Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Mercedes Citaro din prima serie
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Aug/2019
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mar 27 Iun 2006 08:44:55    Titlul subiectului: 61584

Evenimentul zilei,
Aer fierbinte cu parfum de Mercedes
27 Iunie 2006
Andreea Ciuperca
Un barbat isi sterge fruntea cu batista si injura printre dinti canicula si geamurile prea mici ale autobuzului, iar o doamna isi face vant cu evantaiul.
E ora 16.30. In autobuzul 131, caldura face probleme bucurestenilor care au treaba prin oras, iar mult-asteptatele si laudatele autobuze Mercedes nu sunt cu nimic mai bune decat vechile "rate" ale RATB-ului, cel putin din punct de vedere al temperaturii din interior.
Si aceste autobuze moderne asigura racoare doar daca se deschide geamul, aerul conditionat cu care se laudau cei de la RATB nu intra in dotarile Mercedesurilor.
"Aerul conditionat nu functioneaza pentru ca nu este"
"Astea n-au aer conditionat. Primul care a venit avea, dar era prea scump si au renuntat la aerul conditionat", a spus Mihai (37 de ani), sofer pe ruta 131 (Piata Romana-Dorobanti- Kisseleff). Mercedesurile nici nu se apleaca in statii, asa cum promiteau anunturile din perioada dinainte ca lotul de autobuze de lux sa ajunga in Capitala. "Sunt la fel ca celelalte. Nici macar nu sunt cu mult mai comode si mi se pare ca e chiar mai cald in astea", a spus Alina, o fata de 25 de ani, care se intorcea de la serviciu.
Calatorii cauta cu fruntile transpirate o gura de aer mai rece care ar putea intra pe geam, pe cand cel care conduce "masina" se racoreste cu briza unui aparat de aer conditionat montat doar in cabina soferului. "Doar la mine aici e aer conditionat. Si functioneaza", a mai spus soferul autobuzului.
si din spicuirile cititorilor:
-daca tot au luat mercedes puteau sa le ia cu aer. merg zilnic si e groaznic de cald in ele, tocmai din cauza geamurilor prea mici. nu e un moft, dar sint extrem de calduroase acum mercedes-urile.
-Super cool ... exact ce spuneam acu cateva zile ... Sauna RATB SRL
pacat ca nu pun serviciul asta in pretul biletului ! .. lucru facut de incompetenti ... sa cumperi Mercedes cu 4 geamuri micutze si fara aer conditionat e ca si cum l-ai lua fara roti
-De ce nu au aer conditionat?
1-Pt ca acea care le cumpara nu merg in ele.
Ce este de facut? Nu stiu cine le-a cumparat dar primaria ar trebui sa se autosesizeze imediat si ar trebui ca din acest lot sa vina restul cu aer conditionat. Va dati seama cite voturii ati primi de la bucurestenii cind intri de la 35 celsius la un comod 20. Fiti baiesti destepti. In orice probleme exista o oportunitate. Cit costa mai mult? se merita domnilor, de ce dracu nu va ginditii si la public? PUNETILE AER CONDITIONAT LA URMATOARELE CARE VOR VENI.
cel mai bun loc in ele e in fata, langa cabina soferului.. mai iese niste aer rece de acolo :p

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Mar 27 Iun 2006 15:54:10    Titlul subiectului: 61605

La noi nu prea isi are rostul instalatia de A/C.La cat stau autobuzele in statii cand este inghesuiala,acea instalatie functioneaza degeaba.Asta mai inseamna si motorina arsa degeaba.Cand o sa se circule si la noi ca in occident
doar cu calatori pe scaune.Iar in statii se vor deschide doar usile care sunt folosite.Atunci poate o sa meritam si A/C in salon.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Iun 2006 16:01:33    Titlul subiectului: 61606

Azi am mers cu citaro pe 601 si mi s-a parut ca face fata destul de bine climatizarea. Ele sunt programate sa mentina 26 grade in salon.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrianp



Data înscrierii: 26/Iun/2006
Ultima vizita: 15/Mar/2007
Mesaje: 19

MesajTrimis: Mar 27 Iun 2006 21:47:31    Titlul subiectului: 61614

poate ai nimerit unul mai gol pt ca atunci cand sunt pline nu se poate respira in ele. am mers astazi cu un 331 si calatorii erau revoltati si tipau la sofer "autobuzul acesta nu are aerisire" sau "unde este aerul conditionat promis" .... nu prea fac fata deloc acele trape sunt aproape inutile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alch3mist



Data înscrierii: 22/Mai/2006
Ultima vizita: 09/Mar/2007
Mesaje: 101
Locație: Bucuresti 4 (Piata Progresul)

MesajTrimis: Mar 27 Iun 2006 22:38:27    Titlul subiectului: 61615

Si pe 313, o linie suficient de aglomerata la orele de varf, e foarte cald in autobuze; raman la parerea ca De Simon faceau fatza mult mai bine decat Citaro, sistemul de deschidere a geamurilor prin glisare, impreuna cu cele 2 trape asigura o ventilatie mult mai buna in timpul mersului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Aug/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 28 Iun 2006 07:28:34    Titlul subiectului: 61621

Mercedes-urile astea sunt oricum mult peste tot ce a avut RATB vreodata, insa sunt autobuze pentru transport civilizat, nu pentru conservaraie. In conditii de aglomeratie, in interior te sufoci din cauza lipsei aerului. Plus ca pur si simplu nu ai de ce sa te tii daca stai pe scara.
Testul l-am facut pe 601 pe la ora 16:00...
Poate RATB realizeaza prostia lucrului pe jumatate facut, si achizitioneaza si instalatiile de aer conditionat necesare, ca de montat banuiesc ca se pot monta si ulterior achizitionarii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Aug/2019
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Mie 28 Iun 2006 09:38:22    Titlul subiectului: Mercedes Citaro in Bucuresti 61625

Romania Libera,
Pentru ca nu au aer conditionat Calatorii, nemultumiti de noile autobuze Mercedes Miercuri 28 Iunie 2006

"Tot mai multi calatori care au mers cu noile autobuze marca Mercedes s-au declarat nemultumiti de conditiile de calatorie pe timp de canicula. Pentru ca nu au suficiente geamuri, iar de aer conditionat nici nu poate fi vorba, oamenii se plang ca se "topesc" din cauza caldurii. Ei au sperat ca masinile de marca sa ofere conditii foarte bune, iar aerul sa fie respirabil chiar si cand afara este foarte cald. Chiar daca sunt multe masini, pe unele linii ele sunt foarte aglomerate, cum ar fi linia 313. Din cauza numarului mare de calatori, nu se realizeaza ventilatia asa cum trebuie, iar oamenii trebuie sa indure cu stoicism temperaturi mai ridicate decat in exterior.
Conducerea RATB a afirmat ca autobuzele marca Mercedes sunt proiectate la normele Comunitatii Europene. Autobuzele au un sistem de climatizare cu turboventilatie, dar acest lucru nu este sesizabil in conditii de supraaglomerare. Aerul conditionat nu poate functiona in acest tip de autobuze la fel ca intr-un spatiu inchis din cauza faptului ca usile se deschid in fiecare statie, iar aerul rece nu se poate pastra. "Afara este canicula, iar oamenii se asteapta sa gaseasca in aceste masini o climatizare ca in alte spatii inchise. Acest lucru nu se poate intampla deoarece perioada de asteptare in statii este foarte mare, usile stau mult deschise, iar opririle sunt dese. Eficienta acestor masini s-ar putea vedea mai bine la trasee de transport mai lungi, cand statiile se afla la o distanta mai mare", a declarat Gh. Aron, directorul general al RATB. Acesta a subliniat ca este interesat personal sa adapteze aceste autobuze la conditiile din Romania, unde numarul celor care folosesc mijloacele de transport in comun este mai mare decat in celelalte tari. In acest sens, el a stabilit deja o intalnire cu fabricantul. O solutie pe care RATB o are in vedere este suplimentarea la orele de varf a numarului de autobuze.
Un articol de Cristina Boiangiu

Adevarul, 2006-06-28

Consilierii s-au certat ca la ușa cortului pentru Basarab
de Georgiana BACIU

Balamucul s-a mutat la primărie. În lipsa primarului general, Adriean Videanu, aflat în concediu prelungit peste hotare, consilierii și-au făcut de cap: au țipat unii la alții, s-au numărat, s-au încurcat în cifre pentru că nu le ieșeau socotelile și au demonstrat că se pot abține de la vot chiar dacă, cu un minut înainte, votaseră "împotrivă".
Circul s-a petrecut chiar la primul punct de pe ordinea de zi: aprobarea PUZ-ului pentru Pasajul Basarab. După ce au vrut chiar să amâne ședința pe motiv că… este prea cald, consilierii au ieșit la rampă. S-a făcut și puțină istorie: viceprimarul Răzvan Murgeanu le-a amintit consilierilor municipali că "Brâncoveanu i-a scurtat cu un cap pe bogătașii care nu au vrut să își dea pământurile pentru Podul Mogoșoaia". Lecția de istorie s-a ținut chiar în prezența riveranilor din zona Pasajului Basarab, care se împotrivesc construcției noii
artere.

Sunt prezenți 42 sau 46 de consilieri? Aceasta a fost întrebarea primordială, ca rezultat al respingerii Planului Urbanistic Zonal pentru Pasajul Basarab. Pentru că nu se înțelegeau la socoteală, s-a făcut din nou prezența. Consilierii PSD au luat foc. Ei s-au împotrivit întotdeauna ideii de pasaj chiar și pe vremea lui Traian Băsescu în fotoliul de primar general. S-a descoperit că unii consilieri au votat și la "nu", și la abțineri. S-a strigat "catalogul". Nouă absenți. Deci sunt prezenți 46. Sunt necesare două treimi pentru ca proiectul să fie votat, însă e nevoie de încă două voturi. Nu se găsesc, așa că Pasajul Basarab mai așteaptă. Nici declararea pasajului ca obiectiv de utilitate publică nu s-a votat pentru că "nu se poate pune problema exproprierilor dacă nu e votat PUZ-ul", susține Marinela Berza, directorul Centrului de Planificare Urbană și Metropolitană. Nici mai mult, nici mai puțin, viceprimarul le-a bătut obrazul consilierilor: "Oameni buni, nu credeam să ajungem aici, e un lucru de bun-simț să votați acest PUZ, gândiți-vă că orașul e blocat și avem nevoie urgent de acest pasaj", a spus Murgeanu. Aproape 2.000 de persoane ar fi afectate de construcția pasajului, care ar urma să realizeze legătura între șoseaua N. Titulescu și șoseaua Orhideelor, prin supratraversarea liniilor de cale ferată. Populația ar avea de suportat un șantier pentru trei ani.

Adevarul, 2006-06-28

Pasajul Doamna Ghica, gata în doi ani
de Georgiana BACIU

În doi ani, bucureștenii vor avea gata încă un pasaj, cel din zona Doamna Ghica. Primăria Capitalei a atribuit lucrările de execuție pentru artera Doamna Ghica - Chișinău și pasaj suprateran firmei portugheze SC Lena Engenharia e Construcoes SA. Autoritățile vor plăti 23.789.870,17 RON. Noua arteră va avea patru benzi de circulație, câte două pe fiecare sens. Pasajul suprateran va fi lung de 205 metri, va supratraversa calea ferată care pleacă de la Gara Obor și va lega cartierele Pantelimon și Colentina.

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Mie 28 Iun 2006 13:18:38    Titlul subiectului: 61639

Pai romanu tinde sa fie foarte nemultumit atuncea cand cineva nu se tine de promisiuni... Videanu zicea ca vor avea AC si vor ingenunchia in statii. Nici una din chestiile astea nu s-a intamplat. Cineva zicea aici ca e prea cald, fiindca sunt peste capacitate... Credeti ca Ratb nu si-a dat seama ca vor fi folosite asa? Deci in mod constient ne-au luat niste autobuze care nu vor face fata.
Incep sa cred tot mai mult ca Ratb are o strategie secreta: se iau 500 autobuze LF fara AC, sunt atrase persoanele batrane si handicapate, se fierb in suc propriu vreo ora in trafic... si gata, nu mai tb sa elibereze Ratb abonamente gratis pentru batrani Twisted Evil

_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 22/Aug/2019
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Mie 28 Iun 2006 13:35:16    Titlul subiectului: 61642

Mda, chiar astazi am trait senzatia "climatizarii" in Citaro. Personal, cred ca cea mai eficienta solutie ar fi fost geamuri glisante mari, ca la Iveco ex Milano sau unele Ik 415T. Climatizarea nu este decat un consum suplimentar de carburant.
Privind Citaro in ansamblu, nu prea pot sa spun ca e ceva nemaipomenit. Avantaje evidente ar fi consumul redus, mers mai silentios si podeaua joasa (desi conceptul de low floor nu e potrivit pentru Bucuresti, se sacrifica foarte mult din spatiul interior).

sa spunem drept: are RATB un cuvant de spus cand face achizitii? intrebarea de 64.000 $: cine a intermediat tranzactia? hai ca stiti! si atunci de ce sa ne mai amaram, ca lucrurile astea oricum nu se pot schimba... cine sa se dea la omul ala? justitia, societatea civila, biserica? astea sunt concepte. banu' conteaza. a venit omu' cu banu', a zis "sa fie Citaro" si Citaro a fost. d'aia o sa luam tsepe dupa tsepe, asta e "specificul national" Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrianp



Data înscrierii: 26/Iun/2006
Ultima vizita: 15/Mar/2007
Mesaje: 19

MesajTrimis: Mie 28 Iun 2006 15:29:06    Titlul subiectului: 61649

Am vorbit astazi cu un sofer de pe 601 si mi-a explicat ca in primul rand ventilatia este complet ineficienta, in special pt ca trapele nu se pot deschide decat in partea opusa sensului de mers si nu ca la Rocar unde le poti deschide cum vrei tu...deci cum ziceam sunt complet inutile.
De asemenea era destul de sceptic in privinta caldurii care ar trebuii sa o asigure deoareace spunea ca in spate nu exista decat o priza de aer cald deasupra ultimei usi si nici aici nu poate fi vorba despre ce a fost promis de catre RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Apr/2019
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Iun 2006 16:04:52    Titlul subiectului: 61654

Noile autobuze sint mai bune decit cele vechi (la nivel de confort cel putin se pare ca e de discutat, nu apr mai bune); problema e ca s-a dat o suma destul de amre de bani pe ele, si s-a promis ca se aduce ceva si s-a adus altceva (oare din cauza ca a mai luat cineva si comision); si e absolut normal sa fim nemultumiti: daca la DE SIMON sau DAF (si cu atit mai putin la DAC)nnnu aveam atitea pretentii la confort, la aceste autobuze ne asteptam la mai mult, la citi bani s-au dat pe ele si la cum s-au spus ca vor fi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2017
Mesaje: 309
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Iun 2006 19:33:48    Titlul subiectului: 61672

Problema aia grava nu e pretul instalatiei de AC. Ci costul carburantului pe care l-ar consuma in plus motorul autobuzului.
Insa dureros e ca geamurile sunt mici ca la modelul cu AC. Macar de acolo sa mai intre un pic de aer. Trapele se deschid invers pentru ca autobuzul are ventilatie fortata (cred).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Aug/2019
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Joi 29 Iun 2006 09:06:28    Titlul subiectului: 61682

un articol ceva mai plastic Wink

Jurnalul National,
Din statie-n sauna
29 Iunie 2006 | de Toma Roman jr
Acum vreo doua luni, Regia de Transport Bucuresti (RATB) a anuntat cu mare pompa ca a achizitionat niste "autobuze de lux" Mercedes Benz, care costa in jur de 100.000 de euro bucata. Nu stiam ca in pachetul de servicii al minunilor respective intra si o repriza de sauna.

Am luat autobuzul 131 de la capat, din Piata Romana, in jurul orei 13:00. Eram utilat cu un termometru de camera. La Perla, arata sec 46 de grade. Curgeau apele de pe mine ca si de pe doamna cu multe plase, de langa mine, care mirosea puternic a parfum de trandafiri. La fel si de pe domnul din spate, de pe al carui esofag venea un puternic damf de usturoi. Cel mai nefericit parea un ins echipat cu sacou, cravata si diplomat, dupa toate probabilitatile amploaiat ministerial. Pe scaunul pe care statea se formase un mic lac de acumulare, iar el era semilesinat.
URCA AERUL CONDITIONAT. Pana la Televiziune am simtit ca mor. Termometrul arata 47 de grade, iar combinatia de mirosuri imi producea o greata teribila. Singurele surse de aer erau niste gemulete mici, care abia puteau fi intredeschise. La Televiziune a coborat doamna cu plase care mirosea a cocktail de trandafiri cu transpiratie si a urcat aerul conditionat. Adica, o tanti cu palarie si ochelari, care agita un evantai oarecum si in directia mea. Ii multumesc eroinei necunoscute care m-a ajutat sa supravietuiesc.
AM RAMAS "IN ABURI". Am ajuns si la Casa Presei. Nu m-am putut abtine si am zbierat inspre sofer, care deschisese usa: "De ce nu dai, dom’le, drumu’ la aer?!". Acesta, amabil, a racnit inainte sa inchida usa: "N-are masina! Ce te stropsesti la mine?!". Ajuns la redactie, am cugetat profund si am ajuns la doua concluzii: ori RATB-ul a dat o caruta de bani pe niste masini fara facilitati, ori pur si simplu se face economie de motorina si soferii au ordin sa nu dea drumul la aer. Am sunat pana la inchiderea editiei sa cer lamuriri de la domnul Vladareanu, purtatorul de cuvant al RATB. Acesta nu a raspuns nici pe fix, nici pe mobil. Probabil i se facuse rau in autobuz in timp ce mergea la munca. (Toma Roman Jr)

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 21/Aug/2019
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Iun 2006 12:23:38    Titlul subiectului: 61689

Am vazut pe bord, pe ecran, in dreapta sus un semn ca un fulg de zapada. Asta inseamna climatizare sau A/C? Are cineva vreo poza cu ecranul computerului de bord, acela pe care apare autobuzul cu 3 usi cand e oprit in statie...
Am auzit eu bine sau Citaro schimba si a patra, spre deosebire de DAF care are numai 3 viteze? Ca ieri am mers cu un 331, si cand schimba in a 4 a, motorul trecea la ralanti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Joi 29 Iun 2006 12:33:29    Titlul subiectului: 61692

Da, se pare ca Citaro are cutie automata cu 4 trepte.

Eu cred ca in tot scandalul asta sunt de vina si ziaristii care au anuntat prin toate ziarele ca o sa se aduca autobuze cu A/C, dar nu au specificat si pt cine este instalat. Lumea care a citit prin ziare ca acestea au A/C si acum se asteapta sa gaseasca 20 grade.
Si poate vina celor care au prezentat sec aceste autobuze ca fiind dotate cu A/C.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Iun 2006 13:05:32    Titlul subiectului: 61695

DAF a scris:
Da,se pare ca Citaro are cutie automata cu 4 trepte.
Dar a 4a treapta este anulata electronic de limitator.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Iun 2006 23:33:20    Titlul subiectului: 61724

Am citit cam multe pe forum despre Citaro, unele adevarate unele nu, sa le luam in ordine.
1, A/C este adevarat ca nu are in salon ci doar la sofer, dar la lungimea statiilor de la noi nici nu sar simti, pe un traseu de aproximativ 15 Km dus antors sunt peste dublul Kmetrilor statii adica aproximativ 37 de statii cand regulamentul prevede minim 800 metri si maxim 1200 de metri
2, Cu aplecatul in statii, se poate apleca in dreapta, dar nu automat, ci la comanda soferului, asta cand este necesar
3, Cu ventilatia in salon, sunt geamurile laterale mici si putine, dar neamtul abia a vrut sa le puna si pe alea ca nu prevede proiectul, ele fiind proiectate pentru A/C, iar cu trapele sau apucat ai nostri sa le intoarca sa se deschida spre fata, la mine la Obregia au modificat cateva masini

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Joi 29 Iun 2006 23:41:13    Titlul subiectului: 61726

Cum le-au modificat!?!?!? Parca RATB nu avea voie sa umble la ele! Sau au primit acord, dupa numeroasele probleme raportate? Pai asa nu pot sa le modifice, sa bage niste geamuri culisante care sa se deschida mai mult? Ar fi o idee buna dupa parerea mea. Ce-i drept nu stiu cat de realizabila...
_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Iun 2006 23:53:04    Titlul subiectului: 61729

Modificarea este foarte simpla, se muta balamalele in spate si mecanismul de deschidere in fata, totul cu acordul Nemtilor.
Cat despre geamuri problema este f.f.f. grea, sunt geamuri lipite, iar la cele care se deschid au o alta rama metalica pentrul geamul care se deschide, fiind greu de modificat, existind pericolul sa sparga si geamul...

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
busilica



Data înscrierii: 22/Iun/2006
Ultima vizita: 18/Noi/2014
Mesaje: 33
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 30 Iun 2006 01:25:35    Titlul subiectului: 2000 61730

ZIUA - 30 iunie 2006

Videanu si-a batut joc de bucuresteni
Autobuzele Mercedes au aer conditionat numai pentru sofer * Cand le-a cumparat, primarul general al Capitalei a spus ca cetatenii vor circula prin Bucuresti in 500 de autobuze Mercedes in conditii excelente, pentru ca acestea sunt dotate cu aer conditionat * Minciuna a iesit la iveala cu ocazia primului val de caldura care a sufocat Capitala
Calatorii bucuresteni reclama conditiile infernale pe care sunt nevoiti sa le suporte in noile autobuze marca Mercedes, cumparate de curand de Regia Autonoma de Transport Bucuresti. Asteptarile lor in privinta conditiilor superioare de transport, promise de conducerea municipalitatii orasului o data cu alegerea ofertei la licitatie, au fost spulberate in prima zi caniculara din Bucuresti. Pana la urma, constatam cu totii ca a fost o confuzie, creata de primarul general Adriean Videanu, pe 3 iunie, la "lansarea" in trafic a primelor 15 autobuze urbane Mercedes-Benz Citaro, despre care spunea - in necunostinta de cauza sau numai sa se laude - ca sunt dotate cu aer conditionat. Cu un aer superior, el anunta ca achizitia de 500 de autobuze nemtesti "este prima etapa pe care municipalitatea o are in vedere privind cresterea calitatii serviciilor oferite locuitorilor Capitalei". Chiar daca atunci a tacut malc, directorul general al RATB il contrazice acum pe edilul-sef, constrans oarecum si de reclamatiile oamenilor care circula cu asa-zisele autobuze de lux.
Calatorii spun ca nu pot respira in noile vehicule, singura instalatie de climatizare aflandu-se la sofer, care are cabina izolata. Gheorghe Aron, directorul general al RATB, ne-a declarat ieri ca autobuzele sunt dotate cu un sistem de turboventilatie, dar aceasta nu face fata in conditii de supraaglomeratie. Iar Capitala, dupa cum se stie, detine recordul la capitolul inghesuiala in mijloacele de transport. In privinta instalatiilor de aer conditionat, seful regiei sustine ca nici nu s-a pus problema achizitionarii unor astfel de vehicule, intrucat ar fi fost ineficiente pe trasee cu opriri frecvente. "Aceste masini sunt proiectate la normele comunitatii europene si omologate in functie de acestea. Deoarece sistemele de climatizare sunt ineficiente in cazul deplasarilor cu opriri multiple, autobuzele achizitionate sunt dotate cu sisteme de ventilatie. Circulatia aerului se realizeaza prin trapele montate la exterior si prin geamurile laterale batante, dar acest lucru nu este sesizabil in conditii de supraaglomerare. Practic, disconfortul apare din cauza gradului de aglomeratie ridicat, iar prima noastra masura a fost aceea de suplimentare a numarului de vehicule pe aceste trasee, in special la orele de varf. Urmatoarea decizie am luat-o chiar saptamana trecuta, cand i-am solicitat producatorului german sa modifice sistemul de ventilatie, pentru reducerea disconfortului termic. Cererea noastra a fost luata in calcul, pentru ca fabricantul este interesat sa adapteze aceste autobuze la conditiile din Romania, unde numarul celor care folosesc mijloacele de transport in comun este mai mare decat in celelalte tari", ne-a precizat dir. Aron.
Reamintim ca Primaria Capitalei a achizitionat, prin licitatie internationala, 500 de autobuze Mercedes, 400 urmand sa ajunga in tara pana la sfarsitul anului 2006, iar 100 la jumatatea lui 2007. Dir. Aron sustine ca municipalitatea Bucurestilor a avut de ales dintre doua oferte, una din Franta, de la Iris Bus, iar cealalta, cea castigatoare, din Germania. "Am ales oferta superioara si din punct de vedere tehnic, si ca pret. Un autobuz Mercedes costa 188.000 de euro. Firma ne livreaza, saptamanal, cate 15 vehicule, iar acestea au fost puse in trafic astfel: 15 autobuze pe linia 131, 10 pe linia 601, 18 pe linia 313 si 18 pe linia 331", ne-a precizat directorul RATB. Raman, totusi, intrebarile bucurestenilor: de ce nu s-au gandit edilii inainte de achizitie sa solicite constructorului sa modifice sistemul de ventilatie si cine plateste imbunatatirile ce trebuie aduse autobuzelor deja achizitionate?
Este de prisos sa va mai spunem ca Adriean Videanu nu circula cu mijloacele de transport in comun asa dupa cum a declarat cu gurita lui: "Am un program in continua miscare".
Magda SEVERIN
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Apr/2019
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 30 Iun 2006 15:12:32    Titlul subiectului: 61747

1. Azi am mers cu un autobuz al liniei 313. care era destul de putin aglomerat (cam 30 de calatori), dar temperatura in el era foarte ridicata, transpirai istantaneu de cind te urcai; deci afirmatia ca din cauza aglomeratiei este disconfort e abureala.
2. Si in alte orase din Europa statiile sint la fel de apropiate, sau chiar mai apropiate decit la noi, si cu toate astea se pot folosi autobuze cu aer conditionat (la ei sint eficiente,), deci o noua minciuna a celor de la RATB.
Eu unul am fost total dezamagit de aceste autobuze (ce s-a spus si ce este de fapt), si desi sustin utilizarea transportului in comun in detrimentul celui individual, cred ca daca va trebi sa aleg intre un astfel de autobuz si masina proprie as alegea a doua optiune; iar faptul ca este aglomeratie pe mijloacele RATB, e doar vina regiei, ca nu suplimenteaza parcul, mai ales ca stie de situatie, si in plus calculeaza capacitatea dupa formule invechite, nu dupa cum se face in lumea civilizata
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Iun/2019
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 30 Iun 2006 19:53:08    Titlul subiectului: 61754

1. Problema cu aerul condiționat e următoarea: dacă afară sunt 33-37 grade si în interior sunt 26 (sau, poate, mai puțin), pasagerii care se suie chiar lângă locul unde aerul condiționat e introdus în salon, au toate șansele să se aleagă cu o răceală zdravănă au chiar cu aprindere de plămâni dacă aerul "bate" pe spatele cuiva transpirat. Așadar, mai gândiți-vă.
2. Cred că ar fi mai potrivite niște ferestre ale căror părți mobile sunt mai mari. Aceeași poveste este și la Agora. Partea mobilă e foarte mică.
3. În legătură cu aglomerația... lucrul este absolut normal, având în vedere "stârpirea" vehiculelor articulate. Aceeași poveste e și la Cluj. De exemplu, de când pe linia 30 nu mai există articulate, aglomerația este ceva obișnuit. Că, teoretic, lipsa articulatelor poate fi suplinită prin mai multe autobuze standard, e perfect adevărat, dar, se pare că în practică lucrurile stau astfel. Părerea mea este că în orice oraș unde exită trasee care nu includ străzi înguste, vehiculele articulate sunt necesare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tomberonul



Data înscrierii: 29/Iun/2006
Ultima vizita: 15/Iul/2014
Mesaje: 82
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 30 Iun 2006 22:52:06    Titlul subiectului: 61764

E drept, omul e nemultumit indiferent ce i se ofera si ca oricum ai da-o tot nu e bine, insa mai mare pacatul sa iei niste lucruri noi care sa aiba amputate exact acele functionalitati mult asteptate de toata lumea. Aerul conditionat ar fi facut diferenta, pentru ca in rest, confortul noilor masini e poate chiar inferior unora din cele existente (tip DAF). Era o chestie de confort, dar si de imagine a RATB...
Justificarea cu statiile dese este puerila... Aerul conditionat pentru vehicule este conceput special pentru astfel de regimuri de lucu. Nu este vorba de o instalatie de camera, unde trebuie sa stai cu usa-nchisa!
Am mers cu diverse ocazii in autobuze ale caror marci nu le retin (mult mai vechi) la care aerul conditionat functiona chiar cool (la propriu si la figurat) desi acestea circulau practic in regim de maxi-taxi (usi deschise la greu).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
busilica



Data înscrierii: 22/Iun/2006
Ultima vizita: 18/Noi/2014
Mesaje: 33
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 30 Iun 2006 23:17:18    Titlul subiectului: 61765

Imi permit sa fac cateva remarci:
1. Imediat dupa sosirea noilor autobuze, am citit in presa cateva articole laudative in ceea ce priveste noile achizitii ale municipalitatii; de asemenea, oamenii de pe strada comentau incantati noile aparitii in peisajul RATB; consider ca reactia a fost pozitiva.
2. Alesii nostri au afirmat ca aceste autobuze corespund unor standarde dintre cele mai ridicate;
3. Mai mult, aceasta achizitie reprezinta doar inceputul unui proces ce va duce la imbunatatirea considerabila a conditiilor de transport in Bucuresti, avand scopul declarat de a determina cat mai multi bucuresteni sa renunte la transportul individual in favoarea celui public, au spus tot 'dansii';
4. Problemele generate de canicula in combinatie cu Citaro cu geamuri mici si putine sunt reale (ba chiar la limita suportabilitatii).
Inchei remarcand promptitudinea cu care s-a luat decizia de montare de A/C. Cetatenii si presa au fost ascultati (cunoasteti multe exemple din acestea?).
P.S. Nu stiu de ce traiesc cu impresia ca undeva, la licitatie, la caietul de sarcini au fost ceva confuzii cu A/C. Parca prea mare diferenta fata de oferta IRISBUS. Voi aveti ceva informatii?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mihai565



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Iul 2006 10:15:28    Titlul subiectului: 61767

Aer conditionat in autobuzele Mercedes

Autobuzele Mercedes achizitionate cu mare tam-tam de autoritatile Capitalei vor avea, la cererea calatorilor, si aer conditionat. Conducerea RATB a anuntat ieri ca Primaria Capitalei va plati aproape patru milioane de euro pentru a instala pe cele 500 de autobuze aparate care sa-i racoreasca pe bucuresteni.
Municipalitatea Bucurestiului va investi patru milioane de euro pentru montarea instalatiilor de aer conditionat, inexistente in prezent, in autobuzele Mercedes, a anuntat ieri directorul Gheorghe Aron.
VENTILATIE. Directorul RATB sustine ca in noile autobuze Mercedes nu este "nici mai cald, nici mai frig" decat in alte mijloace de transport, locuinte sau magazine bucurestene. "Reclamatiile au aparut numai pentru autobuzele Mercedes, nu si pentru alte mijloace de transport ale regiei. Probabil ca asteptarile au fost mult prea mari... Nu stiu. Ce stiu este ca sistemul de ventilatie functioneaza pe toate cele 70 de autobuze Mercedes", a precizat Gheorghe Aron. El a precizat ca nici unul din cele 70 de autobuze Mercedes – care circula in prezent in Bucuresti – nu are montata instalatie de aer conditionat.
Reclamatiile calatorilor si nemultumirea primarului general Adriean Videanu – care anunta, in urma cu o luna, ca in autobuzele Mercedes "vara va fi frig, iar iarna cald" – a determinat conducerea regiei sa ia masuri pentru confortul calatorilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Următoare
Pagina 4 din 18

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community