Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articulatele: Argumente Pro și Contra.
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 11 Dec 2006 14:46:59    Titlul subiectului: 3333333 67871

În ceea ce privește manevrabilitatea, un Dac x17 poate fi mai ușor de controlat decât alte articulate. Asta pentru că axa 3 este mobilă, desi, conform ,,sepcialiștilor" noștrii străzile din București sunt prea mici pentru articulate... măi să fie. Țineti cont și de faptul că Volvo-urile din Salonic au axa 3 fixă.
Și un exemplu aflat la distanță mai mică de București: Ploiești.FBW-ul este tot cu axa 3 fixă:
Puteți vedea multe asemenea exemple la Ploiești. De exemplu, curbele de 90 de grade pe care le abordează cu succes articulatele (da, articulatele: Dac117UD și Ikarus280) de pe linia 104.

În poza cu Volvo-ul am pozat axa 2, că era cea mai apropiată de bordură. Din câte văd, în curbă, axa 3 nu se mișcă.
Iată un articulat din Salonic pe o stradă cu sens unic și cu 4 benzi:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 11 Dec 2006 17:39:10    Titlul subiectului: 67885

Într-adevăr, majoritatea FBW-urilor au axa 3 fixă și NU cred că se descurcă foarte bine în curbe strânse. Nu au cum. Crezi că degeaba Ikarusul a inventat sistemul axei viratoare comandate de cadrul articulației?
O schemă a comportamentului unui articulat cu axa C viratoare. De exemplu un Ikarus 280 sau DAC 117 UD

iar acum comportamentul unui articulat cu axa C fixă și cu tracțiunea pe axa respectivă; de exemplu un Citaro G:

Sursa: www.nabiusa.com
Cred că schemele sunt suficient de clare pentru a vedea ce înseamnă un articulat cu axa C fixă. FBW din imagine, deși are tracțiunea pe axa B, axa C e fixă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 11 Dec 2006 19:14:47    Titlul subiectului: 67886

Ia arata-mi si mie un articulat care sta in trafic, pe un bulevard cu 3-4 benzi (sa vad regia care exploateaza articulate pe un astfel de traseu)! Sa-l vad pe ala de cat loc are nevoie ca sa intre si sa iasa din statie! Ca pana acum numai articulate pe benzi de bus sau pe strazi cu sens unic am vazut. Nu de alta, dar remorca poate sa intre lejer pe contrasens la un viraj de dreapta
Daca tu iei articulate in acealsi numar cu single-uri, unde doamne iarta-ma mai e economia? Carburant mai mult, pneuri mai multe, intretinere mai multa si autobuzul jumatate gol?
Pentru fiecare oras cu articulate gasesc 3 fara...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Dec 2006 11:57:50    Titlul subiectului: 67930

cind numeri, cred ca trebuie sa te raportezi la orase de dimensiuni apropiate, ca daca compari Bucuresti cu Slatina spre exemplu , comparatia e irelevanta; cit despre numarul de autobuze, ideea era ca oricum RATB nu face fata cererii, deci ar trebui sa ia articulate in primul rind pentru a satisface cererea de transport pe anumite linii, si apoi pentru a face oarece economie; pina la urma sarcina regiei e sa ofere conditii de transport decente cu cheltuieli rezonabile, nu sa faca economii pe baza confortului si nervilor calatorilor, care oricum platesc si subventia si bilet
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Dec 2006 15:11:51    Titlul subiectului: 67950

Acum toate autobuzele articulate au motorul in spate ? Am fost si la Iasi si la Brasov si articulatele cu care am circulat aveau motorul pe spate.
Tin minte ca DAC-urile articulate aveau motorul pe a doua osie, inainte de burduf.
Cum este mai bine sa aiba motorul in spate sau inainte de burduf, pe a doua osie ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 12 Dec 2006 17:02:52    Titlul subiectului: 67954

emil1980 a scris:
Acum toate autobuzele articulate au motorul in spate ? Am fost si la Iasi si la Brasov si articulatele cu care am circulat aveau motorul pe spate.
Tin minte ca DAC-urile articulate aveau motorul pe a doua osie, inainte de burduf.
Cum este mai bine sa aiba motorul in spate sau inainte de burduf, pe a doua osie ?
La autobuze se preferă motorul în spate, chiar dacă asta înseamnă
-fie o articulație mai complicată, în cazul autobuzelor 6x2; este soluția cea mai des folosită
-fie o transmisie mai complicată în cazul autobuzelor 6x4, dar soluția nu s-a încetățenit
În caz contrar, articulația se poate rupe; vezi jocul de care vorbea Einstein 1984
Motorul în spate are avantajul atât al zgomotului redus în salon cât și a posibilității podelei joase. Asta nu înseamnă că nu există autobuze low-floor cu motorul între axele A și B, dar, în marea majoritate a cazurilor, autobuzele cu podea joasă au motorul în spate. De asemenea, motorul în spate este întâlnit la foarte multe autobuze urbane care au podea intermediară sau înaltă. În plus, șansa ca gazele arse să intre în salon e redusă
Dezavantajul autobuzelor articulate cu motor în spate este manevrabilitatea. În marea majoritate a cazurilor, roțile axei C sunt neorientabile, ceea ce înseamnă dificultăți în abordarea virajelor.
La troleibuze (că tot suntem la un topic destinat troleibuzelor) se utilizează și tandemul (alături de tracțiunea pe axa B, respectiv tracțiunea pe axa C). În acest caz nu este nevoie de articulație specială, neexistând posibilitatea ruperii ei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mariooo



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 1331
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 12 Dec 2006 20:02:42    Titlul subiectului: 67970

Poza facuta de mine in acelasi loc in SALONIC, tot la un VOLVO


RF_DSC04866.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.04 kb
 Vizualizat:  de 29603 ori

RF_DSC04866.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 30 Ian 2007 20:52:42    Titlul subiectului: yjtyj 55040

Problema parcarilor e o problema mare, care nu a fost rezolvata nici cand s'a construit ce s'a construit, nici in prezent. La uriasa densitate de cladiri si locuitori/km² din Bucuresti si din alte orase din Romania, nerezolvarea problemei parcarilor afecteaza traficul si indirect transportul in comun.
Iar problema articulatelor nu e ca dau din fund mai mult decat celelalte, indiferent de motiv de DAC care nu stiu cum e sau altul care e altfel, ci de faptul ca in acest trafic se tot fac manevre, se trece de pe o banda pe alta si asta nu de fancy, ci pentru a nu bloca o intersectie sau altceva. Probabil ca se prefera mai multe autobuze mici care pot fi deviate in caz de nevoie, in locul unui autobuz mai mare blocat intr'un loc. Pana la urma, daca articulatele mergeau si inainte pe stradute inguste pline de masini parcate, ar putea-o face si acum, iar masinile care blocheaza ar fi ridicate si gata. Exista probabil si o doza de subiectivism in decizia de a nu se lua articulate, dar asta nu inseamna de acum sa venim cu solutia finala: exterminarea masinilor prin atac la buzunarul soferilor.

Doar in Militari au loc zilnic 4 sau 5 blocari la troleibuze din cauza masinilor parcate. Exact articulate ar mai lipsi. Articulatele moderne nu mai au problemele DAC'urilor, dar au aceleasi probleme de manevrabilitate. Nu legate de Gigi care merge prea aproape de autobuz sau de coada autobuzului care agata jeepul lui Costica, ci de faptul ca nu te poti strecura usor printre masini cu un vehicul prea lung.
Daca s'ar introduce articulate, ar mai fi o problema. Acelasi numar de calatori ar fi transportat cu mai putine vehicule, deci ar scadea numarul acestora, deci ar creste intervalul de succedare. La modernizarea liniei 32, autobuzele veneau foarte des, din cauza ca nu incapeau intr'un autobuz cat incapeau intr'un V3A. Cand a reaparut 32, poporul a facut scandal ca nu mai venea la 2 minute ca autobuzul, mai mult, unii au vrut autobuzul inapoi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 03 Feb 2007 20:32:52    Titlul subiectului: 75293

Trix a scris:
Daca s'ar introduce articulate, ar mai fi o problema. Acelasi numar de calatori ar fi transportat cu mai putine vehicule, deci ar scadea numarul acestora, deci ar creste intervalul de succedare. La modernizarea liniei 32, autobuzele veneau foarte des, din cauza ca nu incapeau intr'un autobuz cat incapeau intr'un V3A. Cand a reaparut 32, poporul a facut scandal ca nu mai venea la 2 minute ca autobuzul, mai mult, unii au vrut autobuzul inapoi.
Pai cred ca tocmai asta e problema in Bucuresti pe multe lini, ca ar fi nevoie de articuate la acelasi interval de succedare pentru a face fata aglomeratiei; pentru ca mie mi se pare evident ca actuala capacitate nu face fata pe multe linii nici chiar in afara orelor de virf (evident ca fara a lua in calcul pretentia RATB de a inghesui 107 calatori intr-un autobuz scurt.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Mai/2022
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Dum 04 Feb 2007 11:46:08    Titlul subiectului: 75335

Am citit de curand un articol in care se facea o comparatie intre Bucuresti si alte capitale europene, si anume Budapesta, Praga si Varsovia. Concluzia era urmatoarea: Bucurestiul are o suprafata de 2 ori mai mica decat celalalte orase europene, insa o populatie mai mare. Asa ca nu e de mirare aglomeratia mare pe unele linii chiar si foarte scurte cum este 76, din moment ce avem o densitate atat de mare de locuitori pe km patrat. Noi suntem atat de ingramaditi in blocurile ceausiste ca nu avem spatii libere, si asta ne afecteaza pentru ca avem prea putine strazi cu prea multe masini care nu au unde sa parcheze, si ca lucrurile sa se deterioreze, multi isi fac parcari pe putinele spatii verzi care le mai are orasul.

Prin urmare, e foarte greu sa mergi pe dezideratul de a elibera banda 1 a marilor bulevarde de autovehicule parcate, atata timp cat nu le oferi oamenilor o alternativa, si sa fim seriosi, parcarile subterane si supraterane care s-au construit si se vor construi sunt frectie la piciorul de lemn. Sunt mult prea putine fata de necesitatea reala a orasului.

Bucurestiul nu cred ca s-ar descurca la ora actuala cu vehicule articulate pentru ca ar ramane blocate in trafic, si pana nu se va gasi o solutie pentru a rezolva marile ambuteiaje, timpii in care un autobuz va strabate un traseu de la un capat la altul vor tot creste. Acesti timpi mi se par cea mai mare problema a autobuzelor, pentru ca daca ei cresc, atunci frecventa de succedare a autobuzelor scade, cu alte cuvinte vin mai rar si sunt mai aglomerate, de multe ori vin si extrem de neregulat, si asta creeaza un mare disconfort pentru calatori. Si disconfortul acesta cu timpi mari de asteptare, cu imbulzeala in autobuze ii face pe multi sa apeleze la masina personala, si de aici si mai mari ambuteiaje, o calatorie si mai lunga cu autobuzul sau masina personala, si cercul vicios continua.

Parerea mea e ca nici un tip de autobuz sau troleibuz nu poate reprezenta o solutie pentru traficul din Bucuresti, ci doar metroul si liniile de tramvai separate de trafic.

In ce priveste povestea lui Trix cu tramvaiul 32, lucrurile trebuie nuantate. Intr-adevar, oamenii s-au plans la inceput la inceput ca era mai bine cu linia 632 de autobuz , insa intr-un anumit context. In primul rand, linia 32 venea la intervale de 10-15 minute in timpul saptamanii, si asta era o adevarata bataie de joc, fata de autobuze care veneau la intervale de 3-4 minute uneori si cate 3. Apoi, linia 32 avea un traseu aiuristic, circuland intre Ghencea si Alexandria, si multi au fost nemultumiti ca cei de la RATB nu au avut bunul simt sa refaca macazul spre dreapta, care ar fi permis tramvaiului sa o ia prin Dr. Istrate si 11 Iunie si sa ajunga un pic mai greu, dar totusi la destinatia sa normala, si anume P-ta Unirii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2007 08:18:51    Titlul subiectului: ykytktyk 77006

Sunt pentru articulate. Daca cei de la RATB nu vor articulate, atunci pe liniile supraglomerate sa plece in cursa cate doua troleibuze/autobuze, desi nu stiu cat de viabila ar fi solutia; conditia este ca aceste produse sa fie fiabile, si facute pentru aglomeratia din Bucuresti. Adica 99 de oameni sa nu stea ca intr-o cutie de conserve asa cum se intampla cu noile autobuze (Citaro) sau troleibuze (Irisbus).
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ikarus



Data înscrierii: 20/Iun/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 135
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 21 Iun 2007 11:09:03    Titlul subiectului: 79696

La cluj articulatele sunt bune pe unele linii.pe linia 6 sunt bine venite si pe 4 .Pe linia 1,3,7,25 n-au ce cauta .Eu locuiesc pe strada paris pe care circula trolebuzul 1.Strada nu este mare articulatele abia se descurca .Deci m-ai bine ramanem la trolebuzele simple.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 21 Iun 2007 17:22:16    Titlul subiectului: 79714

ikarus a scris:
La cluj articulatele sunt bune pe unele linii.pe linia 6 sunt bine venite si pe 4 .Pe linia 1,3,7,25 n-au ce cauta .Eu locuiesc pe strada paris pe care circula trolebuzul 1.Strada nu este mare articulatele abia se descurca .Deci m-ai bine ramanem la trolebuzele simple.


În cazul liniei 1 sunt perfect de acord. Pe 25 e nevoie de troleibuze articulate, din cauza fluxului de călători. E drept că la pasajul Aurel Vlaicu e o curbă strânsă, Irisbus Agora T are o configurație total necorespunzătoare a salonului. Teoretic, are 107 locuri. Practic, la 90 de pasageri, troleibuzul pare plin. În ceea ce privește linia 3, subscriu spuselor tale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andreiashu



Data înscrierii: 20/Noi/2006
Ultima vizita: 19/Feb/2011
Mesaje: 61
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 21 Iun 2007 19:38:33    Titlul subiectului: 79717

Ce parere aveti despre Brasov?
1) Pe care linii considerati ca s-ar cere articulate si pe care nu?
2) De asemenea, care dintre linii credeti ca nu ar suporta articulate din cauza configuratiei traseului?

Hai sa va zic parerea mea:
1) S-ar justifica articulate pe (voi vorbi doar despre liniile care nu sunt deservite in prezent de articulate):
-6 in orele de varf (macar jumatate din total)
-8 in permanenta; nu ca astazi cand au circulat autobuze, printre care si nearticulate; totusi, vorbim despre un traseu care era deservit de tramvaie.
-16 (1 sau 2 autobuze)
-22 (toate autobuzele)

2) Din cate stiu eu, traseele nu ridica probleme din acest punct de vedere, asa ca, daca ar fi nevoie, orice traseu ar putea fi deservit de articulate. Apropo, ce parere aveti de introducerea da articulate pe linia 20 Livada - Poiana in timpul sezonului rece? Sa ne amintim ca acum cateva ierni au circulat Mercedesurile ex-Frankfurt pe aceasta linie.

P.S.: Aveti cumva idee de ce, odata cu aducerea de troleibuze DAC 212 in Brasov, transportul in Centrul Vechi s-a realizat exclusiv cu vehicule nearticulate? Nu cred ca traseul ridica probleme, avand in vedere ca in ultima perioada a existentei retelei de troleibuz in acea zona circulau pana la Pe Tocile Vetter-uri, G&S-uri si FBW-uri articulate. Plus ca inainte de 1993 circulau atat troleibuze, cat si autobuze DAC 117.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Lun 09 Iul 2007 20:25:31    Titlul subiectului: oooooo 80167

Fara doar si poate un da hotarat pentru articulate in BUCURESTI, fie ele troleibuze sau autobuze, pe lini gen 62, 76, 86, 90, 97, 105, 131, 139, 226, 300,385,331,301 si aste sunt luate aleatoriu pentru ca foarte multe lini mai ales de autobuz ar trebui sa beneficieze de articulate dar cand nu se stie Crying or Very sad.
Tare as vrea sa ma plimb cu niste articulate moderne, dar asta e alta poveste.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiuc



Data înscrierii: 10/Iul/2007
Ultima vizita: 29/Oct/2009
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Mie 11 Iul 2007 02:56:01    Titlul subiectului: 80224

În București există anumite rute pe care articulatele ar aduce anumite avantaje - sunt acele rute care deservesc puncte cu ore relativ fixe cu flux foarte mare de călători, unde capacitatea la un moment dat este mai importantă ca frecvența. Autobuzele care servesc fabrici/uzine sau care duc oameni la-și-de-la serviciu (centru-cartier dormitor) ar avea multe avantaje din folosirea articulatelor - 139 e un exemplu, cu condiția scăpării de crima numită Răzoare - Drumul Sării (și îmbunătățirea calității călătorilor de pe rută, din care vreo 75% ar trebui să folosească căruțe, la ce comportament au). 601 este alt exemplu de rută pentru un autobuz articulat.

Un raport mai tipic de înlocuire ar fi de aproximativ 3.5:2, nu 3:2 - orașele mari care au adoptat transport cu vehicule articulate, au observat că capacitatea totală (pasageri transportabili), scade, nu crește. Prețul mai mare al articulatelor, și o scădere a vitezei comerciale (care există, oricât vrem s-o negăm) duce la asta. Nici nu mai vorbim de un raport de achiziție 1:1, cum gândesc unii, care nu se va putea face niciodată, PMB (ca orice primărie) nu posedă saci fără fund cu bani - nu se vor putea înlocui toate "scurtele" cu articulate pe, să zicem 85, fără a scădea frecvența, oricât am vrea noi. Pe rute cu capacități constante (nu cu mulți pasageri la oră fixă), băgatul de articulate, în condițiile astea, ar face mai mult rău - ideea este să nu lași stațiile să se umple și să creeze "pâlnii" și cozi la urcarea în vehicul, care încetinesc vehiculul, și sporesc aglomerația. Nu lași stațiile să se umple cum? prin frecvență - permițând atât îmbarcare rapidă (și timpi reduși în stație), pentru tururi multe și prin capacitate maximă de transport per € investit. Astfel, pentru rute ca 336 (și aproape orice "central") autobuzele scurte sunt soluția, dar nu 1500, ci vreo 3-4000, dacă se doresc toate rutele, cu intervaluri de succedare de maxim 1 minut - astfel încât stațiile să nu se poată umple.

Pentru București, problema este însă una mai adâncă de ce autobuz alegem - nu e vorba "dacă acolo se poate, la noi de ce nu" - Bucureștiul e unic în problemele lui - densitatea urbană este uriașă, și orașul este aproape complet descentralizat, nu există un punct central, ci vreo 5-6. Nu există un caz similar de "nebunie" urbană în Europa. Traficul cu transportul în comun este și el imens comparativ cu multe alte orașe europene - pentru rute aglomerate, fluxurile existente arată necesitatea unui sistem comparabil cu o bandă rulantă...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Ian 2008 10:08:10    Titlul subiectului: 87524

Dupa parerea mea, in Bucuresti ar putea fi reintoroduse autobuze/troleibuze articulate doar cand va fi rezervata o banda pentru transportul in comun pe marile artere.
Linii de autobuz care se preteaza la articulate sunt multe, acum imi vin in minte: 131, 331, 335, 226, etc.
Linii de troleibuze: 76, 97 (multi s-au plans dupa ce au fost retrase din circulatie DAC-urile articulate de pe aceste linii), 69, 91.

In alte orase in care am fost, in Iasi autobuze articulate ar putea circula cu succes pe 41, in Constanta ar fi necesare articulate pe linia 100 si exemplele pot continua...

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Joi 24 Ian 2008 13:14:35    Titlul subiectului: 87528

guest a scris:
Linii de autobuz care se preteaza la articulate sunt multe, acum imi vin in minte: 131, 331, 335, 226 etc.
Si 300... Smile Probabil si 336. Oricum, e bine ca pe toate liniile supraaglomerate trebuie sa circule si articulate si nearticulate (sau numai articulate, ca pe liniile mai putin aglomerate sa circule mai multe autobuze nearticulate/simple). Dar nu stiu daca RATB-ul mai are buget pentru astfel de autobuze...
guest a scris:
Linii de troleibuze: 76, 97 (multi s-au plans dupa ce au fost retrase din circulatie DAC-urile articulate de pe aceste linii), 69, 91.
Este adevarat ca 97 are nevoie de articulate, dar nu uitam si de 86. Pe la orele de varf e o linie aglomerata.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 30 Iul 2008 11:00:36    Titlul subiectului: 96444

Pe ruta Boul Rosu (Piata Arenei)-Podgoria din Arad se asigura transport gratuit, cel putin unul din autobuze este articulat. Si se descurca in trafic, in ciuda problemelor cauzate de lucrarile din zona. Din pacate, AR07MOB (numar de parc 131) da semne de oboseala, dar e de laudat faptul ca mai circula astfel de autobuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 04 Ian 2009 21:58:43    Titlul subiectului: 103644

Productia si evolutia DAC-urilor articulate a inceput prin jurul anilor '80 si tot din acea perioada dateaza multe strazi si capete de linie ce au fost proiectate si realizate dupa "sabloanele" acestor autobuze. Tot prin anii '80 s-au largit unele strazi, s-au modificat elemente de infrastructura astfel incat deplasarea cu mijloacele de transport articulate sa nu fie o problema. Galati, Braila, Piatra-Neamt si Bacau sunt cateva exemple de orase care s-au bucurat din plin de era articulatelor.
Cu timpul, DAC-urile 117 si-au pierdut din importanta. Este pacat intrucat la traseele cu flux mare de calatori ar fi fost mult mai economic sa se trimita un autobuz articulat in loc de doua scurte. Cazuri sunt din nou, numeroase.
Cu timpul, infrastructura in unele orase a avut de suferit si prin urmare, buclele si intersectiile largi, strazile late cat si capetele de linie au fost modificate (dupa astfaltari, schimbari de conducte si cablatura, constructii noi,...) si astfel s-a neglijat importanta articulatelor.
Sunt de parare ca in prezent exista orase care ar avea nevoie de autobuze articulate. Infrastructura pe anumite linii de traseu a ramas nemodificata si prin urmare exista inca oportunitatea de a utiliza, rational, acest tip de autobuz.
Din punct de vedere constructiv, autobuzele DAC 117 mi s-au parut cele mai fiabile pentru drumurile romanesti (au fost insa apreciate si de straini intrucat in prima jumatate a anilor '80 am exportat si autobuze si troleibuze DAC) atat datorita pozitionarii motorului (cu antrenare pe axa B) cat si datorita axei mobile C.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
danyvl



Data înscrierii: 06/Apr/2009
Ultima vizita: 09/Apr/2009
Mesaje: 1
Locație: Ramnicu Valcea

MesajTrimis: Joi 09 Apr 2009 19:30:57    Titlul subiectului: ARTICULATELE RAMAN CELE MAI BUNE 109239

La mine in oras inca mai sunt si pot zice ca fac fata cu brio pe langa restul de autobuze din cadrul regiei de transport si care sint trainice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CAZAN GEORGE



Data înscrierii: 25/Oct/2009
Ultima vizita: 12/Oct/2014
Mesaje: 19
Locație: Madrid (Spania)

MesajTrimis: Mar 12 Ian 2010 21:14:08    Titlul subiectului: argumente pro si contra autobuze articulate 122204

Daca nu te pricepi la prima vedere un vehicul articulat fie autobuz sau troleu pare urias si greu de manevrat.intr-adevar cele cu axa C fixa cam,,taie,,curbele dar cele cu axa orientabila se comporta la viraje uneori mai bine decat cele simple.E mai greu in aglomeratie si la intoarceri in spatiu restrans care necesita mersul in marsalier.Deasemeni articulatele pun mai multe probleme iarna cand aderenta rotilor e scazuta pe drumuri in panta cele care trag remorca(Dac,Ikarus)patineaza mai repede iar cele cu axa C motoare se,,innoada,,cum se spune.Dar daca sunt utilizata cu cap acolo unde trebuie sunt foarte bune.De exemplu in Madrid si zona adiacenta sunt utilizate autobuze Volvo Castrosua si Man variante standard de 12m cu 3 axe14m si articulate cu tractiune 6x4.Eu locuiesc in Mostoles un orasel cu strazi inguste si toate marile intersectii in sens giratoriu si am observat ca cel mai greu se strecoara cele cu 3 axe nearticulate.Am calatorit cu fiecare din ele si am fost placut impresionat de faptul ca in fata autobuzului motorul aproape ca nu se aude deoarece se afla in remorca insa spaniolilor nu prea le place balansul pe care il face aceasta.Se vede ca n-au vazut in viata lor un Dac117 traversand linii de tramvai sau denivelari.Personal iubesc articulatele dar vad cu parere de rau ca se cam renunta la ele uneori nejustificat.Ma intreb ce s-ar fi facut comunistii fara ele ca plecau la orele de varf cate2-3odata in aceasi directie si abia reuseau sa ia toti navetistii di statii.In Bucuresti abia mai au loc scurtele in ritmul asta vor trebui midibuze daca nu se gasesc solutii. De articulate ce sa mai vorbim?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CAZAN GEORGE



Data înscrierii: 25/Oct/2009
Ultima vizita: 12/Oct/2014
Mesaje: 19
Locație: Madrid (Spania)

MesajTrimis: Mar 12 Ian 2010 22:30:13    Titlul subiectului: Re: argumente pro si contra autobuze articulate 122207

Cunosc si un caz nefericit cand la fosta autogara Urlati s-a petrecut un accident ingrozitor, prin 91-92, in care a fost implicat un Dac 117UD.
Aceste autobuze mai au un dezavantaj, ca de altfel orice vehicul cu remorca si anume ca la viraje partea laterala a remorcii aflata pe exteriorul curbei intra in asa zisul "unghi mort", deci soferul nu are vizibilitate in acea zona a masinii astfel ca un sofer pe care stiu ca-l chema Liviu tomai se pregatea sa plece in cursa catre Ploiesti. In ultimul moment apare insa tocmai sotia acestuia alergand dupa masina care se pusese deja in miscare. Ghinionul a facut ca soferul sa trebuiasca sa opreasca pentru a se asigura si a da prioritate la iesirea din autogara, sotia lui a crezut ca o asteapta pe ea si venind din stanga a vrut sa ocoleasca masina prin spate pt a ajunge la usa numai ca in acel moment autobuzul a plecat din nou si in viraj a fost lovita de remorca a cazut, iar roata stanga a acesteia a trecut exact pe capul ei.
S-a spus ca lumea aflata in spatele masinii a simtit ca ceva s-a intamplat, dar cum nimeni nu a zis nimic, soferul si-a continuat cursa fara sa stie ce veste avea sa primeasca la Ploiesti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Mai 2013 16:26:11    Titlul subiectului: autobuzele/troleele articulate solo 164381

Eu consider ca acum articulatele in Bucuresti, nu ar face fata traficului. Prin "acum" am in vedere conditiile de trafic ce sunt :
a)fiecare parcheaza cum vrea, unde vrea, baga avariile si se duce linistit sa isi faca cumparaturile in Mega Image de pe Titulescu spre ex.
b)lipsa benzilor RATB,(in conditiile actuale sunt indispensabile)
Deci atat timp cat nu se fac benzi separate de trafic, articulatele in Bucuresti ar fi avut o problema in a se deplasa la fel de rapid ca si autobuzele /troleele solo.

Si per total daca ne uitam in istorie, articulatele au aparut ca o forma "mutata" a autouzului/troleului solo, dupa ce in anii 50-60 multe orase europene au "modernizat" transportul public, desfiintand retelele de tramvai. Astfel a aparut o necesitate de a compensa capacitatea mare de transport pe care le avusera tramvaiele desfiintate, la inceput erau autobuze solo + remorca, dupa care s-a ajuns la articulate.
Apropo o alta "mutare" a autobuzului/troleului solo este autobuzul/troleul cu 2 etaje(desi el e mai vechi, aprand in sec 18 sub forma de caruta cu 2 etaje ).Deci autobuzul cu 2 etaje era o adaptare la conditiile sec. 20 (cand erau multe masini, iar de benzi pentru transport public si mai ales de semaforizare preferntiala s-a auzit mai spre sfarsitul secolului),cand era nevoie de marirea capacitatii, fara de a mari suprafata ocupata de autobuz ( troleu sau tramvai, in Londra fusesera si asa ceva).

Insa in conditiile sec.21, autobuzele/troleele articulate si cu 2 etaje mi se par depasite moral, mai jos o sa va dau argumentele mele, de ce sunt depasite.
1)Autobuzele/troleele articulate:
a)sunt greoaie de manevrat - toate autobuzele noi (si mai ales e obligator la alea low floor) au motorul in remorca => puntea C e fixa => puntea C in curbe, tinde sa "taie" curba ;(tramvaiele nu au acest "-")
b)manevrarea in curba - inainte de curba,un articulat trebuie sa franeze semnificativ, altfel remorca poate intra in "efectul biciului"(autobuzele/troleele solo pot parcurge curbele cu viteze mai mari) ; (tramvaiele au acest "-" insa el e atenuat de sine )
c) manevrarea pe benzi seprate de trafic (cu gard) - (pentru un transport public eficient in Bucuresti, e obligator ca benzile RATB sa fie separate de trafic, nu prin bordure sau morcovei, ci cu gard, ca la 41) daca presupunem ca primaria ar fi cumparat Citaro articulate (respectiv motorul va fi in remorca) adica remorca va tinde sa "taie"curba => va lovi gardul + in curbe articulatele vor trebui franate mai mult decat cele solo sau tramvaiele => vor frana circulatia pe benzile RATB + iarna manevrarea va trebui desfasurata la viteze mici ; (tramvaiele nu au acest "-")
2) Autobuzele cu 2 etaje
a)manevrarea in curba - inainte de curbe ca si la articulate, trebuie sa franezi mai mult ; (tramvaiele nu au acest "-")
b)accesul greoi in autobuz - pentru sistemul de plata din Londra (la sofer), era o chestie normala,deorece intrarea in autobuz se face doar prin 1 usa, deci intrarea oricum dureaza ceva timp, insa daca ne dorim un transport rapid, acest sitem e depasit si autotaxarea sau niste statii speciale cu turnicheti sunt obligatorii ; (tramvaiele nu au acest "-") (au multe usi)
c)inaltimea e o limitare in cazul unor pasaje sau tuneluri pe care le traverseaza ; (tramvaiele nu au acest "-")
Desi in transportul public urban autobuzlele cu 2 etaje nu au ce cauta, ele isi au nisa proprie unde isi fac treaba foarte bine:
a)tristic(vezi Bucharest City Tour)
b)transport inter urban - acolo unde e nevoie de o capacitate sporita autobuzle Neoplan sunt binevenite Smile)

Ati putea sa ma intrebati"si ce propui desteptule?"
Propunerea mea consta in reintoarcerea la tramvaie si anume:
a)utilizarea in loc de articulate a tramvaielor de capacitate medie(fata de V3A), adica V2A (aprox 200 pasageri fata de 148 la un Citaro G(articulat))
b)creearea unor culoare/benzi unice pentru toate vehiculele RATB(pe centru in cazul arterelor normale si pe lateral(ambele) in caz de drumuri cu sens unic),cu separare totala de trafic +semaforizare preferntiala (+ acces taxi si ambulante)
c)statii "comode"( instalatii de climatizare + turnicheti )(foto 1, statie cu turnicheti)

Ar mai interveni o intrebare" de ce un tramvai de capaciate medie, e mai bun decat un articulat(ce e mult mai ieftin)?"
Desigur tramvaiele au neajunsurile sale:
a)un tramvai e mai scump cu mult fata de un autobuz
b)calea de rulare e scumpa de construit la tramvai
Dar avantajele totusi sunt net superioare:
a)spatiu mai mare disponibil
b) durata de viata a unui tramvai e de 50 de ani ! (spre deosebire de un autobuz ce tine aprox 10 ani) si Tatrele bucurestene (unele) au 40 de ani.Deci daca luam in consideratie un Citaro II (cu AC) achizitionat de primarie cu aprox. 250mii euro si un cost mediu de 2mil euro per bucata la un tramvai modern, putem ajunge la urmatoarele concluzii:
-din pretul unui tramvai poti achizitoona 8 Citaro
-insa acele Citaro in 10 ani vor trebui.... iar tramvaiul va mai tine 40 in + ,cu RK la 25
c)stabilitate mai mare la viteze ridicate si in curbe
d)independenta de conditiile meteo
e)capacitate de transport mai mare
In concluzie desi pentru tramvai investiile initale sunt mult mai mari, pe termen lung investitia in o retea de tramvai e mult mai profitabila fata de o ruta de autobuze sau trolee articulate(+ scapi de consumabile si motorina).

P.S. Insa aici investitii pe termen lung nu prea se fac, nici macar afacerstii lu peste nu le fac, vor sa faca bani peste noapte, asa si politicienii(primarii) vor cumpara in continuare autobuze solo .



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  215.11 kb
 Vizualizat:  de 21845 ori

1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADY88



Data înscrierii: 26/Oct/2009
Ultima vizita: 16/Dec/2013
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Mai 2013 22:10:03    Titlul subiectului: 164382

Desi nimeni nu m-a intrebat, vreau sa va arat o schema cum functioneaza statiile in sitemul BRT din Curitiba(foto 1.).
Respectiv pentru Bucuresti as propune (in caz de s-ar implimenta culoarele/benzile unice RATB)urmatoarea configuratie a statiei comune (ptr. tramvai, troleu sau autobuz).
Statiile ar trebui sa fie dotate:
a) cu AC si incalzire(electricitate)
b) turnicheti intrare/iesire
c) 2 taxatori la fiecare capat
d) tablouri informative (ca la Metrorex, cat timp ramane pana la autobusul..)
e)usi automate spre vehicul + panouri de legatura intre statie si vehicul(pentru facilitarea urcarii caraucioarelor si evitarea accidentelor)
Dimensiuni:
a) lungime 100m(in cazul statiei comune pe magistrale incarcate, spre ex pe Vasile Milea ar putea ajunge in statie mai multe vehicule(1,11,105, troleele)
b)latime 3m (turnichetii + taxatorul ar necesita aceasta latime)

Dezavantaje:
a)cost mare de construcite
b)durata de constructie mai mare decat la o statie normala
Avantaje:
a)Comfortul sporit(esti protejat de capriiciile vremii(fara frig, fara transpiratie))
b)eliminarea boschetarilor si celor ce nu au bilete



1..jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  125.92 kb
 Vizualizat:  de 21794 ori

1..jpg



2..jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.76 kb
 Vizualizat:  de 21793 ori

2..jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community