Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ramele IVA
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Sâm 31 Dec 2005 15:26:40    Titlul subiectului: 0000 57281

Eu am un vecin care lucreaza la METROREX si e mecanic de metrou. Si mi-a zis ca ramele de metrou romanesti sunt deja adevarate belele (zgomot mare, pericol de incendiu, consum mare, costuri mari, fiabilitate redusa).
Sus
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mie 17 Mai 2006 23:48:11    Titlul subiectului: 60530

Nu stiu daca s-a mai scris, insa primele rame de metrou (cred ca pina la 010) nu au fost produse la Astra, ci - daca tin minte bine - la Faur...
Informatie pentru garantez ca este 100% corecta - si, din cite tin minte, aveau partea frontala concava.
Din amintri, au fost 5 bucati produse la 23 August - numere de parc 001-005, dupa care s-a trecut la productia lor la Arad. Ramele 'tip 23 August' nu au circulat pe IMGB-Pipera (eu, cel putin, nu le-am vazut niciodata). La vremea respectiva se spunea ca ramele au fost influentate ca design si functionalitate de metroul din New York, dar nu am nici o confirmare pentru aceasta informatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 18 Mai 2006 00:22:56    Titlul subiectului: 60531

1689 a scris:
Nu stiu daca s-a mai scris, insa primele rame de metrou (cred ca pina la 010) nu au fost produse la Astra, ci - daca tin minte bine - la Faur...
... eu știu de câteva rame modernizate la Faur... sunt vopsite alb-albastru și folosite ca rezrvă...rareori ies la traseu. Probabil că nu sunt foarte reușite d.p.d.v. tehnic...
Se pare că rama albastră (cea refăcută de Faur) are computer de bord (!) și că era prima dintr-un lot mai mare de garnituri ce urmau să fie refăcute acolo... Dar, datorită anumitor motive, rama a fost trecută în ,,parcul rece", așteptându-și rândul la casare (,,limita de vârstă" că de km nu poate fi vorba...nu are prea mulți). Deci am fi putut avea numai asemenea garnituri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2018
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 20 Mai 2006 22:13:09    Titlul subiectului: 60578

Referitor la rama albastra, citez un post al lui aburosul de pe forumul Railwayfan Romania:
aburosul a scris:
Va pot spune ca vagoanele albastre fac parte dintr-o serie de numai 7 trenuri compuse din 3 unitati fiecare, sunt vagoane de tip vechi modernizate, in sensul ca s-a introdus o schema de comanda a tractiunii si franarii trenului bazata pe calculatorul programabil CER 6096 produs de firma Secheron Elvetia, calculator care este disponibil pe o serie de locomotive elvetiene, a fost livrat si pe undeva prin America de Sud.
Se pot cupla pana la 3 unitati de tractiune (la ei merg frecvent in simpla sau dubla tractiune) cu calculatorul din prima unitate pe rol de MASTER. De asemenea sunt introduse panourile de frana de tip SAB WABCO moderne pentru frana fiecarui vagon, o unitate are experimental sursa statica pentru servicii auxiliare si compresor cu surub de tip Oerlikon pentru grupul de producere a aerului comprimat.
Cele 7 trenuri au circulat ocazional din cauza reticentelor personalului de exploatare la tot ce este nou si vor intra in exploatare pe tronsonul Eroilor - Industriilor.
Intreaga discutie aici
_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 08 Ian 2007 09:46:20    Titlul subiectului: *Ramele IVA 42945

Ramele IVA sunt rame de concepție românească, fabricate la fosta Întreprindere de Vagoane Arad (I.V.A.), actuala Astra Arad.
StraBenbahnatlas2004 arată că ar fi fost 251 de rame în explotare la Metrorex, însă eu am mers odată pe Eroilor - Industriilor cu rama #252, așadar au fost cel puțin 252 de rame. User-ul Mihai afirmă că ar fi fost 254 de rame, rămâne să vedem și o poză în acest sens, ca să nu rămânem la nivelul de simple speculații.
O ramă electrică de metrou (R.E.M.) este compusă din două vagoane cuplate permanent între ele prin intermediul unei așa-numite "cuple scurte". Maxim trei astfel de rame (a câte două vagoane fiecare) formează un tren electric de metrou (T.E.M.), de 6 vagoane.
Lungimea maximă a TEM este corelată cu lungimea peroanelor, care pare să fie standardizată pe plan mondial.
Să vedem acum și câteva poze, veți vedea o poză deja istorică, cu un tren IVA pe M2, la IMGB. Remarcați prezența cablului aerian, pentru că metroul tip IVA poate circula și pe sistem asemănător tramvaiului, întrucât are montate pe plafon pantografele necesare.
De asemenea vă prezint o ramă vopsită într-o schemă neobișnuită, pe albastru, deosebită de cele două scheme "clasice", de galben/crem și roșu/gri.
Din pacate nu stiu cine e autorul pozei cu rama albastra Embarassed
Iata o dovada clara ca prezenta unui logo/text ar fi indicat clar autorul...



0000-0001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.18 kb
 Vizualizat:  de 62099 ori

0000-0001.jpg



0000-0049.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.89 kb
 Vizualizat:  de 62099 ori

0000-0049.jpg



014A-0001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.55 kb
 Vizualizat:  de 62100 ori

014A-0001.jpg



metrou.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.33 kb
 Vizualizat:  de 62099 ori

metrou.jpg




Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Lun 08 Ian 2007 11:11:49, modificat de 3 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 08 Ian 2007 09:52:40    Titlul subiectului: 42946

Acum vă prezint și două interioare.
Mai vă rog să remarcați faptul că există două tipuri de rame IVA, din punctul de vedere al designului părții frontale, sunt unele rame care au partea frontală concavă, și altele care o au convexă.



0000-0050.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.63 kb
 Vizualizat:  de 62096 ori

0000-0050.jpg



119A-0001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.55 kb
 Vizualizat:  de 62096 ori

119A-0001.jpg



mix.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.51 kb
 Vizualizat:  de 62096 ori

mix.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Lun 08 Ian 2007 12:54:04    Titlul subiectului: 42963

Trenurile din anii '79-'82 erau formate dintr-o singura rama, de doua vagoane. Poate in plan a fost si productia unor vagoane intermediare fara cabina, care sa fie intercalate intre vagoanele de cap. Nu stiu. Cert e ca prin '83 au aparut ramele de 4 si prin '84/'85 ramele de 6 vagoane, ca solutie de compromis la cresterea numarului de calatori. Tot la fel cum RATB-ul, in criza de tramvaie de mare capacitate a experimentat garniturile compuse din doua V3A pe linia lui 21 in aceeasi perioada.
Evident, risipa de resurse si de spatiu, dar mai bine decat deloc Wink
Sus
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 08 Ian 2007 12:59:50    Titlul subiectului: 42965

Eu cred că s-a avut în vedere încă din start posibilitatea ca trenurile de metrou să poată fi "modulate" din una, două sau maxim trei rame, în funcție de numărul de călători. Lungimea standardizată a peroanelor stațiilor a impus dimensionarea vagoanelor astfel încât lungimea trenului de 3 rame să corespundă cu lungimea peronului.
Mai am în vedere 2 chestii, anume că fie metroul românesc a fost copiat după un sistem vechi de metrou străin, fie presați de regimul de atunci de a da în funcțiune "marea realizare", pentru care aveau nevoie de x trenuri, să zicem, au preferat să facă mai repede x rame, urmând ca trenurile să fie "completate" din mers, pe măsură ce se fabricau alte vagoane.

O chstie tot cu iz de legendă afirmă că boghiurile primelor vagoane IVA nu semănau cu cele actuale, vechile boghiuri prezentând similitudini izbitoare cu boghiurile de ... tramvai V3A. Bunăoară se spune că aveau patină magnetică, asemănătoare celei de la tramvaie. Ce-o fi adevărat din asta...


Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Lun 08 Ian 2007 13:10:18, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 27/Noi/2020
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Lun 08 Ian 2007 13:05:18    Titlul subiectului: 42967

In primii 2 ani de exploatare (1979-1981) pe tronsonul Timpuri Noi-Semanatoarea se foloseau 8-12 rame in configuratie single. Ulterior s-a trecut la trenuri de 2, respectiv 3 rame. Ideea initiala era sa circule 1, 2 sau 3 in functie de intensitatea traficului, dar lipsa spatiilor de stocare la capete si cuplarea/decuplarea greoaie a dus la configuratiile fixe de astazi.
Generalizarea trenurilor din 3 rame (6 vagoane) in a doua jumatate a anilor 80 a fost grabita de exterminarea transportului la suprafata. Ca urmare, in 1989 se inregistrau 800.000 de calatori zilnic la metrou, cifra departe de a fi atinsa azi.
Oricum, majoritatea posturilor de conducere nefolosite au ajuns donatoare de piese pentru celelalte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Lun 08 Ian 2007 13:09:10    Titlul subiectului: 42968

Catalin Ghita a scris:
Eu cred că s-a avut în vedere încă din start posibilitatea ca trenurile de metrou să poată fi "modulate" din una, două sau maxim trei rame. Lungimea standardizată a peroanelor stațiilor a impus dimensionarea vagoanelor astfel încât lungimea trenului de 3 rame să corespundă cu lungimea peronului.
Lungimea maxima de 120m de tren a fost un parametru de proiectare al intregii retele de metrou. Cu constrangeri ferme pe statii, trenuri, instalatii de control etc. Considerand insa faptul ca intre vagoane cuplarea era semipermanenta, nu pot sa cred ca nu s-a avut in vedere si productia de vagoane intermediare. E o presupunere, dar e posibil ca sa fi fost vorba de costuri suplimentare de proiectare/productie care au facut sa para mai accesibila solutia simplei cuplari a ramelor intre ele, mai ales in conditiile constrangerilor bugetare din anii '80.
Sus
dexter23



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Mar/2023
Mesaje: 144
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 15 Ian 2007 10:26:05    Titlul subiectului: 43777

Catalin Ghita a scris:
O chstie tot cu iz de legendă afirmă că boghiurile primelor vagoane IVA nu semănau cu cele actuale, vechile boghiuri prezentând similitudini izbitoare cu boghiurile de ... tramvai V3A. Bunăoară se spune că aveau patină magnetică, asemănătoare celei de la tramvaie. Ce-o fi adevărat din asta...
Informatia aceasta am auzit-o si eu de la un mecanic de la Dep. Colentina. Se pare ca este ceva adevar in ea.
_________________
We are just a small, lonely piece in the world of computers.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 15 Ian 2007 15:21:42    Titlul subiectului: 43799

Una dintre pozele care însoțesc articolul "Die Metro in Bukarest" de Dicran Baboian ne certifică faptul că primele trenuri erau formate dintr-o singură ramă IVA și că primele rame IVA sunt cele care au botul concav (ca o scobitură).


05.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  141.84 kb
 Vizualizat:  de 61666 ori

05.jpg




Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mie 17 Ian 2007 08:59:16, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mazuish



Data înscrierii: 30/Oct/2006
Ultima vizita: 07/Iul/2023
Mesaje: 36
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 15 Ian 2007 21:15:05    Titlul subiectului: 43838

E posibil sa starnesc iar controverse datorita acestei poze, insa multe din ele ofera detalii pe care nu le poti observa in mod normal, cum ar fi numarul de parc de pe cupla.


bucharestbusiness_misc_156.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.56 kb
 Vizualizat:  de 61624 ori

bucharestbusiness_misc_156.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu_alex



Data înscrierii: 06/Noi/2006
Ultima vizita: 18/Sep/2010
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 16 Ian 2007 21:04:19    Titlul subiectului: 43970

Doua lucruri nu inteleg. Cum se poate ca rama 001 sa fie "normala", ma refer fara acea scobitura la parbriz?
Iar referitor la acea persoana dupa peron, eu sustin ca era mecanicul ajutor care dadea semnalul de inchis usile. Se poate observa ca trenul e pe undeva pe la mijlocul peronului, deci nu are oglinda sau monitoare LCD ca acum:)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Sâm 03 Feb 2007 23:47:25    Titlul subiectului: 75321

Ramele IVA/Astra arata mult mai mult a metrou, decat ramele noi. La ramele noi, parca fata nu prea merge cu lateralul. Nu am caltorit cu nici unul, insa va spun, ca si aspect exterior, cele vechi sunt mai frumoase.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Dum 04 Feb 2007 21:55:48    Titlul subiectului: 75378

IVA nu mi'au placut niciodata, nici ca design, nici ca ergonomie. la fiabilitate nu pot comenta, nefiind specialist in sisteme electromecanice. in orice caz, Bombardier e clar altceva. Bun, cred eu :)
Sa nu uitam de cate ori a luat foc instalatia electrica a vagoanelor Astra... Problema achizitionarii unui nou tip de garnitura s'a pus imediat dupa 1990 si au fost nenumarate discutii privind decizia de a fabrica ramele la Arad si nu la Craiova s.a.m.d.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Feb 2007 20:18:10    Titlul subiectului: 75435

Metrorex a dat spre modernizare rame "Astra" către "Faur", "Electroputere" și "Astra". Care le făcea cele mai bune, urma să le modernizeze și pe restu'. Numai că alea modernizate s-au dovedit a fi mai proaste decât orginalalele... Laughing

Cele cu partea frontală care are un mic "întrând" sunt fabricate în 1978 și 1979.

Reviziile la "Astra" se fac mult mai des decât la "Bombardier".

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).


Ultima modificare efectuată de către mrM la Lun 05 Feb 2007 21:32:36, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 05 Feb 2007 21:20:37    Titlul subiectului: 75441

Rama ieșită de la Faur are pe ea foarte multe electronică + computer de bord, fiind comparabilă cu Bombardier. Însă ghinionul ei a fost că a fost produsă cu puțin timp înaintea semnării primului contract cu Bombardier și că Faur nu a știut să dea comisioane.
Totuși, electronica de pe ramele albastre produse de Faur nu le permitea legarea cu ramele clasice. Se pare că aceste trenuri ar fi avut chiar și pilot automat, fiind o ivestiție destul de mare la vremea lor (dar nu la fel de mare ca un Bombardier nou).
Din păcate, nu cunoasc situația ramelor modernizate de Alston (probabil tot în colabrorale cu Faur), cele vopsite în gri cu roșu, precum vagoanele CFR modernizate de Alstom.
Am vaga bănuială că ambele tipuri de rame sunt staționate (sau...erau... pentru că se pare că ele așteaptă vârsta ,,legală" pentru casare) în Depoul Ciurel.
mrM a scris:
Reviziile la "Astra" se fac mult mai des decât la "Bombardier".
Pune la socoteală și vechimea respectivelor vehicule Exclamation
Astra nu deraiază foarte des, nu rămân fără frâne și nu acționează toate sistemele de frânare pentru un banal separator. Iar ca interior, deși nu îmi place faptul că nu se poate trece dintr-un vagon în altul, dispunerea barelor este mult mai inspirată (la Bombardier, practic, te urci peste cei de pe scaune dacă vrei să te ții de bare). De asemena, poți deschide geamul, astfel că nu trebuie să fierbi în suc propriu ca în Bombardier.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Feb 2007 17:47:14    Titlul subiectului: 75501

Din punctul meu de vedere, ca om care de 5 ani merge zilnic 11 statii cu metroul, ramele Astra sunt mult mai comfortabile. Am mers la practica cu rame Bombardier si in aglomeratia de la 8 AM de la Victoriei era crima, cald, aer inchis si niste frane puse de pilotul automat care te tranteau pe jos daca nu stiai traseul. Azi am vazut si eu la Izvor prima rama Bombardier cu calatori pe Linia 1, la ora 9:45 AM. Se pare ca vor sa evite orele de trafic maxim de calatori.
Eu zic sa nu vorbim de siguranta in momentul cand nu cunoastem in intregime sistemele montate pe fiecare tip de tren. Oricum, metroul in sine e un mijloc de trransport extrem de sigur. In 30 de ani de exploatare, in afara de sinucigasi, nu am auzit decat de 2 decese provocate de inhalare de fum (si nici de astea nu sunt 100% sigur).
Astra au sigur au frane cu saboti.
Cred ca solutia perfecta ar fi un salon de IVA pe boghiuri si electronica de Bombardier!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Burner



Data înscrierii: 25/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Aug/2007
Mesaje: 27
Locație: Bucuresti 3 (Piața Hurmuzachi, fostă Muncii)

MesajTrimis: Mar 20 Feb 2007 00:18:20    Titlul subiectului: 76301

Si ramele IVA imi plac, chiar foarte mult. Imi pare rau ca dispar, dar revenind la gandirea logica, cam era timpul. Oricum, majoritatea arata ca scoase din gunoi la ora actuala... graffiti peste tot. Mad

O sa incerc sa punctez plusurile si minusurile pt. rama IVA:

+ spatiul interior generos
+ multe bare de sustinere
+ siguranta buna dovedita in timp (safety record cum ar veni)
+ se deschid geamurile

- gradul de uzura
- aspectul deplorabil (graffuri)
- usi "menghina" (m-au prins de vreo doua ori Mad )
- lipsa computer de bord
- nu se poate trece dintr-un vagon in altul
- zgomotoase
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 25 Feb 2007 11:02:46    Titlul subiectului: 76614

Haideti sa postez si eu cateva poze realizate anul trecut la Gara de Nord. Desi fotografiatul este interzis, baiatul cu paza a fost amabil si numai m-a avertizat, iar eu i-am spus ca sunt un simplu turist!


HPIM0100.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  426.39 kb
 Vizualizat:  de 61179 ori

HPIM0100.jpg



hpim0096_636.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  372.2 kb
 Vizualizat:  de 61023 ori

hpim0096_636.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 25 Feb 2007 12:47:02    Titlul subiectului: 76620

Începând cu 1985, ramelor "I.V.A." li s-a aplicat vopsea roșie în loc de vopsea galbenă, deoarece nu se mai găseau pigmenți pentru vopsea galbenă Laughing Culoarea roșie a rămas la modă și după '89. Are cineva idee, când au fost revopsite o parte din rame din galben în roșu?
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 12 Mai 2007 20:49:35    Titlul subiectului: 78845

Am fost si eu in Bucuresti intr-una din zilele trecute si am ajuns sa circul cu metroul. Ce sa pot spune, unele rame IVA sunt atat de "vopsite" cu grafitti incat de-abia li se mai disting usile. Oare nu se pot sterge aceste manifestari de arta?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Burner



Data înscrierii: 25/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Aug/2007
Mesaje: 27
Locație: Bucuresti 3 (Piața Hurmuzachi, fostă Muncii)

MesajTrimis: Sâm 12 Mai 2007 23:00:18    Titlul subiectului: 78852

Nu mai stiu exact suma, dar oricum costa foarte mult sa fie curatat un tren de metrou. Oricum, vin Movia si nu prea mai merita o asemenea investitie, desi mi se pare ca pe M3 si M4 o sa circule IVA pana prin 2010. Sau ma insel? Rolling Eyes
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Impiegatul



Data înscrierii: 10/Apr/2007
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 186
Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)

MesajTrimis: Dum 13 Mai 2007 13:40:35    Titlul subiectului: 78868

Ce frumos se vede in poza lui whitewolfcata impiegatul de miscare care da semnalul de iesire al trenului. Initial la capetele tronsonului au existat impiegati exteriori care dadeau semnalul de iesire al trenurilor cu paleta. Iar sapca rosie nu lipsea din vestimentatia impiegatului exterior.
In ceea ce priveste rama albastra, sau mai bine-zis ramele, ca erau 3 pe un tren, acesta a fost un experiment de modernizare, dar care nu a dat rezultatele scontate, defectandu-se destul de des. Insa imi placea ideea de a avea o rama cu usi cu butoane mari similare cu cele de la tramvaie dar cu apasare directa si fara leduri si cu interfon la semnalele de alarma.
Pe M4 mai circula un tren cu 2 rame care au fost precursoare acestei modernizari. Desi au fost mazgalite in mod cat se poate de barbar, inca se mai observa faptul ca usile au fost vopsite in rosu plin fara nicio o vartiatie de culoare (dungi gri ca la restul trenului). Iar butoanele de la usi sunt montate la mijlocul usilor ca la ramele Bombardier, dar sunt niste butoane mici rosii ca la cele de la semnalele de alarma clasice.

_________________
Du-ma acasa mai tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Următoare
Pagina 1 din 14

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community