|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Dum 26 Noi 2006 13:20:23 Titlul subiectului: |
67044 |
|
Era bine daca se adopta o schema unica pentru fiecare categorie de transport. Tramvaiele sa fie albastre sau galbene, troleibuzele sa ramana verzi (chiar imi plac Astrele alea ), iar autobuzele sa arate cum arata Citaroul ala modificat, cu braul gri si dunga galbena. Arata genial.
Dar ma mir cum de nu s-a ridicat niciodata pana acum problema unei scheme pentru metrouri. Pentru fiecare magistrala, garniturile sa aibe pictata o dunga, daca nu altceva, in culoarea respectivei magistrale. Albastru pentru cele pe M2, rosii pentru M1 etc... Acuma nu este imperativ acest lucru, dar daca se vrea extinderea retelei, si mai ales daca vor ajunge M1 si M3 sa circule din nou laolalta pe tronsonul Eroilor-Nicolae Grigorescu, e deja nevoie de un mod de diferentiere... Aberez eu meotruusor a scris: | Am trait sa o aud si pe asta - galben + rosu nu e schema vioaie. Atunci o schema maro si negru ar merge mult mai vioi , culoarea pamantului si a ruginei... | Aia ar putea fi schema unica pentru liniile preorasenesti
_________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 26 Noi 2006 15:17:36 Titlul subiectului: |
67047 |
|
Eu cred ca au vrut ca poporul cu probleme la urcare sa vada unde trebuie sa se duca daca vrea sa urce mai usor si cam cat se poate intinde in interiorul acelui vehicul
Cred ca dunga respectiva, poate desenata din motive estetice, urmareste podeaua si prin asta ofera o informatie persoanelor din categoria mentionata mai sus. N'ar fi exclus ca si dungile de la autobuzele mai vechi sa marcheze de exemplu unde este podeaua in interior si o dunga mai sus unde este nivelul scaunelor.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 26 Noi 2006 17:45:19 Titlul subiectului: |
67063 |
|
bogdan_buc a scris: | Era bine daca se adopta o schema unica pentru fiecare categorie de transport. Tramvaiele sa fie albastre sau galbene, troleibuzele sa ramana verzi (chiar imi plac Astrele alea ), iar autobuzele sa arate cum arata Citaroul ala modificat, cu braul gri si dunga galbena. Arata genial.
Dar ma mir cum de nu s-a ridicat niciodata pana acum, problema unei scheme pentru metrouri. Pentru fiecare magistrala, garniturile sa aibe pictata o dunga, daca nu altceva, in culoarea respectivei magistrale. Albastru pentru cele pe M2, rosii pentru M1, etc... Acuma nu este imperativ acest lucru, dar daca se vrea extinderea retelei, si mai ales daca vor ajunge M1 si M3 sa circule din nou laolalta pe tronsonul Eroilor-Nicolae Grigorescu, e deja nevoie de un mod de diferentiere... | Ai zis exact ceea ce este si in Budapesta: Troleibuze rosii, tramvaie galbene, autobuze albastre, linii exprese rosu+albastru, trenul de periferie verde, linia M1 galben, M2 albastru, M3 rosu iar viitoarea M4 verde. Si arata foarte elegant asa!
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 26 Noi 2006 17:45:49 Titlul subiectului: |
67064 |
|
Schema AGG nu o consider urata, dar nici "spectaculoasa" nu e, de aceia imi place, ca e subtila si eleganta (a se gandi lumea la Castrosua cand erau noi) pe atunci nu se plangea nimeni de ele sau de culoare.
Ce cred ca ar fi urat ar fi un autobuz vopsit in culori stridente fara consideratii cromatice...
Dar pana sa uniformizeze RATB-ul, cred ca ar fi cazul sa nu permita colantele din fata masinii (Rocaruri mai nou), cu tot felul de stelute, semne nike si alte prostii, deloc profesionale...parca ar fi autobuze din Mexic
Apropos de 306, daca tot intra pe 41 pana la venirea Bombardierelor, de ce nu s-a mentinut schema cu rosu?
ceva asa...
41 a incercat sa aiba schema proprie de o vreme, dar cum au fost cele roz, asa probabil vor ajunge vagoanele cu rosu pe trasee ca 8...acum se incepe cu galben (bine ca nu oranjul vechi), cat o dura pana vin Bombardierele....sau Bucur LF cenusiu...
Nu sunt urate nici una...dar macar sa se strabileasca, ca il tot numesc metrou usor, dar publicul daca nu vede ceva deosebit (macar doar prin schema), tot tramvai ii va zice...
...a remarcat cineva ca V3A-CH-PPC, cel galben are lumini de pozitie in plasticul acela rosu, si cel alb/galben/gri, nu are...gaura trebuia si ea sa fie...dar nu prea e "inginereste" sa faci asa...mai ales ca plasticul acela pare deja lipit...
O alta idea care mi-a venit....
Cand vehiculele sunt noi, ar putea avea o schema originala, care sa atraga atentia asupra lor...(ca sunt noi, nu?), dar dupa ce se mai invechesc si trebuie sa treaca prin URAC, se pot aduce la schema actuala...
Asa nu sunt pestrite toate, si nici monotonie
Asa m-am gandit sa arate 098
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
690.93 kb |
Vizualizat: |
de 16726 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
1689
Data înscrierii: 23/Ian/2006 Ultima vizita: 19/Mar/2009 Mesaje: 87 Locație: (Germania)
|
Trimis: Dum 26 Noi 2006 18:15:58 Titlul subiectului: |
67066 |
|
Mie mi s-au parut potrivite reclamele cu Camel (albastru) de pe Ikarus-uri (la inceputurile lor bucurestene).
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 26 Noi 2006 19:36:38 Titlul subiectului: |
67073 |
|
castrosua a scris: | A remarcat cineva ca V3A-CH-PPC, cel galben are lumini de pozitie in plasticul acela rosu, si cel alb/galben/gri, nu are. | Se monteaza si pe acela mai la sfarsit, odata cu farurile si stopurile. castrosua a scris: | Gaura trebuia si ea sa fie...nu prea e "inginereste" sa faci asa...mai ales ca plasticul acela pare deja lipit... | Plasticul acela de fapt nu e plastic. Toata partea din fata este din fibra de sticla prefabricata.
O sa arate bine, au ei metodele lor, altfel se vedea pe Bucur sau 306.
Autodromo arata bine in schema in care este el rosu , la fel si troleibuzul portocaliu.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.96 kb |
Vizualizat: |
de 18337 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Dum 26 Noi 2006 20:27:47 Titlul subiectului: jkujyujjty |
67091 |
|
Sunt singurul caruia i se apre ca Autodromoul ala ar arata oribil in schme RATB?? Mult mai bine ii sta in rosu
_________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 26 Noi 2006 21:19:41 Titlul subiectului: |
67096 |
|
Problema e ca sunt unicate...ca model si la culoare....
O alta varianta care la un moment dat a aparut la V3AM, a fost AGG plus albastru
metrou.usor a scris: | Plasticul acela de fapt nu e plastic. Toata partea din fata este din fibra de sticla prefabricata. | Bine, cand am zis plastic...m-am cam gandit la ceva care nu e metal...hehe...dar vad acum ca e o singura bucata...totusi nu era mai usor sa dea gaura apoi sa vopseasca?...intrebare retorica...sunt curios cum o sa arate cand e gata...
Mi-ar place sa vad si ceva asa, un DAC precum cel din poza...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
186.84 kb |
Vizualizat: |
de 16712 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Dum 26 Noi 2006 23:53:32 Titlul subiectului: |
67124 |
|
Un raspuns pentru Trix: schema de culoare vizibila pe de Simon si DAF a fost facuta de un arhitect, platit de RATB. Aceasta schema a mai fost aplicata si citorva autobuze si troleibuze Rocar 112/212/312, precum si unui numar relativ mare de tramvaie (Tatra, V3A...)
As vrea si eu sa stiu de ce de la un moment dat, RATBistii nostri au uitat schema de culoare platita cu bani grei, si s-au pus sa vopseasca vehiculele cum il taia capu' pe maistru' Michi Anghel din URAC: care cu mov, care cu verde, altele cu rosu...
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 00:34:51 Titlul subiectului: 5000 |
67126 |
|
Vise pentru RATB...ca se aplica moda asta la greu, instalate lifturi pentru scaune cu rotile, aer conditionat, afisaje digitale. Cei care se pricep vad ca sunt masini vechi, dar publicul calator nu vede decat o masina "noua"...si plus e mai ieftin, (daca se tine masina si nu se caseaza)....
Un "tuning" frumos ar fi acesta...ma joc si eu cu photoshopu,printre altele...poate cine stie, nimeresc ceva care ar merita propus RATB-ului
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
404.75 kb |
Vizualizat: |
de 16715 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
547.57 kb |
Vizualizat: |
de 16715 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 13:13:17 Titlul subiectului: |
67140 |
|
Mihai a scris: | Personal nu-mi place schema rosu cu galben, mai ales ca rosu + galben e o schema cromatica foarte folosita. M-as astepta la ceva mai vioi. | Asta ti se pare destul de vioi ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
316.06 kb |
Vizualizat: |
de 18147 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 14:19:45 Titlul subiectului: |
67142 |
|
andrei a scris: | Schema de culoare vizibila pe de Simon si DAF a fost facuta de un arhitect, platit de RATB | Arhitectii... ca baietii, tot o pila a cuiva care s'a gandit ca n'ar fi rau sa manance o painisoara si de la RATB, ca deh, e banu' public si e satios.
In alte tari exista demult termenul consacrat deja de "designer" sau "art director", practicantul acestor meserii fiind mult mai in drepturi sa se ocupe de problemele de imagine vizuala ale unei companii oarecare. Arhitectii nu se mai ocupa de asa ceva decat in cazul in care au denumirea de mai sus. Dar motivul pentru care RATB-ul nu are o imagine consistenta este altul si se numeste buget. Una este sa dai o teapa de sezon cu o schema de vopsire si alta e sa faci o licitatie onesta pentru un caiet de identitate, cu scheme, fonturi, proportii etc. Daca a fost vreodata o preocupare in acest sens (greu de crezut), in mare parte s'a rezolvat intern, sarcina cazand in bratele arhitectilor de la biroul de proiectare, care la randul lor sunt pe jumatate ingineri. Asta e motivul pentru care parcul de vehicule e in situatia de "floarea cu 7 culori" (basm chinez).
Publicitatea. Nu stiu ce tarife practica RATB-ul pe spatiu/durata (daca tineti mortis o sa ma intersez), dar omul lor de media (cel care administreaza spatiile de reclama) nu pare sa fie prea activ si cu atat mai putin instruit. Impresia este ca ei asteapta mai degraba sa vina firma X si Y sa'i intrebe de sanatate decat sa isi promoveze spatiul disponibil. In contrapartida, beneficiarii si agentiile de publicitate deseori nu stiu ce tipuri de vehicule sunt in circulatie, asa ca cel mai sigur este sa imbrace autobuzul in autocolant. Daca afla, in ultimul moment, refac grafica in functie de "creativitatea echipei" mai mult sau mai putin inspirat.
Avand in vedere ca art-directorii sunt oameni de creatie, boemi in consecinta, cu greu pot deosebi mai mult de 5 tipuri de fonte, cu atat mai putin un DAF de un Ikarus. Chiar daca artistul trece peste acest handicap, clientul da verdictul final si daca ne gandim ca toti absolventii de facultati cu profil economic au o inclinare nativa catre artele grafice, rezultatul este pe masura. De fapt, e un cerc vicios, pentru ca traim in Romania, nu?
In concluzie, nu va faceti iluzii ca mai devreme de 30-40 de ani sa ajungem la un consens vizual, o masura a lucrurilor si fermitate in general.
|
|
Sus |
|
|
Mihai Vizitator
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 14:51:51 Titlul subiectului: |
67143 |
|
Acier, nu numai ca imi fac iluzia, dar chiar nutresc speranta ca in urmatorii 2-3 ani vor surveni schimbari majore. Exista operatori mari de transport la nivel european care au mirosit o afacere interesanta chiar in transportul public urban.
Eu un pionierat la nivelul UE, asa ca e greu de spus in ce directie vor merge lucrurile. Dar nu m-ar mira ca un astfel de operator fie sa devina concurent serios RATB (nu vorbesc de dube si maxi-taxi), fie sa faca o oferta serioasa de cumparare a RATB, chiar daca nimeni nu s-a gandit sa vanda regia sau sa concesioneze exploatarea transportului public.
Oricum, presiunea concurentiala si de imagine - Bucurestiul, totusi este o cpaitala europeana si devine capitala UE - va creste de la anul. Si pur si simplu nu va mai fi accebtabila indolenta si neglijenta.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 15:26:27 Titlul subiectului: u6u56 |
67148 |
|
...vad ca nu ar avea succes 812 in AGG, dar troleul in ceva similar Astrelor?
si asta replica la ghiveciul de culori....
Putin mai in gluma, dar RATB nu ar fi prima cu scheme din astea, Salonic are o schema foarte colorata
...cine isi aduce aminte de variante a schemei alb/galben/gri
din cate stiu era un singur cuplu...dar nu mai tin minte decat "remorca" 3420
Pana la urma, culoarea este un detaliu minor, cu care se delecteaza numai cei ca noi, care o remarcam si carora ne face placere, sau starneste discutii "controversate"..(anume dunga lu 306...este amuzant din punctul de vedere al fiecarei tabere)
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 15:33:04 Titlul subiectului: |
67150 |
|
Am trecut in revista, foarte pe scurt, schemele de vopsire din capitalele europene.
De vreo cativa ani se poarta foarte mult albul, in special la tramvaie, acordat cu designul neo-post-futurist, punctat ici-colo de argintiu si negru. Londra nu intra in discutie, fiind niste capitalisti-imperialisti nemilosi, au ramas incremeniti in schema clasica: rosu si rosu cu alb.
La Viena, aceeasi poveste.
Parisul se incapataneaza sa mai aduca o unda de verde pe strazi.
La Milano, acelasi verde interbelic a detronat portocaliul anilor '70, mai mult ca sigur ceva nu e in regula cu designul italian.
La Budapesta eternul galben al BKV a pangarit frumusete de Combino. Pacat. Traditionalismul retrograd nu duce la nimic bun, poate numai Bucurestiul sa revolutioneze cu adevarat designul urban si experimentarea a cat mai multe nuante de vopsea combinate si permutate la infinit plus 1 sa descatuseze limitele ambientului contemporan. Numai arhitect sa nu fii!
|
|
Sus |
|
|
Mihai Vizitator
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 16:26:44 Titlul subiectului: |
67160 |
|
Sunt doua lucruri distincte:
1. E nevoie de o schema unitara, un corporate image la o companie precum RATB? Fara discutie! Sunt documentatii intregi despre ce si de ce trebuie sa fie coerent in imagine ca sa dezbatem aici. Pentru cine are dubii, exista literatura de specialitate. Cine contesta asa, in lumina experientelor altora in domeniu, e cel putin naiv, ca sa nu zic neavizat.
Faptul ca RATB si Primaria Generala nu inteleg asta sau se fac ca nu inteleg, nu cred ca e o chestiune de buget. Costa mult, dar nu asa de mult comparativ cu bugetul si subventiile RATB, castigurile fiind cuantificabile in rezultate financiare. Adica aplicarea unei imagini de marca duce in mod normal la o crestere a incasarilor. Din nou, prea complicat de explicat legatura in cateva randuri.
2. Care sa fie schema de culori? Aici e o chestie de gust. Desigur, unii prefera pastelurile, altii ar prefera alb-negru. sau ceva bicolor sters. Din punct de vedere economic insa, conteaza prea putin care e schema de culori, ci mult mai mult sa fie una unitara.
Stelist fiind , raman totusi la opinia ca cea mai potrivita schema grafica a RATB ar fi cea traditionala, rosu cu crem, precum vechile tramvaie restaurate la Bucurestii Noi. Nu e SF, e logic. Doar ca in Romania, logica e SF
|
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 17:55:12 Titlul subiectului: |
67175 |
|
Si eu fiind dinamovist, consider ca schema alb-rosu se potriveste cl mai bine pe travaiele noastre actuale, anume V3Aurile .
Propun o chestie, care abia in viitor va avea sanse sa fie aplicata, acuma fiind haos in liniile RATBului. As crede ca ar fi util daca RATBul si-ar decora in mod special liniile de travai care sunt de importanta majora pentru oras, o culoare pentru fiecare linie. De exemplu asa cum e acum 41 cu rosu, sa fie si alte linii, cum ar fi 32, 34, 12 (sau viitorul 26), 21, sa aibe toate o dunga cu o anumita culoare sa fie usor diferentiate in trafic, de alte linii fantoma care nu duc in cine stie ce locuri importante.
Si oricum, legat de reclame, propun ca la orice RK, vehiculul sa fie dotat cu niste suporti speciali pentru prins reclama, ca sa nu mai existe cazul in care se duce vopseaua datorita dezlipirii ei (stim cu totii cat de oribil arata dupa aia). Iar pentru propunerea mea de mai sus, sa existe niste sine ceva, in care sa introduci o dunga de plasic colorata, deci sa poate fi schimata usor, astfel incat vehiculul sa poate fi plimbat pe mai multe linii d-astea cruciale pentru oras. E asa SF ideea asta a mea?
_________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 18:34:19 Titlul subiectului: 0000000 |
67177 |
|
De ce tin eu la traditie? Pentru ca stabilitatea, vrem nu vrem, pe asta se bazeaza. Daca toti arhitectii lu' peste prajit isi dau cu parerea si au facut din parcul RATB sorcova-vesela nu inseamna ca suntem nava amiral a urbanismului din Europa si de aiurea. E de ajuns ca de 17 ani traim intr'un gol cultural si daca intrebi pe cineva ce'si aduce aminte, reprezentativ pentru oras din perioada 1990-2000 raspunsul este liniste. Prin extensie asta se aplica intregii tari.
Paradoxal, dar dimensiunea lucrurilor o dau detaliile si nu cred ca incape comparatie intre Casa Poporului si Domul din Milano. La noi niciodata nu conteaza asta, mereu se spune merge si'asa, merge si fara aia, si fara ailalta, merge oricum pentru ca si'asa nu intereseaza pe nimeni detaliile. Cum arata un bilet de autobuz "de la noi" si unul "de la ei"? Un timbru, un plic de ceai, un ziar, orice... de ce? Pentru ca toti vrem sa fim Brancusi, Eminescu, Stefan cel Mare, dar nimeni Gheorghe care munceste si atunci ne fierbe "creativitatea" si ni se pare ca nimeni nu ne intelege! D'aia ne certam, zbieram, suntem frustrati, ne panicam si in general ne invartim in loc, fara nici o viziune, manati doar de impulsuri de moment.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 27 Noi 2006 21:45:43 Titlul subiectului: |
67191 |
|
castrosua a scris: | ...cine isi aduce aminte de variante a schemei alb/galben/gri, din cate stiu era un singur cuplu...dar nu mai tin minte decat "remorca" 3420 | 3307 + 3420. Primul cuplu de Tatre vopsit in schema "aproximativ" actuala. Singurul in varianta din fotografie.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mar 28 Noi 2006 17:58:59 Titlul subiectului: |
67231 |
|
Idea cu reclamele lipite pe un carton care se montaza pe un suport fix se face in State, numai in ultimii ani au aparut astea "wrap-around" care se intand si peste geam. Nu le suport...cu mici exceptii si alea care nu chiar acopera geamul ...exemplul Bucur cu reclama Practiker
Cu scheme, arata bine schema cu rosu pe 41, dar cand au aparut "panterele" mi-au placut foarte mult...mai ales cand erau noi, si vopseaua era asa de aprinsa ca in poza nu iti dai seama decat daca le-ai vazut pe viu
Cand am facut poze la aceste tramvaie, ele erau marcate V3A M93, sprea deosebire de cele "clasice" marcate V3a-M...
De unde e acest V3A-A3? Voi cauta poze cu placutele de pe cabine soferului cand tramvaiele erau noi...
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
power322
Data înscrierii: 20/Iun/2006 Ultima vizita: 04/Mai/2014 Mesaje: 200
|
Trimis: Mar 28 Noi 2006 18:02:10 Titlul subiectului: |
67233 |
|
Este un V3A-A3 in culoarea originala. Superba poza. castrosua a scris: | de unde e acest V3A-A3? | Este vagon modernizat la Faur SA si acum sta la depoul Alexandria. Depoul Alexandria este singurul depou care detine V3A-A3, V3A-93 (#358 si #359, vagoane modernizate la Craiova...daca nu ma insel), V3A-93M si V3A-H. Vagonul din poza este vagonul #299 care a fost pe linia 41, surprins la P-ta Presei Libere.
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 28 Noi 2006 18:02:27 Titlul subiectului: |
67234 |
|
Panterele imi plac la nebunie, pacat ca nu s-a pastrat schema aia. Si mai ales capacele de la roti. castrosua a scris: | cand am facut poze la aceste tramvaie, ele erau marcate V3A M93. | Nu V3A-93M ?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 28 Noi 2006 21:26:40 Titlul subiectului: |
67251 |
|
V3A-93M sunt cele făcute la Electroputere, după modelul lui V3A-H, dar cu acționare reostatică (în afară de #246 care are chopper).
Totuși, V3A-A3sunt singurele la care pe plăcuță scrie doar ,,V3A modernizat la Faur în anul...". Interesant că nici la RK nu au reușit să dea jos plăcuțele...deși le-au îndoit și au dat cu toate sculele în ele.
|
|
Sus |
|
|
1689
Data înscrierii: 23/Ian/2006 Ultima vizita: 19/Mar/2009 Mesaje: 87 Locație: (Germania)
|
Trimis: Mar 28 Noi 2006 23:08:38 Titlul subiectului: 000000 |
67262 |
|
In afara reclamelor de pe Ikarus-urile 260, singura initiativa consistenta de care imi mai amintesc a fost prima (re)lansare a liniei 131 (pe vremea IK 4 - aprox 1982), cind toate masinile au fost - pentru o perioada - vopsite proaspat, cu noua (pe atunci) sigla a ITB (similara celei actuale a RATB).
In afara acestor doua 'scapari', RATB a excelat prin inconsistenta in scheme de culori (nici macar perioada 'galbena' n-a fost unitara - sa nu uitam troleibuzele portocalii !!).
In ultimii 25 de ani nu s-a reusit niciodata ca intregul parc sa aiba o unitate in ceea ce priveste imaginea... Nu se termina un ciclu complet de RK-uri, ca se trece la o alta schema de vopsire (si nici macar intr-un ciclu nu se respecta o regula - vezi 'curcubeul' de culori de pe tramvaie, diversele 'experimente' de pe DAC-uri si, de ce nu, Citaro-urile, care, in loc sa fie comandate direct cu actuala schema de vopsire, au venit... albe). Nici nu se renunta complet la o regula, nici nu se pastreaza o imagine care, in cele din urma, sa se impuna.
Cumva mai are cineva poze cu schema de vopsire a primului lot de 112UDM (2100-2350 - venite in '8 ? Tin minte ca fondul era crem cu dungi rosii si ca aducea - oarecum - cu cea folosita pentru lotul 58* si ca era folosit un font futuristic pentru numerele de parc...
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|