|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Lun 29 Ian 2007 21:55:36 Titlul subiectului: |
44988 |
|
Pe unele poate, ca pe linia 34 am vazut inca foarte multe tramvaie fara astfel de validatoare.
Ca fapt divers, inca mai exista tramvaie fara cutiile negre instalate, da barem validatoare. E vorba de 245 de la Titan si 306 de la Alexandria, plus destule bagoane de la Bucurestii Noi. _________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Ian 2007 14:57:36 Titlul subiectului: |
55017 |
|
Sistemul de taxare este "full functional" pe liniile autobazei Militari + 205:
168, 105, 173, 178, 236, 205.
Dupa ce am mers cu 336, 61, 69, 336, 137, 61 (in ordinea asta) am constatat ca sistemul a avut parte de un tunning, in afara de faptul ca pe toate cele enumerate era functional, el functiona foarte bine. In momentul in care am apropiat cardul a si validat Se pare ca bolile copilariei incep sa dispara |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 02 Feb 2007 11:12:47 Titlul subiectului: |
75138 |
|
Din experiența personală, am constatat că validarea cardurilor este destul de greoaie, bunpoară eu trebuie să țin cardul lipit de validator, nemișcat, timp de câteva secunde. Și chiar și așa îmi mai dă mesaje de "Repetați validarea"... În situația aglomerației din București, validarea greoaie crează disconfort, e dificil să validezi atunci când este foarte aglomerat, când sunt mulți oameni pe scară care vor să urce și fiecare trebuie să se oprească în dreptul validatorului preț de câteva secunde...
Mă întreb dacă validatoarelor nu le poate fi setată o "sensibilitate" mai mare, adică să preia informația din card mult mai rapid și mai de la distanță. Am avut ocazia să văd sisteme de acces în instituții, bazate pe card de acces, la care "citirea" cardului se făcea de la oarecare distanță, chiar și când cardul era prin genți sau în buzunare...
O altă chestie amuzantă pentru mine s-a petrecut cu ocazia primului control pe care l-am prins după apariția noului sistem. A venit controloarea, a "validat" un card care a determinat afișarea pe ecran a mesajului "Control", exact cum se spusese aici pe forum. Acum eram tare nerăbdător să văd minunăția de aparat cu care sunt dotați controlorii pentru a a face verificarea cardurilor. Da de unde aparat... Controloarea lua cardurile călătorilor, pe rând, și se ducea cu ele la validatoarele fixe din autobuz, unde le verifica. În cazul unui autobuz aglomerat, cum s-ar fi procedat? Strângea troate cardurile, punea pe cineva să "taie" teancul de carduri și apoi făcea "prezența", strigând fiecare călător să vină să-și recupereze cardul? |
|
Sus |
|
|
RobertC
Data înscrierii: 29/Mai/2006 Ultima vizita: 26/Iul/2009 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti 4 (Obregia)
|
Trimis: Vin 02 Feb 2007 12:27:27 Titlul subiectului: |
75155 |
|
Au aparut niste "truse pentru control". Au niste aparate care scaneaza cardul fiecaruia. Problema este ca momentan sunt putine. Dar probabil vor veni suficiente.
Am asistat de curand la procedura de schimb de tura a soferilor. Este destul de complicata.
Soferul de dimineata introduce codul de inchidere (garaj) a sistemului SAT folosind interfata pe care o are in cabina. Dupa care trebuie sa mearga in timp util in salon la un validator ca sa valideze cardul personal. (in felul acesta se realizeaza si pontajul).
Se asteapta cam un minut.
Soferul de dupa-amiaza merge in cabina si introduce codul de deschidere (traseu), dupa care trebuie sa mearga in salon la validator, si dupa ce aude un semnal valideaza cardul personal.
In cel mai bun caz sistemul porneste OK. Insa, cand am fost eu prezent sistemul a dat eroare de doua ori, si astfel a trebuit sa se repete aceste proceduri.
Destul de stresant!
In felul acesta este mai mult decat necesar ca schimbul de tura sa se faca la capatul unde exista stationare si nu exista calatori in vehicol.
Din pacate exista si schimburi de ture la capete unde stationarea este minima si calatorii sunt prezenti in vehicol. _________________ Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade |
|
Sus |
|
|
bubu68
Data înscrierii: 12/Mai/2006 Ultima vizita: 23/Feb/2007 Mesaje: 12
|
Trimis: Vin 02 Feb 2007 13:45:04 Titlul subiectului: |
75165 |
|
Pe UDM-uri nu s-a montat instalatia (cablajul), asa ca nu vom vedea niciodata validatoare pe acest tip de autobuz. |
|
Sus |
|
|
RobertC
Data înscrierii: 29/Mai/2006 Ultima vizita: 26/Iul/2009 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti 4 (Obregia)
|
Trimis: Vin 02 Feb 2007 13:58:40 Titlul subiectului: |
75166 |
|
Singurele relicve de DAC cu validatoare vor fi doar cele 2 UDAN-uri _________________ Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade |
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Vin 02 Feb 2007 16:04:02 Titlul subiectului: |
75178 |
|
Am observat si eu alt aspect legat de validatoare. Se pare ca ele au niste setari pentru volumul piuiturilor si a duratei lor. Spun asta fiindca am vazut aparate care te fac sa te dai ca capul de geam pana se opreste, daca ai validat gresit, si altele care, daca nu te-ai uita la ecran nici nu-ti dai seama ca ai gresit validarea...
Stie cineva unde si cum se fac aceste setari?
Si apropo legat de ce s-a spus mai sus, nu inteleg un lucru: ce treaba avea controloarea sa verifice cardurile calatorilor?? Erau abonamente, deci oricum nu era obligatoriu sa le valideze si deci, putin o durea pe ea daca tiuia aparatul sau nu . Sau te pomenesti ca verifica valabilitatea la toate _________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 02 Feb 2007 16:57:22 Titlul subiectului: |
75182 |
|
Catalin Ghita a scris: | Mă întreb dacă validatoarelor nu le poate fi setată o "sensibilitate" mai mare, adică să preia informația din card mult mai rapid și mai de la distanță. Am avut ocazia să văd sisteme de acces în instituții, bazate pe card de acces, la care "citirea" cardului se făcea de la oarecare distanță, chiar și când cardul era prin genți sau în buzunare... | Diferenta fata de acele sisteme e data de faptul ca in cazul RATB informatia este nu numai citita ci si scrisa la loc, cel putin in cadrul variantei de portofel electronic (adica bilet clasic). De aceea probabil e nevoie de o apropiere mai mare. |
|
Sus |
|
|
ratbmetrou
Data înscrierii: 01/Iul/2006 Ultima vizita: 25/Iul/2010 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 02 Feb 2007 17:02:27 Titlul subiectului: |
75184 |
|
bogdan_buc a scris: | Erau abonamente, deci oricum nu era obligatoriu sa le valideze si deci, putin o durea pe ea daca tiuia aparatul sau nu . Sau te pomenesti ca verifica valabilitatea la toate | Tu poti deosebi vizual un abonament valabil pe RATB de unul doar pe Metrorex sau de un portofel electronic gol (fara credit)? De unde sa stie femeia ca erau abonamente si nu altceva?
Problema e cea semnalata de Catalin Ghita: erorile la validare, care ma fac sa stau zeci de secunde pana valideaza cardul la metrou. |
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Vin 02 Feb 2007 19:22:02 Titlul subiectului: |
75196 |
|
Deocamdata singura oferta valabila e cea de abonament RATB eventual + metrou, deci nu avea ce sa incurce femeia. Si oricum am fost controlat de 6 ori de cand am cardul si nu am vazut nici macar un controlor cu scaner. De fapt nici macar nu au incercat sa vada ce era pe cartela... Doar au vazut ca e verde si ca are un nume masculin pe ea _________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Sâm 03 Feb 2007 14:51:04 Titlul subiectului: |
75234 |
|
Am observat ca daca tin cardul perpendicular pe validator nu-mi mai da eroare...
Dar de cand cu anuntul ca nu amendeaza persoanele fara card valid nici nu ma mai obosesc sa scot cardul din portofel... |
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Sâm 03 Feb 2007 15:09:35 Titlul subiectului: |
75237 |
|
Poti sa tii cardul in orice pozitie atat timp cat nu-l misti . E totusi recomandat sa-l tii lipit de aparat, putin deasupra spatiului acela. Merge nitelus mai repede asa. Am si verificat asta.
Cardul nu trebuie neaparat scos din portofel atat timp cat e destul de subtire (eu am din textil si-mi merge, nu stiu daca se aplica si la piele...). Cred ca d-aia au numit cardurile portofele electronice ...
Si inca o chestie: am gasit un aparat care nici nu mai tiuie absolut deloc la eroare. Se aprinde becul dar nimic. E muuuult mai bine asa. Dar la validare inca bipuie, deci e mijlocul perfect de a-ti da seama daca ai validat corect. Sper sa aplice asta si la restul aparatelor, sau macar sa le de volumul mai incet, ca la unele innebunesti pana se opresc. Si sunt exact alea care mai a si probleme cu sensibilitatea .
Si ultima chestie: avem si pe trolee aparate functionale. Am vazut eu pe 92 cel putin unde am reusit sa validez. Nu garantez ca e gata toate linia, ca inca vad trolee fara aparate... _________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
citaro2 Vizitator
|
Trimis: Sâm 03 Feb 2007 15:31:08 Titlul subiectului: |
75242 |
|
Pe troleibuze sistemul va fi 100% functional din 7 februarie. La Bujoreni a fost dat drumul dinainte de 20 ianuarie pe cateva vehicule apoi incet incet pe restul iar pe 22 a inceput sa fie functional si pe Vatra. La tramvaie va fi mai greu... |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 03 Feb 2007 16:14:17 Titlul subiectului: |
75248 |
|
Validatoarele au fost deja montate pe vagoanele Depoului Titan. Deocamdată ele afișează mesajul ,,Închis". |
|
Sus |
|
|
power322
Data înscrierii: 20/Iun/2006 Ultima vizita: 04/Mai/2014 Mesaje: 200
|
Trimis: Dum 04 Feb 2007 02:29:51 Titlul subiectului: card |
75323 |
|
CARDUL UNIC RATB - O INVESTIȚIE INUTILĂ
La numai o lună și jumătate de la începerea probelor pentru noile aparate pentru cartela unică de transport, conducerea RATB a primit numeroase reclamații. Călătorii sunt foarte nemulțumiți și spun ca sistemul nu funcționează. Directorul regiei, Gheorghe Aron, neagă acuzațiile. "Sistemul funcționează. Din cauza aglomerației este posibil să pună cartela greșit la cititor și dă eroare. Cât despre amenzi, pot spune că nu se pune problema. Controlorii sunt rugați să-i îndrume pe călători".
Potrivit cotidianului „Adevărul”, majoritatea oamenilor reclamă faptul că la cumpărarea abonamentului sunt somați de RATB printr-un fluturaș că, în cazul în care abonamentul lunar plătit în avans nu este validat, controlorul este abilitat să aplice amenda.
Sistemul de taxare prin card a costat 12 milioane de euro. Proiectul funcționează și în țările din vestul Europei, însă impunerea lui a durat între 3 și 5 ani. Până când sistemul din București va funcționa, probabil vor fi date multe amenzi.
Antena3.ro
Adăugat: 03 februarie 2007
www.antena3.ro |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 04 Feb 2007 10:36:40 Titlul subiectului: |
75327 |
|
Mi se pare o idiotenie amenda pentru nevalidarea abonamentului. Mai corect mi s'ar parea sa fie ca la metrou, unde validarea (abonamentului clasic de metrou) se face introducand cartela in aparat odata, iar apoi doar pentru acces, ceea ce nu este aplicabil la RATB. In rest, validarea nu are sens, pentru ca abonamentul odata platit il valideaza pe luna pe care e valabil sau o luna de la (prima) validare, in functie de sistem.
Mai simplu ar fi sa scot cardul si sa-l apropii cat pot de mult de un validator, desi tare ma tem ca prea mult ar tenta pe cineva ca la telefonul mobil
De obicei, la capat de linie, poporul se repede sa ocupe locuri, nu sa valideze un document valid. Iar daca spre bucuria anti-automobilistilor am ales luxul de a merge cu transportul in comun, atunci macar sa stau jos, daca n'am confortul si muzica din masina macar atat merit. |
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mar 06 Feb 2007 23:28:39 Titlul subiectului: |
75530 |
|
Catalin Ghita a scris: | Mă întreb dacă validatoarelor nu le poate fi setată o "sensibilitate" mai mare, adică să preia informația din card mult mai rapid și mai de la distanță. | Se lucrează la îmbunătățirea performanțelor validatoarelor. Distanța de la care validatorul ar trebui să poată citi un card este de 5 cm. Unele aparate reușesc asta, altele dau "Repetați validarea" și cînd se lipește cardul de ele. Încă nu se știe dacă problema e de hard(antenă) sau de soft. stfp a scris: | Diferenta fata de acele sisteme e data de faptul ca in cazul RATB informatia este nu numai citita ci si scrisa la loc, cel putin in cadrul variantei de portofel electronic (adica bilet clasic). De aceea probabil e nevoie de o apropiere mai mare. | Pe toate tipurile de carduri (mai puțin cele de șofer) se scriu informații după validare. Aceste informații se referă la ultima validare: data, ora, numărul de parc al vehiculului etc. _________________ 133 circular: Puișor - Chirigiu - Parcul Carol - Nerva Traian - Foișor - Romană - Gara de Nord - M. Vulcănescu - Izvor |
|
Sus |
|
|
Liviu1983
Data înscrierii: 06/Iun/2006 Ultima vizita: 29/Feb/2024 Mesaje: 72 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Mie 07 Feb 2007 12:28:16 Titlul subiectului: |
75548 |
|
Am card de peste o luna, merg zilnic cu autobuzul si nu am avut probleme deosebite, decat de 3 sau 4 ori a trebuit sa repet validarea, reusita in cele din urma. Sistemul nu e chiar asa de complicat. De la caz la caz ... bogdan_buc a scris: | Poti sa tii cardul in orice pozitie atat timp cat nu-l misti | Multa lume habar nu are cum se tine, ori il tine la 20 de cm ori il freaca insistent de aparat. Normal ca le da eroare si le da motive sa injure sistemul si ca sa citez un calator: "Astia fac experimente pe noi".
Si ca sa ma refer la obligativitatea validarii mai nou RATB-ul precizeaza: "Pentru posesorii de abonamente se recomanda validarea cardului la fiecare urcare in vehicul prevazut cu validatoare electronice functionale. Validarea abonamentelor este totusi necesara aceasta constituind pentru Regie o importanta punte de comunicare si colaborare cu publicul calator. Datele obtinute pe aceasta cale sunt esentiale pentru a veni in intampinarea solicitarilor de transport ale calatorilor, analiza acestora permitand adaptarea rapida la cererea de transport." |
|
Sus |
|
|
LArSON
Data înscrierii: 30/Iun/2006 Ultima vizita: 14/Iun/2009 Mesaje: 54 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 07 Feb 2007 14:08:17 Titlul subiectului: |
75553 |
|
Totusi pe unele autobuze pe care ar trebui sa functioneze, sistemul este inchis. Caz concret, azi 4183 pe 126. |
|
Sus |
|
|
dexter23
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 144 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 07 Feb 2007 16:46:46 Titlul subiectului: |
75559 |
|
LArSON a scris: | Totusi pe unele autobuze pe care ar trebui sa functioneze, sistemul este inchis. Caz concret, azi 4183 pe 126. | Ca si aceasta sunt atatea probleme ce tin de repetarea validarii, de probleme le ce pot aparea cu sistemul GPS sau orice alt lucru datorat faptului ca este un sistem nou care mai trebuie ajustat... Eu cred ca daca avem putina rabdare totul o sa se rezolve... se poate sa ma insel... iar asta ar fi trist... _________________ We are just a small, lonely piece in the world of computers. |
|
Sus |
|
|
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 166 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 07 Feb 2007 17:07:23 Titlul subiectului: |
75560 |
|
Am observat intr-un autobuz, ROCAR de Simon cu afisaj pe leduri de pe linia 112, ca la usi au aparut niste dispozitive asemanatoare cu senzorii de prezenta de la troleibuzele Irisbus.
Aceste dispozitive sunt plasate in cutii negre montate langa luminile de deasupra usilor.
Aaceste dispozitive sunt sau nu senzori de prezenta si care este viitorul lor, adica vor fi montati pe toate autobuzele |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 07 Feb 2007 17:58:06 Titlul subiectului: |
75566 |
|
Liniile cu validatoare functionale la data de 7 Februarie 2007.
312, 313, 381, 123, 131, 331, 104, 301, 101, 135, 300, 634, 143, 136, 137, 336, 601, 253, 122, 124, 126, 133, 232, 330, 268, 385, 282, 335, 148, 304, 368, 116, 117, 182, 261, 168, 105, 173, 178, 236, 205, 112, 226, 645, 139, 621, 61, 62, 69, 71, 91, 93, 96, 66, 70, 79, 85,86, 90, 92. |
|
Sus |
|
|
crz
Data înscrierii: 06/Noi/2006 Ultima vizita: 10/Mar/2007 Mesaje: 10
|
Trimis: Vin 09 Feb 2007 14:56:48 Titlul subiectului: |
75669 |
|
Azi dimineata am mers cu un Ikarus pe 141 si avea validatoarele in functiune. |
|
Sus |
|
|
Victor
Data înscrierii: 10/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mar/2012 Mesaje: 12 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 17 Feb 2007 19:25:38 Titlul subiectului: |
76142 |
|
Acum o saptamana am avut vacanta si am profit de aceasta rezolvandu-mi niste probleme in oras. Astfel,am observat ca foarte multe mijloace aveau pe sitemul de taxare afisat INCHIS sau GARAJ. Char, daca soferul a uitat sa-l dechida ce e de facut in acest caz? |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|