|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 09 Iun 2006 16:04:22 Titlul subiectului: 15 |
61010 |
|
1. E normal să se pună cruce unei linii care nu mai avea nici un viitor. Probabil va rămâne numai tronsonul considerat strategic (Cotroceni-Militari).
2. În legătură cu ex-linia Tei:
A. Circulau numai trenurile de Oltenița?
B. Circulau și trenuri cursă de persoane care făceau legătura dintre diverse gări ale orașului, legături similare celei Cluj-Napoca Cluj-Napoca Est?
Dacă răspunsul este A, atunci e logică desființarea ei. În caz că răspunsul e B, atunci avem de-a face cu o lipsă de viziune a edililor. Dovadă este că extremitățile liniei Tei (Gara Herăstrău-Granitul) sunt incluse în traseul liniei 5 tramvaie. Mie, personal, nu mi se pare logic:
-să desființezi o linie de tren (bună, rea, cum o fi fost)
-să unești extremitățile ei, dar cu o rută mult mai lungă și, probabil, considerabil mai grea
Un alt text privitor la Gara Titan
Citat: | Incepand cu ziua de 12 martie 2005..Gara Titan Sud, gara de unde pleaca zilnic doua trenuri spre Oltenitza si vin alte doua din frumosul port de la Dunare...va fi centrul mondial al lumii biliardului. Deja au fost amplasate mese...pe peron, in sala de asteptare, in fatza casei de bilete.
Pentru necunoscatori..Gara Titan Sud se afla vis-a-vis de Uzinele Republica, la capatul tramvaiului 16. De la Fanutza se mai merge inca vreo 5 statii cu tramvaiu'.
Turneul gazduit de aceasta frumoasa gara este de categorie A si are uramtoarele punctaje pentru cei ce ajung in play-off :
castigator = 240 p BFC
finalist = 200 p
semifinale = 160 p
sferturi = 120 p
optimi = 60 p
premii : 100 lei grei (report de la turneele anterioare) si probabil un premiu surpriza oferit din partea organizatorului la final.
Pe acest subiect va puteti inscrie !
Data limita de inscriere : joi 10 martie, orele 20:00 |
Cam cât e adevăr și cam cât e bășcălie în mesajul de mai sus? Textul poate fi găsit la www.fanclub.ro sau, pur și simplu, scriind cuvintele Gara Titan
|
|
Sus |
|
|
ghencea Vizitator
|
Trimis: Dum 02 Iul 2006 14:38:55 Titlul subiectului: |
61822 |
|
Pasagerul a scris: | Halta Regie cred ca era la intersectia cu Orhideelor (Basarab)/Plevnei/Giulesti, dar inca nu am consultat toate hartile pe care le am, poate pe vreuna apare si va spun exact. |
OAB a scris: | Se vorbea și de o halta Cotroceni. E posibil ca Halta Cotroceni să se fi situat pe locul actualei piețe Leul? | Halta Regie era asa cum se mentioneaza si mai sus la vreo 50-100 metri mai sus(spre camine) de unde intorcea tramvaiul 12 cand venea dinspre Gara Basarab.
La Leul intr-adevar a fost o gara(se mai vede si acuma o cladire) si deservea majestatile regale.[/quote]
|
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 03 Iul 2006 10:29:03 Titlul subiectului: |
61857 |
|
In poza de mai jos, in dreapta sus se vede aripa stanga a fostei gari regale Cotroceni!
Iar in scuarul verde din mijloc erau capetele lui 26 , in ambele sensuri de mers. Tramvaiele coborau spre Grozavesti pe locul unde este soseaua nou construita.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.92 kb |
Vizualizat: |
de 15453 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 03 Iul 2006 17:07:27 Titlul subiectului: |
61885 |
|
Dacă clădirea care se vede este, într-adevăr, o aripă a fostei gări regale, atunci înseamnă că traseul liniei de Giurgiu era paralel cu drumul, cam pe locul unde se află copacii.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 03 Iul 2006 19:31:52 Titlul subiectului: |
61893 |
|
In locul spatiului verde circulau inainte tramvaie, in fata fostei gari fiind capatul lui 26.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Mar 04 Iul 2006 08:48:12 Titlul subiectului: |
61914 |
|
Halta Cotroceni este in spatele complexului Cora Militari (ex Fabrica de lapte)
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 04 Iul 2006 13:53:33 Titlul subiectului: |
61921 |
|
Acier a scris: | Halta Cotroceni este in spatele complexului Cora Militari (ex Fabrica de lapte) | Te referi cumva la gara de lângă Pasajul Lujerului? Căutând "Cora Militari" am găsit o schemă care mă determină să cred că, ceea ce numești"Halta Cotroceni" este, de fapt "Gara Cotroceni", situată pe acea linie "strategică". Pe schema de mai jos e dat ca reper pasajul Lujerului:
De asemenea, uitându-mă pe Google Earth, am observat că acolo se găsește ceva ce seamănă a gară de marfă.
Conform spuselor lui Nokia (și nu numai) Halta Cotroceni nu ar fi fost tot una cu Gara Cotroceni. Judecând după traseul străzilor din zonă, linia "strategică" se despărțea de linia care trecea prin regie undeva nu departe de intersecția cunoscută cu numele de Răzoare iar halta Cotroceni (că era, într-adevăr, alta decât Gara Cotroceni) trebuia să se afle cam unde este Piața Leul.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
185.12 kb |
Vizualizat: |
de 15484 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 30 Iul 2006 23:43:51 Titlul subiectului: |
62877 |
|
Este Gara Cotroceni care, la fel ca și Gara de Vest (de unde pleacă linia spre Militari-Lujerului-Răzoare), este o gară de marfă.
Cred că CF care pleacă de la Gara Progresu și trece prin Ferentari ajungnd și la Răzoare(cu întreruperi) nu își mai are rostul acum
Fabrica de ulei Muntenia a fost închisă de câteva luni. De aceea, încă de anul trecut nu a mai venit niciun tren acolo (fabirca e situată la intersecția cu Str. Spătarul Preda, iar CF traversează linia de tramvai și Șos. Progresului). În această situație, această linie nu mai deservește nimic, deoarece la intersecția ei cu Calea Rahovei se află un chioșc cu fundație de beton chiar pe linie
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 31 Iul 2006 14:33:32 Titlul subiectului: |
62898 |
|
Așa cum spunea Mihai (unul din administratorii forumului iubitorilor transportului feroviar) nu se învață din istorie:
-Inelul Interior s-a desființat
-Ulterior, s-a consatat că ar fi prins bine, dar, o cale ferată odată scoasă, nu prea ma iare șanse să se pună la loc
-Sunt voci care susțin mutarea Gării de Nord în exterior
-Aproape sigur că, dacă s-ar face modificarea respctivă (extrem de costisitoare) s-ar conștientiza ulterior că ,de fapt, nu s-a procedat corect
-De gara subterană Răzoare ce se mai aude? Am consultat site-ul Primăriei generale al capitalei și... se pune accent pe pasajul Basarab.
|
|
Sus |
|
|
DanCld
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Mai/2007 Mesaje: 86 Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)
|
Trimis: Mar 01 Aug 2006 08:51:13 Titlul subiectului: 17 |
62968 |
|
Garile uitate ale Capitalei a scris: | Din opt statii de tren, doar patru mai sunt accesibile calatorilor.
Tarani cu papornite, vaci, doamne cu rochii dantelate coborau laolalta, la orele diminetii, din trenul abia tras in Gara Filaret din Capitala. Aceeasi harmalaie ca pe peronul din strada Cutitul de Argint se auzea, in perioada interbelica, si in celelalte sapte gari din Bucuresti.
La fiecare 60 de minute, trenurile trase de locomotive cu aburi suierau prin statiile Nord, Est (Obor), Vest (Baneasa sau Mogosoaia), Mica Viteza (Basarab), Cotroceni, Militari, Progresul si Dealul Spirii, astazi Casa Poporului.... | Ref: http://www.evz.ro/article.php?artid=267169
_________________ ... ard zilnic în relanti 1 litru de motorină doar pentru aer condiționat și pentru muzică |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 01 Aug 2006 14:54:31 Titlul subiectului: |
63036 |
|
Citat: | Cel mai interesant traseu, schitat in hartile din 1930, era prin Parcul Herastrau, unde exista gara "Bolintineanu", cu acces din Calea Floreasca, continuand spre halta Cotroceni, pe podul de peste raul Dambovita. | Din cele afirmate mai sus rezultă că linia "Tei" avea o derivație, care ducea către SV. Știe careva traseul derivației respective? Începea chiar din Gara Bolontineanu / Herăstrău sau puțin mai către sud? Citat: | "Inainte de a intra in aceasta statiune (statie - n.r.) si imediat dupa trecerea raului Dambovita, care traverseaza Bucurestiul, vedem in partea stanga a liniei ferate frumosul Institut Botanic, apoi, dupa trecerea soselei, mica halta care deserveste resedinta princiara de la Cotroceni", scrie Stelian Petrescu in cartea "Calauza Cailor Ferate". | E cumva clădirea din Piața Leul? Se specifică clar că e vorba de o haltă de dimensiuni reduse, nu de o gară. Citat: | Dupa desfiintarea ultimelor trei statii, istoricii spun ca traseele tramvaielor de astazi s-au proiectat pe vechile linii de tren din Capitala. | Care sunt liniile de tramvaie respective?
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 01 Aug 2006 14:56:57 Titlul subiectului: |
63037 |
|
Linia de la Gara Bolintineanu mergea pe linia lui 5, apoi la Petrom o făcea la stânga, ieșea în Tei, pe lângă actualul Parc Tonolla, ajungea pe Vagonului, pe Reînvierii, traversa Șos. Colentina și ajungea la Gara de Est (Obor).
Și articolul ăla e greșit! Gara Bolntineanu (Herăstrău) se afla pe actuală Str. Barbu Văcărescu, nu lângă Parcul Herăstrău!
Articolul ăla e cam incorect scris! OAB a scris: | E cumva clădirea din Piața Leul? Se specifică clar că e vorba de o haltă de dimensiuni reduse, nu de o gară. | Da, e la intrarea în Palatul Cotroceni, pe Bd. Geniului. În ziar e poză cu ea! OAB a scris: | Care sunt liniile de tramvaie respective? | Liniile 11 și 12, deși nu ajung la Autogara Filaret.
Ultima modificare efectuată mrM la Mar 01 Aug 2006 15:05:19, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 01 Aug 2006 15:19:56 Titlul subiectului: |
63043 |
|
mrM a scris: | linia de la Gara Bolintineanu mergea pe linia lui 5, apoi la Petrom o făcea la stânga, ieșea în Tei, pe lângă actualul Parc Tonolla, ajungea pe Vagonului, pe Reînvierii, traversa Șos. Colentina și ajungea la Gara de Est (Obor).
Și articolul ăla e greșit!!! Gara Bolntineanu (Herăstrău) se afla pe actuală Str. Barbu Văcărescu, nu lângă Parcul Herăstrău!!!
Articolul ăla e cam incorect scris! |
Exact asta mă mira și pe mine. Deși nu sunt din București, știu că linia numită "Tei" se afla în nord-estul capitalei, desprinzându-se din Magistrala de Constanța, mergând pe lângă Cimitirul Reînvierea și unind Gările Obor și Titan.
Citat: | "Constructia este patrimoniu, liniile inca se mai pot reface, chiar pe ruta Filaret-Cotroceni-Gara de Nord, iar singura locomotiva din acea vreme, care inca mai este in posesia CFR-ului, poate functiona pentru scurte trasee turistice", conchide Dragan. |
Oare chiar s-ar putea reface linia respectivă sau sunt doar vorbe aruncate în vânt? Nu vreau să fiu rău, dar realitatea indică mai degrabă tendința de "ștergere" a liniilor respective de pe suprafața pământului decât o eventuală refacere a lor.
Nu înțeleg un lucru: Pe harta din 1982, gara Herăstrău pare de tip terminal (înfundat). E o greșeală a ghidului sau așa a fost? Își mai aduce cineva aminte cum arăta zona?
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 01 Aug 2006 22:53:35 Titlul subiectului: |
63100 |
|
Calea ferată Aviației - Obor a fost oficial desfințată în 1957, dar conform unor membrii pe ea erau scoase tramvaie de la URAC, și chiar pe șinele ei ar fi circulat tramvaiul 5!!! În anii '80-'90 linia se termina în dreptul Cimit. Reînvierea; mai țin minte că în anii '90, în dreptul cimitirului mai erau garate niște vagoane, deși în acea periodă porțiunea din Tei nu mai exista! Mă întreb cum au scos vagoanele de acolo?
Păcat că această linie a fost desințată. Am mers de la P-ța Presei până în Tei într-o zi cu autobuzul și a fost crimă. Ar fi putut să existe un tren navetă Gara Băneasa - Gara Herăstrău - Gara de Est (Obor) - vechea Gară Titan - Halta 23 August (Republica). Așa cum sugera nokia2010, calea ferată ar fi putut fi subterană. Ar mai fi existat puncte de oprire la Pasajul Băneasa, Fabrica de Glucoză (sau ce a mai rămas din ea), Bd. Lacul Tei, Lizeanu, Șos. Colentina, Electroaparataj, Bd. Chișinău, Faur S.A.
În Ghidul Străzilor din 1969 nu apare deloc această cale ferată, și nici cea de pe Șos. Progresului (Trafic Greu), deși ambele mai existau!
Pe harta din 1936 mai apare și stația T.F.F. Vezi la intresecția c.f. cu Str. Carpați:
http://www.computergames.ro/forum/attachment.php?attachmentid=128891&d=1155237274
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 10 Aug 2006 01:52:08 Titlul subiectului: |
63435 |
|
Stația CFU Vulcan. Ce înseamnă CFU? Cale Ferată Uzinală?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.85 kb |
Vizualizat: |
de 15514 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
power322
Data înscrierii: 20/Iun/2006 Ultima vizita: 04/Mai/2014 Mesaje: 200
|
Trimis: Joi 10 Aug 2006 18:27:49 Titlul subiectului: li |
30572 |
|
Dezvoltarea infrastructurii rutiere la nivel național, în general, dar și în București în special, este îngreunată de existența a sute de căi ferate uzinale care nu au mai fost utilizate de zeci de ani. Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anunțat că intenționează sa rezolve această problemă, delicată mai ales din punct de vedere juridic.
"Cea mai mare problema este la nivelul Bucurestilor, unde perimetrele acestor căi ferate abandonate s-au transformat în adevărate lăzi de gunoaie", a spus ministrul, arătând că a abordat deja această problemă cu primarul general Adriean Videanu și că se încearcă găsirea unor soluții.
Stirea luata de pewww.antena3.ro
Ultima modificare efectuată de către power322 la Joi 10 Aug 2006 18:30:28, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 02 Sep 2006 21:01:05 Titlul subiectului: |
64190 |
|
Iată Gara Cotroceni. Sincer, nu credeam să mai existe. Este prevăzută cu un peron asfaltat și câteva țâșnitori și cu felinare pe toată lungimea peronului. Dar totul este în paragină Doar o mică parte din clădirea Gării mai e folosită de CFR Marfă.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.51 kb |
Vizualizat: |
de 15595 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 13 Sep 2006 17:29:28 Titlul subiectului: 20 |
64380 |
|
Linia ferată care acum subtraversează Bd. Iuliu Maniu și din care o parte ajunge și la "Pumac" exista și în 1895-1898! Pe atunci "Pumac" era Pirothenia Armatei. NU știu dacă avea exact același traseu.
Linia e dezafectată de cel puțin 4 ani, s-a și construit peste ea
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
DanCld
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Mai/2007 Mesaje: 86 Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)
|
Trimis: Joi 14 Sep 2006 09:16:52 Titlul subiectului: |
64400 |
|
mrM a scris: | Linia ferată care acum subtraversează Bd. Iuliu Maniu și din care o parte ajunge și la "Pumac" exista și în 1895-1898! Pe atunci "Pumac" era Pirothenia Armatei. NU știu dacă avea exact același traseu. | Acum 10 ani cand am intrat la facultate (la Automatica) linia respectiva era intr-o stare acuta de degradare, cel putin pe segmentul din interiorul Politehnicii. Stiu ca erau inclusiv copaci crescuti pe langa ea, tufe etc - semn ca nu mai trecuse de mult un tren pe acolo. Intre timp au disparut inclusiv sinele. Dar sa nu visam la trenuri urbane pe acolo - e vorba de o cale ferata industriala, construita cu tehnologie de secol 19.
_________________ ... ard zilnic în relanti 1 litru de motorină doar pentru aer condiționat și pentru muzică |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 14 Sep 2006 11:57:04 Titlul subiectului: |
64408 |
|
O parte din linie a fost fie demontată, fie acoperită cu diverse, începând de la pământ și iarbă și terminând cu construcții. Dar linia este încă vizibilă în zona intersecției dintre respectiva cale ferată și drumul de acces in Politehnică dinspre APACA, pe lângă Facultatea de Automatică. În acel loc sunt două linii de cale ferată înglobate în pavaj de piatră cubică. Mai sunt bucăți de linie și în zona accesului auto în Politehnică dinspre Liceul Tudor Vladimirescu, pe lângă Facultatea de Energetică. În acea zonă am impresia că ghereta paznicului e plasată chiar pe linie... e posibil ca bucăți din linie să mai fie și în acel mic așa-zis-"părculeț", - în realitate un amestec dezordonat de boscheți - dintre aceste două intrări.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 14 Sep 2006 13:12:44 Titlul subiectului: |
64410 |
|
Majoritatea halelor din zona sunt cele initiale, de cand dateaza Pirotehnia/Atelierele "9 Mai", aditiile noi fiind hala lunga cu geamuri de sticla de la strada - care margineste cele doua porti de acces (inainte se intra pe poarta care acum este farmacie, in timp ce actualul acces era inchis) - si cea din spate cu turnul de apa. In zona statiei UPB a mai fost o hala, in fata centrului de calcul, care a fost inlaturata cand s-a desschis aceesul spre bulevard (acum inchis circulatiei auto).
Iata cum arata zona pe o harta din 1936, margine de oras, ce mai...
Capturile originale se gasesc pe forumul Computergames/Generalitati/Industria vechiul Bucuresti ultima pagina.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
27.17 kb |
Vizualizat: |
de 16632 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 18 Sep 2006 19:47:45 Titlul subiectului: 7i7i76i6 |
33664 |
|
Linia de pe Progresu deja e istorie, au scos-o complet (inclusiv macazul de la Veseliei, la care ne-am jucat cu toții acum 3 săptămâni). Bine că am pozat atunci.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 11 Oct 2006 16:06:35 Titlul subiectului: |
65172 |
|
Mă întreb de ce pe acea hartă din 1936 nu apare acea cale ferată?
Pe cea din 1928 apare:
http://forum.computergames.ro/attachment.php?attachmentid=128532&d=1155120556
O să mă uit și pe Ghidul din 1934, dacă ajung luni la Muz. Mun. București.
Gara Cotroceni a fost numai gară industrială!
Linia care supratraversa Dâmbovița pe la Grozăvești a fost desfințată prin 1966: cică atunci când pleca trenul din Gara de Nord trebuiau ăia să fie siguri că au fost coborâte barielele, aidcă exista posibilitatea să aștepți și vreo 10-15 min să treacă trenul ; și mai existau destui idoți care traversau calea ferată fără să se asigure... Mie îmi pare rău că au desfințat-o
Și mă întrebam cum puteau să urce trenurile dealul de pe Șos. Grozăvești: simplu: nu îl urcau: dealul de pe Șos. Grozăvești și Gara Basarab sunt la același nivel; pe dealul de pe Șos. Grozăvești și până înspre actuala Gară Basarab exista un rambleu (pe hartă e reprezentat cu un fel de gărdulețe).
Gara Filaret (de Sud) au desfințat-o pentru că era prea mică și depoul era prea departe... Păcat, că era centrală.
Calea ferată care traversa Șos. Colentina cred că a fost desfințată când s-a lărgit bulevardul.
Și cu aceste căi ferate urbane mai era o chestie păcătoasă: unde se intersecta cu linia de tramvai, se lăsa intersecția...
Pt. OAB: Linia de la Gara Herăstrău era folosită pentru întoracere. Cam la Fabrica de Glucoză exista o mică rotativă pe care erau întoarse vagoanele
Unde e acum "Billa" din Floreasca era o stație de betoane care avea 4 sau 5 linii și parcă 2 L.D.H.-uri (L.D.H. = locomotivă diesel-hidraulică).
Pe Str. Reînvierii exista o linie de tremvai care intra în curtea unde erau 2 linii; eh, acolo se descărca tabla necesară fabricării tramvaielor V3A (n-am înțeles exact cum era desfășurată opreațiunea).
În P-ța Obor a existat o linie care mergea parel cu linia de tramvai de pe Str. Ziduri Moși, de partea cealaltă a pieții (nu mă refer la cea care era folosită de Halele Obor).
Mulțumesc pt. informații DL. DOROBANȚU MIRCEA.
Descărcarea tablei pt. U.R.A.C. se făcea în următorul mod:
exista o locomotivă ca aia mică și verde pe 2 osii, dar care avea o traversă cu 2 tampoane pe ea. Locomotiva asta avea un vagon sau mai multe (nu a știut să-mi spună), iar din vagoanele C.F.R. tabla era coborâtă în vagonul (vagoanele) U.R.A.C.ului și transportată în U.R.A.C.
Turnata de la Fabrica de Glucoză aparținea Fabricii de Gșucoză. Pe ea se băga un vagon cu 2 osii; conform ghidului străzilor din 1982 la Gara Herăstrău exista un fel de triunghi c.f., dar "baza" fiind prea mică nu putea întoarce un tren acolo. Mă întreb de ce era nevoie să întoarcă vagoanele?
De întoarcerea vagoanelor se ocupa o locomotivă diesel-mecanică (din aia cu bielă ).
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Trole Man
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 28/Mar/2016 Mesaje: 41 Locație: Bucuresti (Centru)
|
Trimis: Sâm 14 Oct 2006 08:23:25 Titlul subiectului: |
65248 |
|
Referitor la placa turnanta a Fabricii de Glugoza, aceasta inca mai exista in momentul deschiderii circulatiei tramvaiului 5 pe linia CF. Din ce imi amintesc rolul sau era acela de a permite intrarea vagoanelor pe linia din curtea uzinei, adica substituia o curba ipotetica la 90 de grade. Sistemul a fost utilizat si pentru aprovizionarea fabricii de bere Grivita, placa gasindu-se in spatele angroului IDM. Doar ca aici este mai mare si permitea intrarea vagoanelor de cereale pe boghiuri, Uagps.
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Sâm 14 Oct 2006 21:14:21 Titlul subiectului: gfngfngfn |
65266 |
|
Un canton tip CFR al caii ferate de pe sos. Grozavesti a ramas in Gradina Botanica, impreuna cu vreo cativa stalpi de telegraf, partial se mai vede si rambleul caii.
Pentru ca tot am ajuns in zona Grozavesti, sa spunem si ca daca coboram de la Cotroceni, pe cheiul Dambovitei, pe dreapta imediat dupa iesirea de la metrou, se afla cladirea care adapostea instalatia de alimentare a primei linii de tramvai electrificate. din pacate a fost modernizata la inceputul anilor '90 si aspectul nu'i tradeaza varsta.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|