Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele R.A.T. Timisoara
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul TIMIȘ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2005 16:10:41    Titlul subiectului: Autobuzele R.A.T. Timisoara 625

Prima data incep cu autobuzele vechi care acum sunt retrase din circulatie, unele fiind casate, altele sunt pe post de donor de piese de schimb, sau, unele fiind in stare bunicica, vor fi scoase la licitatie spre a fi vandute.

In anul 1999 parcul de autobuze RATT era compus din urmatoarele vehiculele:(in paranteze scriu situatia respectivului vehicul din prezent)

#101 - DAC 111 RDTM (pastrat)
#102 - DAC 111 RDT (cu usi manuale) (retras din circulatie, posibil casat)
#103 - DAC 111 RDT (cu usi manuale) (pastrat)
#104 - DAC 111 RDT (pentru vanzare)
#105 - DAC 111 RDT (pentru vanzare)
#106 - DAC 111 RDT (pentru vanzare)
#107 - DAC 111 RDT (pentru vanzare)
#108 - DAC 111 RDT (pentru vanzare)
#109 - DAC 111 RDT (pentru vanzare)
#110 - DAC 111 RDT (pentru vanzare)
#111 - DAC 111 RDT (pentru vanzare)
#112 - DAC 111 RDT (pentru vanzare)
#113 - DAC 111 RDT (pentru vanzare)
#114 - DAC 111 RDT (pentru vanzare)
#201 - DAC 112 UDM (retras din circulatie)
#202 - DAC 112 UDM (retras din circulatie)
#203 - DAC 112 UDM (retras din circulatie)
#204 - DAC 112 UDMA (cu doua usi: fata+spate) (retras din circulatie)
#205 - DAC 112 UDMA (retras din circulatie)
#206 - ROCAR 312 (pastrat)
#207 - DAC 112 UDMA (cu doua usi: fata+mijloc) (retras din circulatie)
#208 - DAC 112 UDMA (retras din circulatie)
#209 - DAC 112 UDMA (retras din circulatie)
#210 - DAC 112 UDMA (retras din circulatie)
#211 - DAC 112 UDMA (retras din circulatie)
#212 - DAC 112 UDMA (retras din circulatie)
#213 - DAC 112 UDM (cu doua usi: fata+spate) (retras din circulatie)
#214 - DAC 112 UDMA (cu doua usi: fata+spate) (casat in anul 2003)
#215 - DAC 112 UDMA (retras din circulatie)
#216 - DAC 112 UDM (retras din circulatie)
#217 - DAC 112 UDMA (retras din circulatie)
#220 - ROCAR 312 (retras din circulatie, posibil casat)
#221 - ROCAR 312 (pastrat)
#222 - ROCAR 312 (pastrat)
#224 - ROCAR 312 (pastrat)
#228 - DAC 112 UD (retras din circulatie)
#229 - DAC 112 UD (retras din circulatie)
#230 - DAC 112 UD (retras din circulatie)
#301 - DAC 117 UDA (casat in anul 2000)
#303 - DAC 117 UDA (casat in anul 2004)
#304 - DAC 117 UD (casat in anul 2002/2003)
#305 - DAC 117 UD (casat in anul 2002)
#306 - DAC 117 UD (retras din circulatie)
#307 - DAC 117 UDA (retras din circulatie, posibil casat)
#308 - DAC 117 UD (retras din circulatie)
#309 - DAC 117 UDA (retras din circulatie)
#310 - DAC 117 UDA (retras din circulatie)
#311 - DAC 117 UDA (retras din circulatie)
#312 - DAC 117 UDA (retras din circulatie)
#313 - DAC 117 UD (pastrat)
#314 - DAC 117 UD (reconditionat, pastrat)
#315 - DAC 117 UD (pastrat)
#316 - DAC 117 UD (casat in anul 2000)
#320 - DAC 117 UD (retras din circulatie)
#321 - Ikarus 280 (pastrat)
#322 - Ikarus 280 (casat in anul 2002/2003)
#323 - Ikarus 280 (pastrat)
#324 - Ikarus 280 (pastrat)
#325 - DAC 117 UD (retras din circulatie)
#343 - Saviem SC10R (cu doua usi: fata+mijloc) (din anul 2001 nu a mai circulat. Nu am informatii despre el)
#791 - Berliet (asemenea troleibuzelor Berliet din Ploiesti) (din anul 2004 nu a mai circulat)
#794 - Berliet (din anul 2002 nu a mai circulat)
#798 - Berliet (din anul 2003 nu a mai circulat)

Autobuze fara nr de inventar:
Roman 112 UD ? (cred) (din anul 1999 nu a mai circulat)
MAN (a circulat o scurta perioada gratuit in 1999 ca un eveniment)
2 autobuze Mercedes sau Graf &Stift (ambele nu mai circula din 2003?)

Autobuzele retrase din circulatie si-au facut ultimul drum in anul curent, 2005, fiind inlocuite cu autobuzele deja cunoscute, Mercedes-Benz Conecto.


Ultima modificare efectuată cosmin4tm la Joi 24 Noi 2005 20:13:06, modificat de 4 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 04 Noi 2005 13:22:12    Titlul subiectului: 1030

Intr-o sambata mi-am luat inima-n dinti sa merg singur la un garaj ce adapostea autobuzele retrase din circulatie. Am asteptat la poarta sa iasa/intre cineva. Dupa 15 min doua persoane se indreapta catre poarta pentru a iesi. Ii intreb daca imi dau permisiunea de a face cateva poze autobuzelor care probabil nu le vom mai vedea niciodata. Unul dintre ei era chiar paznicul care a mers la un magazin din zona, apoi, intorcandu-se, am intrat cu el pe terenul "minat". Cica imi zice:"Aici nu prea ai voie sa intri, e proprietatea primariei, daca vreau pot sa pun cainii pe cel care intra neinvitat". Desi, uneori, mai vedeam ca poarta este larg deschisa, fara a intra/iesi un vehicul. Am avut totusi noroc datorita absentei sefului, asa ca, paznicul mi-a dat voie sa pozez autobuzele. (atat doar!)
Mi-a parut rau de ce am vazut: autobuzele garate printre tufe, la #228 geamul era spart din cauza unor probleme cand a venit aici, unele vehicule erau despartite de "fratiori", fiind clasate dupa situatie lor de viitor: casare sau "donator de organe", vanzare.
Dintre toate autobuzele de acolo, cele care vor mai vedea cel putin un drum in viitor, vor fi DAC-urile 111 RDT si anume cele din seria 104-114.
Revin cu autobuzele "triste":
Autobuzul DAC 111 RDT (autobuzele Roman cum le spunem), #109, mai fiind in stare de mers, daca se gasesc cumparatori.
Apoi acelasi #109 privit din spate, langa el aflandu-se #104 de acelasi tip.
Autobuzele acestea erau insirate, fiind foarte apropiate unele de celelalte, incat d-abia te puteai misca printre ele. Cateva poze, la care am reusit sunt la galeria personala.
Ele se aflau in aceasta ordine, de cum intrai in garaj: #109, #104, #106, #111, #108, #112, #114, #110, #107, #105 si #113.
Ultimul este #113 cel de la capat. Se vede cum usile sunt "sigilate", asa era la toate pt a nu se putea fura nimic din interior. Wink



#109 Rocar-Dac 111 RDT, #228 Rocar-Dac 112 UDM garaj.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.8 kb
 Vizualizat:  de 43780 ori

#109 Rocar-Dac 111 RDT, #228 Rocar-Dac 112 UDM garaj.jpg



_109_rocar-dac_111_rdt_garaj_105.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.25 kb
 Vizualizat:  de 40356 ori

_109_rocar-dac_111_rdt_garaj_105.jpg



_113_rocar-dac_111_rdt_garaj_105.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.02 kb
 Vizualizat:  de 40353 ori

_113_rocar-dac_111_rdt_garaj_105.jpg




Ultima modificare efectuată de către cosmin4tm la Vin 04 Noi 2005 13:46:58, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 04 Noi 2005 13:52:13    Titlul subiectului: 000000 1033

In fata Romanurilor, paralel cu drumul plin de morcirla, erau trei autobuze DAC, care vor ajunge dezmembrate.
1. Unul dintre acestea e #204, DAC 112 UDMA (scund) cu doua usi.
2. Mai departe, in partea dreapta a garajului erau autobuzele in aceeasi stare de viitor cu #204, avand motorul inca functionabil.
Pe langa cateva DAC scurte, aici se gaseau toate autobuzele DAC 117 UD si UDA, ramase pana in 2005.
Unul dintre autobuzele DAC scurte e #205, scund.
3. Chiar cand intri in "depoul" acesta, primul autobuz care te asteapta sa-l salvezi de la casare e #207 DAC 112 UDMA, purtand ultima reclama si singura care a avut-o vreodata.



#204 Rocar-Dac 112 UDMA garaj 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.31 kb
 Vizualizat:  de 43795 ori

#204 Rocar-Dac 112 UDMA garaj 1.jpg



_205_rocar-dac_112_udma_garaj_953.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.78 kb
 Vizualizat:  de 40371 ori

_205_rocar-dac_112_udma_garaj_953.jpg



_207_rocar-dac_112_udma_garaj_1_566.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.25 kb
 Vizualizat:  de 40369 ori

_207_rocar-dac_112_udma_garaj_1_566.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 04 Noi 2005 14:11:14    Titlul subiectului: 1038

1. Tot la intrare in acelasi rand cu #204 si de acelasi tip de altfel si cu aceeasi situatie de viitor, e #209, blocat si inconjurat de tufe.
Inca se mai vede in coltul din spate-stanga a vehiculului ce schema purta acum 5 ani, una asemanatoare cu cea din prezent.
2. Al treilea din randul cu #209 si #204 e #228 DAC 112 UDM, care a avut nitel probleme la transportarea lui pana aici, dupa cum se si vede la primul geam dupa cel al soferului. O improvizatie pusa de paznic consta intr-o fasie de punga lipita cu schotch de rama geamului... care nici ea nu rezista mult...
3. O poza nereusita cu #229 singurul DAC nearticulat ce era prevazut sa-si continue viata, insa era in zadar acest lucru deoarece era in stare proasta, tremurand chiar in timpul mersului, interiorul arata groaznic, lipsea bara de sprijin din spate, etc. In aceasta parte a garajului, partea dreapta, pe langa #229 mai erau inghesuite #202, #211 si #215, avand aceeasi soarta... casarea. Pe celelalte trei vehicule nu le-am putut poza din cauza lipsei de spatiu.
Autobuzele, articulate majoritatea, ce sunt toate pentru piese de schimb, avand motorul functionabil. Posibil motorul sa fie pt vanzare.
Numerele scrise sunt nr de inventar, dedesubt fiind tipul vehiculului.
Dupa cum mi-or confirmat Claudiu si doi lucratori de acolo, acest garaj nu va fi un al doilea depou al troleibuzelor, cum era prevazut in proiect, ci doar un depou suplimentar al autobuzelor retrase din circulatie / casare, acest fapt fiind valabil si in viitor.
E pacat, zic eu, aceste vehicule vor disparea, mai ales fiind de tipul DAC...
Am incercat sa mai intru, insa nu mai am acces. Lucratorii se cam tem de fotografii la locul lor de munca.
Acest lucru nu are de ce, noi nu suntem impotriva transportului in comun, nu vrem sa-l distrugem !!! Cum a zis intr-un post Whitewolfcata, oamenii nu inteleg ca noua chiar ne plac vehiculele de transport si nu vorbim de ele ca si cand ar fi de rau !!!!
Se pare ca autobuzele de vanzare din autobaza Ion Ionescu nu se vor vinde asa repede, nu se gasesc cumparatori din cauza pretului ridicat.
Ma voi interesa de acest lucru si sa aflu exact pretul unui DAC 111 RDT.



#209 Rocar-Dac 112 UDMA garaj.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.96 kb
 Vizualizat:  de 43789 ori

#209 Rocar-Dac 112 UDMA garaj.jpg



_228_rocar-dac_112_udm_garaj_176.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.05 kb
 Vizualizat:  de 40366 ori

_228_rocar-dac_112_udm_garaj_176.jpg



autobuze_vechi_garaj_106.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.46 kb
 Vizualizat:  de 40364 ori

autobuze_vechi_garaj_106.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mie 09 Noi 2005 20:09:14    Titlul subiectului: 111111 1775

ROCAR U 312:
Eu am observat ca RATT are 5 exemplare de acest model.
Pe #220 nu a mai circulat de anul trecut si nu mai sunt sanse sa mai circule.
La strada le-am prins pe #206 si #224, celelalte doua (#221 si #222) fiind in depou.
Si 206-le...
Acestea circula mai mult pe liniile temporare 7, 9 si 17, rar pe 21 sau 28.
Din seria 301 - 316, #302 e singurul ce nu l-am vazut in viata mea. Prin urmare a fost casat ori in anul 1999 (cand le-am tinut evidenta) ori inainte de anul mentionat.
#306 si #308 nu erau in garajul din Lipovei, deci probabil sunt in vreo hala din depoul din Buziasului, urmand sa fie casate. Ambele nu au mai circulat de anul acesta, fiind inlocuite de MB Conecto.



#224 Rocar 312 linia 9 Bd. Bulbuca.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.78 kb
 Vizualizat:  de 43779 ori

#224 Rocar 312 linia 9 Bd. Bulbuca.jpg



_206_rocar_312_linia_17_bastion_317.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.45 kb
 Vizualizat:  de 40375 ori

_206_rocar_312_linia_17_bastion_317.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
NOA
Vizitator






MesajTrimis: Joi 24 Noi 2005 21:19:13    Titlul subiectului: 3856

Rocarul pe care l-ai caracterizat ca nepoluant este U 312-245. Foarte important acel 245, deoarece mai exista un Rocar U 312-192, aproape identic cu U 312-245, dar care poate fi foarte poluant. ca sa fiu mai clar
U 312-245 are motor de 245 CP euro 1 si suna aproape ca si de Simon
U 312-192 are motor de 192 CP. Practic, este motor de 112 UDM si, ca sa fiu rau, spun ca e euro 0. Rocarul U 312 este, de fapt, un hibrid intre
DAC 112 UDM
Roman 111 RDT-M
IK 4 (mai ales in ceea ce priveste interiorul)
In legatura cu DAC-ul articulat, mi se pare ca l-am vazut, parca avea schema lui #314.
Sus
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 26 Noi 2005 20:38:45    Titlul subiectului: 4163

Pe forumul vechi, alaturi de desenele facute in paint de Cosmin4TM, se afla si o poza a lui #306 din care rezulta ca autobuzul respectiv era intr-o stare buna. Claudiu spune ca autobuzele 117 UD erau foarte vechi si de aceea RATT ar fi decis scoaterea lor. Care este realitatea, de fapt? Poza aceea nu arata realitatea (autobuzul sa fie o rabla care arata bine la exterior) sau a existat o politica a RATT de sacrificare a autobuzelor DAC 117 UD cu orice pret?
Inlocuirea unor autobuze de 16565 mm (cat aveau DAC-urile articulate) cu autobuze de 11-12 m (cat au autobuzele standard) nu s-a concretizat prin cresterea aglomeratiei? La Cluj, se simte acest lucru. S-au achizitionat mai multe Irisbusuri (autobuze si troleibuze, toate de 12 m) iar aglomeratia a crescut simtitor, mai ales in orele de varf. Avantajul este ca se strecoara mai usor in trafic si, in plus, nu au asa probleme mari cand sunt nevoite sa dea cu spatele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Dum 27 Noi 2005 13:15:29    Titlul subiectului: 4230

Autobuzul #306 crea un zgomot foarte puternic in timpul mersului cum se produce la autobuzele vechi la suspensii, la fel zgomot este si la #314, dar #306-le era vechi, in poza aceea (pacat ca nu mai functioneaza site-ul www.ltek.comernet.pl) autobuzul era nu demult revopsit, dar interiorul nu era prea placut.
Oricum, autobuzele DAC au fost retrase dupa sosirea vehiculelor noi si era inutil ca RATT sa mai investeasca in ele![/b]
Fie autobuze articulate, fie nu in orele de varf e aglomeratie, poate si din cauza reparatiilor strazilor care sunt in plina desfasurare.
#306 nu e sungurul autobuz care arata asa "bine".
Un exemplu e #204 tot DAC, recondtionat in 2000. Plus ca la acest autobuz interiorul era acceptabil, nefacand zgomot in timpul mersului, vehicul in prezent asteptand sa fie dezmembrat.
FOTO: Tomek S., 12 Iunie 2004.
Sursa: http://ams1.lo3.wroc.pl/~tomek/autobusy.php?s=14&nr=58301
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 30 Noi 2005 20:58:56    Titlul subiectului: 00000000 4787

Intr-adevar, #204 arata bine, tinand cont ca are o vechime cuprinsa intre 15 si 18 ani (modelul ascund s-a fabricat intre 1987 si 1990). Zgomotul prezent la #314 si #306 era cumva cu trancanitul unor sticle goale? La Cluj, asemenea zgomote apreau frecvent la axa C a articulatelor. In ceea ce priveste poluarea, care scotea mai mult fum: 204 sau 306? Autobuzele romanesti, dar si Ikarusurile au tendinta de a scoate fum albastru sau negru-albastrui.
Zgomotul axei B era frecvent si in Cluj, atat la Ikarusuri cat si la DAC-uri. Zgomotul axei C, frecvent la Ikarusuri 280, avea ceva metalic. Am inteles ca in Timisoara circula Conecto, dar nu am auzit nimic spunandu-se despre Conecto G. Care sunt autobuzele care vor suplini articulatele scoase din uz pentru evitarea aglomeratiei? Se are in vedere dotarea RATT-ului cu autobuze din categoria 3 axe, lungi de 14-15m?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Dum 04 Dec 2005 12:26:32    Titlul subiectului: 5243

OAB a scris:
Zgomotul prezent la #314 si #306 era cumva cu trancanitul unor sticle goale?
In Timisoara zgomotul se auzea de la axa B, cea de langa articulatie, iar la nearticulate tot la axa B, insa acest zgomot devenea auzibil (chiar enervant uneori) cand vehiculul era invechit, cel putin la componentele aflate sub carcasa.
Pe langa #314 si #306 (zgomotul lor se auzea din apartament cu geamurile inchise) majoritatea DAC-urilor creeau "muzica". La #204, #325, #207, #220 s.a. sunetul produs semana cu muzica unor clopotei, astfel ca iti dadeai seama ce autobuz e prin apropiere, fara sa-l vezi, dupa intensitatea sunetelor. La unele mai asurzitor, la altele mai linistitor.
Raspunsul la a doua intrebare este #306, OAB.
RATT are in dotare autobuze articulate (nu multe totusi):
3 DAC 117 UD
10 Ikarus 280.
Depoul oficial de autobuze este pe Calea Buziasului colt cu Str. 1 Decembrie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 06 Dec 2005 20:48:32    Titlul subiectului: 5538

Mercedes Conecto din Timisoara:


timisoara_bus1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.02 kb
 Vizualizat:  de 42628 ori

timisoara_bus1.JPG



timisoara_bus2.JPG
 Descriere:
Poza relizata de sdanescu Cetatean(Silviu D TM) si a fost preluata de pe site-ul primariei Timisoara de pe forum.
 Mărime fișier:  35.38 kb
 Vizualizat:  de 42628 ori

timisoara_bus2.JPG



timisoara_bus3.JPG
 Descriere:
Poza relizata de sdanescu
 Mărime fișier:  47.8 kb
 Vizualizat:  de 42628 ori

timisoara_bus3.JPG




Ultima modificare efectuată de către alin la Mie 07 Dec 2005 21:46:28, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2005 12:36:24    Titlul subiectului: 888888 5622

#314 si #328, ia uitati-va cat de bine aratau la vremea cand le-am facut eu poze.
DAC 117 UD RATT#314:
Ikarus 280 RATT #328...



314-9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.63 kb
 Vizualizat:  de 42623 ori

314-9.jpg



328-9_113.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.24 kb
 Vizualizat:  de 40364 ori

328-9_113.jpg




Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mie 07 Dec 2005 12:44:17, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mie 07 Dec 2005 15:20:59    Titlul subiectului: 5641

Parcul de autobuze - an 2005

Autobuze DAC 117 UD: #313, #314, #315.
Autobuz DAC 111 RDTM: #101 (de ceva vreme nu l-am vazut, poate ar fi retras)
Autobuz DAC 111 RDT #103 (nici acesta nu a mai circulat de mult)
Autobuze ROCAR U 312-245: #206, #221, #222, #224
Autobuze Ikarus 260: #231, #232, #233, #234, #235, #236, #237, #238 si inca 13 fara nr de parc
Autobuze Ikarus 280: #321, #323, #324, #326, #327, #328 si inca 4 fara nr de parc
Autobuze Mercedes-Benz Conecto O345: 50 unitati fara nr de parc.
Desi au suplimentat liniile 33, 40, 43 cu autobuze la orele de varf, autobuzele sunt supraaglomerate, in special pe liniile din centru, de aceea pe linia 33, rareori pe 43, circula Ikarusuri articulate.
Pe linia inlocuitoare de troleibuze, 17, e dezastru, vehiculele de pe 33 au intarzieri din cauza traficului ingreunat, mai ales de la inchiderea podului care facea legatura dintre Bd. Ferdinand si P-ta Maria, desi in orele de varf sunt vreo 15 autobuze (inainte erau 12 - 13) pe 33, 8 autobuze pe 40 (inainte fiind 6) si 5 - 6 autobuze pe 43 (inainte erau 4), iar pe 42 nu am vazut suplimentari, programul e acelasi.
In general Autobuzele MB sunt deservesc liniile cu importanta mai mare: 17 (uneori cate unul), 18, 26, 31, 33, 40, 42, 43, liniile de Expres, celorlalte linii plus cele temporare ramanand Ikarusurile si cele romanesti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Silviu D Tm
Vizitator






MesajTrimis: Joi 08 Dec 2005 10:12:07    Titlul subiectului: 000000000000 5742

Poza a fost postata pentru ca cei din primarie sa vada cum e utilizata prima usa a autobuzelor MB Conecto. Nu asa era prevazut nici de producator, nici de primaria TM, care dorea ca pe acea usa sa se faca exclusiv urcarea. In orice spatiu, fie el cladire, incapere, mijloc de transport sau spatiu public se pune problema traficului. De aceea usile de acces trebuie sa fie dimensionate corespunzator, iar acest lucru trebuie respectat. Odata ce fluxul acestui trafic este gatuit (vezi acest caz), lucrul acesta se va reflecta intr-o situatie incomoda si care va duce si la cresterea timpului necesar accesului. Peste astea aparea si problema de a modifica sistemul de deschidere in perioada in care autobuzele erau inca in garantie (lucru nepermis care ar trebui sa duca la pierderea acesteia).
Din cate am constatat si la Citaro (ca si la Setra) exista modelul simplu dar cu axa dubla in spate, care ar fi o clasa de mijloc intre modelele scurte si cele articulate. In Graz (Austria) se utilizeaza si acest model.



timisoara_bus2_538.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.38 kb
 Vizualizat:  de 40353 ori

timisoara_bus2_538.jpg


Sus
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2005 13:19:52    Titlul subiectului: 5750

Referitor la prima usa de acces la autobuzele Mercedes Conecto.
In Brasov acest tip de autobuz circula de 1 an si de la bun inceput prima jumatate a usii din fata a fost independenta de cealalta jumatate . Adica este rezervata accesului soferului si pe bord are buton de actionare separat de celelalte usi , asa au venit din fabrica. La Brasov prima usa este rezervata numai pt coborare iar usile 2 si 3 atat pt urcare cat si coborare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2005 20:32:19    Titlul subiectului: 5783

Avand in vedere supraaglomerarea in orele de varf, nu exista vreun plan al RATT-ului de a achizitiona Mercedes-uri O345 G, O405 G sau alte autobuze articulate? Conecto-ul standard pare destul de fragil.
Conform celor spuse pe forum, ar fi legal si chiar si 60% low-floor sau un procent din autobuzele care deservesc o linie oarecare sa aiba podea joasa. Conform unora, procentul ar fi de 25%, dupa altii, acesta ar fi de 60%. La Cluj, s-au adus irisbusuri cu podea joasa 100%., dar, avand o capacitate cu putin peste 100 de locuri, sunt aglomerate. Ca un autobuz solo e mult mai usor de manevrat decat unul articulat, e perfect adevarat, dar se pune problema capacitatii de transport. Teoretic, la 20 de autobuze articulate scoase din uz, ar trebui aduse 30 de autobuze standard (cu lungime de 11-12,5 m)sau 50 de autobuze medii (cu lungime de 8,5-10m).
Intr-adevar, un autobuz articulat e greu manevrabil, mai ales daca are motorul in spate (rotile din spate nefiind orientabile), dar capacitatea de transport e considerabil mai mare. S-au sacrificat autobuze cu o capacitate de 160 locuri, aducandu-se in schimb, autobuze cu o capacitate de 106 locuri. Nimeni nu contesta ca erau vechi si de o calitate indoielnica chiar cand au fost noi, dar nu se puteau aduce MAN-uri si Mercedesuri articulate? Un fenomen asemanator s-a intamplat si la Cluj! In plus, Conecto e facut in Turcia. Pe de alta parte, din cele spuse pe forumul vechi, rezulta ca in Timisoara nu ar exista autobuze low-floor. Poate ca am exagerat la acest capitol, dar normele europene prevad un anumit procent de asemenea vehicule pe fiecare linie. UE poate ca nu va impune casarea celor care nu sunt low-floor, dar daca, intr-adevar, nu exista nici un autobuz low-floor, situatia poate sa devina cam neplacuta. Daca RATT-ul va avea scandaluri pe tema asta? N-ar fi pacat ca, intr-un oras cu un primar asa de treaba sa apara probleme chiar la RATT?
Referitor la aglomeratie. Cam cat de aglomerate sunt Conecto-urile intre orele 13-16?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dan Jiga



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Iul/2013
Mesaje: 32
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 09 Dec 2005 00:07:53    Titlul subiectului: 5815

De cand locuiesc in Munchen, merg la serviciu cu Citaro-uri articulate. Sunt comode, stiu sa faca kneeling, sunt sprintene, (relativ) silentioase - mai ales fata de MAN-uri.
Dar au un mare defect. Si MAN-urile si Citaro-urile sunt putin manevrabile (sunt mult mai lungi decat Ikarusurile 280): daca e o masina parcata mai aproape de 20 de m de statie, soferul nu va putea aduce ultima usa (cea de pe "remorca" - de fapt "remorca" asigura tractiunea, mai bine zis "impingerea") la trotuar - si in Munchen autobuzele articulate au 3 usi...
Aici umbla numai pe linii care merg pe bulevarde mari si de multe ori pe culoare dedicate. In rest sunt Citaro-uri, MAN-uri si O-uri simple, nearticulate.
Legat de gogoasa ca in UE toate autobuzele trebuie sa fie low-floor, credeti ca in 2007 se vor casa toate autobuzele cu podea inalta...Poate asta tine de categoria zvonerului si raspandacului...
Contraexemple din tari membre UE:
- Budapesta: O multime de Ikarusuri 260 si 280 fara low-floor. Iar la tramvaie, din cate stiu eu nici unul nu are low-floor.
- Praga: plin de autobuze Karosa si tramvaie Tatra, unde nici vorba de low-floor.
- Ljubljana: plin de autobuze MAN din anii 70, idem
- Portugalia, Olanda: Plin de DAF si Volvo cu podea inalta.
- Spania: Vechile Pegaso umbla linistite
- Germania: Plin de tramvaie Tatra cu podea inalta...
Nimeni de la UE nu te va pune sa arunci Conecto-urile la gunoi...
Asa ca nu vad un Citaro articulat descurcandu-se prin Tm., ce sa mai zic de Bucuresti, la traficul haotic care este la ora actuala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Silviu D Tm
Vizitator






MesajTrimis: Vin 09 Dec 2005 17:37:56    Titlul subiectului: 5896

Inca cinci autobuze alb-violete
Stiri locale, Ziua de Vest, 9 Decembrie 2005
Din cursul acestei luni, pe strazile Timisoarei vor circula inca cinci autobuze Mercedes Benz, alb-violete. Asta dupa ce, in primavara, Primaria Timisoara a cumparat 50 de astfel de autobuze noi si moderne, printr-un contract avantajos, care a permis si achizitionarea ultimelor cinci. Culita Chis, consilier superior la Serviciul Transporturi si Retele Publice, a precizat ca este nevoie de aceste autobuze, mai ales in conditiile in care trebuie suplinit transportul pe mai multe linii de tramvai inaccesibile datorita lucrarilor de modernizare. Chis a estimat ca valoarea acestor autobuze este de circa 700 de mii de euro. in plus, angajatul primariei crede ca, la mijlocul acestei luni, circulatia pe linia 7 de tramvai ar putea fi reluata. Anul viitor, municipalitatea va incerca, in functie de posibilitatile financiare, sa cumpere si troleibuze noi.
Sus
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 19:56:10    Titlul subiectului: 6815

In Timisoara s-au scos din uz 33 autobuze solo si 9 autobuze cu burduf si s-au adus 55 autobuze noi in anul curent! Toate sunt Conecto nearticulate. Cele 50 venite in primavara plus inca 5, cum a anuntat Silviu D.
OAB a scris:
Referitor la aglomeratie. Cam cat de aglomerate sunt Conecto-urile intre orele 13-16?
Linia 26: Datorita faptului ca e o linie cu iesire in afara orasului, in oras nu sunt multe statii, inca mai raman cateva locuri libere.
Linia 31: Este aglomeratie pe lungimea traseului in oras (P-ta Mocioni - P-ta Veteranilor) inspre Metro ai loc pe scaun.
Linia 33: Supraaglomeratie (nu numai in orele de varf), de aceea se mai introduc autobuzele vechi articulate (DAC-urile ramase si Ikarusuri), fiind o linie inceputa din centrul orasului continuandu-se pana pe cea mai circulata artera: Calea Sagului.
Linia 40: Capacitatea autobuzului nu este atinsa la maxim, programul de circulatie fiind de 2-5 min (intre 13 - 16:30), insa dimineata (6 - 8:30) sunt foarte solicitate.
Linia 42: In ciuda faptului ca programul acestei linii nu s-a modificat (nu s-au facut introduceri de autobuze) in orele de varf mai apuci locuri, dar in picioare.
Linia 43: Aceasta linie trecand si prin centru (acolo aglomerandu-se foarte mult) dispune de mai multe unitati ca inainte.
Linia Expres 1: In orele de varf aglomeratie mare (in special dimineata)
Linia Expres 2: la fel cu Expre 1.
Linia Expres 3: Circula foarte putina lume. Cam 10 persoane gasesti.
Pe aceste linii circula de obicei autobuzele noi.
NOTA: Aceste statistici sunt observate numai de mine si este vorba numai de circulatia autobuzelor in orele de varf!


Ultima modificare efectuată cosmin4tm la Mar 13 Dec 2005 21:48:48, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Dec/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 20:55:05    Titlul subiectului: 6829

Din cele afirmate mai sus se poate trage concluzia ca autobuzele standard NU SUNT POTRIVITE PENTRU TIMISOARA, chiar daca orasul are strazi inguste. Supraaglomerarea le va distruge. Nu uitati ca sunt Mercedesuri turcesti care nici nu respecta toate normele UE. Din pacate, politica unor regii e urmatoarea:
1 Sacrificarea autobuzelor articulate, chiar si a acelora care ar maiputea, inca, circula
2 Achizitionarea de autobuze standard, dar mult mai putine decat ar trebui pentru suplinirea articulatelor casate sau vandute la diverse licitatii.
La cele spuse mai sus se mai pot adauga
3 SCURTAREA ARTICULATELOR (a se vedea Iasiul sau Bucurestiul), practica care, din punctul meu de vedere, denota o lipsa de civilizatie, vehiculele rezultate aratand inestetic (a se vedea troleibuzele 7340 si 7400 ale RATB)
4 Achizitionarea DUBELOR care, pe langa ca pot deveni efectiv incubatoare pe roti, au arcuri laminare la axa B, motiv pentru care scutura. partea mai proasta este ca multi prefera sa se inghesuie intr-o insecta pe roti decat sa se suie intr-un autobuz gol Razz
Din fericire RATT si RATUC nu au recurs la scurtare, dar Mercedesurile turcesti nu ar avea ce cauta intr-un viitor oras european.
Cel puțin ca aspect exterior, Ikarusurile arată bine. Ceea ce am constatat la Ikarusurile 260 este SCURTAREA EȘAPAMENTULUI. Inițial, gazele erau evacuate în spate. În prezent, evacuarea are loc ca și la IK 280, în fața roților din stânga spate.
Cât vor mai circula? Vor prinde integrarea în UE sau le sacrifică înainte?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Dum 01 Ian 2006 13:17:57    Titlul subiectului: 99999999 10334

Autobuze Ikarus din Timisoara, toate cumparate second hand:
Ikarus 260 #232, TM 09 YFJ, achizitionat in 2000. In prezent circula pe liniile 9, 21, 28, 32.
In poza este surprins pe Str. Victor Hugo, pe cand circula pe linia 7.

Ikarusul #234, achizitionat in acelasi an cu #232, circula pe aceleasi linii cu cel precedent si mai rar pe linia 18, cum circula in poza.

#235, TM 09 XJY, venit din 2000, fabricat in 1988, circula pe 9, 17, 21, 28 sau 32.

#237, tot din 2000 la RATT, surprins pe linia 9 pe Str. Eneas, linia pe care o frecventeaza des, alte linii pe care le vizita: 21, 28, 32, 33, 40 (foaarte rar)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Dum 01 Ian 2006 13:45:17    Titlul subiectului: 10338

Ikarusuri fara nr de parc:
TM 10 FOA e la RATT de la inceputul lui 2001, frecventeaza des linia 17 dupa cum se vede, dar si 21 ori 32.

TM 10 JGW fabricat in 1985, fiind la RATT din 2001, circula mult pe 17, 28, dar sta in depou cam des.

TM 10 JGY, tot din 2001, circula pe 32 foarte mult, in prezent e in depou (de mult timp), nu stiu ce probleme are.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Dum 01 Ian 2006 13:52:38    Titlul subiectului: 10339

TM 10 JLS, fabricat in 1987,achizitionat in 2001, circula mult pe 21, 28 si 32.

TM 10 JLU ("pictatul") ex SB 04 YBI, fabricat in 1988, venit in TM in 2001, circula pe 17, 28, 32, 9 (mai rar).

Aici avand o reclama sponsorizata de echipa POLI, care acum n-o mai poarta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Dum 01 Ian 2006 13:57:50    Titlul subiectului: 10341

Un alt Ikarus din 2001, care se afla in depou de vreo 2 luni, achizitionat prin Onibus Center Sibiu, mai poarta si acum sigla.

TM 21 NEL, achizitionat in vara lui 2000, circula pe 32 cel mai mult.
Chiar daca scrie in fata EXPRES, de cand au venit Mercedesurile nu mai circula pe liniile Expre, ca toate Ikarusurile de alfel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Dec/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Dum 01 Ian 2006 14:06:20    Titlul subiectului: 10343

Ikarus 280:
TM01VYJ #324 se afla in TM dinainte de 1999, iar in iarna '99 a circulat gratuit ca autobuzul lui Mos Craciun.
In prezent circula pe 9, 31, 33.

TM 10 JGT, achizitionat in primavara 2001, circula pe 9 (foarte mult) sau pe 31.

TM10JLR, tot din 2001 cu TM 10 JGT, a circula gratuit ca autobuzul Mos Craciun in anul 2003. Circula pe 9 sau 31, dar mult sta in depou.
Aici se afla vis-a-vis de depou:

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul TIMIȘ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community