Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Rocar De Simon ale RATB
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 25 Oct 2006 10:30:39    Titlul subiectului: 65461

Cred ca e vorba de "leganatul" practicat de unii soferi. Am observat ca vehiculul este setat pe mers, nu pe oprit, iar soferul apasa usor pe acceleratie, dar nu suficient incat sa puna vehiculul in miscare. Sau poate este pusa si frana de mana, pentru ca efectul seamana cu cel de la automobile cand incerci sa pleci cu frana pusa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 25 Oct 2006 21:17:16    Titlul subiectului: 65467

Acel balans la Rocar de Simon este cauzat de frana pe cutie, asa-zisa frana de statie, care tine franata masina dupa ce ai oprit-o de tot, sistemul elibereaza usor frina iar daca masina se misca o frineaza iar si de aici acel balans care a generat chiar mici accidente
_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 25 Oct 2006 22:38:58    Titlul subiectului: 65474

Deci nu e intentionat "leganatul". Observam insa ca in aceleasi locuri unde alte autobuze se "leganau" asa, altele nu. De asta am crezut ca e vorba de ceva intentionat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Oct 2006 11:43:03    Titlul subiectului: 65479

Chriss a scris:
Deci nu e intentionat "leganatul". Observam insa ca in aceleasi locuri unde alte autobuze se "leganau" asa, altele nu. De asta am crezut ca e vorba de ceva intentionat.
La cele care nu se leagana ori tine soferul piciorul pe frina ori sa reglat de curind cutia de viteze unde se afla si retarderul care tine masina in loc
_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Lun 30 Oct 2006 15:25:08    Titlul subiectului: 65516

Rocarurile au aut dintotdeauna stalpii dintre geamuri negrii, sau erau albi? Intreb fiidnca abia de curand mi-a sarit in ochi aspectul anumitor Rocaruri din profil, si m-a frapat cat de mult seamana de fapt modelul de voppsire cu cel de Mertzan; adica alb la baza, negru la geamuri si alb deasupra iar. RATB-ul isi schimba cumva schema?
Am observat si o alta chestie: Rocarurile scoase de curand de la vopsire au spatiul acela din dreptul farurilor vopsit in alb, fata de negru cum era inainte si pot spune ca ii sta binisor asa. Ca exemple am pe 150, cel cu usile, dar si pe 1106 scos de ceva vreme din URAC.

_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrianp



Data înscrierii: 26/Iun/2006
Ultima vizita: 15/Mar/2007
Mesaje: 19

MesajTrimis: Lun 30 Oct 2006 15:40:06    Titlul subiectului: 65517

Din cate stiu eu au fost negri dintotdeauna...insa mai nou de exemplul Rocarul #150 are conturul usilor vopsit in alb dupa ce a iesit de la vopsitorie si o oarecare cosmetizare...dar sa ma corecteze cineva care poate stie mai bine daca am zis ceva gresit Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 18:01:06    Titlul subiectului: 66179

Am aflat cateva chestii interesante despre Rocarurile De Simon ale RATB. Un profesor de-al meu (am mai vorbit de el), a verificat nivelul de zgomot al acestor autobuze (toate seriile de 412, adica in toate versiunile de motorizare).
Primele exemplare asamblate scoteau cam 98 dB (A ) , in conditiile in care standardul zice 80 dB (A). Urmatoarele din serie aveau motorul capsulat fonic si scoteau vreo 88 dB(A). Si, desi nu respecta normativa europeana privind zgomotul in exterior, aceste vehicule circula cu dispensa de la Ministerul Transporturilor. Va lasa sa va imaginati ce se intampla cu nivelul sonor cand motorul se uzeaza.
A fost constuit si un atenuator de zgomot pentru esapamentul autobuzelor care era cel putin la fel de bun cu cel original, insa a ramas la stadiul de prototip.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 21 Noi 2006 16:29:45    Titlul subiectului: 66643

A aparut si Rocar #1044 revopsit si cred ca are si RK in interio, am mers azi cu el (i-am tras și poză...scuze pentru calitate, se cam întunecase). Mirosea a vopsea, dar interiorul era doar cârpit...melamina era schimbată pe alocuri, avea pe o ucată de tavan de deasupra ușii 3 melamină de Dac (Exclamation), motorul făcea cam urât la relanti, dar șoferul dădea tare în autobuz.
Pe lunetă are încă reclama la Cora, iar pe tavan are autocolante cu reclamă la Dero Surf, rămase acolo de cam 1 an.



RF_PB210061.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.41 kb
 Vizualizat:  de 23823 ori

RF_PB210061.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Noi 2006 16:32:57    Titlul subiectului: 66644

Deci e cam cum se spune - cioara vopsita. Ina fara arata frumos Very Happy . Interiorul nu l-am vazut...
Iata-l in "sala de operatii" acum o luna



RF_DSC02178.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.65 kb
 Vizualizat:  de 23809 ori

RF_DSC02178.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Mar 21 Noi 2006 20:33:59    Titlul subiectului: 66659

Vad ca au uitat sau le-a fost lene sa mai vopseasca si dungile de pe bot.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Mar 21 Noi 2006 20:50:38    Titlul subiectului: 66660

Pare-se ca asa e noua moda, la vopsirea Rocarurilor. Tot asa au iesit 1111, 1106 si 150, daca nu ma insel. Cu unele au mai facut si experimente, cum ar fi vopsirea botului, in dreptul farurilor, sau mai rau a ramelor usilor Shocked Vad ca la asta au mai adaugat un artificiu, cate o dunda neagra ingusta la marginea dungii portocalii de pe margine. Aia arata chiar bine Smile ... Am mai vazut cateva d-alea si la unele Tatre.
Mie mi se pare ca le statea mai bine Rocarurilor cu dungile alea de pe bot, chiar aveau un anumit farmec... Pacat...

_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrianp



Data înscrierii: 26/Iun/2006
Ultima vizita: 15/Mar/2007
Mesaje: 19

MesajTrimis: Mar 21 Noi 2006 22:26:04    Titlul subiectului: 66663

bogdan_buc a scris:
Pare-se ca asa e noua moda, la vopsirea Rocarurilor. Tot asa au iesit 1111, 1106 si 150, daca nu ma insel. Cu unele au mai facut si experimente, cum ar fi vopsirea botului, in dreptul farurilor, sau mai rau a ramelor usilor Shocked Vad ca la asta au mai adaugat un artificiu, cate o dunda neagra ingusta la marginea dungii portocalii de pe margine. Aia arata chiar bine Smile ... Am mai vazut cateva d-alea si la unele Tatre.
Mie mi se pare ca le statea mai bine Rocarurilor cu dungile alea de pe bot, chiar aveau un anumit farmec... Pacat...
Cel cu ramele albe este rocarul 150...arata dezgustator Sad il vad in fiecare dimineata... inauntru este carpit..Sad
Cu dungile de la bot cele originale chiar aveau un aspect placut Sad pacat
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Vin 01 Dec 2006 13:45:44    Titlul subiectului: 67447

Am vazut prima data Rocar DeSimon la un targ international. Era prezentat acolo atat modelul existent in Bucuresti (poate autobuzul 100), cat si un model articulat. In autobuzul scurt am reusit sa urc dupa ce am deschis usile lui, dar n'a mai mers si la celalalt pentru ca au facut scandal niste indivizi de pe acolo. Dar am vazut doua modele de Rocar DeSimon. Ce s'o fi intamplat cu celalalt autobuz ?

La un moment dat a circulat un DeSimon pe o linie care intorcea la Piata Romana, posibil 300 sau 631.

RATB exploatează în acest moment, oficial, 339 de astfel de autobuze.
În realitate însă par să nu fie decât 338, numerotate după cum urmează:
#100-#151 - 52 bucăți
#1000-#1285 - 286 bucăți
Total 338 bucăți.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Vin 01 Dec 2006 14:32:08    Titlul subiectului: 67450

Era Rocar #100 care pe vremea aceea era la Pipera si circula pe 300
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 09 Ian 2007 23:10:23    Titlul subiectului: 43188

Rocar de Simon sunt de 4 Tipuri :
- UL 70 = 6 Bucati
- U412-220 = 9 Bucati
- U412-230 = ~25 Bucati
- U412-260 = ~297 Bucati

Si acum poze in ordinea listei:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 24 Ian 2007 20:57:20    Titlul subiectului: 44593

Am observat ca la DeSimonurile portocalii scaunele din spate sunt murdare, sau cel putin dau aceasta impresie. Mizeria nu pare sa se ia pe haine, dar este total neplacut sa stai pe asa scaune.
Tot legat de aceste autobuze, am observat ca au probleme cu usa din spate. Chiar astazi am mers cu 111 si usa a 3'a nu se deschidea desi se auzea un zgomot ca si cum s'ar fi comandat deschiderea ei. Probabil cand soferul vroia s'o inchida, ea se deschidea. Dupa ce cativa au mai tras de ea intr'o statie pentru ca nu s'a deschis, plus alte expresii obscene cotidiene, am coborat la urmatoarea statie doar dupa ce am apasat pe butonul de langa usa, de abia atunci s'a deschis. Pacat ca masinile au ajuns in halul acesta, pentru ca soferii merg bine si ajung bine unde am treaba cu aceste masini. Din pacate la toate vad ca usa a 3'a se tranteste la deschidere si cred ca nu vor rezista prea mult. Daca nu ma insel, au depasit 10 ani majoritatea acestor masini.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhimede



Data înscrierii: 28/Aug/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2007
Mesaje: 57

MesajTrimis: Joi 25 Ian 2007 12:40:46    Titlul subiectului: 44639

Intr-una dintre poze, langa usa 1, scrie "Autobuz nepoluant"??? Laughing
_________________
sin(x) < x < tg(x), 0 < x < pi/2
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 25 Ian 2007 14:43:33    Titlul subiectului: 44644

Arhimede a scris:
Intr-una dintre poze, langa usa 1, scrie "Autobuz nepoluant"??? Laughing
La vremeacând au apărut (1995), Euro1 însemna destul de puțină poluare. Oricum, pe lângă autobuzele non-Euro de atunci ale RATB-ului erau mult mai ecologice.
Un U412-230...



Rocar de Simon U412-230 #109, linia 178, în statia Gara de Nord, sensul spre Sala Palatului.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.54 kb
 Vizualizat:  de 25132 ori

Rocar de Simon U412-230 #109, linia 178, în statia Gara de Nord, sensul spre Sala Palatului.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 28 Ian 2007 02:06:30    Titlul subiectului: 44862

Trix a scris:
Am vazut prima data Rocar DeSimon la un targ international. Era prezentat acolo atat modelul existent in Bucuresti (poate autobuzul 100), cat si un model articulat.
Așa ceva ai văzut?

Sursa: www.comune.torino.it



SIM-ART.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.6 kb
 Vizualizat:  de 24934 ori

SIM-ART.jpg




Ultima modificare efectuată de către OAB la Dum 28 Ian 2007 17:31:34, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Dum 28 Ian 2007 08:49:37    Titlul subiectului: 44864

Acele De Simoane au fost prezentate la TIB'92 sau '93 si erau aduse din Italia.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Vin 02 Feb 2007 22:55:52    Titlul subiectului: 75207

Da, asa era, dar cred ca era intr'o schema de culoare apropiata de cea portocalie a DeSimonurilor din Bucuresti. Mai mult, ambele erau prezentate ca fiind viitorul tip de autobuz din Bucuresti.

Daca tot la Citaro apare al x00' lea Citaro pentru Bucuresti, si autobuzul 1073 a avut o inscriptie cu al 100'lea Rocar pentru Bucuresti. Al 100'lea incepand de unde, asta e alta poveste.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 01 Noi 2007 13:23:43    Titlul subiectului: 84457

Deși inițial credeam că Rocar de Simon #105 este un UL70 sau un U412-220, iată însă că de fapt el este un ... Rocar De Simon U412 - 230 Shocked
Acum întrebarea e, oare poate cineva să stabilească exact de ce tip e fiecare dintre cele 338 de autobuze De Simon?

Un alt aspect era diferentierea intre UL70-uri si U412-2x0-uri:
La un moment dat exista teoria ca UL70 sunt cele cu "gemulet" in fata, sub parbriz, ori pe site-ul RATB, la parc, figureaza 5 astfel de UL70, iar in realitate sunt 6 autobuze cu "gemulet", seria 100,101,102,103,104,105!
Deci,care sunt UL70-uri?!?



p1130498_756.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.49 kb
 Vizualizat:  de 23638 ori

p1130498_756.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 03 Noi 2007 17:15:37    Titlul subiectului: 84551

ma uitam si prin pozele mele mai vechi, si remarc ca 115, deci mult dupa seria de UL-uri de un 230. si eu l-am crezut 220..
si mai clar placuta ca modelul.



115-105-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  419.81 kb
 Vizualizat:  de 23533 ori

115-105-001.jpg



115_105_001nr_175.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.69 kb
 Vizualizat:  de 23471 ori

115_105_001nr_175.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Dum 18 Noi 2007 16:21:05    Titlul subiectului: 84867

Imi place la ele motorul acela, cum toarce asa mai zgomotos si pacat ca fabrica s-a dus de rapa pentru ca daca se facea o cosmetizare a De Simonului cred ca la licitatiile organizate de RATB ar fi fost castigator!Oricum daca ar fi sa aleg intre un Rocar De Simon si un MAZ as alege ROCARUL!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Dum 18 Noi 2007 18:27:55    Titlul subiectului: 84873

Rocar de Simon au avut motoare turboalimentate, puternice si destul de economice, suspensii foarte bune. Din pacate au avut motoare foarte zgomotoase si probleme la partea din spate a caroseriei datorita masei suportate. Dar chiar si acolo, s-au depreciat serios doar de vreo 2-3 ani. Ciudat, pana atunci nu erau probleme. O fi fost si aglomeratia mult mai mare decat se prevazuse, dar nici intretinerea nu mai era bine facuta.

Oricum, Rocar de Simon a fost un autobuz foart reusit si durabil, chiar elegant si cu un design cu mult bun gust, mai ales la cea mai noua serie adusa (scaune foarte rezistente, culoare placuta, izolatie fonica si termica). Au fost splendide si ferestrele cu tenta fumurie. Foarte elegante si placute. Pacat ca nu vor fi spuse nici unei modernizari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 2 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community