Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Dum 11 Dec 2005 19:24:17 Titlul subiectului: 6502 |
56597 |
|
6502 este venit de la Mariazell ex Wiena.
Este un vagon pe 2 osii si a fost folosit de RATB ca vagon special de sarbatori. A stat multa vreme prin dep. Giulesti.
S'B-Atlas il prezinta ca vagon utilitar.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 25 Iul 2006 23:09:38 Titlul subiectului: Tramvaiul Lohner #6502 |
28824 |
|
Este un Lohner fabricat în 1956, ex-Mariazell, ex-Viena #6502. A fost adus în 1993, odată cu primele Rathgeber M4.64+m4.64 și Duewag tip L+l.
Se pare că ar avea statut de remorcă (!) și că ar mai fi existat un vagon motor care a fost tăiat. Deja nu mai are pantograf
Acum, acel tramvai se degradează în Dep. Colentina , abandonat.
Se pare că ar avea statut de remorcă (!) și că ar mai fi existat un vagon motor care a fost tăiat. Dar să-l vedem pe #6502, care nu mai are pantograf
Exteriorul:
Interiorul:
Bordul:
Vitezometrul, dotat și cu tahograf (și e vorba de un tramvai din anii...'50!):
Controller-ul:
|
|
Sus |
|
|
tomberonul
Data înscrierii: 29/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Iul/2014 Mesaje: 82 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 27 Iul 2006 07:33:37 Titlul subiectului: |
62749 |
|
Oare de ce la Timisoara un astfel de tramvai este atat de bine ingrijit, iar in Bucuresti este lasat prada ruginii si degradarii? Ala este un vehicul cu valoare istorica, inteleg ca are fix 50 de ani! Putea fi ingrijit si expus in weekenduri pe diverse linii pentru a fi admirat si de cei care n-au apucat vremurile alea.
In alte capitale europene poti sa vezi si asa ceva in circulatie printre tramvaiele cele noi cu podea joasa si forme aerodinamice.
Acum vreo 10-12 ani cand am vazut eu tramvaiul ala galben, stralucea ca o bijuterie, cred ca era dat cu un lac special. Arata ca nou, n-ai fi putut zice ca avea atunci 40 de ani...
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 16:00:16 Titlul subiectului: |
63876 |
|
Dr2006 a scris: | Se pare că ar avea statut de remorcă (!) și că ar mai fi existat un vagon motor care a fost tăiat. | Nu a mai existat un alt vagon motor. Acesta este probabil remorcat si nu se utilizeaza ca vagon motor, desi intr'o vreme a fost vagon pentru copii.
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 14 Ian 2007 12:36:40 Titlul subiectului: 6502 - o viata interesanta, un sfarsit cu gust amar... |
43694 |
|
Pana acum 2 ani a fost functional, ultimele lui zile de circulatie au fost cu ocazia diverselor sarbatori. La ora actuala este retras definitiv in depoul Colentina, nu mai este functional, dar nu se stie soarta lui...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Iul 2007 20:58:13 Titlul subiectului: 6502 - o viata interesanta, un sfarsit cu gust amar... |
80328 |
|
Vagonul 6502, arbitrar numit Lohner - o imensa bataie de joc din partea RATB:
Istoria sa nu incepe in anul 1956, ci mult mai devreme. A fost produs in 1901, de catre Waggon- und Tenderfabrik Franz Ringhoffer, Prag-Smíchov (ulterior Tatra), ca vagon de tip T (primul tip de vagon cu 4 axe care a circulat in Viena), pentru BBG (Bau- und Betriebsgesellschaft für städtische Straßenbahnen in Wien) - actuala Wiener Linien GesmbH & Co KG, dupa o serie de schimbari de nume, in timp. Numarul initial a fost 311, schimbat in acelasi an in 2311. In 1906 a fost renumerotat in 411, apoi in 437. In 1912 a fost reconstruit in atelierele proprii ale WStB (Gemeinde Wien - städtische Straßenbahnenen - noul nume din 1903 al fostei BBG), printre altele primind un truc pe 2 axe in locul celor 2 boghiuri. Forma actuala a primit-o in 1956, cand a fost refacut de catre Lohner ca tip T2, cu numarul neschimbat, 437. Ulterior a fost transformat in vagon utilitar, fiind redenumit in TH si renumerotat in 6502. A fost adus in Bucuresti in 1993 prin intermediul MTM (Museumstramway Mariazell), cel mai probabil urmand sa sfarseasca in bataia de joc a RATB.
In Timisoara a fost adus spre restaurare un vagon cu o evolutie similara pana in 1954 cu cea a vagonului din Bucuresti: 07 al WLB (AG der Wiener Lokalbahnen), la randul sau, cu o istorie interesanta, prezentata cu ceva timp in urma. In 1954 a fost transformat de catre Lohner din tip T in tip T1, cu o forma diferita de cea a vagonului T2.
Un vagon de tip T reconstruit in 1912 (tip din care au fost realizate cele doua tramvaie prezentate) va fi restaurat la Iasi.
Din pacate, nu pot ilustra cele descrise mai sus, intrucat materialele pe care le am la dispozitie sunt protejate prin copyright.
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Sâm 06 Oct 2007 19:02:11 Titlul subiectului: |
83441 |
|
Stie cineva, mai exista acest vagon in depoul Colentina sau a fost casat acolo, in depou?
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Sâm 11 Apr 2009 20:50:48 Titlul subiectului: |
109380 |
|
Din pozele de mai sus, reiese ca acest vagon LOHNER este lasat in paragina, ceea ce pentru mine este un lucru destul de dureros. Sincer, de mai bine de 10 ani nu mai stiam nimic de acest vagon, dar stateam cu impresia ca este in stare buna de functionare. Dar vazand acele poze de mai sus, m-am inselat! Iata o poza facuta de mine in anul 1994, in care se vede acest vagon la Piata Sf. Gheorghe, si atunci m-am plimbat pentru ultima oara cu el:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
283.12 kb |
Vizualizat: |
de 28764 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Dum 12 Apr 2009 19:15:46 Titlul subiectului: |
109407 |
|
Acest vagon a circulat pana in ani 90!!!!????Oare cum de mi-a scapat din vedere acest vagon mai ale ca am circulat foarte mult in acea zona Sf. Gheorghe.Pe ce linie circula tramvaiul cand i-ai facut poza?Pe linia 5 sau 21?
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Lun 13 Apr 2009 13:46:32 Titlul subiectului: |
109435 |
|
itb 139 a scris: | Acest vagon a circulat pana in ani 90!!!!????Oare cum de mi-a scapat din vedere acest vagon mai ale ca am circulat foarte mult in acea zona Sf. Gheorghe.Pe ce linie circula tramvaiul cand i-ai facut poza?Pe linia 5 sau 21? | Acest vagon a circulat numai cu prilejul unor sarbatori, sau zile aniversare. Poza de mai sus am facut-o pe 10 iunie 1994, cu ocazia implinirii a 100 de ani de la infiintarea STB,ITB,RATB. Vagonul era la Sf. Gheorghe, pentru a fi vizitat de cei pasionati. Iar in spate avea o remorca de v56 decapotabila, in care era fanfara, iar dupa ce a fost vizitat si a plecat, am fost invitat si eu, intrucat cunosteam pe manipulant. Am mers cu el pana in depoul Colentina.
Iata si poza acestui tramvai, cu remorca de v56, in care era fanfara, Imi cer scuze pentru calitatea imaginii. Poza am facut-o pe 10 iunie 1994.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
260.09 kb |
Vizualizat: |
de 28616 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 19 Sep 2010 21:17:15 Titlul subiectului: |
133657 |
|
Aceasta bijuterie se afla de cateva luni bune in URAC pentru reconditionare totala, impreuna cu V3A EP #6001, celalalt norocos al loteriei vietii!.
Acesta si geamanul sau #6001 sunt finalizate in proportie de 70-80 % (logic, sunt in stadii diverse/diferite).
Se speculeaza ca va primi aceeasi culoare.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 20 Sep 2010 11:49:13 Titlul subiectului: |
133694 |
|
COSTACHE MIHAIL a scris: | ...in spate avea o remorca de v56 decapotabila... | Remorca este V12. Dupa cum arata, pare o remorca de marfa (modificata din V12 original), careia i-a fost reconstruit acoperisul cu copertina. Observati decupajele in dreptul rotilor, care erau doar la V12, nu si la remorcile V56/58, plus lungimea mai mare fata de remorcile mentionate.
Singura remorca V56/58 existenta in acest moment, de fapt acest moment - cateva luni (cand stiu ca mai era), este la Arad.
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Vin 30 Dec 2011 22:16:17 Titlul subiectului: |
151519 |
|
Stie cineva in ce stadiu se afla Lohner-ul #6502? Se specifica ca este in curs de restaurare, dar a trecut mai mult de un an.
S-a casat?
El este un ex. tramvai utilitar, culoarea lui si numarul de parc fiind specifice tramvaielor utilitare vieneze
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 31 Dec 2011 23:30:04 Titlul subiectului: |
151556 |
|
... sau speciale (Sonderwagen), nu neaparat utilitare.
|
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 03 Ian 2012 08:21:33 Titlul subiectului: |
151629 |
|
I s-au pus boghiurile si... asteapta.
A fost mutat impreuna cu EP-ul din hala in care se lucra la ele, respectiva hala devenind "Fabrica de Tramvaie Lizeanu".
|
|
Sus |
|
|
nenuandrei
Data înscrierii: 06/Dec/2011 Ultima vizita: 14/Oct/2012 Mesaje: 3 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 23 Iul 2012 23:07:35 Titlul subiectului: |
157568 |
|
Va prezint primele poze cu Tramvaiul 6502 dupa restaurare, scuzati claritatrea, dar m-am grabit sa fac pozele
Uploaded with ImageShack.us
|
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 10:05:02 Titlul subiectului: |
157573 |
|
Pantograful este original sau e de Tatra?
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 13 Aug 2018 16:51:21 Titlul subiectului: |
196129 |
|
Care este situația lui actuală?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
|