Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Scheme de vopsire si reclame pe vehicule RATB
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 13:20:23    Titlul subiectului: 67044

Era bine daca se adopta o schema unica pentru fiecare categorie de transport. Tramvaiele sa fie albastre sau galbene, troleibuzele sa ramana verzi (chiar imi plac Astrele alea Wink ), iar autobuzele sa arate cum arata Citaroul ala modificat, cu braul gri si dunga galbena. Arata genial. Very Happy
Dar ma mir cum de nu s-a ridicat niciodata pana acum problema unei scheme pentru metrouri. Pentru fiecare magistrala, garniturile sa aibe pictata o dunga, daca nu altceva, in culoarea respectivei magistrale. Albastru pentru cele pe M2, rosii pentru M1 etc... Acuma nu este imperativ acest lucru, dar daca se vrea extinderea retelei, si mai ales daca vor ajunge M1 si M3 sa circule din nou laolalta pe tronsonul Eroilor-Nicolae Grigorescu, e deja nevoie de un mod de diferentiere... Aberez eu
meotruusor a scris:
Am trait sa o aud si pe asta - galben + rosu nu e schema vioaie. Atunci o schema maro si negru ar merge mult mai vioi , culoarea pamantului si a ruginei...
Aia ar putea fi schema unica pentru liniile preorasenesti Twisted Evil
_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 15:17:36    Titlul subiectului: 67047

Eu cred ca au vrut ca poporul cu probleme la urcare sa vada unde trebuie sa se duca daca vrea sa urce mai usor si cam cat se poate intinde in interiorul acelui vehicul Razz
Cred ca dunga respectiva, poate desenata din motive estetice, urmareste podeaua si prin asta ofera o informatie persoanelor din categoria mentionata mai sus. N'ar fi exclus ca si dungile de la autobuzele mai vechi sa marcheze de exemplu unde este podeaua in interior si o dunga mai sus unde este nivelul scaunelor. Twisted Evil
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 17:45:19    Titlul subiectului: 67063

bogdan_buc a scris:
Era bine daca se adopta o schema unica pentru fiecare categorie de transport. Tramvaiele sa fie albastre sau galbene, troleibuzele sa ramana verzi (chiar imi plac Astrele alea Wink ), iar autobuzele sa arate cum arata Citaroul ala modificat, cu braul gri si dunga galbena. Arata genial. Very Happy
Dar ma mir cum de nu s-a ridicat niciodata pana acum, problema unei scheme pentru metrouri. Pentru fiecare magistrala, garniturile sa aibe pictata o dunga, daca nu altceva, in culoarea respectivei magistrale. Albastru pentru cele pe M2, rosii pentru M1, etc... Acuma nu este imperativ acest lucru, dar daca se vrea extinderea retelei, si mai ales daca vor ajunge M1 si M3 sa circule din nou laolalta pe tronsonul Eroilor-Nicolae Grigorescu, e deja nevoie de un mod de diferentiere...
Ai zis exact ceea ce este si in Budapesta: Troleibuze rosii, tramvaie galbene, autobuze albastre, linii exprese rosu+albastru, trenul de periferie verde, linia M1 galben, M2 albastru, M3 rosu iar viitoarea M4 verde. Si arata foarte elegant asa!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 17:45:49    Titlul subiectului: 67064

Schema AGG nu o consider urata, dar nici "spectaculoasa" nu e, de aceia imi place, ca e subtila si eleganta (a se gandi lumea la Castrosua cand erau noi) pe atunci nu se plangea nimeni de ele sau de culoare.
Ce cred ca ar fi urat ar fi un autobuz vopsit in culori stridente fara consideratii cromatice...
Dar pana sa uniformizeze RATB-ul, cred ca ar fi cazul sa nu permita colantele din fata masinii (Rocaruri mai nou), cu tot felul de stelute, semne nike si alte prostii, deloc profesionale...parca ar fi autobuze din Mexic
Apropos de 306, daca tot intra pe 41 pana la venirea Bombardierelor, de ce nu s-a mentinut schema cu rosu?
ceva asa...

41 a incercat sa aiba schema proprie de o vreme, dar cum au fost cele roz, asa probabil vor ajunge vagoanele cu rosu pe trasee ca 8...acum se incepe cu galben (bine ca nu oranjul vechi), cat o dura pana vin Bombardierele....sau Bucur LF cenusiu...
Nu sunt urate nici una...dar macar sa se strabileasca, ca il tot numesc metrou usor, dar publicul daca nu vede ceva deosebit (macar doar prin schema), tot tramvai ii va zice...
...a remarcat cineva ca V3A-CH-PPC, cel galben are lumini de pozitie in plasticul acela rosu, si cel alb/galben/gri, nu are...gaura trebuia si ea sa fie...dar nu prea e "inginereste" sa faci asa...mai ales ca plasticul acela pare deja lipit...
O alta idea care mi-a venit....
Cand vehiculele sunt noi, ar putea avea o schema originala, care sa atraga atentia asupra lor...(ca sunt noi, nu?), dar dupa ce se mai invechesc si trebuie sa treaca prin URAC, se pot aduce la schema actuala...
Asa nu sunt pestrite toate, si nici monotonie
Asa m-am gandit sa arate 098



098ho7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  690.93 kb
 Vizualizat:  de 16408 ori

098ho7.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 18:15:58    Titlul subiectului: 67066

Mie mi s-au parut potrivite reclamele cu Camel (albastru) de pe Ikarus-uri (la inceputurile lor bucurestene).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 19:36:38    Titlul subiectului: 67073

castrosua a scris:
A remarcat cineva ca V3A-CH-PPC, cel galben are lumini de pozitie in plasticul acela rosu, si cel alb/galben/gri, nu are.
Se monteaza si pe acela mai la sfarsit, odata cu farurile si stopurile.
castrosua a scris:
Gaura trebuia si ea sa fie...nu prea e "inginereste" sa faci asa...mai ales ca plasticul acela pare deja lipit...
Plasticul acela de fapt nu e plastic. Toata partea din fata este din fibra de sticla prefabricata.
O sa arate bine, au ei metodele lor, altfel se vedea pe Bucur sau 306.

Autodromo arata bine in schema in care este el rosu , la fel si troleibuzul portocaliu. Smile



RF_DSC02481.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.96 kb
 Vizualizat:  de 18019 ori

RF_DSC02481.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 20:27:47    Titlul subiectului: jkujyujjty 67091

Sunt singurul caruia i se apre ca Autodromoul ala ar arata oribil in schme RATB?? Mult mai bine ii sta in rosu Wink
_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 21:19:41    Titlul subiectului: 67096

Problema e ca sunt unicate...ca model si la culoare....
O alta varianta care la un moment dat a aparut la V3AM, a fost AGG plus albastru

metrou.usor a scris:
Plasticul acela de fapt nu e plastic. Toata partea din fata este din fibra de sticla prefabricata.
Bine, cand am zis plastic...m-am cam gandit la ceva care nu e metal...hehe...dar vad acum ca e o singura bucata...totusi nu era mai usor sa dea gaura apoi sa vopseasca?...intrebare retorica...sunt curios cum o sa arate cand e gata...

Mi-ar place sa vad si ceva asa, un DAC precum cel din poza...



2227_109.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  186.84 kb
 Vizualizat:  de 16394 ori

2227_109.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 23:53:32    Titlul subiectului: 67124

Un raspuns pentru Trix: schema de culoare vizibila pe de Simon si DAF a fost facuta de un arhitect, platit de RATB. Aceasta schema a mai fost aplicata si citorva autobuze si troleibuze Rocar 112/212/312, precum si unui numar relativ mare de tramvaie (Tatra, V3A...)

As vrea si eu sa stiu de ce de la un moment dat, RATBistii nostri au uitat schema de culoare platita cu bani grei, si s-au pus sa vopseasca vehiculele cum il taia capu' pe maistru' Michi Anghel din URAC: care cu mov, care cu verde, altele cu rosu...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 00:34:51    Titlul subiectului: 5000 67126

Vise pentru RATB...ca se aplica moda asta la greu, instalate lifturi pentru scaune cu rotile, aer conditionat, afisaje digitale. Cei care se pricep vad ca sunt masini vechi, dar publicul calator nu vede decat o masina "noua"...si plus e mai ieftin, (daca se tine masina si nu se caseaza)....
Un "tuning" frumos ar fi acesta...ma joc si eu cu photoshopu,printre altele...poate cine stie, nimeresc ceva care ar merita propus RATB-ului



1b317e3dratbkw4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  404.75 kb
 Vizualizat:  de 16397 ori

1b317e3dratbkw4.jpg



2b217e3dzb2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  547.57 kb
 Vizualizat:  de 16397 ori

2b217e3dzb2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 13:13:17    Titlul subiectului: 67140

Mihai a scris:
Personal nu-mi place schema rosu cu galben, mai ales ca rosu + galben e o schema cromatica foarte folosita. M-as astepta la ceva mai vioi.
Asta ti se pare destul de vioi ? Laughing


RF_DSC02812.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  316.06 kb
 Vizualizat:  de 17829 ori

RF_DSC02812.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 14:19:45    Titlul subiectului: 67142

andrei a scris:
Schema de culoare vizibila pe de Simon si DAF a fost facuta de un arhitect, platit de RATB
Arhitectii... ca baietii, tot o pila a cuiva care s'a gandit ca n'ar fi rau sa manance o painisoara si de la RATB, ca deh, e banu' public si e satios.
In alte tari exista demult termenul consacrat deja de "designer" sau "art director", practicantul acestor meserii fiind mult mai in drepturi sa se ocupe de problemele de imagine vizuala ale unei companii oarecare. Arhitectii nu se mai ocupa de asa ceva decat in cazul in care au denumirea de mai sus. Dar motivul pentru care RATB-ul nu are o imagine consistenta este altul si se numeste buget. Una este sa dai o teapa de sezon cu o schema de vopsire si alta e sa faci o licitatie onesta pentru un caiet de identitate, cu scheme, fonturi, proportii etc. Daca a fost vreodata o preocupare in acest sens (greu de crezut), in mare parte s'a rezolvat intern, sarcina cazand in bratele arhitectilor de la biroul de proiectare, care la randul lor sunt pe jumatate ingineri. Asta e motivul pentru care parcul de vehicule e in situatia de "floarea cu 7 culori" (basm chinez).
Publicitatea. Nu stiu ce tarife practica RATB-ul pe spatiu/durata (daca tineti mortis o sa ma intersez), dar omul lor de media (cel care administreaza spatiile de reclama) nu pare sa fie prea activ si cu atat mai putin instruit. Impresia este ca ei asteapta mai degraba sa vina firma X si Y sa'i intrebe de sanatate decat sa isi promoveze spatiul disponibil. In contrapartida, beneficiarii si agentiile de publicitate deseori nu stiu ce tipuri de vehicule sunt in circulatie, asa ca cel mai sigur este sa imbrace autobuzul in autocolant. Daca afla, in ultimul moment, refac grafica in functie de "creativitatea echipei" mai mult sau mai putin inspirat.
Avand in vedere ca art-directorii sunt oameni de creatie, boemi in consecinta, cu greu pot deosebi mai mult de 5 tipuri de fonte, cu atat mai putin un DAF de un Ikarus. Chiar daca artistul trece peste acest handicap, clientul da verdictul final si daca ne gandim ca toti absolventii de facultati cu profil economic au o inclinare nativa catre artele grafice, rezultatul este pe masura. De fapt, e un cerc vicios, pentru ca traim in Romania, nu?
In concluzie, nu va faceti iluzii ca mai devreme de 30-40 de ani sa ajungem la un consens vizual, o masura a lucrurilor si fermitate in general.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mihai
Vizitator






MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 14:51:51    Titlul subiectului: 67143

Acier, nu numai ca imi fac iluzia, dar chiar nutresc speranta ca in urmatorii 2-3 ani vor surveni schimbari majore. Exista operatori mari de transport la nivel european care au mirosit o afacere interesanta chiar in transportul public urban.

Eu un pionierat la nivelul UE, asa ca e greu de spus in ce directie vor merge lucrurile. Dar nu m-ar mira ca un astfel de operator fie sa devina concurent serios RATB (nu vorbesc de dube si maxi-taxi), fie sa faca o oferta serioasa de cumparare a RATB, chiar daca nimeni nu s-a gandit sa vanda regia sau sa concesioneze exploatarea transportului public.

Oricum, presiunea concurentiala si de imagine - Bucurestiul, totusi este o cpaitala europeana si devine capitala UE - va creste de la anul. Si pur si simplu nu va mai fi accebtabila indolenta si neglijenta.
Sus
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 15:26:27    Titlul subiectului: u6u56 67148

...vad ca nu ar avea succes 812 in AGG, dar troleul in ceva similar Astrelor?

si asta replica la ghiveciul de culori....

Putin mai in gluma, dar RATB nu ar fi prima cu scheme din astea, Salonic are o schema foarte colorata
...cine isi aduce aminte de variante a schemei alb/galben/gri
din cate stiu era un singur cuplu...dar nu mai tin minte decat "remorca" 3420

Pana la urma, culoarea este un detaliu minor, cu care se delecteaza numai cei ca noi, care o remarcam si carora ne face placere, sau starneste discutii "controversate"..(anume dunga lu 306...este amuzant din punctul de vedere al fiecarei tabere)

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 15:33:04    Titlul subiectului: 67150

Am trecut in revista, foarte pe scurt, schemele de vopsire din capitalele europene.
De vreo cativa ani se poarta foarte mult albul, in special la tramvaie, acordat cu designul neo-post-futurist, punctat ici-colo de argintiu si negru. Londra nu intra in discutie, fiind niste capitalisti-imperialisti nemilosi, au ramas incremeniti in schema clasica: rosu si rosu cu alb.
La Viena, aceeasi poveste.
Parisul se incapataneaza sa mai aduca o unda de verde pe strazi.
La Milano, acelasi verde interbelic a detronat portocaliul anilor '70, mai mult ca sigur ceva nu e in regula cu designul italian.
La Budapesta eternul galben al BKV a pangarit frumusete de Combino. Pacat. Traditionalismul retrograd nu duce la nimic bun, poate numai Bucurestiul sa revolutioneze cu adevarat designul urban si experimentarea a cat mai multe nuante de vopsea combinate si permutate la infinit plus 1 sa descatuseze limitele ambientului contemporan. Numai arhitect sa nu fii!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mihai
Vizitator






MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 16:26:44    Titlul subiectului: 67160

Sunt doua lucruri distincte:
1. E nevoie de o schema unitara, un corporate image la o companie precum RATB? Fara discutie! Sunt documentatii intregi despre ce si de ce trebuie sa fie coerent in imagine ca sa dezbatem aici. Pentru cine are dubii, exista literatura de specialitate. Cine contesta asa, in lumina experientelor altora in domeniu, e cel putin naiv, ca sa nu zic neavizat.

Faptul ca RATB si Primaria Generala nu inteleg asta sau se fac ca nu inteleg, nu cred ca e o chestiune de buget. Costa mult, dar nu asa de mult comparativ cu bugetul si subventiile RATB, castigurile fiind cuantificabile in rezultate financiare. Adica aplicarea unei imagini de marca duce in mod normal la o crestere a incasarilor. Din nou, prea complicat de explicat legatura in cateva randuri.

2. Care sa fie schema de culori? Aici e o chestie de gust. Desigur, unii prefera pastelurile, altii ar prefera alb-negru. sau ceva bicolor sters. Din punct de vedere economic insa, conteaza prea putin care e schema de culori, ci mult mai mult sa fie una unitara.

Stelist fiind Wink , raman totusi la opinia ca cea mai potrivita schema grafica a RATB ar fi cea traditionala, rosu cu crem, precum vechile tramvaie restaurate la Bucurestii Noi. Nu e SF, e logic. Doar ca in Romania, logica e SF Laughing
Sus
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 17:55:12    Titlul subiectului: 67175

Si eu fiind dinamovist, consider ca schema alb-rosu se potriveste cl mai bine pe travaiele noastre actuale, anume V3Aurile Very Happy .
Propun o chestie, care abia in viitor va avea sanse sa fie aplicata, acuma fiind haos in liniile RATBului. As crede ca ar fi util daca RATBul si-ar decora in mod special liniile de travai care sunt de importanta majora pentru oras, o culoare pentru fiecare linie. De exemplu asa cum e acum 41 cu rosu, sa fie si alte linii, cum ar fi 32, 34, 12 (sau viitorul 26), 21, sa aibe toate o dunga cu o anumita culoare sa fie usor diferentiate in trafic, de alte linii fantoma care nu duc in cine stie ce locuri importante.
Si oricum, legat de reclame, propun ca la orice RK, vehiculul sa fie dotat cu niste suporti speciali pentru prins reclama, ca sa nu mai existe cazul in care se duce vopseaua datorita dezlipirii ei (stim cu totii cat de oribil arata dupa aia). Iar pentru propunerea mea de mai sus, sa existe niste sine ceva, in care sa introduci o dunga de plasic colorata, deci sa poate fi schimata usor, astfel incat vehiculul sa poate fi plimbat pe mai multe linii d-astea cruciale pentru oras. E asa SF ideea asta a mea?

_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 18:34:19    Titlul subiectului: 0000000 67177

De ce tin eu la traditie? Pentru ca stabilitatea, vrem nu vrem, pe asta se bazeaza. Daca toti arhitectii lu' peste prajit isi dau cu parerea si au facut din parcul RATB sorcova-vesela nu inseamna ca suntem nava amiral a urbanismului din Europa si de aiurea. E de ajuns ca de 17 ani traim intr'un gol cultural si daca intrebi pe cineva ce'si aduce aminte, reprezentativ pentru oras din perioada 1990-2000 raspunsul este liniste. Prin extensie asta se aplica intregii tari.
Paradoxal, dar dimensiunea lucrurilor o dau detaliile si nu cred ca incape comparatie intre Casa Poporului si Domul din Milano. La noi niciodata nu conteaza asta, mereu se spune merge si'asa, merge si fara aia, si fara ailalta, merge oricum pentru ca si'asa nu intereseaza pe nimeni detaliile. Cum arata un bilet de autobuz "de la noi" si unul "de la ei"? Un timbru, un plic de ceai, un ziar, orice... de ce? Pentru ca toti vrem sa fim Brancusi, Eminescu, Stefan cel Mare, dar nimeni Gheorghe care munceste si atunci ne fierbe "creativitatea" si ni se pare ca nimeni nu ne intelege! D'aia ne certam, zbieram, suntem frustrati, ne panicam si in general ne invartim in loc, fara nici o viziune, manati doar de impulsuri de moment.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 21:45:43    Titlul subiectului: 67191

castrosua a scris:
...cine isi aduce aminte de variante a schemei alb/galben/gri, din cate stiu era un singur cuplu...dar nu mai tin minte decat "remorca" 3420
3307 + 3420. Primul cuplu de Tatre vopsit in schema "aproximativ" actuala. Singurul in varianta din fotografie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 28 Noi 2006 01:30:05    Titlul subiectului: 67203

castrosua a scris:
Salonic are o schema foarte colorata
...și care te duce cu gândul la...steagul României: http://thessaloniki.uv.ro/Ab_Volvo-Elvo_a.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Mar 28 Noi 2006 17:58:59    Titlul subiectului: 67231

Idea cu reclamele lipite pe un carton care se montaza pe un suport fix se face in State, numai in ultimii ani au aparut astea "wrap-around" care se intand si peste geam. Nu le suport...cu mici exceptii si alea care nu chiar acopera geamul ...exemplul Bucur cu reclama Practiker
Cu scheme, arata bine schema cu rosu pe 41, dar cand au aparut "panterele" mi-au placut foarte mult...mai ales cand erau noi, si vopseaua era asa de aprinsa ca in poza nu iti dai seama decat daca le-ai vazut pe viu

Cand am facut poze la aceste tramvaie, ele erau marcate V3A M93, sprea deosebire de cele "clasice" marcate V3a-M...
De unde e acest V3A-A3? Voi cauta poze cu placutele de pe cabine soferului cand tramvaiele erau noi...

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
power322



Data înscrierii: 20/Iun/2006
Ultima vizita: 04/Mai/2014
Mesaje: 200

MesajTrimis: Mar 28 Noi 2006 18:02:10    Titlul subiectului: 67233

Este un V3A-A3 in culoarea originala. Superba poza.
castrosua a scris:
de unde e acest V3A-A3?
Este vagon modernizat la Faur SA si acum sta la depoul Alexandria. Depoul Alexandria este singurul depou care detine V3A-A3, V3A-93 (#358 si #359, vagoane modernizate la Craiova...daca nu ma insel), V3A-93M si V3A-H. Vagonul din poza este vagonul #299 care a fost pe linia 41, surprins la P-ta Presei Libere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 28 Noi 2006 18:02:27    Titlul subiectului: 67234

Panterele imi plac la nebunie, pacat ca nu s-a pastrat schema aia. Si mai ales capacele de la roti.
castrosua a scris:
cand am facut poze la aceste tramvaie, ele erau marcate V3A M93.
Nu V3A-93M ? Question
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 28 Noi 2006 21:26:40    Titlul subiectului: 67251

V3A-93M sunt cele făcute la Electroputere, după modelul lui V3A-H, dar cu acționare reostatică (în afară de #246 care are chopper).
Totuși, V3A-A3sunt singurele la care pe plăcuță scrie doar ,,V3A modernizat la Faur în anul...". Interesant că nici la RK nu au reușit să dea jos plăcuțele...deși le-au îndoit și au dat cu toate sculele în ele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mar 28 Noi 2006 23:08:38    Titlul subiectului: 000000 67262

In afara reclamelor de pe Ikarus-urile 260, singura initiativa consistenta de care imi mai amintesc a fost prima (re)lansare a liniei 131 (pe vremea IK 4 - aprox 1982), cind toate masinile au fost - pentru o perioada - vopsite proaspat, cu noua (pe atunci) sigla a ITB (similara celei actuale a RATB).
In afara acestor doua 'scapari', RATB a excelat prin inconsistenta in scheme de culori (nici macar perioada 'galbena' n-a fost unitara - sa nu uitam troleibuzele portocalii !!).
In ultimii 25 de ani nu s-a reusit niciodata ca intregul parc sa aiba o unitate in ceea ce priveste imaginea... Nu se termina un ciclu complet de RK-uri, ca se trece la o alta schema de vopsire (si nici macar intr-un ciclu nu se respecta o regula - vezi 'curcubeul' de culori de pe tramvaie, diversele 'experimente' de pe DAC-uri si, de ce nu, Citaro-urile, care, in loc sa fie comandate direct cu actuala schema de vopsire, au venit... albe). Nici nu se renunta complet la o regula, nici nu se pastreaza o imagine care, in cele din urma, sa se impuna.

Cumva mai are cineva poze cu schema de vopsire a primului lot de 112UDM (2100-2350 - venite in '8 ? Tin minte ca fondul era crem cu dungi rosii si ca aducea - oarecum - cu cea folosita pentru lotul 58* si ca era folosit un font futuristic pentru numerele de parc...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 2 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community