|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 17 Mar 2007 19:13:04 Titlul subiectului: |
77545 |
|
Pe autobuzele liniilor 131, 331, 301 si unele autobuze apartinand liniei 330, validez foarte greu cardul, oricat de corect l-as tine. O data am incercat si de 10 ori sa il validez si nimic
In schimb pe liniile unde s-au instalat de curand validatoarele (tramvaiul 5 de exemplu) imi valideaza din prima de fiecare data. Este o problema cu validatoarele ? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
florin
Data înscrierii: 16/Iul/2006 Ultima vizita: 30/Iun/2023 Mesaje: 79 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 18 Mar 2007 14:32:09 Titlul subiectului: |
77562 |
|
Trix a scris: | Avand in vedere ca probabil cardurile sunt pe suport magnetic, exista posibilitatea stergerii accidentale a acestora, prin interactiunea cu un camp electrommagnetic (de exemplu dela telefonul mobil tinut foarte aproape) sau dela deformarea fizica a cartelei, si nu ma refer aici la indoire vizibila sau rupere ? | Cardurile nu sunt magnetice, dacă erau magnetice necesitau contact fizic între citititor și card. Cel probabil folosesc tehnologia RFID. Iar ce se întâmplă dacă cardul este deteriorat scrie pe site-ul RATB: Citat: | * Ce se intampla in caz de pierdere, furt sau deteriorare a Cardului ACTIV?
In caz de pierdere, furt sau deteriorare, posesorul poate solicita blocarea cardului apeland la una din urmatoarele variante:
* telefonic (cu prezentarea datelor de identitate ale posesorului) la Serviciul Comercial Marketing, tel. 336 56 50;
* prin prezentarea persoanei la sediul Serviciului Comercial Marketing, Calea Serban Voda nr. 164 -168.
* prin prezentarea persoanei in cauza la unul din CENTRELE DE ABONAMENTE din reteaua de distributie a RATB.
Soldul ramas pe cardul pierdut, furat sau deteriorat poate fi recuperat intr-un interval cuprins intre minim 3 zile, maxim 30 de zile de la semnalarea incidentului.
In oricare din cele 3 situatii de mai sus, calatorul poate sa achizitioneze, contra cost, un alt suport pe care va fi transferat soldul neutilizat al vechiului card. |
|
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Mar 20 Mar 2007 07:31:29 Titlul subiectului: |
77632 |
|
Luni a trebuit sa-mi fac abonament pe RATB (urban + 6 preorasenesti). La P-ta Sudului mi s-a spus ca mi se va da card. I-am spus vanzatoarei ca vreau si pe preorasenesti, deci nu are sens. Ea a zis ca se poate, costa la fel, nu trebuie sa-l validez. Am insistat sa-mi dea un abonament normal, la care vanzatoarea m-a intrebat: "Si ce o sa faceti cand nu vor mai fi d-astea?".
Am linistit-o, spunandu-i ca voi circula fara.
Acum vorbind serios, mai bine suplimentau liniile cu cate un autobuz decat sa implementeze un nou sistem costisitor, care nici nu merge bine. _________________ http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 20 Mar 2007 20:45:14 Titlul subiectului: |
77646 |
|
Trix a scris: | Daca intr'o zi cade sistemul de taxare in tot orasul, cum mai stii ca ai sau nu abonament valabil ? | Blat la greu o sa fie in ziua aia
Romanii nu se supara.
Azi am circulat cu un 69, iar pe validatoare aparea mesajul "Garaj". Evident nu mergeau.
Acum o saptamana eram intr-un 51, validatoarele au piuit pe tot parcursul druului (un concert frumos, care le-a placut mult calatorilor ), iar pe monitore aparea mesajul com.failed (34)
Daca se intampla faze din astea cand o sa fie doar acest sistem, multi cu "portofelul electronic" in loc sa faca doua calatorii, o sa faca 10-20 de calatorii, incluse in pretul de doua calatorii, adica BLAT _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 26 Mar 2007 22:32:17 Titlul subiectului: |
77900 |
|
Azi am luat autobuzul 330 de la Socului inspre Piata Presei Libere. Mi-a fost lene sa validez abonamentul. La Piata Dorobantilor se urca controlorii, unul dintre ei apropie o cartela de validator pe care apare CONTROL. Imi cere cardul, il duce la validator si imi spune ca nu l-am validat. Eu nu credeam ca pot sa vada daca am validat sau nu cartela si de la cititoarele obisnuite. Intrebarea mea este pentru ce au nevoie de aparate speciale, daca pot sa vada si la validatoarele de pe autobuze daca a fost sau nu validat abonamentul ? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 12 Apr 2007 08:49:13 Titlul subiectului: |
78218 |
|
Astazi am vrut sa iau abonament si am constatat ca nu mai exista cele vechi. Dupa o discutie la RATB m-au convins sa-mi iau card , dupa ce m-au asigurat ca nu e obligatoriu sa validez cardul de fiecare data (pentru abonamente). Am observat insa ca eliberarea abonamentelor dureaza mult, creand cozi la centrele de vanzare, spre nemultumirea celor care iau bilete. guest a scris: | Mi-a fost lene sa validez abonamentul. La Piata Dorobantilor se urca controlorii, unul dintre ei apropie o cartela de validator pe care apare CONTROL. Imi cere cardul, il duce la validator si imi spune ca nu l-am validat. | Si ? Scrie clar ca nu e obligatoriu sa validezi abonamentul. www.RATB.ro a scris: | Pentru posesorii de abonamente se recomanda validarea cardului la fiecare urcare în vehiculul prevazut cu validatoare electronice functionale. Desi nu este obligatorie, validarea abonamentelor este necesara, aceasta constituind pentru Regie o importanta cale de comunicare si colaborare cu publicul calator. Datele obtinute astfel sunt esentiale pentru a veni in intampinarea solicitarilor de transport ale calatorilor, analiza acestora permitand adaptarea rapida la cererea de transport. In acest fel, raspunsul pozitiv al calatorilor fata de aceasta recomandare (de validare) va atrage in timp beneficii directe asupra calitatii serviciului de transport si, implicit, asupra fiecarui calator in parte.
In cazul în care persoanele posesoare de abonamente nu au validat cardul din diferite motive, acestea nu vor fi sanctionate de catre echipele de control ale RATB. |
Citat: | Intrebarea mea este pentru ce au nevoie de aparate speciale, daca pot sa vada si la validatoarele de pe autobuze daca a fost sau nu validat abonamentul ? | In mod normal acest mod ar impiedica pe controlor sa ia cardul dupa care sa spuna: "Mi-ai dat ceva ?" , evident daca e sigur ca raspunsul, ca si posibilitatea de realizare nu e: "nu ti-am dat, iti dau acum una de te valideaza doctorii". Asta legat de ce se facea inainte cu biletele schimbate, la card nu prea cred ca merge, pana la proba contrarie. Problema e ca, daca au aparatele lor de control, de ce iau cardul si se duc cu el la validator ? Daca au aparate de control, nici nu ar trebui sa puna mana pe card, decat daca nu e valabil.
Iar daca astazi m-am jucat de-a validatul, ma indoiesc ca pe liniile cu betivi si mizerabili ma voi obosi sa fac asta. Deja am constatat astazi cum validatul este incompatibil cu ocuparea locurilor pe scaun, iar pentru cineva care tipa pe undeva pe forum ca multi nu-si dezlipesc fundul de pe scaunul masinii, le reamintesc ca am lasat scaunul masinii pe cel al mijlocului de transport, dar nu pentru tinutul de bare si acrobatii |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 12 Apr 2007 11:46:56 Titlul subiectului: |
78219 |
|
Pai atunci ce rost mai are sa verifice controlorii daca abonamentul a fost validat sau nu ? Ar trebui sa vada pana cand este valabil si doar atat.
Chestia asta cu "se recomanda validarea" lasa loc de interpretari dupa parerea mea. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 12 Apr 2007 14:39:46 Titlul subiectului: 7000 |
78224 |
|
Nu esti obligat. E cum era inainte cu centura de siguranta la masina.
Orice nu este specificat ca fiind obligatoriu nu poate fi impus ca obligatoriu, deci nu trebuie sa-ti fie jena sau teama sa-i spui in fata. Nu l-am validat, pentru ca e valid pe perioada in curs, ceea ce poate citi si domnia sa cu minunea lui de aparat. |
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Vin 13 Apr 2007 08:54:24 Titlul subiectului: |
78239 |
|
Ceea ce-mi place cel mai mult la acest card este ca nu scrie pe el data expirarii.
Desteapta chestia asta, deci trebuie sa ma car si cu chitanta dupa mine si sa ma mai uit si pe ea sa vad ce scrie. O bataie de joc. Deci el in loc sa-mi aduca un grad sporit de confort devine un plus de stress. Am pierdut chitanta, ramane sa ghicesc cand expira.
Toti banii pe care i-au dat pe sistemul asta puteau fi folositi pentru acoperirea mai buna a unor zone. Care sunt avantajele lui? Exista vreunul? In afara de banii intrati in conturile UTI?
O sa spuneti (probabil) ca ajuta la statistici si alte vrajeli d-astea. Trecand peste faptul ca nu merg aparatele tot timpul (poate asta se va rezolva in vreo 10 ani), exista vreun calator nebun care in loc sa se aseze pe scaunul liber sa valideze? Se ofera recompensa de 10000 $ pentru depistarea acestuia.
Si daca toti ar valida - sau, sa zicem, majoritatea - chiar s-ar lua masura ajustarii parcului in functie de cerere? Astia ne cred prosti... _________________ http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 13 Apr 2007 11:44:35 Titlul subiectului: |
78240 |
|
Pe card nu poate scrie data expirarii, pentru ca nu cardul expira, ci creditul sau durata abonamentului. Cardul ramane in continuare valabil ca suport. Problema este intr'adevar ca este mult mai dificil de vazut cand expira.
Solutia ar fi sa fie validatoare si in statii, care sa nu "valideze" adica sa pape credit, ci doar sa afiseze daca respectivul card este valid pentru efectuarea de calatorii cu RATB sau Metroul lui Rex. Eventual, ca sa nu fie probleme, ar trebuie sa fie amplasat langa un centru de bilete si abonamente, ca sa vada poporul acolo si sa-l si incarce daca nu mai e valabil. Iar pentru alte locatii sa puna si camere de supraveghere, nu doar pentru masinile care trec cu 61 km pe soseaua libera.
Totusi, de ce au facut acest sistem asa ? Ce fel de bilete, abonamente sau cartele au in vest ? Tot de acest tip sau de tipul celor de metrou ? Stiu ca in Paris prin anii '90 era ceva mai mic, dar similar cu cartela magnetica dela MetroRex sau liniile expres. Nu mai stiu daca la ei metroul e RATP sau nu. |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2007 20:29:06 Titlul subiectului: |
78257 |
|
@pmp: Exista trei moduri de a vedea pana cand ti-e valabil abonamentul pe card. Primo, la fiecare validare iti spune ceva de genul 'abonament valabil pana la 15.4.07, calatorie placuta!' timp de circa 2 secunde. Secondo, daca n-ai fost atent sau ai uitat sa te uiti apesi butonul 1 oricand in timpul calatoriei si apropii cardul; cat tii butonul apasat iti spune ce titluri ai incarcat pe el si cand expira (de exemplu daca ai 2 titluri, un abonament si portofel, intai iti zice despre abonament timp de 3-4 secunde si apoi iti spune si ca mai ai portofel electronic; ca o nota amuzanta, am luat 3 lei portofel si mi-a zis ca e valabil pana in... 2011 ). Tertio, te poti uita pe chitanta primita.
@Trix: In multe locuri din lume s-a trecut sau se trece la astfel de sisteme. Pionier a fost Singapore-ul; au urmat Londra, Hong Kong, Chicago; in Paris este in curs de implementare.
La Londra au fost foarte, foarte duri in ceea ce priveste metroul, de exemplu: Daca platesti cu Oystercard traseele din centru (zona 1) sunt 1.50 lire sterline; in schimb daca platesti cash te costa 4 sterline! |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 14 Apr 2007 22:24:52 Titlul subiectului: |
78259 |
|
Timp de doua secunde la validare, nu cred. Prima data a disparut atat de repede, incat l-am apropiat a 2'a oara si de abia am apucat sa citesc "Cardul a fost deja validat" sau asa ceva. Pe de alta parte, este neplacut sa constati in vehicul ca nu mai e valabil cardul si tocmai atunci sa-i vezi pe baietii imbracati la fel ca urca.
Iar varianta cu chitanta la purtator e ca haina purtata cu eticheta pe ea
In ceea ce priveste sistemul, complexitatea lui e justificata doar de unificarea modului de taxare/acces intre RATB si Metrou. Altfel, in afara de: spune-mi unde validezi ca sa-ti spun pe unde umbli si ca, teoretic, dupa numarul de validari, autobuzul 4099 a mers astazi cu 10492 calatori, iar toate cele nu stiu cate vehicule de pe linia 198 au avut nu stiu cati calatori, in rest mi se pare un fel de tichie de margaritar pe capul fostului primar, sau fostilor, pentru ca mai inainte era unul si mai chel. |
|
Sus |
|
|
Burner
Data înscrierii: 25/Noi/2006 Ultima vizita: 28/Aug/2007 Mesaje: 27 Locație: Bucuresti 3 (Piața Hurmuzachi, fostă Muncii)
|
Trimis: Dum 15 Apr 2007 00:42:18 Titlul subiectului: |
78260 |
|
Trix a scris: | Stiu ca in Paris prin anii '90 era ceva mai mic, dar similar cu cartela magnetica dela Metroul lui Rex sau liniile expres. Nu mai stiu daca la ei metroul e RATP sau nu. | Astea, nu?
Inca mai sunt acele tichete in Paris. Mi s-a parut o modalitate extrem de eficienta de a valida. Bagi tichetul, ti-l suge (scuzati expresia ), se deschide bariera aia si tichetu' iese pe partea cealalta. Nu numai ca validarea e mai rapida decat la noi la metrou, dar tichetele alea sunt mai mici decat o cartela Metrorex, si deci mai comod de folosit, plus ca la ei de mult ai acces pe suprateran + subteran. Si da, RATP administreaza retelele de metrou, autobuz, tramvai si RER din Paris. E subordonata STIF.
Ce n-as da sa avem transportul public din Paris. _________________
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 17 Apr 2007 08:47:35 Titlul subiectului: |
78328 |
|
Din pacate, alt validator "avariat". Poza am facut-o in tramvaiul 16 _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
mircea700
Data înscrierii: 27/Aug/2006 Ultima vizita: 17/Aug/2018 Mesaje: 153 Locație: Bucuresti 6; Galati
|
Trimis: Mie 18 Apr 2007 22:41:07 Titlul subiectului: |
78388 |
|
Incepand de azi au disparut vechile abonamente. Cand am vrut sa cumpar abonament de la chioscul de la Raul Doamnei (statia Aleea Vlasiei), am cerut abonament clasic, nu card Activ. Vanzatoarea mi-a spus ca numai carduri se elibereaza incepand de astazi. Acest lucru mi-a fost confirmat si de cozile de la chioscurile RATB de la Piata 21 Decembrie 1989 (era o coada de cel putin 20-25 persoane! ) si de la Piata Sudului (unde am intrebat-o pe vanzatoare si nu erau decat cateva persoane la coada).
In fond si la urma urmei... e chiar distractiv sa validezi cardul ... |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 19 Apr 2007 00:49:00 Titlul subiectului: |
78391 |
|
Dar nu e distractiv să stai o oră la coadă pentru el. Vezi Ghencea... |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 19 Apr 2007 08:43:03 Titlul subiectului: |
78393 |
|
(era vorba de timpul cat validatorul zice 'calatorie placuta' cand faci validarea) Trix a scris: | Timp de doua secunde la validare, nu cred. Prima data a disparut atat de repede, incat l-am apropiat a 2'a oara si de abia am apucat sa citesc "cardul a fost deja validat" sau asa ceva. | De fapt iti zice ca ai validat OK cat timp tii cardul in contact cu validatorul; daca faci o miscare foarte rapida intr-adevar nu ai timp sa citesti dar totusi se aprinde luminita verde. La extrema cealalta, daca il tii nerezonabil de mult apare un mesaj 'Retrageti cardul'.
In ceea ce priveste cozile - nu uitati ca ele sunt mai mari acum in perioada in care multi clienti isi cumpara carduri pentru prima data, un proces ce consuma mai mult timp. Peste cateva luni cand majoritatea celor care folosesc curent abonamentele au deja carduri, va merge mai repede. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 19 Apr 2007 08:47:25 Titlul subiectului: |
78394 |
|
Si la centrul de abonamente de la Piata Presei Libere erau cozi mari la abonamente (mai mult de 30 de persoane). Asta si fiindca s-a terminat minivacanta de pasti pentru studenti.
Daca tii cardul apropiat de validator, si nu il indepartezi cand l-a validat (s-a aprins becul verde), poti sa vezi ce scrie pe afisaj. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
|
Sus |
|
|
zephyr
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 28/Iun/2007 Mesaje: 2
|
Trimis: Joi 10 Mai 2007 23:30:02 Titlul subiectului: |
78812 |
|
Vă salut pe toți, sunt nou aici.
În general circul cu metroul (care mă fascinează, motiv pt care am și găsit acest forum). Dar în general tot transportul în comun mi se pare interesant.
Alaltăieri am mers cu un 135 care avea o problemă cu rețeaua (electrică, probabil), întrucât se pare că aparatele astea de taxat se cam reporneau într-una. Interesant e mesajul pe care îl afișau la boot, care îmi arăta faptul că aparatul are ip-ul 192.168.1.3, se conectează la gateway-ul 192.168.1.253 și operează pe portul 8000.
Prima concluzie pe care am tras-o e că taxatoarele din autobuzul respectiv sunt legate într-o rețea (subnet mask 24). Erau 3 aparate, eu l-am "studiat" pe cel din spate, și am dedus că celelalte aveau ip cu .1, respectiv .2.
Mai departe am presupus că gateway-ul respectiv ar trebui să fie ceva genul computer de bord, sau oricum, un server localizat în mijlocul de transport, care să fie mai departe conectat într-un fel sau altul la internet (ar fi interesant) sau la dispeceratul central.
Am văzut că pe aici prin acest topic se spunea că nu ar fi vorba de computer de bord. Totuși eu presupun că fiecare mașină în parte are propria subrețea de aceeași formă (192.168.1.x), și deci câte un gateway de fiecare. Nu poate fi vorba de un switch cum s-a mai scris pe aici: switchurile nu au ip propriu, servesc doar la conectare.
În al doilea rând, portul 8000 pare vag HTTP, cumva taxatoarele rulează fiecare câte un server web pentru accesarea informațiilor? Mi-aș fi imaginat ca sistemul să fie mai obscur, limitat la ce e necesar pentru transferul de date statistice către un server (nici măcar la LAN nu mă așteptam)
Cum e treaba? |
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 11 Mai 2007 12:57:13 Titlul subiectului: |
78826 |
|
Care switch-uri se pot localiza in cabina mijlocului de transport. |
|
Sus |
|
|
zephyr
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 28/Iun/2007 Mesaje: 2
|
Trimis: Vin 11 Mai 2007 19:13:23 Titlul subiectului: |
78831 |
|
OK, nu mă pricep prea bine, dar din câte știu switchurile layer 3 sunt un fel de routere (da hardware în loc de soft/CPU).
Deci un astfel de router din mijlocul de transport leagă între ele taxatoarele, și mai departe, prin radio(?) sau așa ceva, către un server central?
Sau mai auzisem ceva de GPS? La tehnologia asta chiar nu mă pricep deloc. |
|
Sus |
|
|
Daf686
Data înscrierii: 19/Dec/2006 Ultima vizita: 27/Iul/2014 Mesaje: 173 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 25 Mai 2007 05:34:28 Titlul subiectului: |
79186 |
|
Ieri in DAF #738 pe linia 611 mergea validatorul dar la linie scria: LINIA 220
Sus la afisaj la masina scria: CURSA SPECIALA |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 11 Iun 2007 08:52:32 Titlul subiectului: |
79423 |
|
Un afișaj cu un mod de scriere a textului mai "deosebit". |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|