Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Semnal de alarma sau frana de urgenta ?

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
ratbmetrou



Data înscrierii: 01/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iul/2010
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Sep 2006 16:20:39    Titlul subiectului: kuyk 64839

Stie cineva cum se poate actiona semnalul de alarma din vehiculele RATB in conditiile in care nu ai geanta de scule la tine sau barem un sfic/cleste/patent? In multe vehicule semnalul de alarma e blocat, tinut sub cheie, incuiat...
Imaginea este surprinsa in tramvaiul 32, #248.
In unele vehicole semnalul de alarma sau butonul de deschis usa in caz de urgenta se afla intr-o mica nisa prevazuta cu usita. Iar acea usita, acel capac, este de multe ori inchis cu sarma sau chiar si cu lacat (am vazut eu, dar nu am pozat ca nu aveam telefon cu camera pe vremea aia).
In orice caz, Dragos, intrebarea mea ramane: CUM S-AU GANDIT DELIRANTII DE LA RATB CA VA ACTIONA UN OM RESPONSABIL SEMNALUL DE ALARMA IN CAZ DE PERICOL? Si cand spun "om responsabil" nu ma gandesc la pustanii de liceu care freaca mecanismele masinii doar ca s-o strice sau sa se distreze (e cam acelasi lucru pt ei). Deci? Cum actionez semnalul? Cu preaviz de 15 zile? Mad Ca sa parafrazez pe cineva: "Romanul, tot tzaran..."



RF_32#248.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.24 kb
 Vizualizat:  de 6312 ori

RF_32#248.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 04 Dec 2006 23:54:00    Titlul subiectului: Semnal de alarma sau frana de urgenta ? 40242

Scuze ca fac un topic pentru asa ceva si pentru ca la ora aceasta poate nu mai sunt in stare sa scriu bine. Dar aceasta este o mare intrebare, la care prefer sa aflu raspunsul fara a incerca in practica.
In general la tramvaie, dar mai ales la CFR, am observat ca scrie, spre deosebire de celelalte limbi (la CFR), "Semnal de alarma", dar in alte limbi scrie (tradus): "Frana de urgenta". Pe tramvaiele germane scrie "Notbremse", iar pe cele din Rotterdam scrie probabil "noodrem", adica tot acelasi lucru: "FRANA de urgenta". De unde pana unde atunci semnal de alarma, daca de fapt acesta opreste trenul sau tramvaiul ?
Daca e doar un buton care atentioneaza conducatorul vehiculului, de ce ar scrie "frana" pe ele ?
Am observat la metrou ca intr'adevar s'a declansat odata o alarma, dar nu stiu daca mecanicul a venit pana acolo doar s'o opreasca sau mai trebuia sa faca ceva ca sa deblocheze frana.
Deci, pana la urma ce e acest dispozitiv care poate salva vieti sau sa-ti strice ziua spre amuzamentul altora ?
P.S. Ca sa fie tacamul mai complet, italienii spun "freno di sicurezza", iar in franceza am vazut ca scrie "alarme". Rusa nu stiu, daca o mai scrie pe vagoane. In spaniola nu stiu cum se spune si nici daca scrie pe vagoanele CFR. Poate pe troleibuzul 7335 daca o fi scris. Din documentarele despre cai ferate, in engleza se foloseste denumirea "emergency brake", deci tot frana de urgenta.
Este ciudata duplicitatea exprimarii in limbi diferite pentru acelasi dispozitiv. Daca e semnal de alarma, OK, daca e frana, OK, dar ambele in acelasi timp ? Asta nu inteleg. Daca este una, de ce in alta limba e altceva ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 05 Dec 2006 14:29:59    Titlul subiectului: 40275

Fără a putea pretinde că este o certitudine, mie mi se pare corect ca denumirea de frânare de urgență, ca acțiune, (și implicit și a dispozitivul care o comandă) să se refere strict la acțiuni și dispozitive comandate DOAR de mecanicul/vatmanul respectivului vehicul, așadar acționate de personal calificat. La locomotive, de exemplu, dispozitivul care comandă frânarea/defrânarea (atenție, nu accelerarea!) se cheamă robinetul mecanicului. Denumirea de "robinet" este improprie, fiind vorba, practic, de o manetă care se rotește în jurul uni axe, permizând comutarea pe cale mecanică între mai multe poziții. Una dintre aceste poziții se cheamă chiar "frânare de urgență". În situații deosebite, mecanicul (deci nu călătorii) comută maneta pe poziția de frânare de urgență, iar aerul din conducta generală de frână este evacuat rapid din conducta de frână și atunci întregul tren frânează la capacitatea maximă de frânare, limitată doar de dispozivele antiblocare (un fel de ABS) care nu permit roților să se blocheze.
Semnalul de alarmă, în schimb, este un dispozitiv montat de regulă în spațiile accesibile călătorilor și pe care aceștia îl pot acționa în situații de pericol iminent. În momentul acționării, acest semnal comandă frânarea bruscă a trenului. Semnalul de larmă este sigilat, iar după acționarea sa trenul nu mai poate pleca de pe loc până nu vine personalul de tren care ar trebui sî cerceteze cauza acționării semnaului, să ia măsurile ce se impun și apoi să resigileze acel semnal de alarmă. Dacă acesta nu este închis și resigilat, trenul nu mai poate pleca, o mare diferență față de frâna de urgență a mecanicului, pe care acesta o are sub controlul propriu.
Acum câțiva ani s-a petrecut un accident grav, cu un tren de călători care trecea printr-un trunel foarte lung. Trenul a luat foc și oamenii, panicați, au tras semnalul de alarmă și trenul s-a oprit în tunel, arzând. Firește că trenul nu a mai putut pleca de acolo ulterior și mulți oameni au avut de suferit din cauza incendiului. Din această cauză, tendința actuală este ca semnalul de alarmă accesibil călătorilor să nu mai comande direct frânarea trenului, ci doar să-l avertizeze pe mecanic despre acționarea semnalului, iar mecanicul să decidă dacă este posibil sau nu să oprească trenul exact în acel loc. Dacă trenul ăla care a luat foc ar fi fost dotat cu acest dispozitiv modern, mecanicul n-ar mai fi oprit în tunel, ci imediat după ieșirea din el, unde călătorii ar fi avut mai multe șanse de salvare...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community