Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
adrianp
Data înscrierii: 26/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Mar/2007 Mesaje: 19
|
Trimis: Sâm 19 Aug 2006 14:10:59 Titlul subiectului: |
63809 |
|
orice ati spune aerul conditionat este o necesitate pt aceste autobuze in aceste zile...modificatul trapelor si scoatealor acelor grilaje de protectie pt o mai buna ventilatie este un taranism romanesc. mai nou au lipit pe rotita de la trape abtibildul care era intial pe trapa ca nu cumva careva sa umble din greseala la deschiderea pentru incendiu...nici nu vreau sa ma gandesc cum arata autobuzul acela care are geamurile modificate si nici nu imi doresc sa il vad curand.
|
|
Sus |
|
|
tomberonul
Data înscrierii: 29/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Iul/2014 Mesaje: 82 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 19 Aug 2006 14:19:28 Titlul subiectului: |
63810 |
|
Parerea mea e ca oricine isi exprima opinii impotriva montarii AC in autobuzele din Bucuresti, isi exprima de fapt dispretul fata de toti bucurestenii care folosesc transportul in comun. M-am saturat sa vad atat dispret si aroganta din partea autoritatilor, eu sunt bucurestean de cand ma stiu si n-am stat niciodata-n alt oras, asa ca nu ma intereseaza ce si cum fac altii prin alte parti. E treaba lor.
Cine sta in Bucuresti si merge probabil zilnic cu autobuzul, stie ca problema este reala, nu un moft.
|
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Sâm 19 Aug 2006 14:35:46 Titlul subiectului: 9699 |
63813 |
|
Va propun o chestie: mergeti la o plimbare pe linia 313, asteptati autobuzul 4188 si va urcati in el. Sa-mi spuneti si mie daca veti simti vreun pic de racoare in acel autobuz... si ca sa nu va intrebati de ce zic asta, 4188 este singurul Mertzan din oras care are AC. Dupa aia sa va suiti in 4103 sau 4155 (pe 313 amandoua) si sa-mi spuneti cum sunt conditiile in alea 2.
Daca e experimentul cu AC al Ratbului, atunci nici sa nu asteptati sa vedeti ceva mai calumea pe altele... Oricum cica autobuzele vor primi modificarea care se va dovedi cea mai eficienta si ieftina; cel mai probabil trape modificate+geamuri culisante, ceea ce nu e atat de rau, fiindca totusi functioneaza bine pe vremea asta. Macar de ar fi avut RATB o instalatie de afumat geamuri sa se asorteze mai bine cu restul autobuzului
_________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
tomberonul
Data înscrierii: 29/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Iul/2014 Mesaje: 82 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 19 Aug 2006 14:43:23 Titlul subiectului: 20z |
63817 |
|
Ce este pe autobuzul 4188 nu este aer conditionat, ci doua agregate electrice turcesti experimentale pentru turboventilatie fortata. Acelea nu racesc aerul, ci doar il vantura. Cine este in necunostinta de cauza poate crede ca sunt AC. Agregatele AC sunt mult mai complexe, avand compresor actionat direct de motorul autobuzului, deoarece alternatorul nu poate suporta o sarcina electrica atat de mare.
Intamplator am discutat cu un specialist al unei firme, lider de piata in AC pentru vehicule, si mi-a explicat ca au in productie sisteme care pot asigura o temperatura decenta in vehicule de la maxi-taxi si pana la trenuri de metrou, indiferent de conditiile de exploatare. Daca sistemul este dimensionat corespunzator cu conditiile de exploatare, acesta poate face fata fara probleme. Comparativ cu beneficiul adus si calatorilor si imaginii regiei de transport, consumul ar fi perfect justificat.
Ultima modificare efectuată de către tomberonul la Sâm 19 Aug 2006 14:50:54, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 21 Aug 2006 11:47:25 Titlul subiectului: |
63838 |
|
Te contrazic, acele aparate sunt cu adevarat A/C, dar electrice, si nu are rost atita polemica pe forum. In loc de postarile pe forum in contradictoriu, accesati situl RATB si bombardatii cu sesizari chiar si la primarie, poate asa se rezolva ceva.
Si o complectare referitor la A/C-ul de pe 4188: fiind agregate electrice dar fara a avea un alternator separat, au fost legate doar la baterii si "surpriza", s-au descarcat bateriile, de acea nu mai iese in traseu 4188...
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
power322
Data înscrierii: 20/Iun/2006 Ultima vizita: 04/Mai/2014 Mesaje: 200
|
Trimis: Joi 24 Aug 2006 20:18:02 Titlul subiectului: |
63961 |
|
Astazi la Realitatea tv a fost prezent primarul Videanu care a spus ca sunt trei autobuze Mercedes cu care se face un studiu privind ventilatia. Este unul cu A/C(#4188), autobuzul cu geamurile modificate si un autobuz normal(#4100). El a mai spus ca o parte dintre pensionari nu vor aer conditionat.( ) Pretul de cumparare a unui autobuz este cel mai mic licitat. Autobuzele Mercedes din Bucuresti nu se pot compara cu autobuzele Mercedes de la Timisoara.
Si sunt doar doua orase din Europa(Roma si Madrid) care au autobuze cu aer conditionat...
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Vin 25 Aug 2006 10:35:42 Titlul subiectului: |
63975 |
|
Poate mi se intampla numai mie, ori merg in fiecare zi cu acelasi Citaro sau au o problema cu inchiderea usilor? De foarte multe ori la plecarea din statie, autobuzul fiind gol sau plin, nu conteaza, inchide si deschide usa de la mijloc de n ori pana pleaca. Vi s-a intamplat si voua?
|
|
Sus |
|
|
qwerty
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 23/Feb/2023 Mesaje: 55 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 25 Aug 2006 11:21:09 Titlul subiectului: |
63981 |
|
Mi s-a intamplat si mie sa vad asta pe 104 destul de des. Una din cele doua bucati din care e formata usa nu se inchide sau se inchide mai incet si soferul deschide iar apoi inchide. Cred ca e o problema aici. Si tot la usa din mijloc am vazut si eu asta de fiecare data.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 25 Aug 2006 12:09:19 Titlul subiectului: |
63984 |
|
citaro a scris: | Sunt multe Mertane cu problema asta si totul cred ca tine de reglajul la capat de cursa al cilindrului de aer de la usa si se mai intimpla sa se suprapuna marginile garniturii si declansaza protectia usii, deschizind-o.
Nu soferul da comanda de re-deschidere a usilor, ci calculatorul se "joaca"cu noi. |
Sistemul de închidere a ușilor este astfel conceput încât garnitura dinspre centrul ușii a jumătății din față a unei uși, față de sensul de mers, să "acopere" jumătatea dinspre spate a aceleiași uși.
Pentru a se realiza acest lucru și a împiedica închiderea necorespunzătoare și neetanșă a ușii, cilindrul jumătății din față a unei uși este astfel reglat încât aerul să intre mai "încet" în cilindru și astfel ușa se închide mai încet, întârziată față de segmentul din spate al ușii, pentru a-l acoperi pe acesta din urmă...
Sistemul de protecție numit exact așa, "om-în-ușă", este prezent și la vagoanele de tren cu uși lou-voyante, adică acelea care culisează pe lângă vagon.
Sistemul e destul de simplu, principial. Garnitura aceea de cauciuc dinspre centrul ușii este de fapt o cameră de aer conectată la un mic dispozitiv. În acest dispozitiv există o membrană de cauciuc peste care este pus un contact electric. Când cineva este prins în ușă, se crează o presiune în garnitura ușii, presiune care se transmite acelui dispozitiv iar membrana împinge o lamelă metalică care închide un circuit și comandă redeschiderea ușii în cauză. Nu sunt însă lămurit dacă apoi ușa încearcă să se închidă singură după un anumit timp sau e nevoie de o nouă comandă a șoferului. Să încerc sa fac o mică schemă a acelui dispoziv simplu.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
5.85 kb |
Vizualizat: |
de 14870 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
4.54 kb |
Vizualizat: |
de 14870 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
7.62 kb |
Vizualizat: |
de 14870 ori |
|
Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Vin 25 Aug 2006 12:37:45, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 25 Aug 2006 12:26:36 Titlul subiectului: |
63986 |
|
Sunt multe Mertane cu problema asta si totul cred ca tine de reglajul la capat de cursa al cilindrului de aer de la usa si se mai intimpla sa se suprapuna marginile garniturii si declansaza protectia usii, deschizind-o.
Nu soferul da comanda de re-deschidere a usilor, ci calculatorul se "joaca"cu noi.
In principiu, asta este dispozitivul, dar la Mertane intervine calculatorul, prin intermediul careia se poate regla sensibilitatea sistemului.
La Rocar, cind functiona sistemul, se inchidea usa singura si daca avea obstacol se deschidea iar si tot asa pina se elibera usa, la Mertane trebuie sa dam noi comanda de inchidere.
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 31 Aug 2006 20:05:57 Titlul subiectului: 22z |
64117 |
|
Un lot de Citaro se plimba ieri vesel prin Militari. Toate autobuzele erau cu numere de forma 43xx, mai putin unul sau 2. Iata ultima parte de 5 din lot.
Probabil au mers spre mai multe autobaze, ca prima parte de 5 a luat-o pe Timisoara spre Valea Oltului, alta a mers spre Iuliu Maniu.
Mai mult ca sigur nu a iesit nici o linie noua, pentru ca impart autobuze la toate autobazele pentru marirea de parc cu ocazia inceperii anului scolar si universitar.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.25 kb |
Vizualizat: |
de 15189 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 05 Sep 2006 09:55:53 Titlul subiectului: |
64234 |
|
Ieri, 4 septembrie, la benzinaria OMV de pe centura din Oradea am vazut vreo 15 Citaro pentru RATB care stateau sa alimenteze. Ciudat e ca nu au alimentat de la PETROM (desi aveau in drum dupa intrarea in tara 2 statii inainte de OMV). E un semn bun ca RATB nu se zgarceste la motorina. Dar eu cred ca RATB are contract cu OMV cu motorina la pret special cu discount, tinand cont de necesarul imens de combustibil al RATB.
Ma mir ca au intrat in tara pe la Bors, cu toate ca puteau merge pe ruta Nadlac-Arad-Deva-Sibiu-Valea Oltului Pitesti-Bucuresti. Acea ruta este mai usoara (nu ai de urcat si coborat munti, doar inainte de Sibiu, si Dealul Negru inainte de Pitesti). Pe la Cluj deja ai din start de urcat si coborat Piatra Craiului (la 60 km de Oradea) si Feleacul la iesirea din Cluj.
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 05 Sep 2006 20:45:59 Titlul subiectului: |
64238 |
|
Intai de toate Mercedesurile Citaro devin propietatea RATB doar dupa ce sunt luate in primire de la Evobus Romania, care au angajat o firma de transport pentru a aduce masinile in tara, nu la aduc soferii RATB, de acea nu se zgarcesc la "gaz" (ar fi fost frumos sa le aducem noi, vedeam si noi Europa...)
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
Rodeo
Data înscrierii: 15/Aug/2006 Ultima vizita: 24/Iun/2020 Mesaje: 24 Locație: Ramnicu Sarat
|
Trimis: Mie 13 Sep 2006 21:52:54 Titlul subiectului: |
64392 |
|
La ce foloseste usita de vizitare de la exterior, deasupra rotii fata-dreapta (aia decupata in geam)?
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 13 Sep 2006 21:57:31 Titlul subiectului: |
64394 |
|
Este locul unde se alimenteaza si are un buton de comanda a usii soferului.
Exista cumva motorina alba ?!? Ca am vazut ca Mercedes-urile au motorina alba in rezervor...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
174.17 kb |
Vizualizat: |
de 13889 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 13 Sep 2006 23:37:49 Titlul subiectului: |
64395 |
|
Detalii cu rezervorul și butonul în cauză:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
158.28 kb |
Vizualizat: |
de 14885 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.32 kb |
Vizualizat: |
de 14885 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Rodeo
Data înscrierii: 15/Aug/2006 Ultima vizita: 24/Iun/2020 Mesaje: 24 Locație: Ramnicu Sarat
|
Trimis: Joi 14 Sep 2006 00:09:12 Titlul subiectului: |
64396 |
|
Nu as fi ghicit niciodata ca acolo e gura de alimentare cu combustibil. Poate si fiindca (lauda!) zona e extrem de curata, nu am vazut dare de motorina pe exterior. Iar din poze (iarasi multumesc, ineresante) observ un detaliu: germanii s-au obosit sa plaseze un amortizor care sa mentina usita deschisa si inchisa. Nu spun cine ar fi plasat acolo un arc amarat, usa ar fi scartait si ar fi stat stramb
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Dum 17 Sep 2006 13:54:40 Titlul subiectului: |
64476 |
|
Producatorul de autobuze Mercedes foloseste pentru Citaro motorul OM906 LA in variantele de 245 CP si 279 CP. Motorul autobuzelor Mercedes Citaro de la Bucuresti ce putere are 245 CP sau 279 CP?
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 17 Sep 2006 21:04:01 Titlul subiectului: |
64493 |
|
Ale noastre sunt cu motoare de 279 CP
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 01 Oct 2006 10:26:33 Titlul subiectului: 0000 |
64868 |
|
De azi: Citaro 136
De saptamana viitoare: Citaro 336
Peste 2 saptamani: Citaro 137
Pana la mijlocul lunii: Citaro pe 385, de la Alexandria, 168 merge la Militari
Iata cum stam pana acum la capitolul Mercedes
1. 3 IUNIE 2006 - Linia 131 - Autobaza Nordului
2. 10 IUNIE 2006 - Linia 601 - Autobaza Militari
3. 17 IUNIE 2006 - Linia 313 - Autobaza Obregia
4. 24 IUNIE 2006 - Linia 331 - Autobaza Nordului
5. 16 IULIE 2006 - Linia 301 - Autobaza Pipera
6. 23 IULIE 2006 - Linia 122 - Autobaza Ferentari
7. 23 IULIE 2006 - Linia 126 - Autobaza Ferentari
8. 20 IULIE 2006 - Linia 335 - Autobaza Titan
9. 6 AUGUST 2006 - Linia 368 - Autobaza Alexandria
10. 13 AUGUST 2006 - Linia 104 - Autobaza Pipera
11. 13 AUGUST 2006 - Linia 312 - Autobaza Obregia
12. 3 SEPTEMBRIE 2006 - Linia 381 - Autobaza Obregia
13. 17 SEPTEMBRIE 2006 - Linia 268 - Autobaza Alexandria
14. 24 SEPTEMBRIE 2006 - Linia 123 - Autobaza Nordului
15. 1 OCTOMBRIE 2006 - Linia 136 - Autobaza Militari
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
261.42 kb |
Vizualizat: |
de 15158 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Ice
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 17/Feb/2021 Mesaje: 258 Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)
|
Trimis: Joi 05 Oct 2006 20:04:06 Titlul subiectului: |
64974 |
|
Autobuzele vin din Germania cu numarul de parc pe ele sau se ataseaza aici la noi? Pentru ca azi am vazut ceva interesant...autobuzul 4332, de la autobaza Titan, avea atasat in fata nr 4332, iar in spate, sus, 4232
|
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Joi 05 Oct 2006 20:42:18 Titlul subiectului: |
64977 |
|
Probabil este cel care a avut luneta sparta si i-au gresit nr de parc...
Apoi aceste scapari pot fi datorate trecerii autobuzului prin perii (spalatorie) si, probabil, calitatii autocolantului...
_________________
|
|
Sus |
|
|
Horia Radulescu
Data înscrierii: 28/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 83 Locație: Mulhouse (Franta)
|
Trimis: Lun 09 Oct 2006 15:30:24 Titlul subiectului: uuu |
65080 |
|
Conform EvoBus, producatorul MB Citaro, versiunea urbana este limitata electronic la 80 km/h (adica 82-83km/h pe tahometrul de bord)
Citaro U (interurban) este limitat electronic la 100 km/h (102-103 km/h pe taho)
|
|
Sus |
|
|
Fanu
Data înscrierii: 30/Iul/2006 Ultima vizita: 04/Feb/2007 Mesaje: 17 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 09 Oct 2006 16:04:49 Titlul subiectului: |
65082 |
|
E norma europeana. Exista o clasificare a vehiculelor de transport urban/interurban (ceva gen M1/M2/M3/N1/N2 etc), fiecare cu specificatii proprii (gen necesitate low-floor, limitare de viteza, spatiu intre scaune etc.)
Stiu sigur ca limitarea pt. vehicule de transport in comun urbane este la 80 km/h, iar pentru cele interurbane la 100 km/h. Nu ma refer si la autocare.
|
|
Sus |
|
|
|