Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Horia Radulescu
Data înscrierii: 28/Iul/2006 Ultima vizita: 20/Mar/2024 Mesaje: 83 Locație: Mulhouse (Franta)
|
Trimis: Vin 05 Ian 2007 17:42:48 Titlul subiectului: |
42724 |
|
pot sa spun sigur ca ai dreptate: Citaro (Citaro I, 1997-2006) in versiunea cu 3 usi exista si cu motor longitudinal tip OM 906LA si cu motor vertical; la primul podeaua este coborata pe 70% din lungimea masinii, cu o treapta la scara 3 si trecere in panta pe culoarul interior, la cel de-al doilea pe 100% din lungimea masinii, cum spunea si Soferul de Autobuz.
la Citaro 1 cu 3 usi din Freiburg in Breisgau, de exemplu, produse in 2005, motorul este amplasat longitudinal si exista treapta la usa 3. aceasta solutie a fost aleasa si pentru Citaro II livrate in decembrie 2006!
diferenta vizibila din exterior intre Citaro I cu 3 usi cu motor longitudinal si vertical este lipsa geamului lateral stanga spate la acesta din urma si luneta mult mai mica... O 550 Citaro cu motor longitudinal si transversal au aceeasi luneta!
Citaro I cu 3 usi si motor vertical este foarte rar... in afara de RATB, numai in Lucerna (Elvetia) am intalnit asemenea autobuze, insa in varianta G (articulata),
de ce oare la Freiburg (ca sa continui pe acest exemplu) se poate de aproape 20 de ani cu MB O 405N, O 405 N2, Citaro I si acum si Citaro II cu podea coborata 70%, toate cu 3 usi, si numai la Bucuresti sa fie podea 100% joasa?
sa fi fost aceasta stratagema RATB-ului pentru a nu se trezi cu MAZ-uri?
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Vin 05 Ian 2007 18:58:45 Titlul subiectului: |
42741 |
|
Podea joasa, dar de ce 100%? Ca sa imi rup gitul pina ajung la un scaun sau sa devin o sardea pe culoarul extrem de ingust?
Acest concept poate fi bun in orasele vest-europene, neaglomerate. Pt. aglomeratie exista tramvaie si metrouri. Sau troleibuze mono- si bi-articulate.
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Vin 05 Ian 2007 20:32:13 Titlul subiectului: |
42749 |
|
Totusi, mie (ca tot e vorba de pareri personale) imi plac mai mult vehiculele low-floor... si cand este o aglomeratie de rang sardea-family-pack parca mai usor imi e sa urc treapta in Citaro decat sa ma cocot pe scara cu inca 2-3 in carca, sprijinindu-ma doar cu varful pantofului de marginea si asa prea uzata si sfasiata a scarilor... Acum, daca stau sa ma gandesc nitel, printre partile cele mai uzate la autobuzele mai vechi sunt scarile de la usi, usile si linoleumul...
Ce-i drept, scaunele alea 3 din spate sunt cam incomode si parca stai la lustruit pantofi langa motor... dar nu mi se pare iesit din comun sa te urci pe un esafod ca sa stai pe scaun (cam toate autobuzele low-floor de la 2/3 in sus (vazute de mine) au asa ceva)...
Iar despre culoarul ingust, si de Simoanele (autobuze) au un culoar in dreptul rotilor din spate cu scaune aranjate 2+2...
Astea si multe altele ma fac sa plac mai mult low-floor-ul chiar si in conditiile de calatorie-cu-body-contact din Bucuresti...
|
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Sâm 06 Ian 2007 01:00:50 Titlul subiectului: |
42758 |
|
Exigentele sistemului "podea joasa" fac ca elementele tehnice (fire electrice, etc) trebuie sa treaca pe sub scaune, ceea ce obliga la aparitia "podiumurilor".
Sint de acord ca se poate si podea joasa 100% fara podium, dar in cazul acesta, firele electrice si ce o mai fi vor trebui sa treaca fie prin peretii laterali (care vor fi, deci, prea grosi, ingustand deci salonul) fie prin acoperis (in care caz va fi dezechilibrat vehicolul). Si apoi, unde punem rezervorul de carburant ? Dulap in spatele soferului, cu un flexibil trecand prin perete sau tavan ?
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 08 Ian 2007 16:13:30 Titlul subiectului: |
42999 |
|
Pana in prezent in Bucuresti sunt 400 autobuze Mercedes Citaro. Urmand ca in perioada martie-iulie 2007 sa mai vina cate 20 lunar pana la completarea lotului de 500. Acestea circula pe liniile : 131,601,313,331,301,104,122,126,312,381,268,368,385,136,137,336,133,232,335,123 si 124.
Citaro #100 este #4298 la Autobaza Ferentari , Citaro #200 este #4324 tot la Autobaza Ferentari , Citaro #300 este #4390 la Autobaza Militari si Citaro #400 este 4499 la autobaza Nordului.
|
|
Sus |
|
|
Arhimede
Data înscrierii: 28/Aug/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2007 Mesaje: 57
|
Trimis: Joi 18 Ian 2007 18:54:27 Titlul subiectului: |
44125 |
|
Am observat mici diferente la aspectul exterior intre diferite autobuze Citaro. La unele, semnul acela cu un varf de sageata orientat in sus spre o bara orizontala, de langa roti, care cred ca indica de unde se poate prinde caroseria pentru agatare la ridicare, este complet negru, in timp ce la altele este negru cu galben. In spate, lacasurile pentru maini, de unde se ridica panoul metalic posterior, sunt la fel precum caroseria, albe, iar la altele are lipit in zona cea mai adanca un material portocaliu, destul de reflectorizant. Or mai fi si alte diferente, mai semnificative?
_________________ sin(x) < x < tg(x), 0 < x < pi/2 |
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Sâm 20 Ian 2007 20:22:49 Titlul subiectului: |
44271 |
|
Deja a inceput "tiganirea"Mercedesurilor.Iata cum a ajuns sa arate 4426 de la Militari,care circula acum pe 336
Poza de pe siteul lui Stefan modificata cu Photoshop.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.63 kb |
Vizualizat: |
de 16855 ori |
|
_________________
Ultima modificare efectuată de către DAF la Dum 21 Ian 2007 11:12:45, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 21 Ian 2007 15:43:32 Titlul subiectului: |
44332 |
|
In 2 saptamani pe toate autobuzele Mercedes incepe montarea de statii radio de emisie-receptie , pentru comunicarea cu soferii.
Venirea ultimului lot de 100 va fi mai rapid de cat se stie. Pana in Aprilie 2007 se vrea sa fie toate.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 27 Ian 2007 21:12:00 Titlul subiectului: |
44840 |
|
Să revenim... iată și un Citaro ,,tunat":
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
150.63 kb |
Vizualizat: |
de 17272 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.92 kb |
Vizualizat: |
de 17272 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
dragonltd
Data înscrierii: 05/Dec/2006 Ultima vizita: 06/Aug/2014 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 29 Ian 2007 14:03:39 Titlul subiectului: |
44934 |
|
Reparatiile de caroserie se fac oare in RO?
|
|
Sus |
|
|
bubu68
Data înscrierii: 12/Mai/2006 Ultima vizita: 23/Feb/2007 Mesaje: 12
|
Trimis: Mar 30 Ian 2007 22:58:35 Titlul subiectului: |
55053 |
|
dragonltd a scris: | Reparatiile de caroserie se fac oare in RO? |
La reprezentanta EvoBus de pe Bd. Preciziei sau in fiecare autobaza, daca nu sunt prea grave (sa implice demontarea panourilor laterale, care sunt lipite pe structura). Dar bara spate (din tabla) sau coltarele de fata (fibra) se pot repara in autobaza.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 31 Ian 2007 15:48:26 Titlul subiectului: |
55098 |
|
Deja a început barbarizarea și la Mercedes-uri. Am mers azi cu unul, pe 123, la care îi fuseseră "subtilizate" căpăcelele alea care maschează șuruburile de prindere a mânerelor. Și cea mai scârboasă fază este că au blocat butoanele de presemnalizare a coborârii. E drept că nici până acum nu erau prea utilizate sau erau dezafectate, din soft, ceva, însă acum erau pur și simplu blocate, nu se mai apăsau deloc.
Să dai atâția bani pe niște mașini relativ bune și pe urmă să-ți bați joc de ele... Tot nu pricep, dacă autobuzele au sistemul de presemnalizare a coborârii, de ce nu e folosit? Să nu mai aud prostii d-alea de scuze, că uite că la troleibuze au funcționat acele butoane și funcționează foarte bine. Aceeași meteahnă, când ți-e lene să faci ceva sau nu știi să faci acel lucru, caută repede scuze și justificări, ca să fie oamenii "acoperiți"...
Aceeași situație și în cazul vehiculelor articulate, o să prezint aici, pe forum, imagini din orașele în care am fost, unde transportul cu vehicule articulate e la mare cinste, economic, eficient...
Că acolo se lucrează cu fapte și cu soluții, nu cu scuze...
|
|
Sus |
|
|
alch3mist
Data înscrierii: 22/Mai/2006 Ultima vizita: 09/Mar/2007 Mesaje: 101 Locație: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
|
Trimis: Vin 02 Feb 2007 00:36:30 Titlul subiectului: |
75117 |
|
Pe 123 nu numai ca s-au furat capacelele la unele dintre autobuze, dar "maestrii" deja picteaza si nu ezita sa isi lase autograful pe "operele" lor. Folosesc ca sevalet partea din spate a salonului autobuzelor
|
|
Sus |
|
|
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 165 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 02 Feb 2007 11:00:19 Titlul subiectului: |
75137 |
|
Am vazut, intr-un Mercedes de pe linia 131, ca deja a inceput sa se dezlipeasca linoleumul. Mai exact in zona platformei pentru carucioare.
Iar pe un autobuz de pe linia 335 nu mai functiona corect sistemul de anuntare vocala a statiilor, adica dupa plecarea din statie se oprea muzica pt cateva secunde in salon dar nu se auzea anuntul.
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 04 Feb 2007 13:15:52 Titlul subiectului: hthth |
75351 |
|
Mercedesurile, la capacitate, sunt EXACT ca celelalte tipuri de autobuz, fie ca e DAC, fie ca e DAF. Accesul se face mai usor datorita lipsei scarilor. In mijloc exista un spatiu foarte mare. Singurul fapt care da senzatia de aglomerare este ca scaunele din spate sunt mai sus si este destul de putin spatiu intre ele. Aceasta problema este si la Irisbus Citelis.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 05 Feb 2007 23:42:11 Titlul subiectului: |
75459 |
|
Într-adevăr...dotările sunt ultra moderne (păcat că nu am pozat și ciocanele prinse cu încă 3 sârme strânse bine):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
150.59 kb |
Vizualizat: |
de 17629 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.66 kb |
Vizualizat: |
de 17629 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Feb 2007 23:09:47 Titlul subiectului: |
75945 |
|
Urmatoarele 100 din lotul de 500 incep sa vina saptamana viitoare , urmand ca incepand cu 11 martie sa avem linia 330 cu Citaro urmata de 311 si 168. Sunt luate in calcul si liniile 300,135,783 in functie de numarul de autobuze disponibile.
In alta ordine de idei urmatoarele 500 autobuze care incep sa vina in toamna cel mai probabil sunt tot Mercedes , Citaro 2 , cu AC si in salon. Dar un raspuns final avem dupa licitatie.
|
|
Sus |
|
|
bubu68
Data înscrierii: 12/Mai/2006 Ultima vizita: 23/Feb/2007 Mesaje: 12
|
Trimis: Vin 23 Feb 2007 13:12:12 Titlul subiectului: |
76524 |
|
Ultimele 100 Citaro incep sa soseasca incepand cu 12 martie, cel mai probabil.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 29 Mar 2007 08:10:03 Titlul subiectului: |
77951 |
|
Iată câteva imagini cu Mercedes-urile Citaro din seria 45xx. După cum observați, au acum din construcție geamuri culisante. Cele două segmente culisante ale unei ferestre par să aibă posibilitatea să ciliseze în ambele direcții, atât stânga cât și dreapta. Deși nu era excesiv de cald afară, geamurile erau deja deschise și cum am avut "șansa" să stau în dreptul unei ferestre deschise mi-am luat un curent (de aer) de mi s-a luat. Vara asta va fi proba de "foc" pentru Mercedes-uri, nu știu cum o vor trece...
O altă remarcă este legată de supraîncărcarea acestor autobuze. Deși RATB pare să fi făcut eforturi lăudabile pentru micșorarea intervalului dintre 2 autobuze, acestea, deși nu era oră de vârf ( ), deși aveau un interval bun de succedare, circulau supraîncărcate. Nu le întrevăd un viitor prea bun în condițile astea de exploatare. Și mă enervează optica RATB și/sau a Primăriei care se încăpățânează să nu aducă articulate, deși pentru mine e evident că numai ele ar fi soluția pentru linii gen 139, 300, 381 etc.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.6 kb |
Vizualizat: |
de 16804 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.62 kb |
Vizualizat: |
de 16804 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.87 kb |
Vizualizat: |
de 16804 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.74 kb |
Vizualizat: |
de 16804 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 9897 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 29 Mar 2007 11:51:19 Titlul subiectului: |
77955 |
|
O sa se intample ca la DAF-uri. La aceste autobuze din cauza aglomeratiei, oamenii se impingeau in usi, si acestea deveneau putin curbe, si se stricau in unele cazuri.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Mie 25 Apr 2007 09:08:51 Titlul subiectului: |
78479 |
|
Am si eu o intrebare: cum poti sa te asezi / ridici de pe scaunele din fata dulapului fara sa-i calci in picioare pe ceilalti calatori? Cat creier a avut cel care a facut impartirea "salonului" (am aflat din presa ca, spre deosebire de restul autobuzelor create pana la Mercedes Citaro, interiorul se numeste salon)? Urmatoarele autobuze ar trebui sa fie 2/3 low floor, pentru evitarea aberatiilor intalnite la aceste autobuze.
O alta problema - am mers cu bicicleta de mai multe ori prin Bucuresti. Dc aveti ghinionul sa va opriti in spatele autobuzului la 2m, va sufocati. Nu e posibil asa ceva. Te omoara cu zile. Nu exagerez, din pacate.
_________________ http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html |
|
Sus |
|
|
mircea700
Data înscrierii: 27/Aug/2006 Ultima vizita: 17/Aug/2018 Mesaje: 153 Locație: Bucuresti 6; Galati
|
Trimis: Mie 25 Apr 2007 11:42:39 Titlul subiectului: |
78481 |
|
Am vazut foarte multe autobuze pe linia 168 din seria 46xx. Ce se intampla cu aceasta numerotare? Nu trebuia sa avem 500 de Citaro seria de la 4100 la 4599?
A inceput cumva si achizitionarea celorlalte 500 de autobuze? Si acelea sa fie tot Mercedes?
M-as bucura sa fie tot din astea. Mercedesurile Citaro sunt f reusite.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 25 Apr 2007 14:13:18 Titlul subiectului: |
78482 |
|
Nu am reusit sa obtin un raspuns exact dela RATB privind aceasta situatie. In mod normal nu exista motive pentru astfel de gauri, decat daca numerele au fost comunicate nemtilor in mod gresit.
|
|
Sus |
|
|
mircea700
Data înscrierii: 27/Aug/2006 Ultima vizita: 17/Aug/2018 Mesaje: 153 Locație: Bucuresti 6; Galati
|
Trimis: Sâm 05 Mai 2007 00:16:29 Titlul subiectului: |
78698 |
|
Am circulat ieri cu un autobuz al liniei 336, de la Autobaza Militari, din seria 43xx. Ce am vazut interesant era faptul ca geamurile erau culisante...
Au inceput sa faca modificari la geamuri? In loc de AC in salon schimba geamurile "vechi" cu cele culisante?
Daca stau bine si ma gandesc... e un lucru bun... ca altfel la vara iar ne sufocam in ele...
NU critic aceste autobuze, mi se par chiar reusite, acum e chiar bine in ele, dar cand o sa vine vara... la 35-40 grd C e teroare sa circuli cu Citaro
|
|
Sus |
|
|
Daf686
Data înscrierii: 19/Dec/2006 Ultima vizita: 27/Iul/2014 Mesaje: 173 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Mai 2007 08:40:12 Titlul subiectului: |
78984 |
|
Al-500-lea CITARO este la TITAN si are nr de parc #4559...500 Citaro pentru Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
|