Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Mercedes Citaro din prima serie
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 17, 18, 19  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2024
Mesaje: 83
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Vin 05 Ian 2007 17:42:48    Titlul subiectului: 42724

pot sa spun sigur ca ai dreptate: Citaro (Citaro I, 1997-2006) in versiunea cu 3 usi exista si cu motor longitudinal tip OM 906LA si cu motor vertical; la primul podeaua este coborata pe 70% din lungimea masinii, cu o treapta la scara 3 si trecere in panta pe culoarul interior, la cel de-al doilea pe 100% din lungimea masinii, cum spunea si Soferul de Autobuz.
la Citaro 1 cu 3 usi din Freiburg in Breisgau, de exemplu, produse in 2005, motorul este amplasat longitudinal si exista treapta la usa 3. aceasta solutie a fost aleasa si pentru Citaro II livrate in decembrie 2006!
diferenta vizibila din exterior intre Citaro I cu 3 usi cu motor longitudinal si vertical este lipsa geamului lateral stanga spate la acesta din urma si luneta mult mai mica... O 550 Citaro cu motor longitudinal si transversal au aceeasi luneta!
Citaro I cu 3 usi si motor vertical este foarte rar... in afara de RATB, numai in Lucerna (Elvetia) am intalnit asemenea autobuze, insa in varianta G (articulata),
de ce oare la Freiburg (ca sa continui pe acest exemplu) se poate de aproape 20 de ani cu MB O 405N, O 405 N2, Citaro I si acum si Citaro II cu podea coborata 70%, toate cu 3 usi, si numai la Bucuresti sa fie podea 100% joasa?
sa fi fost aceasta stratagema RATB-ului pentru a nu se trezi cu MAZ-uri? Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Vin 05 Ian 2007 18:58:45    Titlul subiectului: 42741

Podea joasa, dar de ce 100%? Ca sa imi rup gitul pina ajung la un scaun sau sa devin o sardea pe culoarul extrem de ingust?
Acest concept poate fi bun in orasele vest-europene, neaglomerate. Pt. aglomeratie exista tramvaie si metrouri. Sau troleibuze mono- si bi-articulate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 05 Ian 2007 20:32:13    Titlul subiectului: 42749

Totusi, mie (ca tot e vorba de pareri personale) imi plac mai mult vehiculele low-floor... si cand este o aglomeratie de rang sardea-family-pack parca mai usor imi e sa urc treapta in Citaro decat sa ma cocot pe scara cu inca 2-3 in carca, sprijinindu-ma doar cu varful pantofului de marginea si asa prea uzata si sfasiata a scarilor... Acum, daca stau sa ma gandesc nitel, printre partile cele mai uzate la autobuzele mai vechi sunt scarile de la usi, usile si linoleumul...
Ce-i drept, scaunele alea 3 din spate sunt cam incomode si parca stai la lustruit pantofi langa motor... dar nu mi se pare iesit din comun sa te urci pe un esafod ca sa stai pe scaun (cam toate autobuzele low-floor de la 2/3 in sus (vazute de mine) au asa ceva)...
Iar despre culoarul ingust, si de Simoanele (autobuze) au un culoar in dreptul rotilor din spate cu scaune aranjate 2+2...
Astea si multe altele ma fac sa plac mai mult low-floor-ul chiar si in conditiile de calatorie-cu-body-contact din Bucuresti...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Sâm 06 Ian 2007 01:00:50    Titlul subiectului: 42758

Exigentele sistemului "podea joasa" fac ca elementele tehnice (fire electrice, etc) trebuie sa treaca pe sub scaune, ceea ce obliga la aparitia "podiumurilor".
Sint de acord ca se poate si podea joasa 100% fara podium, dar in cazul acesta, firele electrice si ce o mai fi vor trebui sa treaca fie prin peretii laterali (care vor fi, deci, prea grosi, ingustand deci salonul) fie prin acoperis (in care caz va fi dezechilibrat vehicolul). Si apoi, unde punem rezervorul de carburant ? Dulap in spatele soferului, cu un flexibil trecand prin perete sau tavan ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 08 Ian 2007 16:13:30    Titlul subiectului: 42999

Pana in prezent in Bucuresti sunt 400 autobuze Mercedes Citaro. Urmand ca in perioada martie-iulie 2007 sa mai vina cate 20 lunar pana la completarea lotului de 500. Acestea circula pe liniile : 131,601,313,331,301,104,122,126,312,381,268,368,385,136,137,336,133,232,335,123 si 124.
Citaro #100 este #4298 la Autobaza Ferentari , Citaro #200 este #4324 tot la Autobaza Ferentari , Citaro #300 este #4390 la Autobaza Militari si Citaro #400 este 4499 la autobaza Nordului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhimede



Data înscrierii: 28/Aug/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2007
Mesaje: 57

MesajTrimis: Joi 18 Ian 2007 18:54:27    Titlul subiectului: 44125

Am observat mici diferente la aspectul exterior intre diferite autobuze Citaro. La unele, semnul acela cu un varf de sageata orientat in sus spre o bara orizontala, de langa roti, care cred ca indica de unde se poate prinde caroseria pentru agatare la ridicare, este complet negru, in timp ce la altele este negru cu galben. In spate, lacasurile pentru maini, de unde se ridica panoul metalic posterior, sunt la fel precum caroseria, albe, iar la altele are lipit in zona cea mai adanca un material portocaliu, destul de reflectorizant. Or mai fi si alte diferente, mai semnificative?
_________________
sin(x) < x < tg(x), 0 < x < pi/2
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Sâm 20 Ian 2007 20:22:49    Titlul subiectului: 44271

Deja a inceput "tiganirea"Mercedesurilor.Iata cum a ajuns sa arate 4426 de la Militari,care circula acum pe 336
Poza de pe siteul lui Stefan modificata cu Photoshop.



4426.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.63 kb
 Vizualizat:  de 16849 ori

4426.jpg



_________________


Ultima modificare efectuată de către DAF la Dum 21 Ian 2007 11:12:45, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 21 Ian 2007 15:43:32    Titlul subiectului: 44332

In 2 saptamani pe toate autobuzele Mercedes incepe montarea de statii radio de emisie-receptie , pentru comunicarea cu soferii.
Venirea ultimului lot de 100 va fi mai rapid de cat se stie. Pana in Aprilie 2007 se vrea sa fie toate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 27 Ian 2007 21:12:00    Titlul subiectului: 44840

Să revenim... iată și un Citaro ,,tunat":


4482-133-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  150.63 kb
 Vizualizat:  de 17266 ori

4482-133-001.jpg



4482-133-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.92 kb
 Vizualizat:  de 17266 ori

4482-133-002.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dragonltd



Data înscrierii: 05/Dec/2006
Ultima vizita: 06/Aug/2014
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 29 Ian 2007 14:03:39    Titlul subiectului: 44934

Reparatiile de caroserie se fac oare in RO?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bubu68



Data înscrierii: 12/Mai/2006
Ultima vizita: 23/Feb/2007
Mesaje: 12

MesajTrimis: Mar 30 Ian 2007 22:58:35    Titlul subiectului: 55053

dragonltd a scris:
Reparatiile de caroserie se fac oare in RO?

La reprezentanta EvoBus de pe Bd. Preciziei sau in fiecare autobaza, daca nu sunt prea grave (sa implice demontarea panourilor laterale, care sunt lipite pe structura). Dar bara spate (din tabla) sau coltarele de fata (fibra) se pot repara in autobaza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 31 Ian 2007 15:48:26    Titlul subiectului: 55098

Deja a început barbarizarea și la Mercedes-uri. Am mers azi cu unul, pe 123, la care îi fuseseră "subtilizate" căpăcelele alea care maschează șuruburile de prindere a mânerelor. Și cea mai scârboasă fază este că au blocat butoanele de presemnalizare a coborârii. E drept că nici până acum nu erau prea utilizate sau erau dezafectate, din soft, ceva, însă acum erau pur și simplu blocate, nu se mai apăsau deloc.
Să dai atâția bani pe niște mașini relativ bune și pe urmă să-ți bați joc de ele... Tot nu pricep, dacă autobuzele au sistemul de presemnalizare a coborârii, de ce nu e folosit? Să nu mai aud prostii d-alea de scuze, că uite că la troleibuze au funcționat acele butoane și funcționează foarte bine. Aceeași meteahnă, când ți-e lene să faci ceva sau nu știi să faci acel lucru, caută repede scuze și justificări, ca să fie oamenii "acoperiți"...
Aceeași situație și în cazul vehiculelor articulate, o să prezint aici, pe forum, imagini din orașele în care am fost, unde transportul cu vehicule articulate e la mare cinste, economic, eficient...
Că acolo se lucrează cu fapte și cu soluții, nu cu scuze... Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alch3mist



Data înscrierii: 22/Mai/2006
Ultima vizita: 09/Mar/2007
Mesaje: 101
Locație: Bucuresti 4 (Piata Progresul)

MesajTrimis: Vin 02 Feb 2007 00:36:30    Titlul subiectului: 75117

Pe 123 nu numai ca s-au furat capacelele la unele dintre autobuze, dar "maestrii" deja picteaza si nu ezita sa isi lase autograful pe "operele" lor. Folosesc ca sevalet partea din spate a salonului autobuzelor Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CLAXON



Data înscrierii: 09/Noi/2006
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 163
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Feb 2007 11:00:19    Titlul subiectului: 75137

Am vazut, intr-un Mercedes de pe linia 131, ca deja a inceput sa se dezlipeasca linoleumul. Mai exact in zona platformei pentru carucioare. Confused
Iar pe un autobuz de pe linia 335 nu mai functiona corect sistemul de anuntare vocala a statiilor, adica dupa plecarea din statie se oprea muzica pt cateva secunde in salon dar nu se auzea anuntul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Feb 2007 13:15:52    Titlul subiectului: hthth 75351

Mercedesurile, la capacitate, sunt EXACT ca celelalte tipuri de autobuz, fie ca e DAC, fie ca e DAF. Accesul se face mai usor datorita lipsei scarilor. In mijloc exista un spatiu foarte mare. Singurul fapt care da senzatia de aglomerare este ca scaunele din spate sunt mai sus si este destul de putin spatiu intre ele. Aceasta problema este si la Irisbus Citelis.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 05 Feb 2007 23:42:11    Titlul subiectului: 75459

Într-adevăr...dotările sunt ultra moderne (păcat că nu am pozat și ciocanele prinse cu încă 3 sârme strânse bine):


4499-331-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  150.59 kb
 Vizualizat:  de 17623 ori

4499-331-001.jpg



4499-331-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.66 kb
 Vizualizat:  de 17623 ori

4499-331-002.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Feb 2007 23:09:47    Titlul subiectului: 75945

Urmatoarele 100 din lotul de 500 incep sa vina saptamana viitoare , urmand ca incepand cu 11 martie sa avem linia 330 cu Citaro urmata de 311 si 168. Sunt luate in calcul si liniile 300,135,783 in functie de numarul de autobuze disponibile.
In alta ordine de idei urmatoarele 500 autobuze care incep sa vina in toamna cel mai probabil sunt tot Mercedes , Citaro 2 , cu AC si in salon. Dar un raspuns final avem dupa licitatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bubu68



Data înscrierii: 12/Mai/2006
Ultima vizita: 23/Feb/2007
Mesaje: 12

MesajTrimis: Vin 23 Feb 2007 13:12:12    Titlul subiectului: 76524

Ultimele 100 Citaro incep sa soseasca incepand cu 12 martie, cel mai probabil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 29 Mar 2007 08:10:03    Titlul subiectului: 77951

Iată câteva imagini cu Mercedes-urile Citaro din seria 45xx. După cum observați, au acum din construcție geamuri culisante. Cele două segmente culisante ale unei ferestre par să aibă posibilitatea să ciliseze în ambele direcții, atât stânga cât și dreapta. Deși nu era excesiv de cald afară, geamurile erau deja deschise și cum am avut "șansa" să stau în dreptul unei ferestre deschise mi-am luat un curent (de aer) de mi s-a luat. Vara asta va fi proba de "foc" pentru Mercedes-uri, nu știu cum o vor trece...
O altă remarcă este legată de supraîncărcarea acestor autobuze. Deși RATB pare să fi făcut eforturi lăudabile pentru micșorarea intervalului dintre 2 autobuze, acestea, deși nu era oră de vârf ( Exclamation ), deși aveau un interval bun de succedare, circulau supraîncărcate. Nu le întrevăd un viitor prea bun în condițile astea de exploatare. Și mă enervează optica RATB și/sau a Primăriei care se încăpățânează să nu aducă articulate, deși pentru mine e evident că numai ele ar fi soluția pentru linii gen 139, 300, 381 etc.



4500-300-P1030347.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.6 kb
 Vizualizat:  de 16798 ori

4500-300-P1030347.jpg



4509-300-P1030598.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.62 kb
 Vizualizat:  de 16798 ori

4509-300-P1030598.jpg



4517-300-P1030332.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.87 kb
 Vizualizat:  de 16798 ori

4517-300-P1030332.jpg



4524-300-P1030324.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.74 kb
 Vizualizat:  de 16798 ori

4524-300-P1030324.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 9873
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Mar 2007 11:51:19    Titlul subiectului: 77955

O sa se intample ca la DAF-uri. La aceste autobuze din cauza aglomeratiei, oamenii se impingeau in usi, si acestea deveneau putin curbe, si se stricau in unele cazuri.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 31/Aug/2021
Mesaje: 256
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mie 25 Apr 2007 09:08:51    Titlul subiectului: 78479

Am si eu o intrebare: cum poti sa te asezi / ridici de pe scaunele din fata dulapului fara sa-i calci in picioare pe ceilalti calatori? Cat creier a avut cel care a facut impartirea "salonului" (am aflat din presa ca, spre deosebire de restul autobuzelor create pana la Mercedes Citaro, interiorul se numeste salon)? Urmatoarele autobuze ar trebui sa fie 2/3 low floor, pentru evitarea aberatiilor intalnite la aceste autobuze.

O alta problema - am mers cu bicicleta de mai multe ori prin Bucuresti. Dc aveti ghinionul sa va opriti in spatele autobuzului la 2m, va sufocati. Nu e posibil asa ceva. Te omoara cu zile. Nu exagerez, din pacate.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mircea700



Data înscrierii: 27/Aug/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2018
Mesaje: 153
Locație: Bucuresti 6; Galati

MesajTrimis: Mie 25 Apr 2007 11:42:39    Titlul subiectului: 78481

Am vazut foarte multe autobuze pe linia 168 din seria 46xx. Ce se intampla cu aceasta numerotare? Nu trebuia sa avem 500 de Citaro seria de la 4100 la 4599?

A inceput cumva si achizitionarea celorlalte 500 de autobuze? Si acelea sa fie tot Mercedes? Shocked
M-as bucura sa fie tot din astea. Mercedesurile Citaro sunt f reusite.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 25 Apr 2007 14:13:18    Titlul subiectului: 78482

Nu am reusit sa obtin un raspuns exact dela RATB privind aceasta situatie. In mod normal nu exista motive pentru astfel de gauri, decat daca numerele au fost comunicate nemtilor in mod gresit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mircea700



Data înscrierii: 27/Aug/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2018
Mesaje: 153
Locație: Bucuresti 6; Galati

MesajTrimis: Sâm 05 Mai 2007 00:16:29    Titlul subiectului: 78698

Am circulat ieri cu un autobuz al liniei 336, de la Autobaza Militari, din seria 43xx. Ce am vazut interesant era faptul ca geamurile erau culisante...
Au inceput sa faca modificari la geamuri? In loc de AC in salon schimba geamurile "vechi" cu cele culisante?
Daca stau bine si ma gandesc... e un lucru bun... ca altfel la vara iar ne sufocam in ele...
NU critic aceste autobuze, mi se par chiar reusite, acum e chiar bine in ele, dar cand o sa vine vara... la 35-40 grd C e teroare sa circuli cu Citaro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Daf686



Data înscrierii: 19/Dec/2006
Ultima vizita: 27/Iul/2014
Mesaje: 173
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Mai 2007 08:40:12    Titlul subiectului: 78984

Al-500-lea CITARO este la TITAN si are nr de parc #4559...500 Citaro pentru Bucuresti
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 17, 18, 19  Următoare
Pagina 10 din 19

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community