Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele DAC 112 bucurestene
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 20 Iun 2006 21:11:30    Titlul subiectului: 61404

Catalin Ghita a scris:
Vali Sava sustine insa ca seria asta se intindea pana la #40, insa eu de #38, #39 si #40 nu-mi aduc aminte deloc. Vali insa are informatii precise si ceva desene cu ele, asa ca il cred.
Nu stiu de ce si eu imi amintesc de un 38, 39 si 40. Pentru 41 nu garantez, dar nu cred ca a existat. Poate au fost vandute in tara, RATB asteptand vehicule mai "europene".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 21 Iun 2006 08:04:16    Titlul subiectului: 61409

Tom a scris:
Nu stiu de ce si eu imi amintesc de un 38, 39 si 40. Pentru 41 nu garantez, dar nu cred ca a existat. Poate au fost vandute in tara, RATB asteptand vehicule mai "europene".

S-ar părea atunci că au existat într-adevăr si #38, #39 si #40. Tot ce mi-a spus Vali Sava s-a confirmat iar cei care il cunosc personal stiu cat de maniac poate fi. Eu nu-mi pot scoate din cap fazele cand se ducea noaptea, pe vremea lui Ceausescu ( Exclamation ) sa masoare troleibuzele care erau parcate in exteriorul Depoului Vatra Luminoasa... (din cauza lipsei de spatiu de parcare din interior, va dati seama cate troleibuze puteau fi...)
Sa revenim, sigur au existat aceste #38, #39 si #40, insa situatia lor e incerta. Daca le-ar fi dat undeva in tara (greu de crezut totusi, fiindca erau noi) ar fi fost usor de recunoscut dupa geamurile asemanatoare Ikarus-urilor, cu partea mobila mult mai lata decat la DAC-urile standard.
Pe de alta parte, imi aduc aminte vag de un autobuz DAC mai special, care in locul usilor clasice avea niste usi asemanatoare de Simon-urilor, aproape integral din sticla, cu o simpla rama metalica, parca mai subtire chiar decat a de Simon-urilor ( Question ). Geamurile usilor erau fumurii/negre iar cadrul lor metalic era si el tot negru. Vali Sava isi amintea si el de un astfel de DAC, prezentat candva la TIB. Dupa toate aparentele ar putea fi vorba de autobuzul RATB #2556, care insa acum are usi normale. Mai isi aminteste cineva ceva de minunatia asta de DAC?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mie 21 Iun 2006 10:54:58    Titlul subiectului: 61414

Pe 2556 il stiu de nou, cind a fost adus la Ferentari ('91?). Nu avea usi deosebite, avea doar o schema de vopsire mai iesita din comun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 21 Iun 2006 10:57:52    Titlul subiectului: 61415

A existat un DAC cu usi ca DeSimon. Avea un numar cu 25xx, care avea si un 6, dar nu mi-l amintesc. De fapt acum mi-am reamintit de acest autobuz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 21 Iun 2006 18:31:30    Titlul subiectului: 00000 61447

Cert este că respectivul autobuz locuia la Autobaza Alexandria, deoarece îl vedeam des pe 117, 221 și 150, linii ce aparțineau Autobazei Alexandria.
Vor rămâne în circulație doar autobuzele care au avut RK anul trecut.
De exemplu, în Autobaza Titan, din 130 de Dac-uri vor rămâne doar 38. Câteva din cele care vor rămâne sigur: #460, #531, #547, #570, #1789, #1869, #2058, #2111, #2163, #2192, #2227, #2288, #2520, #2532, #2535, #2527, #2545, #2609, #2620, #2629, #2630, #2633, #2641, #2644, #2649, #2651 + încă 9 bucăți, asta în cazul în care se va respecta directiva conform căreia vor fi păstrate numai autobuzele în care s-a investit în 2005 și 2006.

#2466 circula azi pe 241!
În schimb, #2164 a fost tăiat săptămâna trecută Sad . O poză din 14.06.2006, cu #2164 în una din ultimele lui zile de viață pe străzile bucureștene.

#2102 va fi tăiat săptămâna asta. Cel mai probaibl mâine sau poimâine va fi ultima lui zi de viață. Aviz amatorilor: grăbiți-vă să-l pozați, că săptămâna viitoare pe vremea asta nu va mai fi nimic din el Sad(
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 23 Iun 2006 09:16:41    Titlul subiectului: 61492

Două poze cu ex-autobuzul #1777, făcute de colegul meu Sorin în URAC înainte de execuție (marți 20 iunie 2006).


DAC_1777_URAC1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.21 kb
 Vizualizat:  de 18514 ori

DAC_1777_URAC1.jpg



DAC_1777_URAC2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  125.34 kb
 Vizualizat:  de 18514 ori

DAC_1777_URAC2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alch3mist



Data înscrierii: 22/Mai/2006
Ultima vizita: 09/Mar/2007
Mesaje: 101
Locație: Bucuresti 4 (Piata Progresul)

MesajTrimis: Sâm 24 Iun 2006 21:45:46    Titlul subiectului: 61535

Astazi am circulat cu #2308 pe linia 323, cred ca ultimul DAC vopsit integral in galben (din ce am inteles, #2102 a fost deja retras din circulatie). Autobuzul arata aproape OK ptr varsta pe care o are, e recent reconditionat, dar eu unul nu as baga mana in foc ca nu va fi taiat si el in curand.
Dar despre #1887, pe care l-am vazut azi pe 232 ? (placuta de 232 era clar pusa peste una de 220, iar autobuzul arata ca si "bun de casat")
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Iul 2006 20:56:37    Titlul subiectului: vdvd 61782

In Bucuresti sunt aproximativ 1150 autobuze (fara Citaro) din care DAC sunt vreo 330, din care raman cam 70 bucat , deci parcul este in crestere permanenta cu venirea celor 500 Citaro.
Alte DAC-uri care sunt scoase din circulatie si in curs de pregatire de taiere: 2628, 1860, 2527?, 484.



1DSC04675.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.6 kb
 Vizualizat:  de 18545 ori

1DSC04675.jpg



2DSC04676.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.94 kb
 Vizualizat:  de 18545 ori

2DSC04676.jpg



3DSC04682.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.94 kb
 Vizualizat:  de 18545 ori

3DSC04682.jpg



4DSC04685.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.18 kb
 Vizualizat:  de 18545 ori

4DSC04685.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 06/Iun/2018
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Joi 06 Iul 2006 13:40:17    Titlul subiectului: dac5 62001

DAC-urile erau uzate moral inca de la lansarea primului exemplar ce sa mai vorbim de ultimul exemplar fabricat. DAC-ul se bazeaza pe o licenta MAN din anii 60, s-a fabricat intre 1980-1995 si se va exploata pana in 2007-2008 daca nu chiar 2010 (nu neaparat de RATB). Daca ar fi masini bune si fiabile puteau fi vandute/donate in tari si mai sarace dar nici acolo nu sunt prosti sa ia asa ceva.
DAC-urile sunt echivalentul autobuz al Daciei 1300, un R12 bun la vremea lui ajuns o porcarie romaneasca dupa 30 ani de fabricatie.
La altii se doneaza sau se vand pe sume simbolice. Vezi Iveco din Milano, FBW din Ploiesti, etc. Pentru ei sunt amortizate si scump de intretinut (risc de defectare mare datorita uzurii); pentru noi revin ieftin ca nu sunt bani pentru altele noi dar sunt pentru carpeli.
Comparati un DAC din 1994 cu un DAF din 1994 sau un DAC din 1990-1991 cu un Iveco din 1990-1991. Nu trebuie sa fii specialist pentru asta.
Daca punem la socoteala toate cheltuielile legate de detinerea/exploatarea unui DAC pe intreaga durata de viata cu o marca vestica cine crezi ca iese mai ieftin? Daca erau DAC-urile fiabile,ecologice,etc. pe total ieftine de detinut se fabricau si azi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Iul 2006 17:28:05    Titlul subiectului: 62626

DAC #1881 , dupa ce ca e vai de mama lui l-a mai "tunat" si un tir in ghencea.Soferul il repara cu un...topor. Se vede rugina cursa pe jos... Imaginile nu mai necesita alte comentarii.


RF_DSC05476.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.45 kb
 Vizualizat:  de 18801 ori

RF_DSC05476.JPG



RF_DSC05477.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  224.88 kb
 Vizualizat:  de 18801 ori

RF_DSC05477.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 24 Iul 2006 18:11:18    Titlul subiectului: 62631

Șoferul ăla își bagă 3/4 din salariu în autobuzul ăla... că altfel arăta mult mai rău. Ultimul RK l-a avut înainte de 2000!
Am mers des cu #1881... ba chiar era să cobor cu vânătăi pentru că șoferul a fost extrem de deranjat când l-am întrebat ,,De ce nu ați oprit în acestă stație?" și s-a lăsat cu multe înjurături de la el.
Acest autobuz avea, până nu de mult, perdeluțe la geam și boxe în salon. Acum nu mai are Sad
Initial avea 2 uși.
Și un autobuz care mi-a plăcut Smile


#2581 aparține autobazei Alexandria. Dacă va uitați cu atenție la el, veti observa jențile schimbate și anvelopele tubeless (putine Dac-uri au așa ceva).



2581_000_005_668.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.92 kb
 Vizualizat:  de 17360 ori

2581_000_005_668.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Lun 24 Iul 2006 18:17:10    Titlul subiectului: 62632

Pe vremuri #1881 era folosit pentru excursii si era vopsit in alta schema de culoare.Daca imi aduc aminte ceva cu crem si dungi rosii.L-am vazut acum mult timp prin Sinaia.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 10 Aug 2006 12:25:59    Titlul subiectului: 63472

Acest Dac 112UDM de Ferentari are o trapă de Daf sau de De Simon!
Oare s-or fi casat Daf-uri la Ferentari?



.............
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Aug 2006 17:59:03    Titlul subiectului: hthrt 63673

O parte din Dac-uri se puteau renova, recarosa, restaura sau cum vreti, trecute pe GPL cu nu mai mult de 30.000 pe bucata... cel mai simplu era sa se faca o selectie atenta a vehiculelor care sunt in stare mai buna din punct de vedere al tinichigeriei si sa fie apoi facute apte pentru munca... dar e greu sa muncesti, e mai usor sa desfiintezi si atit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Mar 15 Aug 2006 18:08:55    Titlul subiectului: 63674

Pai experimentele alea care le-au facut cu UDANurile au costat parca 100 si ceva de mii euro... sau ma rog ceva de genul asta... deci au fost comisioane in prostie pentru ceva facut absolut varza.
Si oricum am vorbit cu Soferul de autobuz despre treaba asta cu Dacurile si a zis ca nu se mai puteau pastra de nici un fel, ca erau ruginite, pana si sasiurile erau mancate si erau deja pericol pentru calatori si sofer. Nu era vorba de modernizare ci de reconstruire!
Intradevar imi pare si mie rau de unele Dacuri, care aratau de-a dreptul superb, mai bine decat unele Dafuri cu reclame pe ele si alte minunatii... imi va fi dor de 1888, 2556 si 2107. Poate avem noroc si pastreaza cateva pentru o linie mai inutila... 241 ar fi un candidat serios... Oricum banuiesc ca vor ramane autobuzele de scoala Dac, nu?

_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 16 Aug 2006 13:41:00    Titlul subiectului: 63721

Problema stă cam în felul următor:
în București s-au adus/se vor aduce 500 de autobuze Mercedes și 40 de autobuze Iveco, deci în total vreo 540 de bucăți.
Autobuzele DAC, cred că sunt/au fost cam 350 de bucăți, cu indulgență, e vorba de cele care mai circulă în ultimul timp. Chiar dacă le casează pe toate 350, tot mai rămân vreo 200 de autobuze în plus. Împărțite la 7 autobaze rezultă cam 25 de autobuze în plus pentru fiecare autobază, față de situația actuală, în condițiile dispariției totale a DAC-urilor!!! 25 de autobuze în plus!!! Din asta eu cred că e cazul să nu mai ne facem iluzii: DAC-urile vor fi stârpite fără milă, până în 2007-2008 nu vom mai vedea nici urmă, cu excepția celor câteva convertite în autobuze de intervenții, luând locul actualelor IK-4... Evil or Very Mad
Așa că, plimbați-vă cu DAC-urile, cât mai aveți timp, autobuzele care mi-au fascinat copilăria vor dispărea ca și cum n-au fost... iar voi cei care le doriți dispariția, veți umbla cu limba scoasă doar-doar veți mai vedea vreunul... Evil or Very Mad
Ionescu a scris:
O parte din dac-uri se puteau renova, recarosa, restaura sau cum vreti, trecute pe GPL cu nu mai mult de 30.000 pe bucata...
Ei, nu chiar așa, DAC-urile sunt mult prea terminate pentru a mai fi păstrate ca vehicul care să circule în mod curent iar reconstruția lor ar fi iarăși o cheltuială inutilă, că oricum la nivelul autobuzelor actuale nu vor ajunge.
Dar aș vrea să-i taie capul pe cei de la RATB să păstreze vreo 10 dintre exemplarele expertizate că ar fi la ora actuală în starea cea mai bună și să le conserve real, într-un spațiu măcar acoperit și ferit de vandalizare, ca să nu li se întâmple și lor aceeași treabă ca Roman-ului 112 sau DAC-ului 117, care deși sunt păstrate, sunt păstrate degeaba, că nu mai pot fi în nici un caz folosite... Evil or Very Mad
Din păcate chiar nu mai avea sens să încerce să facă din nu-știu-ce bici. DAC-urile, dacă vroiau sî facă ceva bun cu ele, măcar le făceau cu materiale și mână de lucru de calitate. Pentru DAC-uri ar fi fost suficient, zic eu. Deși îmi pare rău de ele și continuă să-mi fie dragi, sunt niște autobuze depășite și ar fi absurd să pretind călătorilor să le folosească doar pentru că-mi plac mie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 02 Sep 2006 13:10:48    Titlul subiectului: 64179

#2242
Născut prin 1987-1988
Reparat capital în 2005
Casat pe 1.09.2006 Sad(
Încep să am îndoieli în privința capacității mintale a celor care fac listele de casări...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Sâm 02 Sep 2006 15:29:04    Titlul subiectului: 64184

intradevar multa durere de cap provoaca aceste dac-uri eu unul sunt pentru casarea tuturor vehiculelor care au trecut norma de casare, chiar daca aceste autobuze au valoare sentimentala fiind construite de romani Very Happy proabil la fel va fii si cu rocar de simon pe viitor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ratbmetrou



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iul/2010
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 06 Sep 2006 16:06:59    Titlul subiectului: 0000 32815

Daca circulai prin '94-'97 cu DAC-urile vedeai instalatia electrica plina de apa, mai exact in fiecare din corpurile de iluminat, si placajele ondulate de la umezeala.
Prin urmare, imi aduc aminte de extraordinarele aventuri ale fiecarei calatorii cu DAC-urile, ti-ar fi mai greu sa le tii partea.
Paradoxal, cand eram mic imi doream si eu un autobuz DAC de plastic, cum se gaseau prin librarii. Cand am crescut si le-am vazut ce jafuri sunt, m-am lecuit... Razz
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 06 Sep 2006 16:46:48    Titlul subiectului: 32819

2201-2220 si 2221-2245 sunt primele doua serii de autobuze 112 UDM din 1988, asa ca oricum ele sunt foarte vechi, deci pot fi casate. Faptul ca arata inca bine este meritul celor de la RATB, URAC si soferilor care lucreaza pe ele. Dar ele sunt vechi si casabile si ca varsta si ca numar de kilometri.
Nu cred ca pentru cei carora le plac DAC'urile se pune problema calitatii lor.
Personal, am calatorit cu aceste autobuze si le-am vazut atat calitatile cat si defectele. Nu au fost niste autobuze extraordinare, dar si-au facut treaba cat s'a putut in vremurile lor. Dintr'un anumit punct de vedere, s'ar comporta mai bine in anumite situatii, autobuzele straine nefiind proiectate pentru drumurile din Romania. Per ansamblu insa, nu mai merita.
Asta nu ii face insa pe cei care si-au trait copilaria prin si printre ele sa nu tina la ele. La fel si cu V58 din Iasi. Inca de atunci le numeam rable, pentru ca asta erau, dar o spuneam cu afectiune Very Happy. Usile atarnau in afara, vara le scoteau geamuri pentru aerisire, mergeau incet, dar au dus si ele greul anilor '80. Dupa '90, au disparut. DACuri erau suficiente si s'au mai fabricat, asa ca sfarsitul lor vine cu intarziere.
Cu tot designul lor depasit, DAC'urile imi plac mai mult decat autobuzele noi, chiar daca le recunosc acestora din urma calitatile superioare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 16 Sep 2006 23:09:19    Titlul subiectului: 64463

Veste proastă: Dac-ul #569, singurul cu scaune tapițate (care ar fi putut fi păstrat pentru muzeu sau cumpărat de un particular) a fost masacrat azi, împreună cu colegul lui, #2464, ambele de la Alexandria. De asemenea, #2636 era și el încurtea URAC-ului așteptându-și moartea Sad

Ca să vă faceți cu toții o idee despre ce se casează. Acesta a fost casat acum 2 zile. Avea scaune tapițate și era foarte bine întreținut! Mai enumăr: neon verde la afișajul din față și la cel lateral, neon roz sub autobuz, vehicul foarte curat întotdeauna (șoferul îl mătura merau la capăt), foarte bine izolat fonic, cutia de viteze nu hârâia, șoferul nu forța autobuzul (viteze foarte mari sau frâne bruște), șoferul conducea cu atenție (rar l-am văzut cu o zgârietură)... și totuși, probabil că șoferul a ieșit la pensie și de autobuz s-a ales praful la propriu, din păcate.
Foto: Stfp, www.ratb.stfp.net

Ideea era că acesta s-ar fi putut repara cu piese de pe altul, deoarece era cel mai îngrijit din garaj, iar șoferul chiar ținea la acest autobuz(se poate vedea ușor cât de îngrijit e). Un zvon pe care l-am auzit printre șoferi este că atunci când un șofer de Dac trece pe Mercedes sau, după caz, De Simon, Daf, Ikarus(când un șofer de ikarus iese la pensie sau pleacă pe Mertzan sau la alt garaj) ori când unul (sau chiar ambii șoferi) iese (ies) la pensie, Dac-ul pe care au lucrat se casează indiferent de starea tehnică și aspectul exterior și interior. Deci, practic, se dorește casarea Dac-urilor (autobuze și troleibuze: la Bucureștii-Noi sunt 3(da, TREI) Dac 117EA oprite #7390 (bușit), #7355 și #7359 + Dac 212ECS care este nemișcat de câteva luni și tras la zit lângă #7390 și #7355 deci cred că e retras) cu orice preț, doar de dragul de a casa, fără a se ține cont de niciun fel de expertiză tehnică înainte de casare. Alt motiv pentru casarea unor autobuze care au avut RK în 2005(#2242, #1948 etc) și chiar 2006 (#532) eu unul nu văd și cred că nici ceilalți membri din București, mai ales cei care merg de mult timp cu transportul în comun și cunosc în detaliu starea ,,mașinilor" la care mă refer eu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 17 Sep 2006 12:40:51    Titlul subiectului: 64474

Acest 569 este probabil din 1990, deci are 16 ani, e DAC, si-a facut probabil numarul de kilometri, probabil mai avea probleme (s'a rupt sasiul sau eu stiu ce altceva) si asta e. Din pacate, tot ce se strica acum din DAC'uri, se taie. Vin mertanele. Raman Ikarus in locul DAC'urilor. Pe urma, raman DeSimoanele in locul Ikarusurilor. Asta e. Daca nu gasesti o solutie sa opresti timpul, accepta ideea.

Nu stiu cati isi mai amintesc de venirea autobuzelor 112 UDM incepand cu 1988. Practic, intre 1988 si 1990 au venit aproape 750 autobuze (1725..1974?, 2001..2350 si 452..593??), iar apoi a inceput seria 2453..2653, deci inca 200. Practic, intre 1989 si 1991 s'a decimat intregul parc de 117UD si Roman, apoi incetul cu incetul si IK4.
Pana in 1993 erau 1000 autobuze UDM, care au inlocuit tot ce puteau inlocui.
In aceste conditii, chiar daca un autobuz mai vechi se mai putea repara, nu se mai obosea nimeni.
Poate daca nu veneau Mertanele anul acesta, 569 reaparea sub alt numar sau in fine, neonul roz si cel verde la un autobuz, iar scaunele la altul Twisted Evil

Off-topic: Acier a avut dreptate. La Militari a existat autobuzul 117 UD scurtat, cu numarul 3600. Scurtat inseamna ca troleibuzul 57 de la Timisoara, adica se termina unde trebuia sa fie articulatia.
P.S. 1725..1974 include si cateva 117UD.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ratbmetrou



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iul/2010
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Sep 2006 00:20:37    Titlul subiectului: hthtrhthtrtrh 64543

Dragos, nu ati apucat sa discutati problema pastrarii DAC-urilor cu nimeni din conducerea RATB in timpul intalnirii?
Pe undeva iti dau dreptate: DAC-urile bune puteau fi trimise pe liniile de periferie sau cele care circula mai rar, iar traseele "vedeta" puteau primi linistite vehicule mai "performante" (imi rezerv dreptul de a fi in dubii in privinta unora vechi mutate dintr-o parte in alta).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 19 Sep 2006 00:28:05    Titlul subiectului: 64544

Păi...neoficial ni s-a spus ca până la 1 martie 2007 să le casăm pe toate" din motive de genul ,,Strică imaginea regiei" ș.a., dar nu se gândesc că imaginea regiei a fost mai șifonată de scandalul A/C de pe Mercedes decât de Dac-urile care circulă de 17 ani și lumea s-a obișnuit cu ele.
Oricum, ideea ar fi fost alta: Anul trecut( cu ceva timp înainte de licitație), Ghe. Aron a spus cu gura lui că vrea să ajungă RATB-ul la 2000 de autobuz în 2006. Ori...la ritmul în care se taie, extinderea de parc va fi de cel mult 150 de autobuze, care oricum nu se va simți pentru că sunt n Ik260 și De Simoane în RK-uri care se fac cu viteza melcului, deci stau pe bară mult timp, iar Mercedesurile, după cum probabil a observat toată lumea, nu intră decât pe linie care se fac în toatalitate cu Mercedes, deci daca se strica vreunul la o autobază cu puține asemenea vehicule (de exemplu Militari care are 12 bucăți și zilnic sunt toate la stradă) că nu se poate pune altfel de autobuz în loc pentru că așa sunt recomandările oficiale. Valabil și pentru Ferentari (122 și 126)...dacă se strică Mertzanul nu mai bagă nimic, deși Dac-urile de pe 428/408 freacă mult menta la Ghencea la anumite ore.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 04 Noi 2006 00:25:13    Titlul subiectului: dac1 65696

Majoritatea autobuzelor Dac din autobaza Titan aveau cutii de viteze noi! Deci s-a investit în ele și mai puteau circula ani buni. Cu investiții minime putea chiar să fie aduse la standarde europene dpdv al poluării (înlocuirea motorului).
Un exemplu de oameni deștepți sunt englezii...Londra are în exploatare celebrele autobuze cu etaj de peste 40 de ani. Dac-urile fac parte din istoria Bucureștiului, dar și din istoria multora dintre noi. Câți dintre voi nu merg cu aceste autobuze de ani de zile? Se mai distruge puțin din istoria Bucureștiului, la fel cu s-au casta și Ik4 și Roman 112 acum mulți ani și la fel cum s-au tot demolat o parte din clădirile istorice ale Bucureștiului de-a lungul vremurilor . . .Într-o țară civilizată, autobuzele scoase din circulație ar fi fost vândute operatorilor privați.
#2277



2277-615-004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  133.55 kb
 Vizualizat:  de 18907 ori

2277-615-004.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 4 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community