Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 18 Sep 2006 00:12:29 Titlul subiectului: |
64499 |
|
Există un...troleibuz lingvistic... #7335, fiind refuzat la export de o țară din America Latină, are inscripții în spaniolă în interior.
Troleibuzul mai are încă inscripții în spaniolă!
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 28 Sep 2006 01:45:39 Titlul subiectului: dac |
64809 |
|
Iată ce am prins azi... #7341 umbla cu lada de contactori deschisă. Precizez că tensiunea era de ,,numai" 750V (c.c.), iar troleul era full. Iată contactorii
Lada pare că nu a fost de la început acolo...o fi fost mutată din față?
|
|
Sus |
|
|
qwerty
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 23/Feb/2023 Mesaje: 55 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 16 Noi 2006 11:47:14 Titlul subiectului: |
66281 |
|
Azi am vazut 2 DAC-uri 217E de Bujoreni (#7377, #7417) la Gara de Nord care se indreptau spre depoul Bucurestii Noi.
Au venit de la Bujoreni netractate, pe retea, pana la iesirea spre coloane de la Gara. Acolo au dat jos captatorii si au fost preluate de o masina de interventie. Aceasta le-a tractat pana pe Calea Grivitei, apoi au pornit-o tot cu forte proprii spre Bucurestii Noi.
#7377 avea o placuta cu "Se retrage la depoul Bujoreni" si pe lateral linia 93.
Se cam dau DAC-urile toate la Bucurestii Noi sau mi se pare mie?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 16 Noi 2006 14:55:14 Titlul subiectului: |
66296 |
|
#7355, #7359 și #7390 sunt trase la gard din august, la fel și #7342 (mai e?). Oricum, #7342 a stat pe bară câteva luni (toată vara).
#7424 fusese revopsit în Iuie 2006 și i se făcuse Inspecția Tehnciă Periodică în septembrie...mi se pare ciudat că i-au făcut felul (și pentru asta noi circulăm ca sardelele cu 61, 62, 91, 69 etc. că articulatele de Bujoreni se duc acolo). Cu toate că dpdv tehnic stătea bine, avea o mică problemă: încălirea în salon nu mergea (era singurul troleibuz din depou cu salonul neîncălzit), dar se pare că brusc a început RATB-ului să-i pese de aspectul ăsta... dacă ar casa după principiul ăsta...
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 16 Noi 2006 15:32:18 Titlul subiectului: |
66303 |
|
Dr2005 a scris: | #7355, #7359 și #7390 sunt trase la gard din august, la fel și #7342 (mai e?).
#7424 fusese revopsit în Iuie 2006 și i se făcuse Inspecția Tehnciă Periodică în septembrie...mi se pare ciudat că i-au făcut felul | În privința lui #7355 și #7359 pot certifica și eu că sunt pe ducă, fiind deja descompletate. Despre #7390 nu mai discutăm, are fața făcută varză, deci nici el nu mai are nici o șansă.
Nu știu ce-i cu #7424, cred că ar trebui verificat mai întâi...
Despre #7342 știu sigur însă că circulă, în ciuda faptului că are probleme foarte dese.
I-am făcut mai multe poze acum două-trei zile la Străulești, iată una.
Acest troleibuz mă intrigă fiindcă este singurul ROCAR 212 scund pe care îl știu eu în România. Atât SBAtlas2004, cât și site-ul RATB, dar mai ales Vali Sava îmi certifică faptul că este Rocar 212 original. Dar, pe de altă parte unii șoferi încercau să mă convingă că de fapt acest #7342 a fost inițial articulat, fiind apoi scurtat, ceea ce iar pare greu de crezut, fiindcă iarăși nu știu să fi existat în România vreun Rocar 217 scund...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.81 kb |
Vizualizat: |
de 33264 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 24 Noi 2006 17:43:21 Titlul subiectului: |
66892 |
|
7444 nu a fost scurtat, a avut parte de un RK "la sange" cand am fost ultima data era in hala finalizat. Dar nu stiu daca va fi pus in circulatie sau va ramane pentru muzeu in conservare cum imi spunea cineva la un moment dat.
Iata pozele:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
247.46 kb |
Vizualizat: |
de 33138 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.3 kb |
Vizualizat: |
de 33138 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 26 Noi 2006 07:36:39 Titlul subiectului: |
67024 |
|
Apropos de 7444, uite o poza cu el, plus primul Astra 415T care a circulat (in probe), fara numar de parc si sigla RATB...
Se stie de moda de scurtare a 117E variante de 12 metri...dar de lungire?
7335 e mai lung acum fata de cum a fost el... acum are acel geam mic dupa ultima usa, inainte era la fel de scurt ca un UDM...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
550.41 kb |
Vizualizat: |
de 31794 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
774.09 kb |
Vizualizat: |
de 31800 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 26 Noi 2006 22:28:25 Titlul subiectului: |
67105 |
|
Am niște nelămuriri în ceea ce privește mesajul anterior:
1. Se spune de transformarea 117 în 112, transformare pe care o știm cu toții. Troleibuzul 7335 arată ca un 212 mai ciudat. Să o luăm pe rând:
-Primele 212 nu aveau acele gemulețe din spate iar tunelul cablurilor către motorul de tracțiune era în spate. Din câte am văzut pe pozele de pe site-ul lui Dragoș, acele 212 dotate cu chopper au tunelul în spate stânga iar contactorii sunt tot în spate, dar, probabil, dedesubt.
-7335 are tunelul cablurilor situat între ferestrele 2 și 3, ca la un 212 "normal", dar îi lipseau gemulețele (pe care în prezent, le are, conform spuselor lui Castrosua). Practic, era un 212 "ciung" care a devenit întreg
-Nu are rezistențe iar pe partea opusă ușilor, între axele A și B, se află 2 aerisiri în loc de una, fapt ce trădează prezența chopperului.
Caracteristicile troleibuzului de mai sus indică apartenența la seria troleibuzelor de tip 212 cu chopper (212 ECS), nu la un troleibuz de tip 112.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 26 Noi 2006 22:52:09 Titlul subiectului: |
67108 |
|
castrosua a scris: | se stie de moda de scurtare a 117E variante de 12 metrii....dar de lungire?
7335 e mai lung acum fata de cum a fost el... acum are acel geam mic dupa ultima usa, inainte era la fel de scurt ca un UDM | Pe partea opusă ușilor, se poate vedea că geamul actual e un pic mai mic. Însă nu-mi explic cum a încăput gemulețul pe partea ușilor.
Îți amintești cum avea lada de contactori (dacă avea)? Acum o are în spate. Ceea ce ar putea însemna că la RK(uri) a fost mutată lada acolo și lungit un pic.
Totuși, în acte, #7335, #7341, #7342, #7446 sunt Dac 212ECS deci, teoretic, cu chopper. Însă doar #7446 are bâzâitul specific, nu accelerează brusc și nu are ladă de contactori. Deci chopperul se simte și funcționează foarte bine. Celelalte 3 au lada de contactori în spate, însă la toate se vede că ea este ,,artizanat", fixată artizanal cu bare sudate de pereți, deci clar nu a fost acolo de la început. S-ar putea (cum zicea Silviu Sîntea acum ceva timp) ca originalele să fie dispărute și să se fi scurtat niște articulate și redenumite. Și totuș, atunci de ce e mai lat al 2lea stâlp? Că oricum nu există niciun fel de tunel de cablu acolo, el fiind tras pe perete, pe jos, de-alungul troleibuzului sau plecând din ladă înspre acoperiș (după gemuleț) în funcție de care din cele 3 troleibuze (#7335, #7341, #7342) e vorba.
#7335 are stâlpul 2 lat, dar nu are nimic pe dinăuntru!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
204.85 kb |
Vizualizat: |
de 32805 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 26 Noi 2006 23:38:28 Titlul subiectului: |
67120 |
|
1. 7335 de sus cu 7335 de jos arată ca două modele diferite. În eventualitatea în care sunt unul și același vehicul, înseamnă că a trecut prin transformări substanțiale
2. 7335 de sus e un 212 derivat din modelul pentru export. Dacă nu îți aduci aminte să fi văzut vreo ladă de contactori, atunci înseamnă că ea era tot în spate, dar dedesubt. Cel puțin, așa ar fi logic. Încearcă să-ți aduci aminte dacă auzeai sau nu acel țăcănit caracteristic contactorilor
3. 7335 de jos arată ca un 217 scurtat (nu înseamnă că e neapărat un 217 scurtat):
-Tunelul cablurilor e între ferestrele 2 și 3
-Nu are gemulețele, având exact aceeași lungime cu un 112 original (406 constănțean).Spun original, deoarece am văzut în poze 112 ex 117 care erau puțin mai lungi, având acele gemulețe din spate.
-Lada de contactori, dacă e în spate, explicația ar fi că s-a montat o piesă (care, pe deasupra, se și supraîncălzește) care ocupă locul contactorilor iar aceștia au trebuit mutați. Altfel, nu văd logica mutării contactorilor din moment ce cablurile de alimentare a motorului de tracțiune sunt la mijloc
4. Chopperul nu cred că elimină contactorii, ci rezistențele.
5. Faptul că modelul 212 ECS circulă doar la București, ar putea indica:
-a fost comandă RATB
-a fost un model mai puțin reușit
6. Dacă au chopper din fabrică, atunci ele trebuiau codificate 312+ ceva litere distinctive. Existența chopperului e caracteristică începând cu seria 3. Caracteristica seriei 2 o constituie blocul logic. M-am uiat pe pozele tale să văd dacă aceste "ciudățenii" au acea umflătură din peretele cabinei. 7446 o are. E foarte greu vizibilă, dar, la oprivire atentă se vede partea de sus a acelei umflături în spațiul dintre cadrul și spătarul primului scaun de pe rândul din stânga. Poza e de pe www.transportbucuresti.trei.ro la secțiunea DAC 212 ECS
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 00:20:50 Titlul subiectului: |
67125 |
|
Nu e exclus sa fie alta masina cu totul doar cu acelasi numar, vad ca nu mai are panou de acces in consola spate si nici aerisirle pe centru, plus cutia de pe acoperis...doar intrebam daca ar fi acelasi troleu cu modificari majore, cum au lungit sasiul?
7335 nu cred ca avea chopper, avea rezistentele ca la 117e, si nu suna deloc diferit de 117e...(chiar daca nu stiam la vremea aceea, dar auzeam diferenta fata de 7440 care tocmai fusese predat la RATB dupa ce si-a facut turul printre expozitii)
Nu se vede in poza, dar pe masca apare 112 C...e posibil sa fie E dar cu bara de mijloc vopsit din greseala..
Înapoi la prototipuri Rocar... înainte de a avea cu cine vorbi de numere de parc, nu știam unde era 7440... ca nu era în niciun depou, apoi a apărut, ca să aflu că era pe drum pe la expoziții...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
936.52 kb |
Vizualizat: |
de 31787 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
790.62 kb |
Vizualizat: |
de 31768 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trole Man
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 28/Mar/2016 Mesaje: 41 Locație: Bucuresti (Centru)
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 16:00:19 Titlul subiectului: |
67155 |
|
Motivul principal pentru care cred ca 7335-ul cu dunga albastra este acelasi cu cel dungat gri si galben din ziua de azi sunt tocmai acele inscriptii in spaniola: Dr2005 a scris: | Troleibuzul #7335 mai are încă inscripții în spaniolă!
|
Al doilea motiv este tocmai prezenta acelui stalp lat intre geamurile 2 si 3.
Este foarte posibil ca initial troleibuzul sa fi avut chopper. Din poza de pe Calea Plevnei (strada cu piatra cubica) reiese clar ca nu exista lada de contactori in spate. La ultimul geam sta pe un scaun o doamna, iar prin luneta se vad cele doua bare orizontale, unite intre ele aproximativ pe la mijloc si amplasate imediat langa geam. Din memorie, nu retin ca lada sa fi existat in fata. Poza din pacate nu e elocventa in aceasta privinta.
In ceea ce priveste rezistentele, acestea sunt acum mult mai numeroase decat cele existente initial. Trebuie spus ca existenta chopperului nu elimina complect rezistentele, ci doar le reduce numarul. Acestea sunt necesare pentru a disipa energia produsa in regimul de franare electrica. De aceea ele se regasesc si pe Astra Ikarus. Revenind, desi in poza de pe Plevnei nu se remarca, in cea realizata ulterior (troleibuzul cu dunga albastra surprins din fata) se vede clar plasa care acopera rezistentele. (Probabil imprumutata de la vreun 117.) In plus in colajul lui Dr2005, cu troleibuzul surprins pe Plevnei si in depou (dupa 'modernizare') se vede ca au disparut orificiile de aerisire practicate in usile compartimentelor de sub geamurile 2-3. Iar cablurile de forta au fost repozitionate printr-un nou tunel, in partea din spate, extinsa in consola, unde a aparut lada cu contactori, ca in cazul celorlaltor troleibuze modificate dupa modelul lui 7148 - P.
|
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Mie 29 Noi 2006 21:38:07 Titlul subiectului: |
67337 |
|
#7444 a iesit in traseu si nu a fost scurtat. Poze facute azi cu telefonul.
Probabil e ultimul vehicul Dac din București care a avut RK, a ajuns tot la depoul Bucureștii-Noi.
Poza este facuta chiar in dreptul depoului Bucurestii Noi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.15 kb |
Vizualizat: |
de 32803 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
170.27 kb |
Vizualizat: |
de 31794 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
1689
Data înscrierii: 23/Ian/2006 Ultima vizita: 19/Mar/2009 Mesaje: 87 Locație: (Germania)
|
Trimis: Mie 29 Noi 2006 22:07:43 Titlul subiectului: |
67347 |
|
Din pozele de la URAC de pe topicul acesta, pare ca 7444 n-a avut parte de un RK integral, ci mai repede de unele 'inlocuiri' de tabla si o vopsire...
Daca se intentiona pastrarea lui 7444 pentru un muzeu, de ce i-au vopsit sigla ROCAR? Din ceea ce tin minte, nu a avut nici un troleibuz asa ceva...
Are cineva poze cu bordul? Cit este de aproape de aspectul original? Kilometrajul (mai) functioneaza la vreun DAC? Eu nu tin minte sa fi vazut mai mult de 2 troleibuze DAC *17E in intreaga lor istorie RATB la care sa fi functionat kilometrajul sau vreunul din beculete (pentru cei care mai tin minte bordul vechi de DAC, pe segmentul din stinga, sus, dreptunghiulare)...
Cum are 7444 dispunerea butoanelor de deschidere a usilor? Vertical, in extrema segmentului din dreapta?
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 29 Noi 2006 22:19:54 Titlul subiectului: |
67351 |
|
N-am ce spune arata bine, dar trebuia sa il pastreze pentru muzeu daca tot e ultimul troleibuz DAC cu RK. Ma intreb daca o avea caldura calumea, ca se stie ca seria DAC avea probleme cu caldura.
Cand erau DAC pe 62 si mai avea ghinionu sa merg iarna cu ele, muream. In ianuarie, cand au fost zilele alea geroase, in 62 era mai frig ca afara...si a facut si pana si a trebuit sa o i-au pe jos. La scurtate parca mai merge cat de cat, dar articulatele sunt jale, mai ales in partea a 2a...
Initial 7444 trebuia sa aiba un RK serios pentru a fi pus in conservare pentru muzeu, dar oamenii care se ocupa de el au decis sa-l faca de traseu...
In vara cand l-am vazut prima data la dezmembrari am crezut ca il taie dar nu a fost asa.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 29 Noi 2006 22:31:09 Titlul subiectului: |
67353 |
|
Metrouusor...probabil te referi la seria de autobuze (mai puțin #478, #2163 și #2651 - toate tăiate), deoarece la troleibuze, în afară de răposatul #7424 toate au încălzire funcțională...
Culmea că alea de la Bujoreni sunt singurele cu care NU am mers...
În schimb, #7441 are aeroterme de V3A-A3... foarte călduroase, nu poți sta pe scaunele de deasupra lor (mi-am prăjit eu fundul odată în el...
#7362 are aeroterme mari, asemănătoare cu cele de pe Ikarus 415T, și care suflă cu putere aerul cald înspre peretele opus aerotermei.
#7424 nu mai avea deloc bine că l-au tăiat, că anul trecut era gheață ÎN salon, chiar dacă dpdv estetic (fără gheață) arăta relativ bine.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 07 Dec 2006 09:53:44 Titlul subiectului: |
67687 |
|
Sunt uimit: a apărut din nou la stradă, după câteva luni bune de zăcut prin URAC, troleibuzul #7444, un troleibuz pentru care (și) eu aș fi băgat mâna în foc că nu se mai întoarce de acolo...
Iată o nouă dovadă despre cât de "sigure" sunt unele lucruri, fie ele chiar și auzite din gura unor angajați RATB/URAC...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
443.67 kb |
Vizualizat: |
de 33113 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 11 Dec 2006 14:50:18 Titlul subiectului: |
67873 |
|
#7359
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
148.94 kb |
Vizualizat: |
de 33479 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
149.09 kb |
Vizualizat: |
de 33479 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Lun 11 Dec 2006 15:16:52, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 11 Dec 2006 21:15:12 Titlul subiectului: |
67898 |
|
#7362
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
168.56 kb |
Vizualizat: |
de 33478 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 24 Dec 2006 17:40:46 Titlul subiectului: tb |
42032 |
|
1. Nu stiu daca toate lumea ar fi de acord cu valoarea artistica a acestor poze...dar vorba englezeasca.."beauty is in the eye of the beholder"
2. Bujoreni...predarea stafetei intre doua generatii....
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
417.58 kb |
Vizualizat: |
de 32685 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.43 kb |
Vizualizat: |
de 32684 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 03 Ian 2007 23:09:38 Titlul subiectului: Troleibuzele seria 73xx și 7148 |
42501 |
|
Continuam prezentarea.
#7377, primul DAC 217E
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
160.57 kb |
Vizualizat: |
de 33468 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 03 Ian 2007 23:10:54 Titlul subiectului: |
42502 |
|
#7378
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
126.83 kb |
Vizualizat: |
de 33467 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
171.51 kb |
Vizualizat: |
de 33467 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 03 Ian 2007 23:12:09 Titlul subiectului: |
42503 |
|
#7379
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
175.59 kb |
Vizualizat: |
de 33466 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
180.2 kb |
Vizualizat: |
de 33466 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 03 Ian 2007 23:15:25 Titlul subiectului: |
42504 |
|
#7380
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.73 kb |
Vizualizat: |
de 33462 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
125.44 kb |
Vizualizat: |
de 33462 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 03 Ian 2007 23:16:19 Titlul subiectului: |
42505 |
|
#7384
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
140.3 kb |
Vizualizat: |
de 33455 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46 kb |
Vizualizat: |
de 32382 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|