Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 06 Noi 2005 00:11:57 Titlul subiectului: Tramvaiele din Craiova |
1198 |
|
O sa incep eu sa postez imagini din Craiova, desi sunt galatean get-beget...
Istoria tramvaiului din Craiova nu este veche, ea datand din 1987 cand a circulat pentru prima oara tramvaiul in Banie. Tramvaiele erau de tip ,,Timis"-2 , care la ora actuala sunt scoase din uz.
In anul 1999, s-au adus primele tramvaie sh. Este vorba de modelul KT-4D, iar mai apo T-4D+B4-D.
In 2005, prin primavara s-a mai adus un lot de tramvaie tip ,,Duwag" articulate de la RET-Viena, Austria.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.14 kb |
Vizualizat: |
de 54929 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 06 Noi 2005 15:43:30 Titlul subiectului: |
1286 |
|
Conform site-ului RET (nu-mi mai amintesc care era), Duewagurile aveau costuri f. mari de exploatare...motiv pentru care au circulat max. 2 ani, după care au zăcut încă vreo 2 ani în depou, după care au ajuns la Craiova și Brăila.
Despre E1-uri nu conusc multe detalii. Iata vagoanele în cauza:
#651
#652
#653 - Foto: Attila Zsiros(Zsizsi), poză preluată de pe www.craiova.stfp.net
#654
#655
#656
Nu există poze cu el.
#657 - Foto: Attila Zsiros (Zsizsi) - Poză preluată de pe www.craiova.stfp.net
#658
#659
#660
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Dum 06 Noi 2005 18:17:38 Titlul subiectului: |
1313 |
|
Dr2005 a scris: | Conform site-ului RET (nu-mi mai amintesc care era), Duewagurile aveau costuri f. mari de exploatare...motiv pentru care au circulat max. 2 ani, după care au zăcut încă vreo 2 ani în depou, după care au ajuns la Craiova și Brăila. | Am gasit ceva pe situl RET.
Daca v'ati speriat, vorba lui Fara Zahar, iote zice cam asa, inclusiv comentarii proprii:
Vechi tramvaie RET primesc o a 2'a viata in Romania. Intre 9-11 mai pleaca 19 tramvaie vechi RET inspre RO. Tramvaiele au devenit surplus dupa ce au venit 60 Citadis (ce fericiti oameni). Municipalitatile din Braila si Craiova se bucura tare ca le vin tramvaiele.
Cele 9 tramvaie 6xx (cunoscute ca Wieneze, ca de acolo au venit de fapt la RET), + cele 10 din seria 16xx + un container cu piese de schimb sunt gratis de la RET, doar ca trebuia gasita o solutie pentru costurile de transport. Pentru ca nu s'au gasit resurse la ei (adica pe la olandezi), au avut noroc ca s'au gasit la romani si transportul a fost posibil. Luni 9 pleaca primele tramvaie de la Kleiweg cu trenul la Braila si Craiova.
Cam veche stirea, vad ca tramvaiele au ajuns deja. Astia n'au engleza pe situl lor ?
Este ciudat ca aceste tramvaie nu apar in raportul RET pe 2003 nici pe 2004, adica nu mai erau in circulatie ??
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
mariooo
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 1331 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 17 Feb 2006 13:08:33 Titlul subiectului: 66666666666 |
16145 |
|
. . . . . . .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.67 kb |
Vizualizat: |
de 53407 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.69 kb |
Vizualizat: |
de 51016 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.34 kb |
Vizualizat: |
de 51016 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.36 kb |
Vizualizat: |
de 51016 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.79 kb |
Vizualizat: |
de 51016 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.78 kb |
Vizualizat: |
de 51016 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.92 kb |
Vizualizat: |
de 50522 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.79 kb |
Vizualizat: |
de 50522 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.31 kb |
Vizualizat: |
de 50522 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 13 Feb 2007 23:19:26 Titlul subiectului: |
75878 |
|
Situația SGP-urilor nu s-a schimbat. Din păcate nu am aflat numerele originale din Rotterdam (deși e posibil să fie aceleași, altfel nu văd de ce Craiova, care are vagoane numerotate până la 125, ar numerota niște tramvaie 6xx).
Situația lor se prezintă astfel: ele circulă tot timpul, neavând probleme majore (mai ales de când tensiunea s-a redus la 600V, ceea ce a făcut ca Timișurile să meargă precum melcii, fiind vagoane de 750V (cum erau toate tramvaiele adaptate), iar vechea tensiune era de... 825V, prea mare pentru unele tramvaie).
Astfel:
-#652: este în hală și așteaptă ca bandajele boghiurilor lor să fie rectificate.
-#658: așteaptă schinbarea bandajelor. Osiile lui erau pregătite pentru a fi montate pe strung
-#660: a avut ghnionul să spargă cutia unui motor la trecerea peste un pod tip CF, din cauza faptului că avea bandajele tocite. Acum așteaptă schimbarea bandajelor.
În depou l-am mai prins și pe #659, care venise din traseu după ce fusese ranforsare..
Să vedem câteva poze cu interiorul lui #652:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
202.42 kb |
Vizualizat: |
de 51669 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
138.46 kb |
Vizualizat: |
de 51669 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
147.74 kb |
Vizualizat: |
de 51669 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Mar 13 Feb 2007 23:22:53, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 13 Feb 2007 23:20:01 Titlul subiectului: |
75879 |
|
...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
157.35 kb |
Vizualizat: |
de 51237 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
180.42 kb |
Vizualizat: |
de 51237 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
137.34 kb |
Vizualizat: |
de 51237 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 13 Feb 2007 23:22:07 Titlul subiectului: |
75881 |
|
#658, #659, #660:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
153.8 kb |
Vizualizat: |
de 51235 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
158.83 kb |
Vizualizat: |
de 51235 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.14 kb |
Vizualizat: |
de 51235 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 01 Noi 2007 15:48:32 Titlul subiectului: |
84488 |
|
SGP-E1 #651
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.12 kb |
Vizualizat: |
de 50671 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.35 kb |
Vizualizat: |
de 50671 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.38 kb |
Vizualizat: |
de 50671 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.7 kb |
Vizualizat: |
de 50671 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.35 kb |
Vizualizat: |
de 50671 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.44 kb |
Vizualizat: |
de 50671 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 01 Noi 2007 15:49:52 Titlul subiectului: |
84489 |
|
SGP E1 #655, exterior + bord
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.16 kb |
Vizualizat: |
de 50670 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.74 kb |
Vizualizat: |
de 50670 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.22 kb |
Vizualizat: |
de 50670 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.52 kb |
Vizualizat: |
de 50670 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.86 kb |
Vizualizat: |
de 50669 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 01 Noi 2007 15:52:31 Titlul subiectului: |
84490 |
|
Interioare #655
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.4 kb |
Vizualizat: |
de 50668 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
142.27 kb |
Vizualizat: |
de 50668 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.09 kb |
Vizualizat: |
de 50668 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.21 kb |
Vizualizat: |
de 50668 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.11 kb |
Vizualizat: |
de 50668 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.38 kb |
Vizualizat: |
de 50668 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 01 Noi 2007 15:53:37 Titlul subiectului: |
84491 |
|
Tot interioare ale lui #655
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.56 kb |
Vizualizat: |
de 50666 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.31 kb |
Vizualizat: |
de 50666 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.16 kb |
Vizualizat: |
de 50666 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.47 kb |
Vizualizat: |
de 50666 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.05 kb |
Vizualizat: |
de 50666 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
vlady-13
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 14/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Craiova
|
Trimis: Sâm 01 Dec 2007 23:09:22 Titlul subiectului: sg |
85237 |
|
Am gasit pe site-ul R.A.T.Cv. o parte in care scria publicitatea pe tramvaie GT 6. Stiu toate tramvaiele din Craiova si n-am auzit deloc pana acum de GT 6. Imi poate si mie arata o poza cu un tramvai GT 6 sau macar imi poate da ceteva informati despre el???
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 06 Ian 2008 15:19:56 Titlul subiectului: |
86628 |
|
Raspunsul e simplu: sunt tramvaiele E1 ex-Rotterdam-ex-Viena. Intrucat Craiova nu a avut alte tramvaie GTx pentru a le boteza ei drept GT6, banuiesc ca denumirea de GT6 a fost folosita pentru acestea in Olanda (unde era deja familiara), fiind preluata de catre cei de la regia din Craiova.
Interesant e, insa, de unde si pana unde au botezat vagoanele ex-Muenchen ca MM5 (fara remorca e MM5 simplu, iar cu remorca e MM5 dublu ). De la M5.65+m5.65 pana la nazdravania cu MM5 e o diferenta...
Haideti totusi sa vedem ce e cu aceste vagoane:
Tip: E1
Producator: SGP (Simmering-Graz-Pauker AG)
An de fabricatie: 1971
Produse pentru Viena.
In 2001 RET (Rotterdamse Elektrische Tram) a cumparat de la Wiener Linien 10 astfel de vagoane, 9 dintre acestea fiind vandute mai departe, in 2004, la Craiova.
Viena / Rotterdam / Craiova
4751 / 651 / 651
4753 / 652 / 652
4754 / 653 / 653
4758 / 654 / 654
4759 / 655 / 655
4764 / 657 / 657
4765 / 658 / 658
4766 / 659 / 659
4767 / 660 / 660
_________________________________________
Am o curiozitate legata de utilizarea acestor vagoane la Craiova:
La Viena deschiderea din interior a usilor poate fi facuta in doua moduri:
- in timpul mersului este activa precomandarea deschiderii usilor, panoul din dreptul usii nefiind luminat; la actionarea butonului de catre calator panoul este luminat in rosu si se aude un clinchet, fiind indicata astfel efectuarea precomenzii de deschidere a usii respective; cand vatmanul da comanda ce permite deschiderea usilor, usa pentru care s-a facut anterior precomanda se deschide automat iar panoul nu mai este luminat; la cateva secunde dupa ce raza de la celula fotoelectrica din dreptul scarii nu mai este obturata, usa se inchide, panoul fiind luminat in galben, ceea ce inseamna ca de la bord se permite in continuare deschiderea usilor; dupa blocarea de catre vatman a comenzii de deschidere a usilor lumina de pe panoul de la usa se stinge si ciclul se reia.
- daca la o anumita usa nu a fost facuta in timpul mersului o precomanda de deschidere, usa respectiva ramane inchisa dupa ce vatmanul da comanda ce permite deschiderea usilor, panoul fiind luminat in galben, indicandu-se astfel ca usa poate fi deschisa de catre calatori; in continuare se merge pe procedura de mai sus.
Intrebare: la Craiova a fost mentinut intregul sistem descris mai sus, sau nu se mai poate face precomanda in timpul mersului? Sau, si mai rau, usile sunt deschise doar de catre vatman, intregul sistem descris mai sus fiind anulat? Usile raman deschise pana cand le inchide vatmanul sau se pastreaza sistemul de inchidere a usilor bazat pe celulele fotoelectrice?
|
|
Sus |
|
|
vlady-13
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 14/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Craiova
|
Trimis: Dum 06 Ian 2008 20:40:35 Titlul subiectului: |
86646 |
|
Este la fiecare usa un panou de deschidere a usilor luminat cu rosu dar usile sunt deschise si inchise de catre vatman.Tramvaiul nu poate merge mai repede de o viteza de 5 la ora daca una din usi este deschisa si la fiecare usa sunt senzori.
La mai multe tramvaie era acest sistem de deschdere al usilor (prin apasare de buton). Ma mir ca au pastrat la Rathgeber acest sistem dar la inceput oameni urlau din fata usi la vatman sa le deschida usa asa ca nu prea cred ca o sa mai se gandesca sa-l foloseasca la alte tram care-l au.Daca nu ma insel si la noile T4D sunt butoane pt deschiderea usi care sunt mai mult pe post de accesoriu.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 06 Ian 2008 21:08:37 Titlul subiectului: |
86651 |
|
E clar, s-a facut astfel incat dupa anularea comenzii de eliberare a usilor sa se simuleze precomandarea deschiderii fiecarei usi (panoul luminat in rosu la fiecare usa), urmand ca la urmatoarea eliberare a usilor, acestea sa se deschida automat.
Oare de ce nu poate romanul sa pastreze un lucru proiectat pentru a fi util celor carora le este adresat si care s-a dovedit eficient timp de zeci de ani acolo unde a fost folosit? Pacat...
Ar mai fi si renuntarea la ramele de protectie (din lemn) de la boghiuri, insa aici e un motiv serios: denivelarile dintre si de langa sine. Oricum, sunt convins ca daca nu ar fi existat acest motiv, tot nu s-ar mai fi omorat pana la urma sa le puna inapoi dupa interventiile la boghiuri. Pe Railfaneurope (click!) sunt imagini din timpul transportului intre Rotterdam si Craiova, la trecerea convoiului - culmea ironiei - prin Viena. Se observa in interiorul vagoanelor ramele de la boghiuri, care au fost trimise si ele la Craiova. De pantografe nu ma mai leg din perspectiva Craiovei, paletele si coarnele actuale fiind montate la Rotterdam (sau refacute dupa acelasi model).
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 07 Ian 2008 01:37:21 Titlul subiectului: |
86695 |
|
vlady-13 a scris: | Ma mir ca au pastrat la Rathgeber acest sistem dar la inceput oameni urlau din fata usi la vatman sa le deschida usa | Pai... la Rathgeber nu se pot deschide din buton decat usile 1 si 2... iar, cu exceptia usii 1, toate celelalte se inchid automat la 10 secunde dupa ce cineva cu o masa mai mare de 5kg a calcat pe trapa. Citat: | Daca nu ma insel si la noile t4d sunt butoane pt deschiderea usi care sunt mai mult pe post de accesoriu. | Nu te inseli. Si pe cele vechi era.
|
|
Sus |
|
|
vlady-13
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 14/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Craiova
|
|
Sus |
|
|
vlady-13
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 14/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Craiova
|
Trimis: Vin 09 Mai 2008 20:08:14 Titlul subiectului: |
93122 |
|
Poze facute cu SGP-urile care erau in depou la vizita mea:
652
657
660
|
|
Sus |
|
|
vlady-13
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 14/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Craiova
|
Trimis: Joi 12 Iun 2008 21:54:34 Titlul subiectului: |
94468 |
|
radub a scris: | E clar, s-a facut astfel incat dupa anularea comenzii de eliberare a usilor sa se simuleze precomandarea deschiderii fiecarei usi (panoul luminat in rosu la fiecare usa). | La 657 usa a 2-a se poate deschide automat la fel si usa a 3-a care se si inchide automat.Langa butonul de deschidere manuala a primei usi sunt 2 butoane:unul rosu si unul verde.Cel rosu "elibereaza" usile sa se deschida la comanda, iar cel verde le blocheaza.
Un film cu usa a 3-a:
http://uk.youtube.com/watch?v=w14Xx7vmIzE
In Craiova ar mai putea veni din toamna inca o flota de tramvaie vieneze.
Cei de la regie vor sa cumpere din SGP-urile E2 impreuna cu remorcile C5.
Trei din zece tramvaie deraiaza la macazul de la Termo, printre acestea se numara si #657.
|
|
Sus |
|
|
vlady-13
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 14/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Craiova
|
Trimis: Mar 22 Iul 2008 23:26:47 Titlul subiectului: |
96127 |
|
Dupa 660, care a fost primul care are boghiu de Timis, acum si 654 este in aceeasi situatie.
Sunt sanse ca 662 si 656 sa foloseasca si ele boghiuri de Timis. Singura problema ar fi ca SGP-urile sunt mult mai grele decat Timisurile.
|
|
Sus |
|
|
vlady-13
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 14/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Craiova
|
Trimis: Vin 21 Noi 2008 15:31:42 Titlul subiectului: |
101431 |
|
Dupa ce va iesi de la bandaje, tramvaiul #654 , va devenii :"Tramvaiul lui Mos Craciun".
|
|
Sus |
|
|
vlady-13
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 14/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Craiova
|
|
Sus |
|
|
ionascu-robert
Data înscrierii: 29/Mar/2008 Ultima vizita: 15/Aug/2009 Mesaje: 20 Locație: Craiova
|
Trimis: Dum 25 Ian 2009 21:50:17 Titlul subiectului: |
104926 |
|
Da 656 nu a fost adus in Craiova? sau acela a fost de piese?
|
|
Sus |
|
|
ionascu-robert
Data înscrierii: 29/Mar/2008 Ultima vizita: 15/Aug/2009 Mesaje: 20 Locație: Craiova
|
Trimis: Dum 01 Feb 2009 23:32:45 Titlul subiectului: |
105340 |
|
O poza cu tramvaiele sgp in drum spre Craiova si mai in spate se poate observa tramvaiele pentru Braila.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.63 kb |
Vizualizat: |
de 48357 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|