|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Lun 19 Iun 2006 16:02:42 Titlul subiectului: |
61346 |
|
Conform anumitor surse, casarea vagonului LHB s-ar fi efectuat în 1994, cînd deja începuse modernizarea vagoanelor V3A. Celelalte 41 de vagoane V3A au fost aruncate (sau trimise in alte orase, mă rog) între 1989 și 1992 (cele mai multe în 1992).
Ceea ce mă face să cred că există o probabilitate diferită de zero ca unul din vagoanele V3A-93 care circulă în prezent prin București să fie de fapt LHB-93, cu numărul schimbat. Este foarte probabil ca în 1994 vagonul LHB să fi fost în stare mai bună decît vagoanele V3A de vîrstă apropiată cu el(made in Germany vs made in URAC). Evident că identificarea lui LHB-93 după 12 ani este cvasi-imposibilă.
|
|
Sus |
|
|
icsilviu
Data înscrierii: 23/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Mai/2022 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti 5
|
Trimis: Lun 19 Iun 2006 21:44:48 Titlul subiectului: |
61361 |
|
Eu inteleg de ce orasele din tara vor sa scape de V3A. Pentru ele V3A este un tramvai de capacitate prea mare, poate si prea energofag, poate si prea greu de intretinut, la care micutele si mai ales lefterele regii de transport comun locale nu au fost in stare sa-i faca fata. Eu de la bun inceput n-am inteles de ce s-au mai chinuit sa le achizitioneze, in conditiile in care nici n-au avut vreodata nevoie de un tramvai dublu articulat cu o capacitate de transport atat de mare. Ma refer in special la orase mici pecum Botosani, a caror populatie nu depaseste cu mult 100000 de locuitori, care s-a apucat sa achizitioneze V3A-uri cand deja Ceausescu si planurile cincinale de productie erau istorie. La ce le-a folosit acele V3A-uri nu stiu, probabil ca se plimbau goale si la ora de varf. Mai bine ramaneau in Bucuresti unde Urac-ul era in stare sa le intretina si poate acuma Bucurestiul avea destule tramvaie si nu ne plangeam ca ne mor Rathgeberurile si nu avem cu ce sa le inlocuim.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 19 Iun 2006 22:02:19 Titlul subiectului: |
61362 |
|
Constructia tramvaiului in Botosani a inceput la sfarsitul anilor '80, iar atunci cand au venit vagoanele V3A in oras lucrurile nu erau cu mult schimbate in ceea ce priveste industria locala. Te asigur ca tramvaiele, V3A fiind, circulau chiar si "cu aripi" (exista si dovezi foto, insa nu am permisiunea de a le face publice).
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Lun 19 Iun 2006 22:05:56 Titlul subiectului: |
61363 |
|
Din 72 V2A, 49 au mers la Bucuresti, in timp ce 175 V3A au mers in tara. Nu stiu de ce ITB nu a fabricat mai multe V2A. Proababil ca V3A are capacitate (deci si consum) mai mare, care nu se justifica in tara.
Legat de afirmatia ca unele vagoane ex-ITB/RATB s'au vandut in tara, nu prea este acoperita. Constanta, Brasov, Ploiesti si Botosani au toate vagoane cu 5 usi, iar vagoanele disparute din Bucuresti nu aveau. Este posibil ca un vagon pentru fiecare oras sa fi fost trimis din Bucuresti pentru probe si sa nu se mai fi intors, cum a fost cu 3037 si 4013 la Craiova.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 31 Iul 2006 20:54:45 Titlul subiectului: |
62928 |
|
Unul din cele 2 V3A rămase nemordernizate, #136:
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 25 Aug 2006 01:08:11 Titlul subiectului: |
63972 |
|
Cred ca V2A V3A tot sunt cu 25% mai economice, si sa dovedesc: Un vagon Tatra are putin peste 100 calatori si are 2 motoare puternice. Un V2A are capacitatea de aproximativ 200 calatori chiar peste si are tot 2 motoare dar mai slabe, iar V3A are peste 300 de calatori capacitate si are tot 2 motoare ca la V2A. Dupa cele 10 clase ale mele cred ca tranvaiele romanesti sunt totusi mai economice la consumul de energie, voi ce ziceti?
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 25 Aug 2006 11:01:14 Titlul subiectului: |
63979 |
|
V2A și V3A în ceea ce privește consumul de electricitate sunt mai economice, dar sunt mai slabe d.p.d.v. al calității față de "Tatra" T4R.
La primele V3A ușile se pliau una peste alta (are idee cum făceau asta?) - cred că de asta aveau acele găuri în partea inferioară a ușilor din mijloc.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 25 Aug 2006 11:06:24 Titlul subiectului: |
63980 |
|
V3A,V3B - cele mai bune la partea de capacitate si calitate (vezi linia 41). Un minus este ca sunt zgomotoase.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 04 Sep 2006 16:32:15 Titlul subiectului: |
64224 |
|
Sub rezerva ca este o legenda de tipul vanatoresc-pescaresc-vatmanesc, iata cam care ar fi povestea neoficiala, dar cu puternic parfum de credibilitate a vagonului V3A.
In 1969, in urma deschiderii fata de occident a Romaniei, ITB a achizitionat de la firma Linke-Hoffmann-Busch (LHB) un vagon de tramvai, urmand sa achizitioneze si altele, dar cu conditia asamblarii lor in Romania, adica la URAC.
O delegatie LHB a venit sa discute problema si s'au trezit cu o uzina care putea nu doar sa asambleze respectivele vagoane, dar si sa produca altele, asa ca nu au acceptat si mai mult, au dorit sa-si ia inapoi prototipul pe care insa ITB il cumparase, deci ii apartinea fara drept de apel.
Vagonul a fost demontat si clonat, iar in 6 luni iesea pe poarta uzinei un vagon aproape identic si perfect functional.
Desigur, nu intreaga tehnologie a putut fi asimilata de ITB, astfel incat printre unele diferente se numara si greutatea, mult mai mare a vehiculului made in Romania.
Intre 1970 si 1990 s'au produs 362 vagoane pentru Bucuresti si 175 pentru alte orase mentionate pe forum.
In 1982 a inceput producerea vagonului V2A si V2A-2S (V2B), precum si a V3A-2S (V3B). Pana in 1988 s'au fabricat 49 vagoane pentru Bucuresti. Pentru alte orase s'au produs putine astfel de vagoane. Un prototip pe care s'au facut teste a fost fabricat pentru Iasi in 1992.
Modernizarea V3A sub toate variantele este continuarea povestii.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 20 Sep 2006 12:51:55 Titlul subiectului: u65u56 |
64602 |
|
Cu usile tramvaielor este o problema spinoasa, V2A din poza olandezului (linia 11 la Podul Grozavesti, in dreapta tramvaiului se afla Carrefour acum) este in forma originala in care a iesit pe poarta URAC in 1981-82, cu usi tip Tatra.
Asemanarea aici:
Primele V2B care au utilat linia 41 in 1983 (cele albastre cu noua sigla a ITB si pictograme la fiecare usa) au iesit la fel, cu usi tip Tatra. Peste cativa ani, dupa revizie, au fost inlaturate geamurile de jos, partea plina a usii fiind vopsita bej sau primind braul de culoare de pe caroseria tramvaiului. Foaia usii a pastrat, pana la noile remodificari din anii 1999-2000 cand s-au inlocuit cu usi EPV3A, urma ferestrei (lucru valabil si la usile EPV3A, dupa cum se vede in postul imediat anterior celui citat)
Au existat V2A si ulterior V2B si cu usi LHB.
Modelele de tramvai la care designul usilor a ramas neschimbat sunt T4R si EPV3A (casate) - s-a reusit pastrarea celor doua randuri de geamuri, desi in unele cazuri a fost o tensintqa de inlocuire a randului de jos (cateva vagoane EpV3A). In provincie am vazut ca se practica acest lucru pe Tatre, ceea ce le face sa arate dizgratios.
Chiar si V3A a avut serii distincte, cu usi clasice EP si usi LHB, care sa fi fost motivul acestei coexistente? Usile clasice Ep la V3A cred ca au fost de la inceput, cu partea de jos plina. V3B a iesit de la inceput cu usi LHB.
Acum tendinta este de inlocuire a usilor roto-pivotante cu usi roto-translante, asemanatoare celor de metrou, care asigura un acces mai optim in/din vehicul.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 21 Sep 2006 14:38:35 Titlul subiectului: |
64630 |
|
rosetti61 a scris: | ... usi tip Tatra. | Mai precis, usi tip EP/V3A.
rosetti61 a scris: | Primele V2B care au utilat linia 41 in 1983 (cele albastre cu noua sigla a ITB si pictograme la fiecare usa) au iesit la fel, cu usi tip Tatra. | Desi siamezele 4037-4044 aveau usi pliante tip EP/V3A, se pare ca macar V2A 4030-4036 au avut aspect (deci inclusiv botul) de V3A si implicit usi ca acesta. Ulterior s'a inceput inlocuirea usilor si inlaturarea casetei de afisare a liniei. rosetti61 a scris: | Modelele de tramvai la care designul usilor a ramas neschimbat sunt T4R si EPV3A (casate) - s-a reusit pastrarea celor doua randuri de geamuri, desi in unele cazuri a fost o tensintqa de inlocuire a randului de jos (cateva vagoane EpV3A). In provincie am vazut ca se practica acest lucru pe Tarre, ceea ce le face sa arate dizgratios. | La Bucuresti si-au permis sa le mentina, dar in provincie erau mari probleme cu vandalismul, dar si cu lipsa geamurilor. Astfel, la Iasi, a inceput adoptarea sistemului de inlocuire a geamurilor cu table inca din 1985-'86, iar din 1986, usile au fost modificate, in sensul ca nu s'a mai pastrat urma de la geam. La Bucuresti, EP'urile 6067+6267 si 6068+6268 aveau geamurile de jos inlocuite cu tabla. rosetti61 a scris: | Chiar si V3A a avut serii distincte, cu usi clasice EP si usi LHB, care sa fi fost motivul acestei coexistente? Usile clasice Ep la V3A cred ca au fost de la inceput, cu partea de jos plina. V3B a iesit de la inceput cu usi LHB. | Cred ca au fost 4 serii distincte: cu usi LHB adevarate, cu decupaj in dreptul treptei, care era pe toata lungimea usii, cu usi V3A (cu treapta decupata ca sa se plieze usa acolo), cu usi tip EP/V3A (exemplu: 317 si alte cateva din seria 3xx) si cu usi tip DAC (026 si 027). V3A-2S=V3B avea usile "V3A".
|
|
Sus |
|
|
florrin12
Data înscrierii: 26/Dec/2005 Ultima vizita: 12/Ian/2007 Mesaje: 14
|
Trimis: Joi 21 Sep 2006 17:57:58 Titlul subiectului: |
64631 |
|
Sper sa nu gresesc, dar primul V3A cu usi tip EP/Tatra a aparut la depoul Giurgiu in 1981, proaspat fabricat si era 323, de la el pina la 351 au avut acest tip de usi, ulterior li s-a schimbat numarul intre ele si asa de exemplu 323 a devenit 289 (un exempluv aleatoriu). 349, 350, 351 purtau in interiorul vagonului, pe cutia in care era montat motorasul de actionare chiar si inscriptii la fiecare usa din tabla "urcare" sau 'coborire"...! Ulterior, nu mai stiu in ce perioada, la reviziile din URAC li s-a inlocuit usile tip EP/Tatra cu cele sa zic, clasice, treapta a 2-a ascunzind de fapt o trapa in care erau niste limitatori... Cind o usa raminea deschisa, desi i se dadea comanda de inchidere, de obicei de vina era acel limitator, manipulantul cobora si freca cu smirghel limitatorul...! La cele cu usi EP/Tatra, trapa aceea nu exista, actionarea se facea pe baza unui motoras montat in cutia de deasupra usii, la fel ca la EP si V2A 4001-4044... Un alt vagon care din amintirile mele avea usi EP/Tatra a fost 217 de la Dep. Alexandria, de obicei circula pe linia 15 si in afara de usi EP/Tatra mai avea si un pantograf simetric probabil experimental, o combinatie intre pantograful V3A/EP si cel al Tatrelor...
Legat de V2A, din cite stiu, 4001-4036 au avut toate tipul de usi V2A/Tatra din fabricatie, iar partea frontala tip V3A a fost numai la 4001, ulterior "botezat" 4015!
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 21 Sep 2006 19:41:00 Titlul subiectului: |
64637 |
|
Pe acest 317 l-am vazut undeva pe malul Dambovitei, cand tramvaiul mai circula pe acolo. Tot prin zona, dar pe malul celalalt, am coborat dintr'un IK4 de pe linia 131. Nu-mi mai amintesc zona, era prin 1981..83.
Ceea ce mi se pare interesant este ca l-am vazut pe malul stang al Dambovitei pe acest 317, dar nu-mi amintesc daca mergea in sens opus, ceea ce inseamna ca traversand strada ii vedeam usile si pe acel mal se circula in dublu sens, sau daca am mers putin in directia opusa cursului Dambovitei si el a trecut in acea directie. Oricum, i-am vazut aceste usi de EP/V3A.
P.S. Mai este o problema. Daca siamezele au aparut in 1983, de ce aveau numerele 028..037 ? Deci si acest 317 poate sa fi fost un vagon intrat la URAC si iesit altceva, un fel de V3A-81 . Posibil la fel sa fi fost si cu 206.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 21 Sep 2006 21:12:29 Titlul subiectului: |
64644 |
|
florrin12 a scris: | Un alt vagon care din amintirile mele avea usi EP/Tatra a fost 217 de la Dep. Alexandria, de obicei circula pe linia 15 si in afara de usi EP/Tatra mai avea si un pantograf simetric probabil experimental, o combinatie intre pantograful V3A/EP, si cela al Tatrelor... | Pe acest #217 mi-l amintesc de pe ...41 (tot Dep. Alexandria). Prin 1995 staționa des pe linia de stocare din fața Stadionului Steaua. E singurul vagon de pe linia 41 pe care-l țin minte...mereu vroiam să merg cu el... mai țin minte că afișajele laterale erau altfel decât cele clasice(suportul de tablă cu plăcuța în el). Acestea erau niște cutii un pic țuguiate, cu partea lată spre exterior, unde se fixa plăcuța(trebuia cheie ca să poată fi scosă). Plăcuța era scrisă cu un alt font decât cel clasic de la vremea aceea, iar ea era puțin transparentă, sub ea fiind un neon care o ilumina(o noutate la vremea aceea).
Ușile vagonului erau ca cele de Ep, cu geamuri blocate cu tablă în partea de jos și cu motorul deasupra(am observat asta pentru că treapta nu avea nimic înăuntru, la fel ca cele de V2A, pentru că eram obișnuit atunceay ca atunci când mă urcam în V3A să troznească trapa sau chiar să se deschidă(era să cad cu una când am vrut să mă urc...și aveam doar 6 ani).
Ultima dată am văzut vagonul prn 1995-1996, vopsit în galben, după care a apărut modernizat în forma în care îl știm acuma.
|
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mar 10 Oct 2006 00:23:40 Titlul subiectului: kukuyk |
65133 |
|
Iată una din primele versiuni ale listei mele de vagoane V3A, datînd din 24 mai 2001. Dincolo de unele vagoane lipsă (#125, #131, #169 care arăta în ultimul hal și ieșea foarte rar, #269, #281 și multe altele), se pot observa mutările care au avut loc între timp. #008 era la Giurgiului și mergea pe 7, uneori și pe 50. #050 încă nemodernizat stătea la Victoria și mai intra și pe...1.
001
002
003
004
005 Alexandriei: 41(M)
006 Victoria: 41(C)
007 Victoria: 34(M)
008 Giurgiului: 7, 50
009
010 Titan: 15, 19, 27(C)
011
012 Titan: 15, 19, 27(C)
013 Colentina: 14(M)
014 Alexandriei: 41(T4)
015 Victoria: 16(M)
016 Victoria: 16, 36(M)
017 Colentina: 1, 21(M)
018
019
020
021 Colentina: 21(M)
022
023 Colentina: 5, 14, 36(M)
024 Alexandriei: 41(M)
025 Colentina: 14, 21, 36(M)
026 Colentina: 21(M)
027 Colentina: 21(M)
028 Alexandriei: 15(C, 2C)
029 Colentina: 36(M)
030 Colentina: 5(M)
031
032
033
034 Alexandriei: 15(2C)
035
036 Alexandriei: 11(2C)
037
038
039 Titan: 19(C)
040
041
042
043
044 Colentina: 5, 21(M)
045 Colentina: 21(M)
046
047 Colentina: 21(M)
048
049 Colentina: 5, 14, 21, 52(M)
050 Victoria: 1, 34, 41(C)
051 Alexandriei: 32, 41(M)
052 Colentina: 14, 21(M)
053 Colentina: 5, 36, 52(M)
054 Colentina: 21(M)
055 Colentina: 5, 21, 36(M)
056 Colentina: 21(M)
057 Colentina: 1, 5, 14, 36(M)
058
059
060
061
062 Colentina: 21, 36(M)
063 Colentina: 5(M)
064 Colentina: 5(M)
065
066 Titan: 19, 27(C)
067 Colentina: 5, 21(M)
068 Colentina: 1, 5, 52(M)
069 Colentina: 21(M)
070
071
072
073 Colentina: 5, 21(M)
074
075 Colentina: 5, 14(M)
076 Colentina: 21(M)
077
078
079
080 Titan: 15, 27(C)
081
082
083 Colentina: 1, 5, 52(M)
084
085
086
087
088
089
090 Colentina: 5, 14(M)
091 Victoria: 16, 34, 41(M)
092 Victoria: 16(M)
093 Victoria: 34(M)
094 Colentina: 5, 21(M)
095 Victoria: 16, 34(M)
096 Giurgiului: 7
097 Alexandriei: 41(T4)
098 Colentina: 5(M)
099 Giurgiului: 7, 34(C)
100 Giurgiului: 12, 34(C)
101 Colentina: 14, 52(M)
102 Victoria: 16, 34, 41(M)
103 Colentina: 5, 21, 36(M)
104 Colentina: 1, 14(M)
105 Alexandriei: 41(M)
106 Alexandriei: 41(M)
107 Titan: 15, 27(C)
108 Titan: 15, 19(C)
109 Alexandriei: 41(M)
110 Colentina: 5(M)
111 Colentina: 5, 14, 36(M)
112 Titan: 19, 27(C)
113 Victoria: 34(M)
114 Alexandriei: 41(M)
115 Colentina: 5, 36(M)
116 Colentina: 21, 36(M)
117 Titan: 15(C)
118 Colentina: 14(M)
119 Alexandriei: 15, 32, 41(M)
120 Victoria: 16, 34(M)
121 Victoria: 16, 34(M)
122 Giurgiului: 34(C)
123 Victoria: 16, 34, 41(M)
124 Colentina: 5(M)
125
126 Victoria: 34(M)
127 Giurgiului: 34(C)
128 Victoria: 16, 34(M)
129 Giurgiului: 12, 34(C)
130 Alexandriei: 41, 44(M)
131
132 Titan: 15, 19(C)
133 Alexandriei: 41(T4)
134 Giurgiului: 12, 34(C)
135 Victoria: 16, 41(M)
136 Giurgiului: 30
137 Alexandriei: 41(T4)
138 Titan: 19, 27(C)
139 Alexandriei: 41(M)
140 Victoria: 34, 41(M)
141 Giurgiului: 7(C)
142 Titan: 19, 27(C)
143 Colentina: 14, 21(M)
144 Colentina: 5(M)
145 Colentina: 5(M)
146 Titan: 15, 19, 27(C)
147 Alexandriei: 32(M)
148 Titan: 15, 19, 27(C)
149 Colentina: 14(M)
150 Victoria: 16, 41(M)
151 Giurgiului: 12(C)
152 Colentina: 14(M)
153 Giurgiului: 7, 12, 34(C)
154 Colentina: 21, 36(M)
155 Victoria: 41(M)
156 Colentina: 5, 52(M)
157 Victoria: 16, 34, 41(M)
158 Colentina: 1, 36(M)
159 Victoria: 16, 34, 41(M)
160 Colentina: 1(M)
161 Colentina: 1, 5, 21(M)
162 Victoria: 16, 41(M)
163 Titan: 15, 19, 27(C)
164 Titan: 15, 19, 27(C)
165 Victoria: 34(M)
166 Giurgiului: 34(C)
167
168 Victoria: 16, 34(M)
169
170 Victoria: 16(M)
171 Victoria: 16, 41(M)
172 Titan: 19, 27(C)
173 Alexandriei: 32(M)
174 Victoria: 16, 41(M)
175 Colentina: 14(M)
176 Alexandriei: 41(M)
177 Victoria: 34(M)
178 Giurgiului: 12(C)
179 Victoria: 16, 34, 41(M)
180 Alexandriei: 41 (T4)
181 Titan: 19, 27(C)
182 Titan: 15, 19, 27(C)
183 Titan: 19(C)
184 Titan: 19, 27(C)
185 Colentina: 14(M)
186 Titan: 19, 27(C)
187 Colentina: 1(M)
188 Victoria: 16(M)
189 Titan: 19, 27(C)
190 Alexandriei: 23, 32, 41(M)
191 Victoria: 16(M)
192 Alexandriei: 41(T4)
193 Colentina: 21, 36(M)
194 Giurgiului: 11, 12(C)
195 Giurgiului: 12(C)
196 Giurgiului: 34(C)
197
198
199 Alexandriei: 15, 32(M)
200 Titan: 15, 27(C)
201 Alexandriei: 11, 23(C)
202 Colentina: 21(M)
203 Victoria: 34, 41(M)
204 Colentina: 5, 21(M)
205 Alexandriei: 41(T4)
206 Giurgiului: 12, 34(C)
207 Titan: 15, 27(C)
208
209 Colentina: 5(M)
210 Colentina: 14, 21(M)
211 Colentina: 14, 21, 36, 52(M)
212 Titan: 15, 27(C)
213 Alexandriei: 32, 41(M)
214 Victoria: 34, 41(M)
215 Victoria: 34, 41(M)
216 Titan: 15, 27(C)
217 Alexandriei: 41(M)
218 Colentina: 5, 21(M)
219 Alexandriei: 41(M)
220 Giurgiului: 50
221 Giurgiului: 11, 12(C)
222 Titan: 19, 27(C)
223 Alexandriei: 41(M)
224 Titan: 15, 19, 27(C)
225 Victoria: 34(M)
226 Titan: 15(C)
227 Giurgiului: 11, 12(C)
228 Alexandriei: 32, 41(M)
229 Alexandriei: 11, 23, 41(M)
230 Colentina: 5, 21(M)
231 Victoria: 34, 41(C)
232 Colentina: 36(M)
233 Alexandriei: 15, 23, 32(M)
234
235 Colentina: 21(M)
236 Victoria: 16, 34, 41(M)
237 Alexandriei: 11(2C)
238 Alexandriei: 32, 37, 41(M)
239 Victoria: 16, 34, 41(M)
240 Alexandriei: 15(M)
241 Alexandriei: 15, 32(M)
242 Colentina: 21(M)
243 Alexandriei: 32, 41(M)
244 Alexandriei: 41(M)
245 Alexandriei: 23(2C)
246 Alexandriei: 41(T4)
247 Victoria: 16, 34(M)
248 Alexandriei: 32(M)
249 Titan: 19, 27(C)
250 Giurgiului: 30
251 Alexandriei: 41(M)
252 Alexandriei: 41(M)
253 Victoria: 16, 34, 41(M)
254 Colentina: 36(M)
255 Victoria: 34(C)
256 Titan: 15, 27(C)
257 Colentina: 1(M)
258 Colentina: 21, 36(M)
259 Victoria: 34, 41(C)
260 Titan: 15, 27(C)
261 Victoria: 16, 34, 41(M)
262
263 Colentina: 1, 21(M)
264
265 Victoria: 16, 34(M)
266 Giurgiului: 34(C)
267 Alexandriei: 41(T4)
268 Alexandriei: 41(M)
269
270 Alexandriei: 32(M)
271 Victoria: 34(M)
272 Titan: 15, 27(C)
273 Colentina: 5(M)
274 Victoria: 34, 41(C)
275 Alexandriei: 41(M)
276 Titan: 15, 19, 27(C)
277 Giurgiului: 34(C)
278 Giurgiului: 7, 34(C)
279 Colentina: 1, 5(M)
280 Giurgiului: 12, 34(C)
281
282 Alexandriei: 41(M)
283
284
285
286 Victoria: 34(M)
287 Victoria: 41(M)
288 Giurgiului: 12, 34(C)
289 Giurgiului: 11, 12, 34(C)
290 Giurgiului: 12, 34(C)
291
292 Victoria: 16, 34(M)
293 Alexandriei: 41(T4)
294
295
296 Victoria: 34(M)
297
298 Giurgiului: 7, 34(C)
299 Alexandriei: 41(M)
300 Giurgiului: 7, 12, 34(C)
301 Victoria: 16, 34(M)
302 Titan: 19, 27(C)
303 Victoria: 16, 34(M)
304 Alexandriei: 15, 41(M)
305 Victoria: 41(C)
306 Titan: Scoala(C)
307 Victoria: 34, 41(M)
308 Titan: Scoala(C)
309 Victoria: 34(M)
310 Titan: Scoala
311 Giurgiului: 7, 12(C)
312 Victoria: 16, 34, 41(M)
313 Giurgiului: 7, 12, 34(C)
314 Titan: 27(C)
315 Giurgiului: 7, 12(C)
316 Giurgiului: 12(C)
317 Victoria: 16, 34(M)
318 Giurgiului: 12(C)
319 Titan: 15, 19, 27(C)
320 Colentina: 5, 14, 21(M)
321
322 Alexandriei: 15, 32(M)
323 Victoria: 16(M)
324 Giurgiului: 12, 34(C)
325 Colentina: 1, 5(M)
326
327 Giurgiului: 34(C)
328 Victoria: 34, 41(M)
329 Giurgiului: 34(C)
330 Victoria: 16, 34, 41(M)
331 Titan: 15, 27(C)
332 Alexandriei: 23, 32(M)
333 Giurgiului: 12, 34(C)
334 Titan: 15(C)
335 Titan: 19, 27
336 Alexandriei: 32, 41(M)
337 Victoria: 34, 41(M)
338 Victoria: 16, 34, 41(M)
339 Giurgiului: 34(C)
340 Victoria: 16(M)
341 Colentina: 14, 21(M)
342 Colentina: 5(M)
343 Victoria: 34, 41(M)
344 Victoria: 16, 34(M)
345 Alexandriei: 32(M)
346 Giurgiului: 7, 12(C)
347 Titan: 19, 27(C)
348 Titan: 19, 27(C)
349 Giurgiului: 12(C)
350 Colentina: 21(M)
351 Giurgiului: 7(C)
352 Titan: 19(C)
353 Giurgiului: 34(C)
354 Colentina: 1(M)
355 Colentina: 21, 36(M)
356 Titan: 15, 27(C)
357 Titan: 15, 19, 27(C)
358 Alexandriei: 15, 32(M)
359 Alexandriei: 15(M)
360 Colentina: 21, 36(M)
361 Alexandriei: 41(T4)
362 Colentina: 1, 5(M)
|
|
Sus |
|
|
power322
Data înscrierii: 20/Iun/2006 Ultima vizita: 04/Mai/2014 Mesaje: 200
|
Trimis: Mar 10 Oct 2006 06:30:07 Titlul subiectului: |
65136 |
|
Alexandria a avut 5 vagoane V3A nemodernizate cu afisaj in 24 mai 2001, ele au fost #194, #195, #201, #221 si #264 si au circulat pe linia 11.
Vagoanele #131, #169, #294 si #297 au stat la Dep.Giurgiului si au circulat pe linia 12 in aceea data.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 10 Oct 2006 13:18:08 Titlul subiectului: |
65143 |
|
Și #308 avea afișaj electronic. Totuși, după o perioadă, au fost înlocuite afișajele electronice de pe V3A nemodernizate cu tradiționala tabla. Dovadă este chiar #264 care încă mai circulă nemodernizat.
|
|
Sus |
|
|
power322
Data înscrierii: 20/Iun/2006 Ultima vizita: 04/Mai/2014 Mesaje: 200
|
Trimis: Mar 10 Oct 2006 13:38:58 Titlul subiectului: |
65147 |
|
Acele afisaje nici nu prea erau functionale. Cei de la Alexandria foloseau placi peste afisaje. Si Dep.Giurgiu a avut vagon V3A nemodernizat cu afisaj, este vorba de #311 care a circulat pe linia 12 la vremea aceea.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 04 Ian 2007 21:30:06 Titlul subiectului: jyjyjyyj |
42636 |
|
Pentru copierea LHB-ului, România a fost dată în judecată la Haga! În cadrul procesului s-au prezentat argumente de soluții constructive diferite de LHB, în primul rand privind asezarea motorului de tractiune pe rama boghiului. La LHB motorul este asezat pe rama iar la V3A este suspendat.
Excepția de la această regulă au constituit-o primele 5 vagoane V3A, care aveau câte 2 motoare pe fiecare boghiu motor.
Si o poză inedită cu un V3A "clasic":
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.95 kb |
Vizualizat: |
de 34950 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 04 Ian 2007 22:23:46 Titlul subiectului: V3A- Iași |
42642 |
|
Pentru suflet (sursa: vatmanita din imagine, din 1983 cu aceeasi functie, dar la Iasi):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
247.69 kb |
Vizualizat: |
de 33514 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 04 Ian 2007 23:01:08 Titlul subiectului: |
42647 |
|
Un articol in "Informatia Bucurestiului" din 6 iunie 1988, despre cel de-a 500-lea vagon V3A.
Descriere: |
CEl de-al 500-lea vagon V3A |
|
Mărime fișier: |
803.45 kb |
Vizualizat: |
de 33499 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 08 Ian 2007 12:53:38 Titlul subiectului: |
42962 |
|
Contribui și eu cu câteva poze.
Mai întâi vagonul #200, care ulterior a fost modernizat și a devenit ȘCOALĂ.
Și vagonul #306, inițial de școală, devenit ulterior V3A-CH-PPC...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.26 kb |
Vizualizat: |
de 34706 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.13 kb |
Vizualizat: |
de 34705 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.6 kb |
Vizualizat: |
de 34705 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 08 Ian 2007 17:01:55 Titlul subiectului: |
43003 |
|
In prezent mai sunt in circulatie vagoanele 136 si 264 de la Dep Giurgiu. Acestea vor fi retrase in curand din circulatie.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 08 Ian 2007 23:13:33 Titlul subiectului: |
43057 |
|
Să vedem și câteva imagini de interior lae lui #264.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.27 kb |
Vizualizat: |
de 34612 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.38 kb |
Vizualizat: |
de 34612 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.65 kb |
Vizualizat: |
de 34612 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
134.72 kb |
Vizualizat: |
de 34612 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 15 Ian 2007 14:36:27 Titlul subiectului: |
43792 |
|
Iată o nouă poză inedită, preluată din revista "LIGHT RAIL AND AND MODERN TRAMWAY" - OCTOBER 1994.
În poză este prezentat vagonul #027, care prezintă o formă a caroseriei total neobișnuită. În comentariul atașat pozei, se precizează că este/era singurul tramvai cu acea formă a caroseriei și se făcea presupunerea că fie a fost reconstruit puternic, fie a fost TOTAL reconstruit (din vechiul #027)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.22 kb |
Vizualizat: |
de 34483 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|