Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Oct 2006 22:48:48 Titlul subiectului: MAN |
65162 |
|
Sunt necesare niste raspunsuri la obiect:
1) Mercedes Citaro din dotarea RATB sunt limitate electronic la aproximativ 80 km/h, limitarea o fac cei de la EVOBUS Bucuresti, masinile venind pe autostrazile europene cu 100km/h (am vazut la EvoBus o diagrama cum a venit masina, pleaca foarte repede la 100 si acolo ramine pina la urmatoarea oprire) si respectiva limitare se face din calculatorul masinii, dar cu un laptop si un cod specific (fiecare operatiune de modificare a softului are codul separat, nu exista un cod general pe toata masina)
2) In spatele scaunului de pe pasajul rotii stinga fata se afla rezervorul care dupa un anumit timp de funtionare se incalzeste datorita returului de combustibil nefolosit de motor motorina fiind calda pe retur deoarece trece prin motorul cald.
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
andrei cristinel
Data înscrierii: 10/Oct/2006 Ultima vizita: 03/Mar/2007 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Oct 2006 09:21:52 Titlul subiectului: mmmm |
36025 |
|
Va anunt ca la Militari a cazut deja un Mercedes cu cutia de viteze{9000 km} 4135. Si finisajele lasa de dorit la aceste masini. Imi pare rau, dar nu am nici o poza sa va trimit cu el tractat.
Dar la Kogalniceanu am fost fotografiati {mercedes tractat} de un tinar. S-ar putea sa apara pe undeva poza. Trimite titularul de pe 4135.
Mercedes Citaro lasa de dorit. O achizitie mai proasta nu a existat. Pornesc foarte greu, sunt foarte rigide si foarte joase pentru strazile noastre.
|
|
Sus |
|
|
RobertC
Data înscrierii: 29/Mai/2006 Ultima vizita: 26/Iul/2009 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti 4 (Obregia)
|
Trimis: Mie 18 Oct 2006 12:48:46 Titlul subiectului: |
36037 |
|
Diferenta dintre autobuzele fara aer conditionat si cele cu ar fi fost de 8000 euro / buc.
Deci in loc de 188.000 euro, ar fi costat 196.000 euro / buc.
Asta inseamna ca in loc de 500 buc ar fi luat 480 buc.
Mai bine cu 20 buc mai putin decat fara aer conditionat!
In fine, problema era de consum. Cu aerul pornit integral in salon probabil ca ar fi consumat cu vreo 3litri/100km mai mult...
_________________ Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade |
|
Sus |
|
|
Horia Radulescu
Data înscrierii: 28/Iul/2006 Ultima vizita: 20/Mar/2024 Mesaje: 83 Locație: Mulhouse (Franta)
|
Trimis: Mie 18 Oct 2006 15:35:26 Titlul subiectului: |
36046 |
|
Citaro I cu 3 usi de la VAG din Freiburg (produse in 2004-05) au costat cam 215 000,- cu clima reversibila;
Este insa vorba de versiunea cu 3 usi fara dulap (adica cu podeaua ridicata la usa a-3a!
|
|
Sus |
|
|
Magnum
Data înscrierii: 13/Mar/2007 Ultima vizita: 07/Feb/2021 Mesaje: 149 Locație: Suceava
|
Trimis: Mie 18 Oct 2006 19:00:24 Titlul subiectului: |
36061 |
|
RobertC a scris: | In fine, problema era de consum. Cu aerul pornit integral in salon probabil ca ar fi consumat cu vreo 3litri/100km mai mult... | Consumul aerului conditionat se masoara in:
litri carburant/ora.
La autobuzele Mercedes Conecto din Timisoara, consumul aerului conditionat este de 5 litri motorina/ora.
_________________ MAGNUM |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 25 Oct 2006 14:48:28 Titlul subiectului: |
65462 |
|
Legat de franare, se simte de parca franarea se face undeva direct pe transmisie (intre cutia de viteze si diferential), in loc de niste tamburi langa roti... nu stiu, dar asta este senzatia pe care mi-o da frana care e aplicata cand stationeaza...
Si de unde vine senzatia asta? Mai ales ca intr-o poza postata pe forum, cu puntea ZF de pe Citaro, se vad un set de discuri montate outboard?
Poate din cauza ca placutele nu ating discurile decat dupa o frana de motor/retarder?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
24.06 kb |
Vizualizat: |
de 15091 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 25 Oct 2006 21:06:43 Titlul subiectului: |
65466 |
|
Neamtul a gindit masina pentru o densitate de 4 calatori/mp, iar la noi este dublu 8 calatori/mp, de asta sunt asa putine bare de sustinere...
DAF-ul are tamburi si nu are ABS, pe cind Mercedes-ul are discuri pe toate rotile, abs, edb si alte traznai care asigura o frinare eficienta (a nu se citi lina). Am avut si eu "ocazia" sa testez franele la Citaro in caz de urgenta, din salon se auzeau numai "multumiri" si m-am ales si cu podeaua curatata de praf de la usa 2 pina in fata, noroc ca nu s-au spart geamurile interioare din dreptul usilor...
Concluzia... cand mergeti cu Citaro, aveti grija unde va postati
Sau, mai bine spus, tineti-va sdravan de bare, ca nu se stie, si evitati panourile de sticla de dupa usi...
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
Manimal
Data înscrierii: 19/Oct/2005 Ultima vizita: 30/Apr/2008 Mesaje: 92 Locație: Bucuresti 5
|
Trimis: Vin 27 Oct 2006 16:06:44 Titlul subiectului: |
65488 |
|
vreau sa spun ca si pe citaro era un sofer care facea numai faze de genul asta ... in 126 eram, trafic full pe stirbei voda pana in cismigiu, masinile din fata lui nu se miscau de loc... se oprea la 2 m de masina din fata apoi ridica picioru de pe frana, masina se zdruncina pornea singura apoi iar frana apoi la fel ... si se misca cate 20 de cm odata, cred ca era distrus sau ceva in genul asta ca il injurau toti din autobuz
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 27 Oct 2006 16:37:48 Titlul subiectului: |
65490 |
|
Dacă e Citaro, șoferul trebuie să apese pe un buton ca să rămână frânat autobuzul (deh... că doar e Mertzan cu pretenții... la De Simon, mecanismul respectiv e cuplat la pedala de frână și nu mai trebuie să apese niciun buton șoferul).
|
|
Sus |
|
|
ratbmetrou
Data înscrierii: 01/Iul/2006 Ultima vizita: 25/Iul/2010 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 02 Noi 2006 18:00:37 Titlul subiectului: trhtrhtr |
65591 |
|
Mare dreptate a avut Nicu Amza cand a spus la un moment dat "mare atentie la panourile de sticla de langa usi"! Astazi am vazut 2 Citaro care avusesera de suferit la panourile de sticla de la usa din miloc, pe sensul de mers. Probabil s-au spart la vreo frana brusca, cand oamenii au venit gramada peste ele. La unul dintre vehicule se taiase un geam dupa forma celui original si se inlocuise, dar se vedea ca e diferit (alta nuanta, muchiile erau taiate tramb si ciobite).
|
|
Sus |
|
|
valentin07
Data înscrierii: 27/Sep/2006 Ultima vizita: 10/Noi/2009 Mesaje: 28 Locație: Bragadiru (jud. IF)
|
Trimis: Dum 05 Noi 2006 12:50:23 Titlul subiectului: merc |
65773 |
|
Culoarula de la dintre usile 2 si 3 este foarte prost gandit. Sincer sa fiu, nu cred ca un Citaro e mai incapator decat un Daf. Parerea mea e ca felul in care au lucrat nemtii la interiorul acestui autobuz lasa de dorit.
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 05 Noi 2006 12:54:30 Titlul subiectului: |
65774 |
|
Nemtii au lucrat foarte bine autobuzul, aglomeratia din Bucuresti e de vina, autobuzul asta nu este pentru Bucuresti unde este de 3x mai aglomerat decat au gandit ei. Mijlocul este bine gandit, incapator, senzatia de proasta organizare este data de faptul ca scaunele sunt ridicate mai sus.
|
|
Sus |
|
|
Liviu1983
Data înscrierii: 06/Iun/2006 Ultima vizita: 29/Feb/2024 Mesaje: 72 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Vin 10 Noi 2006 16:13:00 Titlul subiectului: |
65991 |
|
Azi, pe traseul liniei 336 a fost prima data cand am vazut ca soferul foloseste microfonul pe care il are in cabina. Motivul? Bineinteles, o cearta...intre pensionari. ,,Taceti din gura! Vreau sa conduc linistit!" s-a auzit puternic de la difuzoarele autobuzului. Oamenii, surprinsi probabil, au tacut malc, chiar a fost prea multa liniste pana in centru...
|
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Mar 14 Noi 2006 20:05:36 Titlul subiectului: bbb |
66214 |
|
La Pipera ajung toate Mercedes-urile inainte de a fi scoase in traseu. Acolo li se monteaza instalatiile pt sistemul de taxare de catre cei de la UTI si se modifica trapele de cei de la Mercedes.
_________________
|
|
Sus |
|
|
Ice
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 17/Feb/2021 Mesaje: 258 Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)
|
Trimis: Mie 15 Noi 2006 20:30:43 Titlul subiectului: |
66256 |
|
Si mertzanele au inceput sa scartaie la frane. Am mers azi cu #4233 pe 335, si cum se apropia statia sau semaforul, se auzea un scartait. Ce-i drept destul de discret, nici pe departe ca la DAFuri, dar oricum, ar trebui sa dea de gandit faptul asta. Pe 335 sunt d-abia de la sfarsitul lui iulie... Dar poate este doar un caz izolat
_________________
|
|
Sus |
|
|
DanCld
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Mai/2007 Mesaje: 86 Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)
|
Trimis: Joi 16 Noi 2006 10:42:46 Titlul subiectului: |
66280 |
|
Toate masinile fac asa cand incep sa se uzeze placutele de frana si incep sa se "aseze" mai bine pe discuri. Fenomenul apare mai ales la masinile noi dupa cateva mii de kilometri, si dispare dupa alte cateva mii cand placutele "termina" de "sapat" in discuri! De asemenea la masinile vechi apare problema asta dupa ce se inlocuiesc placutele de frana (eventual si discurile), in acelasi context de uzura!
Oricum, e ceva normal - doar ca, tinand cont de dimensiunea pieselor in discutie la un autobuz, zgomotul e mult mai intens si mai deranjant la acestea din urma decat la un "turism"!
_________________ ... ard zilnic în relanti 1 litru de motorină doar pentru aer condiționat și pentru muzică |
|
Sus |
|
|
florin
Data înscrierii: 16/Iul/2006 Ultima vizita: 30/Iun/2023 Mesaje: 79 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 17 Noi 2006 10:06:04 Titlul subiectului: |
66352 |
|
Știe cineva ce-i cu niște Citaro parcate în față la Griro SA (Calea Griviței)? Aseară, de exemplu, erau 2: "Citaro 100" și încă unul căruia nu i-am văzut numărul. Am mai văzut și altă dată câte unul pe acolo.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 17 Noi 2006 21:36:13 Titlul subiectului: |
66389 |
|
Autobuzele sunt folosite pentru a-i transporta pe cei de la Poliția Comunitară a sectorului 1, care are un sediu în dreptul stației de metrou Grivița, pe sensul spre Străulești. În fiecare dimineață e parcat acolo cel puțin un autobuz, fie el Mercedes, fie Daf, fi chiar De Simon...
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 22 Noi 2006 17:47:48 Titlul subiectului: 77zzzz |
66697 |
|
Ice a scris: | Si mertzanele au inceput sa scartaie la frane. | Citaro au frane cu disc cu placute nemtesti (Knorr Bremse). N-ar trebui sa scartaie, deja...
De saptamna viitoare, un coleg o sa inceapa sa lucreze la importatorul autobuzelor ce fac subiectul acestui topic, si se va ocupa de procesarea garantiilor. Din ce mi-a spus, deja vreo 3 Citaro au primit transmisii noi (sunt Voith DiWa), ca urmare a unor probleme aparute.
Este in plan transformarea geamurilor batante in glisante. Cred ca e prea scump sa dai jos geamurile alea lipite si sa le inlocuiesti cu unele mai mici, care sa lase loc geamurilor glisante, iar modificarile cred ca vor fi facute de importator, la standardele Mercedes.
In orice caz, productia de Citaro se va muta in Turcia in cursul anului viitor.
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 22 Noi 2006 18:06:30 Titlul subiectului: |
66703 |
|
Este in plan transformarea geamurilor batante in glisante, dar daca operatia se face in stil romanesc cu plexiglass si silicon mai bine sa le lase asa.
Oricum e mai bine cu geamuri glisante. Dar oare e de ajuns, e suficient? Mai ales cand autobuzul este full...Nu stiu de ce nu mai fac ei o investitie ca sa puna si AC.
Asta e singurul lucru care strica cele mai bune autobuze pe care le-a avut Bucurestiul vreodata.
|
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Sâm 25 Noi 2006 11:56:44 Titlul subiectului: |
66973 |
|
Ideea ca ar fi Mercedesurile mai bune decit MANurile este o apreciere subiectiva. Si apoi, trebuie vazute diferentele intre modelele propuse de cei doi constructori.
Un exemplu foarte flagrant, este Parisul.
Avem vreo 70 de Mercedes Citaro in verisiune autorutiera 12m cu 2 usi, puse in circulatie cu mare intarziere la inceputul anilor 2000, din cauza defectiunilor constate inca din garaj. Apoi, au avut probleme peste probleme, de ajunsese RATPul sa planuiasca revinderea lor... Cu timpul, datorita schimbarilor de piese si a unei delegatii de la Evobus (care a puricat masinile timp de citeva saptamani) s-au mai imbunatatit. Dar, tot mai vedem din cind in cind Agora pe autostrazile din jurul orasului, semn ca nu s-a rezovat totul ! In plus, arata uzate de parca ar avea 12 ani, si nu 6 !
Avem si vreo 100 de MAN NL223 (12m, 2 usi) care circula si ele de citiva ani, fara nici o problema. Soferii sint nebuni dupa ele. Arata ca niste bijuterii si acuma.
Teoria mea este ca, pt viitorul lot de 500 de vehicule, Mercedes poate sa ne propuna preturi la planseu, datorita comenzii precedente. Dar, nu stiu ce este in capul lor, si inca mai putin ce este in cel al primariei Bucuresti.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 28 Noi 2006 18:36:09 Titlul subiectului: |
67242 |
|
Am aflat cu surprindere ca motoarele de pe Citaro au limitare de turatie la 1500 rpm (pe langa cea de viteza la 60 km/h). Pentru ITP se face un scurt intre 2 pini ai mufei de diagnoza si limtarea se duce la 4000 rpm , desi se obtin 2700 rpm la proba de fum.
RATB au trimis la Evobus 2 autobuze sustinanid ca au consum de ulei de 10l in 6 luni. Cum autobuzele nu ardeau uleiul (proba de fum era muuult sub limitele legale),si motoarele erau curate, e usor de imaginat unde a ajuns uleiul, asa ca s-a procedat la sigilarea jojei, busonului de umplere si a celui de golire. Cred ca sigiliile alea au redus consumul de ulei drastic!!!!!!
Cutiile de viteze cazute au fost inlocuite pe garantie de Voith, iar reprezentanta din Romania nu a reusit sa le repare.
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 29 Noi 2006 00:09:12 Titlul subiectului: |
67267 |
|
einstein1984 a scris: | Am aflat cu surprindere ca motoarele de pe Citaro au limitare de turatie la 1500 rpm (pe langa cea de viteza la 60 km/h). Pentru ITP se face un scurt intre 2 pini ai mufei de diagnoza si limtarea se duce la 4000 rpm , desi se obtin 2700 rpm la proba de fum. | Care a mai scos si asta? Nu odata s-a dus turometrul la 1800 rpm
A, puteai sa zici toata fraza, ca nu depaseste 1300, nu 1500, pe liber, adica scoasa din viteza, asa da...
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Mie 29 Noi 2006 16:49:08 Titlul subiectului: |
67296 |
|
Am observat o chestie la Citaro astea. Stiu ca inital acele benzi de cauciuc de la baza usilor, alunecau lejer cand se deschideau acestea. Acum am observat ca au inceput sa se agate in prostie de podea, si uneori ajuns sa se indoaie in niste pozitii foarte ciudate, de te intrebi daca va mai ajunge la forma initiala. S-a intamplat ceva cu ele de au ajuns asa??
_________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 29 Noi 2006 21:44:45 Titlul subiectului: |
67338 |
|
Un coleg a facut testele de fum la niste citaro si a trebuit sa scoata limitarea de turatie ca sa le poata face corect. Ciudata alegere, sa le limiteze turatia doar la mers in gol.
|
|
Sus |
|
|
|