Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele TV 2E si TV 20E
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 08 Noi 2005 19:59:56    Titlul subiectului: Troleibuzele TV 2E si TV 20E 1651

Am prins in copilaria mea TV2E, ultimele prin anii 1974 si TV20E pana in anul 1981 cand au circulat ultimele inainte de casare.
Daca doriti sa va povestesc ceva despre ele va astept cu intrebari la care va voi raspunde in limita a ceea ce cunosc.
Mie personal mai mult imi placeau TV2E decat TV20E chiar daca primele erau putin mai "grasute".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1352
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 08 Noi 2005 22:34:11    Titlul subiectului: 1668

Ai idee in ce orase au existat aceste troleibuze? Ce fundal de culoare se folosea? Exista o anumita cosmetizare? Existau si TVuri articulate? Oare mai exista vreundeva in Romania asta un exemplar???
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Noi 2005 09:59:28    Titlul subiectului: 1957

Eu imi amintesc foarte vag de TV2E si TV20E. In 1980 mai existau inca in Bucuresti, dar cel putin TV2E erau de scoala. Imi amintesc de numere cu 42xx (cele de scoala). Eu le spuneam "troleibuze cu scara in spate", din cauza scaritei de acces pe acoperis.
Din Brasov am o poza de pe fostul sit al BS. E un TV20E cu nr.211. E cream cu albastru in partea de jos.
Un TV2E articulat a existat in Bucuresti, dar n'a circulat prea mult.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 15 Noi 2005 21:40:13    Titlul subiectului: 2033

TV2E in Brasovul anilor '70 (material publicitar ONT din anii '70). Zona Aro Palace.
Imaginea intreaga scanata (din care am decupat bucata cu troleibuzul) are 3504x2544 pixeli si este superba.



Bv.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.03 kb
 Vizualizat:  de 42809 ori

Bv.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 16 Noi 2005 11:08:40    Titlul subiectului: 2113

Exista poze pe situl RATB
Troleibuze TV2E

Troleibuz TV2E articulat

Dupa numarul pe care il are, a disparut la sfarsitul anilor '70, cand au aparut Roman 112E (5001-5320).
Cred ca nici solutia tehnica nu a fost cea mai buna, de aceea nici nu s'a continuat experimentul.
Despre linia 84 imi amintesc ca pe Dr.Taberii circulau prin '85 liniile: 65, 84 si 93, apoi a aparut 69 si 71, iar apoi liniile 61, 63 si 67.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
drumul
Vizitator






MesajTrimis: Vin 18 Noi 2005 14:04:14    Titlul subiectului: 2535

Si eu imi aduc aminte de ele. Dar si 81, 82, 83, 86, 87, 94 si 95 au avut aceleasi trolebuze. Eram mic si imi amintesc cum in timpul iernii ma inghesuiam in fata ca acolo mergeau radiatoarele. Dar domnilor, ce des veneau, nu ca aglomeratia de acuma.
Sus
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mar 22 Noi 2005 21:17:21    Titlul subiectului: Despre troleibuzele TV2E si TV20E 3396

Stimati prieteni,
Astazi mi-am facut timp si pot sa va scriu mai multe despre cele 2 modele de troleibuze TV.
In primul rand primele troleibuze articulate au fost DAC 117E.
TV2E erau vopsite albe cu un brau inferior rosu si o dunga langa parbriz si geamuri tot rosie. Pe usi nu erau dungi. TV20E era vopsit crem cu dungi albastre.
Si deci sa incepem! Sper sa aveti rabdare sa cititi. Cine mai stie ma poate eventual corecta unde este cazul.
In primul rand imi placea acea sigla TV incadrata de cele 2 frupuri de ornamente. Sigla ca si ornamentele erau din aluminiu, atunci nu se facea economie si era pe un plexic cu fond bleumarin.
Sa patrundem in interior!
Pe usa din fata care era destul de ingusta, compusa din 3 elemente grupate astfel: un element dublu, articulat si un element simplu. Se deschideau spre interior. Urcam apoi pe doua trepte din tabla imbracate cu covor cauciucat si il vedem pe sofer.
Soferul sta pe un podium care este strict demarcat de o usa din panel cu o bara.
Acesta are in fata un bord din tabla vopsita cu vopsea lovitura de ciocan gri, necapitonat.
Pe bord sunt prinse doua radiatoare din tabla cromata, care uneori datorita supraincalzirii isi schimbau culoarea pe alocuri in negru.
Panoul de comanda asezat pe bord este de forma unei felii de pepene la TV2E si patratos la TV20E. Acesta cuprinde voltmetru, ampermetru, ceas presiune aer si martori luminosi precum si butoane pentru stergator parbriz, faruri, lumini interioare. De remarcat ca nu avea vitezometru.
Volanul era de mari dimensiuni, circa 50 cm, directia era mecanica si deci soferii trageau de el nu gluma. Mai greu era pentru cele 2-3 soferite care erau in Brasov. In centru era claxonul care avea un frumos ornament la butonul central TV pe fond albastru din plastic transparent.
Fac o paranteza spunand ca imi placea foarte mult acel buton, ulterior facand rost de unul.
Martorii de bord la troleibuzele din Brasov erau rotunzi circa 2,5 cm in diametru cu marginile zimtate. Oricum erau putini. Predomina culoarea verde si rosu.
Volanul se sprijinea pe o coloana prinsa la nivelul inferior cu o flansa cu patru suruburi de podea. Pe coloana era prins in doua suruburi semnalizatorul, iar la nivelul inferior era un suport pe care soferul isi sprijinea piciorul stang.
Pedalel erau din lemn prinse cu suruburi pe niste tije metalice. Acestea erau imbracate cu mantale de cauciuc. In pozitie de repaus stateau la circa 75 grade fata de podea.
Scaunul soferului era cu picioare de teava,tapitat cu panza, fara tetiera.
In spatele soferului era un geam si la nivelul inferior o bucata de panel.
La parbriz la partea superioara era un parasolar din plastic transparent albastru pe care soferul il putea manevra.
Tot in fata, intre sofer si usa sub bord dra dulapul de scule, inchis cu cheie patrata, cu doua usi care se deschideau spre interiorul troleibuzului.
Mergand catre spatele troleibuzului pe aripa din dreapta fata, langa usa, cu spatele la geam era o bancuta cu sezutul si spatarul capitonate la fel ca si scaunele din interior: placa lemn, iarba de mare si PVC.
Urmeaza pe partea stanga si dreapta 2 perechi de scaune duble individuale fata in fata. Pe partea stanga este intre podiumul soferului si aceste perechi inca o pereche de scaune.
Continua apoi scaunele perechi pana catre spate. Pe partea dreapta este scaunul taxatoarei langa usa din spate. Toate scaunele nu aveau manere sau bare.
Scaunul taxatoarei era de asemenea tapitat si era orientat cu spatele catre geam si era asezat pe un podium. In fata taxatoarei era un pupitru din panel care era mobil.
Calatorii care circulau in picioare se puteau tine de cele 2 bare din aluminiu prinse cu suporti din aluminiu pe tavanul troleibuzului. De asemenea in dreptul usilor erau bare de sprijin din aluminiu.
Usa din spate era din 4 elemente grupate doua cate doua articulate la mijloc si care se deschideau spre interior. Scara de asemenea avea 2 trepte.
Intreaga suprafata a podelei era din panel acoperit cu covor din cauciuc ripsat.
In dreptul usii din spate era un spatiu liber. Exista de asemenea o treapta care trebuia urcata pentru a ajunge in dreptul scaunelor.
Intre usa din spate si spatele troleibuzului era dulapul de aparataj, din tabla, care avea 3 usi din tabla care se deschideau spre interiorul troleibuzului.
Peretii laterali si tavanul erau capitonate cu melamina de culaore alba.
Acoperisul avea o trapa din tabla cu 2 bare metalice folosite pentru deschidere. Arcurile insa erau destul de tari si trebuia oarecare forta pentru a o deschide.
Geamurile, parbrizele si geamurile coltar (TV2E) erau prinse bine in chedere, fapt pentru care nu prea patrundea apa. Chederele nu aveau jgeab colector pe interior pentru apa.
Chederele de la usa erau dintr-un cauciuc panzat de buna calitate.
Am uitat sa scriu ca usile erau actionate pneumatic.
Pe timpul iernii incalzirea se facea de la cele 2 radiatoare de langa parbriz. Inchipuitiva ce cumplit era pentru taxatoare care statea langa usa din spate.
Exteriorul
Pe exterior avea tabla destul de buna, poate de 1 mm, dar oricum foarte bine tratata impotriva coroziunii.
Motorul electric actiona puntea din spate si desi era romanesc era extraordinar de bun. Datorita constructiei omogene troleibuzul iarna nu prea patina la plecarea de pe loc. Viteza cu care se putea circula era de circa 50 km/h si la acea viteza nu simteai ca se dezmembreaza.
In spatele troleibuzului pentrua ajunge la motorul electric, aparataj, compresor erau 3 usi care se deschideau spre exterior astfel: cea din stanga la stanga, cea din dreapta la dreapta iar cea din mijloc care era mai mare in sus. Inchiderea acestora se facea de asemenea cu incuietoare cu cheie patrata.
Pe usile laterale erau cele 2 stopuri de forma ovala cu dispersor bombat si oval. Aveau becuri individuale pentru semnalizare, pozitie si frana cu oglida dispersoare individuala pentru fiecare bec.
Pe usa centrala erau montate doua trepte din otel rotumd iar pe luneta centala era si o scara care facea posibila urcarea pe acoperis.
Compresorul de aer functiona intermitent in functie de presiunea din instalatia pneumatica.
Uneori pornirea acestui compresor se facea intarziat fapt pentru care soferii stateau cu un ochi si pe bord la ceasul de presiune. In cazul in care observau o presiune prea mica si compresorul nu pornea dadeau cateva pedale de frana pentru a scadea presiunea si mai mult si a forta compresorul sa porneasca.
Motorul electric nu era foarte zgomotos, insa contactorii la cuplare respectiv decuplare erau un pic mai zgomotosi ca la DAC 117E.
Pe lateral erau usil;e de vizitare pentru bateriile de acumulatori, buteliile de aer si roata de rezerva.
Am uitat sa spun ca si pe interior avea cateva podete care se puteau ridica si permiteau accesul la diferite elemente.
Daca am uitat ceva va rog sa ma intrebati sau sa ma complectati.
Dupa parearea mea TV2E a fost reusit si pentru vremea de atunci era destul de bun.
Un singur inconvenient avea: pe vreme umeda curenta de te lua gaia la urcare.
In speranta ca nu v-am plictisit prea mult va multumesc pentru rabdare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2005 18:37:13    Titlul subiectului: 4955

Fata, intr-adevar, nu aduce a TV, dar lateralele sunt identice. Ma mira prezenta usii a II-a intre axa B si burduf, precum si existenta unei ferestre intre cele doua jumatati de burduf. A fost cumva un TV 2 clonat? Poate mai trebuia sa precizezi ca zgomotul compresorului (care, intr-adevar, functiona intermitent, nu continuu ca la DAC) scotea, cateodata, zgomote insuportabile Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 23:07:44    Titlul subiectului: 7787

"T.V."-2E:
http://www.computergames.ro/forum/attachment.php?s=c5a3a97b0428961c32243cc209cbddd8&attachmentid=49789&d=1121109636
http://www.computergames.ro/forum/attachment.php?s=c5a3a97b0428961c32243cc209cbddd8&attachmentid=49930&d=1121193897
"T.V."-20E:
http://www.computergames.ro/forum/attachment.php?s=c5a3a97b0428961c32243cc209cbddd8&attachmentid=50015&d=1121257223
Primele troleibuze "T.V." 2E au aparut in 1959.
Un T.V. 2E in asamblare prin 1960-61 (poza e xeroxata dintr-un album DIN 1964 de aia scrie "Autobuzul").
http://forum.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=116693
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 14 Feb 2006 20:24:27    Titlul subiectului: Troleibuze TV 2xE 15860

Troleibuzele TV2E și TV20E.
Poza e realizata de Blickpukt Strassenbahn.



tv10e.jpg
 Descriere:
Troleibuz TV2E articulat (confectie ITB). Nu se numea 10e !
 Mărime fișier:  4.44 kb
 Vizualizat:  de 42954 ori

tv10e.jpg



tv2e.jpg
 Descriere:
TV2E.
 Mărime fișier:  3.22 kb
 Vizualizat:  de 42954 ori

tv2e.jpg



tv20e.jpg
 Descriere:
TV20E.
 Mărime fișier:  3.34 kb
 Vizualizat:  de 42953 ori

tv20e.jpg



tv20e1_419.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  3.38 kb
 Vizualizat:  de 39832 ori

tv20e1_419.jpg



brasov_211__1980__418.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.72 kb
 Vizualizat:  de 39832 ori

brasov_211__1980__418.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Joi 16 Feb 2006 12:30:02    Titlul subiectului: 16032

la TV20 scaunele erau tapitate, cu vinilin crem, verde sau albastru, cu textura ca de branza telemea. lampile de plafon erau din plastic transparent, tot cu textura "de branza", ovale, cca. 20 cm lungime. Imi adusese taica'miu una cand eram mic, pe post de barca Smile. Bordul (la troleibuz) era foarte spartan, asa cum spune si Kappa, fara vitezometru. Indicatorii luminosi de bord erau niste decupaje patrate de aprox. 5x5 cm cu colturile rotunjite (stil televizor). Erau din folie de plexiglas colorat (rosu, verde, portocaliu) si aveau decupate litere in interior (nu mai stiu ce scria pe ele Sad ) In Bucuresti cel putin, soferul nu avea postul de conducere izolat de usa sau bara. Directia nu era servo si orice curba ii punea muschii la incercare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye
Vizitator






MesajTrimis: Joi 16 Feb 2006 19:54:20    Titlul subiectului: 16053

Kappa, descrierea ta e super! Citind, aproape ca m-am mai urcat o data intr-un astfel de troleibuz. Ma faci sa cred ca ai unul in curte si il tii numai pentru tine!
Acum vin intrebarile:
1. daca fiecare usa avea cite 2 trepte, de unde aparea diferenta de nivel intre platforma din dreptul usii din spate si restul salonului?
2. toate scaunele erau grupate in banci de cite 2 persoane (si pe stinga, si pe dreapta), ca nu imi mai amintesc?
3. ai ceva dimensiuni? si acum m-as apuca de desenat!
4. mai exista pe undeva vreo epava de-a unui astfel de autobuz sau troleibuz?
5. off-topic - vad ca esti din Brasov: Ce numere au avut troleibuzele (a) Roman 112 vopsit in portocaliu cu crem si cam cum erau dispuse culorile si (b) ce numar avea troleibuzul Dac E117 galben si, tot asa, cam cum erau dispuse culorile?
Sus
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 15:44:44    Titlul subiectului: 16201

In 1986 (ultimul TV care a mai trait) era inca pe 97, un TV20E din acesta. Tin minte ca zgaltaia tare (suspensii pe arcuri foi cred, ca noi nu prea stiam ce e pneumatica in anii de conceptie ai lui TV2E si 20E). De asemenea era zgomotoasa transmisia, tin minte, huruia ingrozitor.I n 1986, desi aveam 4 ani, imi amintesc aceste aspecte. Tin minte ca am mers cu el pe bucata Pasaj Grant-Clabucet, eram cu bunicul meu. Pe vremea cand inca erau tramvaie pe Grivita pe tronsonul amintit. Am fost o singura data cu acel troleibuz. Pe acea vreme, pe 97 si 87 erau ROMAN, dar era si acest TV, era un "extraterestru" venit din alta epoca. ROMANul era modern. Dupa 1986 au inceput sa apara si DAC articulate pe 97 si 87.
TV-ul amintit nu stiu daca a sfarsit in 1986 sau a fost exterminat in 1991 odata cu ROMAN 112E. Totdeauna, vad ca Bucurestii Noi a fost depoul care aduna resturile celorlalte depouri.
Sus
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 12:38:51    Titlul subiectului: 16318

Poza cu TV 20E este facuta pe B-dul Gheorghe Gheorghiu Dej actual Eroilor.
#211 isi traia atunci ultimele zile. Din 1982 nu a mai circulat nici un TV20E.
Imi aduc si acum aminte de mormanele de TV 20E taiate depozitate langa I.J.V.M.R. actual REMAT. Mormanele respective s-au schimbat in ani cu Roman 112, 112E si DAC 117E mai tarziu taiate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Vizitator







MesajTrimis: Lun 06 Mar 2006 21:06:47    Titlul subiectului: 17723

O fotografie dintr-un almanah auto din 1979. Piata romana. Se observa 2 TV20E.
Sus
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mie 14 Iun 2006 19:42:13    Titlul subiectului: 25271

Multumiri "Prietenilor tramvaielor" din Germania si lui Sergabi din Romania.
Bucuresti, anul 1973.



0789.16 vr 18-05-73 Bucuresti.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  464.37 kb
 Vizualizat:  de 42515 ori

0789.16 vr 18-05-73 Bucuresti.JPG



0789.23 vr 18-05-73 Bucuresti.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  410.48 kb
 Vizualizat:  de 42514 ori

0789.23 vr 18-05-73 Bucuresti.JPG



0789.24 vr 18-05-73 Bucuresti.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  425.71 kb
 Vizualizat:  de 42514 ori

0789.24 vr 18-05-73 Bucuresti.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Iun 2006 19:24:12    Titlul subiectului: 000000 25391

Ceva date despre "T.V." 2E:
1. Capacitatea: 87 călători
2. Nr. de locuri pe scaune: 25
3. Deschiderea ușii din față: 870 mm
4. Deschiderea ușii din spate: 1070 mm
5. Lungimea totală: 9650 mm
6. Înălțimea carosriei 2870 mm
7. Înălțimea plafonului: 2000 mm
8. Înălțimea primei trepte față de sol: 640 mm
9. Înălțimea maximă cu captatorii coborâți: 3250 mm
10. Garda de sol: 250 mm
11 Distnața dintre axe: 4480 mm
12. Ecartamentul roților din față: 2500 mm
13. Lățimea maximă a caroseriei: 2500mm
14. Motorul: tip TN-59 (amplasat în spate)
15. Puterea motorului: 74 kW
16. Masa propie: 7500 kg (7,5 t) - 30% puntea față; 70% puntea spate
17. Sarcina utilă: 5500 kg
18. Viteza maximă: 40 sau 45 km/h
19. Accelerația la demaraj: 1,2 m/s la pătrat
20. Deccelerația la frânare: 3,5 m/s la pătrat
Troleibuzul "T.V." 2 E.A. (primul articulat, realizat din 2 caroserii de "T.V". 2E):
1. Lungimea: 15000 mm (15 m)
2. Lățimea: 2500 mm (2,5 m)
3. Nr. osii: 3
4. Capacitate totală: 120 călători
5. Nr. locuri pe scaun: 24
6. Masă propie: 20900 kg (20,9 t)
7. Masă totală: 24000 kg (24 t)
8. Putere motor: 130 kW (130.000 W)
9. Locuri scaune pe suprafață carosată: 0,64
10. Putere specifică gol: 10,4
11. Putere specifică încărcat: 6,2
La acest articulat, aerul comprimat era acumulat în rezevoare; în caz că se desprindea semirenorca, valva de frânare urgentă de pe semiremorcă intra în funcțiune și semiremorca frâna!!!
De menționat că "T.V." 2E.A. avea motorul în față! și servodirecție pneumatică!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 16 Iun 2006 23:30:12    Titlul subiectului: 25501

1. la TV 20 E compresorul nu mergea tot timpul (ca la Roman sau DAC) ci cu intermitență. Se afla în spatele axei A, dacă bine țin minte pe parte dreaptă.
2. Zgomotul compresorului era:
-mizerabil
-foarte tare
Practic, dacă cineva se găsea chiar în spatele axei A iar compresorul mergea, avea toate șansele să nu se înțeleagă cu cel de lângă el numai dacă striga.
3. Ceea ce nu știu este dacă TV 2E și TV 20 E aveau alternator (ca la Roman și DAC) sau exista un transformator care cobora tensiunea de la 750V la 24V. Dacă avea alternator, acesta furniza 24V sau 27V? De asemenea nu mai țin minte dacă aveau servopompă sau nu.
nokia2010 a scris:
De menționat că "T.V." 2E.A. avea motorul în față! și servodirecție pneumatică!
4. Ești sigur că motorul era în față. Să înțeleg că era motor frontal?? Unde ai citit? Indică-mi și mie sursa!
5. Dacă motorul era în față, de ce axa C are roți duble? Numai pentru a suporta o sarcină sporită, ca și FBW?
6. Userul Kappa susține că motorul era plasat în spate
7. Același user susține că de aici au rezultat problemele care au dus, în cele din urmă, la abandonarea proiectului. Când un vehicul articulat are motorul în spate, articulația are tendința de a se rupe. Ideea transmisiei către axa B era necunoscută; a fost experimentată abia în 1982. Ideea articulației hidraulice... ipoteză neviabilă. Nu știu dacă era cunoscută tehnologia și , chiar dacă era cunoscută, nu aveam posibilitatea să o aplicăm. Ar fi interesant de văzut când au apărut:
-primele O 305 G
-primele Vetter SHO 18
pentru a ne da seama când au apărut primele vehicule cu articulație împinsă.
acestea având, în mod sigur, articulație hidraulică
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2006 00:08:29    Titlul subiectului: 25503

Sursa este cartea "Troleibuzul" de Doru Popescu și Ion Oprean, Ed. Tehnică (1967). Motorul în față a fost unul dintre motivele pentru care s-a montat servodirecție.
Din câte am auzit pe forum, existau mai multe troleibuze "T.V." articulate.
Da, pe semiremorcă avea roți duble!
Am ceva xeroxuri făcute, dar trebuie să mă ajute cineva cu scanarea!
În carte spune despre aticulație:
" Ariculația este compusă dintr-un bolț fixat într-o piesă masivă sudată pe un cheson întărit pe rama caroeriei părții motoare. Pe bolț se presează un rulment oscilant. Carcasa exteriroară a lagărului este sudată pe chesonul fixat pe rama caroseriei semiremorcii. Piulița de strîngere a bolțului este asigurată cu o piesă a cărei suprafață sferică exterioară folosește ca suport pentru traversa de care se articulează cele două jumătăți ale discului rotitor ce unește podelele celor două secțiuni.
Pentru a realiza înscrierea pe bisectoare a traveresei în cazul frîngerii pe plan orizonatl a vehicului, s-au prevăzut două brațe, aticulate cu o extremitate la cele două rame, iar celelate extremități la o piesă ce culisează pe traversă.
Pentru menținera pe bisectoare a armei centrale de care este fixată traversa, la frîngerile pe plan vertical, s-a prevăzut pe acoperiș un dispozitiv cilindri cu piston. Corpul cilindrilor este fixat la cîte or ramă de caroerie iar tijele pistoanelor la rama centrală. În interiror sunt montate arcuri elicoidale ale căror forță este regalbilă și egală pentru ambii cilindri. Aceste arcuri sînt comprimate parțial în poziția orizonatlă a vehiculelor, astefl încît, în orice direcție ar apărea frînarea, rama centrală rămîne bisectoare.
Zona articulației este protejată cu un burduf, executat din pînză de prelată impermeabilă, care se fixează pe conturul caroseriilor celor două secțiuni și pe rama centrală și este susținut cu rame de oțel care urmăresc porfilul caroseriei.
Aticulația permite virarea vehicului la limita maximă a mecanismului de direcție, unghiul maxim dintre cele două secțiuni ale caroseriei putînd atinge în plan orizontal 40 de grade. În plan vectical, ughiul de trece maxim este de 12 grade, iar hurul axei longitudinale, semiremorca se poate roti de asemenea cu 12 grade"
Tudor a povestit că a mers în 1984 cu un "T.V." 20E și că acesta nu era într-o stare deloc bună: scaunele erau de lemn, se zgâlțâia, troleele cam săreau din cauza amortizoarelor proaste. Cred că în 1984 au și dispărut aceste troleibuze. Erau cam mici, iar vehiculele erau deja supra-aglomerate (faceți economie, tovarăși!).
Pe coperta Ghidului Traseelor I.T.B. din anul 1982 apar troleibuze "T.V." 20E (4 sau 5 la Universitate, pe axa Est-Vest).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2006 00:17:37    Titlul subiectului: 25504

Ai idee de ce s-a abandonat proiectul? Oricum am vrea să o luăm, calitatea unui TV era, considerabil, mai bună decât cea a unui DAC. Când au venit Romanurile, poziția 5001 s-a ocupat sau a rămas vacantă? În funcție de asta ne putem da seama când a fost exterminat TV-ul articulat.
1. TV 2 EA (articulatul) avea
-axa A directoare
-axa B motoare
-axa C portantă, rigidă
așadar, troleibuzul era cu "articulație trasă", nu cu articulație împinsă, așa cum m-aș fi așteptat
2. Montarea capatorilor pe segmentul A (concepție diferită față de alte troleibuze articulate) se datorează... mișcărilor puternice ale segmentului B; troleibuzul neavând suspensie pneumatică.
Dacă ne uităm cu atenție, însuși numărul 5001 arată stilul de numerotare ITB. TV-ul articulat putea avea numărul 45xx sau, în cel mai rău caz, 47xx; nu era nevoie să îi dea numărul 5001. Deci, e clar că s-a dorit începerea unei noi serii
Unele TV 20 E au fost exterminate înainte de termen. În 1985 ar mai fi trebuit să văd măcar câteva TV-uri, dat fiind faptul că ultimele astfel de troleibuze au fost fabricate în 1975. Ori... nici urmă de TV. Să fi fost "terminate" troleibuzele respective? Fiabilitatea lor era superioară DAC-urilor. Să fie vorba de "uzură morală"? Sau să fie vorba de orientarea ITB-ului către vehicule de capacitate mare?
Unde e fotografiat 4113? De care depou putea să aparțină, respectivul circulând pe linia 84?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2006 22:32:59    Titlul subiectului: 25592

Statisticile RATB spun ca au existat 320 DAC 112E. Problema este ca a existat si un "DAC" adevarat 112E (5321), deci e greu de spus daca au inceput cu 5002 si 320 includ si pe 5321 sau deja 5001 era fie scurtat, fie disparut demult. Statisticile il plaseaza in jurul lui 1965. Dupa cum cunoastem stilul de numerotare RATB, ar fi inceput alta serie, daca aceasta era ocupata, chiar si cu un singur exemplar.
Inca o greseala in statistici: DAC 117E erau de la 7000 la 7334, deci 335, nu 345.
TV-urile au disparut din centru inainte de 1983.
5001 a disparut probabil inaintea aparitiei Romanurilor, probabil fiind un experiment nereusit, dealtfel ramanand un singur exemplar construit (adica, modificat).
In statisticile mentionate scrie ca "Anul fabricatiei este informativ", adica nu neaparat corect.
Probabil, TV2E au inceput de la 4100 sau 4101 si ultimul a fost 4581, primul TV20E a fost 4582. Au existat cel putin 150 TV20E. Fabricarea lor a inceput probabil undeva intre 1970 spre 1975.



DSC00495tr.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.2 kb
 Vizualizat:  de 42145 ori

DSC00495tr.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 19 Iun 2006 09:23:29    Titlul subiectului: 25789

TV2 4113 a fost fotografiat la biserica Sf. Elefterie din Cotroceni, piata Operei.
iata zona dupa 33 de ani Smile

si la Km. 0...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 08 Iul 2006 23:30:24    Titlul subiectului: 27228

Pe statisticile respective se afirmă că TV 20 E s-a fabricat începând cu 1980 în condițiile în care TV 20 U nu se mai fabrica din 1975. Cum vine asta? Dacă e să dăm crezare satisticilor ITB/RATB, atunci înseamnă că TV 20 E au "trăit" în jur de 5-6 ani. În plus, poza care îl înfățișează pe #4596 pe linia 84 pare mai veche de 1980 (sau e doar o aparență?). De asemenea, spusele lui Tudor conform cărora, când avea 4 ani a călătorit cu un TV 20 care nu era într-o stare prea bună; asta era în 1986. Greu de crezut ca un TV 20 E să se deterioreze în halul acela în 6 ani de utilizare. Nu în ultimul rând poza postată de Kappa (poză care datează din 1980) în care #211 brașovean e ruginit bine de tot. Ori, un vehicul nou nu ruginește așa repede Conform amintirilor mamei mele (care, deși nu e pasionată de transportul în comun) își aduc aminte că, în Cluj, TV 20 U ar fi apărut prin 1967-1968, dar nu e sigură. Cam atunci ar fi trebuit să apară și TV 20 E
Numai 445 TV 2E? pe una din pozele site-ului oficial RATB apare #4574 ieșind din Vatră.
E greu de crezut că TV-urile au cedat pentru că erau mai "slăbuțe" ca DAC 117 E ; mai degrabă au fost exterminate:
-fie direct (prin tăiere înainte de termen) chiar dacă, în momentul tăierii erau funcționale
-fie indirect (nu se furnizau piese de schimb) astfel încât, mai devreme sau mai târziu, tot trebuiau date "pe mâna" autogenului (ca să folosesc un termen caracteristic pntru Sisintea)
Spusele de mai sus se bazază pe:
-dispariția rapidă a TV-urilor din Cluj; singurul care a supraviețuit până după 1988 a fost #086 care era "vagon pentru gresare"
-stare jalnică a lui #211 din poza lui Kappa. Respectivul troleibuz trebuia săaibă o vechime cuprinsă între 5 și, maxim, 13 ani, ori rugina din partea dreaptă jos arată cât se poate de clar că nu s-a vrut menținerea lui în circulație
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Dum 09 Iul 2006 07:35:40    Titlul subiectului: 27254

pai cine spune ca statistica aia ITB nu are greseli? vorbesc de tabelul postat de Tom. de exemplu troleibuzele MTD erau de fapt MTB, TV2EA 1 buc. pe cand in monografia RATB scrie ca au fost 20 buc. s.a.m.d. in pozele facute de Turzanski in 73 se vede (privind cu atentie) ca TV20 era destul de trecut prin viata, ca sa nu mai adaug si marturiile prietenilor si cunostintelor mai in varsta. in anii aia, 10 ani in exploatare pentru un vehicul era foarte mult. apropos, daca nu erau slabe structural de ce s'a luat licenta pentru MAN 750? a fost un cadou din partea RFG pentru Romania, sau descoperise Autobuzul eternitatea, da' a avut ceausescu boala pe realizarile lu' DJ Dej. Hai sa fim seriosi, nu se taia inimic inainte de vreme ca si'ar fi furat caciula singuri. Mi'e prea lene acum sa explic de ce era TV2 / 20 mai slab, poate data viitoare...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 09 Oct 2006 22:05:24    Titlul subiectului: 35290

Un troleibuz TV 2 E, la ieșirea din depoul răsăritean al capitalei. Sursa: RATB

Modelul acesta - dacă nu greșesc, a fost fabricat între 1960 și 1966
TV 2 E articulat

Sursa: www.ratb.ro
Spre deosebire de TV 2 E, care măsoară 9650 mm, acesta măsoară 15000 mm. Precizez faptul că autobuzele și troleibuzele standard ale anilor 60 măsurau 9500 mm iar articulatele 15000 mm. Deci TV 2 E, ca și TV 20 E, erau puțin mai lungi în timp ce articulatul - care e concepție ITB-URAC, măsoară 15000 mm.
Legat de TV 2 E articulat:
-axa A era directoare
-axa B motoare
-axa C doar portantă, nu și autodirectoare
Suspensia era pe arcuri foi, motiv pentru care mișcările troleibuzului respectiv erau intense. Din această cauză, captatoarele se găsesc pe segmentul 1, nu pe segmentul 2 ca la DAC-urile x17; dacă ar fi fost pe segmentul B, ar fi sărit tot timpul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community