Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Mercedes Citaro din prima serie
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Oct 2006 22:48:48    Titlul subiectului: MAN 65162

Sunt necesare niste raspunsuri la obiect:
1) Mercedes Citaro din dotarea RATB sunt limitate electronic la aproximativ 80 km/h, limitarea o fac cei de la EVOBUS Bucuresti, masinile venind pe autostrazile europene cu 100km/h (am vazut la EvoBus o diagrama cum a venit masina, pleaca foarte repede la 100 si acolo ramine pina la urmatoarea oprire) si respectiva limitare se face din calculatorul masinii, dar cu un laptop si un cod specific (fiecare operatiune de modificare a softului are codul separat, nu exista un cod general pe toata masina)
2) In spatele scaunului de pe pasajul rotii stinga fata se afla rezervorul care dupa un anumit timp de funtionare se incalzeste datorita returului de combustibil nefolosit de motor motorina fiind calda pe retur deoarece trece prin motorul cald.

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei cristinel



Data înscrierii: 10/Oct/2006
Ultima vizita: 03/Mar/2007
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 18 Oct 2006 09:21:52    Titlul subiectului: mmmm 36025

Va anunt ca la Militari a cazut deja un Mercedes cu cutia de viteze{9000 km} 4135. Si finisajele lasa de dorit la aceste masini. Imi pare rau, dar nu am nici o poza sa va trimit cu el tractat.
Dar la Kogalniceanu am fost fotografiati {mercedes tractat} de un tinar. S-ar putea sa apara pe undeva poza. Trimite titularul de pe 4135.
Mercedes Citaro lasa de dorit. O achizitie mai proasta nu a existat. Pornesc foarte greu, sunt foarte rigide si foarte joase pentru strazile noastre.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Mie 18 Oct 2006 12:48:46    Titlul subiectului: 36037

Diferenta dintre autobuzele fara aer conditionat si cele cu ar fi fost de 8000 euro / buc.
Deci in loc de 188.000 euro, ar fi costat 196.000 euro / buc.
Asta inseamna ca in loc de 500 buc ar fi luat 480 buc.
Mai bine cu 20 buc mai putin decat fara aer conditionat!
In fine, problema era de consum. Cu aerul pornit integral in salon probabil ca ar fi consumat cu vreo 3litri/100km mai mult...

_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Iul/2019
Mesaje: 82
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Mie 18 Oct 2006 15:35:26    Titlul subiectului: 36046

Citaro I cu 3 usi de la VAG din Freiburg (produse in 2004-05) au costat cam 215 000,- cu clima reversibila;
Este insa vorba de versiunea cu 3 usi fara dulap (adica cu podeaua ridicata la usa a-3a!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Mie 18 Oct 2006 19:00:24    Titlul subiectului: 36061

RobertC a scris:
In fine, problema era de consum. Cu aerul pornit integral in salon probabil ca ar fi consumat cu vreo 3litri/100km mai mult...
Consumul aerului conditionat se masoara in:
litri carburant/ora.
La autobuzele Mercedes Conecto din Timisoara, consumul aerului conditionat este de 5 litri motorina/ora.

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2017
Mesaje: 309
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Oct 2006 14:48:28    Titlul subiectului: 65462

Legat de franare, se simte de parca franarea se face undeva direct pe transmisie (intre cutia de viteze si diferential), in loc de niste tamburi langa roti... nu stiu, dar asta este senzatia pe care mi-o da frana care e aplicata cand stationeaza...
Si de unde vine senzatia asta? Mai ales ca intr-o poza postata pe forum, cu puntea ZF de pe Citaro, se vad un set de discuri montate outboard?
Poate din cauza ca placutele nu ating discurile decat dupa o frana de motor/retarder?



410_220_citaro_achse_av132_410.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.06 kb
 Vizualizat:  de 9514 ori

410_220_citaro_achse_av132_410.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Oct 2006 21:06:43    Titlul subiectului: 65466

Neamtul a gindit masina pentru o densitate de 4 calatori/mp, iar la noi este dublu 8 calatori/mp, de asta sunt asa putine bare de sustinere...
DAF-ul are tamburi si nu are ABS, pe cind Mercedes-ul are discuri pe toate rotile, abs, edb si alte traznai care asigura o frinare eficienta (a nu se citi lina). Am avut si eu "ocazia" sa testez franele la Citaro in caz de urgenta, din salon se auzeau numai "multumiri" si m-am ales si cu podeaua curatata de praf de la usa 2 pina in fata, noroc ca nu s-au spart geamurile interioare din dreptul usilor...
Concluzia... cand mergeti cu Citaro, aveti grija unde va postati Twisted Evil
Sau, mai bine spus, tineti-va sdravan de bare, ca nu se stie, si evitati panourile de sticla de dupa usi...

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Vin 27 Oct 2006 16:06:44    Titlul subiectului: 65488

vreau sa spun ca si pe citaro era un sofer care facea numai faze de genul asta ... in 126 eram, trafic full pe stirbei voda pana in cismigiu, masinile din fata lui nu se miscau de loc... se oprea la 2 m de masina din fata apoi ridica picioru de pe frana, masina se zdruncina pornea singura apoi iar frana apoi la fel ... si se misca cate 20 de cm odata, cred ca era distrus sau ceva in genul asta ca il injurau toti din autobuz
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 27 Oct 2006 16:37:48    Titlul subiectului: 65490

Dacă e Citaro, șoferul trebuie să apese pe un buton ca să rămână frânat autobuzul (deh... că doar e Mertzan cu pretenții... la De Simon, mecanismul respectiv e cuplat la pedala de frână și nu mai trebuie să apese niciun buton șoferul).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ratbmetrou



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iul/2010
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 02 Noi 2006 18:00:37    Titlul subiectului: trhtrhtr 65591

Mare dreptate a avut Nicu Amza cand a spus la un moment dat "mare atentie la panourile de sticla de langa usi"! Astazi am vazut 2 Citaro care avusesera de suferit la panourile de sticla de la usa din miloc, pe sensul de mers. Probabil s-au spart la vreo frana brusca, cand oamenii au venit gramada peste ele. La unul dintre vehicule se taiase un geam dupa forma celui original si se inlocuise, dar se vedea ca e diferit (alta nuanta, muchiile erau taiate tramb si ciobite).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
valentin07



Data înscrierii: 27/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2009
Mesaje: 28
Locație: Bragadiru (jud. IF)

MesajTrimis: Dum 05 Noi 2006 12:50:23    Titlul subiectului: merc 65773

Culoarula de la dintre usile 2 si 3 este foarte prost gandit. Sincer sa fiu, nu cred ca un Citaro e mai incapator decat un Daf. Parerea mea e ca felul in care au lucrat nemtii la interiorul acestui autobuz lasa de dorit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Noi 2006 12:54:30    Titlul subiectului: 65774

Nemtii au lucrat foarte bine autobuzul, aglomeratia din Bucuresti e de vina, autobuzul asta nu este pentru Bucuresti unde este de 3x mai aglomerat decat au gandit ei. Mijlocul este bine gandit, incapator, senzatia de proasta organizare este data de faptul ca scaunele sunt ridicate mai sus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Liviu1983



Data înscrierii: 06/Iun/2006
Ultima vizita: 02/Iul/2017
Mesaje: 72
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Vin 10 Noi 2006 16:13:00    Titlul subiectului: 65991

Azi, pe traseul liniei 336 a fost prima data cand am vazut ca soferul foloseste microfonul pe care il are in cabina. Motivul? Bineinteles, o cearta...intre pensionari. ,,Taceti din gura! Vreau sa conduc linistit!" s-a auzit puternic de la difuzoarele autobuzului. Oamenii, surprinsi probabil, au tacut malc, chiar a fost prea multa liniste pana in centru...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 20:05:36    Titlul subiectului: bbb 66214

La Pipera ajung toate Mercedes-urile inainte de a fi scoase in traseu. Acolo li se monteaza instalatiile pt sistemul de taxare de catre cei de la UTI si se modifica trapele de cei de la Mercedes.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ice



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 18/Apr/2019
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)

MesajTrimis: Mie 15 Noi 2006 20:30:43    Titlul subiectului: 66256

Si mertzanele au inceput sa scartaie la frane. Am mers azi cu #4233 pe 335, si cum se apropia statia sau semaforul, se auzea un scartait. Ce-i drept destul de discret, nici pe departe ca la DAFuri, dar oricum, ar trebui sa dea de gandit faptul asta. Pe 335 sunt d-abia de la sfarsitul lui iulie... Dar poate este doar un caz izolat
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Joi 16 Noi 2006 10:42:46    Titlul subiectului: 66280

Toate masinile fac asa cand incep sa se uzeze placutele de frana si incep sa se "aseze" mai bine pe discuri. Fenomenul apare mai ales la masinile noi dupa cateva mii de kilometri, si dispare dupa alte cateva mii cand placutele "termina" de "sapat" in discuri! De asemenea la masinile vechi apare problema asta dupa ce se inlocuiesc placutele de frana (eventual si discurile), in acelasi context de uzura!

Oricum, e ceva normal - doar ca, tinand cont de dimensiunea pieselor in discutie la un autobuz, zgomotul e mult mai intens si mai deranjant la acestea din urma decat la un "turism"!

_________________
... ard zilnic în relanti 1 litru de motorină doar pentru aer condiționat și pentru muzică
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin



Data înscrierii: 16/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Aug/2018
Mesaje: 79
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Noi 2006 10:06:04    Titlul subiectului: 66352

Știe cineva ce-i cu niște Citaro parcate în față la Griro SA (Calea Griviței)? Aseară, de exemplu, erau 2: "Citaro 100" și încă unul căruia nu i-am văzut numărul. Am mai văzut și altă dată câte unul pe acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 17 Noi 2006 21:36:13    Titlul subiectului: 66389

Autobuzele sunt folosite pentru a-i transporta pe cei de la Poliția Comunitară a sectorului 1, care are un sediu în dreptul stației de metrou Grivița, pe sensul spre Străulești. În fiecare dimineață e parcat acolo cel puțin un autobuz, fie el Mercedes, fie Daf, fi chiar De Simon...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2017
Mesaje: 309
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Noi 2006 17:47:48    Titlul subiectului: 77zzzz 66697

Ice a scris:
Si mertzanele au inceput sa scartaie la frane.
Citaro au frane cu disc cu placute nemtesti (Knorr Bremse). N-ar trebui sa scartaie, deja...
De saptamna viitoare, un coleg o sa inceapa sa lucreze la importatorul autobuzelor ce fac subiectul acestui topic, si se va ocupa de procesarea garantiilor. Din ce mi-a spus, deja vreo 3 Citaro au primit transmisii noi (sunt Voith DiWa), ca urmare a unor probleme aparute.
Este in plan transformarea geamurilor batante in glisante. Cred ca e prea scump sa dai jos geamurile alea lipite si sa le inlocuiesti cu unele mai mici, care sa lase loc geamurilor glisante, iar modificarile cred ca vor fi facute de importator, la standardele Mercedes.
In orice caz, productia de Citaro se va muta in Turcia in cursul anului viitor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Noi 2006 18:06:30    Titlul subiectului: 66703

Este in plan transformarea geamurilor batante in glisante, dar daca operatia se face in stil romanesc cu plexiglass si silicon mai bine sa le lase asa.
Oricum e mai bine cu geamuri glisante. Dar oare e de ajuns, e suficient? Mai ales cand autobuzul este full...Nu stiu de ce nu mai fac ei o investitie ca sa puna si AC. Rolling Eyes
Asta e singurul lucru care strica cele mai bune autobuze pe care le-a avut Bucurestiul vreodata. Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Sâm 25 Noi 2006 11:56:44    Titlul subiectului: 66973

Ideea ca ar fi Mercedesurile mai bune decit MANurile este o apreciere subiectiva. Si apoi, trebuie vazute diferentele intre modelele propuse de cei doi constructori.

Un exemplu foarte flagrant, este Parisul.

Avem vreo 70 de Mercedes Citaro in verisiune autorutiera 12m cu 2 usi, puse in circulatie cu mare intarziere la inceputul anilor 2000, din cauza defectiunilor constate inca din garaj. Apoi, au avut probleme peste probleme, de ajunsese RATPul sa planuiasca revinderea lor... Cu timpul, datorita schimbarilor de piese si a unei delegatii de la Evobus (care a puricat masinile timp de citeva saptamani) s-au mai imbunatatit. Dar, tot mai vedem din cind in cind Agora pe autostrazile din jurul orasului, semn ca nu s-a rezovat totul ! In plus, arata uzate de parca ar avea 12 ani, si nu 6 !

Avem si vreo 100 de MAN NL223 (12m, 2 usi) care circula si ele de citiva ani, fara nici o problema. Soferii sint nebuni dupa ele. Arata ca niste bijuterii si acuma.

Teoria mea este ca, pt viitorul lot de 500 de vehicule, Mercedes poate sa ne propuna preturi la planseu, datorita comenzii precedente. Dar, nu stiu ce este in capul lor, si inca mai putin ce este in cel al primariei Bucuresti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2017
Mesaje: 309
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 28 Noi 2006 18:36:09    Titlul subiectului: 67242

Am aflat cu surprindere ca motoarele de pe Citaro au limitare de turatie la 1500 rpm (pe langa cea de viteza la 60 km/h). Pentru ITP se face un scurt intre 2 pini ai mufei de diagnoza si limtarea se duce la 4000 rpm , desi se obtin 2700 rpm la proba de fum.
RATB au trimis la Evobus 2 autobuze sustinanid ca au consum de ulei de 10l in 6 luni. Cum autobuzele nu ardeau uleiul (proba de fum era muuult sub limitele legale),si motoarele erau curate, e usor de imaginat unde a ajuns uleiul, asa ca s-a procedat la sigilarea jojei, busonului de umplere si a celui de golire. Cred ca sigiliile alea au redus consumul de ulei drastic!!!!!! Laughing
Cutiile de viteze cazute au fost inlocuite pe garantie de Voith, iar reprezentanta din Romania nu a reusit sa le repare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2006 00:09:12    Titlul subiectului: 67267

einstein1984 a scris:
Am aflat cu surprindere ca motoarele de pe Citaro au limitare de turatie la 1500 rpm (pe langa cea de viteza la 60 km/h). Pentru ITP se face un scurt intre 2 pini ai mufei de diagnoza si limtarea se duce la 4000 rpm , desi se obtin 2700 rpm la proba de fum.
Care a mai scos si asta? Nu odata s-a dus turometrul la 1800 rpm
A, puteai sa zici toata fraza, ca nu depaseste 1300, nu 1500, pe liber, adica scoasa din viteza, asa da...

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2006 16:49:08    Titlul subiectului: 67296

Am observat o chestie la Citaro astea. Stiu ca inital acele benzi de cauciuc de la baza usilor, alunecau lejer cand se deschideau acestea. Acum am observat ca au inceput sa se agate in prostie de podea, si uneori ajuns sa se indoaie in niste pozitii foarte ciudate, de te intrebi daca va mai ajunge la forma initiala. S-a intamplat ceva cu ele de au ajuns asa??
_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 29/Noi/2017
Mesaje: 309
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 29 Noi 2006 21:44:45    Titlul subiectului: 67338

Un coleg a facut testele de fum la niste citaro si a trebuit sa scoata limitarea de turatie ca sa le poata face corect. Ciudata alegere, sa le limiteze turatia doar la mers in gol.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18  Următoare
Pagina 8 din 18

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community