Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele Tatra T4R ale RATB
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 21 Iul 2006 09:35:46    Titlul subiectului: tntnnt 28243

Iata acum si o componenta de Tatra. Poate imi spune si mie careva denumirea corecta si exacta a acestei piese...era la reparat intr-un atelier.


TRAM-0007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.77 kb
 Vizualizat:  de 22602 ori

TRAM-0007.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 21 Iul 2006 10:10:13    Titlul subiectului: 28252

Acela este acceleratorul. De ce nu era sub un vagon? Oricum, este pus cu ,,fundu-n sus". El produce și o parte din flamele care se pot vedea sub vagoanele Tatra așa mi s-a spus la Ploiești când am intrat sub un KT4D tras la canal care avea probleme exact la...accelerator.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 24 Aug 2006 09:34:12    Titlul subiectului: 63938

Săracu' #3408... S-a dus și ăsta...


RF_3408-012-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.33 kb
 Vizualizat:  de 22536 ori

RF_3408-012-001.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ORMENIO



Data înscrierii: 21/Aug/2006
Ultima vizita: 19/Ian/2008
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Aug 2006 13:49:47    Titlul subiectului: 63953

La noi, din 1980 si pana-n prezent, s-a dus o campanie imbecila contra la tot ce a fost bun si de calitate!
Tramvaiele Tatra aduse in Romania in 1974 au fost cele mai bune! Dar pentru ca toti lingaii au vrut sa-i arate lu' Ceausescu, ca, noi romanii suntem in stare sa facem tot, a iesit dezastrul!
In 1981-82 cand au intrat in exploatare V2A, articolele din presa, la acea vreme, subliniau ca aceste tramvaie sunt cu 50% mai economice decat Tatra! Poate visau...
Tatra a intrat in exploatare pe linia 26, traseu circular sau tramvaiul fara capat, iar la inceput nu avea decat un singur vagon!

_________________
ORMENIO
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ratbmetrou



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iul/2010
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 08 Sep 2006 07:31:53    Titlul subiectului: 64278

Eu unul, desi sunt constient de valoarea lor nu doar sentimentala ci si functionala in actuala penurie de vehicule de transport, prefer tramvaiele din noile generatii, cu capacitate mai mare si cu avantajele pe care nu mai are rost sa le enumar, pentru ca au facut-o altii inaintea mea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 28 Sep 2006 00:00:57    Titlul subiectului: 64808

După ce am văzut în URAC, eram convins că toate T4R din București au acum tablă la ,,extremități". Ei uite că am găsit unul care ăncă are ,,fundulețul" (probabil și botul) din fibră de sticlă! Numărul lui este #3305:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 01/Noi/2019
Mesaje: 1131
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 09 Oct 2006 21:22:31    Titlul subiectului: 65114

Am intrebat asta pe cineva care a fost multi ani sef la depoul Militari si tot cam pe acolo a urcat in ierarhie, ca sa-i spunem asa, prinzand pe acolo anii '75-'80. 3339 nu a ajuns niciodata la Bucuresti. 3340 a fost cuplat cu 3341. Sunteti 100% siguri ca l-ati vazut, cei care spuneti ca da ? Nu vreau sa contrazic pe nimeni, dar nu cred ca angajatii RATB au inventat ceva sa rada de profani. Probabil ca incidentul a fost musamalizat, ITB s'a ales cu 3431, iar 3339 a existat in acte pana cand si-a facut norma de casare in ani, lucru ce a fost confirmat de ETE, ca s'a casat o Tatra mai inainte. Sa nu fi fost 3389 sau ceva asemanator cel care a mers cu 3340.
Tatrele au inceput intr'adevar sa circule singure, iar cuplarea lor a inceput in momentul in care s'a pus problema personalului insuficient, dar si cresterea capacitatii de transport. Totusi, Tatrele sunt construite sa mearga cate doua, chiar daca pot merge si singure.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ANTENA



Data înscrierii: 29/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2007
Mesaje: 52

MesajTrimis: Lun 09 Oct 2006 21:54:46    Titlul subiectului: 65116

Si eu imi amintesc de acel accident, vagonul care a fost facut zob era 3333 cuplat cu 3334. 3334 a dat inapoi pana in Pantelimon. Si inca o mica corectura, era linia 43, pe care circulau 3313 si 3431. In mod ciudat in jur de ora 9, ambele se retrageau la Militari.
Sa stiti ca vagonul accidentat arata destul de rau, tot plafonul era lasat intr-o parte, era rupta toata partea stanga de sustinere . . .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 01/Noi/2019
Mesaje: 1131
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 09 Oct 2006 22:32:58    Titlul subiectului: 65122

Interesant ca 3333 nu prea e numar norocos. Vagonul implicat in accidentul de atunci a fost reparat fara probleme. Se pare ca reparatia a fost facuta chiar in depou, ceea ce presupune ca n'a fost ceva prea grav pentru vagon.
In fine, arata rau, dar nu au fost victime. Asa cum am spus, am vorbit cu cineva care atunci lucra acolo. Nu acela a fost accidentul cel mai grav cu Tatre. Vagonul arata rau, dar a fost reparat si probabil mai exista si astazi, daca 3333 de acum e el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 09 Oct 2006 23:09:38    Titlul subiectului: 65125

#3333 are RK în 2005 și circulă bine mersi în cuplul #3358+#3333.


RF_3358+3333-035-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  151.75 kb
 Vizualizat:  de 22055 ori

RF_3358+3333-035-002.jpg




Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Lun 09 Oct 2006 23:12:21, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trole Man



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2016
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti (Centru)

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 16:30:26    Titlul subiectului: 67161

Intrebare: Tatrele T4R nu cumva au avut iluminare cu tuburi fluorescente de la inceputurile lor, demodernizata apoi local cu becuri? Tin minte ca T4R din Braila aveau iluminat fluorescent functional acum cativa ani, inainte de casare. Si nu cred sa fi venit din fabrica cu becuri si sa le fi pus tuburi in Braila.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 16:33:22    Titlul subiectului: 67162

Tatrele la origine au iluminat fluorescent.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 04 Dec 2006 14:54:49    Titlul subiectului: 67573

Tramvai Tatra T4R
Date tehnice:
- Lungimea vagonului inclusiv tampoanele) 15200 mm
- Lungimea caroseriei 14000 mm
- Latimea vagonului 2200 mm
- Înăltimea vagonului 3063 mm
- Distanta între boghiuri 6400 mm
- Distanta între osiile aceluiasi boghiu 1900 mm
- Locuri pe scaune 20
- Locuri în picioare 77
- Tipul motorului TE 022 B
- Puterea motoarelor: 4 * 40 kW
- Viteza maximă 65/55 km/h

Acestea stau la depoul Militari si circula pe liniile acestui depou. Exceptie vagonul 3431 care este vagon SCOALA.

In Depoul Colentina exista 4 Tatre propuse pentru taiere/Bucur-izare Smile
Sa le vedem...3360+3418 circula in vara lui 2006. O perioada 3360 a circulat solo apoi din nou cu 3418. 3424+3345 au circulat cel putin pana in decembrie 2005 (ultima oara cand au fost pozate de Stefan)

#3327 este in depou cu RK , are noul sistem de taxare si GPS , de aceea nu iese decat in probe. Iata-l in depou saptamana trecuta:
http://metrouusor.uv.ro/parc/tatra.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 20 Ian 2007 20:44:19    Titlul subiectului: 44280

Tatrele cu RK recent... de exemplu #3341+#3330, amble cu RK în 2006 și iluminate cu neon Smile


Ceva mai la E, la Dep. Colentina, se aflau la 21.11.2006 retrase 8 Tatre. Ele erau funcționale, dar următorul lor drum cred că a fost și ultimul, spre URAC. Se pare că o parte vor ajunge Bucure și poate se va și recondiționa ceva (deci să rămână tot T4R Smile ). Ele erau ,,depozitate" provizoriu acolo:

Numerele lor sunt #3303, #3317, #3322, #3337, #3345, #3360(a circulat solo pe 48 în prima zi cu tramvaie solo pe acolo...apoi, de ziua următoare a dispărut), #3418 și #3424. După starea lor, cred că erau cele mai ,,căzute" din Depoul Militari. Nu le-am mai văzut la traseu de prin martie.

O plăcuță de Tatra scumpă la vedere...



3431-SCO-007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.39 kb
 Vizualizat:  de 21955 ori

3431-SCO-007.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 27 Ian 2007 14:59:14    Titlul subiectului: 44831

A aparut la strada dupa RK cuplul 3379+3380.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 29 Ian 2007 13:39:41    Titlul subiectului: 44931

Răsfoind revista "MODERN TRAMWAY" - Iulie 1975 - am dat de un articol care m-a intrigat foarte tare.
În articolul pe care vi-l prezint mai jos, scanat, pare să scrie așa:
"În acest timp, cei de la Vânzări de la CKD-Tatra fuseseră ocupați cu asigurarea comenzilor din România, cu un prototip (Tatra) T3 livrat la București Shocked Shocked Shocked , în 1974, urmat apoi de un lot de 130 (de tramvaie) în 1975. În martie Tatrele 3301-3324 erau (deja) în serviciu pe liniile 4, 25 și 26."
Articolul ăsta, scris în 1975, readuce în discuție problema "misteriosului" tramvai Tatra care, conform "legendelor urbane", fie nu a mai ajuns la București, fiind accidentat la transport, fie a fost apoi transmis către fosta U.R.S.S.
Să fi ajuns oare acel Tatra T3 în București, în probe? Oare apoi, în final, când s-a optat pentru Tatra T4, a fost dat mai departe la U.R.S.S.?



T3R in RO.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.04 kb
 Vizualizat:  de 22202 ori

T3R in RO.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 01/Noi/2019
Mesaje: 1131
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 26 Feb 2007 13:08:50    Titlul subiectului: 76668

Conform ing.Soaita, inginer-sef la ETE, care s'a ocupat de aducerea Tatrelor in Bucuresti, nu a existat niciun prototip T3 la Bucuresti.
Numarul 3339 a fost omis dintr'o greseala, iar al 130'lea tramvai T4R a fost 3431.

Legat de 3339 la rusi sau yugoslavi, RATB nu cunoaste acest aspect. Este posibil ca fima CKD sa fi inscriptionat un tramvai cu 3339 si sa-l fi dat in alta parte sau sa fi trimis mai tarziu ce mai aveau de trimis fara sa stie ce numar a fost sarit.

Nici pentru 5200 nu exista o explicatie, desi alte troleibuze din seria 520x au ajuns la Galati cu numere si inscriptii RATB, iar in final au venit altele in locul lor, cu numerele corecte.

Sa nu luam de bune chiar toate articolele doar pentru ca sunt din presa straina. Pana si tatrabahn.de si sursele germane au luat o zappa din cauza seriei 3301..3431.

Asa cum am mai spus, T4 la rusi nu a fost decat in Ucraina, pe 1000mm, iar in Yugoslavia doar la Zagreb pe 1435mm. Daca la Zagreb nu e niciun T4 cu inscriptii ITB, atunci ...
Iar la nemti, T4 aveau cucuveaua de alt model. Cucuveaua e caseta de afisare a liniei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2007 08:38:10    Titlul subiectului: 80399

Preluată din "Îndrumătoul lucrătorului din transportul urban și interurban de persoane", apărută la Editura Tehnică, în 1980, avându-i ca autori pe State Mercan și Alexandru Oprișan.


TATRA.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.58 kb
 Vizualizat:  de 21441 ori

TATRA.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tatra_forever



Data înscrierii: 25/Iul/2007
Ultima vizita: 12/Mar/2013
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 27 Iul 2007 20:06:16    Titlul subiectului: 80738

Tatrele au fost tramvaie bune, dar ca orice om normal trebuie sa acceptam modernizarea si ca ele nu mai sunt ca in vremurile lor bune.
Stiu ca durata de viata la tramvaie si in general la vehicule pe sine este de 30 ani.

_________________
Tatra - un tramvai bun care si-a facut datoria
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 01/Noi/2019
Mesaje: 1131
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Vin 27 Iul 2007 21:49:46    Titlul subiectului: 80742

La Praga, aceste vagoane sunt inca in functiune si vor mai fi. Majoritatea lor au fost modernizate si probabil ca un procent din cele nemodernizate vor fi si ele modernizate. Tatrele sunt tramvaie bune si merita sa mai existe. Desigur, comparati-le pe cele din Praga cu cele din Bucuresti. Niste modernizari ca acolo le-ar mai prelungi viata cu inca 10 ani, dar...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 24 Aug 2007 10:50:20    Titlul subiectului: 81837

Avand in vedere ca va fi in continuare nevoie de vagoane utilitare si ca vor ramane destule Tatre pana se vor taia sau transforma tot in utilitare, nu vad de ce nu se mai fac pantografe noi pentru ele. Cine face pantografele? URAC sau altcineva?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 13/Noi/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 14 Sep 2007 08:14:44    Titlul subiectului: 82724

#3389


094.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.43 kb
 Vizualizat:  de 20976 ori

094.jpg



094b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  12.35 kb
 Vizualizat:  de 20976 ori

094b.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Dum 16 Sep 2007 00:34:05    Titlul subiectului: 82826

Mereu m-am intrebat de ce aceste tramvaie nu au circulat solo care a fost interesul ca ele sa circule cuplate. Capacitatea de transport?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Dum 16 Sep 2007 20:45:58    Titlul subiectului: 82854

itb 139 a scris:
Mereu m-am intrebat de ce aceste tramvaie nu au circulat solo care a fost interesul ca ele sa circule cuplate. Capacitatea de transport?
Pe linii ca cele din Militari (8 cel vechi si 35) precum si pe altele au circulat cate 2 unitati. Pe langa faptul ca ofera o capacitate dubla sunt mai rapide decat orice combinatie vagon motor+remorca pentru ca sunt amandoua motor.

Au circulat si solo cand s-au reconfigurat linii ca 47 pe care se circula foarte putin, fapt intalnit acum cativa ani si care a tinut pana acum 2 ani parca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 1126
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 16 Sep 2007 20:59:18    Titlul subiectului: 82857

Imi pare foarte rau, dar cel care a facut textul fotografiei a gresit - vagonul se afla la Piata Leul si nu la Cimitirul Bellu!
In cartea celor doi am vazut multe greseli: un T4R pe 25 localizat la Cimitirul Belu cand de fapt el era la Pta Leul (Pe fundal se vede locatia uzinei de apa), la alta poza spune ca vahiculul se afla pe Calea Dudesti (?), care, din cate se stie NU ARE/AVEA blocuri - imaginea este luata IN ZONA Caii Dudesti, pe I. B. Tito. N-am mai vazut de mult asemena utilitare, portocalii - la un moment dat se aprovizionau de la betoniera E. Teodoroiu, de la capatul lui 92, dupa deschiderea liniei catre Faur.



094b_636.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  12.35 kb
 Vizualizat:  de 19995 ori

094b_636.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 2 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community