cumva executantii de lucrari au obligatia de a aduce la starea initiala diversele lucruri si lucrari pe care le distrug?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.79 kb |
Vizualizat: |
de 12290 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 29 Iun 2006 12:53:09 Titlul subiectului: |
61693 |
|
Pe racordul ala intorcea si 24 intr-un timp...ce-a ajuns si 24 asta, din cart.23 August nu mai ajunge decat pana la gara!
Eu as pune pe 24 T4R solo si l-as duce sa intoarca la Piata Iancului, pe bucata unde face 46 la stanga.
Ma uitam la traseele din 1973. Cred ca nici macar pe cele de tramvai, RATB nu ar mai fi in stare sa le administreze si sa le intretina cum trebuie.
Macar o zi de-as mai trai in acel an...
Uitati-va in pozele mai vechi cum circulau vagoanele cu cartonul cu numarul de tur in dreapta. Acum daca-i intrebi ce tur sunt te si injura.
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Vin 30 Iun 2006 16:48:40 Titlul subiectului: 10 |
61752 |
|
Din ce am citit pe forumul vechi, linia de tramvai (cu cai) 4 din anul 1872 intorcea in dreptul strazii Verzisori / Petre Liciu (zona Tineretului). Am facut o incursiune acolo si in centrul ovalului este un stalp metalic in stilul industrial francez. inca mai are un izolator ceramic pe el si probabil folosea la iluminatul stradal. Are cineva idee daca acolo chiar intorceau tramvaiele? Cineva mi'a spus ca tot acolo au fost si grajdurile, transformate ulterior in garaj.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 02 Iul 2006 22:10:03 Titlul subiectului: |
61845 |
|
Liniile de tramvai de la 1 la 12 în anul 1969:
Am o întrebare: prin 1969, 14 când mergea înspre Ciurel, de la Podul Grozăvești la Podul Ciurel o lua pe partea cu căminele sau pe partea cu Semănătoarea?
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
RF_Tramvaie 1 la 12 an 1969.zip |
Mărime fișier: |
6.61 kb |
Descărcat: |
de 375 ori |
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
icsilviu
Data înscrierii: 23/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Mai/2022 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti 5
|
Trimis: Lun 03 Iul 2006 15:16:12 Titlul subiectului: |
61877 |
|
Circula pe ambele parti, daca este sa ne luam dupa harta din 1969. O sa ma mai informez si o sa-ti raspund exact.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 03 Iul 2006 19:20:31 Titlul subiectului: |
61890 |
|
La podul Ciurel tramvaiele au circulat pe ambele parti ale Dambovitei - mai intai liniile 7 si 14 (in 1962), dupa acea liniile 9 si 14, dupa 1964. capatul de la stavilarul Ciurel s-a desfiintat odata cu inceperea lucrarilor la metrou, dupa anul 1975.
La podul Grozavesti s-a adoptat solutia devierii tramvaielor pe perioada lucrarilor la statia de metrou Grozavest prin str ec. Cezarescu si inca o strada al carui nume nu il stiu acum, dupa care se traversa Dambovita pe un pod improvizat. Mult timp dupa terminarea santierului se vedeau urmele liniei provizorii cum faceau la stanga pe Economu Cezarescu, pe langa alimentara acum parasita, prin spatele cladirilor noi construite acum.
Tot asa, cam prin fata caminelor P13 si a Institutului de mediu mai dainuia pana la mijlocul anilor 80 scheletul ruginit al unui refugiu de tramvai. in Tceasi perioada - 1976-1979 - se scoate tramvaiuul de pe malul drept pana la Piata Unirii, circulatia urmand a se face pe malul stang, asa cum a mai fost in perioada razboaielor, cale dubla de la piata Unirii la podul Izvor si cale impla de la podul Izvor pana la Grozavesti, linie folosita de tramvaielele 13, 14 si 30. Odata cu incepeprea lucrartilor de amenajare a albiei Dambovitei, coroborate cu luvrarile la centrul civic, tramvaiele au parasit defiunitiv cheiul Dambovitei si, in final, centrul orasului.
tramvaiul pe splai a ramas numai in amintiri si in fotografii. Catalin Ghita a scris: | Apropo de amintiri:
In zona Uzinei de Apa (?) de la Cotroceni mai a supravietuit pana astazi un stalp metalic bizar care ma intriga mereu ori de cate ori treceam pe langa el. Ieri am ajuns in zona (poze la 139) si i-am facut poze si stalpului in cauza. Eu il "suspectez" ca este o ultima ramasita de la prima linie de tramvai electric din Bucuresti, Obor - Cotroceni, fiind stalpul central al buclei de intoacere de acolo. Voi ce parere aveti? | Ai perfecta dreptate. Zona respectiva a fost capatul liniei de tramvai 28 - cf. unei harti din anii 40 - care facea legatura cu Pantelimonul. Stalpul a servit la sustinerea pe rand a retelei de contact a tramvaielor, si apoi a troleibuzelor - 81. In anii 66-70 a fost capat de autobuz.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 03 Iul 2006 19:40:41 Titlul subiectului: |
61894 |
|
Eu mă refeream la următorul fapt: 14, între Podul Grozăvești și Podul Ciurel cum circula? O lua de la Grozăvești spre Ciurel pe partea cu căminele studențești, apoi traveresa Podul Ciurel și se întorcea pe partea cu Semănătoarea, ori o lua pe partea cu Semănătoarea, traversa Podul Ciurel și se întorcea pe partea cu căminele studențești?
Pentru anul 1954 am făcut o greșeală: la P-ța 28 Martie (Unirii), tramvaiele o luau pe Str. Halelor, nu pe Str. 30 Decembrie (și aici am făcut o greșeală când am zis Str. 30 Decembrie (2), deoarece cea denumită de mine așa era o continuare a Str. 30 Decembrie - azi Franceză - ce trece pe la Hanul lui Manuc); autobuzele o luau pe 30 Decembrie.
În trecut, vagoanele vechi (ante V54) de mică capacitate de de clasa a 2-a aveau ușile manuale; de accea pe Bd. 6 Martie (Regina Elisabeta), bulevradul cinematografelor s-au întâmplat accidente (chiar mortale), deoarece, unii, care erau clienți ai cinematografelor se suiau sau coborau din mers (tramvaiele nu mergeau cu mai mult de 20 km/h pe atunci) - o altă "contribuție" la aceste accidente o aducea flux mare de oameni ce ieșeau de la cinematrografe.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mar 04 Iul 2006 12:54:08 Titlul subiectului: |
61919 |
|
De la Grozavesti spre Ciurel tramvaiele se duceau pe partea cu caminele studentesti, treceau pe stavilar si se iintorceau spre oras pe la Semanatoarea. Dupa scoaterea de la Ciurel, odata cu inceperea metroului, 14 facea la dreapta pe sos Grozavesti spre Gara de Nord, cu intoarcere prin Dinicu Golescu, Schitu Magureanu, pod Izvor (malul stang).
In legatura cu accidentele de pe Regina Elisabeta, trebuie amintit si accidentul lui Nicolae Labis, calcat de tramvai in 1956.
|
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 04 Iul 2006 13:17:07 Titlul subiectului: |
61920 |
|
Stie cineva exact cum s-a petrecut?
Eu am auzit ca era baut si a cazut intre vagoane.
Dupa aia a fost dus la urgenta pe Ion Mincu unde a mai trait doar cateva ore.
_________________ R.I.P. 20 |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 04 Iul 2006 19:32:57 Titlul subiectului: |
61926 |
|
Nicolae Labiș a murit în zona Sf. Gheorge; a alunecat pe scara tramvaiului și a nimerit sub una din roți
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 07 Iul 2006 10:38:23 Titlul subiectului: |
62026 |
|
ia uite ce se spune despre tramvaiul cu cai pe la 1910:
"...Tramvaiul cu cai trecea pe Dorobanti, apucând-o pe Dionisie spre a iesi in strada Coltei cãtre Sfântul Gheorghe. Se oprea la simplul semn al cetãteanului. Cocoanele il opreau cu umbreluta de soare. Bietii cai abia porniti, trebuiau sã frâneze doar dupã câtiva pasi spre a se opinti din nou. Nu mai vorbesc de pantele depe strãzile Luteranã, Câmpineanu, Brezoianu, dela Teatrul National si Socec, unde se înhãmau cai înaintasi, in tirnp ce cetãtenii coborîti depe scãrile tramvaiului împingeau din rãsputeri vagonul in chiuiturile si pocnetele de bici ale vizitiului. Când a apãrut primul vagon electric Cotroceni-Obor pe bulevardele Pache, Academiei, Elisabeta, a fost revoltã generalã. Lumea conservatoare il privea cu neîncredere. Prefera tramcarele lui Toma Blându ce-ti intorceau matele pe dos de zdruncinãturã, neavând cauciucuri. Caii societãtii de tramvaie erau cei mai bine intretinuti, grasi ca niste pepeni. Grajdurile îsi aveau sediul pe Aleea Blank, cam in spatele Palatului Sturza, fostul minister de Externe. Ne duceam si noi când vizitiii ieseau cu caii sã-i scalde la gârlã, in lacul Floreasca. Ii cãlãream in apã, dezbrãcati la piele. Asa se fãcea baie la mahala. Cei mai decenti bãrbati rãmâneau in izmene lungi legate pe gleznã cu siret, iar suratele intrau in apã cu cãmasa de noapte. Odatã, in lipsa cailor am încãlecat niste berbeci. Ne-am înapoiat acasã plini de râie si cãpuse. ..."
Fragmentul face parte din evocarile unui anume J.N.Manzatti (aparut in Revista Scriitorilor Romani an XV, 1972 - Basarabia) care-si deapana aminitirile din Bucurestii copilasriei sale - 1909-1910. Mai multe cititi la htp://www.miscarea.com, pe pagina principala, al treilea rand de casete, prima caseta din rand, primul titlu "Bucurestii copilariei" O desccriere destul de plastica a unui Bucuresti vazut prin ochii unui copil, la 1910... Memories forever
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
icsilviu
Data înscrierii: 23/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Mai/2022 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti 5
|
Trimis: Vin 07 Iul 2006 19:16:32 Titlul subiectului: |
62039 |
|
Se pomenea undeva pe forum ca ar fi alternat in mai multe randuri linia de tramvai de pe Str Izvor de la Puisor pana la Podul Izvor cu cea de pe 13 Septembrie si Uranus. Ultima schimbare a avut loc in 1982 cand linia de pe Uranus a fost abandonata definitiv si mutata pe Izvor.
Cand au avut loc insa celalalte schimbari?
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|