Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Licitatie tramvaie noi - discutii pe acesta tema
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 08 Dec 2006 22:35:31    Titlul subiectului: 67776

Vezi aici: http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=8833 ANEXA 2 lit. C)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 10 Dec 2006 09:57:28    Titlul subiectului: 67822

Propun sa faceti un topic la TRAMVAIE unde sa va "construiti" un tramvai dupa cum va place ca pana acum nu am auzit sa va placa nimic - Skoda, Bombardier, Bucur, V3A-PPC, Bucur LF etc.

Iata o posibilitate de model de Bombardier care a fost in Compact acum ceva timp, mie personal imi place, si repet RATBul va merge cat se poate de mult pe model 100% LF, minimul de 70% LF din licitatie este pentru ca nu exista prea multi producatori de 100% LF.



RF_SB0070.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.81 kb
 Vizualizat:  de 28731 ori

RF_SB0070.jpg



RF_SB0071.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.88 kb
 Vizualizat:  de 28731 ori

RF_SB0071.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Dum 10 Dec 2006 13:36:45    Titlul subiectului: 67833

Tramvailele din Strassbourg au inaltimea de la sol pana la garda de jos de 2 (DOI) centimetri Exclamation
Spuneti-mi si mie o strada in Bucuresti care sa nu aiba denivelari si gropi. Tramvaie de genul acesta ar merge doar pe linii de metrou usor ingradite 100% sa nu intre masini peste ele.

_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2024
Mesaje: 83
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Dum 10 Dec 2006 14:38:40    Titlul subiectului: 67838

Tramvaiele din Strassburg (Strasbourg) aratate apartin de prima generatie, fabricate in 3 serii:
GTN8 intre 1994 si 1996, apoi in 1996-1999
GTN10 intre 1998 si 1999
Au avut ENORM de multe probleme de fiabilitate, 35% din parc ramanand PERMANENT la depou... la noi in Strasbourg (acolo locuiam, fiind student) circulau zeci de bancuri pe seama CTS, companiei de transport locale... ca sa nu mai spun ca sunt facute la 72% din mase plastice... rasul lumii...
Acum, pentru generatia a IIa (din 2004 incoace) au ales Citadis de la Alstom, precum Mulhouse, intr-o versiune mai lunga...
Din nefericire, aceasta veche dar futurista "omida" de la CTS a fost un experiment sortit esecului... Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Dec 2006 08:38:54    Titlul subiectului: * Care credeti ca va fi viitorul tramvai din Bucuresti? 67917

Mai avem cel mult 48 de ore de "zvonuri" pentru ca maine este ziua cea mare Very Happy . Acum nu putem decat sa asteptam si sa vedem daca ce s-a spus este adevarat Smile . Preferintele mele sunt - Bombardier pe locul 1 si Alstom pe locul 2, restul nu sunt de incredere.

Noile tramvaie intra maine la licitatie

NOUTATI - Primaria Capitalei organizeaza maine licitatia internationala pentru cele 100 de tramvaie noi ce vor circula prin Bucuresti de anul viitor. Tramvaiele ce vor fi achizitionate vor avea podea coborata, au precizat reprezentantii Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB). "Ne asteptam sa depuna oferte principalii producatori de tramvaie din Europa, in conditiile in care, pana in prezent, au fost cumparate 15 caiete de sarcini", a declarat Gheorghe Aron, directorul Regiei.
In urma cu cateva saptamani, "Compact" a prezentat doua dintre cele mai cunoscute modele de tramvaie, cele care circula prin Praga si Strasbourg.
Noile achizitii ale primariei vor fi platite de la bugetul local. Parcul de tramvaie RATB este compus din 515 vagoane, din care peste 370 se afla zilnic in trafic. Necesarul de investitii pentru proiectele de infrastructura si de innoire a parcului RATB, in anii 2006 si 2007, se ridica la peste doua miliarde RON.
Peste 77% din aceste fonduri vor fi alocate modernizarii infrastructurii de tramvai. Fondurile necesare numai pentru innoirea parcului RATB, in acest an si in 2007, depasesc 470 milioane RON.
Licitatia va avea loc pe 20 Decembrie.


In ianuarie va ajunge un vagon de proba pentru a se vedea ce modificari sunt necesare pentru circulatia acestora.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ANTENA



Data înscrierii: 29/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2007
Mesaje: 52

MesajTrimis: Mie 20 Dec 2006 23:24:27    Titlul subiectului: 68355

Bucurestiul ar putea cumpara 100 de tramvaie din Franta

Bucurestenii ar putea calatori cu 100 de tramvaie pe care RATB ar putea sa le cumpere din Franta. Comisia de licitatie a Regiei bucurestene de transport a deschis ieri ofertele de achizitionare a 100 de tramvaie. Una dintre cerintele speciale ale caietului de sarcini era ca mijloacele de transport sa aiba podea joasa si o capacitate de 300 de persoane. Totodata, tramvaiele trebuie sa aiba design modern si sa fie adaptate la infrastructura Capitalei. Din cele 15 firme care au cumparat caietele de sarcini, numai trei au depus ofertele in termenul legal. Este vorba despre Bombardier Transportation Austria, Alstom Transport S.A Franta (impreuna cu Alstom Romania) si Siemens SRL. Ofertele initiale depuse de cele trei firme au depasit plafonul de 8,1 miliarde lei vechi. Totusi, Alstom a ramas in cursa si a fost luata in discutia comisiei de licitatie pana in aprilie 2007, pentru ca a venit cu o oferta alternativa, si a licitat cu cateva sute de milioane de lei vechi sub plafonul impus de RATB
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 21 Dec 2006 08:32:05    Titlul subiectului: 68358

Capitala va avea 100 de tramvaie frantuzesti

De anul viitor, in Capitala vor circula 100 de tramvaie noi, moderne, cumparate din Franta. Surse din Primaria Generala dau ca sigura castigarea licitatiei de catre favorita cursei, compania franceza Alstom Transport SA. Firma frantuzeasca participa la licitatie cu doua oferte, una de baza si una alternativa.

LICITATIE - Din cele 15 firme care au cumparat caietele de sarcini in cadrul licitatiei pentru achizitionarea a 100 de tramvaie cu podea coborata minimum 70%, doar 3 au depus ofertele la termenul stabilit. Municipalitatea a alocat circa 230 milioane euro pentru achizitia tramvaielor. Ieri, RATB a organizat deschiderea ofertelor depuse de firmele Alstom Transport SA Franta, Bombardier Transportation Austria si Siemens. Surse din cadrul Primariei Generale dau ca sigura castigarea licitatiei de compania franceza Alstom Transport SA, care participa la licitatie cu doua oferte, in parteneriat cu Alstom Romania. Ofertele celor trei firme participante la licitatie au depasit insa plafonul stabilit de primarie.

Aceleasi surse ne-au spus ca firma franceza este si furnizorul a 400 de garnituri pentru Metrorex, cu care are semnat de altfel si un contract de intretinere pe o perioada de 15 ani. Informatiile apar si pe site-ul: www.transport.alstom.com. Deocamdata insa, ofertele raman in analiza Comisiei de evaluare care va stabili castigatorul. Gheorghe Aron, directorul RATB, nu a dorit sa comenteze informatiile furnizate de sursele noastre din PMB si nici nu a putut preciza cand vom afla numele castigatorului.

Volumul extrem de mare de documentatie pe care comisia trebuie sa-l analizeze nu imi permite sa va dau o data finala la care sa fie anuntat castigatorul. Nu stiu in ce ritm vor lucra, sunt foarte multe date tehnice, conditii de eligibilitate si alte aspecte care trebuie verificate amanuntit
Gheorghe Aron, director RATB

Firme care au cumparat caietul de sarcini

Societatea Tip Vehicul Pret ofertat RON, fara TVA

Bombardier Transportation Austria Flexity Outlook podea coborata 100% PC 874.930.500
Alstom Transport SA Franta si Alstom Romania (oferta de baza) Produs A podea coborata 100% 823.851.714
Alstom Transport SA Franta si Alstom Romania (oferta alternativa) Produs B podea coborata 100% 786.830.145


La Antena1 au spus ca au ramas 3 firme in competitie si ca fiecare va aduce in urmatoarele 2 luni un vagon pentru probe pe aici. Iar peste 2 luni se va alege un castigator.



176_8186_1_resize_114.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  9.93 kb
 Vizualizat:  de 25909 ori

176_8186_1_resize_114.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Liviu1983



Data înscrierii: 06/Iun/2006
Ultima vizita: 29/Feb/2024
Mesaje: 72
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Joi 21 Dec 2006 10:29:25    Titlul subiectului: 68360

metrou.usor a scris:
...Alstom Transport SA Franta si Alstom Romania (oferta de baza) Produs A podea coborata 100% 823.851.714
Alstom Transport SA Franta si Alstom Romania (oferta alternativa) Produs B podea coborata 100% 786.830.145
Care ar fi diferenta intre oferta de baza si cea alternativa? E vorba de modele diferite sau de acelasi tip de tramvai, dar cu dotari mai putine in cazul solutiei mai ieftine?
Siemens s-a autoexclus prin pretul cel mai mare pe care il cerea dintre candidati. Cred ca la fel ca si la licitatiile de autobuze (Mercedes vs. Irisbus) si de troleibuze (Astra vs. Solaris), va fi aleasa solutia cea mai ieftina. Iar pentru ca Alstom are cele mai ieftine oferte, probabil ca "lupta" se va da "in familie"...adica intre oferta de baza si cea alternativa Alstom.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 21 Dec 2006 17:02:03    Titlul subiectului: 68363

O întrebare: ,,Alstom va livra 400 de garnituri pentru Metrorex". Probabil presa speculează... Metrorex nu cumpără 400 de rame Alstom ci 20 de Bombardiere. Deci s-ar putea să avem Bombardier.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
florin



Data înscrierii: 16/Iul/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2023
Mesaje: 79
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 21 Dec 2006 17:57:44    Titlul subiectului: 68369

Citat:
Alstom va livra 400 de garnituri pentru Metrorex
Metrorex nu are cu totul 400 de rame. Laughing
400 de vagoane probabil...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
power322



Data înscrierii: 20/Iun/2006
Ultima vizita: 04/Mai/2014
Mesaje: 200

MesajTrimis: Vin 22 Dec 2006 16:42:07    Titlul subiectului: tw 68388

TRAMVAIE NOI DE 800 DE MILIOANE RON
Primăria Capitalei este nemulțumită de tramvaiele bucureștene și vrea să le schimbe. Va cheltui în acest sens peste 800 de milioane de lei noi, pentru 100 de tramvaie. Noile mijloace de transport vor avea podeaua joasă, care să permită transportul și persoanelor cu handicap, vor fi moderne, și vor avea o capacitate de 300 de locuri, informează cotidianul Evenimentul Zilei.
Deși caietul de sarcini a fost cumpărat de 15 firme, la licitația organizată miercuri de primărie s-au prezentat numai trei, care au depus un total de patru oferte. SC SIEMENS SRL cere 923.578.914,05 lei (263 de milioane de euro) pentru cele 100 de tramvaie.
Pe locul doi se situează oferta celor de la Bombardier Transportation Austria, care cer 874.930.500 de lei (249,9 milioane de euro). Cele mai ieftine tramvaie le vom putea achiziționa de la concernul Alstom Transport SA Franța – SC Alstom România, care au depus, de altfel, două oferte: una în valoare de 823.851.714 (235 de milioane de euro), și o alta, de 786.830.145 (224,8 milioane de euro).
Firma cehă Skoda, care anunțase inițial că va participa la licitație, a renunțat în ultimul moment, deoarece „cehii aveau informații că licitația a fost decisă deja, și că nu are rost să se mai obosească”, transmite cotidianul Evenimentul Zilei. Săptămâna viitoare, primăria va anunța câștigătorul licitației. Comisia tehnică va lua în considerare atât oferta tehnică, cât și cea economică.
Antena3.ro
Adăugat: 21 decembrie 2006
www.antena3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
puisor



Data înscrierii: 20/Dec/2006
Ultima vizita: 22/Ian/2007
Mesaje: 5

MesajTrimis: Dum 24 Dec 2006 03:39:47    Titlul subiectului: 68439

Si varianta urmatoare ar fi fost una buna si mai ales din punct de vedere economic. Nici aspectul nu este rau.
"La inceputul acestei luni, compania Skoda isi anunta intentia de a participa si ea la licitatie, sustinand ca ar putea oferi doua tipuri de tramvaie, potrivite unei capitale care isi doreste sa redevina un punct de referinta in Europa. Desi a cumparat caietul de sarcini, Skoda nu a mai depus ofertele. Potrivit unui comunicat remis redactiei de catre Mihai Radu, PR al Skoda din Romania, "Tramvaiul SKODA 14 T a fost proiectat special pentru conditiile speciale din Praga, un oras cu multe strazi inguste, pietruite, cu pante abrupte si cu multe cartiere marginase". "Celalalt tip, asemanator cu primul, SKODA 16 T a fost ales de curand de orasul Wroclaw, in Polonia", ne-a declarat el. Amandoua modelele au cate cinci vagoane cu capacitate mare si garda la sol joasa, fiind proiectate in colaborare cu Porsche Design Studio. "Motoarele si echipamentele interioare de ultima ora reduc dramatic costurile datorate consumului de energie si mentenantei - aspect deloc de neglijat cand vorbim despre banii platiti de la buget. Interiorul a fost dotat cu spatii speciale pentru femeile cu copii si pentru pasagerii cu nevoi speciale, iar calatorii pot circula dintr-un vagon in altul."



RF_14T.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.86 kb
 Vizualizat:  de 27154 ori

RF_14T.jpg



RF_16T.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  17.25 kb
 Vizualizat:  de 27154 ori

RF_16T.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 25 Dec 2006 20:34:48    Titlul subiectului: 68456

Sa inteleg atunci ca pretul este cel care impiedica regia de transport din Praga (are un nume imposibil in limba loc) sa aiba mai multe astfel de vehicule? Dupa ce l-au lansat cu mare tam-tam pe 9111 cu cateva luni bune in urma, acum de abia au ajuns la 9113. Cam putin.
Iar predecesorul lui, produs de CKD (RT6N) s'a produs in 5 exemplare, din care unul a fost deja casat, iar in toata Cehia nu cred ca sunt mai mult de 20 exemplare, asta daca nu cu tot cu ce s'a trimis in Polonia. Ce sa inteleg de aici din realizarile cuplului Tatra-Skoda?
Si mai mult, nu rezultatul licitatiei, ci pretul ma face sa cred ca i-a indepartat pe cehi de Bucuresti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mig



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Aug/2007
Mesaje: 9

MesajTrimis: Mie 17 Ian 2007 12:37:29    Titlul subiectului: kuku 44011

SURSA ''EVENIMENTUL ZILEI''

Tramvaiul de 2,3 milioane euro!

Primaria Capitalei a preferat sa dea de lucru europenilor, dar tramvaiele lor sunt net superioare celor noastre.

Primaria Capitalei intentioneaza sa cumpere 100 de tramvaie moderne. Nu se stie deocamdata care va fi nationalitatea minunatelor tramvaie, dar e sigur ca acestea nu pot fi fabricate in Romania, astfel incat sa indeplineasca criteriile de calitate si tehnologie impuse de municipalitate la licitatie.

Se stie sigur ca pretul pe care-l vom plati va fi de 2,3 milioane de euro pe bucata, iar la sumele astea se bat ca sa ne plimbe cu tramvaiele lor firme din Austria, Franta si Germania.

De pe margine, producatorii romani de material rulant fluiera a paguba. Fabrica de vagoane Astra Arad nu mai face tramvaie de mult, dar livreaza piese pentru doi dintre producatorii care au participat la licitatia de la Bucuresti si se leagana la gandul ca, daca unul dintre ei va castiga, va fi de lucru si pentru Astra.

Uzina de reparatii a RATB (URAC) se chinuieste sa faca un model de tramvai dupa standardele europene, dar produsul pare ca o papusa din carpe in competitie cu o Barbie.

Comode, silentioase si cu podea joasa

Ce au in ele tramvaiele de 2,3 milioane de euro? Au podeaua joasa, astfel incat sa poata urca in ele si persoanele in carucior (o directiva a UE din 1985 interzice producerea de mijloace de transport in comun care nu sunt accesibile si persoanelor defavorizate), merg lin si nu-l zgaltaie pe calator.

Sunt silentioase, economisesc jumatate din curentul consumat de un tramvai obisnuit, au sistem de pozitionare prin GPS, afisaj electronic pentru calatori, computer de bord, caroserie moderna din aluminiu, inox sau fibra din sticla si aspect prietenos.

Pe scurt, un tramvai de 2,3 milioane de euro este rezultatul ultimilor 20-30 de ani de cercetare si proiectare occidentala in domeniu, ceea ce noua romanilor ne lipseste. "In timp ce la noi socialismul a impus un ritm de lucru heirupist, fara investitii, Occidentul a investit in cercetare, proiectare si a ajuns la aceste rezultate cu care noi nu ne putem compara acum", admite directorul URAC, Mihai Scarlat.

Modelul romanesc -maximum 850.000 de euro

URAC a facut totusi cu forte proprii un model de tramvai care are podeaua coborata doar in dreptul unei usi. Problema podelei coborate nu tine doar de caroserie, cum s-ar astepta unii, ci de boghiurile tramvaiului, care la noi au ramas la fel ca la inceputurile erei tramvaielor, in timp ce la producatorii adevarati s-au aplatizat astfel incat sa permita atasarea unei caroserii joase 100%.

Tramvaiul nostru cu podeaua lasata 10a (doar in dreptul unei usi) are si computer de bord (inventie a fiului unui angajat al URAC, student la Automatica, care acum isi da doctoratul la Singapore) si maneta care permite acceleratia si franarea lina, fara sa zg‰ltaie calatorii. Cu cateva modificari la motor s-a ajuns si la o economie de energie de pana la 35%.

E un inceput facut cu forte proprii de romani si care a costat 350.000 de euro. Sase astfel de tramvaie circula deja prin Bucuresti. "Acum suntem in probe cu un model cu podeaua coborata 60%, adica la trei usi. Speram sa-l lansam in aprilie", vorbeste directorul Scarlat cu modestie despre noul model de tramvai pe care-l moseste acum si care ar costa 850.000 de euro.

Nu se potrivesc cu sinele noastre

Primaria a preferat sa cumpere cu 230 de milioane de euro 100 de tramvaie de la un producator strain, in loc sa foloseasca banii pentru retehnologizarea propriului producator.

"Cu o investitie bine facuta s-ar putea scoate si la noi un vagon bun. Dar am fi multumiti si sa ramanem la statutul de uzina care modernizeaza tramvaie", se consoleaza directorul Scarlat.

Poate ca, in final, tramvaiele produse de noi tot n-ar fi aratat ca unul facut de francezi sau nemti. Timpul va arata daca decizia edililor a fost buna. Deocamdata primul tramvai de 2,3 milioane va veni in 2008, iar restul, pana la 100, in 2009 si 2010.

Timp berechet pentru municipa-litate ca sa modernizeze liniile. Pentru ca un defect tot au si tramvaiele astea moderne: nu stiu sa mearga pe sinele noastre cu hartoape.

"Abaterea maxima acceptata de la planeitatea sinei trebuie sa fie de 1 mm la metru. Daca e mai mult, ale noastre merg, hodorogesc, dar la ale lor s-ar rupe articulatia. Ceea ce inseamna ca producatorul va veni sa verifice sinele si, daca nu corespund, probabil, nu-si va lasa tramvaiele sa circule, pentru ca o perioada le va avea in garantie si intretinere", explica directorul URAC. Singurele linii care, teoretic, corespund acum cu cerintele tramvaielor moderne sunt 41 si 32.

Preturi

Valencia a cumparat cu 2,7 milioane

Producatorii care au participat la licitatia de la Bucuresti au vandut tramvaie si altor orase europene, cu sume comparabile. Parisul a cumparat, de la producatorul national Alstom, 59 de bucati de metrou usor cu 475 de milioane de euro, Bombardier a vandut orasului Dortmund din Germania, in 2005, 47 de tramvaie cu 70 de milioane de euro, iar la Valencia (Spania) a livrat 30 de tramvaie bidirectionale cu 81 de milioane de euro. Cu un contract de 100 de bucati, Bucurestiul are sansa sa faca fericit pe unul dintre producatorii: Siemens, Bombardier sau Alstom.

Comparativ

Ale noastre si ale lor

Al nostru costa 350.000-850.000 de euro; al lor - in medie 2,3 milioane de euro. Un boghiu romanesc costa 50.000 de euro - unul strain 150.000 de euro. Durata de viata a caroseriei de tabla de la tramvaiul nostru - 15 ani, la al lor (aluminiu, inox) - 35 de ani.

Lungimea unui tramvai facut de romani - maximum 27 de m, al lor - intre 36 de m (la Bucuresti, unde atata permit statiile existente) si maximum 5 vagoane (la Budapesta). Instalatia de tractiune: la noi - manivela, la ei mansa de acceleratie. Economia de energie: la noi 0-36%, la ei pana la 50%.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alch3mist



Data înscrierii: 22/Mai/2006
Ultima vizita: 09/Mar/2007
Mesaje: 101
Locație: Bucuresti 4 (Piata Progresul)

MesajTrimis: Vin 19 Ian 2007 08:31:13    Titlul subiectului: 44181

mig a scris:
Abaterea maxima acceptata de la planeitatea sinei trebuie sa fie de 1 mm la metru. Daca e mai mult, ale noastre merg, hodorogesc, dar la ale lor s-ar rupe articulatia. Ceea ce inseamna ca producatorul va veni sa verifice sinele si, daca nu corespund, probabil, nu-si va lasa tramvaiele sa circule, pentru ca o perioada le va avea in garantie si intretinere", explica directorul URAC. Singurele linii care, teoretic, corespund acum cu cerintele tramvaielor moderne sunt 41 si 32.
Daca linia lui 41 este in mare parte ingradita, si deci accesul masinilor pe sina este imposibil, in cazul lui 32, doar max. 2/3 din sina este ingradita. Nu bag mana in foc ca abaterea de la planeitatea sinei NU depaseste 1 mm la metru pe anumite sectoare nici pentru portiunea de sina ingradita, dar pentru sina pe care circula si masini!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Feb 2007 22:29:16    Titlul subiectului: 75385

Daca sint atit de sensibile pe cit se spune aceste noi tramvaie, am dubii; pe linia 32 deja snt portiuni unde vagoanele au balans, si ai senzatia ca esti pe valuri (ciudat e ca senzatia respectiva se manifesta pe protiunie separate de traficul auto); prima oara am crezut ca e o problema care tine de vagon, dar se pre ca tine de linie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Feb 2007 22:34:05    Titlul subiectului: 75386

fantt a scris:
Daca sint atit de sensibile pe cit se spune aceste noi tramvaie, am dubii; pe linia 32 deja snt portiuni unde vagoanele au balans, si ai senzatia ca esti pe valuri (ciudat e ca senzatia respectiva se manifesta pe protiunie separate de traficul auto); prima oara am crezut ca e o problema care tine de vagon, dar se pre ca tine de linie...
De linie tine. Pe 41 era mai rau, dupa revizia din noiembrie au facut completari cu pietris si au mai calibrat la ea cu un utilaj destul de mic. Dar tot urat face pe unele portiuni.

Proba de foc va fi Bucur LF, articulatia acestuia este exact ca cea de pe tramvaiele moderne.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2007 09:52:00    Titlul subiectului: httrhr 76788

Saptamana trecuta a fost o intalnire a comisiei. Decizia finala va fi facuta publica pana in aprilie-mai cand se va semna contractul. Firma care a intrunit cel mai mult caietul de sarcini si termenii de livrare este Bombardier si cel mai probabil cu aceasta se semneaza contractul peste 1-2 luni. Sa vedem si cateva informatii pentru acest caz despre ce urmeaza sa vina:
- 100 tramvaie Bombardier
- podea 100% LF
- lungime de aproximativa 36m
- viteza maxima limitata 55-60kmh

Livrarea se va face in urmatorul mod:
- prototipul va circula in probe pana in septembrie
- 100 vagoane toate livrate in anul 2008.

Punerea in circulatie si distrubuirea se va face:
- ~70 vagoane in dep Alexandria
- ~30 vagoane in dep Militari
- in ordine vor intra pe liniile : 41,35,32.

Alte modificari la nivel de parc care urmeaza sa fie facute in 2008:
- casarea tuturor tramvaielor Tatra de la dep Militari.
- mutarea de vagoane V3A-93-CH-PPC de la Alexandria la Militari si Giurgiu
- mutarea de vagoane V3A-93M de la Alexandria la alte depouri

Alte date:
- linia 21 desi va fi gata pana in primavara lui 2008 NU va lua tramvaie din cele 100 pentru ca depoul Colentina nu se modernizeaza si nu are unde sa tina asemenea vagoane.
- depourile unde pot fi tinute asemenea vagoane sunt exclusiv Alexandria si Militari.

Vad ca cei din Compact au cu totul alta parere... Laughing
Sa vedem ce iese, din surse oficiale este ce am scris mai sus.


Ultima modificare efectuată metrou.usor la Mar 27 Feb 2007 10:11:36, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2007 11:59:11    Titlul subiectului: 76828

Oficial, RATB nu cunoaste ce tramvaie vor fi, pentru ca in prezent se analizeaza ofertele primite. Daca cineva vrea Bombardier, asta se face peste nivelul RATB. E important de precizat asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alch3mist



Data înscrierii: 22/Mai/2006
Ultima vizita: 09/Mar/2007
Mesaje: 101
Locație: Bucuresti 4 (Piata Progresul)

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2007 12:19:23    Titlul subiectului: 76831

Daca spui ca se vor introduce si pe linia 35, inseamna ca pana in 2008 va fi modernizat si tronsonul de linie de pe Vasile Milea si sos. Orhideelor. Cred ca se exclude din start posibilitatea ca Bombardierele sa poata rula pe linie nemodernizata. Iar ceea ce a scris un membru al forumului ma pune pe ganduri :
mig a scris:
"Abaterea maxima acceptata de la planeitatea sinei trebuie sa fie de 1 mm la metru. Daca e mai mult, ale noastre merg, hodorogesc, dar la ale lor s-ar rupe articulatia. Ceea ce inseamna ca producatorul va veni sa verifice sinele si, daca nu corespund, probabil, nu-si va lasa tramvaiele sa circule, pentru ca o perioada le va avea in garantie si intretinere", explica directorul URAC. Singurele linii care, teoretic, corespund acum cu cerintele tramvaielor moderne sunt 41 si 32.
Cine garanteaza ca nu avem portiuni unde abaterea de la planeitatea sinei nu depaseste 1 mm/1 m, chiar si pe 41, 32 sau portiunea modernizata a liniei 35 ?
In alta ordine de idei, ai spus ca depoul Giurgiului nu poate gazdui Bombardiere. Din ce stiu a fost modernizat recent, de ce nu ar putea sa o faca? Lipsa de spatiu? Linia 7 ar fi si ea eligibila pentru a primi Bombardiere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2007 13:39:06    Titlul subiectului: 76848

35 va circula peste cateva luni pe tronsonul Dep Militari - Sura Mare, deci tronson 100% modernizat.
Cele 100 tramvaie au fost deja impartite pe liniile 41, 35, 32. Pentru alte linii importante se va face alta licitatie, nu mai devreme de 2009.
Alte linii importante pentru a avea tramvaie noi ar fi - 34 si 21.
Nu stiu de ce dep Giurgiu nu este compatibil cu vagoanele noi dar cel mai probabil vagoane tip Bucur LF sau CH PPC poate sa aiba in dotare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2007 14:13:25    Titlul subiectului: 76853

Depoul Giurgiului este un depou mic, iar Bombardierele și Alstomurile sunt ceva mai mari decât un V3A...
Oricum, la oricare depou ar veni, vor trebui adaptate instalațiile, mai ales cele pentru ridicarea vagoanelor și schimbarea bandajelor. De aceea este puțin probabil să avem la mai multe depouri.

Apoi...problema liniei... 41 și 32 sunt ,,MariVila quality"... deja sunt pline de denivelări... va trebui ca RATB să cumpere/împrumute mașini de burat și vibrat linia... pentru că altfel o să deraieze pe capete vagoanele noi.

Pentru 35 se pune altă problemă... Depoul Militari are halele făcute pe lungimea T4R-urilor și V2A/S-T. Deci nu ar încăpea în hală ceva mai lung.
Are merge însă un 35 CFR Progresu-Dep.Militari cu vagoane de Giurgiuși, eventual, jumate din linie să aibă Tatre de Militari.

Dpdv al infrastrucutrii, un 35 dus la Șura Mare (cu condiția să refacă și bucla aia... altfel mai bine dus la CFR Progresu) și un 7 stau cel mai bine.
Tot cu infrastrucutră bună este sunt Cal. Ferentari, Str. Zețari, Str. Anghel Alexandru, Șos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu și Cal. Giulești, dar Dep. Giulești e cam...vechi.


Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Mar 27 Feb 2007 14:15:05, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2007 14:13:30    Titlul subiectului: 76854

metrou.usor a scris:
Nu stiu de ce dep Giurgiu nu este compatibil cu vagoanele noi...
Posibil din cauza curbelor. Poate e mai mic si nu se incadreaza vagoanele noi in curbe. Poate si halele nu sunt dimensionate corespunzator.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2007 14:27:31    Titlul subiectului: 76857

Pentru noile vagoane se vor face modificarile necesare. Curba de la unirii de pe linia 32 va fi modificata astfel incat vagoanele noi sa poata intra acolo. La fel si la Piata Presei.
Depoul Militari va ramane cu Bucur, V3A-93-CH-PPC si Bombardier pentru care va fi inlocuita instalatia de ridicare si modificate halele care la ora actuala sunt doar pt Tatra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2007 17:20:24    Titlul subiectului: 76880

Dar depoul Giurgiului nu se va mai modifica pentru ele. Probabil ca depoul Alexandria si poate si Militari sunt compatibile cu tramvaiele moderne. Si la Budapesta au facut modificari sa le intre râmele in depouri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community